انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
سیاست
  
صفحه  صفحه 5 از 6:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  پسین »

پاسپورت ایرانی



 
یعنی ننگ بهتره برای ما
     
  
مرد

 
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  ویرایش شده توسط: ametis   
مرد

 
قربونت دیگه اغراق هم نکن ....پاسپورت ایرانی در زمان شاه فقید که بالاترین اعتبار رو داشت باز هم بین ده کشور اول دنیا نبوده

البته قابل انکار هم نیست که در دوران شاه محمد رضا پهلوی پاسپورت و شخصیت جهانی ایران بهترین و والاترین جایگاه رو داشته و در دوران انقلاب و خصوصا دوران احمدی نژاد بدترین و کمترین اعتبار
Signature
مکن آنگونه که آزرده شوم از خویت .....دست بر دل نهم و پا بکشم از کویت
     
  
زن

andishmand
 
«بهترین» و «بدترین» پاسپورت‌های جهان

بر اساس نتایج اعتبارسنجی موسسه تحقیقاتی بین‌المللی «نوماد کاپیتالیست»٬ پاسپورت سوئدی در رتبه نخست و ارزش پاسپورت ایرانی در حال حاضر از میان ۱۹۹ کشور جهان در رده ۱۹۱ قرار دارد.


سوئد و بلژیک در صدر جدول بهترین پاسپورت ها و ایران در رده ۱۹۱ قرار دارند.

شاخص‌هایی چون تعداد کشورهایی که به شهروندان این ۱۹۹ کشور بدون ویزا اجازه ورود می‌دهند٬ امکان داشتن تابعیت دوگانه٬ خوش‌نامی در میان سایر کشورهای جهان٬ میزان احترام به آزادی‌های فردی و عمومی و میزان مالیاتی که دولت از شهروندان مقیم خارج از کشور دریافت می‌کند٬ در رده‌بندی این موسسه دارای اهمیت بوده‌اند.



بر اساس این اعتبارسنجی٬ گذرنامه ایرانی تنها نسبت به گذرنامه‌های سودان، یمن، سوریه، لیبی، پاکستان، اریتره، عراق و افغانستان دارای اعتبار بیشتری است.

گذرنامه افغانستان٬ کشور همسایه ایران٬ به عنوان بی‌اعتبارترین گذرنامه جهان٬ تنها هشت رتبه پائین‌تر از ایران و در انتهای این فهرست ۱۹۹ رتبه‌ای قرار دارد.

در رده‌بندی اعتبارسنجی موسسه «نوماد کاپیتالیست»٬ کشورهای اروپایی سوئد٬ بلژیک، ایتالیا، اسپانیا و ایرلند به ترتیب در رده‌های نخست تا پنجم و ایالات متحده آمریکا در رتبه ۳۵ قرار دارند.

در حالی‌ که شهروندان سوئدی که دارای معتبرترین گذرنامه دنیا معرفی شده‌ و می‌توانند بدون دریافت ویزا به ۱۷۶ کشور و یا قلمرو سفر یا زندگی کنند٬ دارندگان گذرنامه ایرانی تنها می‌توانند بدون نیاز به اخذ ویزا به ترکیه٬ مالزی٬ ونزوئلا٬ بولیوی٬ کومور، جیبوتی، گینه بیسائو، موزامبیک، سومالی٬ تانزانیا و چند کشور دیگر از این دست سفر کنند.

در مقابلِ خوشنامیِ سوئد در میان دیگر ملل و دول جهان٬ امکان داشتن تابعیت دوگانه یا چندگانه شهروندان سوئدی٬ رسمیت داشتن آزادی‌های فردی در بالاترین سطح و امکان زندگی در کشورهای دیگر٬ جمهوری اسلامی به دلیل نقض حقوق بشر و بی‌اعتنایی به تنوعات قومی٬ نژادی٬ مذهبی و جنسیتی همواره مورد انتقاد سازمان‌های بین‌المللی و فعالان حقوق بشر قرار داشته است.

ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  ویرایش شده توسط: andishmand   
زن

andishmand
 
با گذرنامه ایرانی نمی‌توان شهروند جهان شد

حسن روحانی در بحبوحه کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ در شبکه جهانی «جام‌جم» و در پاسخ به سوالات ایرانیان خارج از کشور گفته بود که «باید بدانید ارزش پاسپورت علامت نوع رابطه ما با دنیاست.»

آقای روحانی افزوده بود که «اگر روابط ما با کشوری بر مبنای احترام متقابل و منافع متقابل، روابط گرمی شد، آ‌ن‌وقت شهروند ایرانی در آن کشور جایگاه دیگری پیدا می‌کند... و پاسپورت هم جایگاه خود را پیدا می‌کند.»

با این وجود این سخنان،‌ «پاسپورت ایرانی» نه‌تنها نتوانسته جایگاهی که وی وعده آن را داده بود کسب کند٬ بلکه این موضوع تبدیل به یکی از محور‌های انتقادی محافظه‌کاران از دولت وی شده‌ است.

نتایج اعتبارسنجی موسسه «نوماد کاپیتالیست» در شرایطی معنادار می‌شود که این رتبه‌بندی را با وضعیت گذرنامه ایرانی پیش از انقلاب اسلامی مقایسه کنیم.

به نوشته روزنامه اطلاعات در شماره روز پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۵۷ يعنی تنها ۹ ماه پيش از وقوع انقلاب اسلامی، مسافرت برای ايرانی‌ها به اروپا جز برای کشورهای اروپای شرقی و سوييس و اتريش، بدون ويزا امکان‌پذير بود.

پيش از انقلاب بهمن ۱۳۵۷ و در اواخر حکومت پهلوی، شهروندان ايران می‌توانستند بدون درخواست ويزا به بسياری از کشورهای جهان از جمله بيشتر کشورهای اروپايی سفر کنند.

در آن هنگام کشورهايی مانند فرانسه، آلمان غربی، بريتانيا، ايتاليا، سوئد، ژاپن، کره جنوبی و... از ايرانيان بدون ويزا پذيرايی می‌کردند.

وقوع انقلاب و حمله دانشجويان موسوم به «مسلمان پيرو خط امام» به سفارت آمريکا در تهران و گروگان‌گيری پرسنل آن، آغازگر روند افول پاسپورت ايرانی بود.

سعيد پيوندی، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه پاريس پیشتر به رادیو فردا گفته بود: «بی‌اعتباری پاسپورت ايرانی، بخشی مهم از حس تحقير جمعی است که ايرانيان در سراسر جهان با آن روبرو هستند.»

به گفته آقای پيوندی، شهروندان ايرانی وقتی می‌بينند که اعتبارشان تا اين حد در جامعه بين‌المللی پايين است، دچار احساس تفاوت با ديگران و تحقير جمعی می‌شوند. به همين خاطر است که مسئولان حکومتی و حاميان‌شان خيلی تلاش می‌کنند تا اين حس را تسکين دهند و بگويند درست است که دولت‌ها با ما خوب نيستند ولی در عوض ما در نزد افکار عمومی کشورها محبوب هستيم.
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  
مرد

 
الان پاسپورتمون خیلی هم خوبه . وقتی ارائه میدیش هیچی دیگه ازت نمیخوان. نه ازمایشی نه گشت و کاووشی مستقیم دیپورت میشیم .
هر چه کمتر شود فروغ حیات / رنج را جانگدازتر بینی
سوی مغرب چو رو کند خورشید / سایه ها را درازتر بینی . . .
     
  
مرد

 
تو ذهنمون اولين چيزي مه بنظر مياد همون كاغذ توالته
     
  

 
تمام آزادی و دنیای ما ازمون گرفته شده
و این خیلی ساده لوحانه هست که ما الان
به فکر پاسپورتمون باشیم.
بجای فکر برای پاسپورت اول باید به فکر رها شدن
از چنگال جهل خودمون باشیم.
     
  

 
یه زمان پاسپورت ایرانی ارزش و اعتباری داشت که حتی در برخی از کشورها نیاز به ویزا نبود
ولی الان در زمره بی ارزش ترین پاسپورتهای دنیاست
فرصتها در گذرند همچون ابرها
     
  
مرد

 
من خودم علاقه دارم برم اسراییل زندگی کنم

کسی میدونه چطور میتونم پاسپورت اقامت اونجا رو بگیرم
     
  
صفحه  صفحه 5 از 6:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  پسین » 
سیاست

پاسپورت ایرانی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA