انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 14 از 72:  « پیشین  1  ...  13  14  15  ...  71  72  پسین »

Medical Content | مطالب پزشکی


زن

andishmand
 



آشنایی با ۱۰ نوع سردرد
سردرد
سردرد یکی از شایع ترین مشکلات روزمره بشر است به گونه ای که در بسیاری از مواقع افراد را مجبور می کند تا در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند .
برخی سردردها اختصاصی‌تر بوده و با علامت دیگری همراه نیستند. در این سردردها بر خلاف تصور بسیاری از افراد، مغز عامل ایجاد سردرد نیست، بلکه سردرد از بد عمل کردن عضلات، عروق خونی و اعصاب ناشی می‌شود؛ برای مثال گشاد شدن شریان ها و یا انقباض بیش از حد عضلات می‌تواند عصب های خاص و حساسی در مغز را تحریک کند و در نتیجه سردرد به وجود آورد.
هورمون هایی مانند استروژن می‌توانند باعث بدتر شدن سردرد شوند. از آن جایی که خانم ها طی عادات ماهیانه متحمل نوسانات هورمونی در بدن می‌شوند، احتمال بروز سردرد متوسط تا شدید در خانم ها دو برابر آقایان است. همچنین خانم ها بیشتر از آقایان به انواع خاص سردرد مانند میگرن دچار می‌شوند.

۱- سردرد خوشه ای
این نوع سردرد ، شدیدترین درد را به همراه دارد، در عین حال کمتر از انواع دیگر شایع است. از هر۱۰ فرد مبتلا به این بیماری، ۹ نفرشان مرد است که اغلب سیگاری های ماهر و دایم الخمر در زمره این گروه قراردارند .
سردردهای خوشه ای به صورت گروهی حمله می کنند. معمولا درد، هر روز در یک ساعت معین بروز می کند و ممکن است روزها ، هفته ها یا حتی ماه ها طول بکشد. در نهایت هم این امکان وجود دارد که پس از بهبودی نسبی ، درد ماه ها یا سال ها به سراغ فرد نیاید و او فکر کند که کاملا خوب شده است .
در هنگام شروع حمله، دردی شدید و کشنده در یک طرف سر احساس می شود . ضمن آن که ممکن است آبریزش بینی و چشم از همان طرف سر آغاز شود. گاهی اوقات استنشاق اکسیژن خالص در مرحله اول بروز سردرد، ممکن است درد را متوقف کند. هنگامی که به این نوع سردرد مبتلا شدید ، سیگار نکشید و از انجام فعالیت های استرس زا خودداری کنید.

۲- سردرد تنشی یا هیجانی
این نوع سردرد بسیار شایع است. علت پیدایش این نوع سردرد، انقباض عضلات کاسه سر، گردن، شانه و صورت است. مهم ترین دلیل پیدایش این انقباض ها نیز هیجانات عصبی است.
سردرد تنشی، هم به شکل پراکنده و نامنظم بروز می‌کند و هم ‌به شکل مزمن ‌و حاد گریبان افراد را می‌گیرد. طوری که شخص در طول یک ماه ممکن است پنج روز با این سردرد دست و پنجه نرم کند .
درد معمولا از ناحیه پیشـــــانی، گردن یا شانه شروع می شود و به تــدریج تمام کاسه سر را فرا می گیرد. این درد ماهیت فشاری داشته، ولی خاصیت ضربانی ندارد. بیمار از اینکه سرش سنگین است شکایت دارد، ممکن است تهوع پیدا کند، اما به استفراغ دچار نمی شود. این درد می‌تواند۳۰ دقیقه تا ۷ روز ادامه داشته باشد.
برای درمان سردردهای پراکنده و نامنظم معمولا می‌توان از قرص های مسکن استفاده کرد. علاوه بر آن، سرد و گرم کردن پیشانی به کمک یک حوله، یا ماساژ آرام شقیقه و گیجگاه می تواند تاثیر بسزایی در تسکین این نوع سردرد داشته باشد .

۳- میگرن
میگرن، سردرد شدید و گذرایی است که گاه در یک قسمت سر پدید می آید. میگرن در زبان یونانی به معنای "نیمه سر" است. معمولا سردرد میگرنی با یک دوره مقدماتی آغاز می شود که طی آن شخص به طرز غیرعادی احساس خستگی و کسالت می‌کند. سپس حالت تهوع ، استفراغ، اختلالات بینایی و اغلب بیزاری از نور (ترس از نور) به وجود می آید .
این دوره مقدماتی ممکن است چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد و متعاقب آن سردرد بروز می‌کند.
دردی که با میگرن همراه است ربطی به گشاد شدن رگ ها ندارد. در حقیقت، افراد مبتلا به میگرن نمی‌توانند به خوبی در برابر محرک های محیط از قبیل نور ، صدا و حتی علایم درد واکنش نشان دهند، در نتیجه میزان درد شدت می یابد.
با اسکن مغز معلوم گردید به هنگام بروز میگرن ، فعالیت ساقه مغز نیز غیر طبیعی می شود. ساقه مغز به ناحیه ای از مغز گفته می شود که کنترل واکنش های مربوط به گرسنگی و تنفس را بر عهده دارد. این ناحیه همانند فیلتر عمل می‌کند و موجب می شود افراد، پیغام های ناخواسته یا مزاحم مثل صداهای اضافی را از خود دور کنند. هنگامی که ساقه مغز خوب عمل نکند، این پیغام ها به سمت مغز هجوم می برند و موجب پر شدن مغز از بارهای اضافی می شوند .
به نظر می رسد داروهای ضد تشنجی که به منظور جلوگیری از حمله صرع توسط بیماران مبتلا به صرع مصرف می شود، می تواند آن دسته از سلول های عصبی را که موجب بروز میگرن می شوند غیر فعال کند. طبق تحقیقات حدود ۷۰ درصد بیماران مبتلا به میگرن شدید ، از این داروها استفاده می کنند . داروهای ضد تشنج، عوارض جانبی مثل خستگی ، اضطراب و ریزش مو را به دنبال دارند . بنابراین باید به دنبال داروهای جدیدی بود که تنها روی ساقه مغز اثر بگذارند.

۴- سردرد به علت مننژیت (عفونت پرده مغزی)
درد در این بیماران به صورت فشرده است و تمام سر را فرا می گیرد، با استراحت کاهش می یابد و با حرکت بدنی تشدید می شود. وجود علایمی چون تب و سفتی گردن به تشخیص این نوع سردرد کمک می کند.

۵ - سردرد به علت تومور مغزی
این نوع سردرد معمولا متناوب بوده و در اوایل صبح شدیدتر است و بیشتر ماهیت حمله ای دارد. با حرکت سر، بلند کردن بار، عطسه و به خصوص سرفه تشدید می شود. معمولا سردرد همراه با اختلالات خواب همراه است و گاهی بیمار به علت سردرد از خواب بیــــــدار می شود.

۶- سردرد به علت فشار خون بالا
سردرد در این بیماران، معمولاً زمانی ظاهر می شود که فشار خون ماکزیمم به حدود 20 و فشار خون مینیمم به حدود ۱۲ رسیده باشد. این نوع سردرد غالبا در ناحیه پس سر است و با درمان فشار خون در اکثر موارد از بین می رود.

۷- سردرد ناشی از بیماری های چشم
عیوب انکساری چشم، سبب پیدایش سردردهای مکرر در ناحیه پیشانی به خصوص هنگام مطالعه یا تماشای تلویزیون می شود. سردرد ناشی از آب سیاه چشم نیز معمولا در ناحیــه پیشانی متمرکز می شود ، اما با درد شدید و تهوع همراه است.

۸- سردرد ناشی از بیماری سینوس
سردرد ناشی از التهاب و عفونت سینوس ها (سینوزیت) اغلب در ناحیه پیشانــــی متمرکز می شود. این دردها با حرکت سر و دراز کشیدن تشدید می شود و پس از بیدار شدن از خــواب به حداکثر شدت خود می رسد. این سردردها با درمان التهاب یا عفونت سینوس ها مرتفع می شوند.

۹- سـردرد ناشی از عفونت دندان

این نوع سردرد غالبا از ناحیه صورت شروع و به تدریج به تمام سر منتشر می شود و با درمان عفونت دندانی ، درد از بین می رود.

۱۰ - سردرد آلرژیک
این نوع سردرد متعاقب تماس فرد بیمار با ماده حساسیت زا ایجــــاد می شود. معمولا همراه با این نوع سردرد، سایر علایم حساسیت مثل گرفتگی بینی ، آبریزش بینی ، سرفه، عطسه و گاهی اسهال دیده می شود و کنترل حساسیت معمولا به کنترل سردرد منجر می شود.
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  
زن

andishmand
 
چه عاملي باعث بيماري لثه مي‌شود؟

وجود پلاك ميكروبي د رمحل اتصال لثه با دندان باعث ايجاد بيماري لثه مي‌شود. اتصال بافت لثه به دندان بايد آنقدر محكم باشد كه دندانها را محكم نگاه داشته و از رسيدن باكتريها به ريشه دندان جلوگيري نمايد. وجود پلاك ميكروبي به استخوان نگاه دارنده دندانها حمله كرده و موجب از بين رفتن آن مي‌شود. دندانها تدريجاً لق شده و نهايتاً از دست مي‌روند.

بخاطر داشته باشيد كه بيماري لثه شايع‌ترين عامل از دست دادن دندان در بزرگسالان است.

چگونه مي‌توانيم بفهميم كه دچار بيماري لثه شده‌ايم؟


اغلب لثه هنگام مسواك زدن يا نخ كشيدن به سهولت خونريزي مي‌كند و ممكن است قرمز و متورم بنظر برسد. اگر خونريزي ادامه يابد و لثه‌ها قرمز و متورم بنظر برسد.

اگر خونريزي ادامه يابد و لثه‌ها قرمز و متورم باقي بماند فوراً به دندانپزشك مراجعه نمائيد. وجود لثه قرمز متورم و خونريزي لثه از اولين علائم بيماري لثه مي‌باشد

چگونه مي‌توان پلاك ميكروبي را برطرف نمود؟

پلاك يكي از علل اصلي پوسيدگي دندان و بيماري لثه مي‌باشد. بنابراين از بين بردن پلاك ميكروبي براي ادامه سلامت دهان و حياتي است. شما مي‌توانيد با مسواك زدن منظم و از آن مهمتر با مسواك زدن صحيح داراي دندانها و لثه سالم باشيد. بايد دندانها و لثه‌هاي خود را حداقل روزي دوبار، صبح و شب مسواك بزنيد تا كاملاً پلاك ميكروبي را از دهان خود بزدائيد. زمان لازم براي مسواك زدن در افراد مختلف متفاوت است ولي به طور متوسط بايد 2 تا 3 دقيقه براي هر وعده مسواك زدن تخصيص داده شود.

بهترين روش مسواك زدن كدام است؟

نوك موهاي مسواك را با زاويه 45 درجه نسبت به محور طولي دندانها قرار دهيد بطوريكه برخي از الياف نرم نايلوني آن روي لثه قرار گيرند. مسواك را با حركات كوتاه به جلو ـ عقب ببريد و با دقت ولي محكم فشار دهيد. شما بايد تمام دندانها و تمام لبه لثه را چه در داخل و چه در خارج مسواك بزنيد. ضمناً فراموش نكنيد كه سطح جونده دندان را شستشو نمائيد.

از دندانهاي خود مراقبت كنيد تا آنها در تمام عمر سالم باقي بمانند.

1ـ به منظور تميز كردن سطوح بين دندانها كه قابل دسترس مسواك نيستند ايد تقريباً 45 سانتيمتر از نخ دندان را جدا كرده و دو انتهاي آنرا به دور انگشت وسط بپيچيد. سپس با انگشت شست و اشاره با فاصله پنج سانتيمتر محكم نگهداريد.

2ـ براي سهولت ورود نخ در بين دندانها، آنرا با حركات ملايم جلو و عقب و پائين ببريد. براي تميز كردن سطح دندان نخ را به دور دندان انحناء دهيد و با حركت بالا و پائين نخ را به سطح دندان بكشيد.


3ـ دستورالعمل مرحله دوم را در مورد دندانهاي مجاور نيز تكرار نمائيد و ياد داشته باشيد كه براي جلوگيري از وارد شدن هرگونه آسيب احتمالي به لثه بايد نخ را محكم به سطح دندان بچسبانيد.

4ـ اين عمل را در مورد تمام دندانهاي فك فوقاني و تحتاني تكرار نمائيد و نخ را از دور يك انگشت وسط به دور انگشت وسط ديگر بپيچيد تا به طور منظم از يك قسمت تميز و محكم نخ استفاده شود بياد داشته باشيد كه از يك قسمت جديد نخ براي هر دندان بايد استفاده گردد.

5ـ بايد توجه كافي به نخ كشيدن دندانهاي خلقي مبذول كنيد هنگامي كه عمل نخ كشيدن به پايان رسيد دهان خود را كاملاً با آب بشوئيد و در حين اين عمل، آب را با فشار از لاي دندانهاي خود رد نمائيد.

روش صحيح مسواك زدن:

1ـ ابتدا تمام سطوح خارجي دندانهاي فك فوقاني را با حركت آرام لرزشي به صورت جلو ـ عقب تميز نمائيد. در موقع انجام اين عمل بايد به محل اتصال لثه با دندان توجه نمود.

2ـ سطوح داخلي دندانهاي فك فوقاني را با همان حركت آرام جلو ـ عقب مسواك بزنيد.

3ـ مسواك زدن كليه سطوح خارجي و داخلي را تكرار كنيد.

4ـ در صورتيكه مسواك را زاويه‌دار بگيريد، مسواك زدن سطوح داخلي دندانهاي فك فوقاني و تحتاني راحت‌تر مي‌شود.

5ـ سطح جونده دندانهاي هر دو فك فوقاني و تحتاني را با حركت كوتاه و ملايم لرزشي جلو و عقب تميز نمائيد.
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  
زن

andishmand
 
گلوکزامین چیست؟

گلوکوزامین به راستی یکی از متداولترین داروها در جهان است. پزشکان و دامپزشکانی که عموما حداقل دارو را برای بیماران توصیه میکنند؛ مکرراً گلوکوزامین را جهت درمان پوکی استخوان و ناراحتی مفاصل و برطرف کردن دردهای مفصلی تجویز میکنند.

در مقایسه گلوکوزامین با داروهای ضدالتهاب همچون ایبوپروفن، این دارو ضمن اینکه در برطرف کردن، دردهای مفصلی کارسازتر میباشد، دارای اثرات جانبی به مراتب کمتری می باشد.

گلوکزامین دارای ملکول پیچیده ای است که از سنتز ترکیب قند(گلوکز) و آمینو اسید (آمین) به وجود میآید و در شکلهای مختلفی وجود دارد. این ماده موجب تحریک بدن در رشد غضروف میشود. غضروفها در تمامی مفاصل بدن یافت میشود و برخلاف دیگر بافتهای بدن هیچ وقت به صورت مستقیم توسط خون تغذیه نمیشوند. به همین دلیل بایستی مواد مغذی خود را از طریق گردش مایعات داخل بدن تأمین نمایند. فشار وارده بر مفاصل باعث میشود که مایع داخل غضروف به سمت خارج بافت حرکت نماید و سپس همین مایع در شرایط خارج از مفصل مواد مغذی خود را جذب مینماید و هنگامی که فشار وارده از روی مفصل برداشته شد، دوباره این مایع داخل غضروف برمیگردد. و آن را با مواد غذائی کامل تغذیه مینماید.

گلوکزامین بطور طبیعی در بدن تولید می شود. مکمل غذایی گلوکوزامین نیز معمولا بصورت ترکیبی و غالباً در چین ساخته می شوند. این ترکیبات از پوسته‌ صدف‌ها یا در آزمایشگاه ساخته می‌شود و به عنوان کمک‌کننده به ترمیم غضروف‌های مفاصل به فروش می‌رسد.

گلوکزامین بصورت یکی از این سه ترکیب تهیه می شود؛ گلوکزامین سولفات، گلوکزامین هیدرو کلراید( نمک D-glucosamine نهایتاً توسط بدن به سولفات گلوکزامین تبدیل می شود) و اَستیل گلوکزامین اِن. طبق مطالعات انجام گرفته هر سه نوع فرم گلوکزامین موثر می باشد، اما گلوکزامین هیدروکلراید و گلوکزامین سولفات به مراتب از استیل گلوگزامین اِن موثر ترند.

معمولاً اثر دارو پس از گذشت 4 الی 8 هفته نمایان می شود، با این وجود گاهی اوقات ممکن است اثر دارو پس از هفته ها از زمان قطع گلوکزامین بروز کند. بدیهی است که تاثیر دارو بر روی بیماران مختلف، متفاوت است.

حیوانات مسن به لحاظ ابتلا به عوارضی همچون آرتروز و ناراحتیهای مفصلی بسیار مستعد بیماریهای مفاصل و دیسک می باشند. به مروز زمان و به تدریج غضروفها قدرت نگه داشتن مایعات را از دست میدهند ه همین موضوع دردهای مفصلی را به همراه میآورد.

مصرف روزانه گلوکزامین طبق تجویز موجب می شود که این مایعات سفتتر شده و خاصیت ژلاتینی به خود بگیرند و بنابراین غضروف بتواند مایع بیشتری را در میان خود نگه دارد. این خاصیت ضمن اینکه باعث افزایش دسترسی غضروف به مواد غذائی میشود، تحمل فشار بیشتر بر روی مفصل را نیزافزایش میدهد. بنابراین باعث کاهش اصطحلاک و کاهش درد اطراف مفصل میشود.

*مصرف گلوکزامین معمولاً در چه حیواناتی تجویز می شود؟

گلوکزامین برای درمان اسب، سگ و گربه بکار می رود.

*فایده مصرف گلوکزامین در حیوان خانگی من چگونه است؟


گلوکوزامین در حیواناتی که فلج می شوند، تاثیر زیادی دارد. موارد دیگر گلوکزامین در درمان انواع بیماریهای دیسک، التهاب مثانه و بیماریهای التهابی روده های کوچک و بزرگ می باشد. این دارو جهت بازسازی و ترمیم بیماریهای دیسکی که ناشی از فشار غیر طبیعی بر دیسک باشند، بسیار موثراست. گلوکزامین به عنوان منباً ذخیره گلیکوزامینوگلیکان ها و پروتئوگلیکان ها در بدن، در درمان بیماریهای دیسک نقش مهمی دارد.

گلیکوزامینوگلیکان ها مانند گلوکزامین تنها جهت ترمیم مفاصل کاربرد ندارند. آنها همچنین در دفاع مکانیکی و الکترواستاتیکی بدن در برابر نفوذ عوامل عفونت زا، سموم و اقسام پروتئن پادزایی نقش ویژه ای دارند.

*گلوکزامین تا چه میزان موفقیت آمیز می باشد؟

علیرغم مصرف گسترده و جهانی گلوکزامین، موفقیت گلوکزامین در درمان لنگیدکی و فلج متفاوت است.بدن برخی از حیوانات بسیار عالی به این دارو جواب میدهد و در مورد برخی دیگر هیچ بهبودی حاصل نمی شود. این دارو بدلیل سابقه مطمئن و بدون عارضه خود از داروهای اولیه ای است که توسط پزشک در حیوانات کوچک مبتلا به آرتروز تجویز می شود. حیواناتی که به این دارو پاسخ نمیدهند، بایستی مورد بررسی بیشتری قرار گیرند.

*گلوگزامین تا چه میزان قابل اطمینان است؟

گلوکزامین داروی بسیار سالمی است. برخی از افراد ممکن است با مصرف گلوکزامین در حیوان مبتلا به دیابت خود، نگران بالا رفتن قند در آنها باشند. تحقیقات جدید نمایانگر این مساله است که مصرف گلوگزامین در حیوانات مبتلا به دیابت نیز بلا مانع است. توصیه می شود که میزان قند خون در حیوانات دیابتی که گلوکزامین مصرف می کنند(خصوصاً گروهی که میزان بیشتری از گلوکزامین را دریافت میکنند) طی فواصل مشخصی چک شود.

*از کجا میتوان گلوکزامین را تهیه کرد؟

توجه کرد که گلوکزامین را حتماً بایستی به صلاحدید پزشک و به میزان تجویز شده لازم مصرف کرد. بهترین زمان برای مصرف گلوکوزامین همراه با وعده غذائی میباشد.
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  
زن

andishmand
 
سوراخ کردن گوش از دیدگاه پزشکی

گوش
برای سوراخ کردن گوش محدوده سنی خاصی وجود ندارد.

یک متخصص گوش، حلق و بینی گفت: رعایت بهداشت، استفاده از پماد، عدم تماس موضع با آب و انتخاب گوشواره های سبک از مهمترین نکات بعد از سوراخ کردن گوش است، همچنین نباید قسمت‌های غضروفی گوش را سوراخ کرد چون به عفونت‌ غضروفی منجر می‌شود.
مهتاب ربانی اناری اظهار داشت: برای سوراخ کردن گوش محدوده سنی خاصی وجود ندارد و امروزه با وجود دستگاه‌های خاصی که برای سوراخ کردن گوش موجود است، استفاده از روش سنتی مرسوم نیست.
این متخصص گوش، حلق و بینی گفت: به هر حال رعایت بهداشت و ضد عفونی کردن محل سوراخ کردن گوش از مهمترین اقدامات بعد از این کار است.
استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: عموما در محل سوراخ کردن گوش - بعد از استفاده از زیورآلات - ترشحات خشک دیده می‌شود که به دلیل حساسیت به فلزات، به خصوص آلیاژ‌های نیکل به وجود می‌آید. وی افزود: البته ممکن است آلرژی به طلا و نقره هم در برخی افراد وجود داشته باشد.
متخصص گوش، حلق و بینی تصریح کرد: با سوراخ کردن گوش زخم کوچکی در ناحیه به وجود می‌آید که استفاده از پماد‌هایی مثل تتراسایکلین در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اولیه به مدت حداقل ۳ بار در روز می‌تواند کمک‌کننده باشد.
ربانی اناری ادامه داد: اگر بعد از ۲۴ ساعت میزان درد افزایش پیدا کرد یا در محل سوراخ شدن، قرمزی و تورم به وجود آمد مراجعه به پزشک الزامی است چرا که نیاز به آنتی‌بیوتیک خوراکی احساس می‌شود.
استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: بعد از سوراخ کردن گوش بهتر است در ۲۴ ساعت اولیه، آب به موضع نرسد.
این متخصص به افراد پیشنهاد کرد: از گوشواره‌های خیلی سنگین استفاده نکنند چرا که این امر باعث می‌شود نرمه گوش کشیده شود و سوراخ تعبیه شده بزرگ شود و مشکل زیبایی به وجود آید.
این استاد دانشگاه ادامه داد: قسمت‌های غضروفی گوش نباید دستکاری و سوراخ شوند چون گاهی اوقات به عفونت‌های غضروفی منجر می‌شوند که در موارد پیشرفته کار به جراحی و تخلیه عفونت می‌انجامد.
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  
زن

andishmand
 
دئودورانت ها می توانند کشنده باشند!

دئودورانت
حتی افرادی که آلرژی ندارند ممکن است به مواد شیمیایی موجود در محصولات بهداشتی حساسیت‌های پوستی، مشکلات تنفسی، حالت تهوع یا سردرد نشان دهند.

پزشکان در یک مطالعه جدید هشدار دادند که استنشاق مواد شیمیایی موجود در اسپری‌های دئودورانت می‌تواند کشنده باشد. به گفته پزشکان این مواد باعث بروز آسم، سردرد، اگزما و مشکلات قلبی می‌شوند.

بر اساس آمار، امروزه 50 درصد کودکان زیر 11 سال از این اسپری‌ها استفاده می‌کنند. مجله «مارکتینگ» نیز در گزارشی منتشر کرد که نوجوانان 13 تا 18 ساله از خریداران اصلی این اسپری‌ها هستند. همچنین اسپری‌های دئودورانت از پرفروش‌ترین محصولات زیبایی آقایان هستند.

کارشناسان نسبت به استفاده بیش از حد نوجوانان از این قبیل اسپری‌ها ابراز نگرانی کردند و هشدار دادند که استنشاق مواد شیمیایی موجود در آنها باعث بروز حساسیت‌های پوستی، آسم و مشکلات تنفسی می‌شود.

به علاوه در موارد بسیار نادر این اسپری‌ها موجب بروز مشکلات قلبی کشنده می‌شوند.

به گفته «مائورین جنکینز»، رییس خدمات پزشکی درمانگاه آلرژی انگلیس، علائم آلرژی نیز با مصرف این محصولات تشدید می‌شوند. وی می‌گوید: حتی افرادی که آلرژی ندارند ممکن است به مواد شیمیایی موجود در محصولات بهداشتی حساسیت‌های پوستی، مشکلات تنفسی، حالت تهوع یا سردرد نشان دهند.

به گفته پزشکان روی برچسب تمام این محصولات ذکر شده که این اسپری‌ها در مکان‌های بسته مورد استفاده قرار نگیرند اما اکثر مردم در فضاهای بسته مثل حمام از آنها استفاده می‌کنند.

بنابر گزارش‌ها، در انگلیس نوجوان 16 ساله‌ای بر اثر حمله قلبی درگذشت و پس از معاینات، مقادیر زیادی بوتان و پروپان در خون وی یافت شد. این مواد در واقع از ترکیبات اسپری‌ها هستند و از قرار معلوم غلظت این گازها طی چندین ماه به مرور در بدن وی افزایش یافته بود.

به گفته کارشناسان، خفگی دلیل اصلی مرگ بر اثر استنشاق این مواد است. اگر به جای اکسیژن این مواد شیمیایی را تنفس کنید، خفگی رخ می‌دهد و باعث ایست قلبی می‌شود.

پزشکان بیان می‌کنند که به جای اسپری بهتر است در صورت نیاز از ضدعرق‌های رولی استفاده شود.

به گفته پزشکان بهتر است که مانند سیگار هشدارهای لازم روی قوطی‌های دئودورانت نیز چاپ شوند زیرا این اسپری‌ها به اندازه سیگار می‌توانند مضر و کشنده باشند.
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  ویرایش شده توسط: andishmand   
زن

andishmand
 
پیشگیری از سنگ کلیه با روش های سنتی

ابتلا به سنگ کلیه یکی از شایعترین بیماریهای دستگاه ادراری میان مردان میانسال در سراسر جهان است که به دلیل غلیظ شدن و رسوب کردن موادی از قبیل کلسیم در کلیهها و مجاری ادراری به وجود می آید.

ابتلا به سنگ کلیه یکی از شایعترین بیماریهای دستگاه ادراری میان مردان میانسال در سراسر جهان است که به دلیل غلیظ شدن و رسوب کردن موادی از قبیل کلسیم در کلیهها و مجاری ادراری به وجود می آید. تشکیل سنگها، بلورها و کریستالها در دستگاه ادراری با درد و بیقراری زیادی همراه است. این درد به ویژه در شرایطی که سنگها و کریستالها درون کلیه و مجاری ادراری حرکتکنند چند برابر میشود و عوارضی نظیر دل درد، تهوع، استفراغ و تب و لرز را نیز به همراه دارد.

برای درمان و پیشگیری از ابتلا به این بیماری در طب سنتی و مکمل شیوههای درمانی مختلفی وجود دارد؛ شیوه هایی که بدون نیاز به داروهای شیمیایی و روشهای تهاجمی میتوانند به افراد مبتلا به سنگ کلیه کمک کنند.

روغن کرچک مسکن گیاهی


افرادی که به دلیل ابتلا به بیماریهای کلیه و اختلال مجاری کلیه دچار درد هستند میتوانند در کنار ادامه روند درمانی خود از متدها و شیوههای طب طبیعی برای تسکین دردهای این ناحیه کمک بگیرند. یکی از سادهترین شیوههایی که در تسکین درد کلیه بسیار موثر است ماساژ روغن کرچک است. برای این منظور کافی است مقداری از روغن کرچک را درست در جایگاهی که کلیه قرار دارد ماساژ دهید و پس از 4 تا 5 دقیقه ماساژ یک حوله گرم روی موضع کمپرس کنید. این روش به شما کمک میکند که پس از 3 تا 4 روز تکرار از شدت دردهای شما به مرور کاسته شود. علاوه بر این میتوانید پیش از ارائه ماساژ روغن کرچک را اندکی گرم و سپس از آن برای ماساژ استفاده کنید.

پیشگیری از سنگسازی با لیموترش

افرادی که در برنامه و رژیم غذایی خود از آبلیموی تازه و لیموترش استفاده میکنند، شانس بیشتری برای کنترل و پیشگیری از ابتلا به سنگ کلیه و دردهای ناشی از آن دارند. به اعتقاد بسیاری از درمانگران شیوههای طبیعی درمانی آبلیموی تازه در صورتی که با آب ترکیب شود موجب پیشگیری از تجمع و تشکیل سیتراتهای موجود در ادرار و بلور در سیستم ادراری به ویژه کلیهها میشود. از این رو درمانگران این شیوه درمانی به مخاطبان خود توصیه میکنند علاوه بر نوشیدن یک فنجان آب و لیموترش در طول روز در برنامه غذایی خود نیز از لیموترش تازه استفاده کنند.

رژیم غذایی آیورودا سنگ شکن

در طب سنتی هندوستان، ، شیوه درمانیای وجود دارد که به کمک آن فرایند شکسته شدن سنگها درون کلیه اتفاق میافتد بدون آنکه بیمار نیازی به مصرف داروهای شیمیایی یا استفاده از متدهای جدید درمانی سنگ شکن داشته باشد. در این شیوه که به نام رژیم درمانی آیورودا مطرح است درمانگر طب سنتی هند با اصلاح شیوه زندگی و رژیم غذایی بیمار به شکستن سنگهای کلسیمی و فسفاتی و دفع آنها از طریق مجاری ادراری کمک میکنند. به این ترتیب این درمانگران با روشی که عارضه جانبی برای بیمار به همراه ندارد برای درمان او دست به کار میشوند. به منظور استفاده از این شیوه درمانی بهترین کار مراجعه به متخصص طب آیوروداست تا او پس از معاینه و بررسی طبع و مزاج فرد شیوه صحیح زندگی و رژیم غذایی مناسب را برای او تجویز کند.

این خوردنیها را فراموش کنید

اگر در خانوادهای قرار دارید که در میان اعضای آنها استعداد ابتلا به سنگ کلیه وجود دارد، بهتر است با اصلاح رژیم غذایی خود و پرهیز از مصرف غذاهای زیر احتمال ابتلا به بیماری سنگ کلیه را به حداقل برسانید.

تا میتوانید از نان، پاستا، ماکارونی و شکر فرآوری شده در برنامه رژیم غذایی خود پرهیز کنید و مصرف آنها را به حداقل ممکن برسانید.

مصرف خوراکیها و غذاهایی که در آنها از لبنیات و ذرت استفاده شده را تا حد امکان کاهش دهید؛ زیرا مصرف مداوم این خوراکیها احتمال ابتلا به سنگ کلیه را افزایش میدهد.

برای تهیه غذا سعی کنید از بخشهای بدون چربی گوشت استفاده کنید تا به این ترتیب میزان سلامت کلیههای خود را افزایش دهید.

نوشیدنیهایی مثل چای، قهوه، الکل و مصرف تنباکو را از برنامه زندگی خود حذف کنید یا مصرف آنها را تا حد ممکن کاهش دهید.

پاکسازی کلیهها با چای گیاهی
یکی از گیاهان دارویی بسیار موثر برای پیشگیری از تجمع رسوبات در کلیه و مجاری ادرار، چای گیاهی قاصدک است. مصرف این نوشیدنیگیاهی علاوه بر آنکه میتواند از بروز سنگ کلیه در دستگاه ادراری پیشگیری کند، میتواند به عنوان یک مسکن گیاهی در زمان درد سنگ کلیه عمل کند.

برای استفاده از خواص پاکسازی این گیاه دارویی کافی است برگهای خشک گل قاصدک را مثل چای معمولی دم کنید و در طول روز یک تا 2فنجان از آن بنوشید. نوشیدن این دمنوش به شما کمک میکند که با پاکسازی روزانه دستگاه کلیه و مجاری آن از تشکیل بلور یا سنگ در کلیهها پیشگیری کنید.برای بهرهمندی از این شیوهدرمانی میتوانید با مشاوره با متخصص طب سنتی این گیاه دارویی را مصرف کنید.

کلیه ها را تقویت کنید

گیاهان دارویی متنوعی در طبیعت وجود دارند که میتوانند علاوه بر تسکین دردهای ناشی از ابتلا به سنگ کلیه میتوانند به درمان این بیماری نیز کمک کنند. در میان این گیاهان دارویی میتوان به تاثیر درمانی چای سبز، عصاره گیاه قرهقاط، دمنوش کاکل ذرت و جوشانده خارمریم اشاره کرد که میتوانند تاثیر زیادی در کاهش دردهای سنگ کلیه داشته باشند. درمانگران طب سنتی اما توصیه میکنند که برای مصرف این نوشیدنیهای گیاهی بهتر است از مشاوره درمانگر طب سنتی بهره بگیرید و از گیاهان دارویی طبیعی که به آنها مواد افزودنی و شیمیایی اضافه نشده و بدون کافئین هستند برای درمان سنگ کلیه استفاده کنید.

هر روز آب پرتقال بنوشید

دانشمندان معتقدند مصرف روزانه آب پرتقال تاثیر بسزایی در پیشگیری از تشکیل کریستالها و بلورهای سنگی در کلیه دارند. براساس تحقیقات این گروه مصرف آب پرتقال موجب افزایش سیترات پتاسیم در ادرار شده و این مسئله مانع از تشکیل بلورها و سنگهای ریز و درشت در کلیهها میشود. به اعتقاد محققان، نوشیدن آب پرتقال یکی از بهترین شیوههای طبیعی پیشگیری از ابتلا به سنگ کلیه به ویژه برای افرادی است که در خانواده آنها استعداد ابتلا به سنگ کلیه وجود دارد. به این شرط که بیماران تلاش کنند از آبمیوه طبیعی و تازه استفاده کنند.

هر هفته این خوراکیها را بخوریدبا رعایت نکات زیر میتوانید احتمال ابتلا به بیماریهای کلیه به ویژه سنگ کلیه را در میان اعضای خانواده خود به حداقل برسانید:
متخصصان توصیه میکنند به منظور پیشگیری از ابتلا به سنگ کلیه یا عود دوباره آن بهتر است از غذاها یا میوههای حاوی آنتیاکسیدان مثل گیلاس، گوجه فرنگی، فلفل دلمهای و سبزیجات تازه استفاده کنید و مصرف این خوراکیها را دستکم 4 بار در برنامه هفتگی خود لحاظ کنید.
جوی دوسر، گندم سیاه، سبوس و برنج قهوهای از بهترین غلاتی هستند که میتوانید بدون نگرانی آنها را در وعدههای غذایی خود قرار دهید.
ورزش روزانه حداقل به مدت 20 دقیقه و نوشیدن آب نیز از جمله نکاتی است که تاثیر زیادی در پیشگیری از ابتلا به سنگ کلیه دارد.
به جای گوشت قرمز از گوشت سفید مثل گوشت ماهی، میگو و مرغ استفاده کنید.
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  
مرد

 
هموروئيد چيست؟


اغلب به عنوان تورم (واريس) وريدهاي روده و مقعد تعريف مي شود و به صورت بافت حجيم شده و تورم رگهاي خوني داخل و اطراف مقعد و روده كوچك ديده مي شود.
دو نوع هموروئيد وجود دارد كه باتوجه به محل پيدايش آن به دو دسته داخلي وخارجي تقسيم مي شود.
- هموروئيد خارجي: در بيرون و اطراف مقعد ايجاد مي شود و پوست آن حساس است. اگر يك لخته خوني در آن ايجاد شود، تورم بسيار دردناكي را ايجاد مي كند. هموروئيد خارجي به صورت يك برآمدگي سفت و دردناك حس مي شود كه اگر پاره شود خونريزي ايجاد مي كند.
- هموروئيد داخلي: در زير بافت داخلي مقعد ايجاد مي شود، خونريزي بدون درد و بيرون زدگي طي حركات روده اي از مهمترين نشانه هاي آن است. البته هموروئيد داخلي در شرايطي كه بيرون زدگي آن به خارج از مقعد برسد و بازنگردد ممكن است درد شديدي ايجاد كند. كلا هموروئيد داخلي بر حسب تاريخ به وجودآمدن و نه بر حسب معاينه ظاهري به صورت زيرطبقه بندي مي شود:
درجه۱ : خونريزي، بدون بيرون زدگي
درجه۲ :بيرون زدگي باقابليت برگشت خودبه خودي
درجه۳ : بيرون زدگي با قابليت برگشت دستي
درجه۴ : بيرون زدگي غيرقابل برگشت به داخل
چه عواملي باعث ايجاد هموروئيد مي شود؟
عامل دقيقي براي آن شناخته شده نيست. اگرچه حالت ايستايي انسان همواره باعث مي شود كه فشار زيادي به رگهاي ناحيه مقعد وارد شود كه مي تواند باعث تورم آنها شود. از ديگر عوامل موثر عبارتند از:
- سالخوردگي
- يبوست مزمن يا اسهال
- حاملگي
- عوامل موروثي
- عملكرد ناقص روده ها در اثر استعمال ملين ها يا زورزدن زياد در حين دفع
- صرف زمان طولاني مدت در توالت (مثلاً مطالعه كردن) كه در آن حالت، بافت هاي اطراف روده و وريدها كشيده مي شود و در اثر آن رگها و ديواره آنها باز مي شوند. اگر اين فشار و كشيدگي ادامه يابد، تورم رگها به صورت هموروئيد رخ مي دهد.
نشانه هاي بيماري چيست؟
اگر شما هريك از نشانه هاي زير را داشته باشيد ممكن است به هموروئيد مبتلا باشيد.
- خونريزي در طي حركات روده اي
- بيرون زدگي از مقعد در طي حركات روده اي
- خارش در ناحيه مقعد
- درد
- برآمدگي هاي حساس
هموروئيد چگونه درمان مي شود؟
افزايش ميزان فيبر و مايعات در تغذيه . (مانند ميوه ها، سبزي ها، نان و حبوبات)
خودداري از زور زدن شديد مي تواند فشار روي هموروئيد را كم كند و از بيرون زدن آن جلوگيري كند.
حمام z sit يا نشستن در آب گرم به مدت ۱۰ دقيقه، مي تواند باعث تسكين بشود.
در موارد شديد درد، ممكن است پزشك شما لازم بداند كه لخته هاي داخل هموروئيد را با يك ابزار كوچك خارج كند كه در اين حالت بي حسي موضعي مي تواند درد و ناراحتي آن را كاهش بدهد.
هموروئيد شديد ممكن است نياز به درمان هاي به خصوصي داشته باشد كه بيشتر آنها مي تواند غيرتهاجمي باشد.
روش بندينگRubber Band Ligation) درمان توسط رابر بند از متداول ترين روش ها است و به طور موثر براي درمان بيماري هموروئيد داخلي كه بيرون زدگي قابل بازگشت دارد، به كار مي رود. ذر اين روش يك حلقه لاستيكي كوچك دور بافت هموروئيد را مي گيرد و باعث قطع خونرساني به آن مي شود. خود هموروئيد و حلقه در طي چند روز مي افتد و جاي آن در طي يك يا دو هفته بهبود مي يابد.
اين روش از جمله روش هاي قابل انجام در مطب و كلينيك است و به دليل سادگي، كم درد بودن و كم هزينه بودن بسيار متداول است.
اخيرا وسيله جديد يكبار مصرفي جهت قرار دادن حلقه لاستيكي روي بافت معرفي شده كه از مزاياي آن، حذف خطر انتقال آلودگي و بيماري هاي عفوني مانند هپاتيت و ايدز است و نسبت به وسايل قبلي با ناراحتي كمتري براي بيمار همراه است.
تزريق و انعقاد: اين روش مي تواند براي هموروئيدهايي كه بيرون زدگي ندارند به كار رود. اين روش ها بدون درد هستند و باعث خشك شدن هموروئيد مي شوند.
جراحي: جراحي در موارد زير لازم است.
۱-وقتي لخته هاي خوني دائما در هموروئيد خارجي به وجود ميآيند.
۲ -روش بندينگ نتوانسته باشد هموروئيد داخلي را درمان كند.
۳-بيرون زدگي هموروئيد،قابل برگشت به داخل نباشد.
۴-خونريزي دائمي وجود داشته باشد.
با جراحي هموروئيد، بافت هاي اضافي كه باعث درد و خونريزي مي شوند برداشته مي شود. اين كار تحت بيهوشي كامل انجام مي شود و بسته به مورد، نياز به بستري و نقاهت دارد. بنابراين تنها در صورتي كه ساير روش ها ناتوان در درمان هموروئيد باشند، جراحي توصيه مي شود.
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
مرد

 
فلبيت چيست ؟


به التهاب و گرفتگي سياهرگهاي بدن، فلبيت ميگويند كه ميتواند در اثر واريسهاي عمقي و سطحي پا، چاقي زياد، حاملگي، ايستادنهاي طولاني مدت اختلالات انعقادي بوجود آيد.
فلبيت در واقع از خود لخته هاي متعدد ايجاد ميكند و به قلب و مغز و ريهها منتقل ميشودو ايجاد سكته قلبي و ريوي ناشي از آمبولي نمايد.ايجاد درد، تورم، گرمي و حساسيت ناحيه مربوط و سفتي مسير فلبيت و تغيير رنگ عروق ميتوانند از علائم بيماري فلبيت باشند.
ترومومبوفلبیت به دو صورت بروز می کند:
۱ ترومومبوفلبیت سطحی
۲ ترومومبوفلبیت عمقی
علل بروز لخته در رگ ها و بروز ترومومبوفلبیت عمقی، شامل بی تحرکی، مصرف قرص های ضدبارداری، سرطان، و... هستند. بی تحرکی سرعت حرکت خون را در وریدها کاهش می دهد و همین مساله باعث کم شدن جریان خون در عضو فرد می شود.
وقتی جریان خون در ورید کند شود، لخته ایجاد خواهد شد، علایم این بیماری بسیار متفاوت هستند. گاهی بیمار با سردرد مراجعه می کند و گاهی با درد و تورم پاها (به خصوص پای چپ) و حتی گاهی با تنگی نفس. درد و تورم بیشتر در ساق پا خود را نشان می دهد که با حرکت عضو این حرکت تشدید می شود.ترومبوفلبیت در سیستم تخلیه وریدی مغزی، به صورت سردرد یا تهوع و استفراغ ناگهانی خود را نشان می دهد.
تشکیل لخته بیشتر وریدهای اندام تحتانی را درگیر می کند و ایجاد لخته های خونی در مسیر عروق خونی اندام ها، باعث اختلال جریان خون می شود و در نتیجه منجر به انسداد نسبی یا کامل عروق خونی خواهد شد. یکی از مهم ترین عوارض احتمالی ترومومبوفلبیت وریدهای عمقی، آمبولی ریوی است که به علت حرکت لخته خون در سیستم گردش خون و انتقال آن به دستگاه گردش خون ریوی به وجود می آید.
پیشگیری از آمبولی ریه مهم ترین دلیل درمان بیماران مبتلا به ترومومبوفلبیت وریدهای عمقی است.از علایم آمبولی ریوی، تنگی نفس و درد قفسه سینه است و با تنفس عمیق شدت درد افزایش می یابد.
بیمار برای تشخیص این بیماری بعد از مشاهده این علایم، باید به پزشک مراجعه کند تا معاینه شود. اگر لخته در ورید های سطحی تشکیل شده، جای نگرانی نیست اما اگر لخته در وریدهای عمقی بود، باید سونوگرافی داپلر رنگی انجام دهد تا لخته ها داخل وریدها تشخیص داده شوند.
اگر بیماری واقعا دچار ترومومبوفلبیت عمقی شد، باید چند روز در بیمارستان بستری و داروی ضدلخته تزریقی برای وی تجویز شود تا به بهبود کامل برسد و سپس چندماه داروی ضدلخته خوراکی مصرف کند.
مدت مصرف داروی ضدلخته خوراکی به محل تشکیل لخته و نظر پزشک بستگی دارد. بعد از ترخیص، استفاده مادام العمر از جوراب واریس ضروری است تا از عوارض ترومومبوفلبیت جلوگیری شود.این جوراب از ورم های مزمن ساق پای بیمار جلوگیری می کند. اگر از ورم ناشی از این عارضه جلوگیری نشود، به زخم های ساق پا منجر خواهد شد. براساس تشخیص پزشک، بیمار باید از ۳ ماه تا مادام العمر از داروهای ضدلخته خوراکی استفاده کند.
برای پیشگیری، پزشکان به هر بیماری که بستری می شود و خطر بروز لخته در او وجود دارد، داروی ضدلخته با دوز پایین تزریق می کنند اما متاسفانه باید اذعان کرد پزشکان ما به این نکته توجه نمی کنند.
میزان توجه برخی پزشکان به تجویز دارویی ضدلخته با دوز پایین کامل و کافی نیست و گاهی فراموش می شود دارو با دوز پایین برای بیمار تجویز شود
اگر سابقه فلبيت يا لخته ى خونى داريد، مطمئنا نبايد قرص هاى ضد باردارى مصرف كنيد؛ شيوع ترومبوفلبيت عمقى در كسانى كه قرص هاى ضد باردارى مصرف مى كنند 3 تا 4 برابر افراد عادى است. چنين درصد بالاى لخته خون در رگ هاى عمقى، در افراد دچار فلبيت سياهرگ هاى سطحى نيز، احتمال تكرار بيمارى را زياد مى كند.
از استراحت و گرما استفاده كنيد.
فلبيت سطحى را مى توان با بالا بردن پا و استفاده از گرماى مرطوب درمان كرد. طورى استراحت كنيد كه پا 10 تا 20 سانتى متر بالاتر از قلب قرار گيرد. به نظر مى رسد اين روش به تسريع التيام كمك مى كند. التهاب فلبيت سطحى معمولا ظرف يك هفته تا ده روز از بين مى رود؛ اگر چه ممكن است 3 تا 6 هفته نيز طول بكشد.
عوامل خطرزا را بشناسيد.
هنگامى كه به فلبيت مبتلا شديد، خطر ابتلاى دوباره در شما بالا مى رود. ميزان اين احتمال چقدر است؟ عمدتا بستگى به اين دارد كه بتوانيد چه عواملى را كنترل كنيد. به طور كلى جراحى يا استراحت طولانى در رختخواب، خطر ابتلاى دوباره را بالا مى برد.
اگر نتوانيد از استراحت طولانى در رختخواب به علت بيمارى با آسيب شديد، اجتناب كنيد و در صورتى كه پير و مستعد به اختلالات خون هستيد مى توانيد از بعضى خطرها نظير جراحى الكتريكى اجتناب كنيد. در مورد خطرهاى موجود با پزشك خود مشورت كنيد اما به ياد داشته باشيد كه بلند شدن از رختخواب و قدم زدن مى تواند از فلبيت بعد از جراحى جلوگيرى كند.
درباره ى آسپيرين تحقيق كنيد.
بعضى مطالعات نشان داده كه خاصيت رقيق كنندگى آسپيرين مى تواند با جلوگيرى از تشكيل سريع لخته شدن خون در افراد حساس به اين بيمارى، خطر ابتلا به فلبيت را كاهش دهد. اين مطالعات توصيه مى كند كه آسپيرين را قبل از دوره هاى استراحت طولانى، مسافرت و يا جراحى مصرف كنيد.
همه عوامل بالا گردش خون را كند مى كند و امكان تشكيل لخته خون را افزايش مى دهد. دكتر ديك مى گويد: من مطمئن نيستم كه آسپيرين، فرد را در برابر تشكيل لخته خون محافظت كند. اگر مى خواهيد از آسپيرين استفاده كنيد، ابتدا با پزشك خود مشورت كنيد.
به جاى مسافرت با ماشين، پياده روى كنيد.
آيا قصد داريد كه با ماشين سفر كنيد؟ اگر سابقه فلبيت داريد، مطمئن شويد كه چرخ هاى ماشين شما تنها وسيله ى حركتى تان نيست: نكته اصلى اين است كه بايد مرتبا بايستيد و ورزش كنيد؛ يك توقف در طول روز كافى نيست بلكه 4 تا 5 بار بايد توقف و مسافت هاى كوتاه ترى را پياده روى كنيد.
كارى كه شما بايد انجام دهيد، جلوگيرى از كندى جريان خونى است كه به علت ساكن بودن طولانى به وجود آمده است. در شرايطى كه جريان خون كند شود، استعداد لخته شدن دارد.
اگر چندين بار دچار فلبيت شده ايد و پزشك شما دليلى براى آن پيدا نكرده است، سيگار را ترك كنيد زيرا ممكن است بيمارى "برگر" داشته باشيد كه هنوز به داخل سرخرگ ها حركت نكرده است.
بيمارى برگر با درد شديد و لخته خون، معمولا در پاها مشخص مى شود؛ اين بيمارى به طور مستقيم با سيگار كشيدن ارتباط دارد و تنها درمان آن ترك مصرف انواع تنباكو است. گاهى وقت ها برگر به صورت فلبيت شروع مى شود. امكان دارد برگر به طور اشتباهى به عنوان فلبيت تشخيص داده شود.
ورزش مخصوصا پياده روى باعث تخليه وريدها مى شود. تخليه وريدها مى تواند از عود بيمارى فلبيت جلوگيرى كند. تنها كارى كه شما مى توانيد انجام دهيد اين است كه با پياده روى از جمع شدن خون جلوگيرى كنيد.
اگر فلبيت داريد و به هر دليلى بايد در رختخواب بمانيد، پاى خود را چندين سانتى متر بالا بياوريد تا جريان خون را در وريدها افزايش دهيد.همچنين توصيه مى شود كه هر چه مى توانيد در رختخواب، ورزش كنيد.
بعضى از پزشكان پوشيدن جوراب هاى طبى را براى جلوگيرى از تكرار فلبيت توصيه مى كنند در حالى كه هيچ مدركى دال بر مؤثر بودن اين جوراب ها در جلوگيرى از فلبيت وجود ندارد. به نظر مى رسد كه اين جوراب ها، درد را تسكين مى دهند و احساس بهترى را در بعضى افراد به وجود مى آورند. بهترين توصيه؟ پس اگر احساس بهترى در شما ايجاد مى شود اين جوراب ها را بپوشيد.
اگر فلبيت درمان نشود، مى تواند با عفونى شدن، مرگ آور باشد. اگر علايم فلبيت، درد، قرمزى، حساسيت، خارش و تورم، همراه با تب بود و اين علايم تا يك هفته از بين نرفتند، بايد به پزشك خود مراجعه كنيد. اين علايم مى تواند نشانه ى عفونت باشد. پزشك شما مى تواند با آنتى بيوتيك آن را درمان كند.
يك مسافرت طولانى هوايى، می تواند موجب ترومبوز وريدهاى عميقى شود علل این موضوع ، فشار كابين، نبود تحرك، مصرف الكل می باشد.
در انتها همیشه به یاد داشته باشید که مسافرت هاى هوايى طولانى و يا زمينى و يا هر بى حركتى طولانى، مى تواند خطر ابتلا به ترومبوز را افزايش دهد.
با استفاده از جوراب الاستيكي واريس و بلند كردن دوره اي پاها و ورزشهاي مناسب و برخي داروها و جراحي ميتوان با توجه به نوع بيماري، به درمان و پيشگيري آن پرداخت.
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
مرد

 
واکسن آنفلونزا ؛ چه کسانی به آن نیاز دارند



واکسن آنفلونزا معمولا در عضله تزریق می‌شود اما نوعی از آن زیر جلد تزریق می‌شود
رئیس سازمان غذا و داروی ایران می‌گوید کمبود واردات واکسن آنفلونزا باعث شده فقط ۱۰ عدد واکسن به داروخانه‌های منتخب تحویل داده شود و با اینکه حدود یک میلیون و دویست هزار واکسن توزیع شده اما کمبود هنوز برطرف نشده است.


واکسن آنفلونزا

واکسن آنفلونزا که فقط در مقابل یک گونه مصونیت می‌دهد. واکسن‌های فعلی در مقابل سه یا چهار گونه ایمنی ایجاد می‌کنند
آنفلونزا ویروسی است که به دستگاه تنفسی فوقانی حمله می‌کند و می‌تواند عفونت جدی تنفسی بسیار مسری ایجاد کند. هر چند این بیماری می تواند خفیف باشد و در دو سه روز بهبود پیدا کند اما معمولا شدیدتر از سرماخوردگی معمولی است و نیاز به چند روز (یک هفته) استراحت دارد.
موارد شدید این بیماری می‌تواند منجر به بستری شدن در بیمارستان یا حتی مرگ شود. سالانه ۲۵۰ تا پانصد هزار نفر در دنیا به علت آنفلونزا می‌میرند که بیشتر آنها سالمندان، مبتلایان به بیماری‌های مزمن یا نقص سیستم ایمنی هستند یا کسانی که در فقر زندگی می‌کنند و سوء تغذیه دارند.
این بیماری معمولا برخلاف سرماخوردگی معمولی علائم پیش درآمد مثل آبریزش بینی و گلو درد ندارد و ناگهانی ظاهر می‌شود.

چه کسانی به واکسن آنفلونزا نیاز دارند؟

تمام افراد ۶۵ سال به بالا
کودکان ۶ ماهه تا ۵ ساله (در کشورهای مختلف متغیر است)
افراد که در اماکن دسته‌جمعی زندگی می‌کنند مثل خانه سالمندان یا پادگان
مبتلایان به بیماری قلبی
مبتلایان به بیماری کلیوی
مبتلایان به بیماری ریوی
مبتلایان به بیماری کبدی
مبتلایان به دیابت
کسانی که سابقه سکته مغزی دارند
کسانی که دچار نقص سیستم ایمنی هستند، مثل مبتلایان به ایدز یا کسانی که شیمی درمانی می کنند.
زنان باردار
پزشکان ، پرستاران و کارکنان بهداشتی و کسانی که در مراکز نگهداری کار می‌کنند.

واکسن آنفلونزا ویروس کشته شده سه یا چهار گونه ویروس آنفلونزای نوع A و B است که هر سال در پاییز تزریق می‌شود. تزریق این واکسن برای شماری از افراد یک ضرورت است.
تزریق معمولا عضلانی است و معمولا عارضه خاصی بغیر از عوارض خفیف و موضعی ندارد.
عوارض خفیف ممکن است شامل درد ، قرمزی و تورم ناحیه تزریق ، تب ، بدن درد و سردرد باشد که خودبخود یا با درمانی مختصر برطرف می‌شوند.
از آنجا که ویروس آنفلونزا مثل سایر ویروس‌ها جهش و تغییر می‌کند، بنابراین باید هر سال واکسن جدید تولید شود.
کارشناسان سازمان بهداشت جهانی شیوع آنفلونزا را در سراسر دنیا زیر نظر دارند و با در نظر گرفتن معیارهایی، گونه هایی را که احتمال شیوع آن در پاییز و زمستان پیش رو زیاد است پیش بینی می‌کنند و تولیدکنندگان واکسن سال را بر اساس آن تولید کنند.
هفت تا ده روز بعد از تزریق واکسن مصونیت ایجاد می شود. با توجه به اینکه ویروس آنفلونزا با شروع پاییز شیوع پیدا می‌کند بهتر است هر چه زودتر تزریق شود بنابراین بهترین زمان برای تزریق آن شهریور و مهرماه است. .
این واکسن بیشترین تاثیر را در شش ماه اول دارد بنابراین تا پایان زمستان و اوایل بهار که فصل شیوع آنفلونزاست موثر باقی می‌ماند.
واکسن آنفلونزا از شش ماهگی به بعد قابل تزریق است و سازمان غذا و داروی آمریکا تزریق آن را برای همه بعد از شش ماهگی توصیه کرده است.

شستن مرتب دست و استفاده از دستمال کاغذی موقع عطسه و سرفه از مهمترین راه‌های پیشگیری هستند
از آنجایی که این واکسن فقط در مقابل سه یا چهار نوع ویروس آنفلونزا مصونیت ایجاد می‌کند و این تصور که تزریق آن مانع از "سرماخوردگی" در پاییز و زمستان می‌شود درست نیست.
باکتری‌ها، دیگر گونه‌های ویروس آنفلونزا و دیگر ویروس‌ها یا عواملی که عفونت تنفسی ایجاد می‌کنند هم می‌توانند باعث عفونت‌های تنفسی شوند. با این حال این واکسن در بزرگسالان سالم ۷۰ تا ۹۰ درصد مصونیت می‌دهد یا بیماری را سبک‌تر می‌کند.
اما تزریق این واکسن برای کسانی که قبلا به این واکسن حساسیت داشته اند و کسانی که به تخم مرغ حساسیت دارند ممنوع است. در صورت وجود تب باید تزریق واکسن تا بهبودی به تعویق بیفتد.
با این حال باید توجه داشت که تزریق این واکسن برای همه ضروری نیست و از همه مهمتر این که باید با پزشک مشورت کرد.
BBC
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
مرد

 
نبض.....

با هر تپش قلب ،‌ بطن ها منقبض مي شوند و با شدت ، خون را ازقلب بيرون مي رانند و وارد شريانها مي كنند نبض ، موج فشاري است كه با هر انقباض قلب بدليل جريان پر فشار خون در داخل شريانها ، ايجاد مي شود . اين نبض در نقاط نبض به راحتي لمس مي شود . اين نقاط جايي هستند كه شريان اصلي نزديك سطح بدن قرار دارد و مي تواند به آرامي روي يك استخوان يا عضو سخت فشار داده شود . براي لمس كردن نبض ، انگشت نشانه و ميانه را به هم بچسبانيد و نوك آنها را روي نقطه نبض قرار دهيد و به آرامي آنرا روي شريان فشار دهيد تا زمانيكه نبض را احساس كنيد . گاهي اوقات ، بايد نوك انگشتانتان را كمي به هر طرف بغلزانيد و دوباره فشار دهيد تا نبض را حس كنيد . نبض را با انگشت شصت خود لمس نكنيد چون انگشت شصت خودش نبض دارد و ممكن است با نبض بيمار اشتباه شود .

در بيماران هوشيار با سن بيشتر از يك سال ، بايد نبض راديال را بگيريد . در بيماران بيهوش بيش از يك سال بايد نبض كاروتيد را در گردن گرفت . . جهت لمس نبض كاروتيد بايد نوك انگشتان نشانه و ميانه را در طول شريان كاروتيد در شيار بين ناي و عضلة گردن قرار دهيد . هنگام لمس نبض كاروتيد در بيمار هوشيار به خصوص بيمار مسن مراقب باشيد . تنها فشار ملايم در يك طرف گردن بايد استفاده شود . هرگز روي شريانهاي كاروتيد در هر دوطرف گردن همزمان فشار نياوريد . اگر اين كار را بكنيد ممكن است منجربه قطع جريان خون به سوي مغز شود.

اولين نكته اي كه بايد در هنگام گرفتن نبض توجه كنيد اين است كه تعيين كنيد آيا نبض بيمار ، قابل لمس است يا نبض ندارد . هنگام گرفتن نبض بايد سرعت ، قدرت و نظم آنرا گزارش و ارزيابي كنيد .

تعداد نبض : براي به دست آوردن تعداد نبض در بيشتر بيماران بايد تعداد ضرباني را كه در دوره 30ثانيه اي احساس مي كنيد بشماريد و سپس ضرب در 2 كنيد . اگر نبض ضعيف و لمس آن مشكل ، نامنظم و بسيار آهسته است ، بايد براي يك دقيقه كامل نبض را بشماريد . ريت نبض به شكل ضربان در دقيقه بيان مي شود ولي نيازي نيست كه شما در گزارشتان ، بعد از عدد ، جمله ‹‹ ضربان در دقيقه ›› را بنويسيد يا بيان كنيد .

ريت نبض در بيشتر بالغين (در حالت استراحت)به طور متوسط در حدود 72 ضربه دردقيقه است . با اين حال ، تعداد ضربان مي تواند از شخصي به شخص ديگر به طور چشمگيري متفاوت باشد .در يك ورزشكار در شرايط خوب يا اشخاصي كه داروهاي قلبي مصرف مي كنند ، مثل بتابلوكرها ريت نبض ممكن است به طور قابل ملاحظه اي كمتر باشد . ريت نبض بين 60تا100 ضربه در دقيقه در بالغين طبيعي است . ريت متوسط نبض در كودكان كلاً بالاتر است . جدول 3-5 ريت طبيعي نبض را نشان مي دهد.

در ارزيابي ريت نبض در بيمار بالغ ، اگر ريت نبض بيش از 100 ضربه در دقيقه باشد افزايش ضربان قلب (تاكيكاردي) و ريت نبض كمتر از 60 ضربه در دقيقه ، كاهش ضربان قلب (براديكاردي) نام دارد .
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
صفحه  صفحه 14 از 72:  « پیشین  1  ...  13  14  15  ...  71  72  پسین » 
علم و دانش

Medical Content | مطالب پزشکی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA