انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
پارسی زبانان غیر ایرانی
  
صفحه  صفحه 8 از 38:  « پیشین  1  ...  7  8  9  ...  37  38  پسین »

تاجیکستان


مرد

 
شغنان


شُغنان یکی از ناحیه‌های ولایت خودمختار کوهستان بدخشان است که در شرق جمهوری تاجیکستان قرار دارد.

مرکز آن روستای میدِن‌شار است که در کنارهٔ رود پنج در مرز با افغانستان قرار دارد. میدن‌شار در ۱۵ کیلومتری شمال شهر خاروغ در کرانه رود پنج در مرز با افغانستان جای دارد.

این ناحیه ۲۷ اکتبر سال ۱۹۳۲ تاسیس شد.

ناحیه شغنان در میان رشته‌کوه‌های روشان و شغنان واقع است. در شمال با ناحیه روشان، در شرق با ناحیه مرغاب، در جنوب با ناحیه اشکاشم تاجیکستان و در غرب با ولسوالی شغنان ولایت بدخشان افغانستان هم‌مرز است. از شرق ناحیه شغنان به غرب آن رود غند گذر می‌کند، که به رود پنج می‌ریزد. ناحیه شغنان حدودا ۵۰۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد.


تاریخچه
بنا بر منابع عربی و فارسی سده‌های میانه، شغنان و روشان در گذشته یک سرزمین بوده و شغنان نام داشته‌اند.

شغنان از زمان سامانیان تا سال ۱۸۹۵ حکومتی مستقل داشته و فرمانروایان آن را «شاخ» می‌خوانده‌اند. قلمرو پادشاهی شغنان سرزمین امروزه ناحیه‌های تاجیکی روشان، شغنان و راشت‌قلعه و ولسوالی افغانی شغنان در دو کناره رود پنج را در بر می‌گرفته‌است.

سال ۱۸۹۵ پادشاهی شغنان، که در هر دو کناره رود پنج قرار داشت، در پی جهان‌گیری‌های روسیه و بریتانیا دوپاره گردید و کناره راست به امارت بخارا و کناره چپ به افغانستان داده شد.

شغنان در سال‌های ۱۸۷۸ – ۱۹۲۰ یکی از بیکی‌گری‌های امارت بخارا بود و بیک (امیر محلی) در روستای پارشینو اقامت داشت و میر خوانده می‌شد.

پس از انقلاب بخارا در سال ۱۹۲۰ و تاسیس جمهوری خودمختار شوروی تاجیکستان در سال ۱۹۲۴ شغنان بخشی از ولایت خودمختار کوهستان بدخشان شد و ناحیه (شهرستان) شغنان در ۲ ژانویه سال ۱۹۲۵ تاسیس شد. زمانی هم شغنان و راشت‌قلعه یک ناحیه بودند.



جماعت‌ها
ناحیهٔ (شهرستان) شُغنان هفت جماعت (دهستان) دارد:



پارشینِو
دَرمارَخت
نوآباد
ساخچَرو
سوچان
َوَن‌قلعه
ویر



بزرگ‌ترین روستاهای شغنان: پارشینو · درمارخت · نوآباد · ساخچرو · سوچان · ون‌قلعه · ویر

نقاط دیدنی: چهارباغ خاروغ · جولانده · جشمه ناصر خسرو · دره شاخدره


جمعیت (۱۳۷۸) : ۳۶٬۰۰۰ نفر
مساحت : ؟ کیلومتر مربع
تعداد جماعت‌ها : ۷
زبان گفتاری : شغنانی
مذهب : اسماعیلیه
پیش‌شماره : ۳۵۵ ۹۹۲+
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
راشت‌قلعه


راشت‌قلعه یکی از ناحیه‌های ولایت خودمختار کوهستان بدخشان است که در شرق جمهوری تاجیکستان قرار دارد.

مرکز آن روستای راشت‌قلعه است که در کنارهٔ رود شاخدره قرار دارد.



جماعت‌ها
ناحیهٔ راشت‌قلعه شش جماعت دارد:


بَرواز
تَودیم
توسیان
میرشکر
راشت‌قلعه
سیژد



بزرگ‌ترین روستاهای راشت‌قلعه: راشت‌قلعه · برواز · تودیم · توسیان · میرشکر · سیژد


نقاط دیدنی: دره شاخدره · قله کارل مارکس · دژ راشت‌قلعه ·


جمعیت (۱۳۷۸) : ۲۶٬۴۰۰ نفر
مساحت : ؟ کیلومتر مربع
تعداد جماعت‌ها : ۶
زبان گفتاری : شغنانی
مذهب : اسماعیلیه
پیش‌شماره : ۳۵۵۵ ۹۹۲+
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
مرغاب



مرغاب یکی از ناحیه‌های ولایت خودمختار کوهستان بدخشان است که در شرق جمهوری تاجیکستان قرار دارد.

مرکز آن شهر مُرغاب (به فارسی تاجیکی: Мурғоб)‏، (به روسی: Мургаб)‏ است که در راستای رودخانه مرغاب و در پیوندگاه سه جاده بزرگ قرار گرفته‌است.

جمعیت این شهر برابر با ۴۰۰۰ نفر است و با ۳۵۸۹ متر ارتفاع از سطح دریا بلندجای‌ترین شهر تاجیکستان و آسیای میانه (و شوروی پیشین) است.

هستهٔ اصلی شهر مرغاب در سال ۱۸۹۳ به‌وجود آمد. در آن زمان روس‌ها برای چیرگی بر منطقه، پایگاهی نظامی به نام «پایگاه پامیر» (Памирский Пост: پامیرسکی پاست) بنا کردند. نام این محل در حدود سال ۱۹۲۹ تغییر کرد و به نام رودخانهٔ مرغاب، شهر مرغاب نامیده‌شد.



جماعت‌ها
ناحیهٔ مرغاب پنج جماعت دارد:


مرغاب
قراکول
قزل‌رباط
علی‌چور
رنگ‌کول



بزرگ‌ترین روستاهای مرغاب: قراکول · قزل‌رباط · شیمک

بسیاری از ساکنان مرغاب، امروزه دامداران قرقیزتبار هستند و در فصل زمستان سردی هوای این منطقه تا ۵۵-۵۰ درجه زیر صفر می‌رسد.


نقاط دیدنی: گرم‌چشمه مادیان · سنگ‌نگاره‌های سکایی · گورستان‌های سکایی · سنگ‌چین‌های پیشا-تاریخی · دریاچه زرکول · دریاچه رنگ‌کول · دریاچه قراکول



جمعیت (۱۳۸۶) : ۱۶٬۹۰۰ نفر
مساحت : ۳۸٬۴۴۲٫۲ کیلومتر مربع
تعداد شهرهای تابعه : ۱
تعداد جماعت‌ها :
زبان گفتاری : شغنانی، قرقیزی
مذهب : اسماعیلیه، تسنن
پیش‌شماره : ۳۵۵۴ ۹۹۲+
پایان ناحیه ها
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
جزئیات ولایت ختلان



شهرها
قرغان‌تپه



قُرغان‌تَپه شهری در جمهوری تاجیکستان می‌باشد. این شهر مرکز استان (ولایت) ختلان و سومین شهر بزرگ تاجیکستان است.

قرغان‌تپه در ۱۰۰ کیلومتری شهر دوشنبه واقع شده و شهر خوش آب و هوایی نیست. شهر قرغان‌تپه با ۸۵ هزار نفر جمعیت، سومین شهر تاجیکستان است. این شهر مرکز صنعت پنبه در تاجیکستان است و جمعیت آن به‌جز تاجیک‌ها شامل اقلیت‌های بزرگی از ازبک‌ها و روس‌ها نیز می‌شود.

کارگران مهاجر از این شهر که به روسیه رفته‌اند از دهه اول سال ۲۰۰۰ کمک زیادی به اقتصاد شهر کرده‌اند. اپوزیسیون سیاسی تاجیکستان بیشتر از اهالی قرغان‌تپه هستند.

فرودگاه این شهر فرودگاه بین‌المللی قرغان‌تپه نام دارد. دانشگاه تکنیکی تاجیکستان که برای موسسه‌ها و کارخانه‌های جمهوری مهندسین برق و الکترونیک، معماری و خدمات خودرو پرورش می‌دهد یک شعبه پلی‌تکنیک در قرغان‌تپه دارد. موزه شهر قرغان‌تپه در سال ۱۹۸۱ میلادی افتتاج شده‌است.

شهر قرغان‌تپه در تابستان و پاییز سال ۱۹۹۲ صحنه درگیری‌های شدید میان طرفداران دولت کمونیستی وقت و گروه‌های مسلح اسلامگرا بود و شاید شدت جنگ و خشونت و خرابی آن در هیچ جای تاجیکستان به اندازه این شهر نبوده باشد. در خیابانی که پیشتر لومونسف و اکنون ختلان نام دارد، لوحه بزرگی با اسامی کشته‌شدگان جنگ را می‌توان دید. این فهرست عده‌ای از افرادی است که در سال ۱۹۹۲ در درگیری‌های مسلحانه در جنوب تاجیکستان کشته شدند. فقر، بیکاری و مشکلات اجتماعی باعث پیوستن برخی از جوانان این شهر به گروه‌های تندرو از یک سو، و گرایش به کارهای خلاف و جرایم، از سوی دیگر، شده است.



پیشینه
تاریخ‌نامه‌ها و آثار جغرافیایی گواهند که قرغان‌تپه در گذشته لاوَکَند (لیوَکَند) نام داشته‌است. بنا بر بازیافته‌های باستان‌شناسی این شهر در جای قرغان‌تپه هنوز در زمان کوشانیان (سدهای یک تا چهار میلادی) وجود داشته‌است. آن شهر تا زمان گسترش اسلام در آسیای میانه یکی از آبادترین شهرهای وخش بوده‌است. در اواخر سده هفت و آغاز سده هشت این شهر را مسلمانان گرفتند و از آن پس در تاریخ‌نامه‌ها و آثار جغرافیدانان اسلامی این شهر با نام لاوَکند و لیوکند یاد شده‌است.
چنانچه ابواسحاق ابراهم ابن محمد فارسی استخری در مسالک و الممالک (نوشته شده در سال ۹۵۰ م.) می‌نویسد که از لاوکند تا هـَلاوَرد یک منزل و تا پل سنگین دو منزل راه بوده‌است.قدیمی‌ترین اثر جغرافیایی به زبان فارسی یعنی حدود العالم که در سال ۹۸۲ م. تالیف شده‌است آورده که لیوکند از وخش است و «جایی است که از وی گوسپند وخشی خیزد». مقدسی، یکی دیگر از جغرافیدانان مشهور سده دهم در کتاب معروفش احسن التقاسیم این شهر را لاوکند نوشته است.

بنا بر منابع تاریخی لیوکند در سده‌های دهم تا سیزدهم یکی از دو شهر بزرگ وخش بوده ولی هنگام حمله مغول در سال ۱۲۲۱ به دست چنگیزیان نابود شوده است. در پی قتل‌عام لیوکندیان به دست مغولها نام شهر از یادها رفت و جایش نیز فراموش گشت. پس از هفتصد سال ویرانه‌های لیوکند را باستان‌شناس شوروی ت.ِای. زیمل پیدا کرد. در پی کاوش‌های باستانشناسی و بررسی‌های جغرافی آشکار شد که لیوکند همان خرابه‌های قرغان‌تپه است که بزرگ‌ترین خرابه‌ای است که از سده‌های میانه در بخش شمالی وادی وخش باز مانده است. ان شهر در کنار کانال قدیمی جویبار جای داشته و قلعه‌ای بوده‌است که از روز بنیاد تا آغاز سده بیستم در تامین امنیت وخشان‌زمین نقش کلیدی داشته‌است.

آبادی دوباره شهر از سده شانزدهم آغاز می‌شود. نام کنونی شهر در تاریخ‌نامه‌های سده هفده آمده و برگرفته از قلعه‌ای است که بر تپه‌ای در مرکز شهر در میان جویبار و جوی خانم جای دارد. به گفته باستان‌شناسان این تپه هنوز در زمان حکمرانی کوشانیان وجود داشته‌است.


اقتصاد
شهر قرغان‌تپه حدود ۴۰ واحد صنعتی و تولیدی در بخش‌های صنایع غذایی، مصالح ساختمانی، سنگ و سرامیک، استحصال پنبه و پنبه‌ریسی دارد. کارخانه تجهیزات و ترانسفورماتورهای برقی شهر قدمتی ۷۰ ساله دارد. در این کارخانه، ترانفسورماتورها، جعبه فیوزهای برقی و تجهیزات برق شهری تولید و برای مصارف داخلی در تاجیکستان و مقاصد صادراتی که بیشتر کشور افغانستان است ارسال می‌شود.

از بازارهای این شهر می‌توان به بازار حاجی شریف اشاره کرد که در طراحی آن بازار امکان حضور ۱۴ هزار صاحب کالا و مشاغل پیش‌بینی شده‌است. بازار حاجی شریف با یک ورودی نسبتاً عریض برای ورود و خروج خودروهای سبک و سنگین ساخته شده است. این بازار به صورت روباز ساخته شده اما چند پاساژ مسقف را نیز در خود جای داده است. در داخل این بازار انواع محصولات تولیدی در چین، تاجیکستان، ایران، افغانستان و پاکستان دیده می‌شود.


پایانه مسافرتی قرغان‌تپه
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
توگالان
شهر توگالان (به فارسی تاجیکی: Тугалан)‏ در استان ختلان در کشور تاجیکستان واقع شده‌است. جمعیت این شهر ۲۱٬۳۷۳ نفر است.

---------------------------------------------------

خوبک
شهر خوبک (به فارسی تاجیکی: Хубek)‏ در استان ختلان در کشور تاجیکستان واقع شده‌است. جمعیت این شهر ۲۲٬۶۳۱ نفر است.

--------------------------------------------------

دنغره
شهر دنغره (به فارسی تاجیکی: Данғара)‏ در استان ختلان در کشور تاجیکستان واقع شده‌است. جمعیت این شهر ۲۶٬۴۳۵ نفر است.

--------------------------------------------------

دوستی
دوستی، نام شهرکی است در تاجیکستان نزدیک به مرز افغانستان . خط آهن تاجیکستان - افغانستان از این شهرک می‌گذرد.

---------------------------------------------------

سر بند
شهر سربند (به فارسی تاجیکی: Сарбанд)‏ در استان ختلان در کشور تاجیکستان واقع شده‌است. جمعیت این شهر ۱۱٫۰۸۱ نفر است.

--------------------------------------------------

توس


شهر توس (به فارسی تاجیکی: Шаҳритус، شهر توس. به ازبکی: Шаартуз)‏ شهری است در استان ختلان در کشور تاجیکستان. این شهر در کنار رود کافرنهان قرار دارد و در سال ۱۹۳۸ بنا شده‌است. جمعیت این شهر ۱۵٫۰۸۷ نفر است.

از مکان‌های دیدنی چشمه‌ساری به نام چهل‌وچهارچشمه است که در ۱۲ کیلومتری شهر توس واقع شده‌است. مردم محل آب این چشمه‌ها را درمان‌گر می‌دانند و آن را محل حضور امام علی پنداشته‌اند. این چشمه‌سار زیارتگاه نیز هست.



ارتفاع از سطح دریا : ۳۴۲ متر
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
عینی


عینی مرکز ناحیهٔ عینی در شمال غربی تاجیکستان و ولایت سغد است که پس از صدرالدین عینی شاعر تاجیکی، به این نام نامگذاری شد. این جماعت، ۱۲٬۱۳۱ نفر جمعیت دارد.

مختصات: ۳۹°۲۳′۵۱″ شمالی ۶۸°۳۲′۲۶″ شرقی
منطقه زمانی یوتی‌سی ۵:۰۰+ (یوتی‌سی +۵)
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
فرخار


فَرخار (به فارسی تاجیکی: Фархор)‏ یکی از شهرهای تاجیکستان است.

این شهر در استان ختلان واقع شده و جمعیت آن در سال ۱۹۷۳ برابر با ۱۱۴۰۰ نفر بوده‌است. شهر فرخار در نزدیکی مرز افغانستان قرار دارد.

واژهٔ فرخار از اصل سغدی است. در سغدی این نام به شکل برغار بوده که واژه‌ای است ایرانی از ریشه «پَروخواثر» به معنی پر از شادی.

فرخار نام ناحیه‌ای در افغانستان نیز هست. نام فرخار در ادبیات پارسی پیشینه زیادی دارد و در این ادبیات به عبارت‌هایی مانند بت فرخار، پری‌چهرگان فرخار، دلاوران فرخار، و عیاران فرخار زیاد برمی‌خوریم.



نام‌های قدیمی : پرخار
ارتفاع از سطح دریا : ۴۶۷ متر
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
قبادیان
قبادیان شهری است در استان ختلان تاجیکستان.

در فرهنگ دهخدا ذیل عبارت «قبادیان» آمده است: قریه‌ای بر یکی از شاخابه‌های جیحون از اعمال بلخ است و مولد ناصرخسرو علوی بدان جا بود. امروز نیز قبادیان نام خره‌ای است در همان محل در شمال شرقی بلخ نزدیک ترمذ و نیز قریه‌ای به همین نام در اطلسهای فعلی در ماوراء جیحون رسم شده است:

تا تو به صدر ملک نشستی قبادوار ///هرگز به راه نخشب و راه قبادیان


فرخی


در سدهٔ ششم تمام قلمرو آسیای میانه، افغانستان، قسمت شمالی هندوستان و برخی از نواحی ترکستان شرقی " شین جان " (سینکیانگ) چین امروزه جز قلمرو یفتلیها به شمار می‌رفتند. پایتخت دولت یفتلی‌ها شهر بادیان یا " قبادیان " در تاجیکستان امروزی به شمار می‌رفت.


قبادیان امروز مرکز شهرستان قبادیان است که در استان ختلان و جنوب تاجیکستان جای دارد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
کولاب


کولاب چهارمین شهر بزرگ در کشور تاجیکستان است.

شهر کولاب، واقع در جنوب تاجیکستان، با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت، در زمان آغاز جنگ داخلی و دوران استقلال این کشور نقش مهمی داشته‌است. اکنون بخش عمده‌ای از مقام‌های تاجیکستان از این منطقه برخاسته‌اند. کولاب زادگاه امام‌علی رحمان، رئیس جمهوری کنونی تاجیکستان نیز هست.

کولاب یکی از قدیمی‌ترین شهرهای تاجیکستان است که در استان خَتلان قرار دارد. پیشینه این شهر به ۲۷۰۰ سال می‌رسد. باستان‌شناسان در این شهر قلعه‌ای یافته‌اند که قلعه کولاب نام دارد. این قلعه مربوط به زمان هخامنشیان ( سده ۴ پیش از میلاد)، زمان یونان غربی و دولتداری کوشانیان می‌باشد.

شهر کولاب در قدیم کُتّل نام داشت و زمان درازی مقر حکومتی ساسانیان بود و زبان پارسی میانه در آن رواج داشت. به این خاطر، با ورود اسلام و پس از آمدن زبان فارسی نو به منطقه، مردم کولاب سریع‌تر از دیگر نقاط پیرامونی، فارسی زبان شدند.

این شهر تا سال ۱۷۵۰ خَتلان نامیده می‌شد و پس از آن کولاب نام گرفت. شوروی‌ها در سال ۱۹۲۱ بر این شهر دست یافتند و پس از آن صنایعی در آن مستقر شد.


مکان‌های دیدنی

میر سید علی همدانی
دژ هلبک
آرامگاه میر سید علی همدانی


شهرهای خواهر
همدان، ایران

تصویر شهر کولاب
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
نارک


نارَک (به تاجیکی: Норак) شهری در استان ختلان تاجیکستان است. نارک کنار رودخانهٔ وخش، ۸۸۵ متر بالای سطح دریا و در ۷۰ کیلومتری جنوب شرقی دوشنبه واقع شده‌است. این شهر ۱۸٬۹۵۰ نفر (برآورد سال ۲۰۰۸) جمعیت دارد.

با برقرار شدن حکومت شوروی در این گوشهٔ تاجیکستان هم نشانه‌های حیات نو پیدا شدند. همان سال‌ها برقکاران شوروی به ساخت نیروگاه آبی-برقی در نارک توجه نشان دادند. شهر در سال ۱۹۶۰ در پی ساخت سد نارک، که در سال ۱۹۸۰ به اتمام رسید، مشهور شد.

همچنین این شهر دارای یک ناحیه نظامی با کارکنانی که در کنار امکاناتِ ماهواراه ایِ پیگیری، کار می‌کنند، است. نارک شهری دارای تاریخ طولانیست.


تاریخچه
در کتاب تاجیکان اشاره می‌شود که در عصر سنگ در این مکان انسان زندگی می‌کرده‌است. مورخان چهل هزار یافته از حفریات نارک پیدا کرده‌اند که حاصل آموزش و خلاصه نویسی‌های متخصصین اند.

---------------------------------------

واسع
شهر واسع (به فارسی تاجیکی: Восеъ)‏ در استان ختلان در کشور تاجیکستان واقع شده‌است. جمعیت این شهر ۲۵٬۱۴۵ نفر است.

-------------------------------------

یاوان
شهر یاوان (به فارسی تاجیکی: Ёвон)‏ در استان ختلان در کشور تاجیکستان واقع شده‌است. جمعیت این شهر ۱۸٫۴۱۱ نفر است.


پایان شهر ها
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
صفحه  صفحه 8 از 38:  « پیشین  1  ...  7  8  9  ...  37  38  پسین » 
پارسی زبانان غیر ایرانی

تاجیکستان

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA