انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
پارسی زبانان غیر ایرانی
  
صفحه  صفحه 10 از 38:  « پیشین  1  ...  9  10  11  ...  37  38  پسین »

تاجیکستان


مرد

 
فرخار


ناحیه فرخار (شهرستان فرخار، به تاجیکی: Ноҳияи Фархор) یکی از ناحیه‌های اداری (شهرستان‌های) ولایت (استان) ختلان است و در جنوب جمهوری تاجیکستان جای دارد.

این ناحیه در ۲۳ نوامبر سال ۱۹۳۰ در بخشی از ولایت کولاب در جمهوری شوروی سوسیالیستی تاجیکستان تاسیس شد.

مرکز این ناحیه شهر فرخار است که در کنار رود پنج، و در ۹۶ کیلومتری جنوب شرقی قُرغان‌تپه و ۲ کیلومتر دورتر از ایستگاه راه آهن قرار دارد. از فرخار تا دوشنبه ۱۹۸ کیلومتر راه است. شهر فرخار یک فرودگاه و یک کارخانه پنبه دارد.


جایگاه
احیه فرخار با سرزمینی ۱۱۸۳۱ کیلومتر مربع در دره رود پنج در مرز با افغانستان جای دارد. در شمال با ناحیه دَنغَره و واسع در شرق با ناحیه همدانی در غرب با ناحیه وخش و رومی و در جنوب با ناحیه پنج از ناحیه‌های ولایت ختلان و ولسوالی درقد از بخش‌های ولایت تخار در افغانستان هم‌مرز است.

مردم
مردم فرخار به زبان‌های تاجیکی و ازبکی سخن می‌گویند. بر پایأ آمار سال ۲۰۰۸ ناحیه فرخار ۹۵۰۴۰ تن جمعیت داشت.

فرماندار فرخار از سوی رئیس جمهوری تاجیکستان تعیین می‌شود. نهاد قانونگزار ناحیه فرخار مجلس نمایندگان خلقی می‌باشد که آن‌را رای‌دهندگان ناحیه فرخار برای ۵ سال انتخاب میکنند.


بخش‌بندی
بر اساس قانون تقسیمات کشوری ناحیه فرخار ۱ شهرک و ۷ جماعت (بخش) دارد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
قبادیان


ناحیهٔ قبادیان (به فارسی تاجیکی: Ноҳияи Қубодиён)‏ یکی از ناحیه‌های اداری ولایت ختلان است که در جنوب کشور تاجیکستان جای دارد و مرکز این ناحیه، جماعت قبادیان است و با شهر دوشنبه ۱۹۸ کیلومتر فاصله دارد.

مردم
بر پایهٔ آمار سال ۲۰۰۸ میلادی، این ناحیه ۱۱۸٫۷۲۱ نفر جمعیت داشته‌است که به زبان‌های فارسی تاجیکی و ازبکی سخن می‌گویند.

حکومت
سرور ناحیهٔ قبادیان، رئیس حکومت آن است که توسط رئیس جمهور تاجیکستان برگزیده می‌شود، نهاد قانونگذاری ناحیهٔ قبادیان، مجلس نمایندگان خلق می‌باشد که توسط رأی‌دهندگان این ناحیه برای ۵ سال انتخاب می‌شوند.

تقسیمات
جماعت‌های این ناحیه بشرح زیر است:




سال شهرشدن : ۲۷ اکتبر ۱۹۳۹
زبان‌های گفتاری: فارسی تاجیکی و ازبکی
مذهب: حنفی
مساحت: ۱۸۳۴٫۴ کیلومترمربع
پیش‌شماره تلفنی : +۹۹۲٫۳۵۵۱
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
قوم‌سنگیر


ناحیهٔ قوم‌سنگیر (به فارسی تاجیکی: Ноҳияи Қумсангир)‏ یکی از ناحیه‌های اداری ولایت ختلان است که در جنوب کشور تاجیکستان جای دارد و مرکز این ناحیه، جماعت قوم‌سنگیر است.

حکومت
سرور ناحیهٔ قوم‌سنگیر، رئیس حکومت آن است که توسط رئیس جمهور تاجیکستان برگزیده می‌شود، نهاد قانونگذاری ناحیهٔ قوم‌سنگیر، مجلس نمایندگان خلق می‌باشد که توسط رأی‌دهندگان این ناحیه برای ۵ سال انتخاب می‌شوند.

تقسیمات
جماعت‌های این ناحیه بشرح زیر است:



زبان‌های گفتاری: فارسی تاجیکی
مذهب: حنفی
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
جلال‌الدین رومی
ناحیهٔ جلال‌الدین رومی یکی از ناحیه‌های اداری ولایت ختلان است که در جنوب کشور تاجیکستان قرار دارد. مرکز این ناحیه، شهرکی به نام سراج‌الدین عیسی‌اف است که در ۳۲ کیلومتری شهر قرغان‌تپه و در دامنهٔ کوه و کنارهٔ رود قومسنگیر جای دارد. این شهرک تا شهر دوشنبه ۱۳۲ کیلومتر فاصله دارد.


جایگاه
ناحیهٔ جلال‌الدین رومی در وادی سرخ آب جای دارد. در شمال به ناحیه‌های باختر و وخش، در شرق به فرخار، در غرب به جیلی‌کول و در جنوب به قوم‌سنگیر و پنج از ناحیه‌های ولایت ختلان همسایه‌است.

ریشه‌شناسی نام
نام پیشین و باستانی این ناحیه، هلاورد بوده‌است. با توجه به اینکه این شهر در زمان کوشانیان (آغاز سدهٔ یکم تا سدهٔ سوم میلادی) پدید آمده‌است، ریشهٔ واژهٔ هلاورد را در زبان‌های سغدی و بلخی باید جست. به‌دلیل آنکه اکثر شهرهای باستانی گرداگردشان دیوار داشتند، بخش دومی این جای‌نام «ورد» باید بازماندهٔ واژهٔ ایرانی باستانی «ورتا» به (معنای دیواردار) از ریشهٔ «وَر» باشد که «بارا» و «دیوار» از آن پدید آمده‌است. این واژه در اوستا در نام «ورِجَمکَرد» آمده و امروز نیز در نام روستاهای «هومبی‌وری»و «کن‌گورت» برجای مانده‌است.

در سال ۲۰۰۷ روشنفکران ختلانی به مسئولین ناحیهٔ کالخازآباد پیشنهاد داده بودند که نام تاریخی این سرزمین برای سوم‌بار احیا گردد و مرکز ناحیهٔ هلاورد نامیده شود. اما برخلاف چشمداشت آن‌ها، ناحیهٔ کالخازآباد در تاریخ ۱۹ ژوئیه ۲۰۰۷ با قرار مجلس ملی عالی جمهوری تاجیکستان ناحیهٔ جلال‌الدین رومی نامیده شد.


بخش‌بندی
براساس قانون تقسیمات کشوری، ناحیهٔ جلال‌الدین رومی، ۲ شهرک و ۸ جماعت دارد.


حکومت
سرور ناحیهٔ جلال‌الدین رومی رئیس حکومت آن است که وی را رئیس جمهوری تاجیکستان تعیین می‌کند. نهاد قانون‌گذاری این ناحیه، مجلس نمایندگان خلق می‌باشد که آن را رای‌دهندگان این ناحیه برای ۵ سال انتخاب می‌کنند.

تاریخ
این ناحیه در ۲۱ مارس سال ۱۹۳۳ میلادی در بخشی از ولایت قرغان‌تپه در جمهوری سوسیالیستی تاجیکستان شوروی تاسیس یافته‌است و نخست «ناحیهٔ وخش» نام داشت. راهنماها و جهان‌نامه‌های عربی‌زبان و پارسی‌زبان سدهٔ میانی، نام این ناحیه را هلاورد یاد کرده‌اند.

هلاورد در زمان سامانیان یکی از دو شهر کلان وخشان‌زمین بوده‌است. بنابر نوشته‌های حدود العالم من المشرق الی المغرب، «هلاورد قصبهٔ وخش است، شهری‌ست با کشت و برز و روستاهای بسیار و مردمانی تیرانداز و جنگی.»

بنابر یافته‌های باستان‌شناسی، شهر هلاورد در زمان کوشانیان پدید آمد و در سده‌های میانه مرکز وخشان‌زمین بوده‌است. این شهر در سال ۷۵۰ میلادی به دست عرب‌ها ویران شد و باستان‌شناسان خرابه‌های آن را در کرانهٔ غربی شهرک کالخازآباد یافتند که امروز آن را کافرقلعه می‌خوانند. سپس مرکز وخشان‌زمین، شهرک کوه‌کنده شد که در ۱۲ کیلومتری شمال غربی خرابه‌های کافرقلعه در کرانه‌های رود وخش جای داشت. در سده‌های میانی، این شهر نیز هلاورد نام داشت و خرابه‌های آن هم‌اکنون به نام «زالی‌زر» نزدیک ده اوزون در کنار رود وخش، ۱۲ کیلومتر دورتر از کالخازآباد و ۲۳ کیلومتر دورتر از قرغان‌تپه برجایند.

در تاریخ ۱۱ جولای ۱۹۵۴ کاگانویچ‌آباد رسماً شهرک اعلام شد و در ۳ جولای ۱۹۵۷ این شهرک به یاد آبادگران وادی وخش که از شمال تاجیکستان کوچانده شده و نخستین کالخازها را در وادی وخش تشکیل کرده‌بودند کالخازآباد نامیده شد و ناحیه نیز نامش کالخازآباد گردید. ۱۰ ژانویه ۱۹۹۱ این شهرک را به یاد سراج‌الدین عیسی یکی از آبادگران وادی وخش که ۲۸ سال رئیس این ناحیه بود، شهرک را به سراج‌الدین عیسی تغییر دادند.ناحیهٔ کالخازآباد در ۱۹ ژوئیه ۲۰۰۷ به قرار مجلس عالی ملی جمهوری تاجیکستان ناحیهٔ جلال‌الدین رومی نامیده شدُ هرچند که روشنفکران ختلانی از مسئولین ناحیه خواسته بودند که نام تاریخی هلاورد بر این ناحیه گذاشته شود.



سال شهرشدن : ۲۱ مارس ۱۹۳۳
جمعیت ۱۶۰٬۰۰
تراکم جمعیت: ۱۷۷٬۷ کیلومتر مربع
نفر بر کیلومتر مربع
زبان‌های گفتاری: تاجیکی و ازبکی
مذهب: حنفی
مساحت: ن۹۰۵٬۰۲ km²
پیش‌شماره تلفنی : +۹۹۲ ۳۲۴۷
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
کولاب


ناحیهٔ کولاب (به فارسی تاجیکی: Ноҳияи Кӯлоб)‏ یکی از ناحیه‌های اداری ولایت ختلان است که در جنوب کشور تاجیکستان جای دارد و مرکز این ناحیه، جماعت کولاب است.

مردم
بر پایهٔ آمار سال ۲۰۰۹ میلادی، این ناحیه ۸۹٫۴۰۰ نفر جمعیت داشته که تراکم جمعیتی آن ۶۲۳٬۰ نفر در کیلومترمربع است. شغل بیشتر اهالی این ناحیه، کشاورزی، باغ‌داری است.

حکومت
سرور ناحیهٔ کولاب، رئیس حکومت آن است که توسط رئیس جمهور تاجیکستان برگزیده می‌شود، نهاد قانونگذاری ناحیهٔ کولاب، مجلس نمایندگان خلق می‌باشد که توسط رأی‌دهندگان این ناحیه برای ۵ سال انتخاب می‌شوند.

تقسیمات
جماعت‌های این ناحیه بشرح زیر است:




سال شهرشدن : ۲۳ نوامبر ۱۹۳۰ میلادی
زبان‌های گفتاری: فارسی تاجیکی
مذهب: حنفی
مساحت: ۲۷۲٬۹ کیلومتر مربع
پیش‌شماره تلفنی : +۹۹۲٫۳۳۲۲
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
مؤمن‌آباد



ناحیهٔ مومن‌آباد (به فارسی تاجیکی: Ноҳияи Мӯъминобод)‏ یکی از ناحیه‌های اداری ولایت ختلان است که در جنوب کشور تاجیکستان جای دارد و مرکز این ناحیه، جماعت مومن‌آباد است.

مردم
بر پایهٔ آمار سال ۲۰۰۸ میلادی، این ناحیه ۶۳٫۲۴۲ نفر جمعیت داشته‌است. مردم این ناحیه به زبان فارسی تاجیکی سخن می‌گویند و پیرو مذهب حنفی می‌باشند.

حکومت
سرور ناحیهٔ مومن‌آباد، رئیس حکومت آن است که توسط رئیس جمهور تاجیکستان برگزیده می‌شود، نهاد قانونگذاری ناحیهٔ مومن‌آباد، مجلس نمایندگان خلق می‌باشد که توسط رأی‌دهندگان این ناحیه برای ۵ سال انتخاب می‌شوند.


تقسیمات
جماعت‌های این ناحیه بشرح زیر است:


سال شهرشدن : ۱۶ مارس ۱۹۳۸ میلادی
مساحت: ۲۳۸۶٬۹ کیلومتر مربع
پیش‌شماره تلفنی : ‎+۹۹۲٫۳۳۱۸
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
ناصرخسرو


ناحیهٔ ناصرخسرو (به فارسی تاجیکی: Ноҳияи Носири Хусрав)‏ یکی از ناحیه‌های اداری ولایت ختلان است که در جنوب غربی کشور تاجیکستان جای دارد این ناحیه به افتخار و یاد ناصر خسرو، چنین نامگذاری شده‌است.

مردم
بر پایهٔ آمار سال ۲۰۰۸ میلادی، این ناحیه ۲۷٬۴۰۰ نفر جمعیت داشته‌است. مردم این ناحیه به زبان فارسی تاجیکی سخن می‌گویند و پیرو مذهب حنفی می‌باشند.

حکومت
سرور ناحیهٔ ناصرخسرو، رئیس حکومت آن است که توسط رئیس جمهور تاجیکستان برگزیده می‌شود، نهاد قانونگذاری ناحیهٔ ناصرخسرو، مجلس نمایندگان خلق می‌باشد که توسط رأی‌دهندگان این ناحیه برای ۵ سال انتخاب می‌شوند.


تقسیمات
جماعت‌های این ناحیه بشرح زیر است:
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
نارک


ناحیهٔ نارَک (به فارسی تاجیکی: Ноҳияи Носири Норак)‏ یکی از ناحیه‌های اداری ولایت ختلان است که در جنوب غربی کشور تاجیکستان جای دارد.

حکومت
سرور ناحیهٔ نارک، رئیس حکومت آن است که توسط رئیس جمهور تاجیکستان برگزیده می‌شود، نهاد قانونگذاری ناحیهٔ نارک، مجلس نمایندگان خلق می‌باشد که توسط رأی‌دهندگان این ناحیه برای ۵ سال انتخاب می‌شوند.


تقسیمات
جماعت‌های این ناحیه بشرح زیر است:
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
واسع


ناحیهٔ واسع (به فارسی تاجیکی: Ноҳияи Восеъ)‏ یکی از ناحیه‌های اداری ولایت ختلان است که در جنوب کشور تاجیکستان جای دارد و مرکز این ناحیه، جماعت واسع است.

مردم
بر پایهٔ آمار سال ۲۰۰۸ میلادی، این ناحیه ۱۴۷٫۶۳۷ نفر جمعیت داشته‌است. مردم این ناحیه به زبان فارسی تاجیکی سخن می‌گویند و پیرو مذهب حنفی می‌باشند.

حکومت
سرور ناحیهٔ واسع، رئیس حکومت آن است که توسط رئیس جمهور تاجیکستان برگزیده می‌شود، نهاد قانونگذاری ناحیهٔ واسع، مجلس نمایندگان خلق می‌باشد که توسط رأی‌دهندگان این ناحیه برای ۵ سال انتخاب می‌شوند.

تقسیمات
جماعت‌های این ناحیه بشرح زیر است:



مساحت: ۳۶۳۰٬۹ کیلومتر مربع

پیش‌شماره تلفنی : +۹۹۲٫۳۳۱۱
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
وخش


ناحیهٔ وخش (به فارسی تاجیکی: Ноҳияи Вахш)‏ یکی از ناحیه‌های اداری ولایت ختلان است که در جنوب کشور تاجیکستان جای دارد و مرکز این ناحیه، جماعت وخش است.

مردم
بر پایهٔ آمار سال ۲۰۰۸ میلادی، این ناحیه ۱۲۴٫۸۲۸ نفر جمعیت داشته‌است. مردم این ناحیه به زبان‌های فارسی تاجیکی و ازبکی سخن می‌گویند و پیرو مذهب حنفی می‌باشند.

حکومت
سرور ناحیهٔ وخش، رئیس حکومت آن است که توسط رئیس جمهور تاجیکستان برگزیده می‌شود، نهاد قانونگذاری ناحیهٔ وخش، مجلس نمایندگان خلق می‌باشد که توسط رأی‌دهندگان این ناحیه برای ۵ سال انتخاب می‌شوند.


تقسیمات
جماعت‌های این ناحیه بشرح زیر است:



سال شهرشدن : ۷ ژانویه ۱۹۴۴ میلادی

مساحت: ۱۱۰۱٬۴ کیلومتر مربع

پیش‌شماره تلفنی : +۹۹۲٫۳۲۴۶
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
صفحه  صفحه 10 از 38:  « پیشین  1  ...  9  10  11  ...  37  38  پسین » 
پارسی زبانان غیر ایرانی

تاجیکستان

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA