انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
پارسی زبانان غیر ایرانی
  
صفحه  صفحه 12 از 38:  « پیشین  1  ...  11  12  13  ...  37  38  پسین »

تاجیکستان


مرد

 
ناحیه عینی


ناحیهٔ عینی (به فارسی تاجیکی: Ноҳияи Айнӣ)‏ یکی از ناحیه‌های جنوبی ولایت سغد در تاجیکستان است که مرکز آن عینی است و براساس صدرالدین عینی شاعر ملی تاجیکستان نامگذاری شده‌است.


تقسیمات


پیش‌شماره تلفن +۹۹۲۳۴۷۹
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
غانچی


ناحیه غانچی (به فارسی تاجیکی: Ноҳияи Ғончӣ)‏ یکی از ناحیه‌های اداری ولایت سغد در تاجیکستان است و در شمال جمهوری تاجیکستان جای دارد. مرکز این ناحیه، جماعت غانچی است که در ۶۶ کیلومتری شرق خجند قرار دارد. از این شهر تا شهر دوشنبه ۲۶۳ کیلومتر راه است.

ناحیه غانچی با مساحت ۱۵۸۸٬۷ کیلومتر مربع در میان کوهسار ترکستان و دره فرغانه جای دارد. در شمال با ناحیه‌های ظفرآباد و اسپیتمن، در غرب با ناحیه‌های استروشن و شهرستان، در جنوب با ناحیه‌های عینی و کوهستان مست‌چاه از بخش‌های ولایت سغد همسایه و در شرق با ناحیه لیلک از بخش‌های ولایت بادکند قرقیزستان هم‌مرز است.



جغرافیا
مردم غانچی به زبان‌های تاجیکی و ازبکی سخن می‌گویند. بر پایه آمار سال ۲۰۱۰ ناحیه غانچی ۱۴۰ هزار و ۸۵۹ تن جمعیت داشت و تراکم جمعیت آن ۸۷٬۵ نفر در کیلومتر مربع بود.

ناحیه غانچی ۵ کارخانه ۵۶۴ خواجگی کشاورزی، از جمله ۵۱۴ خواجگی دهقانی دارد. محصول اصلی کشاورزی ناحیه سبزیجات، غله و سیب زمینی است. تعرخ

این ناحیه ۵ دسامبر ۱۹۲۹ در بخشی از ولایت خجند در جمهوری شوروی سوسیالیستی تاجیکستان تاسیس یافت. در طول موجودیت خود این ناحیه دو بار با ناحیه استروشن متحد و جدا شده‌است. سال ۲۰۰۹ جشن ۸۵-امین سالگرد بنیاد ناحیه برگزار شد.

از روستاهای دیدنی این ناحیه می‌توان روستای گَزَنترََک را نام برد.



تقسیمات
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
کان بادام


ناحیه کان بادام (به فارسی تاجیکی: Ноҳияи Конибодом)‏ یکی از ناحیه‌های اداری ولایت سغد در تاجیکستان است و در شمال جمهوری تاجیکستان جای دارد. مرکز این ناحیه، جماعت کان بادام است.

تقسیمات
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
ظفرآباد


ناحیه ظفرآباد (به فارسی تاجیکی: Ноҳияи Зафаробод)‏ یکی از ناحیه‌های اداری ولایت سغد در تاجیکستان است و در شمال جمهوری تاجیکستان جای دارد. مرکز این ناحیه، جماعت ظفرآباد است.


تقسیمات
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
کوهستان مست‌چاه


ناحیه کوهستان مست‌چاه (به فارسی تاجیکی: Ноҳияи Кӯҳистони Мастчоҳ)‏ یکی از ناحیه‌های اداری ولایت سغد در تاجیکستان است و در شمال جمهوری تاجیکستان جای دارد. مرکز این ناحیه، جماعت مهران است.

تقسیمات
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
مست‌چاه


ناحیه مست‌چاه (به فارسی تاجیکی: Ноҳияи Мастчоҳ)‏ از شهرستان‌های استان سغد تاجیکستان است. این ناحیه در شمال تاجیکستان و در ۵۶ کیلومتری شهر خجند قرار دارد. مرکز آن شهرک کوچک بوستان است که فاصلهٔ آن تا دوشنبه، پایتخت تاجیکستان ۳۶۰ کیلومتر می‌باشد.

ناحیه مست‌چاه ۴۷۱۲٬۳ کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیت آن در سال ۲۰۱۰ برابر با ۱۰۱ هزار و ۷۰۰ نفر بود. تراکم جمعیت آن هم در آن سال ۱۰۱٬۸ نفر در کیلومتر مربع بود.



تقسیمات



پایان
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
جزئیات ناحیه های تابع جمهوری


احیه‌های تابع جمهوری (به فارسی تاجیکی: Ноҳияҳои тобеи ҷумҳурӣ) یک واحد اداری از تقسیمات کشوری تاجیکستان را تشکیل می‌دهند که شامل هیچ کدام از ولایت‌ها نیستند و مستقیماً از پایتخت کشور اداره می‌شوند.

مساحت این واحد اداری ۲۸٬۴۰۰ کیلومتر مربع و جمعیت آن در سال ۲۰۰۶ (میلادی) ۱٬۶۰۶٬۹۰۰ نفر بوده است.



شهرها
وحدت
تورسون‌زاده
آب‌گرم
غرم
حصار



ناحیه‌ها
تورسون‌زاده (Турсунзода) (نام پیشین: ریگَر)
شهرنو (Шаҳринав)
حصار (Ҳисор)
ورزاب (Варзоб)
رودکی (Рӯдакӣ) (نام پیشین: لنینسکی)
وحدت (Ваҳдат) (نام پیشین: کافرنهان)
فیض‌آباد (Файзобод)
رشت (Рашт) (نام پیشین: غَرم)
راغون (Роғун)
نورآباد (Нуробод) (نام پیشین: دربند)
تاجیک‌آباد (Тоҷикобод)
جرگه‌تال (Ҷиргатол)
طویل‌دره (Тавилдара)



شهرها
وحدت
وحدت (به فارسی تاجیکی: Ваҳдат)‏ شهری است در شرق کشور تاجیکستان در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر دوشنبه.

این شهر تا سال ۲۰۰۳ کافرنهان نام داشت. پیش از کافرنهان، نام آن ینگی‌بازار و قبل از آن (تا سال ۱۹۳۶) اورجونیکیدزه‌آباد بود.

پیش‌شماره تلفنی این شهر ۳۱۳۶ است.



مختصات: ۳۸°۳۳′۱۱″ شمالی ۶۹°۰۱′۱۴″ شرقی
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
تورسون‌زاده



تورسون‌زاده (فارسی تاجیکی: Турсунзода) شهری است در کشور تاجیکستان. این شهر با جمعیت ۳۷ هزار نفر در ۶۰ کیلومتری غرب شهر دوشنبه (پایتخت) و ۴۰ کیلومتری شرق حصار واقع شده‌است.

شهر تورسون‌زاده به خاطر وجود کارخانه ذوب آلومینیوم (تاداز) معروف است. تورسون‌زاده دو ایستگاه تلویزیونی TV-TADAZ و TV-REGAR، دو روزنامه محلی و یک شبکه رادیویی دارد.

منطقه تورسون‌زاده ۱۳ درصد از برنج تاجیکستان را تولید می‌کند و ساخت سد برق‌آبی نارک بر روی رودخانه وخش در نزدیکی شهر تورسون‌زاده باعث رشد اقتصادی آن شد.





نام
نام این شهر پیش از این ریگر بود که در سال ۱۹۷۸ به افتخار شاعر ملی تاجیکستان میرزا تورسون‌زاده تغییر نام داد. نام این محل در اصل حصار پایین بوده‌است که پس از ویران شدن محل به‌دست نصرالله‌خان امیر بخارا، در سال ۱۸۴۸ به ریخته‌گر شهرت یافت. نام ریخته‌گر به مرور زمان تبدیل به ریگر شد.


تصویری از شهر تورسون زاده




نام‌های قدیمی : حصار پایین،ریخته‌گر، ریگر


ارتفاع از سطح دریا : ۷۰۸ متر
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
آب‌گرم
شهر آب‌گرم (به فارسی تاجیکی: Обигарм)‏ در ناحیه‌های تابع جمهوری در کشور تاجیکستان واقع شده‌است. جمعیت این شهر ۱۱٬۶۵۸ نفر است.


غَرم




غَرم (به فارسی تاجیکی: Ғарм)‏، شهری است در کشور تاجیکستان. شهر غرم در دره رَشت در ناحیه‌های تابع جمهوری واقع شده‌است.

شهر غرم ۱۰۷۷۱ نفر جمعیت داردو مرکز ناحیه راشت است.

غرم در گذشته هم‌چنین نام یکی از استان‌های تاجیکستان بود که از دهه ۱۹۲۰ تا سال ۱۹۵۵ وجود داشت.

شهر غرم یک خیابان اصلی و بازاری مناسب دارد. در این شهر چندین چای‌خانه دیدنی وجود دارد که یکی از چای‌خانه‌ها که بر روی پل کوچکی بر روی رودخانه واقع شده با خراطی‌های ظریف و نقاشی‌های تزئینی‌اش جلب توجه می‌کند.

شهر پس از ویرانی‌های جنگ داخلی تاجیکستان رو به بازسازی و بهبود گذاشته‌است. بخش بزرگی از مردان غرم در روسیه کار می‌کنند و هزینه زندگی بستگان خود در غرم را می‌پردازند.



پیشینه
در دهه ۱۹۲۰ غرم از مراکز فعالیت باسماچی‌ها بود. باسماچی‌ها گروه مقاومت‌کننده علیه حضور شوروی‌ها در آسیای میانه بودند. در سال ۱۹۲۹ فرمانده باسماچی‌ها به نام فضَیل مخسوم از افغانستان به تاجیکستان وارد شده و مدت کوتاهی حکومت غرم را به‌دست گرفت ولی به زودی از سوی شوروی‌ها پس زده‌شد.

در دهه ۱۹۲۰ و در زمان بازآرایی مرزهای آسیای میانه، استانی به نام ولایت غرم که ترکیبی بود از منطقه‌های قراتگین و درواز شرق امارت پیشین بخارا تشکیل شد. این ولایت پس از دوره‌ای کوتاه منحل شد و در دهه ۱۹۵۰ شماری از مردم غرم اجباراً به غرب تاجیکستان کوچانده شدند. به این گروه در غرب تاجیکستان «غرمی‌ها» گفته می‌شد.

پس از انحلال استان غرم، زمین‌های آن میان استان کوهستان بدخشان و ناحیه‌های تابع جمهوری تقسیم شد. غرمی‌ها در جمهوری سوسیالیستی تاجیکستان هم‌چنان حالت خود به عنوان تیره‌ای جدا را حفظ کردند و زمانی که در سال ۱۹۹۲ کشور تاجیکستان تشکیل شد بسیاری از غرمی‌ها از اپوزیسیون اسلامی پشتیبانی کردند.

در زمان جنگ داخلی، اسلامگرایان غرم در معرض کشتار قرار گرفتند ولی با این حال در دوره پایانی جنگ داخلی تاجیکستان، این شهر در دست نیروهای اپوزیسیون بود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
حصار
حصار (به فارسی تاجیکی: Ҳисор)‏ یا حصار شادمان یا شومان از شهرهای تاجیکستان در باختر این کشور است.


مکان جغرافیایی
حصار در ۳۰ کیلومتری باختر شهر دوشنبه نهاده است. در باختر حصار، رود قره تاغ و در جنوب خاوری آن، رودخانه کافر نهان جاری است. رودخانه خانقاه و کنال حصار از میان شهر می‌گذرند.


تاریخ
پیش از هجوم عرب‌ها، این شهر شومان نام داشته است. برخی جغرافیادانان قدیم، از شومان در شمار توابع قبادیان، یاد کرده‌اند.

گمان می‌رود تمدن حصار، به جامعه بروشسکی، که در هزاره سوم پیش از میلاد، در منطقه گسترده‌ای ساکن بودند، وابستگی داشته است. مردم جامعه بروشسکی، به زبان بروشسکی که از زبان‌های تک‌خانواده است، سخن می‌گویند.

در ۹۱ق قتیبة بن مسلم به حصار رفت و آنجا را در میان گرفت، چرا که حکمرانان حصار، کارگزار قتیبه را از آنجا بیرون رانده و خراجی را که هر سال به قتیبه می‌پرداخت متوقف کرده بود.

ابراهیم بیگ، آخرین حکمران حصار، پس از نبرد با نیروهای شوروی، سرانجام در سال ۱۹۲۶ شکست خورده و به افغانستان گریخت. پس از آن، حصار در تقسیمات کشوری اتحاد جماهیر شوروی به جمهوری تاجیکستان پیوست.



مختصات: ۳۸°۳۱′۳۲″ شمالی ۶۸°۳۲′۵۰″ شرقی

دژی کهن در حصار




پایان
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
صفحه  صفحه 12 از 38:  « پیشین  1  ...  11  12  13  ...  37  38  پسین » 
پارسی زبانان غیر ایرانی

تاجیکستان

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA