انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
خانه و خانواده
  
صفحه  صفحه 1 از 6:  1  2  3  4  5  6  پسین »

Flowers and Plants | گل ها و گياهان


زن

 
درخواست تاپیک با عنوان گل ها و گیاهان
در تالار خانه و خانوادهداشتم



در این تاپیک سعی میشه مشخصات انواع گلها و گیاهان آپارتمانی و باغچه ای و طریقه نگهداری و پرورش آنها به همراه تصاویری از آنها گذاشته بشه
کلمات کلیدی :گل ها و گیاهان + پرورش گل + گل ها + نگهداری گیاهان + گیاهان + گل های آپارتمانی + گل های باغچه ای
Signature
     
  
زن

 
Clivia seeds گیاه خورشیدی



خورشیدی گیاهی است با گلهای بسیار زیبا که معمولا در اواخر زمستان تا تابستان شکوفا میشوند. Clivia miniata از تیره آماریلیداسه است و در جنس کلیویا۴ رقم وجود دارد که مطرح ترین آنها مینیاتا است )با گلهایی به رنگ نارنجی زرد قرمز و دورنگ(.
زادگاه این گیاه بیشه های جنوب آفریقا است. در مناطق گرمسیر به صورت بیرونی و در سایر مناطق در گلخانه ها و خانه ها نگهداری میشود.
ریشه اش شبیه پیاز و قطور است.در ایران دو نوع خورشیدی رایج است. نوع مرغوب تر عکس بالا که تعداد گلها در یک ساقه گل دهنده زیاد و عرض برگها پهن است. )به این نوع اصطلاحا نوع هلندی می گویند( در زیر نوع دیگر که تعداد گلها در یک ساقه گل دهنده کمتر و عرض برگها نیز باریک است. )به این نوع اصطلاحا خورشیدی ایرانی میگویند(.
متاسفانه رنگ زرد خورشیدی در ایران کم یاب است.



احتیاط پزشکی :خوردن قسمتهای مختلف گیاه میتواند منجر به شکم درد شود. شیره گیاه نیز ممکن است خارش پوستی ایجاد بکند.
پرورش و نگهداری
تحت شرایط گلخانه ای در بستر غنی با مواد آلی پوسیده که خاک نیز داشته باشد و با ترکیباتی نظیر خاک برگ و شن و ماسه در محل کاملا روشن ولی دور از تابش شدید خورشید، کاشته و نگهداری میشود. در فصل رشد به آبیاری مفصل نیاز دارد. در این زمان میتوان به طور هفتگی با کودهای کامل کودیاری کرد. تا زمانیکه غنچه ها تشکیل بشوند. در زمستان خیلی کم آبیاری میکنند.
تکثیر
بذرها را پس از رسیدن در دمای ۱۶ تا ۲۱ درجه سانتیگراد کشت میکنند. پاجوشها را در اواخر زمستان یا اوایل بهار میتوان جدا کرد.
بیماریها و آفات
بیماریهای شبه ویروسی و لکه برگیهای باکتریایی و قارچی بیماری شایعی هستند. آفات مکنده و شپشک های آردآلود نیز ممکن است به گیاه حمله کنند.
Signature
     
  
زن

 
Malcolmia شب بو دریایی



نوعی شب بو محلی در منطقه ما کشت و کار میشود که به شب بو دریایی)یا دریای شب بو( معروف است. متاسفانه نام فارسی دقیق برای این گیاه پیدا نکردیم و نام علمی دقیق آن نیز صددرصد برای ما مسجل نیست ولی احتمال میدهیم از جنس Malcolmia و از تیره براسیکاسه)کروسیفه رآ( باشد.
جنس مالکولمیا در برخی کتابهای فارسی به نام شب بوی صحرایی و شاید شب بو ویرجینیا، معرفی شده است و شاید منظور همین شب بو مورد نظر ما باشد.
این گیاه بیشتر در شهرهای آذربایجان و بخصوص در اردبیل کشت شده و علاقمندان زیادی دارد. و گلهای ریز بنفش-صورتی یا سفید باز میکند که عطر بسیار دلنشینی عصرها و شب ها از آن آزاد میشود.بذرها دقیقا مانند شب بو صدبرگ )ماتیولا( در خورجین جمع میشوند و برگها نیز پرزدار هستند ولی گلها ساده )صلیبی فرم( و غیرچند پر و معمولا گیاه بسیار ریزقواره ای است ولیکن عطری بسیار قوی و خوش بو دارد که عصر هنگام با نسیم مختصری کل حیاط و باغ و محله را عطرآگین میکند.
اطلاعات محصول
بذرهای این گیاه اصلاح نشده و محلی است و توسط افراد بومی از کوهستانهای اطراف اردبیل جمع آوری میشود. بنابراین اطلاعات دقیقی در مورد قوه نامیه و خلوص بذرها موجود نیست.ولی کیفیت جوانه زنی )Germination( بذرها بسیار خوب و قابل قبول است و میتوانیم به عدد ۸۵٪ جوانه زنی اعتماد کنیم که در بین بذور اصلاح شده نیز عدد بسیار خوبی است.
شما میتوانید این بذرها را در باغچه یا گلدان بکارید. حجم سبزینگی گیاه کم و گیاهی کم حجم و ریزاندام است. بنابراین جای زیادی اشغال نمیکند. و میتواند در کنار بوته ها یا گیاهان دیگر نیز کاشته شود.
طول دوره رشد گیاه تقریبا سه ماه است و میتواند از زمان کاشت بذر در مدت حدود ۴۰ روز به گلدهی برسد. پس از آن بذر تشکیل میدهد و شما میتوانید بذرها را جمع آوری و مجددا کاشت نمایید.
Signature
     
  
زن

 
Abutilun آبوتیلون



آبوتیلون گل گاو پنبه ای
مشخصات
اسم علمی گیاه آبوتیلونAbutilonstriatum و از خانواده Malvaceae می باشد. این جنس، از ۱۰۰ گونه گیاهان نیمه خشبی و علفی یک ساله، چند ساله و درختچه های همیشه سبز و درختان کوچک تشکیل شده است.
معمولا برای پرورش اغلب گونه های این نسل شرایط گلخانه ای لازم است. گونه Striatum بومی برزیل بوده و بلندی این گیاه به بیش از ۲ متر و گسترش آن به بیش از ۱ متر می رسد. برگ ها پنجه ای و دارای لکه های سفید مایل به زرد هستند. گلهای آن به رنگ قرمز و به قطر ۳-۴ سانتیمتر می باشد . معمولا از اواسط بهار تا اواخر تابستان در روی بوته ظاهر می شوند.
در اوایل بهار باید گیاه را هرس کرد. برای این کار ساقه های اصلی را تا نصف، شاخه های جانبی را در حدود ۱۰-۸ سانتیمتر و شاخه های خشک را کاملا قطع می کنیم.
مراقبت و نگهداری
این گیاه به نور متوسط، هوای معتدل، خاک همیشه مرطوب و رطوبت نسبی ۵۰ تا ۶۰ درصد PH 7 تا ۸ ، نیاز دارد.
کود مورد نیاز این گیاه را می توان به میزان ۳ گرم در لیتر هر هفته یکبار، تا اسفند تا شهریور ماه به کار برد.
خاک باغچه همراه با کود حیوانی وگیاهی، مناسب کشت آبوتیلون می باشد.
آبوتیلون را می توان به سادگی از اواسط بهار تا اوایل تابستان تکثیر کرد. قلمه های انتهای ساقه را از شاخه های جانبی، به طول ۱۰-۸ سانتیمتر، از گیاه جدا کرد، و محل برش قلمه ها را در پودر هومون ریشه زایی فرو ببرید سپس هر قلمه را در گلدانی با قطر دهانه ۹ سانتیمتر ، که از کمپوست مخصوص بذر و قلمه پر شده، بکارید. لازم است گیاه را به آرامی و منظم مه پاش کنید و یا قلمه ها را با یک کیسه پلاستیکی شفاف بپوشانید و آنها را در شرایط نور مناسب ولی دور از تابش مستقیم خورشید و در مای ۱۸ تا ۲۰درجه سانتیگراد نگاه دارید. پس از حدود یک ماه قلمه ها، ریشه دهی و رشد را آغاز می کنند، آنگاه به آرامی قلمه ها را بیرون آورده و در گلدانی با قطر دهانه ۱۳ سانتیمتر حاوی کمپوست گلدانی بکارید.
کشت آبوتیلون ، از طریق کشت بذر، در مورد بعضی از انواع این گیاه بویژه واریته های ابلق، نتیجه خوبی نمی دهد.
عوارض و درمان
اگر هنگام پرورش و نگهداری این گیاه، مشاهده کردید، خود را انداخته و در حال تلف شدن است، احتمال بدهید هوای محیط خیلی سرد است و آن را به جای گرمتری منتقل کنید و اگر مشاهده کردید گلها ظاهر نمی شوند، یا نور کافی در زمستان نشان دهنده آبیاری بیش از اندازه می باشد. چسبناک شدن برگ ها و دمبرگها در اثر فعالیت حشرات روی این گیاه به وجود می آید و باید سمپاشی با سم حشره کش صورت بگیرد. نور زیاد برگها را رنگ پریده و شاخه ها را دراز و فاصله بین برگها را زیاد می کند. اگر گیاه در تابستان تشنه بماند برگها چروکیده می شود و گلها سقوط می نمایند، همچنین برگهای زرد رنگ و دارای رشته های تار عنکبوتی در سطح زیرین نشانه فعالیت کنه قرمز هستند باید با اسفنج مرطوب زیر برگها را تمیز کنید و یا با سم حشره کش نفوذی هر دو هفته یکبار ، تا رفع علایم، گیاه را سمپاشی نمایید. تامین رطوبت در کاهش آفت موثر است.
Signature
     
  
زن

 
Acalyph آکالیف



مشخصات
اسم علمی گیاه آکالیفAcalyph hispida و از خانواده Euphorbiacea می باشد . آکالیف بومی جنوب آسیا و گیاهی است با برگ های سبز درشت متناوب، با لبه مضرس که بیضی شکل، نوک تیز و کرکی نیز می باشد. شاتون های این گیاه بلند و قرمز رنگ شبیه دم روباه است.
آکالیف در تمام مدت سال گل می کند، منتهی در بهار و تابستان گل آن بیشتر است .
نگه داری آکالیف در منزل مشکل به نظر می رسد و اغلب برگهای آن می ریزد بنابراین برای مدت طولانی نمی توان آن را در منزل نگاه داشت. معمولا باید جوانه انتهایی ساقه گیاهان مسن را هرس کرد تا شاخه های جانبی شروع به رشد نمایند.
مراقبت و نگهداری
این گیاه به نور متوسط، هوای گرم، خاک مرطوب، رطوبت هوای متوسط، در حدود ۷۰-۵۰ درصد و خاک قلیایی نیاز دارد.
کود مورد نیاز این گیاه به میزان ۲گرم در لیتر هر دو هفته یک بار و از اسفند تا شهریور ماه بکار برد.
این گیاه خیلی پر ریشه است و نیاز زیادی به کود ازته دارد. باید در سال دو مرتبه گلدان آن را تعویض کرد. در غیر این صورت ریشه گلدان را پر می کند و برگها زرد می شوند.
سه قسمت خاک برگ، یک قسمت تورب دو قسمت ماسه و یک قسمت کود پوسیده دامی، خاک مطلوب گیاه آکالیف است.
تکثیر
آکالیف به سرعت بلند شده و پس از مدتی شکل نامناسب و آشفته ای به خود می گیرد. برای به دست آوردن گیاهی متراکم و متعادل می توانید آن را تکثیر کنید. بهترین زمان گلدهی گیاه از اوایل تا اواخر بهار است که در این زمان می توانید عمل تکثیر را انجام داد.
ابتدا قلمه های انتهایی ساقه را به طول ۱۰-۸ سانتیمتر و یا ساقه های تازه روییده شده جانبی را همراه با پاشنه جدا کنید یعنی قسمتی از ساقه اصلی به ساقه جانبی متصل باشد. سپس قلمه ها را در پودر هورمون ریشه زایی فرو ببرید و هر یک را در گلدانی با قطر دهانه ۹ سانتیمتر حاوی کمپوست بذر و قلمه بکارید. آنها را در شرایط دارای نور کافی و دور از تابش مستقیم خورشید نگهداری کنید و گلدانها را با کیسه های پلاستیکی شفاف بپوشانید. خاک گلدان فقط در ابتدای عمل خیس می شود و خیس کردن دوباره آن طی زمان ریشه دهی لازم نمی باشد. قلمه ها را درمای ۲۲-۲۰ درجه سانتیگراد نگاه دارید و پس از ریشه دهی آنها را به گلدانهای با قطر دهانه حدودا ۱۳ سانتیمتر ، حاوی کمپوست گلدانی معمولی بکارید.
Signature
     
  
زن

 
Agave خنجری

photo hosting sites
مشخصات
اسم علمی گیاه آگاو Agave Americana و از خانواده Amaryllidacea می باشد.
آگاو بومی مکزیک است.
این گیاه گوشتی است و در زمستان باید در ۴ تا ۶ درجه سانتی گراد با مقدار کمی آب نگه داری شود.
اگر از این گیاه خوب مراقب شود پس از ده سال به گل می رود گل آن به ارتفاع بیش از متر نیز می رسد.
برگهای این گیاه به صورت طوقه ای و نسبتا ضخیم و آبدار و قسمت انتهایی برگ تا حدی قابل انعطاف است. لبه برگها دارای خارهای سیاه رنگی می باشد.
برگ های گوشتی و چرمی و زمخت گیاه آگاو، خارهای خمیده، تیز و محکم در طول حاشیه خود و یک خار بلند و تیز در نوک هر برگ دارد.
مراقبت و نگهداری
گیاه آگاو در نور شدید، هوای گرم و خشک، آبیاری فراوان و خاک قلیایی به خوبی رشد می کند.
کود مورد نیاز این گیاه را می توان به میزان ۳ گرم در لیتر هر دو هفته یکبار از فروردین تا مهر ماه مورد مصرف قرار داد.
خاک:مخلوطی مساوی از خاک باغچه و ماسه های درشت و تورب خاک مطلوبی برای رشد آگاو فراهم میآورد.
تکثیر
برای تکثیر این گیاه به مهارت زیاد و دقت نیاز داریم.
هنگامی که پاجوشهای تولید شده در کنار گیاه مادری به بلندی ۱۰ سانتیمتر رسیدند در بهار و تابستان می توان آنها را جدا کرده و در گلدان دیگری کاشت.
ابتدا باید دستکش های باغبانی ضخیم بپوشید و روزنامه ای را دور گیاه بپیچید و با کمک آن گیاه را از گلدان بیرون آورید. سپس با یک چاقوی تیز پاجوشها را جدا کنید و در گلدانی با قطر دهانه ۱۱ سانتیمتر حاوی کمپوست گلدانی مخصوص گیاهان گوشتی و کاکتوس بکارید.
پاجوشها باید در خاک بسیار خیس که به ریشه دهی گیاه سرعت می دهد قرار بگیرند و در دمای حدود ۱۸ درجه نگاهداری شوند.
Signature
     
  
زن

 
Aglaonema آگلانما



مشخصات
اسم علمی آگلونما Aglonema commutatum و از خانواده Araceae می باشد این گونه بومی فیلیپین و مالزی است.
ارتفاع آن به ۴۰ تا ۵۰ سانتیمتر و گسترش آن به ۲۰ تا۳۰ سانتیمتر می رسد.
برگها به رنگ سبز تیره با لبه نقره ای متمایل به خاکستری و به شکل سرنیزه ای می باشد.
اسپات گل سفید رنگ بوده در اواسط تابستان ظاهر می شود.
مراقبت و نگهداری
این گیاه به نور متوسط، هوای گرم و مرطوب ، آبیاری فراوان و خاک اسیدی احتیاج دارد.
کود مورد نیاز این گیاه را می توان به میزان ۲ گرم در لیتر هر دو هفته یک بار از اسفند تا مرداد ماه مصرف کرد.
خاک هوموسی سبک مخلوط با ماسه برای پروررش آگلونما مناسب است.
تکثیر
آگلونما به روشهای مختلف تکثیر می شود ولی شناخته ترین روش جدا کردن جوانه های جانبی از پایه مادری است.
در اواسط بهار تا اوایل تابستان، گیاه را از گلدان بیرون آورده و با دست یا چاقوی تیز، جوانه های کناری را که دارای بیش از دو برگ هستند، همراه مقداری ریشه، از گیاه مادری جدا کنید. سپس جوانه ها را در گلدانهایی با قطر دهانه ۹ سانتیمتر حاوی کمپوست با پایه پیت بکارید.
قلمه ها را با کیسه پلاستیکی شفاف بپوشانید تا رطوبت مورد نیاز گیاه را حفظ کند. پس از چند هفته تا دو ماه، ریشه دهی انجام می گیرد.
گیاه را در دمای ۲۰ تا ۲۱ درجه سانتیگراد، دور از تابش مستقیم خورشید نگاه دارید.
این گیاه را می توان از طریق کاشت بذر در اواخر بهار در دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و یا از طریق تقسیمات ساقه نیز تکثیر کرد. روش تقسیم ساقه بیشتر برای آن گیاهانی که بیش از اندازه رشد کرده و بسیار بلند و نامرتب هستند مفید است.
ساقه را به قسمتهای ۴ تا ۵ سانتیمتری بریده و روی سطح خاک فشار دهید طوری که ۱/۳ از ساقه به زیر خاک برود. خاک را مرطوب و دما را ۲۴ درجه سانتیگراد نگاه دارید.
زمانی که گیاه به اندازه کافی رشد کرده آن را در گلدان بکارید.
عوارض و درمان
اگر برگهای آگلونما در امتداد رگبرگ زرد شده و لکه های قهوه ای زیر آنها ظاهر شد و یا اینکه زخمهای سفید پنبه ای در زیر برگ یا قاعده آن مشاهده کردید. به این معنی است که یک حشره آفت در حال آسیب رساندن به گیاه است و باید هر دو هفته یکبار با سم نفوذی سمپاشی صورت گیرد
خشک شدن و پیچیدگی برگها در تابستان نیز بیانگر گرمی و خشکی هوا است.
اگر مشاهده کردید گیاه خود را انداخته یعنی هوا سرد است یا با کمبود آب مواجه شده
زردی برگها هم می تواند به دلیل آبیاری زیاد از حد و سردی هوا می باشد.
Signature
     
  
زن

 
Alocasia بابا آدم



مشخصات
آلوکازیا گیاهی است با برگهای درشت و بزرگ سبز رنگ از خانواده Araceaeبومی مناطق گرم آسیا است.
با جنسColocasiaشباهت بسیاری دارد و گاهی اشتباه میشود. )از آنجا که جنس کولوکازیا مصرف دارویی و خوراکی دارد باید احتیاط شود.(
بابا آدم انواع مختلفی دارد که رنگها و اندازه های مختلف دارند. گونه مورد نظر ما دارای برگهای بزرگی است که گاهی قطر برگها به یک متر و بیشتر هم میرسد.
گلها شکل غلافی داشته )گل آذین اسپادیس( و زیبایی چندانی ندارند.
شیره داخلی گیاه برای پوست انسان ایجاد خارش و حساسیت ممکن است بکند.ریزوم دار است و از طریق پاجوش طبیعی یا تقسیم ریزوم در بهار تکثیر پیدا میکند. )پاجوشهای فراوانی تولید میکند(
)بهتر است نشنیده بگیریم ولی: ریزومهای این گیاه به صورت پخته شده مصرف خوراکی دارند. ولی از آنجا که این گیاه تولید اگزالیک اسید میکند و در قسمتهای پایین تر گیاه میزان این مواد بیشتر میشود ممکن است منجر به کرخ شدن یا باد کردن زبان شود. یا منجر به سختی تنفس شود. آب پز کردن طولانی مدت ممکن است این عوارض را کاهش دهد.(
در شمال ایران کنار برکه ها و آبگیرها و حتی به عنوان گیاه فضای سبز مقابل هتلها و رستورانها کاشته میشود و نهایت صدمه ای که در زمستان میبیند از دست رفتن برگهاست ولی در بهار بعد مجدد رشد میکند.
در داخل خانه ها بهتر است در محل نیمه روشن )نور متوسط( با دما بالا نگهداری شود. نیاز آبی متوسطی دارد. به خاک غنی و مغذی نیاز دارد. بهتر است خاک آن مخلوطی با درصد بالایی از مواد آلی حیوانی یا گیاهی باشد.به آبپاشی برگها یا رطوبت محیط نیاز دارد. هرچقدر رطوبت بالا باشد برگها میتوانند درشت تر باشند.
بابا آدم برای گلخانه های گرم و مرطوب ایده آل است.

Signature
     
  
زن

 
Aloe نوعی صبر



مشخصات
اسم علمی صبر زردAloe variegate و از خانوده Liliaceae میباشد. این گیاه بومی ناتال بوده و گیاهی است آبدار و گوشتی به ارتفاع ۳۰ سانتیمتر و برگهای ضخیم و نیزه ای به طول ۱۲ سانتیمتر که دارای نوارهای سفید و سبز تیره عرضی میباشد.
معمولا این گیاه در اطاقهای کم رطوبت به خوبی رشد می کند . لبه برگهای آن دندانه دارد است و گلهایی به رنگ نارنجی روشن، به شکل گل آذین و به طول ۳۰ سانتیمتر دارد، این گلها در اوائل بهار ظاهر می شوند.
صبر زرد نباید در مقابل نور مستقیم خورشید قرار بگیرد و نیز نباید قطرات آب روی برگهای آن ریخته شود زیرا باعث پوسیدگی گیاه می شود. همچنین نیاز آب دادن زیاد در زمستان باید خودداری کرد.
مراقبت و نگهداری
این گیاه به نور متوسط تا شدید ، هوای معتدل، آبیاری کم، رطوبت نسبی کم و خاک قلیایی احتیاج دارد.
کود مورد نیاز را هر دو هفته یکبار به مقدار ۳ گرم در لیتر از اسفند تا آبان ماه استفاده می کنند.
خاک:مخلوطی از یک قسمت خاک برگ و دو قسمت ماسه، خاک مطلوبی برای رشد گیاه فراهم می نماید.
تکثیر
صبر زرد پا جوشهای زیبایی را در کنار پایه مادری تولید می کند که بهترین روش برای تکثیر آن است.
این گیاه را در اواخر بهار یا اوایل تابستان ، زمانی که پاجوشهایی را تولید کرده از گلدان بیرون آورید و پاجوشهایی را که شروع به تشکیل فرم روزت نموده اند به آرامی از پایه مادری جدا کنید دقت کنید ساقه را نشکنید و پا جوشها همراه با ریشه زیاد جدا کنید. سپس آنها را در گلدانی با قطر دهانه ۹ سانتیمتر حاوی کمپوست مخصوص گیاهان گوشتی بکارید و در نور مناسب دهید تا ریشه دهی انجام شود. دما را ۱۸ تا ۲۰ درجه سانتیگراد و خاک را نسبتا مرطوب نگاه دارید.
به یاد داشته باشید پا جوشهای بزرگتر با سرعت بیشتری نسبت به پا جوش های کوچک ریشه می دهند.
Signature
     
  
زن

 
Ananas آناناس



مشخصات
اسم علمی آناناس Ananas comosus و از خانواده Variegatus میباشد.
آناناس گیاهی است بومی برزیل و کلمبیا برگهای آن چرمی بلند و نیزه ای با نوارهای طولی کرم و سفید رنگ در لبه است حاشیه برگها خصوص با خارهای قرمز رنگ می باشد.
هنگام پیدایش گل، قسمت میانی گیاه، تماما به رنگ قرمز در می آید. این گیاه از سن سه یا چهار سالگی تولید میوه کوچکی مانند آناناس معمولی می نماید که بسیار سخت و خشبی است و قابل خوردن نمی باشد
اگر میوه آناناس چیده نشود برگ های جدیدی روی آن ظاهر می شوند.
مراقبت و نگهداری
آناناس زینتی به نور متوسط، هوای گرم، آبیاری متوسط تا زیاد، رطوبت نسبی ۵۰ تا ۷۰ درصد خاک کمی اسیدی احتیاج دارد.
کود مورد نیاز این گیاه را می توان به میزان ۱ گرم در لیتر ، هر دو هفته یکبار، از فروردین تا شهریور ماه، مورد استفاده قرار داد.
خاک:مخلوطی از دو قسمت تورب، یک قسمت خاک برگ و کمی، خاک مناسبی برای این گیاه است.
تکثیر
نگاه داری آناناس زینتی در آپارتمان بسیار مشکل است. گلدان آن باید درجای بسیار گرم و روشنی قرار بگیرد تا برگ ها رنگ زیبای خود را به دست آورند.
پس از تولید میوه نیز، برگ های اولیه به تدریج زرد شده و به جای آن پا جوش هایی به وجود می آیند که میتوانند تولید گیاه جدید بنمایند
آناناس ابلق را می توان به دو روش تکثیر کرد. با استفاده از برگهای روزت که بالای میوه می رویند و پا جوشهایی که در اطراف پایه مادری به وجود آمده اند و روش اول کمی مشکل است.
در این روش،قسمت بالای میوه را به فاصله ۵/۱ سانتیمتر مانده به پایه برگهای روزت،بریده و به مدت یک روز در مکان دور از تابش مستقیم خورشید قرار دهید تا خشک شود، سپس در پودر هورمون ریشه زایی فرو برده و به آرامی داخل گلدان با قطر دهانه ۱۱ سانتیمتر ، حاوی کمپوست گلدانی مخصوص بذر و قلمه قرار دهید. گیاه و گلدان را با کیسه پلاستیکی شفاف بپوشانید و دمای را ۲۴ تا ۲۷ درجه سانتی گراد، تا زمان ریشه دهی که ۲ ماه یا بیشتر طول می کشد، نگاه دارید.
در روش دوم، زمانی که پاجوشها به اندازه ۱۰ سانتیمتر رشد کردند، آنها را با یک چاقوی تیز از پایه مادری جدا کنید و هر پا جوش را در پودر هورمون ریشه زایی فرو برده و به تنهایی در گلدانی با قطر دهانه ۱۱ سانتیمتر حاوی کمپوست گلدانی مخصوص بذر و قلمه بکارید آنگاه گلدان را با کیسه پلاستیکی شفاف بپوشانید و خاک را مرطوب و دما را ۲۴ درجه سانتیگراد نگاه دارید ریشه دهی حدودا ۲ ماه طول می کشد.
زمان تکثیر از اواسط بهار تا اواسط تابستان می باشد.
عوارض و درمان
اگر رشد گیاه شما متوقف شد و یا از گل و میوه اثری نبود، باید بدانید، یا هوا سرد است و یا گلدان به تغذیه مصنوعی احتیاج دارد.
برگهای زرد شده و لکه های قهوه ای در سطح زیرین برگ نشانه فعالیت حشره آفت است. اگر هفته ای یکبار با سم حشره کش نفوذی، طبق دستور، گیاه را سمپاشی کنید علایم بر طرف می شود.
قهوه ای شدن نوک برگ و خشک شدن آن در اثر خشکی هوا یا کم آبی گیاه حادث می شود
اگر مشاهده کردید برگ های خشک ، چروکیده و لوله شده است ، گیاه را به محل گرمتری منتقل کنید و آبیاری را انجام دهید .
و اگر برگها قهوه ای و چروکیده شدند گیاه را به محل خنکتری ببرید.
لکه های سوخته در وسط برگ، نشانگر این است که غبار پاشی گیاه در آفتاب انجام شده و برگها آفتاب سوخته شده اند . در این صورت برگهای از بین رفته را با کارد خیلی تیز حذف کنید .
مواد براق کننده نیز برای گیاه مضر است و به برگها منظره زنگ زدگی می بخشد، پارچه نرم یا اسفنج مرطوب برای تمیزی برگها کافی است .
همچنین آبیاری زیاد از هر قاعده برگهای گیاه آناناس را می پوساند و برگها ریزش می کنند و در تابستان هفته ای دو بار و در زمستان هفته ای یکبار آبیاری کافی است.
Signature
     
  
صفحه  صفحه 1 از 6:  1  2  3  4  5  6  پسین » 
خانه و خانواده

Flowers and Plants | گل ها و گياهان

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA