انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مذهب
  
صفحه  صفحه 36 از 93:  « پیشین  1  ...  35  36  37  ...  92  93  پسین »

Moharram | محرم........نظرت راجع به محرم و عزاداری حسین چیه؟؟؟؟


زن

 
5. ویژگی اصلی دوران خلافت عثمان، جنگ قدرت بر سر موروثی­ سازی خلافت است. نزاع محمد و ابوسفیان آشکارا به یک دعوای سیاسی میان جانشینان آن­ها بدل گردید. میراثی­ سازی خلافت در زمان عثمان، چیزی نبود جز همان جنگ قدیمی میان بنی­ هاشم و بنی­امیه بر سر قدرت. از نظر تاریخی، عثمان را به معنای واقعی کلمه می­توان پایه­گذار حکومت اموی دانست. او در عین­حالی که خود از طایفه­ ی بنی­امیه و در هجرت از مکه به مدینه از همراهان محمد بود، معاویه را به عنوان حاکم شام، همان شهری انتخاب کرد که قطع روابط تجاری با آن زوال قدرت ابوسفیان را در پی داشت. معاویه در دوران حاکمیتش در شام، پایه ­های سیاسی و اقتصادی قدرتش را استحکام بخشید و علاوه بر انبار و خزائن اقتصادی، گروهِ نظامی حرفه­­ ای و قدرت­مندی را تربیت کرد که در شرایط اضطرار می­توانستند تاریخ را به نفع معاویه رقم زنند. در قیاس با علی که در طول خلافتش که فقط درگیر جنگ داخلی بود، معاویه سیاست­مدار بسیار بردبار بود، با روم شرقی جنگید و شام را فتح کرد.


6. دوران خلافت علی، دوران آشوب، خلاء قدرت سیاسی و بی­ثباتی و جنگِ داخلی است. به لحاظ تاریخی، علی را می­توان پایه­ گذار جنگ داخلی دانست. تلاش ­علی برای درونی­سازی کفار از نظر سیاسی معنادار است و صورت ­بندی دوست و دشمن در این دوران، از بنیان تغییر می­کند. جنگ صفین علاوه بر آن­که فعال­شدن شکافِ قبیله ­ی و نژادی در اسلام نوپای آن روزگار است، تلاش علی برای ارائه­ ی یک تعریفِ درونی از کفار نیز هست و به یک معنا بغاوت در برابر خلیفه را از نظر تاریخی می­توان تا این دوران دنبال کرد.
7. تلاش علی برای درونی ­سازی کفار، از آن­جا که با منافع سیاسی و اقتصادی قبایل عرب همخوانی نداشت، ناکام ماند. جنگ با خوارج و از همه مهم­تر جنگ جمل به دلیل قرارگرفتنِ علی در برابر عایشه، همسر محبوب پیامبر، علاوه بر تضعیف جایگاهِ سیاسی، موقعیت معنوی او را مسئله­دار و با پرسش مواجه کرد. او در جنگِ داخلی با خوارج تقریبا حدود 4095 نفر از مسلمانان را از دم تیغ گذراند. این قهرمان­گری در درون اسلام و کشتنِ کسانی چون طلحه و زبیر که در واقع از یاران محمد بود، جایگاه سیاسی علی و به تبع موقعیت سیاسی قبیله ­ی هاشمی را بیش از پیش متزلزل ساخت. معاویه از این موقعیت سیاسی درست و هشیارانه استفاده کرد و عملاً جنگ و دعوا بر سر خلافت را با علی آغاز کرد.

8. پس از قتل علی توسط ابن ملجم که يكي از بقیة السیف علی در جنگ با خوارج بود، وضعیت سیاسی به نفع اموی­ها رقم خورد. بذر اسلام مصلحتی و سیاسی ابوسفیان در این­جا به بار نشست و سرانجام با شکست دادن حسن­بن علی، معاویه به مقام خلافت دست یافت و مرکز خلافت از کوفه که به شام، شهری که با شمشیر او فتح شده بود و از نظر اقتصادی بازار ابوسفیان بود، منتقل کرد. با این­حال، برخلاف علی که خواهان حذفِ معاویه از قدرت بود و با واگذاری خلافت به فرزندش حسن خلافتِ میراثی را پایه­ گذاری کرد و حکومت را حق انحصاری بنی ­هاشم اعلام کرد، معاویه با هشیاری و خون­سردی، حسن­، فززند بزرگ علی را به عنوان ولی عهد خود برگزید.
چون مات توام
دگر چه بازم ...!!؟!
     
  
زن

 
9. منابع تاریخی از حسن، به عنوان ولی ­عهد صبور و بردبار و صلح ­دوست یاد کرده اند. او در طول ولایت عهدی خود آرام زندگی کرد. مخالف جنگ و خشونت بود و به ولایت عهدی قانع. در احادیث از خوش­مشربی و خوش­ گذرانی­ های او فروان یاد شده است. شیخ کلینی، یکی از علمای بزرگ شیعی، از ازدواج موقت امام­حسن با دوهزار زن، با افتخار یاد می­کند. برخی متون حديثي و فقهي ديگر نيز اين ادعا را تصديق کرده ­اند. این روابط گسترده با زنان سر انجام همسر او را عقده ­ای کرد و سبب گردید که با نوشاندن جام زهر به زندگی امام­حسن پایان دهد. بدین­ترتیب، حسن به رویای خود که همانا خلافت بود، نرسید. پس از مرگ معاویه یزید کنترل قدرت را در اختیار گرفت و راه پدر را ادامه داد.

10.انتقال مرکز خلافت از کوفه به شام در زمان معاویه، باعث رونق اقتصادی در شام و رکود اقتصادی در کوفه گردید. مردم کوفه از در آمد اقتصادی آن زمان، که عمدتا اقتصاد غارتی بود، سهم اندکی به دست می­آورد. حسین تلاش کرد با استفاده از این نا رضایتی­های اقتصادی و ترجمه­ی این نارضایتی به زبان ایدئولوژیک، یک قیام سراسری را علیه یزید راه ­اندازی و انتقام تاریخی بنی­هاشم را از امویان بگیرد. اما پیش از یزید، معاویه یک گروه از مشاوران و نظامیان حرفه­ای را تنظیم کرده بود که در برابر حوادث سیاسی هشیار و قدرت­مند عمل می­کرد. این گروه حرفه ­ای تلاش ­های سیاسی حسین را خنثا کرد. یزید بی­آن­که حتی خود در مصافِ حسین قرار گیرد، در یک جنگ نابرابر حسین و همراهانش را در کربلا از پای در آورد، اهل بیتش را به شام برد و در آن­جا با احترام نگه ­داری و سرانجام به مدینه برگرداند.

11. اگر دور از افسانه ­سرایی­ها اهل تشیع با معیار تاریخی در باب گذشته داوری کنیم، جنگ حسین و یزید، نه یک جنگ دینی و مذهبی، بلکه بازتاب کینه­های قبیله­ای است که تبار آن دستِ کم به منازعات پیامبر و ابوسفیان بر می­گردد. از زمان پیامبر تا جنگ کربلا، هرکردام از بنی ­هاشم و بنی­امیه، برای میراثی ­­سازی قدرت سیاسی سرسختانه کوشیدند. اسطوره­ رهایی­بخشی در باب حسین و تقدیس این منازعات میان قبیله، حتی بر اساس باورهای اسلامی هم قابل توجیه نیست. اموی­ها خط سیاسی سکولار و دنیاگروی در تاریخ اسلام­اند. براساسِ منابعِ تاریخی، معاویه فرد سکولار بود، به اعتقاد دیگران احترام می­گذاشت و در همان زمان می­گفت که هرکسی اعتقاد و باور خود را دارد، علی، اما، به عنوان یک برادر ناراضی زندگی کرد و برای براندازی رقیبان اموی ­اش تا آخرین نفس تلاش کرد.

12. اگر از منظر تاریخی به حادثة کربلا بنگریم، جنگ یزید و حسین، نه یک جنگ مقدس و رهایی بخش، بلکه جنگ براداران ناراضی بر تقسیم قدرت است. امام­حسین ادعای صرفا خونی و نژادی داشت و صرفاً به دلیل انستاب به فاطمه، نه شایستگی ­های سیاسی و مدیریتی، خلافت را حق خود و فرزندانش می­دانست. مقدس­سازی محرم، درك نزاع میان براداران ناراضی غیر قابل فهم می­کند. لعن و نفرین اموی­ها نه تنها گرهی از کار فروبسته نمی­گشاید، بلکه چشم ما را نسبت به وقایع تاریخی کور می­کند. ما باید با دیدِ انتقادی به این موضوع بنگریم و قبول کنیم. معاویه بیش­تر از علی به تکثر اعتقادی و مروت و بردباری باور داشت. از نظر تاریخی، دوران خلافت علی، دورانِ جنگ د اخلی و درونی ­سازی کفار است و دروان خلافت معاویه دوران فتوحات خارجی و رونق تجارت و آبا دسازی شهرهاست. هرچند تمدن اسلام از اساس یک تمدن غارتی است، اما به هرحال، اگر تمدن اسلامی به عنوان یکی از مهم­ترین تمدن­های بشری به رسمیت بشناسیم، اموی­ها پایه ­گذار اصلی تمدن اسلامی است و برای توسعه و شکوفای آن تلاش­های درخشانی انجام دادند.
چون مات توام
دگر چه بازم ...!!؟!
     
  
مرد

 
یه کتاب خوندم یه جاش نوشته بود:
امام حسین در میدان جنگ ۲۰۰۰هزار نفر را به هلاکت رساند
آقا من خنگ آقا من بی مغز،آخه کدام آدم عاقلی این روایت رو قبول میکنه!آخه یه نفر چجوری دوهزار نفرو میکشه!!؟
     
  
مرد

 
hhastii: hhastii
واس خودت می بری و می دوزی و تن بقیه می کنی که چی بشه اخه.من که نه نماز می خونم نه روزه می گیرم متوجه شدم داری یه طرفه به قاضی میری.این جور برداشت کردن از موضوع فقط و فقط ظلم به خاندان پیامبره.
     
  

 
اول واسه آریوبرزن،یوتاب،بابک خرمدین،رستم فرخزاد و ...که ایرانی بودن و جان خودشونو فدای میهن کردن عزادری کنین بعد واسه این عربا...
ایرانی بودنم آرزوست...
     
  
مرد

 
AREYOBARZAN: اول واسه آریوبرزن،یوتاب،بابک خرمدین،رستم فرخزاد و ...که ایرانی بودن و جان خودشونو فدای میهن کردن عزادری کنین بعد واسه این عربا...
صرف نظر از عرب و عجم بودن ؛
میشه بگی کدوم یکی از این افرادی که گفتی اینقدر وحشیانه از بین رفتن؟
در ضمن اینم بگم که من مخالف مراسم ملی نیستم
من میگم هم اسوه های اعتقادی ما مهمند هم اسوه ها و بزرگان ملی
 
 
Signature
 
 
     
  
مرد

 
AREYOBARZAN: اول واسه آریوبرزن،یوتاب،بابک خرمدین،رستم فرخزاد و ...که ایرانی بودن و جان خودشونو فدای میهن کردن عزادری کنین بعد واسه این عربا...
اریو جان صرف دفاع کردن از حق حالا چه تعلق به عرب داشته باشه یا عجم این رو ثابت نمی کنه که کسی سرداران ملی کشور خودشو نهی می کنه
     
  
زن

Princess
 
دوستانی که در این تالار فعالیت میکنند حتما و حتما قوانین تالار رو بخونن تا ما مجبور نشیم با اونها برخورد داشته باشیم
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
مرد

 
hhastii: hhastii
مطالبتُ خوندم ولی متاسفانه اینهایی که پست کردی کاملا مقرضانه و خراب کردن امام علی و فرزندانش بوده و برای اینکه تصدیق حرفاتون معاویه و یزید به عنوان شخصیت خوبه معرفی کردین که این واقعا خنده داره و من کاملا مخالفم باهشوناین از این
mimi: نظرت راجع به محرم و عزاداری حسین چیه؟؟؟؟
نظر من در رابطه با امام حسین ویارانش اینه که کسانی بودند كه در سخت ترين شرايط و با كمترين امكانات بر عليه همه قدرت ها وثروت هاي كثيف زمانشان قيام کردند و در راه هدف مقدسشان از همه آرزوها و دلبستگيهاي كوچك و بزرگشان حتي از خون كودك خردسالشان گذشتند.
ما هم حرف های زیادی داشتیم... اما برای نگفتن!
     
  
مرد

 
یه متنی رو جایی خوندم حیفم اومد اینجا نزارمش
همه ما واقعه به قتل رسیدنِ علی اصغر، فرزند شیرخوارِامام سوم شیعیان )حسین بن علی( به وسیله تیری که توسط حرمله به گلویش پرتاب شد را شنیده ایم.مبلغان و مداحان شیعه چنین نقل می کنند که حسین بن علی فرزند شیرخوارش علی اصغر را مقابل سپاهِ یزید می گیرد و خطاب به آنان می گوید: دستکم به این طفل معصوم که تشنگی امانش را بریده است، کمی آبد بدهید و سپس حرمله که گویا کمان دارِ قابلو ورزیده ای بوده، تیری را به قصد کشتن علی اصغر رها می کند، و آن تیر گلوی طفلِ خردسال را می درد! و این در حالی است که مورخین و راویانِ بزرگی مانند: طبری و ابن اثیر نقل کرده اند که حسین بن علی پیش از آغاز جنگ استحمام کرده و برای زدودنِ موهای زائد بدنش واجبی کشیده است.طبری این گونه روایت کرده است که:پیش از شروع جنگ در کربلا حسین فرمود خیمه ای به پا کنند، آن گاه حسین بن علی وارد خیمه شد و نوره کشید )نوره کشیدن یعنی واجبی کشیدن( و چون امام حسین فراغت یافت دیگران رفتند و نوره )واجبی( کشیدند.تاریخ طبری، جلد هفتم، صفحه ۳۰۲۱ابن اثیر نیز در کتاب "الکامل فی التاریخ" جلد پنجم، صفحه ،۲۲۳۵ چنین نقل می کند که:چون به حسین نزدیک شدند، فرمود که برای او سراپرده ای برافراشتند، آن گاه فرمان داد که اندازه ای مشک آوردند و در جامی بزرگ با آب در آمیختند. در این هنگام حسین به درون شد و نوره مالید و سر و تن بشست و بر سراسر پیکر نازنین گلاب افشاند و شادان و چابک و دمان و آراسته بیرون آمد.این اسناد تاریخی که توسط بزرگان امرِ تاریخ نگاری در جهان اسلام، مکتوب و نقل شده اند، نشان می دهد که حسین بن علی و همراهانش آن قدر آب در اختیار داشته اند که حتی استحامم کرده و موهای زائد تنشان را زدوده اند و داستان عدم دستری به آب و امثالهم، صرفا دروغ زنی و مهمل پراکنی آخوندهای شیعه و مداحان تحت امرشان است تا با هر چه دِرام تر کردنِ واقعه عاشورا و با سوءاستفاده از عواطف و احساسات مردم دکانی به راه انداخته و از این طریق جیبهایشان را پُر کنند.داروی با شما. . .
از چی بگم از حالم خودم از فردام بگم دست بردار
منو توو این حاله خودم بذارو برو دست بردار
از تو نه از خودم پرم تو این حال خوبم ترکم کن
دنیا خارم کرد دنیا قانعم کردم دنیا درکم کن
     
  
صفحه  صفحه 36 از 93:  « پیشین  1  ...  35  36  37  ...  92  93  پسین » 
مذهب
مذهب

Moharram | محرم........نظرت راجع به محرم و عزاداری حسین چیه؟؟؟؟

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA