انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
Sexology - سکسولوژی
  
صفحه  صفحه 5 از 5:  « پیشین  1  2  3  4  5

دستگاه تناسلی زن و مرد و مشکلات باروری مردان و زنان


مرد

 
بیماریها و مشکلات پوستی دستگاه تناسلی مردان و زنان
درماتیت التهابی :

درماتیت تماسی(contact dermatitis) شامل درماتیت تحریکی و آلرژیک بوده و با خارش , قرمزی و ادم پوست همراه می باشد. علل مسبب درماتیت تماسی شامل محصولات بهداشتی مورد استفاده خانمها, کاندوم و اسانس های گیاهی می باشند. کمپرس آب سرد و استروئید های موضعی ضعیف غیر فلورینه از جمله درمان های مناسب به شمار می روند

نورودرماتیت( لیکن سیمپلکس مزمن) :

نورو درماتیت(neurodermatitis) ( لیکن سیمپلکس مزمن) اغلب در لب بزرگ و پوست بیضه پدید آمده و با خارش زیاد و ضخیم شدن پوست همراه می باشد. استرس باعث تشدید این اختلال می گردد. درمان همانند درماتیت تماسی است اما در برخی موارد , از تزریق استروئید به داخل ضایعه نیز کمک گرفته می شود

اینترتریگو :

اینتر تریگو(intertrigo) شامل پلاک مرطوبی است که در نواحی مرطوب پوست دیده می شود. رشد باکتری و قارچ بر روی پلاک باعث تشدید مشکل می شود. چنین ضایعه ای در چین های شکمی , کشاله ران , زیر بغل و اغلب در افراد چاق و در آب و هوای گرم و مرطوب دیده می شود و با قرار دادن ناحیه مبتلا در معرض هوا, استفاده از محلول buroow , پماد نیستاتین و استروئید خفیف درمان می شود.

عوارض داروئی :

اغلب عوارض داروئی بطور گسترده ظاهر می شوند اما گاهی اولین بار از ناحیه کشاله ران تظاهر می کند. داروهای مسهل(فنول فتالئین) , سولفونامید ها , و داروهای ضد التهابی باعث بروز ضایعات داروئی ثابت در ناحیه تناسلی می شوند. درمان شامل قطع مصرف دارو می باشد.

پسوریازیس :

پسوریازیس ممکن است سطوح چین های بدن مثل کشاله ران و یا چین باسن را درگیر کند( پسوریازیس معکوس). ضایعه فاقد پوسته و به رنگ قرمز روشن می باشد. پسوریازیس گاهی بصورت پلاکی منفرد بر روی گلانس( سر آلت تناسلی) تظاهر می یابد و با بیماری اریتروپلازی کوئیورات اشتباه می شود. از کرم هیدرو کورتیزون و کرم انواع ایمیدازول برای درمان استفاده می شود. شستشوی گلانس پس از مقاربت,جهت پیشگیری از آلودگی با کاندیدا, از بدتر شدن بیماری جلوگیری می کند. ضایعه پوستی حاصل از سندرم رایتر نیز ممکن است همانند پسوریازیس تظاهر کند.

درماتیت سبوروئیک :

درماتیت سبوروئیک کشاله ران و آلت همانند پسوریازیس می باشد. سبوره معمولا در قاعده آلت, قسمت داخلی ران و ناحیه عانه به چشم می خورد. درمان همانند پسوریازیس کشاله ران می باشد.

لیکن پلان :

سر آلت , لب های بزرگ و کوچک واژن و مخاط واژن ممکن است مبتلا به لیکن پلان شوند. ضایعات حاصل چند وجهی , بنفش رنگ و پهن و صاف می باشند. انجام بیوپسی ضروری بوده و درمان با استفاده از استروئید های موضعی قوی صورت می گیرد.

لیکن اسکلروز :

با پاپول های صاف و سفیدی مشخص می شود که به هم اتصال یافته و ضایعه ای سفید رنگ و بدون ارتشاح را پدید می آورند, اپی تلیوم دچار آتروفی شده و منظره ای همانند کاغذ سیگار را به خود می گیرد. خارش و خراش های دردناک از تظاهرات بیماری می باشند. گاهی سرطان سلول سنگفرشی بر روی ضایعه شکل می گیرد. درمان انتخابی استروئید موضعی قوی است.

شپش عانه :

از راه های جنسی و غیر جنسی انتقال یافته و با خارش شدید و پیودرم همراه است. تخم های شپش بر روی تنه ,موی نواحی عانه و پلک ها یافت می شوند. درمان شامل استفاده از شامپوی لیندان 1% به مدت 4 دقیقه , کرم پرمترین , شستشوی البسه آلوده و درمان شریک جنسی بیمار می باشد.

گال :

آلودگی با عامل بیماری یعنی sacroptes scabiei منجر به خارش شدید وگسترده می شود. آلودگی تنه آلت ,سر آلت یا پوست کیسه بیضه شایع و مشخص کننده می باشد و با تشکیل ندول همراه است. درمان همانند شپش بوده و تمام اعضای خانواده را شامل می گردد. برای از بین بردن ندول ها می توان از استروئید های موضعی قوی استفاده کرد.

عفونت های قارچی :

مشخصه آن وجود پلاکی بزرگ , مهاجر و با لبه برآمده بر روی سطح داخل ران و کشاله ران می باشد. بر خلاف کاندیدازیس , این ضایعه بر پوست کیسه بیضه اثر نمی کند. خارش شدید بوده و درمان با عوامل ضد قارچ موضعی صورت می گیرد. در موارد شدید از عوامل ضد قارچ خوراکی نیز استفاده می شود.

کاندیدازیس :

کاندیدا آلبیکانس معمولا باعث بروز ضایعه ای قرمز رنگ همراه با وزیکول و پوسچول های اقماری در اطراف آن می گردد. سطح داخل ران و باسن شایع ترین مناطق درگیر بوده و ابتلا اسکلروتوم نیز شایع است. عوامل زمینه ای مساعد کننده شامل دیابت حاملگی چاقی مصرف آنتی بیوتیک های وسیع الطیف و نقص ایمنی می باشد.نیستاتین و دیگر عوامل ضد قارچ موضعی و یافلوکونازول خوراکی , درمان مناسب این بیماری می باشند.

عفونت باکتریائی( پیودرم) :

استافیلوکوک اورئوس شایع ترین عامل پیودرم نواحی تناسلی است که موجب فولیکولیت و یا زرد زخم تاولی می گردد. نوع مزمن بیماری گاهی ثانویه به بیماری التهابی روده , لنفوگرانولوم ونروم و یا هیدرآدنیت چرکی و یا ایدز ایجاد می شود. درمان با استفاده ازپنی سیلین های مقاوم به پنی سینلیناز و یا سفالوسپورین صورت می گیرد.

زگیل های تناسلی :

عامل آن ویروس پاپیلوم تناسلی است. زگیل تناسلی در فرج در زیر پره پوس و بر روی تنه آلت بیشتر دیده می شود. واژن , مخاط بینی و دهان نیز مبتلا می گردند. عود بسیار شایع است و درمان شریک جنسی فرد آلوده نیز از آن نمی کاهد. بهبود خود بخود ممکن است. انواع 16 و 18 ویروس می توانند پاپول های صاف و رنگی بورونوئید بر روی پوست ناحیه تناسلی پدید آورند. این ضایعه ممکن است دچار حالت مستعد سرطانی بشود. از پودو فیلین , ایترفرون, و یا کرایوتراپی یا لیزر برای درمان استفاده می شود.

مولوسکوم کونتاژیوزوم :

بیماری ویروسی شایعی است که از طریق جنسی نیز انتقال می یابد. ضایعه با پاپول مروارید مانند, محکم و دارای سطح صاف است که در مرکز خود شبیه ناف است. بیماری در زمینه آلودگی با ایدز نیز دیده می شود. درمان شامل تخریب موضعی با استفاده از کرایوتراپی و یا کوتر الکتریکی است.
منم فرزند ایران از نسل کوروش و داریوش بزرگ نه از نسل دروغ و فریب
     
  
مرد

 
اندام های جنسی مرد
اندازه یک پنیس واقعی چقدر است ؟

هر مرد به واقع از همان لحظه ای که متوجه اندام جالب توجه خود می شود این سئوال در ذهنش نقش می بندد . ندرتا با مردی مواجه می شوید که از اندازه آلت تناسلی خود رضایت داشته باشد . حتی آنهایی که دارای اندام های بزرگتر از حد معمول هستند نیز گرفتار زیاده طلبی اند ایکاش کمی بزرگتر بود . این شیفتگی نسبت به اندازه ی اندام تناسلی خود منجر به رفتاری غیر می شود . هرگاه دو مرد عریان برای اولین بار با یکدیگر مواجه می شوند مثلا در یک توالت عمومی یا رختکن یا غیره نگاهشان متوجه پنیس یکدیگر خواهد شد و سپس به سرعت اندازه آن را با عضو خود مقایسه می کنند و سپس با دست به آن می پردازند . متاسفانه این اصطلاحا رقابت های جنسی هیچ برنده ای ندارد آنهایی که طالب اندام هایی بزرگتر از اندام های خود هستند همیشه اندوهگینند : احساس ترس در آنان بارز است . هر روز آن مردی سر بلند خواهد بود که دارای بلندترین پنیس خواهد باشد در این رقابت نسنجیده پنیس او در مقابل هر عضو دیگری برنده است شاید یکی دیگر از دلایل پشت پرده ی این تلاش بیهوده وجود تفاوتی عظیم بین پنیس های یک پدر و فرزند باشد که ازکودکی ذهن را به خود مشغول می کند در سن 3 یا 4 سالگی اندام های تناسلی والدین به نظر کودک بسیار بزرگ و عالی می رسد . چند سال بعد هنگام بلوغ این اندام پسران وارد مرحله ی رشد نهایی می شود از همین جا دوره ی آسیب پذیری آغاز می شود اغلب مردان همچنان تردید دارند که آیا پنیس آنها به اندازه ی اندام پدرشان رشد کرده یا نه ؟

بعضی از کسانی که دچار این مشکل هستند تا جایی پیشرفته اند که اعتقاد دارند علت اصلی عدم اعتماد به نفس و حالت شوم و حیای یک مرد این است که تمایل دارد پنیس خود را که هر مردی دیگری متوجه کوچکی آن می شود مخفی نگهدارد . اما طول یک پنیس واقعی چقدر باید باشد ؟ می گویند روزی آبراهام لینکلن پرسید که طول پاهای یک مرد مرد چقدر باید باشد ؟ آقای لینکلن پس از دقیقه ای تامل پاسخ داد : درست به اندازه ای که از بدنش به زمین برسد . به طور واقع بینانه اندازه طبیعی یک پنیس طول کافی برای رسیدن از بدن یک مرد به مجرای واژن است مادامی که اسپرم بتواند براحتی و بودن مانع جاری شود تولید مثل به آسانی صورت بپذیرد . از آنجا که اندازه ی آلت تناسلی یک صفت ژنتیکی است و به شکل ارثی انتقال می یابد هر مردی که پنیس او برای رسیدن به مجرای واژن بسیار کوتاه باشد به سختی ابقا نسل خواهد داشت در واقع نسل مردان دارای پنیس کوتاه نیم میلیون سال پیش منقرض شده است . هیچگونه ارتباطی بین اندازه ی پنیس ( طول یا قطر یا هر معیار دیگری ) توانایی در ایجاد احساس لذت جنسی در زن وجود ندارد غالبا هر جنب هایی از احساس لذت زن در ساختار های جنسی قابل دسترسی و نزدیک متمرکز شده است که شامل کلیتوریس ( چوچوله ) لابیا ( لب های مجرا ) و فضاهای مربوطه است این فضا شامل یک سوم تحتانی واژن است که تقریبا برای هر پنیس بالغ قابل دسترسی است . در رابطه ی جنسی ( مانند هر فعالیت هنری ) این کیفیت است که اهمیت دارد نه کمیت . مطالعات دقیق علمی در مورد طول آلت تناسلی در حال انجام است طول یک پنیس نسبتا راست 6 اینچ است ( هر اینچ 2.5 سانتیمتر ) یعنی به عبارتی 15 سانتیمتر می باشد و محدوده این اندازه بین 4.5 و 8 اینچ است . یک رکورد غیر موثق مربوط یه مردانی است که پنیس او در حالت ایستاده 14 اینچ ( 35 سانتیمتر ) و 3 اینچ قطر دارد ( 7.5 سانتیمتر ) اطلاع درستی از جایی که این ثبت صورت گرفته در دست نیست .

زاویه پنیس از ایستایی چقدر است؟

به طور کل طبیعی این اندازه بین 20 تا 40 درجه نسبت به خط عمود است.

یکی از عجایب انسان این است که این زاویه دقیقا متناسب با زاویه واژن است. در این مورد یک استثنا وجود دارد که خوشبختانه نادر است بنام بیماری سندرم ناخن خمیده یا Bent-nail . در این بیماری پنیس شخص خمیدگی بد شکلی دارد به دلایل ناشناخته بافت آسیب دیده (( اسکار )) تدریجا وارد شفت پنیس می شود هنگامی که ایستایی رخ می دهد ممکن است شفت پنیس رو به شمال غربی باشد در حالی که جهت سر اندام رو به جنوب شرقی است . در این مرحله رابطه جنسی اگر غیر ممکن نباشد بسیار مغشوش خواهد بود درمان این بیماری پیچیده است و البته هنوز زیر سئوال است اما خوشبختانه بیماری مورد بسیاری نادر است.

هنگام انزال چه اتفاقی می افتد؟

عمل انزال عبارت از یک سلسله وقایعی است که از نظر زمانی مربوط به نیمه ی دوم رابطه ی جنسی است این عمل دقیقا می توان با موشکی مقایسه کرد که به فضا پرتاب می شود. حقیقتا هم موشکی است که به (( فضای درونی )) پرتاب شده باشد. این پیچیده ترین عمل مرد٬ شبیه بازی با تیله هاست یک باره ایستایی رخ می دهد و پنیس درون واژن قرار می گیرد جریان شروع به فعالیت می کند. جریان الکتریکی در گیردنده های حسی پوست پنیس به کار می افتد این گیرنده ها اختلاف دمای واژن با پنیس فشار دیواره ی واژینال در تبادل شفت ( تنه ) پنیس میزان لغزندگی واژینال و غیره را اندازه گیری می کنند.

گزارش این وضعیت ها لحظه به لحظه به مراکز جنسی در طناب نخاعی و مغر ارسال می شود. در مقابل مراکز جنسی خون بیشتری به پنیس می فرستند حساسیت گیرنده های لامسه در اندام مربوطه را افزایش می دهند و در سیگمان تحتانی طناب نخاعی انرژی عصبی ایجاد می کنند. همچنان که رابطه ادامه پیدا می کند ایمپالس های عصبی بین اندام های جنسی و سیستم عصبی مرکزی در یک لحظه به جریان می افتد که ایمپالس های بعدی را تولید و تقویت می کند بقیه ی محرک ها تماما وارد این سیستم می شوند. نگاه کردن به هماغوش ( همسر یا شریک جنسی ) نوازش و لمس شدن به واسطه ی او همگی به ایجاد جذب و کشش سریع کمک می کنند. این عمل از این جهت به باد کردن بالن یا بادکنک شبیه است. فشار بیشتر و بشتر می شود تا اینکه نهایتا با یک انفجار تخلیه می گردد در نهایت به نقطه بهرانی می رسیم و در رابطه ی جنسی انزال یک انفجار است - انفجار عصبی عظیمی که یک واکنش زنجیره ای را به دنبال دارد از این پس همه چیز سریع اتفاق می افتد.

مجرای ادرار مسدود می شود به طوری که ادرار خارج نخواهد شد ترشحات غده ی پروستات وزیکول ها و تستیکول ها ( غده مترشحه ی منی ) در یک نقطه تجمع می کنند عضلات لگن مرد منقبض می شوند تا پنیس را عمیق تر به داخل واژن بفرستد قوس دادن غیر ارادی پشت کل بدن را هم زمان به جلو می راند در این لحظه هوشیاری از بین می رود و ارتباط مرد با دنیای خارج قطع می شود به جز با آن چند اینچ مکعبی شکل از واژن که پنیس را احاطه کرده است . یک پمپاژ داخلی قوی موجب فوران فعال یک چهارم انس (حدود 31 گرم) از مایع منی طی 6 فوران متوالی به درون واژن می شود 10 ثانیه بعد همه چیز تمام می شود تا دفعه ی بعد.

در هر انزال چند اسپرم وجود دارد؟

به طور میانگین در هر یک چهارم انس از مایع منی در حدود 500 میلیون اسپرم شناور است یا به عبارتی یه اندازه ی 5/2 برابر جمعیت ایالات متحده یک مرد معمولی در طول زندگی اش حدود 18 لیتر مایع منی یا تقریبا 5/1 تریلیون اسپرم را به حرکت در می آورد. بنابر این از نظر تئوری او قادر است 500 برابر جمعیت کره خاکی پدر شود. خوشبختانه از هر 288 فعالیت جنسی فقط یکی منجر به حاملگی می شود که معمولا یک اوول و یک اسپرم را در بر می گیرد. ( اوول = تخمک ) در باره ایستایی چه؟ اگر انزال را با شلیک موشک مقایسه کنیم ایستایی مانند ساختن موشک است. این اتفاق هر وقت که نزدیکی صورت بگیرد حتما رخ خواهد داد درست زیر پوست پنیس یک سری مخزن هایی شبیه به بادکنک های لاستیکی وجود دارد. هر مخزن توسط یک دسته ورید تغذیه می شود و دارای دو دسته دریچه است. یکی برای پر کردن و دیگری برای تخلیه. عملکرد این عروق خونی و دریچه ها توسط یک شبکه از اعصابی کنترل می شود که مستقیما به طناب نخاعی و مغز منتهی می گردند. ( مرکز ارتباطات جنسی ) ایمپالس ها یا پیام هایی را به دو مسیر می فرستد. از پنیس به مغز و طناب نخاعی ( SpinalCord ) و از سیستم عصبی مرکزی ( C.N.S ) به پنیس.

چرا ایستایی اهمیت دارد؟

در بررسی این امر دو مسئله ی حیاتی دارد چه وقتی ایستایی رخ می دهد و چه وقت رخ نمی دهد. تحریک مستقیم و به شکل آرام و ملایم نسبت به پوست پنیس غالب مواقع موجب ایستایی می گردد. این یک واکنش محسوب نمی شود و حتی وقتی انسان خواب. بیهوش یا فلج باشد نیز می تواند رخ دهد نیازی به ارتباط عصبی با مغز نیست پیام از پنیس به طناب نخاعی رفته و از همانجا بر می گردد. ایستایی حتی می تواند بدون هیچ گونه تماس فیزیکی واقع شود این موضوع را ناشران نشریات زنانه خوب می دانند. در این مورد تصور راجع به یک زن عریان در یک مجله یا روزنامه یا در عکس و پوستر در مغز رویت می شود و یک پیام ایمپالس عصبی از طریق طناب نخاعی به پنیس می رود و ایستایی صورت می گیرد.
روحشان به اندازه اندوهت شاد باد

از دردهای کوچک است که آدم می‌نالد، وقتی ضربه سهمگین باشد، لال می‌شود آدم.


خدا کند که نه...!!! نفرین نمی کنم که مباد
به او که عاشق او بودم زیان برسد
خدا کند که فقط این عشق از سرم برود
خدا کند که فقط
     
  
مرد

 
علل ناباروري در مردان چيست؟
این حوزه مشتمل بر علل متعددی است که وابسته به مشکلات تولید اسپرم و یا انتقال آن می باشد. اولین تستی که در این خصوص به مراجعین توصیه می شود بررسی مایع منی می باشد.

تولید اسپرم ممکن است تحت تاثیر علل هورمونی ، بیماریهای مزمن ، جراحی قبلی ، بیماریهای دوران کودکی و فاکتورهای محیطی و شیوه خاص زندگی قرار گیرد. روشهای درمانی مختلفی برای هر کدام از علل ذکر شده به تفکیک وجود دارد.چند علت مهمتر در خصوص ناباروری با علت مردانه عبارتست از:

◊ بلوک مسیر اسپرم

◊ عفونتهای منتقله از راه جنسی

◊ بیماریهای مزمن

◊ اختلال در ارکشن (نعوذ)

◊ اختلال در تولید اسپرم

◊ تماس با مواد مخرب و آسیب رسان

◊ ترومای ناحیه تناسلی


◊ واریکوسل
بيماري هايي که بر قابليت باروري مرد اثر مي گذارند.حدود40 درصد نازايي ها از ناحيه مرد است، با اين وجود همچنان بيشترين تأکيد در بررسي علل ناباروري روي زن ها است. براي پي بردن به علت نازايي هر دو شما بايد از نظر وجود عوامل احتمالي نازايي مورد بررسي قرار گيرد.الف) اسپرم غير طبيعي
همه مردها اسپرم غير طبيعي دارند که تا درصد آن ها قابل قبول است. اسپرم غير طبيعي ممکن است دو سر داشته باشد يا اصلاً دم نداشته باشد.
اگر اسپرم هاي غير طبيعي در مني مرد خيلي بالا باشد مي تواند اثر منفي روي باروري داشته باشد. برخي از متخصصين عقيده دارند که اسپرم هاي غير طبيعي در عبور از لولة فالوپ و نيز سوراخ کردن ديوارۀ تخمک دچار مشکل مي شوند. تعداد زياد اسپرم ها مي تواند احتمال باروري را افزايش دهد و نرمال بودن آنها نيز نقش حياتي در باروري دارد.
نتايج يک تحقيق نشان داده است که مردان با تعدا کم اسپرم ها همچنان مي توانند بارور باشند و با شرط اينکه درصد اسپرم هاي طبيعي در آن ها بالا باشد.
ب) واريکوسل
واريکوسل عبارت است از گشاد شدن سياهرگ هاي اطراف بيضه.
اين عارضه اغلب مشکلي براي باروري مردان ايجاد نمي کند اما مي تواند از طريق افزايش دماي بيضه برآيند توليد اسپرم ها آسيب وارد کند. به همين دليل بستن اين ساهرگ ها (جراحي واريکوسل) در برخي مردان مبتلا، مشکل باروري را اصلاح کرده و در برخي ديگر تأثير نداشته است. متأسفانه پزشکان نمي توانند پيش بيني کننده که درمان واريکوسل در چه کساني مفيد است و در چه کساني تأثيري ندارد.

انسدادها

انسداد (گرفتگي) در بخشي از دستگاه تناسلي مردان، مي تواند از طريق بستن مسير خروج اسپرم و جلوگيري از انزال (خارج شدن مني از مرد) روي باروري مرد اثر منفي بگذارد. اين انسدادها مي توانند در اثر ضايعات ناشي از عفونت هايي مثل مايکوپلاسما يا اورئاپلاسما و نيز جراحي هاي قبلي ايجاد شوند. يک ضايعه شديد ناشي از لگد زدن محکم به کشالة ران در برخي ورزش ها، حتي مي تواند توليد اسپرم را در بيضه ها متوقف کند.

بيضۀ نزول نکرده

اين عارضه عبارت است از عدم نزول بيضه از داخل حفرۀ شکم به داخل کيسۀ بيضه در طي تکامل جنين در رحم مادر. در اطفال مبتلا به اين بيماري از روش جراحي براي وارد کردن بيضه به داخل کيسۀ بيضه استفاده مي شود. در صورت تشخيص دير هنگام و در نتيجه عمل جراحي دير هنگام، اين مشکل مي تواند اثر منفي بر باروري مرد داشته باشد.

بیماریهای دیگر

ديابت شيرين و ديگر اختلالات غدد درون ريز بيماري هاي غدة تيروئيد و ديابت بي مزه مي تواند در کنترل هورموني توليد اسپرم مداخله کنند. عفونت هاي پروستات و اپي ديديم (ساختمان لوله اي شکلي که روي نوک هر بيضه ، در قسمت بالاي آن قرار گرفته است) مي توانند باعث مداخله در توليد اسپرم يا انسداد مجراي خروج آن شوند. عفونت هاي ديگر مثل ارکيت (ورم بيضه) ناشي از اوريون، مي توانند باعث ناباوري هميشگي شوند.

چاقی

محققین موسسه ملی بهداشت محیط کارولینای شمالی ، ضمن تحقیقات اخیر نشان می دادند میان چاقی و نازایی در مردان ارتباط وجود دارد.
این دانشمندان با مطالعه روی ۲ هزار و ۱۱۱ زوج در کارولینای شمالی که مردان عمدتا مزرعه دار بودند و شاخص توده بدنی آنها ۳ واحد بیش از حد طبیعی بود، دریافتند با وجود انجام روابط زناشویی بدون استفاده از روش های پیشگیری از بارداری، این مردان ۱۰ درصد بیشتر از سایر مردان مبتلا به ناباروری بودند. به گفته این دانشمندان مردان چاق معمولا روابط زناشویی کمتری دارند که این موضوع تاثیر زیادی بر باروری آنها دارد.

کمبود عناصر کمیاب :

غلظت عناصر کمیاب در مایع منی مردان بارور و نابارور متفاوت بوده و میزان غلظت این عناصر در باروری مردان مؤثر است.

غلظت کلسیم در همه گروه‌های بارور و نابارور بیشتر از غلظت عناصر دیگر بوده و تاثیر آن بر متیلیتی اسپرم و القاء واکنش سلول جنسی در اسپرم پستانداران می‌باشد.
دومین عنصری که بعد از کلسیم از بیشترین غلظت در مایع منی برخوردار است، عنصر روی می‌باشد که همراه با منیزیم، اثرات تحریک کنندگی و مهار کنندگی بر حرکت اسپرم اعمال می‌کند.
مس به عنوان عنصری که سمیت زیادی بر اسپرم ایجاد می‌کند در گروه‌های نابارور بیشتر از گروه‌های بارور گزارش شده است.
گفتنی است ناباروری در مردان ممکن است با ناهنجاری‌هایی مثل انسداد اپیدیدیمیس،‌اختلال ایمونولوژیکی و عفونت موضعی همراه باشد.
با توجه به این که در حال حاضر درک درستی از نقش فیزیوژیک عناصر کمیاب و ارتباط آن با ناباروری وجود ندارد با پیشرفت تکنیک‌های مربوط به آنالیز عناصر کمیاب در سیمن و مایعات بیولوژیک دیگر، پژوهش‌ها در این حوزه افزایش یافته است.

التهابی بدن مردان:

محققین یک ذره غیرمعمولی را با نام عامل بازدارنده ماکروفاژ (MIF) را در نمونه‌های بدست آمده از اسپرم مردان عقیم تشخیص داد.

التهاب هنگامی به وجود می آید که بدن در معرض عفونت‌هایی مانند عفونت خون، اختلالات مربوط به ایمنی بدن و بیماری‌های مزمن همچون دیابت و بیماری قلبی قرار گیرد. این عامل تحت این شرایط ظاهر شده و با بعضی از ضایعه‌های بافتی در ارتباط می باشد.

محققان پس از بررسی به این نتیجه رسیدند که در مردانی با مشکل باروری، سطح IF در آنها خیلی بالا و یا خیلی پایین است. سطوح مناسب و مطلوبMIF به بالغ شدن اسپرم‌ها کمک می کند. هنگامی که متخصصان این عامل را به ظرف‌های حاوی اسپرم سالم اضافه کردند تعداد و میزان حرکت اسپرم‌ها کاهش یافت.

براساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا، در حال حاضر ۲/۱میلیون زوج نازا در آمریکا زندگی می کنند که در۴۰ درصد آنها مشکل نازایی مربوط به مردان است.
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
↓ Advertisement ↓
TakPorn
صفحه  صفحه 5 از 5:  « پیشین  1  2  3  4  5 
Sexology - سکسولوژی

دستگاه تناسلی زن و مرد و مشکلات باروری مردان و زنان

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA