انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
گفتگوی آزاد
  
صفحه  صفحه 2 از 16:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  13  14  15  16  پسین »

قلیان (نظرسنجی در پست اول)


مرد

 
قلیان، وسیله ای كم خرج اما پرخطر كه این روزها به عنوان اصلی ترین ابزار تفریح در اختیار جوانان قرار گرفته و به عنوان یك همراه همیشگی در جمع برخی خانواده های ایرانی مشاهده می شود.
به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، قلیان و مصرف آن از ‌سال 942 میلادی، یعنی 29 سال پس از ورود پرتقالی‌ها به خلیج فارس، در ایران رواج یافت.

قلیان كه با طعم های گوناگون میوه در قهوه خانه ها، كافی شاپ و حتی برخی رستوران ها مشاهده می شود، در بردارنده سمی نامریی و كشنده است و متاسفانه بسیاری از جوانان نسبت به عوارض مصرف این ماده دخانی اطلاعی ندارند.

براساس تحقیقات پزشكان،‌ دود قلیان كه وارد بدن می شود، مسیر ورود بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان های مختلف و حتی تخریب قلب و ریه را هموار كرده و افراد مصرف كننده ناخواسته به اینگونه بیماری ها مبتلا می شوند.

بسیاری از مردم تصور می كنند آب موجود در قلیان موجب تصفیه و ایجاد محافظت در مقابل دود ناشی از سوختن تنباكو می شود درحالی كه به گفته پزشكان، مواد موجود در قلیان، اعتیاد آور بوده و عوارض زیانباری برای انسان در پی دارد.

قلیان یكی از مواد دخانی اعتیاد آور است كه آسیب بسیاری به سلامت افراد وارد می كند چرا كه دود ناشی از سوختن تنباكو سرطان زا است و آب موجود در قلیان نیز موجب تصفیه و ایجاد محافظت در مقابل این دود نمی شود.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، سالانه پنج میلیون نفر به دلیل مصرف دخانیات از جمله قلیان در دنیا می میرند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی هم اعلام كرده كه بر اساس بررسی ها، با مصرف قلیان بیش از 600 ماده سمی و مهلك وارد ریه فرد مصرف كننده و اطرافیانش می شود.

برخی پزشكان نیز هشدار می دهند مقدار تنباكوی مصرفی در یك وعده قلیان معادل مصرف 20 تا 50 نخ سیگار است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشكی حدود 28 درصد مصرف كنندگان قلیان را زنان تشكیل می دهند كه این آمار رو به افزایش است.

' محمدرضا مسجدی ' دبیركل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در این زمینه می گوید: مصرف قلیان و پیپ هیچ تفاوتی با مصرف سیگار ندارد، بلكه علاوه بر مضرات سیگار، زیان های خاص خودش را نیز دارد.

وی با اشاره به اینكه ابتلا به سرطان زبان در افرادی كه به مقدار فراوان پیپ می‌كشند، ثابت شده است، اظهار می دارد: در توتون‌های میوه‌ای مواد معطری افزوده می‌شود كه شناخته شده نیست و این مواد ممكن است در آینده مسائل خاص خودش را داشته باشد.

مسجدی با بیان اینكه هر نوع ماده مخدری كه منشای آن تنباكو باشد برای بدن زیان‌آور است، ادامه می دهد: موادی كه بر اثر دود حاصل از تنباكو به داخل بدن منتقل می‌شود، باعث بیماری های قلبی، عروقی می‌شود.

این متخصص بیماری های عفونی ادامه می دهد: توتون های استفاده شده در قلیان علاوه بر مضراتی كه مشابه سیگار دارد به خاطر مواد افزودنی دیگری كه برای طعم بخشیدن و بو به آن اضافه می شود، باعث ایجاد علایم حساسیت پوستی و تنفسی شده و حتی ممكن است باعث نمایان شدن آسم خفته در افراد شود.

مسجدی تصریح می كند دود قلیان در مراحل اولیه باعث ایجاد تنگی در مجاری هوایی كوچك و بتدریج با افزایش میزان مصرف باعث تنگی مجاری هوایی بزرگتر و تشدید تنگی نفس می شود.

مسوول دبیرخانه كنترل دخانیات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نیز در این زمینه به خبرنگار ایرنا می گوید: كشیدن قلیان به دلیل وجود تركیبات شیمیایی زیاد اثرات مخرب تری در مقایسه با سیگار بر روی سلامتی مصرف كنندگان می گذارد.

' خدیجه محصلی ' ادامه می دهد: كشیدن تنباكو از طریق آب، مواد شیمیایی سرطان زای آن را تصفیه نمی كند و این دود می تواند بیش از دود سیگار اثر مخرب تری بر ریه و قلب داشته باشد.

وی با بیان اینكه دود قلیان وقتی استنشاق می شود، ریه ها را نمی سوزاند، می گوید: تنباكوی قلیان مانند تنباكوهای معمولی حاوی نیكوتین است و از نظر میزان مواجهه و استنشاق دود، هر فرد مصرف كننده قلیان در هر وعده معادل 100 نخ سیگار، دود دریافت می كند.

به گفته وی، اكنون وزارت بهداشت پیشنهادی را درباره ممنوعیت عرضه قلیان در سفره خانه های قدیمی و اماكن عمومی به دولت ارایه داده است كه منتظر نتیجه آن هستیم.
"حیف نمیشه به عقب برگردیم به شبای پرسه و در به دری

کافه چی دکمه ی برگشتو بزن به روزای خوب کافه لوتی "
     
  
مرد

 
قلیان

قلیان وسیله‌ای آبی است برای کشیدن تنباکو که در خاورمیانه و آسیای مرکزی متداول است. قلیان توسط ایرانیان و هندی‌ها اختراع شد. در فارسی به صورت قالیان و غلیان نیز ثبت شده و گاه نارگیلی نیز نامیده شده‌است. در افغانستان به کل مجموعه قلیان، چلم نیز می‌گویند. در کشورهای عربی به نام شیشه و نارجیلة معروف است و در شبه قاره به حقّه معروف است. قلیان برای استفاده از دود حاصل از تماس زغال گداخته و تنباکو است که به این عمل «کشیدن قلیان» می‌گویند.

فتوای جدید حرام بودن استفاده از قلیان برای مسلمانان مالزی

کمیته فتوای شورای ملی امور اسلامی مالزی پس از بحث و بررسی‌های فراوان اعلام کرد که استفاده از قلیان برای مسلمانان حرام است.

عبدال شوکور حسین، رییس این کمیته گفت: پس از شنیدن نظرات متخصصان و کارشناسان وزارت بهداشت و بررسی شواهد علمی و پزشکی در داخل و خارج از کشور در خصوص مظرات قلیان، کمیته تصمیم گرفت تا قلیان را برای مسلمانان ممنوع کند. وی توضیح داد که استفاده از قلیان می‌تواند بر روی سلامتی فرد، رشد اقتصاد ملی و همچنین شکل‌گیری نسل‌های بعدی تاثیرات مخربی داشته باشد.



اجزاء قلیان

قلیان به صورت سنتی از چندین جز تشکیل شده که در دانشنامه ایرانیکا چنین ذکر شده‌اند.

بادگیر
آتشدان؛ محل قرارگیری تنباکو و ذغال گداخته.
تنه یا میانه که می‌تواند فلزی باشد یا از چوب ساخته‌شود.
میلاب
نی پیچ یا شلنگ
کوزه (یا قُلک) که منبع آب است و می‌تواند به اشکال مختلف باشد از جمله به شکل نارگیل، یا به شکل ساده. جنس آن نیز می‌تواند فلز، سفال، شیشه یا کریستال و یا برنج باشد.


پیشینه

بنا بر دانشنامه ایرانیکا، تاریخ دقیق اولین استفاده از قلیان مشخص نیست. اولین تصویری که از قلیان به وسیله هنرمندان ایرانی کشیده شده، احتمالاً تصویر نشمی کماندار کار رضا عباسی، نقاش مشهور دربار شاه عباس بزرگ است، که تا اواخر نیمه اول قرن یازدهم هجری زنده بوده‌است.

سیاحان اروپایی که به ایران سفر کرده‌اند از جمله تاورنیه که در دوران صفویه به ایران آمد به قلیان و کشیدن تنباکو در ایران اشاره کرده‌اند. از جمله وی نوشته‌است که «ایرانیان تنباکو را با دستگاهی کاملاً اختصاصی می‌کشند. در کوزه گلی دهان گشادی به قطر سه انگشت، تنه قلیانی از چوب یا نقره که سوراخی در وسط دارد قرار می‌دهند، و بر سر آن مقدار تنباکوی نم‌دار با کمی آتش می‌گذارند، و در زیر قلیان سوراخ ممتدی است که، در حالی که نفس را بالا می‌کشند، دود تنباکو با شدت از امتداد سوراخ پایین آمده و داخل آب که به رنگهای مختلف می آمی‌زد داخل می‌شود. این کوزه مرتباً تا نصفه آب دارد. دود که در آب است به سطح می‌آید و هنگامیکه نفس را بالا می‌کشند، از نی قلیان دود به دهان وارد می‌شود. به واسطه آبی که به قلیان می‌ریزند دود تنباکو تصفیه می‌شود و کمتر ضرر می‌رساند. والا با این همه قلیان که می‌کشند، مقاومت برای آنها غیر ممکن است. ایرانیان زن و مرد، به طوری از جوانی عادت به کشیدن تنباکو کرده‌اند، که کاسبی که باید روزی پنج شاهی خرج کند، سه شاهی آن را به مصرف تنباکو می‌رسانند. می‌گویند اگر تنباکو نمی‌داشتیم چطور ممکن بود کیف و دماغ داشته باشیم.»

اولئاریوس نیز که در سال ۱۰۴۶ در ایران بوده می‌نویسد که «چندین گونه ظرف قلیان در ایران ساخته می‌شد. شیشه‌ای، کوزه‌ای، از جوز هندی (نارگیله)، کدوئی که تا نیمه آب می‌شد و گاهی در آن عطر می‌ریختند».

شاردن، دیگر سیاح دوران صفوی، در سفرنامه خود می‌نویسد که، شاه عباس بسیار کوشید تا از استعمال قلیان در بین مردم جلوگیری کند. برای این کار، روزی در مجلسی رسمی دستور داد که به جای تنباکو قلیان مهمانان را با پهن چاق کنند، و سپس در حالیکه آنان مشغول کشیدن قلیان خود بودند گفت که، این تنباکو را که وزیر همدان برای من فرستاده‌است و ادعا می‌کند که بهترین تنباکوی دنیاست، چگونه است؟ آنان همگی از این تنباکو تعریف کردند. آنگاه شاه خطاب به آنان گفت «مرده شوی چیزی را ببرد که نمی‌توان آن را از پهن تشخیص داد». سرانجام کار مخالفت شاه عباس بزرگ با تنباکو به تحریم آن کشید، و هنگامیکه در گرجستان متوجه شد، سربازان او پول خود را صرف کشیدن تنباکو و توتون می‌کنند آن را ممنوع ساخت، و تجاری را که توتون و تنباکو به اردوی او آورده بودند با تنباکوی خود یک جا سوختند، و سربازانی که مرتکب کشیدن توتون و تنباکو می‌شدند بینی و لبانشان را می‌بریدند.

قلیان در دوران قاجار بخشی از ضرورتهای زندگی بود. اشراف و بزرگان در خانه‌های خود انواع قلیان نگهداری می‌کردند که بعضی از آنها جواهرکاری شده بودند. واقعه قیام تنباکو در دوران قاجار و در نتیجه فتوایی توسط میرزا حسن شیرازی مبنی بر تحریم مصرف و فروش تنباکو رخ داد.


انواع تنباکو

در ایران انواع تنباکو مانند تنباکوی بنیاد، برازجان، کاشان، بوشهر و غیره وجود دارد که بیشتر آنها به نام شهرهایی است که تنباکو در آنجا کشت می‌شود. همچنین در دهه‌های اخیر تنباکو با طعم‌های میوه‌ای نیز به بازار عرضه می‌شود که به صورت صنعتی تولید می‌شوند. طبق بررسی‌های به عمل آمده قلیان اگر با تنباکوهای میوه‌ای (توتون‌هایی که به روش شیمیایی به عمل آمده و دود آن بوی میوه می‌دهد) به عمل آمده باشد خطرناک و ضرر آن از ضرر سیگار بیشتر است. چون دودی که وارد ریه می‌شود دودی است که محصول مواد شیمیایی می‌باشد.


تنباکوی میوه‌ای

تنباکوی میوه‌ای هم چند سالی است که به دست اعراب تولید شده و با انواع اسانس و طعم‌های گونا گون در دسترس همگان است حتی در کشورهای دیگر. البته به گفته پزشکان این نوع تنباکو از بدترین نوع برگ توتون تهیه شده که در کارخانه‌ها معمولاً دور ریز تولیدات آنها است ولی به واسطه مواد شیمیایی معطر و بسته بندی‌های پر زرق و برق آنها را با نام تنباکوی میوه‌ای در ایران و نام عربی معسل در کشورهای عربی بفروش می‌رسانند. استعمال قلیان میوه‌ای در برخی شهرها و کشورهای اروپا هم شیوع پیدا کرده و خیلی از جوانان هم در اروپا قلیان میوه‌ای را به عنوان تفریح انتخاب کرده و ساعتی را در کافی شاپ برای سرو قلیان اختصاص می‌دهند.
"حیف نمیشه به عقب برگردیم به شبای پرسه و در به دری

کافه چی دکمه ی برگشتو بزن به روزای خوب کافه لوتی "
     
  
مرد

 

ناصر الدین شاه قاجار در حال کشیدن قلیان


بهادرشاه دوم در حال جلوس بر تخت سلطنتی هندوستان، در حال کشیدن قلیان.


یک زن ایرانی در دوران قاجار در حال کشیدن قلیان.


کریم‌خان زند در حال کشیدن قلیان


مردی نشسته با قلیان. گرفته شده بین سال های ۱۹۰۵ تا ۱۹۱۵


قلیان هندی


قلیان مصری


ساختار قلیان
"حیف نمیشه به عقب برگردیم به شبای پرسه و در به دری

کافه چی دکمه ی برگشتو بزن به روزای خوب کافه لوتی "
     
  
زن

 
Alijigartala
تبریک میگم تاپیک جدیدت رو علی جان


من نمیکشم
Signature
     
  
مرد

 
paridarya461: Alijigartala
تبریک میگم تاپیک جدیدت رو علی جان

من نمیکشم
مرسی پری
"حیف نمیشه به عقب برگردیم به شبای پرسه و در به دری

کافه چی دکمه ی برگشتو بزن به روزای خوب کافه لوتی "
     
  
مرد

 
قلیان به لبم ناد علی می‌گوید

نی در دهنم سینجلی می‌گوید

آن قل‌قله‌ای که در کف قلیان است

الله و محمد و علی می‌گوید


ساده‌ترین راه برای کشیدن قلیان، رفتن به یک سفره‌خونه درست‌وحسابی و سفارش یک قلیان دبش می‌باشد. با این کار، دیگر نیازی به آماده‌سازی قلیان ندارید و بعد از ۱۰ دقیقه، قلیان با طعم مورد نظر خود را می‌کشید! اما اگر در خانه قلیان دارید و می‌خواهید آن‌را آماده کشیدن کنید، بد نیست به مطالب زیر توجه بفرمایید.

مقدمه‌ای بر قلیان

خیلی‌ها فکر می‌کنند که قلیان چیز بدی است و خلاصه هر کسی که قلیان می‌کشه، آدم لاابالی هستش! اما باید بدانند که سخت در اشتباه‌اند. قلیان مرام خاص خودش رو داره و بعضی‌ها که با این مرام حال می‌کنند، می‌رن طرفش، دقت داشته باشید که تا قلیان با شرایط مناسب نکشید، به این مرام هیچ‌گاه پی نخواهید برد.


ذغال

قبل از هر چیز، باید یک بسته ذغال خوب تهیه کنید. ذغال درخت لیمو برای این کار، بسیار مناسب می‌باشد. دقت داشته باشید که از ذغال‌های نامرغوب، همانند ذغال‌هایی که برای کباب‌کردن به‌کار می‌روند، جدا پرهیز کنید. ذغال خوب ذغالیه که بعد از گداخته شدن (و یا به اصطلاح گرفتن)، وقتی که خاموش شد، کاملا خاکستر شده باشد.

ساده‌ترین راه برای آماده‌سازی ذغال، آن است که یک ظرف آهنی را برداشته و انتهای آن را با میخ سوراخ کنید. سپس ذغال‌های خود را درون این ظرف ریخته و آن را بر روی گاز قرار دهید. با این کار، گاز شما به هیچ عنوان کثیف نخواهد شد. اما عیب این روش در این است که مدت زمان زیادی را برای گرفتن همه ذغال‌ها می‌بایست صرف کنید. برای رفع این عیب، می‌توانید از یک عدد آتش‌گردان استفاده کنید. بدین‌صورت که بعد از گذشت دو، یا سه دقیقه، ذغال‌ها را درون آتش‌گردان ریخته، و درون بالکن یا حیاط خانه‌تان، شروع به چرخاندن ذغال‌ها نمایید. آن‌قدر این کار را انجام دهید، تا تمامی ذغال‌ها، کاملا گداخته شوند. دقت داشته باشید که قبل از گداخته کردن ذغال‌ها، ابتدا قلیان را آماده کشیدن نمایید.


تنباکو (توتون)

تنباکوهای مخصوص قلیان به طور کلی به دو دسته میوه‌ای و چوب تقسیم می‌شوند. تنباکوهای چوب (نظیر خوانسار، عرب و مغان) کار ما جوونا نیست! قدیمی‌ها از این نوع تنباکوها استفاده می‌کردند و دوره‌اشان کم‌کم دارد به اتمام می‌رسد. این تنباکوها را برای آماده‌سازی، می‌بایست چندین ساعت قبل از کشیدن درون آب خیس کرد تا زهر آن گرفته شود. در این نوع تنباکوها، ذغال مستقیما بر روی تنباکو قرار می‌گیرد.

تنباکوهای میوه‌ای، نیازی به خیس کردن ندارند و هر زمان که بخواهید می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید. اما متاسفانه ضرر این نوع تنباکوها، خیلی بیشتر از تنباکوهای چوب می‌باشد. برای استفاده از این نوع تنباکوها، می‌بایست بین تنباکو و ذغال، یک فویل آلومینیومی قرار داده و درون آن، سوراخ‌هایی به مقدار کافی ایجاد کنید. گذاشتن مستقیم ذغال بر روی این نوع تنباکوها، سبب سوخته شدن آن‌ها شده و انسان را به بیماری سرطان مبتلا می‌کند.

اگر قصد کشیدن این نوع تنباکوها را دارید، سعی کنید تنباکویی را انتخاب نمایید که بتوان آن‌را به صورت طبیعی درست نمود. به عنوان مثال، تنباکوی دوسیب و یا طالبی، تماما شیمیایی می‌باشد، در صورتی که تنباکوی لیمو، جزء طبیعی‌ترین تنباکوها به حساب می‌رود. پیشنهاد ما به شما، استفاده از تنباکوهای پرتقال و لیمو می‌باشد. اگر هم خواستید، می‌توانید از هر دو طعم همزمان استفاده کنید تا حال بیشتری ببرید.
"حیف نمیشه به عقب برگردیم به شبای پرسه و در به دری

کافه چی دکمه ی برگشتو بزن به روزای خوب کافه لوتی "
     
  
مرد

 
آماده‌سازی قلیان

یکی از اصلی‌ترین مراحل در قلیان کشیدن، آماده‌سازی آن می‌باشد. سعی کنید از قلیان‌هایی استفاده کنید که سازنده آن، تمام اجزای آن را با یکدیگر هماهنگ کرده باشد. با این‌کار مطمئن خواهید بود که قلیان بدون هیچ گونه عیب‌و‌ایرادی کار می‌کند. اما اگر خودتان می‌خواهید یک قلیان را سرهم‌بندی نمایید، خیلی دقت نمایید!

پس از آن‌که قلیان مورد نظر خود را سرهم کردید، می‌بایست تنگ آن را آب نمایید. دقت داشته باشید که میزان این آب بسیار مهم می‌باشد و یک میلیمتر کم یا زیاد بودن آن، تاثیر بسیار زیادی بر روی قلیان خواهد گذاشت. مقدار این آب نباید آنقدر زیاد باشد که موقع کشیدن درون شلنگ بیاید، نه آنقدر کم که صدای قل‌قل قلیان به گوش نرسد. بعد از دو سه بار استفاده از قلیان، مقدار دقیق آن دستتان خواهد آمد. آب قلیان را با هر بار استفاده حتما عوض کنید. زیرا آبی که مدت زیادی در قلیان بماند، سبب به وجود آمدن بیماری‌های پوستی، مثل لکه‌های پوستی می‌شود. از آب‌های زلال، بدون املاح و خنک استفاده کنید. می‌توانید درون تنگ قلیان، چند تکه یخ نیز بیاندازید. اگر از تنباکوی نارگیل استفاده می‌کنید، می‌توانید به جای استفاده از آب، از شیر استفاده کنید، با این کار، یک قلیان بسیار خوش طعم خواهید کشید. البته مراقب باشید، زیرا قلیان نارگیل با شیر، بسیار سنگین می‌باشد و ممکن است از پسش برنیایید، همچنین کمی دیرتر از قلیان‌های معمولی کام خواهد داد.

اگر قلیان‌تان را آماده خریده باشید، موقع اتصال بدنه به تنگ، از واشرهای مربوطه استفاده کنید. اما اگر اجزای آن‌را جداجدا خریداری کرده‌اید، ممکن است که بدنه بر روی تنگ به طور کامل جا نگیرد و لق بزند. برای سفت کردن بدنه بر روی تنگ، از پارچه خیس استفاده کنید. دقت داشته باشید که هیچ‌گونه درزی نباید در قلیان وجود داشته باشد، چه در اتصال بدنه و تنگ، چه در اتصال سری و بدنه و چه در اتصال شلنگ و بدنه.

حال نوبت به سری قلیان می‌باشد. قبل از گذاشتن توتون در سری، آن را با آب شسته تا طعم تنباکوی قبلی از آن پاک شود. بنا به مدت زمانی که می‌خواهید قلیان بکشید، تنباکو درون سری قرار دهید. دقت داشته باشید که اگر می‌خواهید زیاد قلیان بکشید، تا یک حد معینی می‌توانید تنباکو درون سری قرار دهید. برای این‌کار، می‌بایست دو یا سه بار تنباکوی قلیان را عوض کنید تا شما به کام خود برسید. تنباکوها را قبل از گذاشتن درون سری، از یکدیگر باز نمایید تا موقع کشیدن، هوا به طور کامل درون آن‌ها به جریان بیفتد.

بعد از قرار دادن تنباکو در سری، بر روی آن یک فویل بکشید. اگر فویل‌تان بیش از حد نازک می‌باشد، آن را دو لایه کنید، ولی مراقب باشید که به طور کامل به یکدیگر چسبیده باشند و بین آن‌ها فاصله وجود نداشته باشد، در غیر این صورت موقع کشیدن قلیان، صدای نابه‌هنجاری به گوشتان خواهد رسید. حال می‌بایست روی فویل سوراخ ایجاد نمایید. برای این‌کار، از یک وسیله تیز مانند قیچی‌های کوچک استفاده نمایید. استفاده از سوزن زیاد مناسب نیست. سعی کنید سوراخ‌ها را به صورت خط‌های سه، چهار میلیمتری وارد کنید. سوراخ‌هایی که به وسیله سوزن ایجاد می‌شوند، به علت ریز بودنشان، کام واقعی قلیان را به شما نشان نمی‌دهند.

حال، همه چیز آماده است، ذغال‌ها را برداشته و بر روی سری بگذارید و شروع به کشیدن کنید.

آداب قلیان کشیدن

  • با هر کسی شروع به قلیان کشیدن نکنید، قلیان حرمت بسیار خاصی دارد و باید با اهلش بنشینید.
  • سعی کنید قلیان را در جایی بگذارید که دیگر نیازی به تکان آن نباشد. زیرا در صورت تکان دادن، ذغال‌ها جابه‌جا شده و شما یک دفعه متوجه می‌شوید که کام قلیان پایین آمده است.
  • اگر یک‌نفری قلیان می‌کشید که خوش‌به‌حالتان! ولی اگر در جمع می‌خواهید قلیان بکشید، کسی که مسئول آماده‌کردن ذغال بوده است، بعد از آوردن قلیان، می‌بایست آن‌را چاق کند. همین‌که قلیان چاق شد و شروع به کام دادن کرد، می‌بایست آن‌را به بزرگترین فرد جمع که قلیان می‌کشد تعارف کند.
  • برای تعارف کردن قلیان، شلنگ قلیان زا از انتهای دسته به سمت خودتان خم کنید، و سپس آن‌را تعارف نمایید.
  • قلیان را بسیار آهسته بکشید. از گرفتن کام‌های تند به شدت خودداری کنید، زیرا این کار، سبب سوخته شدن سریع تنباکو خواهد شد.
  • مدت زمان قلیان کشیدن در یک جمع (بسته به تعداد افراد)، فرق می‌کند. سعی کنید قبل از آن‌که به شما بگویند، خودتان قلیان را به دیگری تعارف کنید.
  • خوب است همیشه به محض آماده شدن قلیان و چاق شدن آن، مجددا بر روی گاز ذغال بگذارید. با این کار، به محض کم شدن کام قلیان، می‌توانید ذغال آن را عوض کنید و دوباره کام قلیان را به حالت اول بازگردانید.
  • موقع خروج دود از دهان، آن را به هیچ عنوان به طرف کسی فوت نکنید. بهترین کار آن است که دود را به سمت بالا بفرستید.
  • هنگام قلیان کشیدن، می‌توانید کتاب شعر بخوانید، موسیقی گوش دهید و یا با دوستتان به دردودل بپردازید. با انجام این کارها، از قلیان کشیدنتان بیشتر لذت خواهید برد.
  • هیچ‌گاه با ذغال قلیان، سیگارتان را روشن نکنید. این‌کار در بعضی جوامع، به مراتب بالاتر از یک فحش ناموسی می‌باشد. اصلا سعی کنید جلوی قلیان سیگار نکشید. این‌کار از حرمت قلیان می‌کاهد.
  • همراه با قلیان، یک چیز شیرین میل بفرمایید، زیرا قلیان فشار خون آدم را پایین میاره و خدایی نکرده ممکنه از هوش برید. استفاده از چای‌وخرما، بسیار مرسوم می‌باشد.
  • دور آخر شلنگ قلیان را هیچ‌گاه باز نکنید. همیشه بگذارید یک دور شلنگ دور قلیان باقی بماند، سپس شروع به کشیدن کنید.
  • هنگام اتمام کشیدن قلیان، شلنگ آن را حتما جمع نمایید و به هیچ عنوان آن را بر روی میز یا زمین پرتاب نکنید.

"حیف نمیشه به عقب برگردیم به شبای پرسه و در به دری

کافه چی دکمه ی برگشتو بزن به روزای خوب کافه لوتی "
     
  
مرد

 
بهترین عطر و طعم را با «الیان», قلیان سالم تجربه نمایید:




  • بدون تنباکو، بدون ذغال
  • فقط آب + میوه‌های طبیعی «با استفاده از فناوری امواج مافوق صوت»
  • دارای گواهی ثبت اختراع، تایید بنیاد ملی نخبگان و شرکت در بیش از 10 نمایشگاه، جشنواره و مسابقات داخلی و بین‌المللی به عنوان طرح منتخب
  • اولین دستگاه قلیان بر اساس آب و بخار آب با استفاده از فناوری امواج مافوق صوت
  • این محصول با ایجاد ویژگی های لذت بخش قلیان سنتی از طریق فرایند تبخیر آب و عصاره های گیاهی، سلامت و تفریح را در کنار هم برای شما به ارمغان آورده است...



شلنگ مخصوص الیان «جدید»، ویژه قلیان‌های سنتی با طراحی خاص، ویژگی‌های منحصر به فرد و قیمت مناسب.

متنوع، شیک و مناسب سلیقه شما





  • اولین و تنها شلنگ بهداشتی و طراحی مهندسی قلیان.
  • بدون هرگونه مواد فلزی.
  • هرگز زنگ نمیزند.
  • بدون بو، به دلیل استفاده از پلاستیک‌های مخصوص ارگانیک و فود گرید (فود گرید یا Food Grade درجه کیفیت موادی هستند که دارای استاندارد تماس با مواد غذایی و بدن انسان می‌باشند).
  • بدلیل داشتن فنر پلاستیکی از جنس خاص فود گرید، محکم و مقاوم است درنتیجه له نمی‌شود و در عین حال بسیار انعطاف پذیر است و براحتی شکل گرفته و باعث افتادن قلیان نمی‌شود.
  • با خاک شلنگ خداحافظی کنید، شلنگ الیان 100% قابل شستشو است و جرم و خاک ندارد.
  • دارای طعم پذیری عالی.
  • طراحی منحصر به فرد، بدلیل شفاف بودن شلنگ، شما میتوانید دود را داخل آن مشاهده کنید همچنین از بهترین و زیباترین نخ های قیطان جهت تزئین این شلنگ‌ها استفاده شده است.
  • سری‌ها و انتهای شلنگ قابل جداسازی و تعویض بوده، بنابراین هرگاه هرکدام خراب شد یا از آن خسته شدید میتوانید آنرا عوض کنید.
  • کام دهی عالی، شلنگ الیان بهترین کام دهی را دارد چون از لوله 22 بجای لوله 10 شلنگ های معمولی استفاده شده است.
  • بسته بندی شیک، مناسب و بهداشتی چرا که سلیقه و سلامت شما مهم است.
  • تنها شلنگ بهداشتی قلیان: شلنگ قلیان یکی از مضرترین بخشهای یک قلیان سنتی است، چرا که زنگ میزند، محیط مناسبی برای رشد قارچ ها و باکتری هاست و قابل شستشو نیست.
  • شلنگ الیان از موادی با گرید غذایی ساخته شده است که با بدن انسان کاملاً سازگاری دارد.
  • دارای گواهی ثبت اختراع در اداره‌ی ثبت اختراعات و مالکیت‌های صنعتی.

"حیف نمیشه به عقب برگردیم به شبای پرسه و در به دری

کافه چی دکمه ی برگشتو بزن به روزای خوب کافه لوتی "
     
  
مرد

 
اینم یه پست طنز اهدایی من به داش علی

ما هم حرف های زیادی داشتیم... اما برای نگفتن!
     
  
مرد

 
"حیف نمیشه به عقب برگردیم به شبای پرسه و در به دری

کافه چی دکمه ی برگشتو بزن به روزای خوب کافه لوتی "
     
  
صفحه  صفحه 2 از 16:  « پیشین  1  2  3  4  5  ...  13  14  15  16  پسین » 
گفتگوی آزاد

قلیان (نظرسنجی در پست اول)

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA