انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
کامپیوتر
  
صفحه  صفحه 37 از 45:  « پیشین  1  ...  36  37  38  ...  44  45  پسین »

ترفند های كامپیوتری


مرد

 
استفاده حرفه اي از كيبورد


ابتدا قصد داريم به معرفي چند کليد کاربردي در محيط ويندوز بپردازيم که با استفاده از آنها مي‌توانيد تنها با دو کليد، يکي از برنامه هاي موجود در ويندوز را فراخواني کنيد. اين کليدها مي‌توانند سرعت شما را در کار با کامپيوتر بالاتر ببرند و شما را حرفه اي تر جلوه دهند.

· شما مي توانيد با نگه داشتن کليد WINDOWS و در همان حالت که آن کليد را نگه داشته ايد کليد E را بزنيد مشاهده مي کنيد که MY COMPUTER فعال مي شود .

· با نگه داشتن کليد WINDOWS، کليد D را بزنيد مشاهده مي کنيد که SHOW DESKTOP نمايان مي شود. براي آنکه با مفهوم اين جمله آشنا شويد قبل از اجرا اين ترفند يک پنجره مانند MYCOMPUTER باز داشته باشيد. بعد از اجراي اين ترفند مي بينيد که صفحه فعال شما به صورت HIDEN قرار مي گيرد.

· با نگه داشتن کليد WIDNOWS، کليد R را بزنيد مشاهده مي کنيد که پنجره RUN در سيستم شما اجرا مي شود.

· با نگه داشتن کليد WINDOWS، کليد F را بزنيد مشاهده مي کنيد که پنجره SEARCH براي شما فعال مي شود .

· با نگه داشتن کليد WINDOWS، کليد U را بزنيد مشاهده مي کنيد که برنامه UTILITY MANAGER فعال مي شود .

· اگر همين ترفند را براي ساير کليدها امتحان کنيد خواهيد ديد که اگر برنامه اي در DESKTOP داشته باشيد که ابتداي آن با همان حرفي که شما زده ايد شروع شود اجرا مي شود.


در بخش دوم به نحوه استفاده از کي‌برد براي سرعت بيشتر در انجام عمليات‌هايSTANDBY ، HIBERNATE ، LOGOFF ، RESTART ، SHUTDOWN و SWITCH USER مي پردازيم.


بدين منظور:

· براي SHUTDOWN:

براي SHUTDOWN نمودن سيستم با كي‌برد ، ابتدا کليد WINDOWS را فشار داده و پس از نمايش منوي START حرف U انگليسي را دوبار با اندكي مكث مي‌زنيم. خواهيد ديد كه سيستم خاموش مي‌شود.

· براي RESTART:

براي RESTART نمودن سيستم با كي‌برد، ابتدا کليد WINDOWS را فشار داده و پس از نمايش منوي START اين بار كليدهاي U و سپس R را با اندكي مكث بزنيد. خواهيد ديد كه سيستم RESTART مي‌شود.

· براي STANDBY:

براي STANDBY نمودن سيستم با كي‌برد، ابتدا کليد WINDOWS را فشار داده و پس از نمايش منوي START اين بار كليدهاي U و سپس S را با اندكي مكث فشار دهيد، خواهيد ديد كه سيستم STANDBY مي‌شود.

· براي HIBERNATE:

براي STANDBY نمودن سيستم با كي‌برد، ابتدا کليد WINDOWS را فشار داده و پس از نمايش منوي START اين بار كليدهاي U و سپس H را با اندكي مكث مي‌زنيم ، خواهيد ديد كه سيستم HIBERNATE مي‌شود.

· براي LOGGOFF:

براي LOGGOFF نمودن سيستم با كي‌برد، ابتدا کليد WINDOWS را فشار داده و پس از نمايش منوي START اين بار كليد L را دوبار با اندكي مكث مي‌زنيم. خواهيد ديد كه سيستم LOGOFF مي‌گردد.

· براي SWITCH USER:

براي SWITCH USER نمودن سيستم با كي‌برد ، ابتدا کليد WINDOWS را فشار داده و پس از نمايش منوي START اين بار كليدهاي L و سپس S را با اندكي مكث مي‌زنيم ، خواهيد ديد كه سيستم SWITCH USER مي‌گردد.
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
مرد

 
چند توصیه برای سرحال کردن رایانه قدیمی تان !
اِشغال بیش از حد فضای دیسک رایانه و درگیر کردن پردازنده با برنامه های در حال اجرا در پس زمینه سیستم عامل در کنار وجود ویروس ها می تواند رایانه قدیمی شما را حسابی آبکش و ذهن شما را بهم بریزد. ممکن از خود بپرسید کامپیوتر دوست داشتنی تان اکنون چرا همانند یک لاک پشت کند شده است؟! در این مقاله به بررسی چند عامل که باعث کاهش سرعت و عملکرد رایانه می شود می پردازیم.

نرم افزار

نصب و راه اندازی نرم افزارهای غیر ضروری می تواند یکی ازدلایل کند شدن سیستم شما باشد.اغلب مردم شروع به نصب و تست کردن انواع مختلفی برنامه ها از یک دسته نرم افزاری می کنند برای مثال ۲ یا ۳ مرورگر مختلف را برای کار با اینترنت نصب می کنند این در حالی است که انتخاب یک مرورگر کاربردی از این دسته می تواند تمام نیازهای شما را پاسخ گو باشد.

همین امر در مورد گروه نرم افزاری امنیتی نیز رخ می دهد. برای در امان مانند از تروجان ها چند آنتی ویروس مختلف را نصب می کنید اما آیا می دانید این کار نفس پردازنده را می گیرد! یک آنتی ویروس مناسب میتواند امنیت جامعی را برای سیستم شما فراهم کند.

اما اینکه نصب نرم افزار چه ارتباطی با هارد دیسک و کند تر شدن سیستم دارد به مسئله پراکندگی فایل ها بر میگردد که در بخش های بعدی توضیح میدهم.اما نصب یک برنامه فشرده ساز فایل مانند WinRAR را برای دسته بندی و کمک به پیدا شدن سریع تر فایل مورد نظر پیشنهاد می کنم.

حذف نرم افزار

همینطور که در بخش قبل خواندید وجود نرم افزارهای زیاد و غیر کاربردی باعث تنبل شدن سیستم می شود.اگر کمی با دقت کاوش کنید متوجه می شوید آنها علاه بر کند شدن سیستم حجمی از فضای هارددیسک را نیز اشغال کرده اند.واضح است که باید حذف (uninstall) بشوند که برای این کارعلاوه بربخش مدیریتی خود ویندوز در مسیر Control Panel\All Control Panel Items\Programs and Features از برنامه های کمکی مانند Revo Uninstaller نیز میتوانید کمک بگیرید. این برنامه علاه بر خود نرم افزار , تمام فایل های مربوط به آن را از روی هارددیسک پاک می کند.

ذخیره سازی ابری

به گفته کارشناسان کامپیوتر اشغال شدن بیش از %۸۰ فضای هارد دیسک می تواند کند تر شدن سیستم را به همراه داشته باشد میزان حجم اشغال شده مطلوب برای جلوگیری از چنین مشکلی %۶۰ بیان شده است. نگران نباشید این به معنی خرید یک هارد دیسک جدید نیست شما می توانید از سرویس های ذخیره سازی ابری استفاده نمایید.

ذخیره سازی ابری (Cloud Storage) سرویسی است که امکان ذخیره و بازیابی دیتاها را بر روی اینترنت فراهم میکند. شما می توانید از همه نقاط جهان و با انواع گجت ها مانند تبلت یا گوشی هوشمندتان به فایل ها دسترسی داشته باشید. در حال حاضر سرویس های SkyDrive , Google Drive و Drop Box پیشتازان این عرصه هستند پیشنهاد من استفاده از Drop Box است که رایگان و امنیت را برای شما فراهم می کند.

یکپارچه سازی

اما همینطور که در بخش نرم افزار بیان کردم دسترسی به نقاط مختلف دیسک سخت و پراکندگی فایل ها می تواند عاملی برای کندتر شدن سیستم شما باشد برای ترمیم و رفع این مشکل ابزارهای با عنوان Defragment و معنی لغوی یکپارچه سازی در نظر گرفته شده است که با مرتب سازی فایل ها سرعت دسترسی به آن را بیشتر می کند.این ابزار به طور پیش فرض در ویندوز و مسیر Control Panel\All Control Panel Items\Administrative Tools وجود دارد ولی بهتر است از برنامه های مستقلی مانند Auslogics Disk Defrag استفاده کنید.

افزایش حافظه RAM

اکنون بعد از بهینه سازی به صورت نرم افزاری به سراغ سخت افزار و تنها خرید یک رم میرویم. اگر سیستم شما به اندازه کافی از حافظه رم برخوردار نیست به عنوان آخرین توصیه خرید این سخت افزار را پیشنهاد می کنم.در بسیاری از مواقع تنها ارتقاء RAM شما را از صرف هزینه برای خرید یک رایانه جدید نجات می دهد.
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
مرد

 
پنهان کردن LIBRARY در ویندوز 8.1
همان‌طور که می‌دانید ویندوز 8 جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل‌های انتشار یافته توسط مایکروسافت است. این سیستم‌های‌ عامل پس از انتشار با بازخوردهای متفاوتی روبه‌رو شد و شرکت مایکروسافت پس از اعمال تغییراتی در آن، نسخه جدیدتر آن با نام 8.1 را منتشر کرد.

ویندوز 8.1 برای برخی کاربران مزایایی در بر دارد و به عقیده برخی دیگر عیب‌هایی را به خود اختصاص می‌دهد. یکی از این عیب‌ها، نمایش پوشه‌های مختلف مجموعه Library در پنجره My Computer و بالای فهرست درایوهای هارد‌دیسک و دیسک‌های نوری است.

در نسخه‌های پیشین سیستم‌عامل ویندوز، فقط درایوهای هارد‌دیسک به‌نمایش درآمده و پس از آن فهرستی از درایو‌های دیسک‌های نوری و درایوهای شبکه در اختیار کاربر قرار می‌گرفت. این تغییر و قرارگیری پوشه‌هایی همچونMusic ،Pictures ،Documents ،Videos و Downloads در بالای فهرست درایوها موجب ناراحتی بسیاری از کاربران و دشوار شدن دسترسی آنها به درایوهای هارد‌دیسک شده است. چنانچه شما هم جزو این دسته از کاربران هستید و قصد دارید نمایش پوشه‌های Library در پنجره My Computer را غیرفعال کنید باید از ترفند زیر در رجیستری ویندوز کمک بگیرید:

توجه: تغییر در رجیستری ویندوز به مهارت و تجربه در کار با رایانه نیازمند است. چنانچه یک کاربر مبتدی هستید استفاده از این ترفند را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. همچنین به شما توصیه می‌کنیم همیشه و در هر شرایطی پیش از اعمال تغییرات روی رجیستری ویندوز، یک نسخه پشتیبان از آن تهیه کنید تا در صورت نیاز بتوانید رجیستری را به‌حالت اولیه خود برگردانید.

1ـ در ابتدا برای ورود به ویرایشگر رجیستری کلیدهای Ctrl + R را فشار دهید تا ابزار Run به‌نمایش درآید.

2ـ عبارت Regedit را در کادر مربوط تایپ کرده و با فشردن کلید اینتر، مراحل کار را دنبال کنید.

3ـ پس از اجرای ویرایشگر رجیستری، مسیر زیر را در آن دنبال کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINE|SOFTWARE|Microsoft|Windows|Current Version|explorer|MyComputer|NameSpace

4ـ ‌با باز کردن پوشه NameSpace مشاهده می‌کنید که پوشه‌هایی با عنوان‌های متفاوت در آن قرار گرفته است. هریک از این پوشه‌ها نمایانگر یکی از پوشه‌های مجموعه Library هستند که در ادامه کلید مربوط به هر پوشه را برای شما ذکر کرده‌ایم:

{1CF1260C-4DD0-4ebb-811F-33C572699FDE} : Music
{374DE290-123F-4565-9164-39C4925E467B} : Download
{3ADD1653-EB32-4cb0-BBD7-DFA0ABB5ACCA} : Pictures
{A0953C92-50DC-43bf-BE83-3742FED03C9C} : Videos
{A8CDFF1C-4878-43be-B5FD-F8091C1C60D0} : Documents
{B4BFCC3A-DB2C-424C-B029-7FE99A87C641} : Desktop

5 ـ‌ در این مرحله ‌باید هریک از پوشه‌هایی را که قصد دارید از فهرست پوشه‌های به‌نمایش درآمده در My Computer حذف شوند از این بخش حذف کنید. برای انجام این کار پس از مطابقت دادن عنوان ذکر شده در مرحله 4 با عنوان به‌نمایش درآمده در بخش NameSpace روی کلید موردنظر راست کلیک کرده و گزینه Delete را انتخاب کنید.

6 ـ پس از اعمال تغییرات، رجیستری را ببندید.

7ـ به My Computer مراجعه کرده و پس از کلیک راست روی بخشی خالی از صفحه، گزینه refresh را انتخاب کنید.

8 ـ‌ چنانچه تمام پوشه‌های مجموعه Library را از رجیستری حذف کرده باشید همچون دیگر نسخه‌های ویندوز فهرست درایوهای هارد‌دیسک را در ابتدای محتوای به‌نمایش درآمده در پنجره My Computer مشاهده خواهید کرد.

نکته1: برای نمایش مجموعه Library در ستون سمت چپ پنجره My Computer ‌باید پس از کلیک راست در بخشی خالی از ستون سمت چپ این پنجره، علامت چک‌مارک کنار گزینه Show libraries را فعال کنید.


نکته2: برای نمایش مجدد مجموعه Library در بالای فهرست درایوهای هارد‌دیسک با مراجعه به مسیر قید شده در مرحله 3، هریک از کلیدهای موردنظر برای نمایش را باید مطابق با عنوان‌های موجود در مرحله 4 ایجاد کنید.
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
مرد

 
تعمیر فایل های خراب یا گمشده در ویندوز XP
کاربرانی که از ویندوز XP استفاده می کنند معمولا دچار مشکلاتی مانند معیوب شدن و یا پاک شدن فایل های سیستم عاملی می گردند. در بیشتر موارد برای حل این مسئله روی به تعویض یا تعمیر ویندوز خودشان می آورند که مشکلات خاص خودش را داشته و زمان زیادی را تلف می کند.

امروز ترفندی را به شما نشان خواهیم داد که بتوانید از طریق آن به راحتی و در کمترین زمان فایل های معیوب را تعویض و اطلاعات پاک شده را بازیابی کنید.

برای این کار به سی دی نصب ویندوز XP نیاز دارید. سی دی را درون سی دی درایو قرار دهید.
Run را اجرا کنید. (بر روی استارت کلیک کنید و Run را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
یکی از کدهای sfc/scannow یا chkdsk/r را تایپ کرده و اینتر را فشار دهید.
پس از پایان فایل های دارای مشکل جایگزین شده و مشکلی از این بابت نخواهید داشت.
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
مرد

 
کاهنده‌های سرعت در ویندوز 8
بتازگی ویندوز 8 را روی رایانه خود نصب کرده‌اید و در کمال تعجب مشاهده می‌کنید سرعت بوت اولیه ویندوز پایین است؟ فکر می‌کنید برخی برنامه‌های نصب شده روی سیستم‌عامل موجب این کاهش سرعت است؟ دوست دارید برنامه‌هایی که سرعت بوت سیستم‌عامل را کاهش می‌دهند شناسایی و آنها را غیرفعال کنید؟

ابزار مدیریت وظایف (Task Manager) در ویندوز 8 علاوه بر پشتیبانی از قابلیت نمایش برنامه‌هایی که همزمان با سیستم‌عامل بوت می‌شوند، قابلیت دیگری را نیز در خود جای داده است که به کمک آن می‌توان تاثیر هر برنامه روی سرعت بوت سیستم‌عامل را مشاهده کرد. این قابلیت که به‌صورت رتبه‌بندی تحت عنوان Impact در ابزار مدیریت وظایف قابل مشاهده است، به شما این امکان را می‌دهد تا با مشاهده نرم‌افزارهای دارای رتبه High، آنها را غیرفعال کرده و به‌ این ترتیب سرعت بوت سیستم‌عامل را افزایش دهید.

برای استفاده از این قابلیت، به این نکات توجه کنید:

1 ـ ابتدا ابزار مدیریت وظایف را اجرا کنید.
برای اجرای این ابزار می‌توانید در صفحه شروع ویندوز 8 عبارت Task Manager را تایپ کرده و اولین نتیجه را در فهرست نتایج فشار دهید. اگر در محیط کلاسیک دسکتاپ هستید می‌توانید با فشار همزمان کلیدهای CONTROL+ALT+DELETE و انتخاب Task Manager از منوی به‌نمایش درآمده نسبت به اجرای این ابزار اقدام کنید.

2 ـ در بخش پایین صفحه ابزار مدیریت وظایف روی More details فشار دهید تا تب‌های این ابزار در بالای آن نمایش داده شود.

3 ـ به تب Startup بروید و روی ستون Startup impact کلیک کنید تا موارد موجود در بخش Startup به ترتیب میزان تاثیر روی سرعت بوت سیستم، از زیاد به کم مرتب شوند.

4 ـ حالا می‌توانید با توجه به میزان تاثیر هر یک از برنامه‌ها، مواردی را که قصد دارید مانع اجرای همزمان آنها با بوت سیستم‌عامل شوید، انتخاب کرده و روی گزینه Disable کلیک کنید.

توجه: چنانچه درخصوص عملکرد برنامه‌ای شک دارید یا نیازمند اطلاعات بیشتری در مورد آن هستید می‌توانید پس از کلیک راست روی نام آن برنامه، گزینه Open file location را انتخاب کنید تا محل ذخیره‌سازی برنامه مربوط روی هارددیسک نمایش داده شود. می‌توانید با استفاده از گزینه Search online، با جستجو در اینترنت اطلاعات بیشتری راجع به برنامه موردنظر کسب کنید.

5 ـ در صورتی‌که نظرتان تغییر کرد و خواستید برنامه‌ای را دوباره به فهرست برنامه‌های قابل اجرا همزمان با بوت سیستم‌عامل اضافه کنید، می‌توانید با تکرار مراحل فوق پس از انتخاب نرم‌افزار موردنظر با کلیک روی گزینه Enable نسبت به فعالسازی دوباره آن اقدام کنید.
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
مرد

 
غیرفعال کردن صفحه‌ی LOCK ویندوز 8 با استفاده از رجیستری
در گذشته به معرفی نحوه‌ی غیرفعال کردن Lock Screen ویندوز 8 با استفاده از ویراش‌گر Group Policy پرداخته بودیم (این ترفند). جالب است بدانید غیرفعال کردن صفحه‌ی Lock با استفاده از ویرایش‌گر رجیستری ویندوز نیز میسر است. در این ترفند به نحوه‌ی غیرفعال کردن صفحه‌ی Lock ویندوز 8 با استفاده از رجیستری خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره‌ی Run باز شود.
در Run عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید.
اکنون در پنجره‌ی رجیستری ویندوز به مسیر زیر بروید:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\Personalization

در صورتی که در زیرشاخه‌ی Personalization ،Windows را مشاهده نمی‌کنید، بر روی Windows راست کلیک کرده و New > Key را انتخاب کنید. نام این کلید جدید را Personalization قرار دهید.

پس از انتخاب Personalization، در قسمت سمت راست پنجره، بر روی فضای خالی راست کلیک کرده و New > DWORD (32-bit) Value را انتخاب کنید.
نام این مقدار جدید را NoLockScreen قرار دهید.

اکنون بر روی NoLockScreen دوبار کلیک کنید و در پنجره‌ی باز شده در قسمت Value عدد 1 را وارد کرده و OK کنید.
کار تمام است و صفحه‌ی Lock دیگر غیرفعال شده است.
برای بازگردانی تغییرات به حالت اولیه نیز کافی است مقدار NoLockScreen را به 0 تغییر دهید.
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
مرد

 
رجیستری کردن برنامه ها بدون سریال نامبر و...
اگه برنامه ای دارید که برای رجیستری کردن آن سریال نامبر بخواد و یا برنامه ای از اینترنت دریافت کردید و بعد از چند روز از کار افتاده این مطلب رو تا آخرش بخونید:

با انجام دادن این کار شما میتونید بعضی از برنامه های خودتون رو رجیستری کنید یا بعضی از برنامه هایی که از اینترنت دریافت میکنید و بعد از چند روز از کار می افته که برای استفاده دوباره از اونا باید اون نرم افزار رو خریداری کنید یا باید سریال نامبر اون برنامه رو داشته باشید تا آن برنامه رجیستری شود

اما با راه حلّی که به شما میگم میتونید خودتون همه ی اینکارا رو با رجیستری انجام بدید:

1- قبل از هرکاری باید یه پشتیبانی از رجیستری بگیرید (در Run تایپ کنید Regedit و دکمه ی Ok را بزنید در بالای پنجره ی باز شده از منوی File گزینه ی Export رو انتخاب کنید حالا برای Save کردن کل رجیستری در قسمت Export range گزینه ی All رو انتخاب کنید و برای save کردن نام فایل اون رو before بزارید و اون رو تو درایو C ذخیره کنید).

2- بعد از ذخیره ی کل رجیستری یه برنامه رو مثل Wimamp یا هر برنامه ی دیگری رو که دوست دارید نصب کنید تا تغییرات رو در رجیستری ببینید. بعد از نصب یک برنامه حالا دوباره به رجیستری برید و همون کارای قسمت اول رو بکنید ولی اسم فایل رو برای ذخیره After بزارید و کنار فایل قبلی که ذخیره کردید بزارید

3- حالا Cmd رو اجرا کنید(برای اجرا: Run>cmd) وبا دستور :C در cmd وارد درایو C شوید و در جلوی آن این دستور را بنویسید
fc c:\before.reg c:\after.reg>change.txt

4- حالا به درایو C برید و در اونجا فایل change.txt رو باز کنید همه ی تغییرات رو با ستاره جدا ،جدا مشخص کرده ولی برای نوشتن کلمه همه ی حروف اون رو حرف به حرف هر کدوم رو تو خط جدا نوشته و مسیری که تغییرات ایجاد شده فقط فایل آخری که تو اون تغییر ایجاد شده رو نشون میده و از اول تا آخر مسیر اون فایل رو نشون نمیده برای اینکه راحت به فایلی که تو اون تغییر ایجاد شده برسید این پایین رو بخونید.

پیدا کردن فایل متغیر شده
به رجیستری برید و در بالای پنجره منوی Edit رو باز کنید و گزینه ی Find رو کلیک کنید حالا برای دیدن تغییراتی که در یک فایل ایجاد شده باید در هر قسمتی که در فایل Chang.txt است رو با قرار دادن در یک خط در Find what وارد کنید و بعد از چند ثانیه فایلی که در اون تغییر ایجاد شده رو مشاهده خواهید کرد.


نحوه ی رجیستری کردن برنامه ها
حالا میتونید با تغییراتی که در فایل Chang ثبت شده با کمی جستجو با Find رجیستری،فایلی که کرک شدن یا کرک نشدن برنامه رو نشون میده پیدا کنید(بسیاری از برنامه ها برای نشون دادن کرک شدن یا نشدن آن ها رو در یک فایل با عدد صفر نشون میدن که به معنی کرک شدن برنامه است و برای کرک نشدن برنامه عدد یک رو به کار میبرند که شما با تغییراتی در این فایل و جایگزین کردن عدد 0 به جای 1 میتوانید اون برنامه رو که برای کرک شدن یا باید اون رو با سریال نامبرش یا اتصال به اینترنت و یا با خریداری آن برنامه از کرک شدن اون خلاص شوید فقط یه کم با رجیستری و این فایل ور برید.
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
مرد

 
ترفند جالب برای فایلهای ZIP
من مدتها قبل یه سری فایل داشتم که (برای من) خیلی محرمانه و مهم بود و من هم به دلایلی مجبور بودم که یه چند روزی کامپیوترم رو به یکی از دوستان حرفه ای (در زمینه کامپیوتر) قرض بدم، امّا من باید با این فایل ها چه کار میکردم تا به دست کسی نیفته؟ باید اونارو تو CD رایت میکردم ؟ ولی اون فایل ها خیلی زیاد بودن و تو CD جا نمیشدن (حتی تو DVD)! حتماً میگید که باید مخفی میکردمشون... . آخه آدم ساده دارم میگم اون یه حرفه ای بود، خب پیداشون میکرد...! پس باید چه کار میکردم تا به این فایل ها دسترسی پیدا نمیکرد و اصلا بهشون مشکوک هم نمیشد ؟ به نظر شما من باید چه کار میکردم ....؟؟؟؟

من چند راه در پیش رو داشتم :

1- راه اول اینکه اونارو پاک کنم و بعد از اینکه کامپیوترم رو از دوستم پس گرفتم، فایلها رو با ریکاوری برگردونم. خب این راه اصلاً عاقلانه نبود، از کجا معلوم بود که اونم همین کار رو نکنه ؟ یا اینکه تو اون درایو چیزی (اطّلاعات) نریزه و اطّلاعات مهم من از بین نره ؟ پس این راه و بی خیال شدم.

2-راه دوم این بود که اون فایلها رو اَبَرمخفی کنم و به جایی انتقالشون بدم که عقل جن هم نمیرسه. خب این راه کمی قابل قبول تره ولی خالی از اشکال نیست چون همون طور که گفتم دوستم یه حرفه ای بود و میدونست که من این اطّلاعات با ارزش رو تو هاردم دارم پس به محض اینکه کامپیوترم به دستش برسه اول تمام هارد رو ریکاوری میکنه بعدش هم تمام هارد رو Search میکنه. اگه من از این راه استفاده میکردم ته دلم قرص نبود و میترسیدم که اطّلاعات لو بره. پس خود به خود این راه هم کنار رفت.

3- راه سوم این بود که تمام اطّلاعات رو به صورت یک فایل zip. یا .rar در بیارم و روشون کلمه عبور طول و درازی بزارم که نتونه به راحتی قفلش رو بشکنه. امّا چیزی که میگفتم این نیست پس صبر کنید. به نظر شما اگه این کارو میکردم خیالم راحت بود ؟ خب مسلماً یه کپی از اون فایل تهیه میکرد و یه روزی قفلش رو میشکوند. من باید کاری میکردم که اصلا به اون فایلها مشکوک نشه. پس این راه هم زیاد امن نبود.

4- اما راه چهارم از همه بهتره چون امکان اینکه به فایلها مشکوک بشه و بتونه قفلشون رو بشکنه تقریباَ صفر بود. همه ما میدونیم که با عوض کردن پسوند فایل میشه شکل ظاهری فایل رو عوض کرد، مثلاً شما میتونید با عوض کردن پسوند یک فایل عکس (.jpg) اونو بدون از بین رفتن عکس و خراب شدنش به یک فایل .dll یا ocx. یا .pak یا .tns و یا هر چیز دیگه ای که شما میخواید تبدیل کنید امّا مشکل به همین سادگی حل نمیشد. من تقریبا حدود پانزده هزار فایل با پسوندهای متفاوت داشتم که به خاطر سپردن نام و پسوندشون غیر ممکن بود. پس کاری که من کردم این بود که ابتدا تمام فایلها رو به یک پوشه انتقال دادم و از اونجایی که نمیشد پسوند پوشه رو عوض کنم مجبور شدم اون پوشه رو به صورت zip در بیارم و برای پرونده یک کلمه عبور مطمئن بزارم؛ حالا بهترین کار این بود که پسوند فایل zip شده رو تغییر بدم، من پسوند اون فایل رو به .dll تغییر دادم تا به شکل یک فایل سیستمی در بیاد چون کسی به یک فایل سیستمی شک نمیکنه و اصلاَ بهش اهمیّت نمیده. قدم آخر هم این بود که این فایل نسبتاَ حجیم رو به پوشه بازیهام کپی کنم. چون فایلهای بازی اکثراَ فایلهای .dll و حجیم هستند غیر ممکن بود که کسی به اون شک کنه. من تنها کاری که باید میکردم این بود که نام اون فایل رو به خاطر بسپرم و زمانی که کامپیوترم رو پس گرفتم پسوند فایل رو به حالت اول یعنی .zip برگردونم و فایلها رو از توش استخراج کنم.

برای تغییر پسوند فایل باید بتونید پسوند رو ببینید؛ در ویندوز نمیشه پسوند فایلهای شناخته شده رو دید و فقط میشه پسوند بعضی از فایلهای سیستمی مانند .dll و فایلهای ناشناخته رو دید. برای اینکه بتونید پسوند فایلها رو ببینید مراحل زیر رو دنبال کنید :

ابتدا وارد Control Panel بشید و روی آیکن Folder Option دابل کلیک کنید، در پنجره ای که ظاهر میشه وارد برگه View بشید و در قسمت Advanced Settings علامت گزینه Hide extensions for known file types رو بردارید و روی Ok کلیک کنید به همین سادگی. حالا شما میتونید پسوند تمام فایلها رو ببینید.

من تونستم با این ترفند که خودم کشفش کردم کامپیوترم رو به دوست حرفه ایم بدم و خیالمم از بابت اطّلاعات مهم و خصوصیم راحت باشه. امیدوارم که این ترفند در مواقع ضروری به کمکتون بیاد
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
مرد

 
چگونه فایل های خود را از ویندوز ۷ به ویندوز ۸ انتقال دهیم؟
اگر شما به تازگی کامپیوتر جدیدی را خریداری کرده اید، ممکن است بخواهید که فایل ها، تنظیمات و پروفایل های کاربری را از کامپیوتر قبلی خود به کامپیوتر جدید منتقل کنید. در مطالب قبلی نحوه انتقال فایل ها از کامپیوتر قدیمی به کامپیوتر جدید را از طریق برنامه Laplink PCmover Free آموزش داده ایم. اما در این مطلب قصد داریم نحوه انتقال فایل ها با استفاده از ابزار Windows Easy Transfer را به صورت کامل آموزش دهیم.
برای آن دسته از کاربرانی که اطلاع چندانی از ابزار Windows Easy Transfer ندارند باید عرض کنم که این ابزار یکی از چندین ابزار پیش فرض و Built-in ویندوز ۷ است. Windows Easy Transfer شما را قادر می سازد تا به راحتی و به سرعت بتوانید فایل های خودتان را از کامپیوتر قدیمی به کامپیوتر جدید انتقال دهید. این برنامه بعد از تهیه اطلاعات لازم در کامپیوتر قدیمی، آنها را در یک فایل و با فرمت MIG. ذخیره می کند که شما می توانید با انتقال این فایل از طریق کابل شبکه، هارد اکسترنال و یا فلش درایو به کامپیوتر جدید تظیمات و فایل ها را منتقل کنید. به عبارت دیگر، یکبار شما باید از اطلاعات در کامپیوتر قدیمی Backup تهیه کنید و سپس فایل پشتیبان را در کامپیوتر جدید بازیابی کنید.

مرحله اول: تهیه نسخه پشتیبان در کامپیوتر قدیمی (ویندوز ۷)

# ابتدا از طریق کادر جستجوی منوی Start عبارت Windows Easy Transfer را تایپ کرده و Enter را فشار دهید.
# بعد از باز شدن برنامه، بر روی دکمه Next کلیک کنید. سپس در مرحله بعد شما باید مشخص کنید که از چه راهی می خواهید تنظیمات و فایل ها را انتقال دهید. در این مثال، ما گزینه سوم یعنی انتقال از طریق هارد اکسترنال یا فلش درایو را انتخاب کرده ایم. به هرحال، با توجه به نیاز شما می توانید از گزینه دوم یعنی شبکه و یا گزینه اول یعنی کابل نیز استفاده کنید.

# در مرحله بعد شما باید گزینه This is my old computer را انتخاب کنید. این گزینه بیانگر این است که شما می خواهید از اطلاعات این کامپیوتر نسخه پشتیبان تهیه کنید و در یک کامپیوتر دیگر آن را بازیابی کنید. این مرحله کمی طول می کشد و باید اطلاعات حساب های کاربری کامپیوتر شما اسکن شود.

# بعد از پایان عملیات اسکن بر روی دکمه Next کلیک کنید. سپس زیر حساب کاربری مورد نظر خود بر روی گزینه Customize کلیک کنید تا جزئیات آن نمایش داده شوند. در این لحظه شما باید اطلاعاتی را که می خواهید از آنها نسخه پشتیبان تهیه شود، انتخاب کنید. بعد از انتخاب فایل ها و پوشه های مورد نظر، بر روی دکمه Next کلیک کنید. در این مرحله از شما خواسته می شود تا یک رمز عبور برای فایل Backup انتخاب کنید. بعد از وارد کردن رمز عبور بر روی دکمه Save کلیک کنید تا فایل پشتیبان با پسوند MIG. ساخته شود.

مرحله دوم: بازیابی اطلاعات در کامپیوتر جدید (ویندوز ۸)
# حالا شما نسخه پشتیبان را در اختیار دارید و باید آن را در ویندوز ۸ بازیابی کنید. برای انجام این کار درست شبیه ویندوز ۷ شما باید برنامه Windows Easy Transfer را باز کنید.

# بعد از باز شدن ویزارد Windows Easy Transfer شما باید نحوه انتقال فایل ها و تنظیمات را مشخص کنید. در اینجا گزینه سوم را انتخاب کنید. # در مرحله بعد، شما باید گزینه This is my new computer را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که حتما هارد اکسترنال یا فلش درایو به کامپیوتر متصل باشد. سپس فایل پشتیبان را انتخاب کرده و در نهایت با کلیک بر روی دکمه Transfer فایل ها، تنظمیات و پروفایل های کاربری را به کامپیوتر جدید انتقال دهید. بدین ترتیب شما می توانید بدون نیاز به برنامه خاصی فایل های خود را از کامپیوتر قدیمی به کامپیوتر جدید منتقل کنید.
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
مرد

 
افزایش سرعت بالا آمدن ویندوز(لود شدن) ویستا و 7 با انجام یک تنظیم ساده
یکی از مشکلات شایع در سیستم‏های تحت ویندوز، کند بودن سرعت بالا آمدن و راه‏اندازی آن است. به طوری که پس از روشن کردن سیستم، زمان زیادی صرف ورود به ویندوز و بارگذاری کامل صفحه دسکتاپ می‏شود. این موضوع در کامپیوترهای قدیمی و سیستم‏هایی که دارای نرم‏افزارهای نصب شده زیادی هستند بیشتر به چشم می‏خورد. بسیاری از کاربران برای حل این مشکل از طریق تنظیمات msconfig به خالی کردن برنامه‏های اجرا شده در Startup میپردازند. این راه مفید است اما همواره نمی‏تواند کافی باشد.

در صورتی که از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‏کنید و با این مشکل روبرو هستید، بایستی بدانید در این دو ویندوز قابلیتی به نام Windows Boot Performance Diagnostics نفهته است که بسیاری از کاربران از آن بی‏خبرند. با فعال نمودن این ابزار، ویندوز به طور اتوماتیک موانعی که باعث کاهش سرعت بالا آمدن ویندوز می‏شود را به طور اتوماتیک تشخیص داده و آنها را رفع می‏کند.

در این ترفند قصد داریم به معرفی این قابلیت مفید بپردازیم. برای این کار:

ابتدا در منوی Start عبارت gpedit.msc را وارد کرده و Enter بزنید.

در پنجره Local Group Policy Editor از پنل سمت چپ مسیر زیر را طی کنید:

Computer Configuration > Administrative Templates > System > Troubleshooting and Diagnostics > Windows Boot Performance Diagnostics

اکنون از قسمت سمت راست پنجره، بر روی Configure Scenario Execution level دوبار کلیک کنید.

در پنجره جدید، گزینه Enabled را انتخاب نمایید. همچنین اطمینان پیدا کنید در قسمت Scenario Execution Level گزینه Detection, Troubleshooting and Resolution در حالت انتخاب باشد.
اکنون بر روی دکمه OK کلیک کنید.

حال ویندوز را یکبار Restart نمایید.

اکنون Windows Boot Performance Diagnostics فعال بوده و به تشخیص و حل مشکلاتی که باعث کندی بالا آمدن ویندوز می‏شود می‏پردازد.

دقت نمایید برای این که Windows Boot Performance Diagnostics به درستی کار کند، بایستی سرویس (Diagnostic Policy Service (DPS در محیط ویندوز فعال باشد. برای اطمینان این قضیه:

در منوی Start عبارت Services را تایپ کرده و Enter بزنید.

در پنجره باز شده Diagnostic Policy Service را یافته و اطمینان پیدا کنید وضعیت (Status) آن بر روی Started قرار گرفته است.
     
  
صفحه  صفحه 37 از 45:  « پیشین  1  ...  36  37  38  ...  44  45  پسین » 
کامپیوتر

ترفند های كامپیوتری

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA