انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 7 از 7:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7

معرفی رشته های دانشگاهی در ایران


مرد

 
رشته مهندسی نگهداری
در صنعت هوانوردی از مهمترین مسائل ، ایجاد سلامت و ایمنی درپرواز می باشد ، که اطمینان از سلامت کامل بدنه ، موتور و سیستم های داخلی یک هوپیما است.

که این امر توسط متخصصین تعمیر و نگهداری هواپیما انجام می گیرد.

دانشجویان رشته تعمیر و نگهداری هواپیما در چهار بخش ، اطلاعات پایه را کسب می کنند که این چهار بخش عبارت اند از :



1- زبان انگلیسی

2- دانش عمومی و پایه شامل : فیزیک ، مکانیک ، ترمودینامیک و ...

3- دانش تخصصی ، شامل : آیرودینامیک ، موتور جت ، موتور پیستونی ، بدنه هواپیما ، سیستم های آلات دقیق هواپیما

4- کارگاه های تخصصی هواپیما که شامل دروس عملی درس های تخصصی می شود.



دانشجویان پس از فراغت از تحصیل و اخذ مدرک آکادمی از وزارت علوم به هواپیمایی کشوری معرفی می شوند تا در آزمون نهایی متور یا بدنه هواپیما شرکت کنند و در صورت موفقیت در این آزمون ، به آنها مدرک پایه ( A&P) داده می شود که بر اساس این مدرک می توانند در شرکت های حمل و نقل هوایی (خطوط پروازی) و کارخانه های ساخت – تعمییر موتور و بدنه هواپیما استخدام شوند. لازم به ذکر است که بسیاری از متخصصان تعمیر و نگهداری هواپیما پس از چند سال فعالیت در یک شرکت یا کارخانه و بدست آوردن تجربه و تخصص لازم ، بر اساس نیاز شرکت یا کارخانه مورد نظر برای آزمون تخصصی به هواپیمایی کشوری معرفی می شوند.برای مثال یک متخصص تعمیر و نگهداری هواپیما امکان دارد برای تخصص موتور بوئینگ 747 یا بدنه ایرباس . موارد دیگر به سازمان هواپیمایی کشوری معرفی شود و در صورتی که در آزمون تخصصی این رشته موفق گردد به اومدرکتخصصی داده می شود و بر اساس این مدرک می تواند به هواپیمایی که در آن تخصص پیدا کرده است ، اجازه پرواز دهد واز لحاظ فنی ، صلاحیت پرواز هواپیمای مورد نظر را تائید نماید.


توانایی های لازم :
متخصص تعمیر و نگهداری هواپیما را می توان پزشک هواپیما دانست. همانطور که پزشک باید بدن انسان را کاملا بشناسد ، یک متخصص تعمیر و نگهداری هواپیما نیز باید تمام اجزای هواپیما را بشناسد تا اگر مشکلی پیش آمد ، متوجه شود که این مشکل مربوط به کدام قطعه است و با تعمیر و یا تعویض قطعه مورد نظر ، ایمنی یک پرواز را تضمین کند. از همین رو دانشجوی این رشته باید خلاقیت ، پشتکار و از همه مهم تر علاقه فراوان به کارهای فنی داشته باشد تا بتواند دروس متفاوت و متنوع این رشته پیچیده را با موفقیت مطالعه کرده و در نهایت متخصص توانمندی شود.

همچنین دانشجوی این رشته باید به علوم ریاضیات ، فیزیک و مبانی مکانیک علاقه مند باشد.


موقعیت شغلی در ایران :
سازمان هواپیمایی ناظر و کنترل کننده صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما است به همین دلیل بازار کار وسیعی برای فارغ التحصیلان این رشته ندارد ؛ اما شرکت های حمل و نقل هوایی مانند هما ، ماهان ، آسمان ، کیش ایر ، تابان ، زاگرس و شرکت های تعمیر اساس موتور و بدنه هواپیما مثل صنایع هواپیمایی ایران سها ، هلی کوپتر سازی پنها ، هواپیما سازی ایران هسا و بعضی از شرکت هایی که کارهای جنبی در زمینه تعمیر و نگهداری موتور و بدنه هواپیما انجام میدهند ، مراکز اصلی جذب فارغ التحصیلان این رشته هستند.

از سوی دیگر تعدادی از فارغ التحصیلان با توجه به اطلاعات خوبی که در زمینه مکانیک و الکترونیک دارند ، جذب کارخانه ها و شرکت های دیگر مثل ایران خودرو می شوند و در کل می توان گفت که هیچ یک از فارغ التحصیلان این رشته به لحاظ دارا بودن توان فنی زیاد ، بیکار نمی مانند



دروس پایه :
ریاضی عمومی – فیزیک مکانیک – فیزیک حرارت – شیمی عمومی – فیزیک الکتریسیته و مغناطیس – برنامه نویسی کامپیوتر – معادلات دیفرانسیل

دروس اصلی و تخصصی :


استاتیک – مبانی مهندسی برق الکترونیک – مقاومت مصالح – دینامیک عمومی – اصول ارتعاشات – تئوری ماشین – مکانیک سیالات عمومی – ترمودینامیک عمومی – علم مواد – تکنولوژی و روش های جوشکاری – کارگاه جوشکاری – طراحی اجزای ماشین – ایمنی در محیط کار – انتقال حرارت عمومی – نقشه کشی صنعتی – اصول مدیریت – آیرودینامیک و مکانیک هواپیما – آیرودینامیک تحلیلی – کارگاه ماشین ابزار – آز مقاومت مصالح – پروسه های ساخت مواد – مبانی و کنترل خوردگی – تست های غیر مخرب هواپیما – موتورهای پیستونی – کارگاه موتورهای پیستونی – موتورهای جت – کارگاه موتورهای جت – نقشه کشی تخصصی هواپیما – ساختمان هواپیما – کارگاه ساختمان هواپیما ( بال و بدنه ) – سیستم های الکتریکی هواپیما – سیستم های اندازه گیری و آلات دقیق هوایی – آنالیز سیستم های هواپیما( هیدرولیک نیوماتیک) – کارگاه سیستم های هواپیما – زبان تخصصی سیستم های مکانیکی هواپیما – مقررات بین المللی هواپیمایی – کارآموزی خط پرواز – پروژه تخصصی هوایی



دانشگاه های پذیرنده : " دولتی "




*دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری – تهران



*دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری – تهران



*مرکز آموزش عالی علمی – کاربردی فنون و خدمات هوایی سماءپران – رباط کریم



*مرکز آموزش عالی علمی – کاربردی صنعت هوایی - تهران



*مرکز آموزش عالی علمی – کاربردی هوانوردی بلدالامین – کرمان



*مرکز آموزش عالی علمی – کاربردی صنعت هوایی – مشهد



*مرکز آموزش عالی علمی – کاربردی صنعت هوایی – بندعباس



مقاطع تحصیلی :
کاردانی – کارشناسی پیوسته و ناپیوسته


دوره ها :
روزانه – شبانه – جامع علمی کاربردی
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
رشته مهندسی سیستم
480سال قبل از میلاد وقتی ارتش خشایار‌شاه با هزاران تیرانداز و کمان‌دار بسیار ماهر به یونان حمله کرد، هیچ‌کس فکر نمی‌کرد ارتش ایران که در جنگ ترموپیل بر یونانی‌ها پیروز شده و مصریان و قوم آشور را شکست داده بود، در سالامین با شکست مواجه شود. دلیل این امر در آن زمان آن بود که ارتش ایران با همه عظمت و قدرتش و در اختیار داشتن سربازان ماهر، از انضباط کافی برخوردار نبود و به خوبی ارتش کوچک یونان ساماندهی نشده بود.در واقع حتی 2500 سال پیش نیز سازماندهی و برنامه‌ریزی حرف اول را در جنگ می‌زد. این مسأله امروزه که جنگ‌ پیچیده‌تر و ابزارآلات جنگی پیشرفته‌تر شده است،‌ اهمیت بیشتری دارد و بدون شک ارتش هیچ کشوری نمی‌تواند بدون ساماندهی و برنامه‌ریزی لازم،‌ امنیت مرزهای کشور را تضمین کند؛ کاری که نیازبه اطلاعاتی جامع و دانش گسترده در زمینه‌های مختلف دارد. رشته مهندسی سیستم که در دانشگاه افسری امام علی(ع) وابسته به نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌شود برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز در همین زمینه می‌باشد. متخصصان‌این رشته‌ مسائلی‌ از قبیل‌ برنامه‌ریزی‌، سازماندهی‌، کنترل‌ و هماهنگی‌ فعالیت‌ها را در راستای‌ استفاده‌ بهینه‌ و مؤثر از منابع‌ انسانی‌، تجهیزات‌ و تکنولوژی‌ فرا می‌گیرند و در نهایت‌ به‌ عنوان‌ فرمانده‌ رسته‌های‌ مختلف‌ به‌ کار گمارده‌ می‌شوند؛ یعنی‌ فرمانده‌ یا رئیس‌ بخش‌ کامپیوتر، بخش‌ الکترونیک‌، بخش‌ موشکی‌، بخش‌ وسایل‌ و تجهیزات‌ پیشرفته‌ پرنده‌ می‌شوند. چرا که‌ امروزه‌ نحوه‌ مبارزه‌ با قدیم‌ تفاوت‌ کرده‌ است‌ و مخابرات‌، الکترونیک‌، لیزر، ماهواره‌ و کنترل‌ سیستم‌ها حرف‌ اول‌ را در مبارزه‌ می‌زنند و طبیعی‌ است‌ که‌ رهبران‌ و فرماندهان‌ ارتش‌ ما نیز باید به‌ تکنولوژی‌ روز مجهز شوند. رشته‌ مهندسی‌ سیستم‌ در راستای‌ همین‌ هدف‌ طراحی‌ شده‌ است‌؛ یعنی‌ فارغ‌التحصیلان‌ این‌ رشته‌ در نهایت‌ در‌ رسته‌های‌ رزمی‌ شامل‌ رسته‌ پیاده‌، رسته‌ توپخانه‌ و موشک‌ها، رسته‌ زرهی‌ و رسته‌ مهندسی‌ رزمی‌ فرمانده می‌شوند.


دانشجوی‌ رشته‌ مهندسی‌ سیستم‌ باید در دروس‌ ریاضی‌ و فیزیک‌ قوی‌ باشد تا بتواند فرماندهی‌ رسته‌های‌ مختلف‌ نظامی‌ را بر عهده‌ گرفته‌ و به خوبی‌ انجام‌ وظیفه‌ کند. برای‌ مثال‌ فرمانده‌ توپخانه‌ باید از دانش‌ ریاضی‌ خوبی‌ بهره‌مند باشد تا بتواند محاسبات‌ پیچیده‌ ریاضی‌ و معادلات‌ بالستیکی‌ را انجام‌ دهد. گفتنی‌ است‌ که‌ دانشجویان‌ رشته‌ مهندسی‌ سیستم‌ تنها از میان‌ داوطلبان‌ مرد مسلمان‌ (شیعه‌ یا سنی‌) گروه‌ آموزشی‌ علوم‌ ریاضی‌ و فنی‌ و علوم‌ تجربی‌ انتخاب‌ می‌شوند. این‌ افراد باید رشته‌ مهندسی‌ سیستم‌ را در یکی‌ از اولویت‌های‌ 1 تا 30 فرم‌ انتخاب‌ رشته‌ تحصیلی‌ خود انتخاب‌ کنند. در غیر این‌صورت‌ کد رشته‌ مذکور که‌ بعد از اولویت‌ سی‌ام‌ انتخاب‌ شده‌ باشد، حذف‌ خواهد شد. همچنین‌ این‌ افراد علاوه‌ بر موفقیت‌ در آزمون‌ سراسری‌ باید در معاینات‌ پزشکی‌ این‌ دانشگاه‌ پذیرفته‌ شوند؛ یعنی‌ قد آنها باید حداقل‌ 170 سانتی‌متر و دید آنها 8 از 10 باشد و ناراحتی‌ قلبی‌، مغزی‌، ضایعه‌ عضوی‌، کور رنگی‌ و در کل‌ آزردگی‌های‌ جسمی‌ و روحی‌ نداشته‌ باشند. و در نهایت‌ باید در مصاحبه‌ عقیدتی‌ و حفاظتی‌ این‌ دانشگاه‌ که‌ به‌ صورت‌ کتبی‌ و حضوری‌ برگزار می‌شود و در آن‌ از اطلاعات‌ عمومی‌ اسلامی‌، مسائل‌ سیاسی‌ و اجتماعی‌، میزان پایبندی‌ به‌ اسلام‌ و علاقه‌مندی‌ به‌ شغل‌ نظامی‌گری‌ سؤال‌ می‌شود، پذیرفته‌ شوند.


یکی‌ از مهمترین‌ دغدغه‌های‌ هر جوانی‌، پیدا کردن‌ موقعیت‌ شغلی‌ مناسب‌ است‌ این‌ مسأله‌ حتی‌ برای‌ قشر تحصیل‌ کرده‌ جامعه‌ نیز مطرح‌ می‌باشد از همین‌ رو ورود به‌ رشته‌ای‌ که‌ آینده‌ شغلی‌ آن‌ تضمین‌ شده‌ باشد، از اهمیت‌ بسیاری‌ برخوردار است‌. رشته‌ مهندسی‌ سیستم‌ یکی‌ از همین‌ رشته‌ها است‌. زیرا دانشجویان‌ آن‌ با درجه‌ ستوان‌ دومی‌ فارغ‌التحصیل‌ می‌شوند و به‌ استخدام‌ ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ درمی‌آیند و با گذراندن‌ دوره‌های‌ حین‌ خدمت‌ به‌ ترتیب‌ سلسله‌ مراتب‌ فرماندهی‌ را طی‌ می‌کنند.

دروس‌ پایه‌:
ریاضی‌ عمومی‌ ، ریاضی‌ مهندسی‌، معادلات‌ دیفرانسیل‌، فیزیک‌ ، مبانی‌ رایانه‌ و آشنایی‌ با سیستم‌ عامل‌ ، شیمی‌ عمومی‌، روانشناسی‌ عمومی‌، مبانی‌ جامعه‌شناسی‌، اقتصاد عمومی‌.

دروس‌ اصلی‌ :
مبانی‌ مهندسی‌ برق‌، استاتیک‌ و مقاومت‌ مصالح‌ ، تحقیق‌ در عملیات‌ ، مهمات‌ و شیمی‌ مواد منفجره‌، مهندسی‌ ماشین‌، آمار و احتمالات‌، اصول‌ حسابداری‌ و هزینه‌یابی‌، رایانه‌ و برنامه‌نویسی‌، حقوق‌ اساسی‌ ، مدیریت‌ منابع‌ انسانی‌، اصول‌ مدیریت‌ و سازمان‌، رفتار سازمانی‌، روش‌ تحقیق‌، تئوری‌ و آنالیز تصمیم‌گیری‌.

دروس‌ تخصصی‌ :
مهندسی‌ سلاح‌ و بالستیک‌، سیستم‌های‌ صف‌ و ستاد، تجزیه‌ و تحلیل‌ سیستم‌ها، استحکامات‌ و مهندسی‌ رزمی‌، اصول‌ نگهداری‌ و تعمیرات‌ ، طرح‌ سیستم‌های‌ اطلاعاتی‌ و کنترل‌ مدیریت‌ ، نقشه‌ خوانی‌ ، نقشه‌برداری‌، اصول‌ و قواعد اساسی‌ رزم‌، جغرافیای‌ نظامی‌ ایران‌ و کشورهای‌ همجوار، زبان‌ تخصصی‌ ، پروژه‌، کارآموزی‌.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
رشته مهندسی الکترونیک و مخابرات دریایی
تمام زمينه هايي كه وسيله ای نقليه در آن نقش اساسی دارد، بحث مخابرات در آن زمينه يك فوريت و ضروت انكارناپذير است. كشتی ها و ناوبرها و به طور کل وسايل دريايی نيازمند سيستم مخابراتی قوی برای ارسال يا دريافت پيام جهت كارهای ضروری يا مواقع اضطراری هستند. مدارها و سيستم های مخابراتی سيستم های پيچيده ای هستند كه هر روز نياز بيشتری را از بشر مرتفع مي سازند.
فارغ‌التحصيل‌ مهندسی‌ الكترونيك‌ و مخابرات‌ دريايی‌ رهبری و هدايت‌ صحيح‌، تعميرات‌ و نگهداری‌ تمامی دستگاه‌های‌ الكترونيكی‌ موجود در ناو را برعهده‌ می‌گيرد. گفتنی‌ است‌ فارغ‌التحصيلان‌ اين‌ رشته‌ بايد با مهندسی برق‌, گرايش‌ قدرت‌ , الکترونیک و مخابرات‌ آشنا باشند.
دروس این دوره ترکیبی از درس عمومی، علوم پایه و دروس اصلی مهندسی برق و دروس تخصصی مخابرات و الکترونیک است
طرح آموزشی : طول متوسط این دوره 4 سال است و طول هر ترم 17 هفته آموزش کامل است. مدت هر واحد درس نظری حداقل 17 ساعت , عملی و آزمایشگاهی 24 ساعت و کارگاهی حداقل 51 ساعت است.






دروس‌ پايه‌:
رياضی، معادلات‌ ديفرانسيل‌، آمار و احتمالات‌ مهندسی‌، برنامه‌نويسی‌ كامپيوتر، محاسبات‌ عددی‌ و فيزيك‌.دروس‌ اصلی و تخصصی: الكترومغناطيس‌، مدارهای‌ الكتريكی‌، الكترونيك‌، اندازه‌گيری‌ الكتريكي‌، ماشين‌های الكتريكي‌، مدارهای‌ منطقی‌، رياضيات‌ مهندسی‌، زبان‌ خارجه‌ تخصصی‌، مخابرات‌، اصول‌ مهندسی‌ دريايی‌، سيستم‌های‌ كنترل‌ خطی‌، كارگاه‌ عمومی برق‌، ميدان‌ها و امواج‌، مدارهای مخابراتی‌، ماكروويو، اجزاء كامپيوتر، آنتن‌، اصول‌ سيستم‌های‌ رادار، رادارهای ARPA ,تكنيك‌ پالس‌، ميكروپروسسور، امواج صوتی در آب و سونار و كارورزی‌ می باشد.
هدف اين دوره تربيت کارشناس در زمينه شناخت نحوه عملکرد و چگونگي نگهداري و بهره برداري و تجزيه و تحليل و طراحي سيستمها و مدارهاي الکترونيکي و مخابراتي است





فارغ التحصيلان اين دوره داراي توانائيهاي زير خواهند بود :
- مهارت کافي در بهره برداري نگهداري و تعميرات سيستمهاي خارجي و فراهم نمودن زمينه طراحي اين سيستمها و اجرا ی آنها
- شناسايي تکنولوژي جديد و ارزيابي آنها و دارا بودن زمينه لازم براي نوآوري
- سرپرستي و نظارت بر فعاليت کاردانها و تنظيم برنامه هاي آموزشي کارداني در زمينه هاي فوق الذکر
- شرکت در پروژه هاي تحقيقاتي صنعتي و بررسيهاي فني در زمينه مخابرات
- برنامه ريزي و سرپرستي فعاليتهاي مربوطه
- تهيه گزارشهاي فني و ارائه پيشنهادهاي اصلاحي به منظور بهبود کار
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
رشته ناوبری و فرماندهی کشتی
دریا سالار "الفرد تیرهامان" ابداع كننده استراتژی دریایی در اوایل قرن بیستم میگوید:

"اقیانوسهای كره زمین، حبابی پر آب هستند كه جدار زمین را پوشاندهاند. هر كشور و یا ائتلافی از كشورها كه قدرت فرماندهی بر این دریاهای بزرگ را داشته باشد، میتواند ثروت دنیا را كنترل كند و از این طریق بر كره زمین مسلط شود. البته شرط اساسی و لازم برای این كار، وجود یك نیروی دریایی قدرتمند است كه دارای پایگاههای عملیاتی در داخل كشور و ماوراء دریاها باشد و با انبوهی از كشتیرانی تجارتی، تكمیل و پشتیبانی شود."

این استراتژی دریایی توسط قدرتهای بزرگ جهانی در جنگ جهانی اول و بعدها در جنگ جهانی دوم و سالهای جنگ سرد دنبال شد و با پیشرفت پر شتاب فناوری ناشی از جنگ جهانی دوم، آمریكا و شوروی سابق از استراتژی دریایی برای دستیابی به منافع ملی و اهداف استراتژیكی خود نهایت بهره را بردند.

كشور آمریكا هم اكنون نیز از پیروان ثابت قدم استراتژی دریایی است و ناوگان رزمی و بازرگانی وابسته به آن در تمام آبهای حساس جهان حضور داشته و قدرت خود را به منظور اعمال سیاستهای خارجی این كشور مورد بهرهبرداری قرار میدهد و این قدرت را از محلهای حضورشان به سرزمینهای مورد نظر نفوذ داده و منتقل میسازد.

كشور ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص (دسترسی به خلیج فارس و دریای مازندران)، وسعت مناطق دریایی و شرایط آب و هوایی مناسب برای دریانوردی در این مناطق، از موقعیت خوبی برای دریانوردی برخوردار است و برای حفظ منافع ملی حیاتی در خلیج فارس، دریای عمان، اقیانوس هند و دریای مازندران و شركت در فعالیتهای دریایی و دریانوردی اعم از اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ؛ باید یك نیروی دریایی مقتدر، متفكر، متعهد، طراح و مطابق با معیارهای مطرح در قرن بیست و یكم داشته باشد. دانشگاه علومدریایی امامخمینی(ره) واقع در نوشهر، مهرماه 1360 در همین راستا فعالیت خود را آغاز كرد.

این دانشگاه در حال حاضر در 5 رشته عرشه ، تفنگدار دریایی، مهندسی الكترونیك و مخابرات دریایی، مهندسی دریایی و مدیریت و كمیسر دریایی دانشجو میپذیرد. كه در این میان رشته مدیریت و كمیسر دریایی دانشجویان خود را از هر سه گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علومتجربی و علومانسانی انتخاب میكند كه ما آن را در بخش رشتههای شناور معرفی كردیم.
عرشه (ناوبری و فرماندهی كشتی ):
هدف این رشته تربیت جوانانی است كه پس از فارغالتحصیلی بتوانند هدایت یگانهای شناور نظامی یا بازرگانی را برعهده بگیرند. در این راستا دانش و تخصص لازم را در زمینه ناوبری، عملیات دریایی، توپخانه و موشك، ملوانی، ضد زیردریایی، هواشناسی، آبنگاری (شناخت لایههای مختلف آب)، غواصی، یگانهای شناور سطحی و زیر سطحی، مبانی علوم پروازی و تخلیه و بارگیری به دست میآورند. البته دانشجویان شاخه نظامی به صورت تخصصیتر توپخانه، موشك و سلاحها و تجهیزات زیرسطحی را مطالعه میكنند و شاخه بازرگانی تخلیه و بارگیری را به صورت گستردهتر و تخصصیتر میخوانند.

اما آنچه مهم است این است كه هدف اصلی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی تربیت ناوبر نظامی است و برای ناوبر تجاری در صورتی دانشجو پذیرفته میشود كه ارگانهای دیگر اعم از شركت ملی نفتكش، كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بنادر و شیلات اعلام نیاز كنند. یعنی؛ این دسته از دانشجویان بورسیه ارگانها و سازمانهای دیگر هستند.






دروس پایه مشترك در دو شاخه نظامی و تجاری:
ریاضی، برنامهنویسی كامپیوتر، فیزیك، شیمی عمومی.





دروس اصلی و تخصصی شاخه ناوبری تجاری :
اصول مهندسی دریایی، معماری كشتی، مبانی مهندسی برق، مبانی و تئوریهای مدیریت، حقوق دریایی، اصول حسابداری، زبان خارجه تخصصی، ناوبری ساحلی، ناوبری نجومی، قوانین راه، ناوبری الكترونیكی، قطبنمای مغناطیسی و الكتریكی، ملوانی، هواشناسی، مخابرات بصری، تخلیه و بارگیری، تاریخ جنگهای دریایی، اقیانوسشناسی، مانور با شناور، تخلیه و بارگیری كالاهای خطرناك در روی كشتیهای بالاتر از 500 تن، ناوبری رادار و سیستم arpa ، اصول مخابرات رادیویی، بقا در دریا، مبارزه با آتش، ملوانی، دریانوردی نجومی و ساحلی، عملیات نجات جان افراد، نگهبانی در پل فرماندهی، راهبری موتورهای رانش، دریانوردی ساحلی و تخمینی، سیستمهای كنترل سكان و هدایت، مخابرات و كاربرد زبان تخصصی رادیویی، محاسبات مربوط به تعادل كشتی، كاربری سیستمهای ناوبری الكترونیكی، كاربری دستگاههای رادیویی، آموزش استانداردهای ویژه كشتیهای خاص.






دروس اصلی و تخصصی شاخه ناوبری نظامی:
اصول مهندسی دریایی، معماری كشتی، مبانی مهندسی برق، مبانی و تئوریهای مدیریت، حقوق دریایی، مبانی مهندسی الكترونیك، سیستمهای مخابراتی و رادار دریایی، زبان خارجه تخصصی، ناوبری ساحلی، ناوبری نجومی، قوانین راه، قطبنمای مغناطیسی و الكتریكی، ملوانی، توپخانه و مهمات، توپخانه و موشك، سلاح و تجهیزات زیرسطحی، سینماتیك و مانور، عملیات دریایی، مبانی علوم پروازی، مخابرات رادیویی و تاكتیكی، جنگهای الكترونیكی، هواشناسی، مخابرات بصری، تخلیه و بارگیری، پروژه، تاریخ جنگهای دریایی، هنر جنگ دریایی، اقیانوسشناسی، مانور با شناور، دریانوردی، افسر نگهبان پل فرمانده.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
رشته تفنگدار دریایی
دانشجویان رشته تفنگدار دریایی برای خدمت در تیپهای تفنگداری آموزش میبینند و دروس تخصصی آنها شامل عملیات آبخاكی میشود (هجوم از دریا به ساحل دشمن و تسخیر خطوط ساحلی و سرپلها) در واقع هنگام عملیات آبخاكی در مرحله اول تفنگداران دریایی عملیات خود را آغاز میكنند و سپس نوبت به سایر نیروهای نظامی میشود. بنابراین فارغالتحصیلان این رشته باید توانایی غواصی در عمق كم و هدایت یگانهای شناور كوچك و توپخانه را داشته باشند.



دروس پایه :

ریاضی، فیزیك مكانیك، فیزیك حرارت، فیزیك موج و ارتعاش، شیمی عمومی، آشنایی با كامپیوتر و برنامهنویسی كامپیوتر، فیزیك الكتریسیته و مغناطیس.




دروس اصلی و تخصصی:

اصول مهندسی دریایی، مبانی مهندسی برق، مبانی سیستمهای مخابراتی و رادار، جغرافیای نظامی، اصول مدیریت، حقوق دریایی، قوانین راه، اصول و قواعد اساسی رزم، تاكتیك آفندی (پدافندی)، سیستمهای الكتریكی و الكترونیكی كشتی، پژوهش عملیاتی، مدیریت تداركات، تحلیل رفتاری، مدیریت منابع انسانی، مدیریت پرسنلی در ارتش، تاریخ سیاسی معاصر ایران، فنون و تجزیه و تحلیل سیستمها و روشها، زبان خارجه تخصصی، جنگهای آبخاكی، ناوبری، نقشهخوانی، نقشهبردرای، غواصی، جنگ الكترونیكی، مخابرات رادیویی و تاكتیكی، عملیات دریایی، جنگافزارهای تفنگداری دریایی، توپخانه و موشك، توپخانه و مهمات دریایی، هواشناسی، تخلیه و بارگیری رزمی، تخریب و مواد منفجره، جنگهای نوین، شناورها و خودروهای آبخاكی، آبنگاری، پدافند هوایی، تاریخ و قدرت دریایی، مبانی اطلاعات، ملوانی، مینهای دریایی و نحوه جمعآوری آنها.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
رشته مهندسی الكترونیك و مخابرات دریایی
فارغ التحصیل مهندسی الكترونیك و مخابرات دریایی رهبری و هدایت صحیح، تعمیرات و نگهداری تمامی دستگاههای الكترونیكی موجود در ناو را برعهده میگیرد. اهمیت این مسأله زمانی آشكار میشود كه بدانیم دستگاههای توپخانه و موشكی (هدایت آتش در یك ناو) كاملاً الكترونیكی است. گفتنی است فارغالتحصیلان این رشته باید با مهندسی برق گرایش قدرت و مخابرات آشنا باشند.



دروس پایه:
ریاضی، معادلات دیفرانسیل، آمار و احتمالات مهندسی، برنامهنویسی كامپیوتر، محاسبات عددی فیزیك.





دروس اصلی و تخصصی:

الكترومغناطیس، مدارهای الكتریكی، الكترونیك، اندازهگیری الكتریكی، ماشینهای الكتریكی، مدارهای منطقی، ریاضیات مهندسی، زبان خارجه تخصصی، مخابرات، اصول مهندسی دریایی، سیستمهای كنترل خطی، اصول جنگ الكترونیك، مبانی كنترل جنگافزار، كارگاه عمومی برق، میدانها و امواج، مدارهای مخابراتی، ماكروویو، اجزاء كامپیوتر، آنتن، اصول سیستمهای رادار، تكنیك پالس، سیستمهای مخابرات و الكترونیك دریایی، میكروپروسسور، كارورزی (بسیاری از درسهای این رشته همراه با آزمایشگاه است) .
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
رشته مهندسی دریایی
دو ركن مهم و اساسی برای هر ناو، شناور بودن و تحرك داشتن است. زیرا هر ناو قبل از آن كه مأموریتی را انجام دهد، باید در آب شناور باشد و سپس بتواند از اسكله فاصله گرفته و از نقطهای به نقطه دیگر حركت كند. مسؤولیت این دو ركن مهم بر عهده فارغالتحصیلان مهندسی دریایی است. چون یك مهندس دریایی از عواملی كه شناوری یك ناو را تهدید میكند، جلوگیری كرده و در صورتی كه كوچكترین سوراخی ایجاد گردد، به سرعت وارد عمل شده و از نفوذ آب به داخل ناو جلوگیری میكند همچنین مسؤولیت نیروهای محركه یك ناو كه میتواند بخاری، دیزلی، توربین گاز یا تركیبی باشد، بر عهده مهندس دریایی است تا تحرك ناو تضمین شود.



كلیه رشته های دانشگاه علوم دریایی امام خمینی در دفترچه آزمون سراسری با یك كد معرفی میشود و هر سال اوایل مرداد، سازمان سنجش آموزش كشور از بین داوطلبان علاقهمند به دانشگاه علوم دریایی حدود 20 برابر ظرفیت را به این دانشگاه معرفی میكند كه از میان این تعداد، داوطلبان پس از معاینات پزشكی، مصاحبه و تست ورزش، 2 برابر ظرفیت به سازمان سنجش معرفی میشوند و در نهایت سازمان سنجش با توجه به فرم انتخاب رشته این دسته از داوطلبان، تعداد دانشجوی مورد نظر دانشگاه علوم دریایی امام خمینی را معرفی میكند.



این دانشجویان در یك روز مشخص به دفتر گزینش و استخدام نیروی دریایی مراجعه كرده و در حضور نماینده سازمان سنجش آموزش كشور از بین 5 رشته تخصصی دانشگاه علوم دریایی انتخاب رشته میكنند، به این صورت كه بهترین رتبه گزینش شده در این دانشگاه، در آغاز حق انتخاب رشته را دارد و سپس رتبههای بعدی به ترتیب میتوانند رشته مورد علاقه خود را انتخاب كنند البته اگر ظرفیت یكی از رشتهها تكمیل شود، دانشجویان بعدی حق انتخاب آن رشته را ندارند.



گفتنی است كه دانشجویان دانشگاه علوم دریایی باید در دروس ریاضی و فیزیك قوی بوده و به زبان انگلیسی مسلط باشند چون از یك سو اكثر كتابهای تخصصی این دانشگاه به زبان انگلیسی است و از سوی دیگر وقتی یك ناو از ساحل دور شد و 12 مایل به طرف دریا رفت، در آبهای بینالمللی قرار میگیرد و در این هنگام كاركنان ناو برای ارتباط با شناورهای دیگر باید به زبان انگلیسی مسلط باشند البته در این دانشگاه به كمك كلاسهای فوق برنامه تلاش میشود كه زبان انگلیسی دانشجویان تقویت گردد، اما بهتر است كه دانشجویان از ابتدا به زبان انگلیسی مسلط باشند و معدل دیپلمشان نیز از 15 پایینتر نباشد تا دروس دانشگاه را به خوبی و با موفقیت پشتسر بگذارند.



در نهایت دانشجوی علوم دریایی نباید به خانواده خود خیلی وابستگی داشته باشد چون بعضی از اوقات یك افسر نیروی دریایی به مدت چند ماه روی آب است و نمیتواند در كنار خانواده خود باشد. همچنین دانشجویان باید از سلامت جسمانی كامل، دید برای ناوبری و فرماندهی كشتی و تفنگدار دریایی و حداقل دید برای بقیه رشتههای دانشگاه برخوردار باشند تا بتوانند با مشكلات و سختیهای زندگی در دریا كنار بیایند. در ضمن دانشگاه علوم دریایی باید یكی از 9 اولویت اول انتخاب رشته داوطلبان باشد در غیر این صورت كد رشته دانشگاه علوم دریایی كه پس از انتخاب رشته نهم باشد، حذف خواهد شد. گفتنی است كه این دانشگاه تنها از بین داوطلبان مرد، دانشجو میپذیرد.




دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی در طی تحصیل، شبانهروزی بوده و كلیه هزینههای خوراك، پوشاك، كمك آموزشی و زیست آنان بر عهده نیروی دریایی است و پس‌ از گذراندن‌ 118 واحد موفق‌ به‌ اخذ درجه‌ ناوبان دومی‌ می‌شوند و از نیروی‌ دریایی‌ حقوق‌ دریافت‌ می‌کنند و پس‌ از فارغ‌التحصیلی‌ برابر قانون‌ ارتش‌ به‌ درجات‌ بالاتر می‌روند.





دروس پایه:

ریاضی عمومی ، معادلات دیفرانسیل ، برنامهنویسی كامپیوتر، محاسبات عددی ، فیزیك.





دروس اصلی و تخصصی:

شیمی و خواص مواد، مبانی مهندسی برق، رسم فنی و طراحی مهندسی ، استاتیك، ترمودینامیك ، انتقال حرارت ، دینامیك، مقاومت مصالح ، مكانیك سیالات، اصول مهندسی دریایی، اجزای ماشین ، كنترل اتوماتیك و اندازهگیری، موتورهای دیزل دریایی ، توربینهای بخار دریایی ، توربین گاز دریایی ، ماشینآلات فرعی ، تأسیسات عمومی ، معماری كشتی (هیدرواستاتیك)، معماری كشتی (هیدرودینامیك)، سیستمهای الكتریكی در كشتی ، دیگهای بخار دریایی ، زبان تخصصی ، خوردگی در تجهیزات دریایی ، كارگاه تأسیسات ، كارگاه تجهیزات دریایی ، كارگاه توربین و دیگ بخار، كارگاه موتورهای دیزل ، تكنولوژی كارگاهی ، دریانوردی.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
رشته اويونيك هواپيما



در آسمان تيره شب، چند چراغ كوچك به چشم مي‌خورد. اين چند چراغ به خلبان مي‌گويد كه به باند فرودگاه نزديك شده است و اكنون بايد با حركاتي آكروباتيك، خود را به سطح باند نزديك كند و در حالي كه هواپيما تكان‌هاي شديدي مي‌خورد، چرخ‌هاي جلو و عقب هواپيما را يكي پس از ديگري بر روي باند بنشاند!اين صحنه‌اي است كه همه ما بارها در فيلم‌هاي مستند و سينمايي جنگ جهاني اول و دوم ديده‌ايم.

اما هواپيماهاي پيشرفته كنوني از فناوري‌هاي جديد بهره مي‌گيرند و دستگاه‌هاي ناوبري كه در كابين رو به روي خلبان قرار دارد، موقعيت باند فرودگاه را نشان مي‌دهد و مي‌گويد كه آيا هواپيما در راستاي باند است يا به چپ و راست منحرف شده است؟

به همين دليل، امروزه يك خلبان ماهر، فردي است كه بيشترين آگاهي و مهارت را در استفاده از آلات دقيق الكترونيكي و كامپيوتري موجود در كابين دارد؛ وسايلي كه ايمني يك پرواز، در گرو سلامتي و دقت عمل آنها است و باز به همين دليل، در سازمان هواپيمايي هر كشوري، نصب، راه‌اندازي، نگهداري و تعمير سيستم‌هاي الكترونيكي و كمك ناوبري موجود در هواپيما از اهميت فوق‌العاده‌اي برخوردار است. وظيفه‌اي كه بر عهده متخصصان اويونيك هواپيما مي‌باشد.

در واقع اويونيك، الكترونيك هواپيمايي به معناي تخصصي آن است؛ يعني متخصص اين رشته، اطلاعات لازم را در زمينه دوره‌هاي ILS، VOR، DME و دوره‌هاي تخصصي ديگر به دست مي‌آورد. براي مثال تعمير و نگهداري سيستم ILS كه كمك مي‌كند تا هواپيما، مسير باند را تشخيص داده و بر روي آن بنشيند، در رشته تخصصي اويونيك هواپيما آموزش داده مي‌شود.

گفتني است كه دانشجويان اويونيك هواپيما، پس از فارغ‌التحصيلي، براساس مقررات آموزشي دانشكده‌ هواپيمايي كشوري، براي شركت در آزمون و اخذ مدرك بين‌المللي الكترونيك هواپيما، به استاندارد پرواز سازمان هواپيمايي كشوري معرفي مي‌شوند.




توانايي‌هاي لازم :


در صنعت هواپيمايي، توانمندي در دروس رياضي و فيزيك بسيار مهم است. همچنين دانشجويان بايد با علاقه و پشتكار بسيار، در اين صنعت فعاليت كنند؛ يعني نبايد واحدهاي آزمايشگاهي و كلاس‌هاي درس را باري به هر جهت پشت‌سر بگذارند و هدفشان گرفتن مدرك كارداني يا كارشناسي باشد. بلكه لازم است با انگيزه و هدف، سركلاس درس حضور داشته باشند تا بتوانند در آينده از تحصيل خود، در سازمان هواپيمايي كشور ياري بگيرند.






موقعيت شغلي در ايران :

آيا مي‌دانيد كه 68% حوادث هوايي به هنگام برخاستن و فرود هواپيما رخ مي‌دهد در حالي كه برخاستن و فرود آمدن تنها 6% از عمليات هوايي را تشكيل مي‌دهد.آمار فوق بيانگر آن است كه تخصص‌هاي اويونيك، الكترونيك و مخابرات هواپيمايي، در سازمان هواپيمايي هر كشوري اهميت فوق‌العاده‌اي دارد و جذب نيروي كارآمد و توانمند در زمينه‌هاي ياد شده، يك ضرورت اجتناب‌ناپذير است.

سازمان هواپيمايي كشوري ايران نيز براي تأمين نيروي ماهر و توانمند در تخصص‌هاي مورد نياز، هر ساله تعدادي دانشجو در رشته‌هاي تعمير و نگهداري هواپيما، الكترونيك هواپيمايي، اويونيك هواپيما و مخابرات هواپيمايي جذب مي‌كند كه تعداد قابل توجهي از اين دانشجويان، به‌ويژه در رشته‌هاي مراقبت پرواز، الكترونيك هواپيمايي، اويونيك هواپيما و مخابرات هواپيمايي، در صورت داشتن توانايي و دانش لازم، جذب سازمان هواپيمايي كشوري مي‌شوند. نكته بسيار مهم اين است كه بسياري از داوطلبان آزمون سراسري، تصور مي‌كنند كه در صورت پذيرش در رشته‌هاي دانشكده هواپيمايي كشوري از جمله اويونيك هواپيما، الكترونيك هواپيمايي و مخابرات هواپيمايي و فعاليت در سازمان هواپيمايي كشور، از درآمد بالايي برخوردار خواهند بود و از امتيازات بسياري مثل دسترسي به بليت رايگان براي استفاده از خطوط هوايي داخلي و خارجي كشور بهره‌مند مي‌شوند. در حالي كه تنها، ‌شركت‌هاي هواپيمايي، امتيازات ياد شده را دارند و سازمان هواپيمايي كشوري ارتباطي با خطوط هوايي ندارد.



درس‌هاي اين رشته در طول تحصيل :


دروس پايه:


رياضي عمومي، رياضي كاربردي،‌ فيزيك




دروس اصلي تخصصي:


مدار الكتريكي، الكترونيك، مدارهاي منطقي، نقشه‌كشي صنعتي، برنامه‌نويسي كامپيوتر، سيستم‌هاي ارتباطي هواپيما، سيستم‌هاي كمك ناوبري هواپيما، رادار و كاربرد آن در هواپيما ، الكتريك هواپيما، آلات دقيق هواپيما، سيستم‌هاي كنترل اتوماتيك، كارگاه فن‌آوري و روش‌هاي جوشكاري، زبان تخصصي هواپيمايي (بسياري از درس‌هاي اين رشته همراه با آزمايشگاه است).
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
مدیریت جهانگردی گرایش بازاریابی جهانگردی



دوره کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی یکی از دوره‌های تحصیلی آموزش عالی است که هدف از ایجاد آن آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز صنعت گردشگری و ارائه بینش‌های علمی لازم جهت اداره اثربخش و کارآمد سازمان‌های مرتبط با این صنعت است. در این دوره دانشجویان با یافته‌های نوین مدیریت جهانگردی، به عنوان یک مقوله علمی مستقل آشنا خواهند شد.




واحدهای درسی در دانشگاه





مدیریت منابع انسانی در صنعت جهانگردی

اصول مدیریت و بازاریابی خدمات

سامانه های اطلاعاتی در صنعت جهانگردی

مدیریت کیفیت جامع در صنعت جهانگردی

محیط ملی و بین المللی تجارت و گردشگری

تحلیل رفتاری جهانگردی و تعامل فرهنگی

خط مشی گذاری در صنعت جهانگردی

حسابداری مدیریت در صنعت جهانگردی

ارزیابی طرحهای توسعه جهانگردی

روشهای کمی در جهانگردی

بازاریابی بین الملل در جهانگردی

رفتار مصرف کننده در جهانگردی

بازاریابی محصولات جهانگردی

سمینار در مسائل بازاریابی جهانگردی





آینده شغلی:





پس از دریافت مدرک فارغ‌التحصیلی در این رشته شما توانایی این را خواهید داشت که در مشاغلی همچون تور، مدیریت داخلی هتل‌ها، مدیریت آژانس‌های هوایی، سازمان میراث‌فرهنگی، راهنمای موزه‌داری، عضو هیات علمی و تدریس مشغول به فعالیت شوید.

در کشور ما به سبب عدم اعتماد سرمایه‌گذاران و همچنین آشنا نبودن بسیاری از افراد جامعه با مشاغل مرتبط با مدیریت جهانگردی و صنعت توریسم، فعالیت‌های معدودی در این زمینه انجام می‌پذیرد. به همین دلیل تاکنون به ‌جز در زمینه تورهای مسافرتی داخلی و خارجی، بازار رقابتی در این صنعت و در زمینه جذب توریست و سرمایه‌گذار وجود ندارد. در کشورهای دیگر همچون آلمان این رشته به ‌صورت پویا دنبال می‌شود. ولی در کشور ما به سبب عدم وجود امکانات لازم، این رشته از مسیر پویای خود خارج شده است. اینکه یک دانشجو بتواند به عنوان یک دستیار یک تور مسافرتی را هدایت کند یا در یک موزه بتواند به عنوان راهنما عمل کند هم موجب بالارفتن تجربه و اعتماد به ‌نفس در دانشجویان می‌شود و هم اینکه به سبب علاقه‌مندی که به این رشته دارد سعی در ارائه بهترین آموخته‌های خود می‌کند که به خودی خود برای رشته مدیریت جهانگردی تبلیغ به ‌حساب می‌آید و این رشته نیز بیشتر در میان افراد جامعه معرفی می‌شود. برای دریافت مجوز «راهنمایی تور» به صورت رسمی و «‌آژانس مسافرتی» باید مدرک مدیر مجموعه مرتبط با مدیریت جهانگردی بوده که این مسئله هم‌اکنون جلوی ایجاد بازار غیرتخصصی را گرفته و از ورود سودجویان به این بازار جلوگیری کرده است. لیکن یکی از علل اینکه سرمایه‌گذاران حاضر به سرمایه‌گذاری در این مجموعه‌ها نیستند عدم وجود حس کارکرد تیمی و اعتماد کاری است. سرمایه‌گذاران حاضر نیستند سرمایه خود را در اختیار فارغ‌التحصیلان این رشته قرار داده و اعتمادی به بازگشت سرمایه خود در این زمینه ندارند. «شاهین» مدیر داخلی یکی از هتل‌ها در تهران، در زمینه عدم وجود بازار رقابتی در این صنعت به این نکته اشاره می‌کند که «خدمات ارائه شده در این صنعت در مقابل استانداردهای جهانی در واقع هیچ است. اگر ما توقع صنعت توریسم فعال و درآمدزا را در کشور خود داریم مهم‌ترین مسئله، ارائه خدمات استاندارد است، هرچه از کیفیت خدمات بکاهیم از سمت دیگر مشتریان بالفعل و بالقوه خود را از دست داده‌ایم که این مسئله خود یکی از علل برآورده نشدن توقعات ما از این صنعت است. «مونا» راهنمای موزه، یکی دیگر از مشکلات این شغل را دستمزد آن می‌داند و می‌گوید: «دستمزد در این شغل خیلی پایین است و نیازهای روزمره را برآورده نمی‌کند. آن‌هایی که در موزه‌های دولتی یا در سازمان میراث‌فرهنگی مشغول به‌کارند که از مزایا و حقوق کارمندی برخوردارند ولی افرادی که در مجموعه‌های خصوصی فعالیت می‌کنند یا به ‌صورت قراردادی یا پیمانکار شاغلند دستمزد ناچیزی در قبال تمام فعالیت‌هایی که ارائه می‌دهند دریافت می‌کنند .

در هر صورت، 2 احتمال افزایش رونق این صنعت در کشور را می‌توان بدین صورت توصیف‌کرد: حمایت‌های دولتی در عرصه سرمایه‌گذاری، جلب مشارکت خارجی، حمایت از مجموعه‌های داخلی و میزان تبلیغات شهری و شکل‌گیری رسانه‌های تخصصی شنیداری و دیداری و مکتوب با هدف اشاعه فرهنگ سفر.

البته در چند سال اخیر دولت گام‌هایی را در این زمینه برداشته‌اند که می‌توان به ارائه سفرکارت به کارمندان سازمان‌ها و ادارات و متعاقب آن ارائه تسهیلات سفر از سوی بانک‌های خصوصی در قالب کارت‌های اعتباری سفری به منظور افزایش میزان سفرهای بین‌شهر و رونق‌ تورهای داخلی اشاره کرد. هر چند این فعالیت‌ها پاسخگوی نیازهای این صنعت نبوده است لیکن شروع این فعالیت‌ها نشانگر توجه بخش‌های خصوصی و دولتی به این صنعت است. به عقیده پاپیروس این صنعت جزو صنایع پیشرو جدید بشر خواهد بود و توجه به آن از اولویتهای هر دولتی خواهد بود اما در این میان خود دانش آموخته نیز بایستی مهارتهای خود را تقویت سازد تا سرمایه گذاران با آرامش خاطر به آنها اعتماد نمایند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
صفحه  صفحه 7 از 7:  « پیشین  1  2  3  4  5  6  7 
علم و دانش

معرفی رشته های دانشگاهی در ایران

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA