انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
گفتگوی آزاد
  
صفحه  صفحه 22 از 28:  « پیشین  1  ...  21  22  23  ...  27  28  پسین »

☻ A Fascinating Content | یه مطلب جالب بنویس☺


زن

 
ماجرای جالب اختراع چیپس


"چیپس" در آمریکا متولد شد. اما پدری داشت به نام سیب زمینی سرخ شده که اولین بار در اواخر قرن ١٨ به وسیله شخصی به نام "توماس جفرسون" در آمریکا معرفی شد. در اوایل قرن ١٩، سیب زمینی سرخ شده به تدریج محبوبیت پیدا کرد تا جایی که وارد فهرست غذایی رستوران ها شد.

یکی از شب های زمستان سال ۱۸۵۳ در رستوران "دریاچه ماه" در ساراتوگای ایالت نیویورک شخصی همراه شام، سیب زمینی سرخ شده سفارش داد. پس از دریافت غذا این شخص که ظاهرا "کوریلیوس وندربیلت" نام داشت، با اعتراض به این که سیب زمینی ها خوب سرخ نشده اند و چندان ترد نیستند آن ها را به آشپزخانه پس فرستاد.

"جورج کرام"، سرآشپز رستوران که از این انتقاد حسابی عصبانی شده بود برای تمسخر، سیب زمینی ها را به نازکی کاغذ برید، به شدت به آنها نمک زد و دوباره سرخشان کرد و محصول را به این خیال که غیر قابل خوردن است سر میز "وندربیلت" برد، اما دست پخت "کرام" به جای یک غذای بی مصرف، یک شاهکار از آب درآمد و به همین راحتی چیپس اختراع شد.

صاحب رستوران "دریاچه ماه" به زودی این خوراکی را وارد فهرست غذای خود کرد. چندی بعد "کرام" برای خود رستورانی باز کرد که سیب زمینی نازک سرخ‌ شده را به شهرت رساند. "کرام" اسم این اختراع را به یاد رستوران اول "چیپس ساراتوگا" گذاشت. (چیپس Chips جمع Chip به معنی ورقه و لایه نازک است). به این ترتیب نام چیپس به طور رسمی وارد ادبیات غذایی شد و به زودی رستوران های دیگر نیز شروع به عرضه آن کردند.

اما این "ویلیام تاپندون" از اهالی اوهایو بود که برای اولین بار چیپس سیب زمینی را از رستوران به مغازه‌ های خواربار فروشی برد. در سال ١٨٩۵ او فروش چیپس را به خواربار فروشی های محل شروع کرد و وقتی کارش گرفت، طویله اش را به اولین کارخانه چیپس سیب زمینی دنیا تبدیل کرد. کم‌کم مصرف چیپس آنقدر زیاد شد که در اولین سال های قرن بیستم چند شرکت و کارخانه بزرگ برای تولید انبوه آن بنا کردند.

امروزه چیپس سیب زمینی در شکل ها، مزه ها و مارک های مختلفی تولید و عرضه می شود که بعضی از آنها به جای ورقه های سیب زمینی از قطعه های ریز به هم پیوسته آن استفاده می کنند. راستی فکر می کنید اگر در آن شب سرد، "کورپلیوس وندربیلت" مشکل پسند، هوس سیب زمینی سرخ کرده نمی کرد، یا "جورج کرام" آشپز انتقادپذیری نبود، جهان چند سال دیگر در انتظار چیپس باقی می ماند؟!
     
  
زن

andishmand
 
حقایق حیرت آور





سرنوشت عجیب ترور دو رئیس جمهور

از یک استاد تاریخ بخواهید این حقایق را شرح دهد....اگر بتواند

آبراهام لینکلن در سال 1846 به سنا را یافت
جان. اف. کندی در سال1946 به سنا راه یافت

آبراهام لینکن در سال 1860 به ریاست جمهوری انتخاب شد
جان. اف. کندی در سال 1960 به ریاست جمهوری انتخاب شد

هر دو توجه خاص به حقوق بشر داشتند.
همسر هر دو در زمان زندگی در کاخ سفید فرزندشان را ازدست دادند

هر دو رئیس جمهور در روز جمعه ترور شدند
تیر به سر هر دو رئیس جمهور اصابت کرد

حالا واقعاً حیرت آور می شود


اسم منشی لینکلن کندی بود
اسم منشی کندی لینکلن بود

هر دو توسط جنوبی ها ترور شدند
جانشین هر دو یک جنوبی به نام جانسون بودند

اندرو جانسون که جانشین لینکلن شد در سال 1808 به دنیا آمده بود
لیندن جانسون که جانشین کندی شد در سال 1908 به دنیا آمده بود


جان ویلکس بوتس که لینکلن را ترور کرد متولد 1839 بود
لی هاروی اسوالد که کندی را ترور کرد متولد1939
بود

هر دو تروریست دارای نام سه کلمه ای بودند
نام هر دو از 15حرفي تشکیل شده بود

حالا محکم روی صندلی بنشینید

لینکلن در تآتری به نام فورد ترور شد
کندی در اتومبیلی به نام لینکلن ساخت کارخانه فورد ترورشد

لینکلن در تآتر ترور شد و قاتل فرار کرد و در یک انبار مخفی شد
کندی از داخل یک انبار ترور شد و قاتل فرار کرد و در یک تاتر مخفی شد
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  
زن

 
مناسبت های عجیـب و غریـب در تقویـم‌های جـهان

در فرهنگ ما ایرانی ها انبوهی از روزهای"شهادت"، "ولادت"، "اعیاد و عزاداری‌های مذهبی و غیرمذهبی" روزهای تقویم‌های رسمی و غیر رسمی را به خود اختصاص داده‌اند. هرچند در سال‌های گذشته در برخی کشورهای غربی، روز جهانی "بوسه" و "توالت" تعجب‌برانگیز بودند اما حالا روزهای گرامی‌داشت عجیب و غریب زیادی در تقویم‌های جهانی جای خود را باز کرده‌اند که گفتنش به نگفتنش می ارزد.


20 ژانویه، روز شلوار گرمکن

در گذشته ظاهر شدن با شلوار گرمکن در اماکن غیر ورزشی و عمومی، نشانه‌ای از سطح نازل فرهنگی تلقی می‌شد. اما بعد از این‌که ستارگان سینما و ورزشی تابوشکنی کردند، حال جوانان بسیاری با این شلوار در اماکن عمومی ظاهر می‌شوند. چهار جوان سوئیسی روز ۲۰ ژانویه را روز شلوار گرمکن نام‌گذاری کرده‌اند و حتی پیج فیس‌بوک آن‌ها ۴۷ هزار لایک نیز خورده است.


13 فوریه، روز جهانی رادیو


به‌رغم وجود تلویزیون و اینترنت هنوز هم رادیو در بسیاری از نقاط جهان اولین منبع کسب خبر و ارتباط با جهان خارج محسوب می‌شود. به همین دلیل آکادمی رادیوی اسپانیا به یونسکو پیشنهاد کرد تا روزی را برای بزرگداشت مقام جهانی رادیو تعیین کند. از سال ۲۰۱۱ به این سو هر سال در روز ۱۳ فوریه روز جهانی رادیو نام گذاری شده است.


6 مارس، روز غذای یخ‌زده


زندگی سریع و پراسترس در شهرها، خریدهای هفتگی و حتی ماهانه و یخچال‌های فریزر را به‌همراه دارد. حالا میلیاردها نفر با این نوع زندگی آشنایی دارند. در یخچال باز می‌شود، غذای یخ‌زده در مکروویو قرار می‌گیرد و پس از چند دقیقه غذا آماده است. رونالد ریگان رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در سال ۱۹۸۴ در این کشور روز ۶ مارس را " National Frozen Food Day" اعلام کرد.


23 آوریل، روز آبجوی آلمان


در آلمان ۱۳۳۹ کارخانه آبجو سازی نزدیک به ۵ هزار نوع آبجو‌ی مختلف تولید می‌کنند. آبجوسازان آلمان هنوز هم آبجوی خود را بر مبنای "قانون خلوص آبجو" باواریا که در ۲۳ آوریل ۱۵۱۶ صادر شد، تولید می‌کنند. از سال ۱۹۹۴ روز ۲۳ آوریل به عنوان روز آبجوی آلمان گرامی داشته می‌شود.


۲۵ مه، روز جنگ ستارگان


وقتی جرج لوکاس در سال ۱۹۷۷ اولین فیلم جنگ ستارگان را اکران کرد، هیچ کس فکر نمی‌کرد که لباس‌های بکاربرده شده در این فیلم این‌گونه با اقبال عمومی روبرو شوند. حالا کار به جایی رسیده است که شهرداری لس‌آنجلس از سال ۲۰۰۷ به این سو، روز ۲۵ ماه مه را رسما روز "Star Wars" اعلام کرده است. بیاد اولین روزی که این فیلم اکران شد.


21 ژوئن، روز جهانی تی‌شرت


تا چند دهه پیش با تی‌شرت در خیابان ظاهر شدن غیر قابل باور بود. تی‌شرت حالا دیگر در همه رنگ و فرم وجود دارد و حتی می‌توان تصاویر و موضوعات مورد علاقه خود را هم بر روی آن چاپ کرد. در سال ۲۰۱۳ روز جهانی تی‌شرت برای ششمین بار به عنوان "تی‌شرت من، صدای من" برگزار شد.


29 ژوئیه، روز باران


از سال ۱۸۷۴ در شهر واینسبورگ، ایالت پنسلوانیای آمریکا روز ۲۹ ژوئیه روز باران نام گذاری شده است. در این روز در مورد این‌که آیا باران خواهد بارید یا نه بر سر یک کلاه شرط بندی می‌شود. این روز از سال ۱۹۷۹ با برگزاری یک فستیوال همراه شده است.



26 اوت، روز دستمال توالت


تا قبل از قرن ۱۹ میلادی که صنایع به کمک انسان شتافتند و دستمال توالت تولید شد، انسان‌های معتقد به برخی ادیان در بسیاری از نقاط جهان بعد از رفع حاجت از کاغذ، پارچه، برگ درخت و هرچیز دیگری که دم دست بود برای تمیز کردن خود استفاده می‌کردند. به همین دلیل روز ۲۶ اوت به عنوان روز دستمال توالت تعیین شده است.



25 سپتامبر، روز تک ترانه‌هایی که گل می‌کنند


ترانه‌هایی بوده‌اند که ظرف چند روز ناگهان گل کرده‌ و جهان‌گیر شدند، اما خواننده و یا گروه اجرا کننده آن از ادامه این موفقیت عاجز مانده و نتوانسته‌اند دیگر آهنگ و ترانه‌ای موفق ارائه کنند و در نهایت فراموش شدند. استیون روزن، روزنامه‌نگار متخصص موسیقی از سال ۱۹۹۰ روز ۲۵ سپتامبر را به عنوان "One Hit Wonder Day" نام‌گذاری کرد. روز آهنگ‌هایی چون: "�5 Mambo No" و یا "Macarena".


25 اکتبر روز جهانی "پاستا"


سال‌ها میان چینی‌ها و ایتالیایی‌ها یک مناقشه تاریخی بر سر ابداع "پاستا" وجود داشت. در سال ۲۰۰۵ یک قبر ۴ هزار ساله در چین کشف شد که در یکی از ظرف‌های موجود در آن مقداری "پاستا" کشف شد. با این کشف مناقشه به نفع چینی‌ها پایان گرفت. حال شرکت‌های تولید کننده "پاستا" روز ۲۵ اکتبر را روز جهانی پاستا اعلام کرده‌اند و برای انواع گوناگون آن جشن می‌گیرند.


19 نوامبر روز جهانی توالت


به روز جهانی توالت در سال‌های گذشته توجه زیادی شد. ۴۰ درصد مردم جهان به توالت تمیز و بهداشتی دسترسی ندارند. به همین دلیل سازمان ملل متحد از روز جهانی توالت پشتیبانی می‌کند. بهداشت و سلامتی میلیاردها انسان در گرو توالت تمیز و بهداشتی است.


2 دسامبر، روز اصلاح بی‌خطر صورت


مردانی که هر روز صورت خود را اصلاح می‌کنند، از درد برش و جاری شدن خون بر صورت خود آگاه هستند. با اختراع ژیلت در سال ۱۹۰۱ بود که آرام آرام تیغ‌های خطرناک جای خود را به تیغ‌هایی امروزین دادند. روز ۲ دسامبر یادآور این اختراع زیباست.
     
  
مرد

 
* "نام قدیم شهرهای مختلف ایران"

اراك: سلطان‌آباد

اردبیل: فیروزگرد، اردپیل، بادان پیروز، پیروز رام

ارومیه: ارمیه، اورمیه، رومیه، رضائیه

اصفهان: انزان، گابیان، گابیه، جی، كی، اسپاهان، سپاهان، اسپهان، صفاهان، اسفاهان، اسبهان، اسفهان، اسباهان، گابا، اسپادانا، آپادان، آپادانا، رشورجی، یهودیه، اصبدانه

اهواز: جمع هوزی یا سوزی، ناصری، سوق‌الاهواز، هرمزاردشیر، رام‌شهر، اگینیس، تاریانا، اوكسین

ایلام: پشتكوه، عیلام، انزان، انشان

بابل: بارفروش

بجنورد: بیژن گرد، بوزنجرد، چرمغان

بروجرد: وروجرد، وروگرد، ولوگرد، بروگرد، اروگرد، پیروزگرد

بندرعباس: گمبرون، عباسی

بوشهر: ری‌شهر

بیرجند: برجند، برجن، برکن، بیرگند

تبریز: داوریژ (به ارمنی یعنی انتقام)، تورژ (tavrezh)

تهران: طهران (از توابع ری)

خرم‌آباد: شاپورخواست

رشت: بیه‌پس

ری: رقا، رگا، رگها، راك، راگ، پیروزرام، راگس، راجس، ری‌اردشیر، محمدیه

زابل: نیمروز

زاهدان: دزداب

زنجان: خمسه

ساری: سارویه، طوسان، زدركرد، زادراكارتا، وَرنَه، فناكه (phanaca)، سیرینكس (syrinx)، اوهر، نارنجه كوتی

سمنان: ؟

سنندج: سنه دژ

شیراز: تی را سی ئیش

شهركرد: ده‌كرد

شوش: شوشن یا شوشان

شوشتر: ششدر (شش دروازه)، شوشدر

قزوین: كژین، كشوین، كشرین

قم: ؟

كرمان: بردشیر

كرمانشاه: قرماسین، كامبادن، كرمانشه

گرگان: وُركان، هیركانیا، جرجان

مراغه: ماداوا، رغه، مارگیانا، افرازه‌رود، مراغا

مشهد: سناباد (از توابع طوس)

نیشابور: نشابور، نشاپور، نیشاپور، نیسابور، نیوشاهپور، نیوك شاهپوهر (Nivak - Shahpuhr)

همدان: امدانه، هگمتان، هنگمتان، اگباتان

یاسوج: تل خسرو

یزد: منسوب به یزدگرد، زندان سكندر، ایساتیس، فرافیژ
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
مرد

 
برخی از قوانین فعلی در کشور عربستان:

1-رانندگی زنان در عربستان سعودی ممنوع است!
2-ورزش زنان در ملاء عام حرام ‌است!
3-زنانی که چهرهٔ خود را در ملأ عام نشان می دهند، به زندان می اندازند و به تازیانه محکوم می‌کنند.(قانون حجاب از علل محدود کنندهٔ زنان سعودی است)
4-سفر زنان بدون همراهی مردی از محارمشان ممنوع است!
5-ورود زنان بدون همراهمی محرم به بسیاری از مکان‌ های عمومی سعودی از جمله بانک ‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها ممنوع است!
6-سالن سینما در عربستان وجود ندارد!
7-عکس‌برداری در بیشتر جاهای عمومی ممنوع است!
8-جادوگران گردن زده می‌شوند!
9-بعضی از علمای دینی عربستان خواهان قانونی شدن برده‌داری هستند!
10-هیچ مدرسهٔ مختلطی در آن جا یافت نمی‌شود!
11-زنان نمی‌توانند در نخستین رأی‌گیری سراسری این کشور که گزینش شورای شهر است، رأی دهند!
12-فروش سگ و گربه در این کشور ممنوع است!
13-ورود غیرمسلمان بنا به حرمت مکان‌های اسلامی، به بخش‌های حجاز (شهرهای مکه و مدینه) ممنوع است! (سازنده‌ی بهترین هتل مکه (هتل هیلتون) که غیرمسلمان است، مجبور شد از راه دوربین و بر روی یکی از تپه‌های دور شهر پروژه ساخت هتل را دیده‌بانی و پیگیری کند)
14-بر اثر فشار بیش از حد بر روی زنان، آمار خودکشی زنان بالاست!
15-تاکنون میلیون‌ها کتاب دینی اقلیت‌های دینی توقیف و آتش زده شده‌است!
16-حکومت سعودی معاهده حقوق بشر سازمان ملل را خلاف اسلام می‌داند و تاکنون حاضر به امضای آن نشده است. از این رو، خود را ملزم به رعایت مفاد آن نمی‌داند و کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل نیز مبنایی برای برخورد با موارد نقض حقوق بشر در این کشور ندارد!
17-مردان مجاز هستند ۴ همسر قانونی داشته باشند
بودی تـــــــو تو بغلم

گردنت بود رو لبم
     
  
زن

andishmand
 
دوست دارید بدانید باعقل عاشق می شویم یامغز ؟!!




ترس را در شكم و معده نيز مي‌توان حس كرد ولي مي‌گويند جايگاه عشق، قلب است. لجبازي نكنيد. عكس قلب و تيري را كه به سمت آن پرتاب شده است همگان ديده‌اند. در عهد باستان ارسطو معتقد بود قلب جايگاه تمامي احساسات است، هر چند كه كلود گالين - پزشك يوناني قرن دوم ميلادي - جگر را مركز همه چيز مي‌دانست اما با اين حال قرن‌هاست كه بشر با قلبش هم حس مي‌كند و هم تصميم مي‌گيرد.
در نيمه دوم قرن 13 ميلادي، قلب به‌طور رسمي جايگاه عشق خوانده شد و در تمامي تصاوير مذهبي، قلب مكان مقدس عشق خداوندي معرفي شد. در قرن 18 ميلادي گرچه علم قلب‌شناسي در حال بال و پر گرفتن بود ولي جايگاه عشق متزلزل نشد تا آنكه سرانجام در قرن 20 ميلادي، انسان عشق را احساسي توليد و كنترل شده از سوي مغز دانست. انسان قرن بيستمي عشق را بي‌اهميت و نتيجه گذراي فعل و انفعالات شيميايي در بدن جلوه داد. بشر قرن بيست و يكي نيز بيشتر به <ماترياليسم> زيستي گرايش پيدا كرده است.
تحقيقات اخير نشان داده است كه عشق نتيجه واكنش متقابل مغز (مراكز مربوط به غرايز، احساسات و منطق) و قلب است جالب است كه بدانيد قلب نقش مستقل در عاشق‌شدن بازي مي‌كند. گاهي عشق اصلا نتيجه يك تصميم عاقلانه و منطقي نيست. در واقع مغز در اين ميان نقش اندكي ايفا مي‌كند.
ده‌ها هزار نرون، اطلاعات دروني بدن را به مغز مخابره مي‌كنند و در نهايت مركز مربوط به غرايز با بررسي اين اطلاعات و اطلاعات هورموني، دستور بروز عكس‌العمل‌هاي فيزيكي اتوماتيك مانند ترس، خشم و شادي ... را صادر مي‌كند. هنگامي كه عاشق مي‌شويد، مغز فرمان مي‌دهد تا ضربان قلب تند، پوست سرخ و تنفس عميق‌تر شود.

به لطف تكنيك‌هاي مدرن عكس‌برداري از مغز، هم‌اكنون مي‌دانيم كه مركز احساسات در مغز كجاست و به اين منطقه در اصطلاح "مغز احساسي" مي‌گويند.
به‌طور خلاصه وقتي فردي را مي‌بينيد كه به دلتان مي‌نشيند، بخش مربوط به غرايز در مغز فعال مي‌شود و از بخش مربوط به احساسات مي‌خواهد نظرش را درباره فرد روِيت شده بگويد. بخش احساسات در تمامي خاطرات ذخيره شده در مغز موقعيت‌هاي مربوط به اين فرد و اين حس را مورد بررسي قرار مي‌دهد و نتيجه را چه خوب و چه بد بازگو مي‌كند. بخش منطقي مغز نيز موقعيت و داده‌ها را با توجه به معيارهاي خود ‌‌مي‌سنجد و ممكن يا غيرممكن بودن ايجاد يك رابطه عاشقانه را به كمك هورمون‌هاي مختلف مخابره مي‌كند.
نكته جالب توجه آنجاست كه دانشمندان پس از بررسي تصاوير گرفته شده از مغز يك انسان عاشق متوجه شدند كه در عشق همان مناطقي درگير مي‌شوند كه وقتي انسان از مواد مخدر يا مشروبات الكلي به مقدار زياد مصرف مي‌كند، دچار اختلال مي‌شوند. كشف اين موضوع، توجيهي براي اين ادعاست كه عشق كور است.
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  
زن

andishmand
 
جنگ جهانی اول
در اکثر کشورهای جهان سوم، جوانها دنبال رشته های مهندسی و پزشکی می روند. هيچ کس به فکر جامعه شناسی، اقتصاد، تاريخ و ... نيست.

برگی از تاريخ معاصر ایران

هيچ می دانستيد که در جريان جنگ جهانی اول حدود 40 در صد مردم ايران کشته شده اند ؟ يعنی تقريبا نيمی از کل مردم کشور .در رابطه با جنگ جهانی اول می گويند که بزرگ ترين و ويرانگر ترين جنگ تمام تاريخ بشريت بوده و باعث مرگ بيش از 10 ميليون انسان شده است . ( رقم 10 ميليون را کمی سبک و سنگين کنيد , 10 ميليون مرگ !!! در طی کمتر از 4 سال )

مي دانستيد که اين آمار بدون در نظر گرفتن کشته هاي قحطي حاصل از جنگ در ايران است ؟ چرا که فقط حدود 9.5 ميليون نفر در ايران کشته شدند . از قحطي و بيماري هاي واگيردار که در نتيجه ي سوئ تغذيه در جامعه همه گير شدند .
در فاصله ي سالهاي 1293 تا 1294 خورشيدي ( 1914 تا 1915 ميلادي ) اانگلستان از جنوب , دولت عثماني از غرب و روسيه از شمال ايران را به تصرف در آوردند و حکومت وقت که کمترين تواني براي مقاومت در برابر اين سيل بنيان کن دشمنان را نداشت فقط نظاره گر بود .

در سالهاي بعد روسيه ي تزاري که در نوع خود کشور ضعيفي محسوب مي شد در پي توافقي با دولت انگلستان , ايران را واگذار کرد . در همان زمان عثماني ها هم به مرز فروپاشي رسيده بودند ( جنگ جهاني اول که از حيث گستردگي ابعاد شگفت آوري دارد باعث نابودي 4 امپراطوري بزرگ و قدرتمند اروپا يعني : امپراطوري اتريش مجار , روسيه , آلمان و عثماني شد )

بنابراين استعمار پير ( انگلیس ) تنها بازيگردان عرصه ي سياست ايران شد و با خريد گسترده ي غلات و جلوگيري از واردات کالا به ايران و اجازه ندادن براي ورود کمکهای دولت آمريکا به ايران باعث ايجاد نايابي مواد غذايي در کشور شد و خشکسالي و بارندگي کم هم قوز بالاي قوز شد و چنان قحطي در کشور بروز کرد که بيش از 40 درصد مردم ايران را به کام مرگ برد ( 1917 تا 1919 ) .

نکته ي جالب گزارشهاي سفير وقت دولت آمريکاست که باعث مي شود محموله هاي بزرگ مواد غذايي براي کمک به مردم تيره روز ايران ارسال شود که انگليسيها به هيچ وجه اجازه ي ورود آنها را به کشور نمي دهند .

" داناهو افسر شناخته شده اطلاعات نظامي انگلستان و نماينده سياسي آن دولت در غرب ايران در سالهاي 1918 و 1919 درباره قحطي درغرب ايران اينگونه مي نويسد:

" اجساد چروكيده زنان و مردان، کشته شده و در معابر عمومي افتاده اند. در ميان انگشتان چروكيده آنان همچنان مشتي علف كه از كنار جاده كنده اند و يا ريشه هايي كه از مزارع در آورده اند به چشم مي خورد؛ با اين علفها مي خواستند رنج ناشي از قحطي و مرگ را تاب بياورند. در جايي ديگر، پابرهنه اي با چشمان گود افتاده كه ديگر شباهت چنداني به انسان نداشت،چهار دست و پا روي جاده جلوي خودرويي كه نزديك مي شد مي خزيد و در حالي كه ناي حرف زدن نداشت با اشاراتي براي لقمه ناني التماس مي كرد...".

مرحوم محمد علي جمال زاده تلفات وحشتناك شيراز را اين طور روايت مي كند:

"جنگ اول جهاني در آستانه اتمام بود(پائيز 1918) كه در دل شبي تاريك و هولناك سه سوار ترسناك كه هر كدام شمشير و شلاقي به بر داشتند به آرامي از ديوارهاي شهر عبور كردند و به آن واردشدند. يك سوار نامش" قحطي" ديگري" آنفلوانزاي اسپانيايي" و آخري" وبا "بود. طبقات فقير، پير و جوان، همچون برگ پائيزي در برابر حمله اين سواران بي رحم فرو مي ريختند. هيچ غذايي پيدا نمي شد، مردم مجبور بودند هرچه را كه مي توانستند بجوند و بخورند. به زودي گربه و سگ و كلاغ را نمي شد يافت. حتي موش ها نسلشان بر افتاده بود. برگ، علف و ريشه گياه را مانند نان و گوشت معامله مي كردند. در هر گوشه و كنار، اجساد مردگان بي كس و كار پراكنده بود. بعد از مدتي مردم به خوردن گوشتمردگان روي آوردند...".

نکته ی جالب توجه آن است که بعدها به هيچ عنوان از اين نسل کشی و توحش انگليسيها نامی به ميان نيامده و هرگز کسی عنوان نکرد که هيچ کشوری به اندازه ی ايران از جنگ جهانی اول آسيب نديده , جنگی که ايران در آن بی طرف اعلام شده بود .

عجيب نيست که اتفاقی که فقط ۹۰ سال قبل در کشورمان روی داده به اين اندازه برای ما ناشناخته و مجهول باقی مانده بوده ؟
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  ویرایش شده توسط: andishmand   
زن

andishmand
 
تاریخچه ی بیلاخ جالبه بخونید!!

ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺣﻤﻠﻪ ﻣﻐﻮﻻﻥ ﺑﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﯽ ﺭﺣﻢ ﺗﺮﯾﻦ ﺳﺮﺩﺍﺭ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﯿﻼﺧﻮﺧﺎﻥ ﻧﺎﻡ ﺩﺍﺷﺖ ﺑﻪ ﻃﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﻣﺨﺎﻟﻔﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﮕﯿﺮﯼ ﺑﻪ ﺳﺎﺩﮔﯽ ﻧﻤﯽ ﮐﺸﺖ ﻭ ﯾﮑﯽ ﯾﮑﯽ ﺍﻧﮕﺸﺖ ﻫﺎﯼ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻗﻄﻊ ﻣﯽ ﮐﺮﺩ .

ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻦ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺳﺮﺩﺍﺭﺍﻥ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺩﻟﯿﺮ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﺑﺎﻣﺸﺎﺩ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻧﻮﺍﺩﮔﺎﻥ ﺳﺮﺩﺍﺭ ﺑﺰﺭﮒ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﯾﻌﻨﯽ ﭘﻮﻣﭙﻪ ﺩﯾﻮﺙ ﺑﻮﺩ ﺑﺮ ﺿﺪ ﺍﻭ ﻗﯿﺎﻡ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺩﺭ ﻃﯽ ﻧﺒﺮﺩﻫﺎﯼ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺑﻼﺧﺮﻩ ﺩﺳﺘﮕﯿﺮ ﺷﺪ 4 ﺭﻭﺯ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﮔﯿﺮﯼ ﺍﻭ ﻣﯽ ﮔﺬﺷﺖ, ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ 4 ﺍﻧﮕﺸﺖ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺘﺶ ﻗﻄﻊ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﺍﻧﮕﺸﺖ ﺷﺼﺘﺶ ﺑﺎﻗﯽﻣﺎﻧﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﺍﻭ ﺑﻪ ﮐﻤﮏ ﯾﺎﺭﺍﻧﺶ ﺍﺯ ﺯﻧﺪﺍﻥ ﻓﺮﺍﺭ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺗﺠﻬﯿﺰ ﻗﻮﺍﯼ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﺟﻨﮓ ﺑﯿﻼﺧﻮ ﺧﺎﻥ ﺭﻓﺖ,
ﺍﻭ ﺭﺍ ﺍﺯ ﭘﺎ ﺩﺭﺍﻭﺭﺩ ﻭ ﺳﭙﺲ ﻧﺎﺣﯿﻪ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﺍﺯ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺁﺯﺍﺩ ﻭ ﺑﺮ ﺗﺨﺖ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻫﯽ ﺁﻥ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻧﺸﺴﺖ .

ﻣﺮﺩﻡ ﮐﻪ ﺳﺮ ﺍﺯ ﭘﺎ ﻧﻤﯽ ﺷﻨﺎﺧﺘﻨﺪ ﺑﻪ ﺧﯿﺎﺑﺎﻥ ﻫﺎﯼ ﺷﻬﺮ ﺁﻣﺪﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﺍﻭ 4 ﺍﻧﮕﺸﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺟﻤﻊ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺍﻧﮕﺸﺖ ﺷﺼﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽ ﺩﺍﺩﻧﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﭘﺲ ﺍﯾﻦ ﺭﺳﻢ ﺑﯽ ﻻﺥ ﻧﺎﻡ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﺍﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﺍﺯ ﮐﺎﺭ ﮐﺴﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﺧﻮﺷﺶ ﻣﯽ ﺁﻣﺪ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺑﯽ ﻻﺥ ﻣﯽ ﺩﺍﺩ ﮐﻢ ﮐﻢ ﺍﯾﻦ ﺭﺳﻢ ﺑﻪ ﺑﻼﺩ ﮐﻔﺮ ﻧﯿﺰ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﺷﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺑﯿﻼﺥ ﺑﻪ ﺑﯿﻼﯾﮏ ﻭﺳﭙﺲ ﻻﯾﮏ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﮔﺮﺩﯾﺪ
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  
مرد

 
دختران مجرد 3 برابر پسران

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور اظهار می کند: در بررسی های ما مشخص شد تعداد آقایانی که 20 تا 34 سال دارند، اما هرگز ازدواج نکرده اند، پنج میلیون و570 هزار نفر است وتعداد خانم هایی نیز که 15 تا 29 سال دارند، ولی هرگز ازدواج نکرده اند، پنج میلیون و 670 هزار نفر است بنابراین می توان گفت در کل کشور 11 میلیون و 240 هزار نفر در سن متعارف ازدواج هستند، اما هنوز مجرد باقی مانده اند.

عبور از سن متعارف

این درحالی است که بخش نگران کننده این آمار به افرادی مربوط می شود که از سن متعارف ازدواج عبور کرده اند،زیرا آنها دیر یا زود آمار تجرد قطعی را در کشور افزایش خواهند داد.
سازمان ثبت احوال این افراد را اشخاصی می داند که به 49 سالگی رسیده اند، اما تاکنون تشکیل خانواده نداده اند، محزون در این باره عنوان می کند: آقایان مجرد بین 35 تا 49 ساله 320 هزار نفر هستند، اما نکته اینجاست که خانم هایی که 30 تا 49 سال دارند و مجرد هستند980 هزار نفرند.
در واقع در کل کشور یک میلیون و 300 هزار نفر دختر و پسر در کشور وجود دارد که هنوز به سن تجرد قطعی نرسیده اند، اما تن به ازدواج نداده اند. نگران کننده تر این که تعداد خانم های مجرد خیلی بیشتر از آقایان است.



ازدواج نکرده ها را جدی بگیرید

نکته اینجاست که بخشی از افراد جامعه از سن متعارف ازدواج عبور کرده و به سنی می رسند که دیگر باید آنها را جزو افرادی به حساب آورد که هرگز ازدواج نمی کنند.
محزون درباره این افراد می گوید: آنها اشخاصی هستند که از 49 سالگی عبور کرده اند. این افراد اگر بعد از این سن نیز ازدواج داشته باشند، کارشناسان عمل آنها را جزو آمارهای تحلیلی محسوب نمی کنند، زیرا ازدواج آنها بندرت می تواند روی افزایش جمعیت تاثیر بگذارد.



خطری به نام تک زیستی

خطر تجرد قطعی یا تک زیستی در جامعه ما آن طور که باید و شاید جدی گرفته نشده است، زیرا خیلی از مسئولان به این ماجرا به چشم مساله جدید نگاه کرده و عنوان می کنند تاکنون مطالعات کاملی در این خصوص انجام نشده است.
عضو هیات علمی مرکز مطالعات و پژوهش های جمعیتی آسیا و اقیانوسیه یادآور می شود: تک زیستی پیامد های زیادی دارد، مطالعات جامعه شناسی حاکی است که این افراد مشکلات روانی و شخصیتی بیشتری نسبت به افراد متاهل پیدا می کنند، برای نمونه احتمال خودکشی در افرادی که مجرد زندگی می کنند، بیشتر است. افزون بر این، نمی توان از پیامد های منفی تجرد قطعی در حوزه جامعه شناسی، روان شناسی و جمعیت شناسی غافل شد.


ما هم حرف های زیادی داشتیم... اما برای نگفتن!
     
  
زن

andishmand
 
ده تفاوت بیل گیتس و بابک زنجانی و ابراهیم نبوی

البته که من طرفدار میلیاردر شدن آدمها هستم، و البته که کارآفرین در اقتصاد ما جواهری است که باید قدرش دانست و بر صدرش نشاند، و صد البته که با زندانی شدن آدمها مخالفم و فکر می کنم مقصر زندانی شدن بخش اعظم زندانیان مالی ایران، سیاستهای دولت است، و چون دوست دارم همه زندگی بهتری داشته باشند،

بنابراین ده تفاوت میان ثروت بیل گیتس، مالک و سازنده مایکروسافت و بابک زنجانی مالک دهها بانک و شرکت بزرگ و کوچک را برای عبرت سایرین عرض می کنم

یک: بیل گیتس نابغه بود و از نوزده سالگی بدون سرمایه کارش را با برنامه نویسی کامپیوتر شروع کرد و بطور مداوم میلیاردر ماند. بابک زنجانی از دوره سربازی با صد میلیون تومان که همزمان با رانندگی رییس بانک با دلار فروشی به دست آورده بود شروع کرد و بعد از شش سال ورشکسته و زندانی شد و بعد دوباره خرید و فروش پوست کرد و ناموفق بود و بعد با جابجا کردن پول و طلای دولتی در عرض سه سال میلیاردر شد

دو: وقتی بیل گیتس میلیاردر شد، کشورش ثروتمندتر شد، وقتی بابک زنجانی میلیاردر شد، باعث شد ارزش پول کشورش پائین بیاید و فقیر شود

سه: همه می دانند بیل گیتس چگونه پولدار شده و هیچ کس هم مخالف ثروتمند شدن او نیست، اما هیچ کس نمی داند بابک زنجانی چگونه پولدار شده و هیچ کسی هم مدافع ثروتمند شدن او نیست

چهار: بیل گیتس در ۱۹ سالگی یک شرکت با سه کارمند ایجاد کرد و امروز ۱۰۰ هزار حقوق بگیر دارد، بابک زنجانی در ۱۹ سالگی کارش را به تنهایی شروع کرد و بعد از بیست سال ۷۰ شرکت را با پول خود دولت از دولت خرید و حالا ۱۷ هزار حقوق بگیر دارد

پنج: فروش محصولات بیل گیتس در همه جای دنیا آزاد است، حتی کشورهایی که با آمریکا رابطه تجاری ندارند، فعالیت بابک زنجانی در همه جای جهان ممنوع است، حتی کشورهایی که با ایران رابطه تجاری دارند

شش: وقتی بیل گیتس میلیاردر شد، مردم جهان آگاه تر و خوشبخت تر شدند، وقتی مردم ایران بدبخت تر شدند، بابک زنجانی میلیاردر شد

هفت: بیل گیتس راست راست راه رفت و میلیاردر شد، بابک زنجانی اقتصاد جهان را دور زد و میلیاردر شد

هشت: تنها خلافی که بیل گیتس در عمر چهل ساله تجاری اش انجام داده سرعت در رانندگی است، تنها خلافی که بابک زنجانی جز دادن رشوه، قاچاق، پولشویی، اختلاس، خرید و فروش غیرقانونی، خریدن دولت و مجلس انجام نداده تخلف رانندگی است، چون راننده دارد

نه: بیل گیتس در عرض سی سال صدها میلیون صد دلار جمع کرد تا میلیاردر شد، بابک زنجانی در سه سال صد تا یک میلیارد دلار پول دولتی جابجا کرد تا میلیاردر شد

ده: بیل گیتس سی سال است میلیاردر است و همیشه هم یک جور لباس می پوشد و با زن کارمندش ازدواج کرده و سه تا بچه دارد که هیچ کس نمی داند چه شکلی هستند و چه می کنند، بابک زنجانی سه سال است میلیاردر است و صد جور لباس پوشیده و با صد تا فوتبالیست و هنرپیشه با اسلحه و پشت موتور و جلوی هواپیما عکس گرفته و حتی کسی نمی داند اسم واقعی اش چیست

یازده: میلیاردر شدن بیل گیتس بخاطر اختراع و تولیدی بود که باعث شد صدها میلیون نفر کار پیدا کنند، میلیاردر شدن بابک زنجانی باعث شد صدها هزار نفر در ایران شغل شان را از دست دادند و اقتصاد صدها میلیون نفر در جهان با مشکل مواجه شد

دوازده: برای بیل گیتس فرق نمی کرد که رئیس جمهور یک نابغه باشد یا یک احمق، او در هر حال میلیاردر می شد،

ولی

بابک زنجانی فقط زمانی میلیاردر شد که یک احمق به قدرت رسید

نتیجه گیری اخلاقی: نزدیک ترین راه میلیاردر شدن این است که چند میلیارد پول دولت را بردارید و پس ندهید.
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  ویرایش شده توسط: andishmand   
صفحه  صفحه 22 از 28:  « پیشین  1  ...  21  22  23  ...  27  28  پسین » 
گفتگوی آزاد

☻ A Fascinating Content | یه مطلب جالب بنویس☺

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA