انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
ورزش
  
صفحه  صفحه 1 از 6:  1  2  3  4  5  6  پسین »

ورزش ها و بازیهای محلی جهان


مرد

 
درخواست ایجاد موضوع جدید در تالار ورزش به نام

ورزش ها و بازیهای محلی جهان




توضیح : این موضوع درباره ورزش هایی است که در تالار ورزش قادر به ایجاد موضوع مجزا نیست و اطلاعاتشان کوتاه و مختصر است .
موضوعشان به همراه بیوگرافی و اطلاعات و تصاویر مخصوص هر ورزش محلی است که در کل جهان معروف نیستند.

برچسب ها : ورزش محلی + بازی محلی + بیوگرافی + نا آشنا + جدید + قدیمی + از یاد رفته
"حیف نمیشه به عقب برگردیم به شبای پرسه و در به دری

کافه چی دکمه ی برگشتو بزن به روزای خوب کافه لوتی "
     
  
مرد

 
ورزش و بازی محلی کبدی



کبدی همان زو یک بازی ایرانی است، اصل و منشأ این بازی بومی و محلی است.این بازی در گیلان شیرین دودو ودرخراسان، گلستان و مازندران زو وخوزستانی اش تی تی ودرسیستان وبلوچستان کبدی نامیده می شود.کبدی ازمسابقات آسیایی سال 1982 به صورت نمایشی وپس از آن جزء مسابقات رسمی بازیهای آسیایی قرار گرفت.



تشکیلات این رشته ورزشی از سال 1375 با عنوان انجمن کبدی(فدراسیون ورزشهای همگانی) شروع به فعالیت نمودوبرای اولین بار در سال 1381 در مسابقات قهرمانی آسیا-مردان-شرکت وبه مقام سوم این دوره از مسابقات نائل آمدودرسال 82موفق به کسب مقام اول آسیا در رده جوانان وبزرگسالان ودرسال83 باکسب نایب قهرمانی جهان مدالهای پرارزشی رابه ارمغان آوردوباتوجه به ضرورت وصلاحدید مسئولان محترم سازمان تربیت بدنی در تاریخ8/4/84 باتشکیل مجمع عمومی تحت عنوان فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران عملاً شروع به فعالیت نمود.



ورزش کبدی اصالتاً یک رشته هندی الاصل می باشد ودر بازیهای المپیک سال 1936 به عنوان یک رشته نمایشی در المپیک برلین به نمایش درآمد . همچنین رشته کبدی در بازیهای آسیایی چین 1990 گنجانده شد واز همان زمان به عنوان یکی از رشته های رسمی بازیهای آسیایی در برنامه بازی ها وجود داشته است.


قوانین و مقررات بازی:


هر تیم شامل 12 بازیکن ( 7نفربازیکن اصلی و 5 نفربازیکن ذخیره ) می باشد.تعویض دربازی درمواقع تایم اوت پزشکی (وقت استراحت) مجاز می باشد و محدودیت تعویض وجود ندارد.وقت بازی 2 وقت 20 دقیقه می باشد ودرصورت تساوی دوتیم درپایان وقت قانونی پنج حمله از سوی دو تیم واگر باز هم مساوی شدند حمله یک به یک پیگیری می شود. تا تیم برنده مشخص گردد.وقت استراحت بین دو نیمه، 5 دقیقه می باشد.
"حیف نمیشه به عقب برگردیم به شبای پرسه و در به دری

کافه چی دکمه ی برگشتو بزن به روزای خوب کافه لوتی "
     
  
مرد

 
عکسهای ورزش کبدی

"حیف نمیشه به عقب برگردیم به شبای پرسه و در به دری

کافه چی دکمه ی برگشتو بزن به روزای خوب کافه لوتی "
     
  
مرد

 
ورزش و بازی خیابانی پارکور




پارکور (به فرانسوی: Parkour) یا هنر جابجایی (به فرانسوی: L'art du déplacement) یا شهرنوردی یک راه نوین برای تعامل با محیط اطراف فقط با استفاده از توانایی‌های انسان است. داوید بل، بنیان‌گذار پارکور در فرانسه می‌گوید: «جنبهٔ فیزیکی پارکور، غلبه‌کردن بر تمامی موانع پیش روست، درست مانند این‌که در شرایط اضطراری گیر کرده باشید. پارکور فقط صرف حرکات نیست، بلکه مجموعه‌ای هدفمند و دارای فلسفهٔ خاص خویش است. پس هدف پارکور، رسیدن به مقصد با استفاده از کاراترین، روان‌ترین و مستقیم‌ترین مسیر و مناسب‌ترین حرکات است که می‌تواند شامل دویدن، پریدن، بالا رفتن و خزیدن باشد.» «کارایی» یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های پارکور است، و به این معنی است که لازم نیست حرکات سریع‌ترین باشند، بلکه باید مستقیم‌ترین و با صرف انرژی کمتری انجام شوند و همچنین مانع آسیب دیدگی دراز مدت یا کوتاه مدت شوند.

به کسانی که از اصول پارکور در زندگی خود بهره می‌برند «تراسور» گفته می‌شود.


پارکور از زمانی که انسان نیاز به شکار کردن و شکار نشدن داشته، وجود داشته‌است. انسان‌ها به طور طبیعی گستره‌ای قابل توجه از حرکات و حالات ممکن را برای گذشتن از موانع به وجود می‌آورد. از آن گذشته، کودکان به سهولت و صورت بدیع و با نشاط حرکت می‌کنند، ولی ما هنگامی که شروع به حرکت آگاهانه می‌کنیم، آن ویژگی را از دست می‌دهیم. افراد زیادی در طول تاریخ بر روی حرکت انسان و بهبود آن کار کرده‌اند (از جمله عیاران کاغذباز).

اما پارکور به معنای خاص آن، توسط ریموند بل (Raymond Belle) که یک سرباز فرانسوی جنگ ویتنام بود پایه‌گذاری شد. او و همراهانش به‌دنبال به وجود آوردن یک روش کارا و مناسب برای «تعقیب و فرار» بودند. این فعالیت‌ها، سرانجام توسط فرزندش داوید بل (David Belle) بصورت مدوّن درآمد. داوید بیشتر عمر خود را صرف سامان‌دهی این ورزش کرد و نام «پارکور» را بر آن نهاد. او و دوستانش، از جمله سباستیان فوکان (Sebastien Foucan) که مشهورترین آن‌هاست، با آموزش‌های ریموند بل این ورزش را از ترکیب ورزش‌های مختلفی مانند ژیمناستیک و با هدف کمک‌کردن به دیگران در مواقع اضطراری، در حاشیه پاریس به وجود آوردند.
"حیف نمیشه به عقب برگردیم به شبای پرسه و در به دری

کافه چی دکمه ی برگشتو بزن به روزای خوب کافه لوتی "
     
  ویرایش شده توسط: Alijigartala   
مرد

 
پارکور



قابل توجه‌است که برای بسیاری از این حرکت‌ها در فارسی نیز از کلمه انگلیسی آن استفاده می‌شود هم چنین تمامی این حرکت‌ها به صورت تنها یک تکنیک خاص نیستند بلکه زیر مجموعه یک تکنیک می‌باشند که در شرایط متفاوت اجرا می‌شوند.

بر خلاف بسیاری ورزش‌های دیگر پارکور تاکنون در زمین یا ورزشگاه اختصاصی تمرین نمی‌شود، البته تلاش‌هایی در این رابطه صورت گرفته‌است. تراسورها در محیط‌های شهری مانند سالن‌های ورزش، پارک‌ها، زمین‌های بازی و سازه‌ها و ساختمان‌های رها شده تمرین می‌کنند که باعث به وجود آمدن نگرانی‌هایی مانند تجاوز به حریم شخصی، آسیب رساندن به اموال عمومی و تمرین در مکان‌های نامناسب شده‌است.

پارکور وسیله و تجهیزات خاصی احتیاج ندارد و تراسورها معمولاً لباس‌های ورزشی یا معمولی سبک و راحت می‌پوشند. تنها چیزی که توصیه شده‌است یک کفش ورزشی سبک با چسبندگی زیاد است.

بعضی از تراسورها از مچ بند برای محافظت از مچ هایشان استفاده می‌کنند. برخی نیز از دستکش‌های نازک ورزشی برای حفاظت از کف دستهایشان استفاده می‌کنند که به علت کم کردن چسبندگی و حس باعث موضع منفی بعضی از تراسورها می‌شود.
"حیف نمیشه به عقب برگردیم به شبای پرسه و در به دری

کافه چی دکمه ی برگشتو بزن به روزای خوب کافه لوتی "
     
  
مرد

 
مصاحبه با یک تراسور آملی




هراز نیوز :وقتی نگاه جستجوگری داشته باشید و با دقت به محیط اطراف خود نگاه کنید صحنه های عجیب و غریبی را می بینید که درک آن، ابتدا کمی مشکل است. یکی از جاهایی که می توان شاهد این صحنه های عجیب و آدم های عجیب تر بود پارک هاست. عصر یکی از روزها در پارک دهکده طلایی آمل به پسر جوانی برخوردم که حرکات عجیب و دیدنی انجام می داد که معمولاً در فیلم ها می توان دید. پرش های نمایشی و بلند، معلق زدن های روی هوا، چرخش، پیچش و ...



اینها بهانه ای شد تا با مجری این حرکات نمایشی و خاص گفتگویی کنم که ما حصل آن معرفی یک ورزش جدید به نام پارکور (شهرنوردی) است.



حرکات جالبی که انجام می دی توجه مرا جلب کرد این حرکات اسم خاصی داره؟



بله، پارکور، یک جور ورزش خیابانیه.

پارکور

می شه بیشتر توضیح بدی؟



پارکور یک ورزش فرانسویه که در ایران بهش می گن شهرنوردی. پارکو یعنی جابجایی از نقطه A به نقطه B در کمترین زمان و با آسان ترین روش.



این حرکات شما خیلی هم آسان نیست.



خوب نیاز به تمرین دارهمترین زمان و با آسان ترین روش. تاریخچه این ورزش چیه؟



این ورزش توسط آقای بل فرانسوی در سال های جنگ دوم جهانی، زمانی که فرانسه در اشغال آلمان نازی بود برای آموزش پارتیزان های فرانسوی ابداع شد. البته در ابتدا فقط یک سری حرکات خاص بود که بعدها توسط پسرش، دیوید بل به صورت یک ورزش و هنر در آمد.



این ورزش کجا ها استفاده می شه؟



نیروهای نظامی، نیروهای ویژه پلیس بدلکاران سینما از این تکنیک ها استفاده می کنند. و می تونه برای رد کردن موانع و فرار از موقعیت های خطرناک استفاده بشه، هنگام سقوط از ارتفاع به شما کمک می کنه صدمه نبینید یا کمتر صدمه ببینید.



به نظر می رسه می تونه کاربردهای منفی هم داشته باشه؟



خیلی از ورزش هاست که هم کاربرد مثبت داره و هم منفی. مثل ورزش های رزمی، پارکور هم علاوه بر کاربردهای مثبت که گفتم گاهی توسط خلافکاران هم برای فرار و عبور از موانع استفاده می شد.



یک پارکور کار چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟



شرایط جسمانی خیلی خوب از نظر هوازی، انعطاف پذیری بدن، دونده خوبی باشد، ذهن خلاق و سرعت عمل بالا و به طور کلی روحیه این ورزش را باید داشته باشد. مثل جسارت.

IMG_2497

چرا ذهن خلاق؟



برای این که پارکور در اصل برای رد کردن و عبور از موانع است شما باید در کسری از ثانیه تصمیم بگیرید. این یک ورزش فیزیکی و ذهنی با هم است.



بیشتر کدام قسمت های بدن در گیره؟



همه قسمتها اما پاها و به ویژه سینه پا و دست ها اهمیت بالایی داره.



اصول این ورزش چیه؟



یکی فرود آمدن (landing) و دیگری غلتیدن بدن (Rolling)و این که چگونه وزن را روی بدن تقسیم کنیم. تصمیم گیری سریع در حین فرود و ...



چی شد به این ورزش رو آوردی؟



من قبلاً ژیمناستیک کار می کردم و عاشق هیجان و کارهای جدید بودم. با دیدن فیلم B13 (بلوک ۱۳) در تلویزیون و از طریق یکی از دوستانم که در تهران تکنیک های این ورزش را آموخته بود وارد این ورزش شدم.



این ورزش در کشور شناخته شده است؟



شناخته شده است ولی فدراسیون نداره. تلویزیون خودمون گاهی نشان می ده.



کجا آموزش دیدی؟



از طریق همان دوستم که گفتم در تهران.



این ورزش باشگاه داره؟



نه توی پارک ها و خیابان ها تمرین می کنیم.



الان توی این شهر چند نفر این ورزش انجام می دن؟



زیاد نیستن ۴-۵ نفر من هم گاهی می رم تهران و تکنیک های جدید را از اساتید آموزش می بینم.



چند وقت کار می کنی؟چهار سال



به نظر ورزش خطرناکی می آد؟



بله همینطور اگه آمادگی جسمانی و ویژگی هایی که گفتم را نداشته باشید خیلی خطرناک.



تا حالا صدمه دیدی؟



چند بار در رفتگی داشتم اما تا حالا شکستگی نداشتم اگه از روی اصول کار کنیم آسیب هاش بیشتر از ورزش های دیگه نیست.



ممکن به دیگران هم صدمه بزنی؟



گفتم که اگر اصولش را رعایت کنید نه.برای همین در پارک ها تمرین می کنیم که مزاحم کسی نشیم. یک پارکور کار حرفه ای سرعت تصمیم گیریش باید آنقدر بالا بره که بتونه هنگام فرود آمدن در صورت مواجه با یک مانع خطرناک یا ظاهر شدن یک بچه مقابلش خودش را کنترل کنه و مسیر فرودش را تغییر بده.



معمولا چه موقعی تمرین می کنی؟



روزها که نور کافی وجود داره تا موانع را بدقت ببینیم و همینطور زمین نباید خیس باشه.



این ورزش چه وسایلی نیاز داره؟



تقریبا هیچی.کفش و لباس معمولی که همه دارن.البته بهتره لباس ها کمی راحت باشه و کفش ورزشی جنس خوب خیلی بهتره.بیشتر از لوازم،آمادگی ذهنی و جسمانی و جسارت لازم داره



تا حالا کاربردی برات داشته؟



بله چند بار برای فرار از خطر.



چه جور خطری؟



گاهی بهترین روش در برابر برخوردهای خشن فیزیکی و مزاحمین در شهر فراره.



چند سالته؟



21سال



شغلت چیه؟



دانشجوی رشته عمران هستم.



خیلی ممنون که با هام گفتگو کردی ولی خیلی مواظب باش.



باشه حتماً.
"حیف نمیشه به عقب برگردیم به شبای پرسه و در به دری

کافه چی دکمه ی برگشتو بزن به روزای خوب کافه لوتی "
     
  
مرد

 
پارکور

"حیف نمیشه به عقب برگردیم به شبای پرسه و در به دری

کافه چی دکمه ی برگشتو بزن به روزای خوب کافه لوتی "
     
  
مرد

 
دوتا سکانس پارکور از فیلم بالیو ۱۳



"حیف نمیشه به عقب برگردیم به شبای پرسه و در به دری

کافه چی دکمه ی برگشتو بزن به روزای خوب کافه لوتی "
     
  ویرایش شده توسط: Alijigartala   
مرد

 
ورزش خیابانی پارکور

"حیف نمیشه به عقب برگردیم به شبای پرسه و در به دری

کافه چی دکمه ی برگشتو بزن به روزای خوب کافه لوتی "
     
  
مرد

 
شبکه ایران - صدای پای پارکور در خیابان‌های شهر



شوک: فرید جنت/ رویاهایی که شاید حالا به واقعیت می‌پیوندند، پرش‌های بلند و پروازگونه بدون استفاده از لوازم جانبی، راه رفتن روی دیوار صاف، حرکت‌های عجیب و باور نکردنی که هر بیننده‌ای را حیرت زده می‌کند، این‌ها در قالب ورزشی نمایشی به نام «پارکور» انجام می‌شود؛ ورزشی که تلفیقی از آمادگی جسمانی و هنر است و هرکسی را وسوسه می‌کند تا برای مدتی آن را انجام دهد.
در جنگ ویتنام یک سرباز فرانسوی به نام «ریموندیل» برای فرار از دست دشمن دست به ابتکار جالبی زد. بعدها این ابتکار توسط «داویدیل» پسر او به یک «هنر- ورزش» تبدیل شد و حالا آن ورزش هنرمندانه با نام «پارکور» جزو ورزش‌های خیابانی محبوب و معروف دنیا است. پارکور هم مثل همه ورزش‌های دیگر خیلی زود جایش را در ایران باز کرد. دو جوان ایرانی برای نخستین بار راه این ورزش را در پیش گرفتند و با حضور در کلاس‌های آموزشی فرانسه همه فنون و رموز آن را آموختند. نیمه دوم دهه 80 آغاز رونق پارکور در ایران بود. تهران، تبریز، گرگان، کرمانشاه، اصفهان و بسیاری از شهرهای دیگر جوانانی را می‌دیدند که مثل پرنده می‌پریدند و مثل فنر می‌جهیدند. جذابیت‌های بصری و نمایشی پارکور روز به‌روز بر هواخواهان این ورزش می‌افزود و البته حوادث خاص پارکور را هم افزایش می‌داد.
پارکور فقط یک ورزش ساده نیست، آمادگی بدن شاید مهم باشد ولی همه ماجرا قطعاً نخواهد بود.‌«تریسر‌ها» یا همان پارکور بازان، همانقدر که مثل یک ورزشکار ژیمناستیک باید بدنی منعطف و سر حال داشته باشند به همین میزان هم باید از تمرکز کافی برخوردار شوند وگرنه همان راهی را می‌روند که آن چند نفر رفتند و نتیجه کارشان به بیمارستان و آمبولانس مزارستان کشید. پارکور آمادگی کامل می‌خواهد، هم بدنی، هم ذهنی و هم روحی و روانی. این را نوشتم تا کسی با دیدن عکس‌های گزارش هوس نکند پشتک وارو بزند!
صبح یک روز تابستانی با دو تریسر در پارک آب و آتش تهران قرار گذاشتیم تا آن‌ها ورزش کنند و ما لذت ببریم. مجید نوری و مسعود شمیرانی با لباس‌های عادی ورزشی سر قرار آمدند. مجید از نحوه لباس پوشیدن تریسر‌ها گفت و تاکید کرد: لباس خاصی ندارد، فقط باید سبک و راحت باشد، کفش‌ها هم نرم و چسبناک باشند تا اتفاقی نیفتد.
حرکاتشان را پس از یک گرم کردن مقدماتی شروع کردند. لندینگ (فرودآمدن)، بالانس (تعادل)، کت بالانس (تعادل گربه‌ای)، آندرجامپ ترو (زیر میله)، دیس موت سوینیگ جامپ (جداشدن) ریوریزوالت (جهش 360 دجه) و رول (غلتیدن) حرکاتی‌ بود که انجام می‌دادند، حرکت‌هایی به ظاهر ساده و به غایت سخت و خطرناک.
«این ورزش مسابقه ندارد»، این را مجید می‌گوید و اضافه می‌کند: «پارکور همایش دارد ولی مسابقه نه، کل‌کل نه، کری نه، این یک ورزش آمادگی جسم و روح است و نمایش این حرکات هم به ورزشکار و هم به بیننده نشاط می‌بخشد.» او اضافه می‌کند: «حالا فیلم‌های سینمایی بسیاری هستند که برای جذاب‌تر شدن از تریسرها و ورزش پارکور استفاده می‌کنند، حالا تبلیغات بسیاری وجود دارد که با جذابیت پارکور جنس مورد نظر را تبلیغ می‌کنند، این ورزش به قدری نشاط آور است که بیننده را لحظات زیادی غرق تماشای ورزشکار می‌کند.»
پارکور در ایران طرفداران بسیاری دارد، پسران و دختران این ورزش را انجام می‌دهند و در باشگاه‌های مختلف آموزش می‌بینند. مجید می‌گوید: «پارکور به چالش کشیدن جسم و ذهن است و این چالش باعث می‌شود انسان در زندگی با موانع پیش رو بهتر کنار بیاید و راحت‌‌تر از آن‌ها عبور کند.»
در میان حرف‌های مجید، غرق تماشای مسعود شده‌ام، او هنرمندانه جهش می‌کند، به پرواز در می‌آید، 360 درجه می‌چرخد، هنرمندانه فرود می‌آید و با یک غلتیدن حرفه‌ای، تعادلش را حفظ می‌کند و مانع آسیب دیدگی می‌شود. مسعود سریع‌تر از مجید است، این را وقتی که حرکات را دو نفری انجام می‌دهند متوجه می‌شوم با وجود این سطح حرفه‌ای هر دو نفر به یک اندازه است، هر دو نفر تبحر دارند و حرفه‌ای این ورزش را دنبال کرده‌اند. مجید می‌گوید: «سن و سال در این ورزش مهم نیست، آن چیزی که اهمیت دارد آمادگی و تمرکز است، بسیارند کسانی که در باشگاه‌های مختلف تمرین می‌کنند و به آمادگی کامل می‌رسند، از غرب تا شرق تهران، این باشگاه‌های پارکور وجود دارند، در واقع در همه جای ایران باشگاه‌های پارکور هست و هنرجویان بسیاری در این باشگاه‌ها به تمرین می‌پردازند.»
پارکور نه فدراسیون دارد و نه حتی انجمن، حتی در برهه‌ای از زمان، عده‌ای از ورزشی‌ها وجود آن را انکار کردند ولی انکار آن‌ها فایده‌ای نداشت. پارکور با جمعیت زیادی که دارد قابل انکار نیست، مدتی این ورزش زیر نظر فدراسیون ورزش‌های آمادگی جسمانی بود ولی با بروز مشکلاتی که شرح آن‌ها در این گزارش نمی‌گنجد این ورزش از آن فدراسیون جدا شد و بی‌صاحب ماند، حالا پارکوربازان یا همان تریسر‌ها بدون هیچ حمایتی تمرین می‌کنند و بدون هیچ همایشی، فقط در پارک‌های شهر آمادگی خود را به نمایش می‌گذارند. وقتش رسیده که آن‌ها با داشتن جمعیتی بزرگ حداقل یک انجمن رسمی ورزشی داشته باشند یا با حفظ استقلال ورزشی خود زیر مجموعه یک فدراسیون بروند. پارکور نیاز به حمایت دارد حتی اگر برخی ورزشی‌ها آن را دوست نداشته باشند.
"حیف نمیشه به عقب برگردیم به شبای پرسه و در به دری

کافه چی دکمه ی برگشتو بزن به روزای خوب کافه لوتی "
     
  
صفحه  صفحه 1 از 6:  1  2  3  4  5  6  پسین » 
ورزش
ورزش

ورزش ها و بازیهای محلی جهان

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA