انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
ورزش
  
صفحه  صفحه 6 از 6:  « پیشین  1  2  3  4  5  6

ورزش ها و بازیهای محلی جهان


مرد

 
گلف و خاک ایران

رشته ورزشی گلف تقریبا چندین دهه می شه که در ایران مورد توجه قرار گرفته وابتدا در زمینهای خاکی بازی می شد که نمونه آن در مسجد سلیمان هنوز مورد استفاده است .


تنها زمین چمن استاندارد گلف در ایران در تهران هستش که ابتدا فقط آقایان گلف باز وتعدادی از خانمهای خارجی مقیم ایران از اون استفاده می کردند، تا اینکه در چند سال گذشته با ورود خانمهای ایرانی گلف باز وعلاقه مند به این رشته، این زمین زیر ضربه های چوب گلف خانمها جان تازه ای گرفته.

  • گوش کنيد به گفتگو

بیشتر از 3 ساله که "انجمن گلف بانوان" زیر نظر فدراسیون گلف ایران تشکیل شده و از همان سال تیم ملی هم انتخاب شد واین تیم درمسابقات 2002 قهرمانی جهان در مالزی برای اولین بار (بعد از انقلاب) شرکت کرد. پاییز امسال هم برای دومین بار در مسابقات قهرمانی جهان در پورتوریکو شرکت خواهد کرد .


در برنامه روز هفتم رادیو بی بی سی فربد سروندی با فیروزه قهرمان گلف و عضو تیم ملی بانوان ایران گفتگویی کرده تا با فعالیت زنان گلف باز در ایران بیشتر آشنا بشیم :

فيروزه محمد زمانی هستم ، دوازده ساله که گلف بازی می کنم و قهرمان بانوان ايران و عضو تيم ملی ايران هستم.


  • چطور با اين رشته آشنا شدی ؟

من طی سفر کوتاهی که به ژاپن رفته بودم از روی کنجکاوی گلف رو شروع کردم و برای خودم هم جالب بود.

  • چرا؟

آخه من اصلا از اين ورزش خوشم نمی آمد و حتی وقتی تلويزيون مسابقات گلف رو نشان می داد سريع کانال تلويزيون را عوض می کردم. تا اينکه يک روز با دوستانم و خانوادشون به زمين گلف رفته بوديم و با اصرار آنها چند تايی توپ زدم و همه تشويقم کردند و با اينکه لباس مناسب گلف هم نداشتم اون روز با تشويق دوستام در زمين تمرين بازی کردم که باعث شد خوشم بياد و ادامه دادم.


  • گلف لباس مخصوصی می خواد؟

بله گلف کفش مخصوص خودشو داره که بخاطر اينکه وقتی ضربه می زنيم پاهامون نچرخه زيرش ميخ داره و لباسش از جنس مخصوص درست شده تا بدن راحت تر بتونه حرکت کنه.

  • وقتی به ايران آمدی چيکار کردی؟

وقتی به ايران برگشتم تصميم جدی گرفتم که ادامه بدم و وقتی فهميدم که در ايران هم زمين گلف هست خيلی خوشحال شدم.

  • مگه در ايران هم زمينهای گلف استاندارد هست؟

البته در ايران فقط يک زمين چمن استاندارد مخصوص گلف در تهران داريم اون هم در باشگاه انقلابه که نسبت به زمينهای کشورهای ديگه هم کمی يايه کم کوچک تره و دو تا زمين خاکی ديگه در دو تا از شهرستانها هست که تقريبا سی سالی می شه که درست شده اند.

  • زمين مخصوص گلف بايد دارای چه مشخصاتی باشه؟

گلف احتياج به فضای زيادی داره و زمين بسيار وسيعی رو نياز داره ، چيزی حدود سی چهل هزار متر مربع.


  • پس بخاطر همينه که در ايران زمين گلف زياد نيست؟

البته قراره که بزودی زمينهايی را مخصوص گلف درست کنند.

در اين صورت به احتمال زياد با توجه به حجم خانه سازی در تهران و کمبود زمينی با اين مساحت در خارج از شهر تهران بايد باشه؟

بله ، ولی حتی اگر هم بيرون شهر ساخته بشه اين دليل نمی شه که گلف باز ها بخاطر دور بودن به آنجا نرن،ما گلف بازهايی داريم که بخاطر علاقه زياد به گلف ،برای بازی گلف حتی به کشورهای ديگه می رن و بر می گردند.


  • خوب فيروزه از تيم ملی گلف بانوان ايران برامون بگو که تو هم عضوش هستی؟

تيم ملی گلف بانوان سه سالی می شه که تشکيل شده وطی يک دوره مسابقه انتخابی از بين گلف بازان شهرهای مختلف ايران سه نفر رو برای عضويت در تيم ملی انتخاب کردند که من نفر اول بودم.

  • مگه در شهرستانهای ايران هم زمين گلف هست؟

نه و اين خيلی جالبه، با توجه به اينکه زمين گلف ندارند ولی بخاطر علاقه ای که دارند حتی در زمين های فوتبال و غير استاندارد آموزش و تمرين می کنند و پيشرفت خوبی هم داشتند.

  • فيروزه چطور شد که تيم ملی تشکيل شد؟

خوب چون آقايون خيلی وقته که در زمينه گلف فعاليت می کنند بخاطر همين فدراسيون گلف تشکيل شد و در آن زمان از زمين های گلف به غير از آقايون فقط خانمهای خارجی استفاده می کردند ولی بعد که ديدند تعداد خانمهای ايرانی علاقه مند هم زياد شده انجمن گلف بانوان رو تشکيل دادند که در طی اين سه سال فعاليتهای خوبی هم داشته.


  • آيا تيم ملی بانوان گلف در مسابقات خارج از کشور شرکت می کنه؟

بله ما در سال ۲۰۰۲ در مسابقات قهرمانی جهان در مالزی شرکت کرديم که برای خيلی از کشورها جالب بود.

  • آيا مقامی هم بدست آورديد؟

متاسفانه نه چون اولين تجربه مان بود و ما تازه شروع کرديم و راه درازی رو بايد طی کنيم.

  • فيروزه به نظر تو تيم بانوان ايران با تيم کشورهای ديگه چه فاصله ای داره؟

فاصله خيلی زياده و بايد حسابی کار کرد. بايد زمين های استاندارد بيشتری در ايران ساخته بشه ، مسابقات تدارکاتی و تمرينات خارجی در کشورهای ديگه داشت ، از مربيان خوب استفاده کرد.

  • آيا تا الان از مربيان خارجی داشتيد؟

ما از يک مربی با تجربه انگليسی و از مربيان بين الملی کمک گرفتيم و او وقتی بعد از دوسال به ايران آمد و تيم مارو ديد تعجب کرده بود و می گفت که پيشرفت بسيار عالی داشتيد و حتما اگر اينطوری ادامه بديد صد درصد نتيجه خوبی خواهيد گرفت.


  • گلف بازها دارای چه خصوصياتی هستند؟

اغلب گلف بازها زياد فکر می کنند و در کارهاشون خيلی دقيق هستند. چون وقتی گلف بازی می کنند بايد بسيار فکر کنند و در محاسباتی که می کنند دقيق باشند.

  • لحظه ها ی جالب و مهيج گلف چه وقتهايی هست؟

لحظه های جالب فراوان داره مثلا وقتی که توپ از کنار سوراخ عبور می کنه و توی سوراخ نمی افته يا حتی بر عکس زمانی که از فاصله دور با يک ضربه توپ توی سوراخ مخصوص می افته.

  • کمی در مورد بازی گلف توضيح بده؟

گلف کلا ورزش فکريه و البته بايد آمادگی بدنی مناسبی هم داشت چون پياده روی زياد داره و يک ساک گلف که در آن چهارده چوب مخصوص هست که هر کدام برای ضربه های مختلف مورد استفاده قرار می گيرند. و توپ مخصوص که نمی دانم از چی ساخته می شه.

ولی من چند تاشو شکستم و ديدم که از کشهای فشرده ای مثل کش پول درست شده و اين بازی رو از يک نفر تا چهارنفر ميشه بازی کرد و هر بازی گلف چيزی بين چهار تا پنج ساعت طول می کشه ودارای قوانين خودش است که کتابهای زيادی در اين مورد نوشته شده.


  • در ايران وسايل گلف راحت پيدا ميشه؟

متاسفانه نه و اگر هم باشه هم خيلی گرونه و هم از جنس نامرغوبه و فقط چند تايی مغازه ورزشی هستند که در صورت سفارش دادن، از کشورهای خارجی برايت خريداری می کنند در صورتی که يک گلف باز بايد خودش چوب های مختلف را امتحان کنه و هر کدام که خوشدست تر بود رو بخره.

  • استقبال خانمها از اين ورزش چطور بوده؟

نسبت به قبل خيلی بهتر شده و الان خيلی زيادتر شده و با برنامه هايی که انجمن گلف بانوان ترتيب داده حتی در شهرستانها هم در همان زمينهای فوتبال آموزشها شروع شده.

  • آيا می شه در يک زمين گلف همزمان چند بازی انجام بشه؟

بله اين طور نيست که در يک زمين فقط يک تيم بازی کند. به فاصله ده دقيقه تيم ها می توانند پشت هم حرکت کنند و بازيشون رو ادامه بدهند چون تيم جلويی در حال حرکت به سوی آخر زمين هست.

  • برنامه بعدی تيم ملی گلف بانوان چی هست؟

ما الان داريم خودمان رو برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان که اوايل پاييز برگزار می شه آماده می کنيم وبزودی اردوهای تدارکاتی ما برگزار می شه.
"حیف نمیشه به عقب برگردیم به شبای پرسه و در به دری

کافه چی دکمه ی برگشتو بزن به روزای خوب کافه لوتی "
     
  
مرد

 
"حیف نمیشه به عقب برگردیم به شبای پرسه و در به دری

کافه چی دکمه ی برگشتو بزن به روزای خوب کافه لوتی "
     
  
مرد

 
"حیف نمیشه به عقب برگردیم به شبای پرسه و در به دری

کافه چی دکمه ی برگشتو بزن به روزای خوب کافه لوتی "
     
  
مرد

 
"حیف نمیشه به عقب برگردیم به شبای پرسه و در به دری

کافه چی دکمه ی برگشتو بزن به روزای خوب کافه لوتی "
     
  
مرد

 
گلف

"حیف نمیشه به عقب برگردیم به شبای پرسه و در به دری

کافه چی دکمه ی برگشتو بزن به روزای خوب کافه لوتی "
     
  
مرد

 
مینی گلف

  • مینی گلف چیست؟

همانگونه که از نام آن پیداست از گروه خانواده ورزش گلف می باشد.

مینی گلف که به آن Crazy Golf نیز می گویند انجام بازی گلف را در مساحتهای کوچکتر از زمین استاندارد فراهم می کند. با این توضیح که در مینی گلف فقط از ضربات کوتاه (putt ) استفاده می شود.

هدف از بازی مینی گلف استفاده از تمرکز- که یکی از ویژگیهای گلف است- می باشد. بدین معنی که هدایت توپ به حفره باید با تمرکز کامل و با کمترین ضربه صورت پذیرد.

  • زمین مینی گلف:

با عنایت به مطالب گفته شده امکان راه اندازی زمینهای این بازی در مساحتهای کوچک میسر است.

پارکهای مدارس دانشگاهها حیاط مجتمعهای مسکونی پادگانها بیمارستانها هتلها و ... حتی در شرایطی که فضای کافی دراختیار نباشد از پشت بام ساختمانها نیز می توان برای یک زمین مینی گلف کوچک بهره برد.(این مورد در چند شهر آمریکا اجرا شده است. )

متراژ موردنیاز بستگی به اهداف بازی دارد. به این معنی که اگر هدف فقط سرگرمی خانگی باشد می توان در فضایی کوچک ( حتی 5 متر مربع) به مینی گلف پرداخت.

اما اگر بخواهیم به مینی گلف بعنوان سرگرمی گروهی نگاه کنیم به دو صورت امکان آن وجود دارد:

  • 1) بدون سازه
  • 2) با سازه

1) مینی گلف بدون سازه: ساده ترین شکل آن ایجاد حفره در زمینهای چمن است. این کار در فضایی از 100 مترمربع به بالا امکانپذیر است.

در اینحالت بازیکنان بر سر انداختن توپ با کمترین ضریه به داخل حفره با هم رقابت مي كنند.

2) مینی گلف با سازه: از زیبایی و هیجان آن بسیار می توان گفت و نوشت.

خلاقیت در ساخت سازه به اشکال گونانگون ایجاد مانع بر سر راه توپ پیچ و خم در مسیر حرکت توپ استفاده از تکنیکهای گوناگون برای آموزش به کودکان در طراحی زمین و ... همگی در این روش قابل اجرا می باشد.


همانگونه که گلف استاندارد در دو حالت 9 حفره ( 9 hole) و 18 حفره (18 hole) قابل انجام است مینی گلف با سازه نیز این امکان را دارا می باشد.

سازه های مینی گلف را می توان با اسکلت فلزی ( با قابلیت جابجایی ) و مصالح ساختمانی ( بدون قابلیت جابجایی) که دارای پستی بلندی باشد و یا حتی بر روی سطح زمین و فقط با مشخص کردن محدوده با ابزار مختلف اجرا نمود. ( در تصاویر اشکال گوناگون آن نمایش داده شده است.)

از نظر هزینه نیز ساخت سازه و پوشش سطح آن با موکت رقم ناچیزی را به خود اختصاص می دهد.

  • ویژگیها:



بدلیل عدم نیاز به مهارتهای جسمانی تمام گروههای سنی می توانند نسبت به انجام مینی گلف اقدام نمایند.

حضور اعضای خانواده در کنار هم هیجان نشاط و شادابی حاصل از این بازی قابل توصیف نمی باشد. مسابقه می تواند میان دو خانواده نیز برگزار شود. پدر بزرگ را می توان با نوه اش همبازی نمود که در ورزشهای دیگر کمتر سراغ داریم.

بدلیل عدم نیاز به لبلس خاص خانمها بسادگی می توانند در محیطهای عمومی نیز به این بازی در کنار خانواده خود بپردازند.

با اندکی حمایت و توجه لیگ مینی گلف – حتی بصورت کشوری- بوسیله این انجمن قابل برگزاری می باشد.

این اطمینان وجود دارد که بدلیل تازگی تنوع هیجان حضور خانواده ها و ... مینی گلف در زمانی کوتاه جای خود را در سبد تفریح هموطنان باز نماید.
"حیف نمیشه به عقب برگردیم به شبای پرسه و در به دری

کافه چی دکمه ی برگشتو بزن به روزای خوب کافه لوتی "
     
  
مرد

 
آشنایی با ورزش مینی گلف




  • بنا به تعریف فدراسیون جهانی مینی گلفWMF :

مینی­ گلف ورزشی است برای افزایش خونسردی، تمرکز و قدرت تصمیم بازیکنان که با چوب مخصوص پات یا پاتر (putter) و توپ برروی زمین این ورزش انجام شده، بازیکن باید با کمترین ضربه (ترجیحاً یک ضربه) توپ را به داخل حفره هدایت نماید.

بازی مینی گلف در مساحت های کوچک انجام می­ شود و از این جهت به آن گلف مینیاتوری (Miniature golf) نیز می­ گویند.

این بازی در برخی از کشورها به نام های:

Midget golf ، Goofy golf ، put - put ، Crazy golf و ... نیز خوانده می ­شود ولی در جهان بیشتر به مینی گلف (Mini glof) معروف است.



در مینی­ گلف برخلاف گلف، فقط از ضربات کوتاه استفاده می­ شود و بازیکن توپ را با زدن کمترین ضربه وارد حفره­هایی که تعداد آنها ۹ یا ۱۸ عدد است، می­ کند. این ورزش مفرح را چون مساحت کمی ( از ۵ مترمربع تا ۱۰۰ مترمربع) می­ گیرد، می­توان در پارک­ها، مدارس، دانشگاه­ها، بیمارستان­ها، هتل­ها، حیاط مجتمع­های مسکونی و حتی پشت بام ها (که در آمریکا مرسوم است) راه اندازی کرد.

این ورزش را اگر بخواهیم فقط برای تفریح و گذران اوقات فراغت همه افراد و هر سنی راه اندازی کنیم فضای ۵ مترمربع کافی است که ساده ­ترین شکل مهیا کردن آن هم ایجاد زمین با پوشش چمن مصنوعی یا موکت با ایجاد حفره است که بازیکنان بر سر انداختن توپ با کمترین ضربه به داخل حفره ها با هم رقابت می­ کنند.

  • تاريخچه ميني گلف

گفته مي­ شود نخستين زمين ميني­ گلف را باشگاه زنان به نام پوتينگ (putting) راه اندازي كرده كه در خيابان «اندرو» در اسكاتلند بوده است. اين باشگاه در سال ۱۸۶۷ تأسيس شده و هنوز هم به فعاليت خود ادامه مي ­دهد. در اين باشگاه زنان ميني­ گلف بازي مي­ كردند. چند دهه بعد اين ورزش در آمريكا و انگلستان در هتل­ ها براي ميهمانان طراحي و راه اندازي شد. سندي وجود دارد كه يك آلماني اهل هامبورگ اين ورزش را از آمريكا به آلمان ­آورده و گسترش داد. مي گويند در سوئد نيز، دو سوئدي كه اين ورزش را در آمريكا فراگرفته بودند و در سال ۱۹۳۰ به كشورشان بردند و در سال ۱۹۳۷براي نخستين بار فدراسيون آن را در كشور خود راه اندازي و قهرماني كشوري را نيز در سال ۱۹۳۹ برگزار كردند.

تا قبل از راه اندازي اين فدراسيون، حتي آمريكا نيز چنين كاري را انجام نداده بود اين ورزش به اين صورت در سراسر اروپا گسترش يافت، به طوري كه اكنون در آلمان چندين هزار زمين ميني­ گلف وجود دارد و ۱۵ميليون آلماني اين ورزش را بازي مي­ كنند و ۱۱هزار نفر نيز عضو فدراسيون ميني­گلف آلمان هستند. فدراسيون سوئد ۸ هزار عضو دارد و اتريش، سوئيس، ايتاليا، چك و هلند نيز چندين هزار عضو دارند.

اسناد موجود در آمريكا نشان مي­دهد نخستين مسابقه به سال ۱۹۳۰ در اين كشور برگزار شده است و براي اين رقابت­ها در مجموع ۱۰ هزار دلار جايزه در نظر گرفته شده كه برنده نهايي ۲ هزار دلار نصيبش مي­ شد.
  • ميني گلف در ايران و استان آذربایجان شرقی

انجمن ميني­ گلف در ایران زير نظر فدراسيون گلف در سال ۱۳۸۵ فعاليت خود را آغاز كرده است. جالب است بدانيد که توسعه زمينهاي ورزشي ميني­ گلف در اكثر كشورها به عهده شهرداري هاست.

در این راستا در شهر تبریز هم با عنایت ریاست محترم سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز – جناب آقای مهندس تقی­ پور – که ریاست هیئت گلف استان آذربایجانشرقی را نیز عهده­ دار می­ باشند توسعه زمينهاي ورزشي ميني­ گلف در اولویت برنامه­ های کاری ایشان قرار گرفته است که نمونه آن اختصاص زمینی به مساحت یک هکتار در پارک بزرگ ائل­ گلی تبریز که برای احداث 18 زمین استاندارد جهانی با قابلیت برگزاری مسابقات آسیایی و جهانی آماده شده که به زودی احداث و مورد بهره­ برداری قرار خواهد گرفت.

همچنین در تبریز دو زمینه مینی گلف که یکی در پارک ولیعصر تبریز و دیگری در پارک شهرک مرزداران که دارای 9 زمین استاندارد می باشد احداث شده و هم اکنون قابل استفاده می باشد.

راه اندازي زمینهای ميني­ گلف در مساحتهای كوچك با ۵ ميليون تومان هزينه امكان­پذير است. اين زمين­ها را مي­توان در پارك­ها براي گذران اوقات فراغت افراد جامعه مهيا كرد، تا جوانان به اين ورزش جذب شده و ضمن پركردن اوقات فراغت خود، از ناهنجاري ها و آسيب­هاي اجتماعي دور شوند.

  • ميني گلف در ديگر كشورها

اكنون اين رشته در بيشتر كشورهاي آمريكا، اروپا و آسيا فعال است. اكثر كشورهاي اروپايي داراي فدراسيون ميني ­گلف هستند و رقابت هاي مهم اين رشته را نيز برگزار مي كنند. به طوري كه در رقابت­هاي قهرماني اروپا بيش از ۲۰ كشور شركت مي­ كنند. در خارج از اروپا نيز كشورهاي آمريكا، روسيه، اوكراين، ژاپن، سنگاپور و تايوان و رقابت­هاي بين المللي ميني­ گلف را برگزار مي­كنند.اين ورزش در كشورهايي چون مولداوي، مكزيك، هند، تايلند، استراليا و نيوزيلند نيز فعال است.

فدراسيون جهاني ميني ­گلف با نام اختصاري (F.M.W) اكنون در جهان فعال است و نام بيش از ۴۰ هزار بازيكن را از ۳۷ كشور در رقابت هاي برگزار شده، ثبت كرده است. اين فدراسيون نام ميني­ گلف را از ميان بسياري از نام ها براي اين ورزش برگزيده و تصويب كرده است.

اين فدراسيون ۴ نوع زمين را به نام هاي :

  • 1. بتون (beton)
  • 2. اترنيت (eternite)
  • 3. فلت (flet)
  • 4. بدون پوشش(MOS)

براي بازي ميني­ گلف تصويب كرده است. فدراسيون جهاني ميني­ گلف دو نوع رقابت را در رده ­هاي سني:

زير ۲۱ سال / بزرگسالان (بدون محدوده سني) / بالاي ۴۵ سال

را در دو بخش مردان و زنان به صورت جداگانه برگزار مي­ كند. يكي رقابت­هاي جهاني دوسالانه كه در سال­هاي فرد برگزار مي­ شود و ديگري رقابت­هاي قاره­اي در اروپا و آسياست كه در سال هاي زوج برگزار مي­ كند. اين رقابت­ها در زمين ۱۸ حفره­اي بازي مي­ شود.

در زمينهای بدون پوشش (MOS) كه بيشتر در آمريكا و انگليس وجود دارد، چند رقابت معتبر مانند مستر آمريكا، اوپن ايتاليا، ايرلند، ايتاليا و Crazy Golf كه در انگلستان انجام مي­ شود.
  • ویژگیهای ورزش مینی گلف

ورزش مینی­ گلف بدلیل عدم نیاز به مهارتهای جسمانی بالا و همچنین به علت طی کردن مسافت کم برای تمام گروه های سنی مناسب می­ باشد. این ورزش به علت ردیابی توپ موجب تقویت دید می­ شود. زدن ضربه هماهنگی عصبی و عظلانی را به همراه دارد.

راه ­اندازی این ورزش در مجتمع­ ها موجب پرکردن اوقات فراغت اعضای مجتمع می­ شود و راه­ اندازی آن در هتل­ ها و مکان های توریستی جذب توریست را افزایش می­ دهد.

حضور اعضای خانواده در کنار هم هیجان نشاط و شادابی حاصل از این بازی قابل توصیف نمی باشد. مسابقه می تواند میان دو خانواده نیز برگزار شود. پدر بزرگ را می­ توان با نوه­ اش همبازی نمود که در ورزشهای دیگر کمتر سراغ داریم.

بدلیل عدم نیاز به لبلس خاص خانم­ ها بسادگی می­ توانند در محیط­ های عمومی نیز به این بازی در کنار خانواده خود بپردازند.

با اندکی حمایت و توجه لیگ مینی­ گلف - حتی بصورت کشوری - بوسیله این انجمن قابل برگزاری می­ باشد.

این اطمینان وجود دارد که بدلیل تازگی، تنوع، هیجان و حضور خانواده­ هامینی­ گلف در زمانی کوتاه جای خود را در سبد تفریح هموطنان باز نماید.
"حیف نمیشه به عقب برگردیم به شبای پرسه و در به دری

کافه چی دکمه ی برگشتو بزن به روزای خوب کافه لوتی "
     
  
مرد

 
"حیف نمیشه به عقب برگردیم به شبای پرسه و در به دری

کافه چی دکمه ی برگشتو بزن به روزای خوب کافه لوتی "
     
  
مرد

 
مینی گلف

"حیف نمیشه به عقب برگردیم به شبای پرسه و در به دری

کافه چی دکمه ی برگشتو بزن به روزای خوب کافه لوتی "
     
  
مرد

 
کمربند بازی چه حالی میده نمیدونم واسه کدوم محله ولی خیلی حال میده

خنده های زندگی را روزگار ازما گرفت
ای خوشا روزی که ماهم روزگاری داشتیم
     
  
صفحه  صفحه 6 از 6:  « پیشین  1  2  3  4  5  6 
ورزش
ورزش

ورزش ها و بازیهای محلی جهان

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA