انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 49 از 162:  « پیشین  1  ...  48  49  50  ...  161  162  پسین »

Science News | دانستنیهای علمی


مرد

 
انسان در سال ۲۰۶۴؛ از زندگی ابدی تا هویت‌های جنسی

رادیو فردا : بیش از نیم قرن پیش، ایزاک آسیموف، نویسنده رُمان‌های معروف علمی تخیلی از قبیل «من روبوت» و «پایان ابدیت» از یک نمایشگاه در شهر نیویورک بازدید کرد. این نمایشگاه شامل مجموعه‌ای بود از دستگاه‌های برقی ابداع شده از آغاز قرن بیستم میلادی که دیدن آنها در یک جا سؤالی را در ذهن آسیموف برانگیخت: دنیا در پنجاه سال آینده چه پیشرفت‌هایی را شاهد خواهد بود؟

در نتیجه بازدید از نمایشگاه فوق، آسیموف مقاله‌ای نوشت که عنوان «بازدید از نمایشگاه جهان در سال ۲۰۱۴» را بر آن برگزید. در این نوشتار آسیموف جهانی را پیش‌بینی کرد که در آن فیلم‌های سه‌بُعدی، لوازم خانگی بی‌سیم و خودروهای بدون راننده وجود داشت. آسیموف از نمایشگرهایی گفت که به کمک آنها بشر می‌توانست «تماس تلفنی تصویری برقرار کند، کتاب بخواند یا مطالب مختلف را مورد بررسی قرار دهد».

دیگر پیش‌بینی‌های او اما، تا به امروز به واقعیت نپیوسته است. آسیموف پیش‌بینی کرده بود که تا سال ۲۰۱۴، بیشتر انسان‌ها به منظور فراهم آوردن فضای کشاورزی روی زمین به زندگی زیرِ زمین یا زیرِ آب روی خواهند آورد. او روبوت‌هایی را تصور کرده بود که باغبانی می‌کنند، و از خودروهایی گفته بود که به جای حرکت در سطح جاده بر فراز راه و در هوا شناور خواهند بود.

رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی در مصاحبه‌ای با «ایان پیرسون»، مهندس و آینده‌پژوه بریتانیایی، از او خواست که به سبک آسیموف پیش‌بینی کند که زندگی در ۵۰ سال بعد، در سال ۲۰۶۴، چه فرق‌هایی با زندگی امروزی بشر خواهد داشت.


مسکن

برخلاف آسیموف که از زندگی زیرِ زمین و آب صحبت کرده بود، پیرسون معتقد است که روند رو به رشد شهرنشینی در آینده کلان شهرهایی با جمعیت‌هایی «تا ۵۰ میلیون نفر» را به وجود خواهد آورد. آدمی برای زندگی نگاه از زمین برخواهد گرفت و به آسمان نظر خواهد داشت.

پیرسون در همین باره توضیح می‌دهد: «یکی از راه‌حل‌هایی که هم اینک در حال بررسی است، ساخت آسمان‌خراش‌هایی بسیار بلندمرتبه است؛ شاید به ارتفاع چند کیلومتر». وی در ادامه می‌افزاید: «امروز نمی‌توان چنین ساختمان‌هایی را ساخت چون ماده‌ای را در اختیار نداریم که آنقدر محکم باشد که بشود با اطمینان ساختمان‌هایی با چنان ارتفاعی را با آن بسازیم، اما تا حدود سال‌های ۲۰۵۰ و ۲۰۶۰ مواد کربن‌دار زیادی به دست خواهیم آورد، موادی از قبیل «گِرافِن» و غیره،‌ که بسیار ارزان قیمت بوده و می‌شود با آنها ساختمان‌هایی بسیار مستحکم و بلندمرتبه ساخت».

ابزارَک‌ها

آسیموف در تصویر خود از سال ۲۰۱۴ از ابزارَک (گَجِت‌ها) هایی سخن گفته بود که «غذای آماده» سرو می‌کنند، خاگینه می‌پزند، گوشت کباب می‌کنند و بار کارهای ملال‌آور خانه را از دوش انسان برمی‌دارند.

در عمل، ابزارک‌های سال ۲۰۱۴ بیشتر در ارتباطات به کار گرفته شدند تا کارهای آشپزخانه. در همین حین روند کوچک‌تر شدن این ابزارک‌ها ادامه یافت و – آن طور که پیرسون معتقد است- در آینده این ابزارک‌ها به چنان ابعاد کوچکی خواهند رسید که عملاً به جای جواهر و زیورآلات مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

به گفته این آینده‌پژوه، «در نهایت خواهید توانست تمامی اجزای فن‌آوری اطلاعات (آی تی) مورد نیاز خود را در حجمی کوچک‌تر از یک گوشواره ریز یا یک نگین روی بینی دریافت کنید. نمایشگر مورد نیازتان به شکل لنز یا عینک مخصوص‌تان خواهد بود. خواهید توانست با استفاده از حرکت انگشتان دستتان در فضای سه بُعدی [در هوا] تایپ کنید، و به هر شکلی که مایل بودید با این سامانه کار کنید. در چنین شرایطی دیگر واقعاً به این گجت‌های امروزی نیازی نخواهید داشت و لازم نخواهد بود آنها را با خود حمل کنید».

روبوت‌ها

پیرسون معتقد است که روبوت‌های فردا با تصویرِ قالبیِ پیکرهایی آهنی و پیچ و مهره‌دار، تفاوت مشهودی خواهند داشت: «روبوت‌های آینده چرخ‌دنده و سیم‌کشی ندارند، خیلی محتمل است که در ساخت آنها از نوعی ژل پلیمر که به نوعی اسکلت پلاستیکی می‌چسبد، استفاده شود».

انرژی

به باورِ پیرسون، تا سال ۲۰۶۴ انرژی گُداخت هسته‌ای و انرژی خورشیدی منابع اصلی نیرو در جهانی خواهند بود که تا آن موقع سال‌هاست که انرژی‌های ارزان‌قیمت و تجدیدپذیر را جایگزین سوخت فسیلی کرده است.

پیرسون در این باره می‌گوید: «در سال ۲۰۶۴، به احتمال قوی رآکتورهای گداخت هسته‌ای را راه انداخته و انرژی ارزان‌قیمت از آنها به دست خواهیم آورد. علاوه بر آن، به محض اینکه چند مشکل موجود در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی را از میان برداریم، خواهیم توانست با بهایی بسیار ارزان‌تر از استخراج نفت از زمین، از انرژی خورشیدی استفاده کنیم».

حمل و نقل


پیرسون با تصویرِ همیشگیِ آینده‌پژوهان، از جمله آسیموف، از آینده‌ای که در آن خودروهای پرنده بر فراز راه پرواز می‌کنند، مخالف است. وی می‌گوید به دلایل ایمنی و مهندسی، راننده‌ها در سال ۲۰۶۴ از خودروهای برقی استفاده خواهند کرد که «البته روی جاده حرکت خواهند کرد».

این پژوهشگر در توضیح دلیل باقی ماندن خودروها بر روی زمین گفت: «به چنین کاری نیاز نخواهیم داشت. وقتی استفاده از ماشین‌های برقی را شروع کنیم، این نوع خودرو می‌تواند به فاصله چند سانتی‌متری یا حتی چند میلی‌متری از دیگر خودروها حرکت کند. آن وقت اگر لوله‌های بزرگی را بسازیم که خودروهای برقی در چند لایه در آنها حرکت کنند، خواهیم توانست ۷۵ برابر تعداد خودروهای امروزی را جابه‌جا کنیم».

جنگ

آسیموف گفته بود که اگر زمانی در آینده جنگی هسته‌ای رخ دهد، «چنین آینده‌ای ارزش صحبت کردن ندارد». پیرسون نیز می‌گوید با این حرف موافق است و تأکید می‌کند که امکان بروز جنگی جهانی در خاورمیانه یا آسیا وجود دارد، یا حتی ممکن است مجموعه‌ای از جنگ‌های داخلی را بین ایدئولوگ‌های جناح‌های چپ و راست در غرب مشاهده کنیم.

در عین حال، به باور پیرسون، پیشرفت‌های سریع در عرصه فن‌آوری چشم‌اندازِ جنگ در آینده را ویران‌گرتر از هر زمانی ترسیم کرده است.

سرگرمی

«آدم‌ها در آینده هم به آدم‌ها علاقه خواهند داشت»، پیرسون اعتقاد دارد که به همین دلیل سینما، نمایش و کنسرت همچنان وجود خواهد داشت اما شیوه عرضه محصولات فرهنگی تفاوت خواهد کرد.

به گفته پیرسون: «در سال ۲۰۶۴، وقتی به یک قطعه موسیقی فکر کنید، همان قطعه در ذهن‌تان نواخته می‌شود! نمی‌دانید چطور، اصلاً هم برایتان مهم نیست، این طوری خواهد بود دیگر. یک شکل دیگرِ سرگرمی که امروز موجود نیست، ارتباط رؤیایی است به این معنا که خواهید توانست رؤیایتان را به رؤیای فرد دیگری وصل کنید. در سال ۲۰۶۴ خواهید توانست به انتخاب خودتان خواب ببینید، تصویرهای رؤیایتان را دست‌چین کنید و مستقیم به مغز و چشمان‌تان بفرستید، حتی خواهید توانست برای خوابتان صدا هم بگذارید. همچنین قادر خواهید بود که رؤیای‌تان را با اتصال به رؤیای شخص دیگری به اشتراک بگذارید.»

روابط بین «هویت‌های جنسی»

آسیموف در پیش‌بینی خود چیزی درباره روابط دو جنس و هویت جنسی نگفته است. اما پیرسون، با توجه به تحول‌های عظیمی که در زمینه هورمون درمانی و جراحی تغییر جنسیت رخ داده، می‌گوید تلقی بشریت از معنای مردانگی و زنانگی در آستانه تغییری اساسی است.

این آینده‌پژوه توضیح می‌دهد که «این دستاوردها عصر جدیدی از روابط بین هویت‌های جنسی را آغاز خواهد کرد، زمانی که ما اساساً خواهیم توانست به انتخاب خودمان جنسیت‌مان را تعیین کنیم. در آن زمان، بر خلاف امروز انتخاب بین مرد و زن محدود نخواهد بود. همین امروز هم خطوط مرزبندی بین هویت‌های جنسی کمرنگ شده و در آینده نیز، هیچ مانعی در برابر ما وجود نخواهد داشت. در آینده، به کمک فن‌آوری، جنسیت‌های جدیدی خلق خواهیم کرد، حتی روش‌های عشق‌بازی نوینی ابداع می‌کنیم که به جای دو نفر به شرکت سه یا چهار نفر از جنسیت‌های مختلف نیاز خواهند داشت».

بحران وجودی

دید وسیع آسیموف موجب شد که این نویسنده شهیر، روانشناسی را به عنوان «تخصص کلیدی» در حیطه پزشکیِ دنیای آینده اعلام کند. چرا که، به باور آسیموف، در دنیایی از ماشین‌های خودکار زندگی بشر تا حدی ملال‌آور نیز خواهد شد. پیرسون با این نظریه مخالف است.

به عقیده پیرسون «در دنیای آینده کار فرآیندی بین فردی خواهد بود که شامل تعامل با آدم‌های دیگر می‌شود، چنین چیزی ملال‌آور نیست. انسان‌ها انجام چنین کارهایی را دوست دارند. اما در آینده مسئله‌ای که می‌تواند برای انسان مطرح شود بحران‌های وجودی است. آدم‌ها همیشه استعداد خوبی در پیدا کردن غم در میانه شادی داشته‌اند. به تصور من، یکی از مشکلاتی که در اینده خواهیم داشت نگرانی از این بابت است که مبادا از حداکثرِ ممکنِ زندگی بهره‌مند نشویم. این مسئله امروز هم مشکل‌ساز شده،‌ و انسان‌ها در زندگی با استرس ناشی از انتخاب مواجه هستند».

زندگی ابدی

و دست آخر آنکه آسیموف به درستی «انفجار جمعیت» در آینده را پیش‌بینی کرده و آن را به عنوان یکی از مشکل‌زاترین موانع پیشِ روی زمین دانسته بود. آنچه آینده‌پژوهِ دیروز از تصورش باز مانده بود «زندگی ابدی»، یا به قول پیرسون «زندگی ابدی الکترونیکی» است.

پیرسون در توضیح این نظریه می‌گوید: «در نهایت، زمانی حول و حوش سال ۲۰۵۰، به نقطه‌ای خواهیم رسید که ۹۰ درصد آنچه به آن می‌اندیشید در بیرون از مغزتان انجام می‌شود. تا سال ۲۰۶۰، اگر یک کامیون شما را زیر گرفت، مشکل چندانی در زندگی حرفه‌ای‌تان ایجاد نخواهد شد. کشته شدن‌تان مسئله بغرنجی نخواهد بود، چرا که ذهن‌تان همچنان روی شبکه زنده است. بنابراین، می‌توانید خیلی راحت از اولین فروشگاه یک اندروید [روبوت انسان‌نما] بخرید، ذهن‌تان را رویش بارگذاری [آپلود] کنید و طوری وانمود کنید انگاری که هیچ اتفاقی نیفتاده است. این حالت نوعی زندگی ابدی برایتان فراهم می‌آورد. شاید ترجیح بدهید چندین کپی از خودتان تهیه کنید. چه بسا، علاوه بر نسخه‌ای از ذهن‌تان که در سر دارید، محض احتیاط، چندین کپی از آن را روی شبکه هم ذخیره کنید. وقتی به این سطح از انتخاب برسیم، آینده بشریت یکسره دستخوش تغییر قرار خواهد گرفت».
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
راهی جدید برای تشخیص زلزله و سونامی

از بی قراری حیوانات می شود فهمید زلزله ای در راه است، اما امروز که دیگر در زندگی شهری اسب و مرغ و خروس جایی ندارد، چطور می توان از وقوع زمین لرزه مطلع شد و جان به در برد؟ از وقوع سونامی و انواع دیگر توفان های چرخان و غیر چرخان چطور؟

نه تنها چند دقیقه پیش از وقوع بلایای طبیعی که حتی چند ثانیه زودتر مطلع شدن از آن هم می تواند در زنده ماندن تعداد بیشتری از مردم موثر باشد.

گروهی از دانشمندان در شعبه شهر سن دیه‌گوی دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، سیستمی درست کردند که مدعی‌اند با آن می توان وقوع زلزله، سونامی و توفان را پیش‌بینی کرد.

این سیستم هم اکنون در بخش‌های جنوبی کالیفرنیا در حال آزمایش است.

سیستمی که این گروه از دانشمندان طراحی کردند از GPS و انواعی از حسگر استفاده می‌کند.

GPS یا همان سیستم موقعیت‌یاب ‌ماهواره‌ای هر حرکت کوچک در زمین را ثبت می‌کند.

حسگرهایی هم روی زمین نصب شده‌اند که می‌توان با آنها امواج لرزه‌ای زمین را اندازه گرفت. این امواج از دل زمین بیرون می‌آیند و دلیل آن هم جابه‌جایی لایه‌های زمین یا وقوع انفجار و آتش فشان است.

اطلاعات به دست آمده از این حسگرها و سیستم موقعیت یاب ماهواره‌ای با اطلاعات به دست آمده از دستگاه‌های سنجش جو با هم جمع می‌شوند و از روی آنهاست که می‌توان متوجه جابه‌جایی‌های درون زمین شد.

آن طور که دکتر یهودا باک، سرپرست این تیم تحقیقی می‌گوید با نتایج به دست آمده، چند ثانیه‌ای پیش از وقوع یکی از این بلایای طبیعی می‌توان از رخداد آن مطلع شد.

همین چند ثانیه کافی است تا نیروهای امدادی بجنبند و خودشان را آماده کنند. مردم هم با گرفتن اخطارهایی که روی تلفن‌های همراه هوشمندشان می‌آید، چندثانیه‌ای وقت دارند تا جان خودشان و عزیزانشان را نجات دهند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آشنایی با نوشیدنی‌های گرمابخش در فصل سرما

وقتی درجه‌ی دماسنج مدام پایین می‌رود و به صفر می‌رسد و حتی از آن هم پایین‌تر می‌رود یادتان باشد طبیعت مواد غذایی مختلفی در اختیار ما گذاشته است که اولین ویژگی‌شان گرم کردن بدن است.
در این مطلب کوتاه روش تهیه‌ی دو نوشیدنی دل چسب گرمابخش را به شما یاد می‌دهیم.


نوشیدنی زنجبیلی

زنجبیل یکی از آن ادویه‌های قدیمی است که برای گرم کردن بدن تأثیر زیادی دارد.
زنجبیل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود به خاطر اینکه حاوی ترکیبات ضد باکتریایی است.
تهیه‌ی نوشیدنی با زنجبیل باعث افزایش گرمای درونی بدن می‌شود و قدرت بدنی شما را بالا می‌برد.

مواد لازم

زنجبیل تازه: یک تکه
آب: نیم لیتر
لیموترش: نصف عدد
عسل: به اندازه‌ی کافی

روش تهیه

زنجبیل تازه‌ی تمیز را به صورت ورقه‌های نازک برش دهید. می‌توانید اول پوست زنجبیل را بگیرید. ورقه‌های زنجبیل را در نیم لیتر آب بریزید و بگذارید بجوشد و آب آن نصف شود. سپس زیر شعله را خاموش کنید و جوشانده‌تان را در یک فنجان بریزید.
آب نصف لیموترش را بگیرید و به آن اضافه کنید. یک قاشق عسل نیز به نوشیدنی زنجبیلی‌تان افزوده و هم بزنید تا شیرین شود. عسل نیز خاصیت ضد باکتریایی طبیعی فوق‌العاده‌ای دارد و باعث تقویت بدنتان می‌شود.
نوشیدنی‌های گازدار و انرژی زا و غیره را کنار بگذارید و خودتان را به یک فنجان نوشیدنی زنجبیلی گرم مهمان کنید و از خواص آن نهایت استفاده را ببرید.


نوشیدنی دارچینی

دارچین نیز مانند زنجبیل علاوه بر طعم دادن به غذاها خواص فوق‌العاده‌ای دارد که به ویژه در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ادویه گرمابخش است و درعین‌حال باعث تنظیم قند خون می‌شود.

مواد لازم

چوب دارچین: 2 عدد
آب: یک لیوان
چوب میخک: یک عدد
عسل: یک قاشق

روش تهیه

چوب دارچین را در آب ریخته و اجازه دهید به مدت 5 تا 10 دقیقه بجوشد. محلول را صاف کرده و داخل یک فنجان بریزید. اگر دوست داشته باشید یک عدد چوب میخک هم داخل آن بیندازید. یک قاشق عسل به نوشیدنی دارچینی‌تان بزنید و میل کنید.

اگر باردار هستید از مصرف زیاد دارچین بپرهیزید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
اتومبیل با صفحه خورشیدی

شرکت اتومبیل سازی فورد به زودی نمونه اولیه اتومبیل برقی خود را معرفی می‌کند که باتری‌هایش با نور آفتاب شارژ می‌شود.
پیشتر فورد اتومبیلی که با برق و بنزین کار کند ساخته بود. همانند آن اتومبیل، این نمونه جدید هم برای محکم کاری امکان شارژ شدن از طریق شارژر دیواری را دارد.
اتومبیلی که فورد طراحی کرده روی سقفش صفحه خورشیدی دارد.
این شرکت می‌گوید اتومبیلشان می‌تواند ۳۳ کیلومتر را تنها با استفاده از شارژ باتری بپیماید.
صفحه خورشیدی که روی این اتومبیل نصب می‌شود، مجهز به نوعی از تکنولوژیست که جهت تابش آفتاب را پیدا می‌کند و نور را به روی سلول‌های خورشیدی می‌تاباند.
همچنین نور آفتاب در این صفحه هشت برابر تقویت می‌شود.
صفحه‌های خورشیدی هنوز آنقدر به بازدهی بالایی نرسیده‌اند که بتوان با آنها انرژی بیشتری تولید کرد. اما تحقیقی که برای ساخت این نمونه اولیه از اتومبیل فورد انجام شده، می‌گوید که در آینده‌ای نزدیک می‌توان هفتاد درصد از مسیرهای روزانه را در اتومبیل‌های برقی – بنزینی با استفاده از انرژی به دست آمده از خورشید پیمود.
نمونه اولیه از این اتومبیل فورد در نمایشگاه الکترونیک لاس وگاس به نمایش در می‌آید و سپس این کارخانه شروع می‌کند به آزمایش این اتومبیل تا ببیند چقدر استفاده از آن در شهرها عملی است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
شیشه و هروئین روی ریل ارزانی: شیشه کیلویی ۱۵ میلیون، هروئین ده میلیون

عرضه هروئین و شیشه با نام‌های تازه

جام جم : هر روز خبرهای تازه می‌رسد تحت‌عنوان ورود نسل جدید مخدرهای صنعتی. دو روز پیش هم از کشف ماده مخدر جدید در استان فارس خبر رسید که مخدری گران است و هر تکه چهار سانتی‌متری از آن 170 هزار تومان قیمت دارد، اما شاید کمتر کسی بداند این مخدرها با اسامی جدید همه مشتقاتی از هروئین و شیشه است که برای ایجاد جذابیت در جوانان تولید و عرضه می‌شود.
مخدرهای جدید یکی از صدها ابتکار شبکه قاچاق مواد مخدر است که برای در دست گرفتن بازار، هرازگاهی در ترکیب مخدرهای قدیمی دست می برند و با تولید مخدرهای جدید، مصرف کنندگان را همچنان مشتاق مصرف نگه می دارند.
سال هاست قاچاقچیان و سردسته های باندهای تولید و توزیع موادمخدر، مصرف کنندگان مواد را با نام های تازه و جذاب بازی می دهند.
غذای گیاهی، حباب، میو میو، نمک حمام، موج عاج، کبوتر قرمز، رعد و برق سفید، توفان شارلی، آسمان وانیلی، کیسه های نمک، خوشی، آقای خندان، خوشی های جاودانه، مار سیاه، صخره های ماه، ادویه الماس، آبی مرموز، آسمان هفتم، درخشش و سعادت فقط بخشی از نام هایی است که مافیای مواد مخدر برای جذب افراد بیشتر به بازار مصرف به متاآمفتامین ها می چسبانند تا مصرف کنندگان درک نکنند که مشتری محرک های مصنوعی و پرخطر هستند.
البته همه این محرک ها که به گفته معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با موادمخدر تاکنون 250 نوع از آنها در جهان شناسایی شده به ایران وارد نشده، اما آنهایی که پایشان به بازار مصرف داخلی رسیده با استقبال روبه رو شده است.
ماده مخدر ماری جوانای صنعتی که محتوی اسپایس (کانابیس صنعتی) است و در جهان با نام ماری جوانای تقلبی شناخته می شود در ایران به نام «گل» معروف است و مصرف کنندگان با این اطمینان که گل ماده ای گیاهی است و خطری ندارد آن را مصرف می کنند، بی خبر از این که هر چند گل، نشئگی های طولانی تر به دنبال دارد، اما عاقبتش جنون و دیوانگی است.
این تاکتیک فروشندگان و دلالان مواد مخدر است که تاکنون در همه نقاط جهان جواب نیز داده و در کشور ما نیز پاسخ گرفته است.


بازار در دست شیشه و هروئین

دنیا برای دوستداران موادمخدر جای راحتی است؛ آن قدر راحت که در هر کجای دنیا که باشند، اگر دست دراز کنند به یکی از انواع مخدرها یا محرک های سنتی و صنعتی دست پیدا می کنند.
در این میان، بازار موادمخدر مصنوعی داغ تر است و جمع بندی های انجام شده در کشورمان و اطلاعات به دست آمده از مراکز ترک اعتیاد و کمپ ها نشان می دهد که شیشه و هروئین همچنان پرطرفدارترین محرک و مخدر میان ایرانیان است.


شیشه و هروئین روی ریل ارزانی

اگر مایحتاج ضروری مردم هر روز میل به گرانی داشته باشد، ولی مخدرها و محرک ها به سمت ارزان شدن پیش می رود، دلیلش هم تلاش قاچاقچیان برای تسخیر هرچه بیشتر بازار است.
این گفته را یک منبع آگاه در شورای هماهنگی ستاد مبازره با موادمخدر در گفت وگو با جام جم تائید می کند که استدلالش نیز روند کاهشی قیمت دو ماده پرمصرف شیشه و هروئین در ماه های اخیر است.
آمارهای این منبع مطلع مربوط به ماه آذر است که نشان می دهد قیمت عمده فروشی شیشه در هر کیلو 15 میلیون تومان و برای هروئین در هر کیلو ده میلیون تومان است که نسبت به نیمه نخست امسال کمتر شده است.
البته این قیمت های عمده فروشی وقتی به حوزه خرده فروشی می رسد تا تقریبا دو برابر افزایش می یابد که گفته های یک خرده فروش مواد این را بخوبی نشان می دهد.
این فروشنده به جام جم توضیح می دهد که شیشه برای خرده فروشان کیلویی 27 تا 28 میلیون تومان هزینه دارد که قیمت هر سوت از آن برای مصرف کننده هزار تا 2000 تومان آب می خورد (هر سوت هزار گرم است و هر کیلو هزار گرم است.)
وضع در مورد هروئین هم به این شکل است، چون هروئینی که به صورت عمده، کیلویی ده میلیون تومان فروخته می شود، وقتی در دست خرده فروشان قرار می گیرد تا کیلویی 17 تا 18میلیون تومان افزایش می یابد و زمانی که به دست مصرف کننده می رسد تا چند 10 برابر گران می شود.این خرده فروش موادمخدر به جام جم توضیح می دهد که هر گرم هروئین (معادل چهار دانه) برای مصرف کننده 35 تا 40 هزار تومان هزینه دارد و هر دانه هروئین (معادل 20 تا 25 سانتی متر) 5000 تا 7000 تومان فروخته می شود.
بر مبنای گفته های این فروشنده، با یک حساب سرانگشتی می توان به سود کلانی که عاید قاچاقچیان و فروشندگان کلان و خرد می شود، پی برد و می توان فهمید که چرا مافیای موادمخدر هر روز قدرتمندتر از قبل می شود و هیچ نیرویی نمی تواند جلوی فعالیت باندهای قاچاق را بگیرد، حتی جلوی تولید مواد جدید را که با اسم های جذاب و بظاهر بی خطر، قاپ مصرف کنندگان را می دزدد.


عوارض مصرف شیشه و هروئین

مصرف هر ماده مخدر یکسری علائم دارد و یکسری عوارض. مصرف کنندگان شیشه زمانی که در ابتدای راه هستند علائمی چون بی خوابی، بی اشتهایی، افزایش تمرکز و انرژی و اعتماد به نفس کاذب را تجربه می کنند. در واقع آنها در شغل، تحصیل و زندگی اجتماعی خود بهبود عملــکرد پیدا می کننـــد و نوعی سرخوشی را تجربه می کنند.
اما با ادامه مصرف شیشه، ورق برمی گردد و حالت های متفاوتی به مصرف کننده دست می دهد. بدبینی، هذیان گویی و توهم از جمله علائم ادامه مصرف است که با تداوم مصرف، فرد به جایی می رسد که احساس بی انرژی بودن می کند تا جایی که حس می کند قادر به سرپا ایستادن نیست.
همه افراد شیشه ای عوارض شدیدی را نیز تجربه می کنند به طوری که مردمک چشمشان بسیار گشاد می شود و به همین علت نسبت به نور، حساسیت شدید پیدا می کنند.
افزایش فشار خون، افزایش ضربان قلب و دمای بدن، اختلال در حافظه، اختلال در سیستم ایمنی بدن، تحریک پذیری زیاد، اسهال، استفراغ، لرزش بدن، بی اشتهایی شدید و ایجاد زخم در دست ها و صورت و خارش های مداوم نیز از عوارض مصرف شیشه است. عوارض قلبی، آمبولی ریه (ایجاد حباب در ریه)، عوارض کلیوی و تخریب لب پیشانی مغز نیز از پیامدهای مصرف این ماده محرک صنعتی است.
مصرف کنندگان هروئین نیز با عوارض زیادی درگیر می شوند. مشکلات معده، کاهش ترشح اسید معده، تاخیر در هضم، کاهش جریان خون در کلیه ها که باعث نارسایی این عضو می شود، مشکلات قلبی بویژه عفونت لایه های داخلی قلب، التهاب مفاصل، مشکلات کبدی همچون سیروز و هپاتیت و نیز تشنج های مداوم به علت مختل شدن سیستم تنفسی و گرفتگی رگ های مغز از عوارض مصرف ماده مخدر هروئین است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بدن چقدر پس از مرگ مغزی زنده می‌ماند؟

فردی که دچار مرگ مغزی می‌شود، از نظر پزشکان فردی زنده به شمار نمی‌رود،‌اما تکنولوژی می‌تواند به زنده نگه داشتن بخش‌هایی از بدن مبتلایان به مرگ مغزی برای مدتی مشخص کمک کند.
براساس گزارش دیسکاوری، زمانی مرگ مغزی در فردی تایید می‌شود که هیچ فعالیت مغزی و عصبی در مغز و ساقه مغز او دیده نشود، به بیانی دیگر هیچ پالس الکتریکی میان سلول‌های مغزی رد و بدل نشوند. پزشکان برای تعیین مرگ مغزی در فرد چند آزمایش انجام می‌دهند که یکی از آنها بررسی توانایی کنترل تنفس توسط بیمار است، عکس‌العملی بسیار ابتدایی که توسط ساقه مغز انجام می‌گیرد. به گفته دایانا گرین، استادیار جراحی اعصاب در دانشگاه اوهایو، کنترل تنفس آخرین چیزی است که در بیماران مرگ مغزی از دست می‌رود.
در آمریکا و بسیاری دیگر از کشورها اگر فعالیت‌های مغزی فردی به صورت دائمی از بین برود، و یا تمامی عملیات تنفسی و چرخش مایعات در بدنش مختل شود رسما مرده اعلام می‌شود.
با این‌همه سیستم الکتریکی درونی قلب می‌تواند برای مدتی کوتاه پس از مرگ مغزی طپش قلب را حفظ کند، در حقیقت قلب انسان می‌تواند در خارج از بدن نیز به طپیدن خود ادامه دهد اما بدون دستگاه تنفس مصنوعی که جریان اکسیژن و خون را حفظ می‌کند، این طپش به سرعت و در کمتر از یک ساعت متوقف خواهد شد.
اما با استفاده از یک دستگاه تنفس مصنوعی برخی از فرایند‌های بیولوژیکی از قبیل عملکرد کلیه و معده می‌تواند برای یک هفته ادامه پیدا کند. به گفته پزشکان این فعالیت‌ها به معنی زنده بودن فرد نیستند، اگر مغز کسی مرده باشد، آن فرد مرده‌است اما با کمک تکنولوژی می‌توان بدن را وادار به انجام کارهایی کرد که در زمان زنده بودن مغز انجام می‌داده‌است.
بدون وجود مغز، بدن هورمون‌های حیاتی برای حفظ فرایند‌های بیولوژیکی از قبیل هورمون‌های مورد نیاز برای فعالیت معده، کلیه و سیستم ایمنی بدن، را بیش از یک هفته ترشح نخواهد کرد. برای مثال هورمون‌های تیروئید برای تنظیم متابولیسم بدن از اهمیت بالایی برخوردارند و هورمون واسوپرسین برای حفظ آب در کلیه بسیار حیاتی است.
فشار خون معمولی که در بدن نقش کلیدی به عهده دارد نیز معمولا بدون حضور دستگاه تنظمی کننده فشار خون در فرد مبتلا به مرگ مغزی ثابت نخواهد ماند.
قربانی مرگ مغزی همچنین قادر به حفظ کنترل دمای بدن خود نیست از این رو بدن باید با استفاده از پتو گرم، اتاق گرم و گاه سرم‌های گرم در حرارت مناسب نگهداری داشته‌شود.
بدن فرد مبتلا به مرگ مغزی معمولا برای طولانی‌مدت نگهداری نمی‌شود اما گاه پزشکان در صورتی که بخواهند از اعضای بدن فرد برای پیوند استفاده کنند و یا خانواده فرد برای خداحافظی به زمان بیشتری نیاز داشته‌باشند، از دستگاه‌های پشتیبان حیات برای چندین روز استفاده می‌کنند.
درصورتی که وضعیت فرد با تمامی ویژگی‌های مرگ مغزی همخوانی داشته باشد،‌دیگر برای پزشک قطعی خواهد شد که مغز فرد مرده‌است و محافظت از بدن آغاز می‌شود.
درباره اینکه بدن قربانی تا چه زمانی پس از مرگ مغزی زنده باقی می‌ماند تحقیقات چندانی انجام نگرفته‌است. بحث مرگ مغزی از اوایل دهه 1950 در فرانسه آغاز شد، زمانی که 6 بیمار برای دو تا 26 روز بدون وجود جریان خود در مغز زنده نگه داشته‌شدند.
امروزه با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته بدن قربانی را می‌توان برای مدتی طولانی و شاید برای همیشه زنده نگه داشت، اما گذشت زمان نگهداری از آن را دشوارتر ساخته و نسوج بدن در معرض خطر شدید عفونت قرار می‌گیرند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چای سبز برای چه کسانی ممنوع است!

افرادی که داروهای ضدانعقاد مثل وارفارین استفاده می کنند و یا افرادی که عادت به مصرف آسپرین دارند باید از مصرف چای سبز خودداری کنند.
یوسف نقیایی مدیرگروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: چای سبز همانند چای و سایر نوشیدنی ها در گروه متفرقه قرار می گیرد و مقدار انرژی آن بسیار ناچیز و به مقدار یک کیلوکالری است.
وی ادامه داد: چای سبز بسیاری از ترکیبات چای سیاه از جمله کافئین بالا، تانن ها، تئوبورومین، اسیدگالیک و غیره را دارا می باشد.
وی افزود: مهم ترین ماده موثر در چای سبز کاتچین می باشد که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی و موثر در پیشگیری از بروز سرطان ها و آسیب های قلبی عروقی می باشد.
وی اضافه کرد: چای سبز همچنین دارای پلی فنولهای فراوان بوده که علاوه بر خواص آنتی اکسیدان، خاصیت آنتی باکتریال و ضد عفونت هم دارد.
این کار شناس تغذیه گفت: چای سبز حاوی فلوئور بالا می باشد که نقش مهمی در پیشگیری از پوسیدگی دندان ایفا می کند.
نقیایی تصریح کرد: چای سبز حاوی موادی است که منجر به فعال شدن آنزیم لیپاز شده و این امر به کاهش تری گلیسرید کمک می کند.
وی خاطرنشان کرد: این نوشیدنی همچنین حاوی موادی است که منجر به کاهش مرگ سلولی ارگان های مهم مانند قلب می شود و سایر خواص آن شامل کاهش کلسترول خون، کاهش فشار خون، قند خون و پیشگیری از افزایش قندخون و افزایش ایمنی بدن می باشد.
مدیرگروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در مورد منع مصرف چای سبز در افراد مختلف گفت: افرادی که داروهای ضدانعقاد مثل وارفارین استفاده می کنند و یا افرادی که عادت به مصرف آسپرین دارند باید از مصرف این نوشیدنی خودداری کنند. همچنین مصرف آن در دوره بارداری و شیردهی طبق نظر و توصیه پزشک و با احتیاط مصرف شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
اسپری دی‌ان‌ای از دزدی بانک‌ها کاسته

اتحادیه بانک داران بریتانیا اعلام کرده است که تعداد دزدی از شعب بانک ها در این کشور در سال ۲۰۱۱ میلادی نود درصد کمتر از میزان سال ۱۹۹۲ است.
در سال ۱۹۹۲ ۸۴۷ فقره دزدی از شعبه بانک ها انجام شده در حالی که در سال۲۰۱۱ تنها ۶۶ مورد داشته‌اند.
در آمریکا هم آن طور که پلیس فدرال این کشور گزارش کرده در سال ۲۰۱۲ میلادی تعداد دزدی از شعبه بانک به کمترین میزان خود در طی دهه ها رسیده است.
دلایلی که برای کاسته شدن از میزان دزدی از شعب بانک عنوان شده متنوع هستند. بیشتر از همه این موضوع عنوان شده که دوربین های مدار بسته در بانکها بیشتر و بهتر از قبل هستند و اینکه بانک ها از انتشار یک گاز در زمان دزدی استفاده می کنند.
پلیس می‌تواند دی‌ان‌ای مخصوص را ردیابی کند
این گاز حاوی دی ان ای مخصوصی است که در زمان دزدی، در محیط بانک آزاد می شود.
کسانی که در ساختمان باشند و حتی پول ها در معرض این گاز قرار می گیرند که به خاطر دی ان ای مخصوصی که دارد می توان آن را ردیابی کرد.
این دی ان ای را نمی توان به راحتی با شستن از روی پوست پاک کرد.
از این گاز علاوه بر بانک ها در جواهرفروشی‌های اروپا هم استفاده می شود.
در گزارش آنها آمده که به تازگی دزدان به جای شعبه های بانک ها بیشتر به اتومبیل های حامل پول حمله می کنند و تعداد دزدی های اینترنتی هم افزوده شده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
زن

 
رونمایی از تلویزیون‌هایی با قابلیت خم شدن صفحه تصویر



شرکت کره ای سامسونگ از تلویزیون تازه خود که از قابلیت خم شدن برخوردار است، رونمایی کرده است.

کاربران می توانند با استفاده از کنترل راه دور میزان انحنای صفحه تصویر این تلویزیون ۸۵ اینچی را تغییر دهند.

شرکت ال جی نیز از تلویزیون مشابهی رونمایی کرده است.

ال جی در ساخت این تلویزیون ۷۷ اینچی از فناوری OLED بهره برده است.

این دو تلویزیون جدید برای نخستین بار در نمایشگاه وسائل الکترونیک لاس وگاس عرضه شده اند.

این دو شرکت اعلام کرده اند که انحنای صفحه تصویر این تلویزیون‌ها، تصویر بهتری را به کاربران ارائه می دهد.

بر این اساس، کاربران بر اساس تعداد بینندگان و فاصله آنها از نمایشگر، انحنای صفحه تصویر را تغییر خواهند داد.

تحلیلگران نسبت به موفقیت این تلویزیون ها در بازار تردید دارند.

به گفته آنها چالش اصلی سامسونگ و ال جی نشان دادن نیاز بازار به این گونه تلویزیون است.

سامسونگ و ال جی هنوز بهای تقریبی این دستگاه های جدید و تاریخ عرضه آنها به بازارهای جهانی را اعلام نکرده اند.

با این حال، آنها نمونه هایی از این نوع تلویزیون که دارای انحنای ثابت هستند را عرضه کرده اند.

این تلویزیون های مقعر، صفحه تصویر ۱۰۵ اینچی دارند و نسبت تصویر در آنها ۲۱:۹ است.
Dream what you want to dream
Go where you want to go
Be what you want to be
Because you have only one life
And one chance to do all the things
You want to do
     
  
مرد

 
آشنایی با با ۶ خاصیت فوق‌العاده ماست

ماست از هند باستان شناخته شده و دارای خواص بسیار می‌باشد.
ماست از تخمیر شیر به دست می‌آید، پس از حرارت دادن شیر تا دمای 80 درجه سانتی‌گراد و تغییر و تخریب پروتئین کازئین در شیر و اضافه شدن استرپتوکوکوس و بیفیدوباکتری‌ها در شیر لخته ایجاد شده و پس از سرد کردن تا دمای 45 درجه سانتی‌گراد بین 7-4 ساعت ماست به دست می‌آید.
ماست دارای سه نوع کم‌چرب، با چربی متوسط و پرچرب می‌باشد که یک لیوان 240 سی‌سی ماست حاوی 12 گرم پروتئین، 15گرم کربوهیدرات و 300-280 میلی‌گرم کلسیم می‌باشد. ویتامینB12 , B2، پتاسیم و منیزیم در شیر فراوان است.


1- پیشگیری از پوکی استخوان (استئوپروز)

مصرف کلسیم و ویتامین D از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. کلسیم در تمامی سنین در حجم و استحکام استخوان نقش اساسی دارد و ویتامین D جذب کلسیم را بالا می‌برد. برای دارا بودن استخوان‌های محکم روزانه 800 تا 1000 میلی‌گرم کلسیم لازم است که سه لیوان ماست آن را تأمین می‌کند. امروزه بسیاری از انواع ماست‌ها با ویتامین D غنی شده است، روزانهIU 400 ویتامین D برای جذب کلسیم لازم می‌باشد.


2- کاهش خطر فشارخون بالا

در تحقیقات اخیری که در دانشگاه مادرید اسپانیا بر روی 5000 نفر انجام شد 50 درصد خطر فشارخون بالا در افرادی که روزانه 3-2 سهم ماست کم‌چرب مصرف می‌کردند کاهش پیدا کرد؛ دانشگاه هاروارد اعلام کرده است که کلسیم موجود در لبنیات در باز شدن عروق و کاهش فشارخون نقش دارد.


3- بهبود سیستم گوارش

ماست به بهبود مشکلات گوارشی زیر کمک می‌کند:

* عدم تحمل لاکتوز؛ درحالی‌که 8 درصد جمعیت جهان نسبت به شیر حساس هستند، پژوهشگران اعلام کرده‌اند که شیر دارای لاکتوز و پروتئین کازئین است که افراد به آن آلرژی دارند و در ماست این دو عامل به مقدار حداقل وجود دارد، در صورتی که یک لیوان ماست، همان مقدار پروتئین و کلسیم را به افراد می‌رساند.
* یبوست؛ ماست به دلیل دارا بودن پروبیوتیک‌ها فعالیت روده را افزایش داده و از یبوست جلوگیری می‌کند.
* سرطان روده؛ هنگامی که فعالیت روده افزایش یابد و مدفوع در روده تجمع پیدا نکند تا مواد سمی و رادیکال‌های آزاد ایجاد شود، خطر ابتلا به سرطان روده کاهش می‌یابد.
* عفونت پیلوری معده؛ ماست اسید معده را معتدل کرده و سوزش معده را که باکتری هلیکوباکترپیلوری ایجاد می‌کند کاهش می‌دهد. در تحقیقات اخیر در تایوان ماست به دلیل دارا بودن لاکتوباسیلوس در درمان عفونت هلیکوباکتر مفید می‌باشد و خطر ابتلا به سرطان معده را کاهش می‌دهد.


4- کاهش عفونت دستگاه تناسلی در زنان

کاندیدا (Candida) سبب عفونت دستگاه تناسلی می‌گردد و بیماری بسیار شایع در زنان است. PH مناسب دستگاه تناسلی حدود 5/4- 4 می‌باشد. در افراد دارای کاندیدا PH حدود 6 می‌باشد. در تحقیقات اخیر افرادی که روزانه یک لیوان ماست به مدت یک ماه مصرف کردند، PH دستگاه تناسلی از 6 به 4 رسیده و عفونت کاندیدا در آن‌ها به صورت محسوس کاهش پیدا کرده است.


5- ایجاد احساس سیری و کاهش وزن بدن

یک لیوان ماست با چربی متوسط حاوی 130کیلوکالری انرژی می‌باشد. در تحقیقات اخیر بر روی دو گروه 15 نفری از افراد، میان‌وعده‌های حاوی مقدار یکسان 130 کیلوکالری (یک لیوان ماست و انواع آب‌میوه) به افراد داده شده است. در افرادی که ماست را میان‌وعده خود انتخاب کردند در وعده غذایی اصلی خود به میزان کمتری ماده غذایی مصرف کردند؛ محققین به این نتیجه رسیده‌اند که ماست احساس سیری را در افراد افزایش می‌دهد.
همچنین کلسیم موجود در شیر و ماست سبب افزایش متابولیسم شده و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و در درازمدت سبب کاهش وزن بدن می‌گردد.


6- درمان مشکلات روحی با مصرف ماست

مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد پروبیوتیک موجود در ماست طبیعی می‌تواند به بهبود روحیه افراد کمک کند چرا که این مواد قادرند عملکرد مغز را تحت تأثیر قرار دهند. تحقیقات پیشین نشان داده بود باکتری‌های مفید، مغز موش‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند اما هیچ تحقیقی همین امر را در مغز انسان تأیید نکرده بود.
مطالعه پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس نشان داد افرادی که روزانه دو وعده ماست پروبیوتیک مصرف می‌کنند عملکرد مغزی هوشیارانه‌تری دارند چه در فعالیت استراحت مغزی و چه در واکنش به یک کاری که نیازمند توجه احساسی است.
این تحقیقات نشان داده است برخی از محتویات ماست می‌تواند شیوه‌ای که مغز به محیط واکنش نشان می‌دهد را تغییر دهد.
پیش از این تأثیرات مثبت باکتری‌های مفید موجود در فراورده‌هایی مانند ماست بر ارتقای سطح ایمنی بدن نشان داده شده بود.
این محققان می‌گویند سویه‌های پروبیوتیک خاصی در ماست وجود دارد که مصرف آن در طول زمان می‌تواند فوایدی برای سلامتی داشته باشد از جمله از بین بردن استرس، اضطراب و دیگر مشکلات روحی. پژوهشگران امیدوارند در آینده بررسی رشد باکتری‌های سیستم گوارشی افراد ساده‌تر شود و امکان دیدن اینکه چگونه آرایش باکتری‌های معده و روده می‌تواند بر عواملی مانند رشد مغزی، استرس و حساسیت به درد را تحت تأثیر قرار دهد فراهم آید.
احتمال دارد که تغییر ترکیب باکتری‌های سیستم گوارش بتواند به درمان اختلالات مزمن دردناک و همچنین نشانه‌های بیماری‌های مغزی مانند اوتیسم، پارکینسون و آلزایمر منجر شود.


وجود پروبیوتیک‌ها در ماست‌های غنی‌شده

پروبیوتیک‌ها یک سری موجودات ریز و زنده هستند که در روده‌ها باعث توازن میکروبی می‌شوند و برای سیستم گوارش بسیار مفید می‌باشند.
مصرف پروبیوتیک‌ها ایمنی بدن را افزایش می‌دهد، در تحقیقات اخیر نشان داده شده است اگر مادران باردار 6 ماه ماست‌های حاوی پروبیوتیک مصرف کنند نوزادان دچار اگزمای پوستی نمی‌شوند.
پروبیوتیک‌ها مانع رشد باکتری‌های مضر روده می‌شوند و در ساخت ویتامین‌ها و اسیدهای آمینه نقش دارند و عوامل بیماری‌زا را کاهش می‌دهند و نقش درمانی در پیشگیری از مشکلات گوارشی دارند.
در انتها لازم به ذکر است که متخصصین تغذیه روزانه 3 لیوان لبنیات را در سبد غذایی توصیه می‌کنند که حتماً یک لیوان آن باید ماست با چربی متوسط باشد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 49 از 162:  « پیشین  1  ...  48  49  50  ...  161  162  پسین » 
علم و دانش

Science News | دانستنیهای علمی

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA