انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
کامپیوتر
  
صفحه  صفحه 16 از 19:  « پیشین  1  ...  15  16  17  18  19  پسین »

آموزشهای كامپیوتری


مرد

 
چگونه از مقالات ویکیپدیا یک کتاب الکترونیکی بسازیم؟

ویکیپدیا، مرجعی بسیار بزرگ و غنی در رابطه با هر چیزی است که فکرش را بکنید و به آن علاقه‌مند باشید. اما قابلیت بسیار جالبی که ممکن است همه از آن مطلع نباشند، این است که شما می‌توانید علاوه بر مطالعه آنلاین مقالات ویکیپدیا، از مطالب دلخواه خود یک eBook سفارشی ساخته و آن را در هنگامی که به اینترنت دسترسی ندارید، بر روی دستگاه‌های همراه خود مطالعه کنید.

برای ایجاد کتاب‌های الکترونیک از مقالات ویکیپدیا، مقاله مورد علاقه خود را پیدا کرده و سپس از ستون سمت راست صفحه، روی گزینه «نسخه‌برداری» و سپس «ایجاد کتاب» کلیک نمایید.

صفحه مربوط به کتاب‌ساز باز خواهد شد. بر روی دکمه «کتاب‌ساز را آغاز کن» کلیک نمایید.

کادر مربوط به کتاب ساز، در بالای صفحه مقاله‌ای که در آن بودید به نمایش در خواهد آمد. برای اضافه کردن این مطلب به کتاب الکترونیک خود، گزینه «این صفحه را به کتاب‌تان بیفزایید» را انتخاب نمایید.

اگر شما بخواهید مقالات مرتبط دیگری را نیز به کتاب خود اضافه کنید، دو راه برای این منظور پیش رو دارید. راه اول این است که در مقاله فعلی، ماوس را بر روی لینک مقاله مورد نظر ببرید. یک پنجره کوچک حاوی گزینه «صفحه ویکی پیونددهی شده را به کتابتان بیفزایید» نمایش داده می‌شود. این گزینه را انتخاب کنید تا این مقاله نیز به کتاب شما افزوده شود. در بخش‌های بعدی آموزش، ما به شما خواهیم آموخت که چگونه چینش و گروه‌بندی مقالات موجود در کتاب خود را تغییر دهید.

روش دیگر، انتخاب گزینه «صفحه دیگری پیشنهاد کن» در کادر مربوط به کتاب‌ساز در بالای صفحه است.
در صفحه جدید، ویکیپدیا متناسب با موضوع مقاله قبلی، صفحات جدیدی را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای اضافه کردن هر یک از این مقالات به کتاب خود، بر روی دکمه مثبت سبز رنگ در کنار آن مقاله، کلیک نمایید. با اضافه کردن هر مورد به کتاب، آن گزینه از لیست حذف شده و موارد جدیدی از سوی ویکیپدیا پیشنهاد می‌شوند.
نکته: اگر می‌خواهید قبل از افزودن مقاله به کتاب خود، آن را مشاهده و مطالعه نمایید، بر روی عنوان لینک در سمت چپ دکمه مثبت سبز رنگ کلیک کنید.

همچنین وقتی شما در حال مشاهده مقاله جدید هستید، کادر مربوط به کتاب‌ساز کماکان در بالای صفحه دیده می‌شود. برای اضافه کردن مقاله به کتاب می‌توانید بر روی گزینه «این صفحه را به کتابتان بیفزائید» کلیک نمایید.
زمانی که مطالب مورد نظرتان را به کتاب خود اضافه نمودید، بر روی گزینه «نمایش» در سمت راست صفحه کلیک کنید؛ یا می‌توانید از کادر مربوط به کتاب‌ساز در بالای صفحه، گزینه «نمایش کتاب» را انتخاب نمایید.

در این صفحه شما شاهد بخش مدیریت کتاب خود خواهید بود. در این قسمت شما می‌توانید چینش و ترتیب صفحات را ویرایش کنید؛ یا کتاب خود را فصل‌بندی کرده و در نهایت آنرا دانلود کنید.

مقالات کتاب شما در کادر سمت راست صفحه لیست شده‌اند و شما می‌توانید برای حذف هر یک از آیکون سطل زباله در کنار آن استفاده کنید. برای مشاهده هر مقاله هم بر روی دیگر آیکونی که در سمت چپ آیکون سطل زباله قرار دارد، کلیک کنید. این کادر، از قابلیت Drag&Drop برای تغییر ترتیب مقالات پشتیبانی می‌کند. همچنین شما می‌توانید با کلیک بر روی «ایجاد فصل» در بالای کادر لیست مقالات، کتاب خود را فصل‌بندی نمایید.

وقتی شما فصل‌های کتاب خود را اضافه می‌کنید، آنها بصورت پیش‌فرض به انتهای لیست اضافه می‌شوند. شما می‌توانید مقالات مرتبط با هر فصل را با کلیک چپ گرفته و در فصل مربوطه رها کنید. فصل‌ها را نیز به همین شیوه می‌توانید مرتب نمایید. برای تغییر نام فصل‌ها، از لینک جلوی نام آنها یعنی «تغییر نام» استفاده کنید.
قبل از دانلود کتابتان، شما می‌بایست نام آن را نیز انتخاب نمایید.

سپس می‌بایست نوع فرمتی که برای کتاب الکترونیکی خود مدنظر دارید را انتخاب کنید. برای این کادر از کادر سمت چپ صفحه و لیست بازشونده موجود در آن، یکی از این گزینه‌ها را انتخاب کنید: کتاب الکترونیکی(PDF)، وازه‌پرداز(اپن داکیومنت)، کی ویکس(اپن زیم - یک راهکار ذخیره‌سازی آفلاین برای صفحات وب) و کتاب الکترونیکی(EPUB).
در پایان بر روی دکمه «دریافت» کلیک کنید. سپس ویکیپدیا شروع به پردازش و ساخت کتاب شما می‌کند. این فرآیند وابسته به تعداد صفحات و مقالات انتخابی بوده و ممکن است دقایقی طول بکشد.

زمانی که فرآیند تولید کتاب به پایان برسد، ویکیپدیا لینک مربوط به دانلود را در اختیار شما می‌گذارد.

البته اگر مرورگر شما قادر به باز کردن فرمت انتخابی شما باشد، شما می‌توانید آن را مستقیما در مرورگر خود فراخوانی کرده و مشاهده نمایید. کار تمام است. شما می‌توانید کتاب را به دستگاه‌های قابل‌حمل خود، نظیر تبلت منتقل کرده و در اولین فرصت به مطالعه آن بپردازید.

نکته1: اگر مایلید کتاب خود را با فرمت‌های دیگری نیز ذخیره کنید، بر روی «بازگشت به ویژه: کتاب» کلیک نمایید.

نکته 2: اگر با حساب کاربری خاصی در ویکیپدیا وارد نشده باشید، کتاب شما برای زمان کوتاهی (شاید کمتر از یک ساعت) در مرورگرتان قابل دسترسی خوهد بود. برای ذخیره‌سازی کتابتان در فضای آنلاین سایت ویکیپدیا، نیاز است که در ویکی‌پدیا حساب کاربری داشته باشید. به علاوه شما باید جزو کاربران تاییدشده باشید (به این معنی که از ایجاد حساب کاربریتان حداقل 4 روز گذشته باشد و 10 ویرایش داشته باشید). سپس می‌توانید کتابتان را صفحهٔ «کتاب» ذخیره کرده که می‌توانید توسط کلیک بر روی پیوند «نمایش کتاب» آن را مشاهده کنید.

امیدواریم این آموزش برای شما مفید واقع شده باشد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چگونه یک میانبر تازه برای Windows Explorer ایجاد نماییم؟

آیا برای شما هم زیاد پیش می‌آید که فایل‌هایتان را در ویندوز گم کنید و یا به هر دلیل به جستجو در window explorer برای پیدا کردن فایل‌هایتان بپردازید؟ شما می‌توانید دسترسی به آن را از طریق میانبری که بر روی دسکتاپ خود قرار می‌دهید، آسان‌تر و سریع‌تر نمایید.

بر روی یک فضای خالی در دسکتاپ، راست کلیک کرده و New را انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه Shortcut در منوی به نمایش در آمده کلیک کنید.

در محل نمایش داده شده برای آدرس میانبر، متن ذیل را تایپ کنید و در آخر گزینه Next را انتخاب کنید.

%windir%\explorer.exe search-ms:

در آخر نیز یک نام برای میانبر تازه خود انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه Finish کلیک کنید تا میانبر مورد نظر در مکان انتخاب شده، ایجاد می‌شود و حالا شما می‌توانید آن را به محل مورد نظر خود در دسکتاپ انتقال دهید.

همانطور که در ابتدای این مطلب کوتاه نیز اشاره کردیم، به سادگی و با دو بار کلیک بر روی میانبر، می‌توانید Windows Explorer را باز کرده و به جست‌و‌جو بپردازید. همچنین می‌توانید با راست کلیک بر روی این میانبر، آن را به Taskbar و یا Start screen اضافه کنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چگونه از چینش صفحه شروع در ویندوز 8، فایل پشتیبان تهیه کنیم؟

صفحه شروع ویندوز 8، یکی از بخش‌هایی است که کاربران با توجه به نیاز و سلیقه خود، چینش‌های متفاوتی را برای آن در نظر می‌گیرند. در این مطلب شما با نحوه تهیه فایل پشتیبان از این تنظیمات و بازگردانی آن، آشنا خواهید شد.

صفحه شروع در ویندوز 8، اولین چیزی است که پس از وارد شدن به ویندوز 8 با آن مواجه می‌شوید؛ البته اگر از آن دسته کاربرانی نباشید که مایلند با اعمال تغییراتی، مستقیماً به دسکتاپ منتقل شوند. اگر شما از کاربران وسواسی ویندوز 8 هستید که وقت زیادی را صرف شخصی‌سازی فضای صفحه‌ی آغاز آن می‌کنید تا مترویی مطابق نیاز و سلیقه خود را شاهد باشید، مطمئناً از اینکه با بروز مشکل در ویندوز و یا نصب دوباره آن، تمام زحمات شما به هدر برود، هراس دارید.

برای تهیه فایل پشتیبان از تنظیمات چینش Start Screen، مراحل ذیل را دنبال نمایید:

قدم اول: پنجره Run را با فشردن همزمان کلیدهای ویندوز و R، باز کنید.
قدم دوم: عبارت کادر زیر را در پنجره Run وارد نموده و اجرا کنید تا پنجره Windows Explorer، مکان مربوط به پوشه نگه‌داری فایل‌های چینش صفحه‌ی شروع را به نمایش بگذارد.

%LocalAppData%\Microsoft\Windows

قدم سوم: فایل‌های "appsFolder.itemdata-ms" و "appsfolder.itemdata-ms.bak" را به پوشه مورد نظر خود برای نگهداری از آنها، انتقال دهید.

اگر به هر دلیل شما نیاز به بازگردانی این تنظیمات داشتید، این فایل‌ها را مجدد در مکان اصلی‌شان کپی کرده و آنها را جایگزین فایل‌های موجود کنید. به همین راحتی. از این به بعد اگر یکی از دوستانتان چینش آیتم‌های موجود در صفحه شروع ویندوز 8 شما را عمداً یا سهواً تغییر داد، می‌توانید آرامش خود را حفظ کرده و در کمتر از چند دقیقه آن را به حالت سابقش بازگردانید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آشنایی با ARC و لزوم استفاده از آن در اتصال وسایل مختلف به وسیله‌ی HDMI

واسط ویدیویی HDMI این روزها روی وسایل مختلفی به چشم می‌خورد، یک پورت صوتی تصویری پر کاربرد و بسیار مفید که روی مانیتورها، تلویزیون‌ها، گیرنده‌های A/V، ستون‌های صوتی و سینمای خانگی به وفور یافت می‌شود. اما HDMI تنها برای انتقال سیگنال دیجیتال صدا و تصویر به کار نمی‌رود. بعضا شاهد عبارت ARC در کنار این واسط هستیم و احتمالاً برایمان مهم نیست که چه مفهوم و کاربردی دارد. در ادامه‌ی مطلب به بررسی ARC می‌پردازیم و کاربرد آن را روشن می‌کنیم.

عبارت ARC مخفف Audio Return Channel است و چند سال پیش به عنوان یک پروتوکل جزئی روی برخی ابزارهای مجهز به پورت HDMI ظاهر شد. امروزه ARC کاربرد گسترده‌تری پیدا کرده است و پتانسیل ساده‌تر کردن سیستم‌های صوتی تصویری خانگی را دارد. بنابراین در آینده باز هم کاربرد آن بیشتر می‌شود.

مشکل پروتکل ARC این است که هنوز هم کاملاً شناخته شده نیست و بسیاری از کاربران متوجه اهمیت و کاربرد آن نشده‌اند. در ادامه ابتدا اساس واسط HDMI را بررسی کرده و سپس به ARC می‌پردازیم.


روش کار و کاربرد HDMI

HDMI مخفف High Definition Multimedia Interface به معنی واسط مالتی‌مدیای کیفیت بالا است که همین ماه قبل تولد 10 سالگی آن را پشت سر گذاشتیم. هدف از ابداع این واسط ویدیویی و صوتی این است که ویدیو و صدای دیجیتال با کیفیت بالا بین محصولات الکترونیکی منتقل شود. بیشتر کاربران از این واسط برای اتصال پلیرهای بلوری یا کنسول‌های بازی به تلویزیون‌های HD خود استفاده می‌کنند اما کاربرد آن بسیار گسترده‌تر است.

HDMI علاوه بر انتقال سیگنال صوتی و تصویری قادر به انتقال اطلاعاتی است که در صنعت محصولات الکترونیکی به آن handshake می‌گویند. وقتی دو ابزار به هم متصل می‌شوند یا به اصطلاح دست می‌دهند، اطلاعاتی برای جلوگیری از سرقت محتوا و نیز پیام‌هایی در مورد نوع ابزاری که از طریق HDMI به دیگری متصل شده، ارسال می‌شود که به آن تکان دست گفته می‌شود.

اما این واسط برای انتقال پیام‌هایی بسیار پیچیده‌تر هم طراحی شده که بخشی از CEC یا کنترل محصولات الکترونیکی هستند. CEC به یک کنترلر اجازه‌ی کنترل کردن نهایتاً 15 ابزار الکترونیکی را می‌دهد. البته هر سازنده و برندی برای CEC یک نام خاص انتخاب کرده، مثلاً سامسونگ به آن Anynet+ می‌گوید. در واقع هیچ وقت تمام پتانسیل CEC به مرحله‌ی عمل و کاربرد نرسیده و هر سازنده‌ای با استفاده از یک نام خاص، موضوع را پیچیده‌تر کرده تا زمانی که بالاخره ARC به وجود آمد.


توانمندی ARC

به وسیله‌ی ARC می‌توان ارتباط وسایل صوتی و تصویری منزل را از دو جهت ساده کرد. اولین مسأله که کاربردی‌تر هم است، سازمان‌دهی کنترلرهای CEC با استفاده از یک دستور کنترلی است.

مهم‌ترین کاربرد استفاده از یک دستور کنترلی در مورد تلویزیون‌هایی است که کیفیت صدای پایینی دارند و لذا یک ستون صوتی، سیستم صوتی، سینمای خانگی یا هر وسیله‌ی دیگری به عنوان بلندگو در اطراف و جلویشان قرار داده می‌شود. در این حالت اگر هر دو ابزار به ARC مجهز شده باشند، می‌توان بلندگو را از طریق واسط HDMI به تلویزیون متصل کرد و سپس از کنترلر تلویزیون برای کنترل کردن مشخصه‌هایی مثل صدا، قدرت و سایر امکانات سیستم صوتی، استفاده کرد.

بنابراین نیازی به استفاده از یک کنترلر جداگانه و پیچیده کردن کاربرد تلویزیون و سیستم صوتی نیست. در بیشتر موارد پس از اتصال سیستم صوتی، صدای تلویزیون قطع نمی‌شود بلکه سیگنال صدا از تلویزیون به سیستم صوتی هم منتقل می‌شود. به دو تصویر زیر توجه کنید تا تفاوت این دو حالت روشن‌تر شود:





توجه کنید که همین قابلیت کنترل وسایلی که از طریق HDMI به تلویزیون متصل شده‌اند، در مورد کنسول‌های بازی، پلیرهای بلوری، ست‌آپ باکس‌‌ها و دیگر محصولات الکترونیکی هم کاربرد دارد. در واقع می‌توان تلویزیون را به مرکزیت کنترلی تمام وسایل دیگر تبدیل کرد. البته این مسأله در مورد کیفیت صدا جدی‌تر است چرا که به راحتی می‌توان سیستم صوتی باکیفیتی را به تلویزیون اضافه کرد و به راحتی آن را کنترل نمود.

دومین ویژگی ARC ارسال سیگنال‌ بالادستی و پایین‌دستی از طریق تنها یک اتصال است. منظور از این دو واژه ارسال سیگنال به یک وسیله و برعکس، یعنی ارسال سیگنال از یک وسیله به دیگری است. مثلا یک پلیر بلوری سیگنال را به سمت یک وسیله‌ی دیگر که پایین‌دست آن است، ارسال می‌کند و هم‌زمان ممکن است سیگنالی از آن وسیله‌ی دیگر به پلیر فرستاده شود که در بالادست قرار دارد.


با استفاده از HDMI ARC تعداد کابل‌های لازم برای اتصالات کاهش می‌یابد

معمول‌ترین کاربرد HDMI ARC همان چیزی است که در مورد سیستم صوتی و ستون صوتی به آن اشاره کردیم. تلویزیون به مرکزیت کنترلی سایر وسایل تبدیل می‌شود و با یک کنترلر می‌توان همه‌چیز را به راحتی کنترل کرد. اما برای کسانی که از یک گیرنده‌ی A/V (گیرنده‌ی صوتی تصویری) استفاده می‌کنند باز هم استفاده از ARC، تعداد کابل‌های مورد نیاز را کاهش می‌دهد و این یک مزیت دیگر ARC است. در مورد چنین گیرنده‌ای باید صدای منابع مختلف و از جمله تلویزیون، مستقیماً به گیرنده برسد چرا که در غیر این صورت تنها صدا از تلویزیون پخش می‌شود. لذا اگر تلویزیون در حال پخش محتوایی مثلاً از سرویس Netflix یا Hulu باشد، باید یک کابل دیگر مثل کابل دیجیتال آپتیکال (یا نوری) را بین تلویزیون و گیرنده اضافه کرد.

با استفاده از HDMI ARC دیگر نیازی به یک کابل اضافی نیست، صدا از همان کابلی که ویدیو را بین دو وسیله منتقل می‌کند، ارسال می‌شود، فرض کنید تلویزیون روی دیوار تعبیه شده، در این صورت وجود یک کابل کمتر، موضوع مهمی است.

موضوع مهم دیگر کیفیت صدا و استفاده از تمام توان صدای DTS و دالبی سِراند پلیرهای بلوری، دی‌وی‌دی و کنسول‌های بازی است. اگر از کابل کامپوننت برای اتصال این محصولات به تلویزیون استفاده شود، تعداد کانال‌های صدا به دو عدد کاهش می‌یابد و علاوه بر آن ممکن است رزولوشن یا دقت صدا کاهش یابد. انتقال صدا از طریق گیرنده‌ی صوتی و تصویری تعداد کانال‌های صدا و کیفیت بالای آن را حفظ می‌کند.

حتی اگر گیرنده‌ی صوتی و تصویری نداشته باشید، باز هم برخی از ستون‌های صوتی امروزی دارای دو پورت HDMI برای اتصال دو وسیله هستند، لذا می‌توان مستقیماً کنسول بازی، پلیر بلوری و دیگر وسایل را به آن متصل کرد. در این حالت می‌توان ستون صوتی را به کمک ARC به تلویزیون متصل کردو سیگنال ویدیویی را از این طریق به تلویزیون رساند، دریافت صدا از تلویزیون و یا دیگر اجزای متصل به آن هم امکان‌پذیر می‌شود.

اگر در فکر خرید یک ستون صوتی هستید، حتماً به اتصالات صوتی آن توجه کنید، علاوه بر این به اتصالات صوتی دیگر محصولات منزل نیز توجه کنید و قبل از خرید پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهید.


جمع‌بندی: چرا باید ARC را فعال کنیم؟

برای استفاده از ARC باید کابل HDMI جدیدی که به سال 2009 و بعد از آن مربوط می‌شود را تهیه کنید و ابزارهای مختلف را به کمک این کابل متصل کنید. در این صورت می‌توان از قابلیت ارسال سیگنال اطلاعات وسایل مختلف و همچنین ارسال دو طرفه‌ی سیگنال ویدیو و صدا استفاده کرد و علاوه بر آن می‌توان با یک کنترلر تلویزیون، کنسول بازی، پلیر و ستون صوتی متصل شده به آن را به راحتی کنترل کرد.

بنابراین ARC اتصالات را ساده می‌کند و کنترل کردن وسایل صوتی و تصویری منزل از طریق یک کنترل مرکزی، امکان‌پذیر می‌شود و این همان علت مهم بودن ARC است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آنچه باید برای حفظ امنیت خود در مورد کی‌لاگرها بدانید

یک کی‌لاگر تکه‌ی نرم‌افزاری و در شرایط ترسناک، یک سخت‌افزار است که هر کلیدی را که بر روی صفحه‌کلید فشار می‌دهید ثبت می‌کند. این نرم‌افزار یا سخت‌افزار می‌تواند پیغام‌های شخصی، رمزهای عبور، شماره کارت و هر چیزی که تایپ می‌کنید را ثبت نماید.

کی‌لاگرها در حالت کلی توسط بدافزارها نصب می‌شوند اما این احتمال هم وجود دارد که توسط والدین حساس، همسران حسود و یا کارفرمایان و مدیران برای بررسی عملکرد شما بر روی سیستم اجرا شوند. سخت‌افزارهای کی‌لاگر نیز برای مقاصد جاسوسی شرکتی اغلب مورد استفاده قرار می‌گیرند.


چگونه یک کی‌لاگر وارد سیستم شما می‌شود

اغلب کی‌لاگرها در سیستم‌های معمولی از طریق بدافزارها وارد سیستم می‌شوند. در صورتی که سیستم شما به خطر افتاده باشد، بدافزاری که به آن نفوذ می‌کند ممکن است حاوی کی‌لاگر یا عملکردی بعنوان تروجان باشد که کی‌لاگر را در کنار دیگر برنامه‌های مخرب بر روی سیستم دانلود و نصب نماید. کی‌لاگرها از انواع بسیار محبوب بدافزارها هستند؛ چرا که به مجرمان این امکان را می‌دهند که نسبت به سرقت شماره کارت، پسورد و دیگر اطلاعات حساس مبادرت ورزند.

نرم‌افزارهای ثبت فعالیت صفحه‌کلید، ممکن است حتی توسط اشخاص نزدیک به شما بر روی سیستم نصب شوند. والدین حساس، ممکن است از نرم‌افزارهای کنترل والدین فراتر رفته و تلاش کنند یک کی‌لاگر بر روی سیستم اجرا کرده و به بررسی هرچه که فرزندشان تایپ می‌کند بپردازند. یک همسر حسود یا بدبین که نسبت به شریک زندگی خود احساس نگرانی دارد ممکن است با نصب کی‌لاگر به نظارت بر همسر خود بپردازد. این اقدامات چندان جالب به نظر نمی‌رسند اما آنچنان که فکر می‌کنیم نایاب هم نیستند.

برخی کارفرمایان نیز ممکن است به منظور نظارت شدید بر کارمندان خود بر روی سیستم‌های شرکت و یا حتی سیستم‌های شخصی کارمندان خود نسبت به نصب برنامه‌هایی برای ثبت فعالیت‌های صفحه‌کلید اقدام کنند؛ شاید هم گاهی هدف از این اقدام نظارت و تحقیق در مورد کارمندانی باشد که به دلیل مشخصی مضنون به نظر می‌رسند. باید در نظر داشت که نظر قانون در خصوص اینگونه مسائل از یک حوزه قضایی به حوزه‌ی دیگر متفاوت است.


کی‌لاگرهای سخت‌افزاری

برخی کی‌لاگرها می‌توانند به کلی بعنوان یک قطعه سخت‌افزاری جایگذاری شوند. یک سیستم ساده‌ی دسکتاپ از صفحه‌کلیدی بهره می‌برد که با یک کابل USB به پشت کیس متصل شده است. در صورتی که شخصی قصد جاسوسی داشته باشد، می‌تواند با استفاده از دستگاه خاصی که میان کابل کیبرد و پورت کیس قرار می‌گیرد نسبت به ثبت تمام سیگنال‌های ارسال شده برای کیس اقدام نماید. کوچک بودن این دستگاه مانع از کشف ساده‌ی آن خواهد بود و بطور معمول نیز کسی هر روز پشت کیس خود را مورد بررسی قرار نمی‌دهد. این دستگاه کی‌لاگر با نشستن میان راه ارتباطی، کلیه سیگنال‌های ورودی را قطع کرده و در خود ذخیره می‌نماید و پس از آن سیگنال صفحه‌کلید را به سیستم منتقل می‌نماید؛ در نتیجه به نظر همه چیز بصورت عادی کار می‌کند و شخص متوجه هیچ‌گونه اختلال نخواهد شد. با توجه به این مساله که چنین کی‌لاگرهایی بطور مستقیم با سخت‌افزار در ارتباط بوده و نیازی به بستر سیستم‌عامل ندارند، کشف ان‌ها توسط نرم‌افزارهای امنیتی غیرممکن است. اگر کامپیوتر درون میز پنهان باشد، قطعا هیچ کس متوجه وجود این تکه سخت‌افزار مخرب نخواهد شد.

شخصی که این کی‌لاگر را کار گذاشته، می‌تواند به سادگی چند روز بعد بازگشته و با جدا نمودن دستگاه کلیه حرکات شما را از نظر بگذراند که هیچ‌گونه ردی نیز از این اقدام بر جای نخواهد ماند. در صورتی که نگران این نوع از کی‌لاگرها هستید، کافی است پشت کیس خود را بررسی نموده و اطمینان حاصل کنید دستگاه مشکوکی میان کابل USB یا PS2 صفحه‌کلید و خود کیس قرار نداشته باشد؛ که البته احتمالا هرگز نخواهد بود!


کی‌لاگر‌ها چگونه عمل می‌کنند

نرم‌افزارهای کی‌لاگر، بصورت پنهان در پشت زمینه فعالیت نموده و هر کلیدی که شما می‌زنید را ثبت می‌نمایند. این برنامه‌ها می‌توانند در طول فایل به جستجو پرداخته و نوع خاصی از متن را شناسایی نماید. برای نمونه این برنامه می‌تواند به دنبال توالی مشخصی از اعداد که شبیه به شماره‌ی کارت هستند گشته و پس از یافتن آن، اطلاعات را به سرور از پیش تعیین شده‌ای ارسال نمایند تا مورد سوءاستفاده قرار گیرد. نرم‌افزارهای کی‌لاگر همچنین ممکن است با انواع دیگری از نرم‌افزارهای نظارت بر سیستم ترکیب شوند بنابراین شخص حمله‌کننده می‌تواند تشخیص دهد که شما هنگام ورود به وب‌سایت بانک خود چه اطلاعاتی را وارد می‌نمایید و به این ترتیب به اطلاعات مورد نیاز خود دست یابد.

یک شخص همچنین می‌تواند به گردش در تاریخچه تایپ شما پرداخته و متوجه شود چه چیزی را جستجو کرده و یا در حال انجام چه کاری بوده‌اید. نرم‌افزارهای نظارت بر سیستم که اغلب به منظور کنترل کودکان توسط والدین یا نظارت بر کارمندان توسط کارفرمایان تولید شده‌اند ممکن است کی‌لاگر را با یک برنامه تصویربرداری از دسکتاپ ترکیب نموده تا شخص توانایی مطالعه همزمان تاریخچه تایپ را با توجه به آنچه که در آن زمان بر روی سیستم شما نقش بسته بوده است داشته باشد.


چگونه از عدم وجود کی‌لاگر بر روی سیستم اطمینان حاصل کنیم

نرم‌افزارهای کی‌لاگر در اصل تنها نوع دیگری از بدافزارها هستند. به همان طریقی که سایر بدافزارها را از سیستم دور نگاه می‌داریم می‌توان نسبت به جلوگیری از کی‌لاگرها نیز اقدام نمود. کاملا نسبت به آنچه دانلود و اجرا می‌کنید محتاط باشید و یک آنتی ویروس قدرتمند نیز بر روی سیستم خود داشته باشید تا از اجرای این بدافزارها جلوگیری شود. در مجموع ترفند مشخصی برای دور ماندن از کی‌لاگرها بصورت کلی وجود ندارد؛ تنها محتاط باشید و اصول اولیه امنیت سیستم‌های کامپیوتری را رعایت نمایید.

در صورتی که نسبت به این نوع از بدافزارها بسیار حساس و بدبین هستید، هنگام وارد نمودن اطلاعات حساس، به جای بهره بردن از صفحه‌کلید فیزیکی، می‌توانید صفحه‌کلیدها مجازی را مورد استفاده قرار دهید که در آن‌ها به جای وارد کردن حروف با استفاده از کیدهای فیزیکی، از طریق کلیک ماوس و انتخاب حروف مورد نظر خود با سیستم به تعامل می‌پردازید. البته این روش نیز تاثیری بر امنیت شما در مقابل انواعی از کی‌لاگرها که شیوه‌های متعدد ورود اطلاعات را مورد نظارت قرار می‌دهند نخواهد داشت؛ پس شاید بهتر باشد دردسر اضافی برای خود ایجاد نکنید.

کی‌لاگرهای نرم‌افزاری معمولاً در سطوح پایین سیستم‌عامل فعالیت می‌کنند، بدین معنی که از اتفاقات سطح بالا مانند فوکوس روی برنامه‌های مختلف بی اطلاع هستند و تنها کلیه کلیدهای فشرده شده را استخراج می‌کنند. فرض می‌شود شما در رایانه‌ای در حال کار هستید که برنامه کی‌لاگر در آن فعال و غیر قابل کشف است؛ به عنوان مثال در یک کافی نت از اینترنت استفاده می‌کنید.

برای جلوگیری از دزدیده شدن نام‌های کاربری و گذرواژه‌های خود، به ازای هر حرفی که در فیلد کاربر یا گذرواژه تایپ می‌کنید، روی قسمت دیگری از صفحه کلیک کنید تا فوکوس از روی جعبه متن برداشته شود، سپس تعدادی کلید را به صورت تصادفی فشار دهید. پس از این کار، حرف بعدی از نام یا گذرواژه تان را وارد نمایید. این کار را تا وارد کردن کامل مشخصات ادامه دهید. با انجام این روش ساده، آنچه در برنامه کی‌لاگر ذخیره می‌شود، تعداد زیادی حروف تصادفی و بی معنی است. گرچه اطلاعات شما نیز در این حروف قرار دارد، اما کشف آن‌ها بسیار مشکل خواهد شد.البته این روش نیز نمی‌تواند مانع کی‌لاگرهایی شود که در سطوح بالاتر فعالیت می‌کنند یا مستقیماً مقادیر داخل فیلدها را می‌خوانند؛ اما این شیوه در خصوص سیستم‌های ناشناسی که مجبور به کار با آن‌ها هستید بسیار کاربردی است.

کی‌لاگرها از این جهت که معمولا (در صورتی که کار خود را به خوبی انجام دهند) هیچ تاثیری بر عملکرد سیستم نداشته و کاربر متوجه وجود آن‌ها نخواهد شد از انواع بسیار خطرناک بدافزار هستند. این برنامه‌های مخرب در پس‌زمینه به فعالیت پرداخته و بدون ایجاد هیچ مشکلی برای سیستم، به سرقت شماره کارت‌ها و دیگر اطلاعات حساس می‌پردازند؛ و این عمل را تا زمانی انجام می‌دهند که بتوانند از کشف شدن پرهیز کنند. نسبت وجود این بدافزار در سیستم‌عامل‌های مختلف متفاوت است، در صورتی که از ویندوز بعنوان سیستم‌عامل خود استفاده می‌نمایید، حساسیت و توجه بیشتر را به شما توصیه می‌کنیم.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
روی مرورگر "کروم" و "فایرفاکس" خود پسورد بگذارید

یکی از مشکلات کاربران مرورگرها این است که چند کاربر می خواهند در یک کامیپوتر از یک مرورگر استفاده کنند که راه حل این مشکل ساختن پروفایل است.

بعضی کاربران می خواهند برای امنیت بیشتر بتوانند روی مرورگر خود پسورد بگذارند یا اگر از چند پروفایل استفاده می کنند در پروفایل خود پسورد بگذارند. در اینجا به آموزش حل این مشکل در کروم و فایرفاکس می پردازم.


فایرفاکس:

1) از منوی فایرفاکس که در بالا سمت چپ قرار دارد گزینه ی Options را انتخاب کنید.

2) در پنجره ی باز شده به تب Security رفته و گزینه Use a master password را انتخاب کنید.



3) در پنجره ی باز شده ابتدا پسورد مورد نظرتان را در کادر های Enter new password و re-enter passwordوارد کنید.

4) به تب Startup از پایین پنجره ی جاری بروید.
در اینجا شما باید تنظیمات مربوط به قسمت Startupاین افزونه را در صورت نیاز تغییر بدهید. همان طور که گفتم این قسمت برای قرار دادن پسورد برای شروع فایرفاکس استفاده می شود.
برای غیرفعال کردن این ویژگی این افزونه باید تیک Ask for password on startup را بردارید. در منوی if canceled سه گزینه وجود دارد که به ترتیب Do nothing و Exit و Lock می باشند. شما باید تعیین کنید که اگر فایرفاکس را باز کردید و بعد پنجره ی مربوط به وارد کردن پسورد را بستید چه اتفاقی بیفتد.
بعد گزینه ی Auto-logout in مشاهده می شود. بعد از آن هم باید تعیین کنید بعد از چندبار اشتباه وارد کردن پسورد، فایرفاکس بسته شود. در پایان OK کنید.



از این به بعد زمانی که شما فایرفاکس را اجرا می کنید پنجره ی زیر را مشاهده می کنید که باید پسورد را در آن وارد کنید. البته اگر از چند پروفایل همزمان استفاده می کنید ابتدا پروفایل خود را انتخاب می کنید و بعد باید پسورد را وارد کنید.


نصب افزونه: لینک نصب افزونه


مرورگر کروم:

افزونه ی ChromePW به شما این امکان را می دهد که یک پسورد را انتخاب کنید و از آن به بعد هر باز که کروم را باز می کنید باید آن پسورد را وارد کنید تا بتوانید از کروم استفاده کنید. برای شروع افزونه ی ChromePWرا روی کروم خود نصب کنید و بعد مراحل زیر را انجام دهید.

1) به صفحه ی افزونه های مرورگر خود بروید (در نوار آدرس بنویسید Chrome://extentions و اینتر را بزنید) و در قسمت مربوط بهافزونه ی ChromePW تیک گزینه ی Allow in incognito را بزنید. توجه کنید که اینکار باعث می شود حتی زمانی که می خواهید حالت مخفی مرورگر را اجرا کنید این افزونه از شما پسورد را می خواهد اما اگر تیک هم نزنید و مرورگر را به صورت معمولی باز کنید باید پسورد را وارد کنید.


2) به تنظیمات مرورگرتان بروید (در نوار آدرس بنویسید Chrome://settings و اینتر را بزنید) و در کادر جستجو تایپ کنید Background apps و تیک گزینه ی نمایش داده شده را بردارید.


3) به صفحه ی افزونه های مرورگر خود بروید (در نوار آدرس بنویسید Chrome://extentions و اینتر را بزنید) و گزینه ی Options را درقسمت مربوط بهافزونه ی ChromePWانتخاب کنید. بعد یک پنجره باز می شود و شما فقط Next را بزنید!



4) پسورد مورد نظرتان را در قسمت Please enter your new password وارد کنید و Save را انتخاب کنید. در قسمت Limit number of login attempts می توانیدتعیین کنید بعد از چندبار اشتباه وارد کردن پسورد، کروم بسته شود.
در قسمت Desing هم می توانید رنگ بندی صفحه ی مربوط به وارد کردن پسورد را تغییر دهید. پیشنهاد می کنم تیک گزینه ی Tab mode را بزنید تا هنگام باز شدن کروم یک تب جدید مخصوص وارد کردن پسورد ظاهر شود.



5) حال اگر کروم را ببندید و دوباره اجرا کنید با پنجره ی زیر مواجه می شوید.



افزونه را از اینجا نصب کنید
ما هم حرف های زیادی داشتیم... اما برای نگفتن!
     
  
مرد

 
ده راه برای بهره گرفتن از لینوکس حتی بدون آنکه سیستم‌عامل اصلی ما باشد

حتی اگر شما یک کاربر ویندوز و یا مک هستید، دانستن شیوه‌ی استفاده از لینوکس یک مهارت با ارزش محسوب می‌شود و می‌تواند به شما در اجرای مجموعه‌ای از فعالیت‌های فوق‌العاده کمک کند؛ حتی اگر بعنوان سیستم‌عامل اصلی دستگاه شما مورد استفاده قرار نگیرد. در ادامه به ده راه برای استفاده از لینوکس خواهیم پرداخت که نیازی به مهاجرت کامل شما به این سیستم‌عامل نخواهد داشت.


10- رفع عیب دیگر کامپیوترها

شما برای بهره بردن از لینوکس حتی لازم نیست آن را بر روی سیستم نصب کنید؛ تمام آنچه نیاز است، داشتن دیسک زنده‌ی این سیستم‌عامل است. در صورتی که سیستم‌عامل اصلی شما اجرا نمی‌شود و یا رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید، CD یا DVD دیسک زنده لینوکس را بوت کرده و به سادگی از فایل‌های مهم خود پیش از نصب مجدد سیستم‌عامل پشتیبان تهیه کنید. شاید دل‌تان بخواهد کمی هم در محیط دلنشین این سیستم‌عامل به گشت و گذار و مکاشفه بپردازید. لینوکس همچنین می‌تواند شما را در صورتی که بصورت تصادفی کل هارد درایو خود را فرمت کرده‌اید نیز یاری رساند. البته تمامی دیسک‌های نجات سیستم موجود لینوکس نیستند و نمونه‌های مستقل بسیار خوبی نیز وجود دارند؛ اما میزان اندکی دانش لینوکس می‌تواند شما را مبدل به یک حرفه‌ای در امر عیب‌یابی سیستم کند.


۹- کروم‌بوک خود را کاربردی‌تر کنید

سیستم‌عامل کروم در عین سادگی و مزایایی که دارد، از محدودیت‌های شدیدی برخوردار است که کاربران را بطور مرتب مجبور به روی آوردن به دسکتاپ سنتی می‌نماید. برنامه‌های فراوانی به منظور ویرایش صوت و تصویر و کدنویسی و... برای کروم وجود دارد اما اگر نیاز به یک سیستم‌عامل قدرتمندتر داشته باشید لازم است به شما بگوییم که نصب یک توزیع لینوکس در کنار کروم به سادگی آب خوردن است. البته در لینوکس خبری از فتوشاپ نخواهد بود ولی معادل‌های قدرتمندی برای اغلب برنامه‌ها در این سیستم‌عامل یافت می شود که به راحتی اغلب کارهای شما را راه خواهد انداخت. همینطور در صورتی که یک متخصص شبکه بوده، برنامه‌نویس تکنولوژی‌های غیرمایکروسافتی هستید یا امنیت در درجه اول اهمیت شما قرار دارد، جایی برای درنگ باقی نخواهد ماند.


۸- میزبانی یک وب‌سایت یا برنامه تحت وب

مسلما شگفت‌زده خواهید شد اگر بدانید که چه میزان از وب‌سایت‌هایی که بصورت روزانه به آن‌ها سر می‌زنید در حقیقت بر روی لینوکس اجرا می‌شوند. در صورتی که شما هم قصد ساخت یک وب‌سایت داشته باشید احتمالا به همین سیستم روی خواهید آورد. نکته‌ی جالب‌تر این است که بدانید به چه سادگی می‌توان با تهیه یک وب‌هاست مبتنی بر لینوکس، نسبت به راه‌اندازی خبرخوان RSS شخصی یا سیستم ذخیره‌سازی مشابه دراپ‌باکس اما بصورت کاملا اختصاصی با OwnCloud اقدام نمود. البته چنین اقدامی را بر روی سیستم مبتنی بر لینوکس خانه نیز می‌توان انجام داد ولی فرآیند بسیار پیچیده‌ای در میان خواهد بود؛ البته چنین اقدامی کنترل کامل بر اطلاعات را برای شما به همراه خواهد داشت. با این حال پیشنهاد می‌کنیم از وب‌هاست‌هایی که بر روی سرورهای قدرتمند با دسترسی شبانه‌روزی و آپ‌تایم بالا قرار دارند استفاده نمایید.


۷- کار با هارد درایو و پارتیشن‌ها

در صورتی که از سیستم خود بصورت بوت دوگانه استفاده کنید، هنگامی که تصمیم به تغییر و جابجایی پارتیشن‌ها (درایوها) داشته باشید، اوقات بسیار ساده‌تری را با لینوکس و نرم‌افزار GParted سپری خواهید کرد. الزامی به نصب این سیستم‌عامل نیست؛ همانطور که گفته شد می‌توانید تنها از دیسک زنده بهره ببرید. حتی اگر دلیلی برای بوت چندگانه‌ی سیستم نداشته باشید، باز هم هنگام مهاجرت بر روی یک درایو SSD و یا انتقال داده‌ها به هارد دیسک جدید، به کمک لینوکس نیاز پیدا خواهید کرد. همینطور اگر قصد پاکسازی اطلاعات موجود بر روی یک دیسک آن هم بصورت غیرقابل بازگشت را دارید، لینوکس به سادگی می‌تواند این کار را به امن‌ترین شیوه‌ی ممکن با کمک برنامه‌هایی نظیر Wipe برای شما انجام دهد.


۶- همه چیز را خودکار کنید

با کمی دانش لینوکس و یک کامپیوتر ارزان (همانند رسپبری پای) خواهید توانست هر نوع گجت اتوماسیون خانگی بسازید. می‌توانید خانه را به کمک سیری کنترل کنید، تقویم گوگل را بر روی دیوار قرار دهید، سیستم نظارت و مراقب خانگی نصب نمائید، پرده‌ها و وضعیت هوای خانه را کنترل کنید، موسیقی را در اتاق نشیمن خانه استریم کنید، یک قاب عکس دیجیتال بسازید، یک ساعت هشدار بر اساس طلوع خورشید ایجاد کنید و تقریبا هر کار دیگری که فکرش را بکنید با یک برد کوچک که بتواند لینوکس را اجرا کند قابل دستیابی است. با یک برد ارزان قیمت نظیر Raspberry Pi و یک سیستم‌عامل آزاد نظیر لینوکس، شما بجای محدود شدن به کیف پول‌تان تنها به قوه‌ی تصور و خلاقیت خود محدود خواهید بود.


۵- یک سرور خانگی برای پشتیبان‌گیری، استریم، تورنت و... ایجاد کنید

در صورتی که مایل نیستید کامپیوتر خود را بیست و چهار ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته برای اشتراک فایل‌ها یا دانلود تورنت روشن نگاه دارید، یک سیستم کوچک لینوکسی ممکن است راه‌حل بهتری باشد. با یک کامپیوتر قدیمی یا یک سیستم جدید ارزان قیمت، شما قادر خواهید بود یک سرور خانگی ایجاد کنید که فایل‌های پشتیبان شما را نگهداری کرده، موسیقی و ویدئو را استریم نموده، به دانلود و یا Seed کردن تورنت پرداخته و بصورت همزمان همانند یک سیستم قدرتمند به اجرای هر وظیفه‌ی دیگری که شما بر آن محول کنید مبادرت ورزد.


۴- یک مدیاسنتر اختصاصی یا کنسول بازی بسازید

در صورتی که مایل باشید می‌توانید یک سیستم و یا برد ارزان لینوکسی را به سادگی به یک مدیاسنتر بی نقص بدل کنید. نرم‌افزار XBMC بر روی لینوکس بسیار عالی عمل کرده و می‌تواند مرکز چندرسانه‌ای خانه شما را در دست گیرد. همچنین با نصب توزیع Steam شرکت Valve که بر مبنای دبیان توسعه داده شده است می‌توانید سیستم خود را به یک کنسول بازی بدل کنید که به زودی تمامی عناوین بزرگ عرضه شده توسط Valve بر روی آن قابل اجرا خواهد بود؛ حتی این کمپانی مدعی عملکرد بهینه‌تر و بهتر لینوکس در زمینه‌ی بازی‌های کامپیوتری است. البته برای رسیدن به نتیجه نهایی و دیدن بازی‌های بیشتر، همچنان باید منتظر ماند، چرا که در حال حاضر همه چیز در مرحله‌ی آزمایش قرار داشته و توان رقابت با سایر کنسول‌ها را نخواهد داشت.


۳- مباحث شبکه، هک و امنیت را با امکانات بهینه‌تر دنبال کنید

برخی توزیع‌های لینوکس نظیر BackTrack که به تازگی به Kali تغییر نام داده است، بطور اختصاصی و متمرکز بر مباحث تست سیستم‌های امنیتی توسعه یافته‌اند. بر این اساس، شما خواهید توانست به یادگیری مسائلی همچون چگونگی هک کردن پسوردهای وای‌فای WEP یا WPA پرداخته و شیوه‌های ایمن‌سازی آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید. چنین روشی راه بسیار فوق‌العاده‌ای برای یادگیری بیشتر در خصوص امنیت شبکه‌ی شخصی خودتان محسوب می‌شود و ذهن شما را در خصوص حفظ امنیت خود در مقابل حملات مشابه به تکاپو می‌اندازد. البته ما توصیه نمی‌کنیم که از این توانمندی‌ها به منظور اهداف مخرب استفاده کنید، اما دانستن ترفندهای مخرب راه مشخصی برای جلوگیری از آن‌ها خواهد بود.


۲- سیستم قدیمی یا کند خود را دوباره احیا کنید

این بخش یکی از مشخص‌ترین و محبوب‌ترین بهره‌هایی است که می‌توان از لینوکس برد. در صورتی که یک PC در اختیار دارید که به نظر روزهای خوش آن به پایان رسیده است، مسلما ویندوز به هیچ وجه سیستم‌عامل مناسبی برای آن نخواهد بود. کافی است یک توزیع سبک لینوکس نظیر Lubuntu (یا اگر خوره‌ی کامپیوتر هستنید و ابایی از سختی ندارید ArchBang) بر روی آن نصب کنید و سیستم شما دوباره همانند یک دستگاه نازه شروع به نفس کشیدن خواهد کرد. البته توزیع‌های با محیط کاربری مدرن لینوکس نظیر Ubuntu نیز به نسبت ویندوز مصرف منابع بهینه‌تری دارند و اگر سیستم شما آنقدرها هم قدیمی نیست امتحان آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود. ممکن است این سیستم قادر به اجرای تمامی وظایف سنگین سیستم‌های امروزی نباشد ولی مسلما این اقدام بهتر از بلا استفاده رها کردن آن است.


۱- در مورد نحوه‌ی عملکرد کامپیوتر بیشتر بدانید

در صورتی که هیچ یک از موارد بالا آن چیزی نیست که شما به آن نیاز دارید، چطور است کمی روحیه‌ی عملگرایی داشته باشید و کمی بیشتر در مورد نحوه‌ی کار کردن سیستم‌های کامپیوتری بدانید؟ بسیاری از وسائل امروزه سیستم‌عامل لینوکس را اجرا می‌نمایند؛ از تلویزیون‌ها گرفته تا گوشی‌های اندرویدی در جیب‌تان. یادگیری لینوکس تنها یک سرگرمی جالب نیست، بلکه این دانش به شما کمک خواهد کرد که بدانید چه چیزی باعث رشد و پیشرفت و تیک تاک کردن اغلب دستگاه‌های امروزی شده است. ما توصیه می‌کنیم با چیزی شبیه Ubuntu و یا Mint این سفر را آغاز کنید، زمانی که کمی بیشتر با این محیط آشنایی پیدا کردید، وارد توزیع‌هایی نظیر فدورا و یا حتی آرچ شوید و یادگیری واقعی را آغاز کنید. صدها توزیع عالی وجود دارد که هر یک با اهداف و نیازهای خاصی تطابق دارد و حتی شما هم توزیع محبوب خود را پیدا خواهید نمود. مطمئن باشید این مهارت روزی به کار شما خواهد آمد.

آنچه گفته شد اغلب با تمرکز بر عدم جایگزینی لینوکس با سیستم‌عامل پیش‌فرض شما بود. اما باید بدانید که لینوکس طی سال‌های گذشته در زمینه دسکتاپ و رابط‌های کاربری پیشرفت‌های چشمگیری به خود دیده است. شاید شما هم با آزمایش یکی از توزیع‌های مدرن لینوکس و استفاده از محیط‌های گرافیکی نظیر Unity یا GNOME تجربه دلنشین‌تری از کار با کامپیوتر پیدا کنید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
با افزونه Searchonymous بصورت ناشناس در گوگل جستجو کنید


http://postimage.org/app.php

آیا شما هم دوست ندارید که جستجوهای شما در موتور جستجوی گوگل ثبت و نگهداری شود؟ این افزونه به شما کمک می‌کند تا بدون خروج از حساب‌کاربری گوگل، به جستجوی ناشناس در این موتور جستجو بپردازید.

شما تنها چند انتخاب برای حفاظت از حریم خصوصی خود به هنگام جستجو در اینترنت دارید. شما می‌بایست پیش از استفاده از موتور جستجوی گوگل، از حساب کاربری گوگل خود خارج شوید؛ یا شما می‌توانید از یک مرورگر دیگر برای جستجو استفاده کنید؛ یا می‌بایست از حالت مرور ایمن یا اصطلاحا Private در مرورگرها بهره ببرید؛ شاید هم مایل باشید موتورهای جستجوی ایمن‌تری که سابقه فعالیت‌های شما را ذخیره نمی‌کنند مانند Duck Duck Go استفاده کنید.

به‌هرحال شما از هر یک از این روش‌ها که استفاده کنید به هدف خود خواهید رسید؛ ولیکن ما تصمیم داریم راه‌حل ساده‌ای را به شما معرفی کنیم تا بدون نیاز به هیچ‌یک از این روش‌ها و تنها با به‌کارگیری یک افزونه، به‌ جستجوی ایمن در موتور جستجوی گوگل در همان پنجره فعلی مرورگر فایرفاکس و البته بدون خارج‌شدن از حساب کاربری خود بپردازید.

برای این منظور کافیست افزونه Searchonymous را دریافت و به سادگی نصب نمایید. کار تمام است. این افزونه نیاز به بستن و بازکردن مجدد فایرفاکس نداشته و تنظیمات خاصی نیز برای شروع به کار آن وجود ندارد. این افزونه در پس‌زمینه کار خود را انجام می‌دهد. با اینکه شما در تمامی سرویس‌های گوگل نظیر جیمیل، درایو، یوتیوب، پیکاسا و سایر موارد در حال استفاده از حساب‌کاربری خود هستید، هنگام مرور صفحه جستجوی گوگل، شاهد دکمه Sign in به جای تصویر پروفایل و نام‌کاربری خود خواهید بود. در سربرگ این صفحه کماکان شما به سایر سرویس‌های گوگل دسترسی داشته و با ورود به آنها باز هم وارد حساب‌کاربری خود خواهید بود.

طبق گفته‌های MorbZ، توسعه‌دهنده این افزونه، این افزونه جست‌جوهای شما را از ردگیری‌شدن مصون نگه خواهد داشت؛ این امر بوسیله‌ی مسدودسازی کوکی‌های خاص گوگل ( نظیر PREF-ID) یا تولید نمونه‌های تصادفی (که برای ردگیری قابل شناسایی نیستند) ممکن می‌شود. سایر کوکی‌ها که فقط تنظیمات مربوط به جستجوی شما را ذخیره می‌کنند مجاز خواهند بود و بدین شکل تنظیمات خاص شما حین جستجو، کماکان اعمال خواهد شد. توسعه‌دهنده این نکته را نیز یادآور شده است که NSA کماکان می‌تواند از طریق IP شما یا هدر مرورگر اقدام به ردگیری شما نماید؛ هر چند این روش‌ها برای ردگیری شناسه‌هایی که در هر جستجو ارسال می‌شوند، چندان هم دقیق نیست.

Searchonymous دکمه‌ای برای غیرفعال‌شدن ندارد؛ بنابراین اگر مایلیدآن را موقتاً غیرفعال کنید می‌بایست با مراجعه به قسمت Tools > Add-ons این افزونه را به کلی Disable کنید.


https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/searchonymous/
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چرا بهترین راه ارتقا کامپیوتر، جایگزینی دیسک‌سخت با SSD است؟

در روزگاری نه چندان دور وقتی صحبت ارتقای پی‌سی به میان می‌آمد، بلافاصله همه کاربران به جایگزینی پردازنده اصلی با یک نسخه جدیدتر و قوی‌تر، ارتقا حافظه رم یا استفاده از کارت گرافیک سریع‌تر فکر می‌کردند. اما مدتی است که با ظهور حافظه‌های SSD دیگر روش‌های قبلی در رده‌های دوم و سوم قرار می‌گیرند. تاثیر عملی استفاده از SSD به جای هارد دیسک با هیچ نوع ارتقای دیگری قابل قیاس نیست.

هیچ چیز و مطلقا هیچ چیز طی سه چهار سال اخیر نتوانسته به اندازه حافظه‌های SSD (درایوهای حالت جامد) بر سرعت کامپیوترها تاثیر بگذارد. پردازنده‌های جدیدتر و قدرتمندتر، حافظه رم بیشتر و حتی کارت گرافیک‌های سریع‌تر نمی‌توانند به اندازه جایگزینی یک دیسک سخت با یک درایو SSD بر عملکرد سیستم تاثیر بگذارند. مطمئنا مثلا ارتقا کارت گرافیک دستگاه، نرخ فریم و کیفیت تصویر بهتری را برای اجرای بازی‌ها و تماشای ویدئو در اختیار کاربر قرار می‌دهد، ولی در زمینه تجربه کاربری سریع‌تر و عملکرد کلی سیستم، قرار دادن یک SSD بر روی لپ‌تاپ یا پی‌سی می‌تواند بسیار تاثیر مشهودی داشته باشد.

دلیل این امر مشخص است. دیسک‌های سخت دارای سرعت دسترسی در مقیاس 10 میلی‌ثانیه یا اندکی کمتر هستند. همچنین هارد دیسک‌ها به طور متوسط نرخ انتقال اطلاعات ورودی و خروجی در حدود 100 مگابایت بر ثانیه دارند. هر چه زمان دسترسی (تاخیر) کمتر و نرخ انتقال دیتا (پهنای باند) بیشتر باشد، کاربر عملکرد بهتری را مشاهده خواهد نمود. SSDهای مبتنی بر SATA دارای تاخیری در مقیاس‌های پایین‌تر از میلی‌ثانیه و نرخ انتقال اطلاعات در حدود 500 مگابایت بر ثانیه هستند و این رقم در SSDهای مبتنی بر PCIe بسیار بیشتر هم می‌گردد.

در عمل وقتی یک لپ‌تاپ یا دسکتاپ مجهز به SSD باشد، شما به شکل شگفت‌انگیزی سرعت بالاتر بوت سیستم، اجرای سریع‌تر اپلیکیشن‌ها، بهبود سرعت کلی سیستم و انتقال سریع‌تر اطلاعات را مشاهده خواهید نمود، بنابراین استفاده از یک SSD با اختلاف زیادی نسبت به روش‌های دیگر ارتقا عملکرد سیستم، بر تجربه کاربری شما تاثیر می‌گذارد و مطمئنا از انجام این کار پشیمان نخواهید شد.

با تمام این اوصاف مشکلی که وجود دارد قیمت SSDها است. حافظه‌های حالت جامد دارای قیمتی چندین برابر قیمت دیسک‌های سخت هستند. موضوع مهم نیز همین قیمت بالای آنها است. در حالی که یک دیسک سخت 500 گیگابایتی تنها 60 دلار قیمت دارد، شما باید برای خرید یک SSD با همان گنجایش حافظه، حدودا 260 دلار هزینه پرداخت کنید. با این حال هنوز روش‌هایی برای استفاده ترکیبی از مزیت‌های هر دو نوع حافظه وجود دارد، به طوری که سیستم عامل و اپلیکیشن‌ها با حافظه سریع‌تر SSD لود شوند و فایل‌های دیگر مثل موزیک‌ها، تصاویر، فیلم‌ها و... بر روی دیسک سخت ذخیره گردند که هزینه کمتری هم دارند.

گزارشات اخیر به افت قیمت حافظه‌‌های فلش NAND اشاره دارند. این نوع حافظه‌ها در سال میلادی پیش، 30 درصد افت قیمت داشته‌اند و انتظار می‌رود در سال جاری نیز حداقل 30 درصد افت قیمت را تجربه نمایند. این اخبار برای مصرف‌کنندگان و کاربران کامپیوترها بسیار خوب است. محصولات بسیاری از کمپانی‌ها هم‌اکنون قیمتی بین 0.45 تا 0.65 دلار برای هر گیگابایت دارند. اگر قیمت یک SSD با حجم 256 گیگابایت به 100 دلار برسد می‌توانید مطمئن باشید که بازار این نوع حافظه‌ها داغ‌تر شده و شاید دیگر کسی به سراغ دیسک‌های سخت نرود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
با افزونه Data Compression Proxy کروم میزان مصرف دیتا را کاهش و سرعت وبگردی را افزایش دهید

آیا از اتصال‌های کند و آهسته خسته شده‌اید؟ یک افزونه جدید برای مرورگر کروم، به شما کمک خواهد کرد تا با انتقال ترافیک خود به سرورهای گوگل، سرعت خود را در مرور وب افزایش دهید.

مدتی پیش، گوگل قابلیتی را به نسخه‌های اندرویدی و اپلی مرورگر کروم افزود که با استفاده از آن، ترافیک وب تلفن همراه شما را به سرور گوگل منتقل می‌نمود؛ این امر به منظور فشرده‌سازی صفحات وب پیش از مشاهده و در نهایت کاهش میزان پهنای باند مصرفی کاربر ارائه شد. حالا یک توسعه‌دهنده حرفه‌ای افزونه‌ای را منتشر نموده است که فرآیند مشابهی را به نسخه‌ی دسکتاپی کروم می‌آورد.

شاید شما بر روی سیستم دسکتاپ خود خیلی به اندازه‌ی موبایل نگران مدیریت پهنای‌باند مصرفی و هزینه‌های مرتبط با آن نباشید (چرا که معمولاً هزینه‌های پهنای باند ارائه شده از سوی اپراتورهای تلفن همراه گران‌تر هستند)؛ اما استفاده از افزونه Data Compression Proxy می‌تواند به مرور سریع‌تر صفحات وب بر روی دسکتاپ، حتی با وجود داشتن اتصالی کند، کمک نماید.

این افزونه یک دکمه را در سمت راست نوار آدرس مرورگر کروم قرار خواهد داد که شما می‌توانید از آن برای فعال یا غیرفعال‌سازی آن استفاده نمایید. اگر این دکمه سبز رنگ باشد به معنای فعال‌بودن و اگر به رنگ قرمز باشد به معنای غیرفعال‌بودن آن است. زمانی که Data Compression Proxy فعال باشد، این افزونه تمام ترافیک ناایمن شما را برای فشرده‌سازی به بهترین نحو و افزایش سرعت بارگیری صفحات، به سرورهای گوگل ارسال می‌نماید. توسعه‌دهنده این افزونه می‌گوید:

این افزونه تمامی ترافیک مبتنی بر HTTP (نه HTTPS) را به سمت سرور پروکسی فشرده‌سازی دیتای کروم ارسال می‌کند؛ سروری که از پروتکل SPDY برای سرعت بخشیدن به مرور صفحات وب استفاده می‌نماید. وضعیت فعال برای این افزونه از طریق رنگ سبز دکمه مربوطه قابل تشخیص است. شما می‌توانید به صورت دستی و با کلیک بر روی این دکمه، نسبت به غیرفعال‌سازی آن اقدام نمایید.

اگر به هر دلیل پروکسی با خطایی مواجه شود، افزونه بصورت خودکار و به مدت 30 ثانیه غیرفعال خواهد شد تا درخواست جاری در زمان دیگری ارسال شود.


همچنین شما می‌توانید آمار و ارقام مربوط به میزان صرفه‌جویی در مصرف پهنای‌باند خود را از طریق صفحه ذیل مشاهده نمایید:

chrome://net-internals/#bandwidth

در پایان باید به این نکته توجه داشته باشید که این افزونه به صورت آزمایشی ارائه شده و یک افزونه رسمی از سوی گوگل به حساب نمی‌آید.


https://chrome.google.com/webstore/detail/data-compression-proxy/ajfiodhbiellfpcjjedhmmmpeeaebmep/details
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 16 از 19:  « پیشین  1  ...  15  16  17  18  19  پسین » 
کامپیوتر

آموزشهای كامپیوتری

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA