انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
فرهنگ و هنر
  
صفحه  صفحه 17 از 229:  « پیشین  1  ...  16  17  18  ...  228  229  پسین »

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون


مرد

 
هنر يونانيان باستان

به اعتقاد يونانيان نظم طبيعت و نظم عقل هردو زيبا و ساده است . و زيبايي چيزها با شناخت ما از آنها يکي است . لذا زندگي خوب و دست يابي به روح زيبا در گرو پيروي از آن حکم يوناني است که مي گويد :خودت را بشناس . پس انسان از طريق انديشه به زندگي خوب دست مي يابد . انسان بر طبق آن قوانين طبيعي زندگي مي کند که بتواند آنها را کشف کند بنابراين خويشتن يا خود اهميت عمده مي يابد و آنگاه که انسان به خودآگاهي کامل برسد لزوماً طبيعت را شناخته است . يونانيان بر مبناي چنين اعتقادي آثار هنري خود را مي آفرينند .
آثار بجا مانده از هنر يونانيان :
از يونانيان آثار قابل توجه نقاشي بر جاي نمانده است . اما يونانيان روي ظروف سفالين خود نقوش و تصاويري را ترسيم مي کردند . تعداد زيادي از اين ظروف در دست است و ازروي تصاوير آنها بررسي نقاشي يوناني براي ما ممکن مي شود . در ظروف عتيقه يوناني مي بينيم که براي اولين بار پيکر انسان مورد مطالعه تحليلي قرار مي گيرد . آن شيوه تکرار يک حالت واحد به تدريج جاي خود را به روشي مي دهد که متکي بر مطالعه دقيق وضعيت و حرکت بدن انسان زنده است . اين تغيير البته فوراً صورت نگرفت بلکه مراحل منظمي را پشت سر گذاشت . پيکر انسان از نخستين حضور خود در روي ظروف به صورت نقش مايه عمده هنر يوناني در آمد . اما همين نقش مايه نيز براي متکامل شدن مراحلي را طي کرد . مثلاً در گلان ديفيلون پيکره ها از حد نماد فراتر نمي رود و بصورت شکلهاي هندسي لوزي و مثلث هستند که با خصوصيات شکل هاي هندسي و منظم نوارهاي روي گلدان کاملاً هماهنگ هستند . حال آنکه پيکره هاي روي ظرف ديگري که تقريباً 300 سال بعد ساخته شده است تا حد زيادي شکل طبيعي دارند .
نخستين نمونه هاي پيکره سازي يوناني که قدمت آنها به اوايل سده نهم پيش از ميلاد مي رسد تنديسهاي کوچکي از حيوانات و پيکره هاي انساني هستند که از مصالحي نظير مس ، برنز ، سرب ، عاج و سفال ساخته شده اند . اما مجسمه هاي ساده بزرگ به اندازه طبيعي يا بزرگتر از آن حوالي سده ششم پيش از ميلاد ظاهر مي شود .
نمونه اي از اين پيکره ها که حدود 180 سانتيمترقد دارد شکلي استوانه اي دارد که شايد از پيکره هاي بين النهرين مايه گرفته باشد . يونانيان نيز پيکره هايي نزديک به شکل طبيعي انسان مي ساختند و آنها را رنگ مي کردند . يک نمونه از اين پيکره ها که در آن حجم پردازي چانه ، گونه و گوشه هاي دهان با ظرافت خاصي صورت گرفته است .
در قرن 5 قبل از ميلاد معمار و پيکره ساز معتبري در يونان پيدا شد که به ياري همکارانش شهر آتن را بصورت يک شهر زيبا و هنري درآورد . پيکره هاي او اسلوب طبيعت پردازي را پايه گذاري کرد . پس از او پيکره ساز ديگري به نام ميرون حرکت را به پيکره سازي اضافه کرد . پيکره ديسک انداز يکي از آثار معروف ميرون است
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
معماری یونان باستان
همبندی (معماری)


نمونه‌ای از همبندی در معبد ارختئون آکروپولیس

همبندی یک شیوهٔ فنی در اغلب سازه‌های باستانی است که در آن از اتصالات بلوک‌های سنگی استفاده می‌شد.

در این روش، حاشیه‌های دو سطحی را که می‌خواستند روی هم بگذارند را هموار ساخته و میان‌شان را به‌صورت زبره‌تراش باقی می‌گذاشتند تا خوب روی هم جفت شوند اما رویهٔ همهٔ سنگ‌ها را به دقت تراشیده و پاک می‌کردند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
پیش‌خان



محل پیش‌خان (به رنگ خاکستری) در نیایشگاه یونانی.

به اتاقی که در نیایشگاه‌های یونان باستان پیش از درون‌خانه قرار داشت، پیش‌خان(پیش‌مَقصوره یا رواق قدامی) گفته می‌شود.

در این نیایشگاه‌ها تنها فضایی که دو دیوار نبشی آن را از دو سو محدود کرده و ردیفی از ستون‌ها جلوی آن را گرفته باشد پیش‌خان نامیده می‌شود.

اگر دیوارهای نبشی در چنین فضایی حضور نداشته باشند، آن فضا را پیش‌ستونگاه می‌نامند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
پیش‌دروازه



یک نقاشی از شکل کامل‌شدهٔ پیش‌دروازهٔ معبد آتن.

به سازه‌هایی که به عنوان دروازهٔ آغازین برای ورود به مکان‌های مقدس در یونان باستان ساخته می‌شد پیش‌دروازه می‌گویند. بیشتر پیش‌دروازه‌ها به صورت راهرویی ستوندار و سرپوشیده بود.

امروزه نام پیش‌دروازه بیشتر برای اشاره به تالار ورودی معبد آکروپولیس آتن به‌کار می‌رود. ساخت این پیش‌دروازه در سال ۴۳۷ پیش از میلاد توسط پریکلس آغاز شد تا جای یک دروازه ورودی دیگر را بگیرد. ساخت این سازه، شاید به‌خاطر مشکلات سیاسی و شاید در پی جنگ‌های پلوپونزی هیچ‌گاه تمام نشد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
پیش‌ستون


پیش‌ستون

پیش‌ستون در معماری به یک رشته ستون گفته می‌شود که در جلوی ایوان ورودی ساختمان‌ها ساخته می‌شود و معمولاً پیرامون این ستون‌ها باز است. بنای پیش‌ستونی ممکن است دارای سقفی باشد که ادامه سقف ساختمان اصلی است یا ممکن است بدون سقف و جدا از بنای اصلی ساخته شود.

به محوطه ایوان‌مانند پیش‌ستون‌ها، رواق ورودی یا «پیش‌خان ستوندار» می‌گویند.

از پیش‌ستون در معماری کلاسیک اروپایی نخستین بار در نیایشگاه‌های اتروسکی و یونانی استفاده شد و سپس رومی‌ها نیز این عنصر را در بناهای خود به‌کار بردند.

خاستگاه این سبک احتمالاً جزایر شرقی یونان و سده هشتم پیش از میلاد بوده‌است هرچند نمونه‌های بسیاری از پیش‌ستون‌های باستانی نیز در جنوب ایتالیا یافت شده‌است.

معبد آتنا نیکه در آکروپولیس یونان از نمونه‌های بناهای پیش‌ستون‌دار است.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
معماری میسنی ها


نقشه کاخ تیرینس،یونان،حدود ۱۲۰۰-۱۴۰۰ ق.م

میسنی ها توجه خاصی به ساخت دژ و پناهگاه های نظامی داشتند. از اینرو به ساخت آثار باشکوهی پرداختند که از جمله آنها می توان دژ معروفی که به "ارک تیرینس" شهرت دارد اشاره کرد. این کاخ برخلاف کاخ کرت بر مبنای نقشه ای حساب شده ساخته شده است.

از معروف ترین و مشهور ترین نمونه های کنده کاری این دوران "دروازه شیران" است.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
درون‌خانه


محل درون‌خانه (به رنگ خاکستری) در نیایشگاه یونانی.

به اتاق درونی و میانی نیایشگاه‌ها در معماری کلاسیک روم و یونان دَرون‌خانه یا مَقصوره یا صِلّا (به رومی: Cella) گفته می‌شود.

در دوران باستان تندیس‌های آیینی و بت‌های ویژهٔ مورد احترام آن معبد را در درون‌خانه نگه می‌داشتند. در درون‌خانه‌ها معمولاً میزها یا پاسنگ‌هایی نیز قرار می‌دادند تا هدایا و قربانی‌ها را بر روی آن بنهند. سنگ‌های گرانبها، کلاه‌خودها، نیزه‌های و تندیس‌های نذری زیادی به این‌گونه نیایشگاه‌ها اهداء می‌شد و درون‌خانه‌های بسیاری از پرستشگاه‌های رومی و یونانی به‌صورت گنجینه‌های پرمایه‌ای در آمده‌بود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
رُخ‌بام
رُخ‌بام لبهٔ تزئینی پشت بام ساختمان‌ها است.

رخ‌بام هِرّه‌ای سراسری بر روی بام ساختمان‌ها است که آخرین ابزار فوقانی قَرنیز را تشکیل می‌دهد.

قطاربندی تزئینات به‌صورت نواری از تزئینات اصلی ایرانی برای رخ‌بام‌ها است.

در معماری یونان باستان بر روی رخ‌بام‌ها معمولاً نقش برجسته‌ای بر روی کتیبه‌ای تخم‌مرغی‌شکل برای تزئین حکاکی می‌شد. ایونی‌ها و رومی‌ها از رخ‌بام‌ها در معماری خود استفاده می‌کردند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
دورج‌ستونی


نقشهٔ یک پرستشگاه دورج‌ستونی.

دورَج‌سُتونی نوعی نیایشگاه یونانی است که در آن دورتادور بخش اصلی ساختمان نیایشگاه کاملاً با دو ردیف ستون احاطه شده‌باشد.

پرستشگاه‌های دورج‌ستونی شکل گسترده‌تر پرستشگاه‌های دورستونی هستند که در آن‌ها یک ردیف ستون گرداگرد ساختمان ساخته می‌شد.

از نمونه‌های این گونه نیایشگاه‌ها می‌توان به این دو اشاره کرد:




نیایشگاه آرتمیس در اِفِسوس

نیایشگاه آپولو در دیدیما
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
روپی


نیایشگاه دوری سگستا در سیسیل ایتالیا.

روپـِی، صُفه‌ای سنگی را می‌گویند که روی بقیه صفه‌های بخش پی در نیایشگاه‌های یونان باستان قرار می‌گرفت.

در معماری سبک دوری و ایونی پی‌سازی بیرون از زمین (سرپی) از سه لایه تشکیل می‌شد. فوقانی‌ترین لایه را روپی و زیرین‌ترین لایه را بن‌پی نام دارد.

روپی، که کف نیایشگاه را تشکیل می‌دهد جایی است که ستون‌ها بر روی آن قرار می‌گیرند.

هر یک از سه صفه سنگی سرپی به مرور کوچک‌تر ساخته می‌شدند. با این سبک پی‌سازی، پله‌هایی برای ورود به نیایشگاه به‌وجود می‌آمد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
صفحه  صفحه 17 از 229:  « پیشین  1  ...  16  17  18  ...  228  229  پسین » 
فرهنگ و هنر

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA