انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
فرهنگ و هنر
  
صفحه  صفحه 28 از 229:  « پیشین  1  ...  27  28  29  ...  228  229  پسین »

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون


مرد

 
الارا (شخصیت افسانه‌ای)


در اساطیر یونانی، الارا یک شاهزاده و دختر پادشاه اورکومنوس بود. او از زئوس، صاحب فرزندی به نام تیتیوس شد.
زئوس که عاشق الارا شده بود، او را از ترس همسرش هرا، در عمق زمین مخفی کرد. در آنجا بود که الارا، تیتیوس را به دنیا آورد. تیتیوس، موجودی غول‌پیکر بود که برخی معتقدند چون در عمق زمین به دنیا آمد، پسر گایا (الهه زمین) است. اعتقاد بر این است که الارا، بخاطر جثه بزرگ تیتیوس، جان خود را به هنگام زایمان، از دست داد.

غاری که تیتیوس از طریق آن به سطح زمین راه یافت، در وابیه واقع شده و الاریون نام دارد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
الکترا


الکترا (به انگلیسی: Electra)، دختر آگاممنون شخصیت افسانه‌ای یونان باستان است.

پس از آن‌که کلوتایمسترا (مادر الکترا)، آگاممنون (پدر الکترا) را کشت، الکترا برادر خود اورستس را از خانه دور کرد تا جانش را نجات دهد. مدت‌ها بعد اورستس با همدستی الکترا، مادر و معشوق او آیگیستوس را کشت و انتقام پدر را گرفت. الکترا با دوست برادرش، پولادس ازدواج کرد.

عقده الکترا در روانشناسی بر مبنای سرگذشت این شخصیت اسطوره‌ای، نام گذاری شده است.


الکترا دختر پادشاه آگاممنون و ملکه کلایمنتسترا بود و خواهرانش اوفیلیا و کریسوتمیس و برادرش اورستس نام داشتند. گمان می رود در لیاد (شعر حماسی هومر) منظور شاعر از لئودایس، همان الکترا دختر آگاممنون است. دختر آگاممنون را نباید با پری دریایی همنامش الکترا که مادرِ رب‌النوعِ کوچکِ آیریس از تیتان دریا تائومس است، اشتباه گرفت.


زمانی که آگاممنون پدر الکترا و پادشاه شهر میسِنه از جنگ تروژان بازگشت و توسط آگوستوس (معشوقه کلامنتسترا) و/یا توسط خود کلایمنتسترا به قتل رسید، الکترا در شهر میسِنه حضور نداشت. کلایمنتسترا بخاطر اینکه آگاممنون، دختر بزرگترش ایفجنیا را برای آتنا یا آرتمیس قربانی کرده بود، از وی کینه به دل گرفته بود. همچنین آگوستوس و کلایمنتسترا، کاساندرا پیشگوی مقدسِ تروی که به عنوان غنیمت و پاداش جنگ به آگاممنون اهدا شده بود را کشتند. هشت سال بعد الکترا و برادرش اورستس را از آتن به منیسه باز گرداندند. طبق نوشته های پیندار- شاعر یونان باستان- در این سال ها، الکترا یا دایه ای پیر، از اورستس مراقبت می کردند. سپس اورستس به فانوته در کوه پارناسوس، جایی که استروفیوسِ شاه از او مراقبت می کرد، برده شدتا اینکه در سن بیست سالگی توسط پیشگویی به نام دلفیک به بازگشت به وطن و کین خواهیِ پدر فرمان داده شد.



طبق داستانِ آیسخلیوس، اورستس چهره الکترا خواهرش را پیش از ملاقات بر سر مزارِ آگاممنون، در مکانی که پیشکش هایی را برای مزار پدرشان فراهم می آوردند، دید. ملاقات انجام شد و برنامه ریزی برای کین خواهی و انتقام حویی شکل گرفت. پیلادس و اورستس، کلایمنتسترا و آگوستوس را (به پشتوانه کمک الکترا) گشتند.

کلایمنتسترا پیش از مرگش اورستس را نفرین کرد و الهگان انتقام برای عذاب او(به زمین) آمدند. او توسط الهگان انتقام که وظیفه مجازات وی را به دلیل تعرض به قداست خانواده داشتند، تعقیب می شد هرچند الکترا توسط الهگان انتقام مورد تعقیب قرار نگرفت. اورستس در معبدی در دلفی پناه گرفت. گفته می شود هنگامی که او به معبد رفت، ابتدا کاهنی او اورستس) را غرق در خون و در حالی که الهگان انتقام دور و بر او پرواز می کردند، یافت. سپس کاهنان او را با خون خوک شستشو دادند تا پاک شود و درست به محض اینکه پاک شد به آتن سفر کرد تا آتنا را بیابد.

در آخر در آکروپولیسِ آتن، آتنا را یافت و دادگاهی رسمی در این مورد توسط آتنا، پیش از قضاوت دوازده آتنی، تشکیل داد. الهگان انتقام خواستار قربانی خود (اورستس) بودند: او در دادگاه فرمانهای آپولو را مطرح کرد: رای ها به طور مساوی (بر مجازات و رهایی اورستس) اعلام شد و آتنا رای تعیین کننده خود را مبنی بر تبرئه اورستس را بیان نمود.

در اثر ایفیجنیا در تائوریس، یوروپید افسانه را به گونه ای دیگر بیان می کند. او می گوید اورستس توسط الهگان انتقام تا تائوریس که بر دریای سیاه واقع است -جایی که خواهرش ایفیجنیا نگهداری می شود- هدایت می شود. این دو (اورستس و ایفیجنیا) هنگامی که اورستس و پیلادس نزد ایفیجنیا آورده می شوند تا جهت قربانی شدن برای آرتمیس آماده شوند یکدیگر را ملاقات کردند. ایفیجنیا، اورستس و پیلادس از تائوریس فرار می کنند. خشم الهگان انتقام به هنگام تجدید دیدار این خانواده، فروکش کرده و در مجازات آنها تخفیف قائل می شوند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
کوه المپ




کوه المپ یا المپوس (به یونانی: Όλυμπος) با ارتفاع ۲٫۹۷۱ متر (یا ۹٫۵۷۰ فوت) بلندترین کوه یونان است که درنیمه شمالی آن کشور در نزدیکی دریای اژه، در مرز تسالی و مقدونیه و در ۱۰۰ کیلومتری تسالونیکی، دومین شهر بزرگ یونان واقع شده. کوه المپ دارای ۵۲ قله است که بلندترین آنها با ارتفاع ۲.۹۱۷ متر میتیکاس نام دارد که به معنای «بینی» می‌باشد. بر اساس برجستگی‌های توپوگرافیکی، این قله بلندترین قلهٔ اروپا محسوب می‌شود.

کوه المپ از نظر پوشش گیاهی بسیار غنی بوده و چندین گونهٔ بومی در آنجا رشد می‌کند.

المپ اقامتگاه رئیس خدایان یونانی زئوس بود. همچنین بهترین خدایان یونان معابد و کاخ هایی در قلهٔ آن داشتند. در آنجا بود که خدایان گرد هم می‌آمدند تا از شراب لذیذ خدایان یونان نکتار (Nectar) و امبروزیا (Ambrosia) که به آنان زندگی جاودانه می‌داد بنوشند.آن طور که پیروان این دین میگویند قله کوه هم اکنون باقدرتی آسمانی جابجا شده و در نیویورک،ساختمان امپایر استیت در طبقه مخفی600لنگر انداخته است.قبل از آن هم تعدادی شاهد عینی گفته بودند که قله کوه در شب جدا میشده و در روز دوباره برمیگشته است.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
الوسیون


الوسیون (به یونانی: Ἠλύσια πεδία)، سرزمین مردگان جاوید.

مکانی بود که مردگان جاویدان در آن به آرامش می‌رسیدند. نقطه‌ٔ مقابل هادس و جایگاه خوشبختی بود.

کشتزار الوسیون و جزایر خجستگان نیز خوانده می‌شد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
اندومیون
اندومیون، در اسطوره‌های یونان، بنیانگذار ناحیه الیس است.

پسر آیتلیوس و کالوکه بود. سلنه (ماه) عاشقش شد و برایش پنجاه دختر آورد و چون طاقت مرگ او را نداشت او را در غاری به خواب ابدی فرو برد تا جوان و جاویدان بماند.

در روایتی دیگر آمده است که زئوس به خواست خود اندومیون، خوابش کرد.



اوئبالوس
در اسطوره‌های یونانی، پادشاه اوئبالوس یا اویبالوس (به یونانی: Οἴβαλος) نام یکی از پادشاهان اسپارت است. وی فرزند سینورتاس و شوهر دوم گورگوفونه محسوب می‌شد. اوبالئوس همچنین پدر ایکاریوس، تیندارئوس و هیپپوکون معرفی می‌شود.(و یا برطبق نوشتهٔ آپولودوروس، وی به همراه نایاد و باتیا پدر آنان به شمار می‌آمد). اوئبالوس اغلب با شوهر اول گورگوفونه یعنی پری یرز، که فرزند آئولوس بود، اشتباه گرفته می‌شود. این دو افرادی جداگانه و متمایز از یکدیگر هستند، هرچند که گاهی اوقات دربارهٔ این دو فرد معمولاً نامرتبط گفته می‌شود که اوئبالوس، پسر پری یرز می‌باشد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
اورانیا


اورانیا (به یونانی: Ουρανία)، میوز نجوم.

از دختران زئوس و منموسونه که میوزها نامیده می‌شدند. تعدادشان نه تن بود و هر یک الههٔ حامی هنری خاص بودند. اورانیا میوز نجوم بود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
اورستس



اورستس (به یونانی: Ὀρέστης)، در اسطوره‌های یونان، پسر آگاممنون و کلوتایمنسترا است.
پس از آن‌که پدرش آگاممنون به دست مادرش کشته شد، الکترا او را پنهان کرد و به جایی دیگر فرستاد تا کشته نشود. وقتی بزرگ شد بازگشت و مادر و معشوق وی را که در قتل پدرش نقش داشت، کشت. مدت‌ها توسط الاهگان انتقام تحت تعقیب بود تا آن‌که در دادگاهی که به فرمان آپولون برگزار شد، محاکمه و تبرئه گشت. به آرگوس بازگشت و به پادشاهی رسید.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
اوینئوس


اوینئوس (به یونانی: Οἰνεύς، به انگلیسی: Oeneus یا Oineus)، شاه کالیدون.
فرزند پورتئوس و ائوروته بود. از همسرش آلتائیا صاحب چندین فرزند از جمله ملئاگروس شد. زمانی که دیونوسوس به کالیدون آمد، اجازه داد با همسرش همبستر شود که حاصلش تولد دیانیرا بود که بعدها همسر هرکول شد. دیونوسوس در عوض نام او را بر شراب نهاد.

آرتمیس به خاطر ناسپاسی وی، گرازی را برای کشتنش فرستاد که توسط ملئاگروس کشته شد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
اوینومائوس


اوینومائوس (به انگلیسی: Oenomaus)، پسر آرس و هارپنا.
با اوراته ازدواج کرد و صاحب دختری به نام هیپودامیا شد. شرط ازدواج با وی را پیروزی در مسابقهٔ ارابه‌رانی قرار داد. بسیاری در این راه کشته شدند. سرانجام پلوپس به کمک ارابهٔ طلایی و اسب‌های بالداری که از پوسیدون گرفته بودند شرط را برد و اوینومائوس را در طی مسابقه کشت.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
ایریس



ایریس (به یونانی: Ανδρομαχη)، دختر تامائوس و الکترا.


ایریس حامل پیام‌های خدایان بود و با زفوروس (باد غرب) ازدواج کرد. ایریس به معنای رنگین‌کمان است.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
صفحه  صفحه 28 از 229:  « پیشین  1  ...  27  28  29  ...  228  229  پسین » 
فرهنگ و هنر

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA