انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
فرهنگ و هنر
  
صفحه  صفحه 30 از 229:  « پیشین  1  ...  29  30  31  ...  228  229  پسین »

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون


مرد

 
پاشنه آشیل


آشیل در حال مرگ


پاشنه آشیل، دلالت بر ضعفی علی‌رغم سلامت و قدرت عمومی دارد که می‌تواند منجر به زوال شود. گرچه ریشه اساطیری، اشاره بر آسیب‌پذیری فیزیکی دارد اما در استعارات کنونی می‌تواند بر هر خصلتی که منجر به شکست شود تعمیم داده‌شود.

تاندون آشیل قوی‌ترین و بلندترین تاندون در پای انسان است که عضلات ساق پا را استخوان پاشنه پا متصل می‌سازد.


در اساطیر یونانی چنین آمده‌است که پیشگویی شد، آشیل در جنگی بر اثر اصابت تیر مقتول خواهد شد. بنابراین مادرش تتیس مایل نبود که فرزندش کشته شود. او آشیل را به رود ستوکس برد گفته می‌شد اگر کسی در آن شسته شود دارای قوهٔ آسیب‌ناپذیری خواهد شد. تتیس فرزندش را در آن رود شست اما چون او فرزندش را از پا گرفته بود تا بدنش را بشوید، پاهای وی آسیب‌پذیر باقی ماند. او در جنگ‌های زیادی جنگید و زنده ماند.

در کتاب ایلیاد اثر هومر نوشته‌ای مبتتی بر مرگ وی نیست اما روایت مرگ وی در سایر کتب ادبی یونانی نیز دیده می‌شود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
پان (اسطوره‌شناسی)



پان (به یونانی: Πάν)، در اسطوره‌های یونان، خدای چوپانان و گله‌ها است.

اوقات خود را به شادی و رقص و آواز می‌گذراند. نی را از ابداعات او می‌دانند که به یاد عشقش سورینکس می‌نواخته است. در اساطیر روم با فاونوس مطابق است. در جنگ بزرگ میان خدایان و تایتانهازمانی که تایتانها در حال پیروز شدن بودن پان فریاد جنگی سر داد که باعث ایجاد ترس در تایتانها شد و عده ای از آنها را فراری داد به همین دلیل است که کلمه panic به معنی ترس ریشه از نام او دارد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
پاندورا



پاندورا (به یونانی: Πανδώρα)، در اسطوره‌های یونان، نخستین زن روی زمین است.

هفائستوس او را به دستور زئوس از آب و گِل ساخت تا پرومتئوس که با انسان‌ها دوستی می‌کرد را مجازات کند. خدایان به او نعمت‌های فراوانی بخشیدند؛ آفرودیته به او زیبایی بخشید، آپولو موسیقی، هرمس اعتقادات دینی و هر خدای المپین دیگری نیز به همین ترتیب هدیه‌ای به پاندورا داد؛ از این رو در پایان هرمس نام پاندورا به معنی «تمام نعمت‌ها» را روی او می‌گذارد.

پرومتئوس او را از زئوس نپذیرفت، اما برادرش اپیمتئوس او را به همسری برگزید.

پاندروا در جعبه‌ای که گفته شده بود هرگز نگشاید، گشود و مصیبت‌ها بر روی زمین پراکنده شد. تنها امید در جعبه باقی‌ماند تا تسلای بشر باشد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
پرندگان ستومفالوسی



پرندگان ستومفالوسی (به یونانی: Στυμφαλίδες ὄρνιθες) در اسطوره‌های یونان، پرندگان مهاجم به سواحل ستومفالوس هستند.

این پرندگان به مردم ناحیه ستومفالوس در آرکادیا حمله می‌بردند و با پرهای لبه فولادی خود آنان را می‌کشتند و محصولات را از بین می‌بردند. ششمین شاهکار هرکول از بین بردن این پرندگان با میله‌ای بود که از هفایستوس گرفته بود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
پروتئوس (ایزد)
پروتئوس، (به یونانی: Πρωτεύς) در اساطیر یونانی ایزد دریا یا رودخانه‌ها و نیز بدن اقیانوسی آب‌ها، پسر پوزئیدون و یا اوکئانوس بود. پروتئوس یکی از چندین ایزدی بود که هومر آنان را پیران دریا نامید. پروتئوس در جزیره فاروس در نزدیکی مصر از گله سیل‌های پوزئیدون مراقبت می‌نمود. برخی قلمروی خاصی را به او نسبت داده و وی را خدای «دریای مدام در تغییر» نام نهاده‌اند که تغییرات پیوستهٔ طبیعت دریا یا به طور کلی کیفیت مایع گونهٔ آب را نشان می‌دهد. او می‌تواند آینده را پیشگویی کند، اما در افسانه‌های وارد شده در فرهنگ‌های گوناگون، تغییر شکل می‌دهد تا از این کار اجتناب کند، اما در انتها با وجود تمام مقاومت‌ها، به شکل واقعی خود یعنی یک پیرمرد درآمده و پیشگویی را می‌گوید.

پروتئوس تنها به کسانی پاسخ می‌دهد که بتوانند او را به دام بیندازند. واژهٔ پروتئوس در لغت از صفت protean می‌آید که به معنای کلی «ناپایدار»، «متحرک» و «تغییریابنده به شکل‌های گوناگون» است. واژهٔ protean به طور مثبت، با انعطاف، تغییرپذیری و تطبیق پذیری دلالت ضمنی دارد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
پروکروستس



پروکروستِس (Prokrustes)، (به یونانی: Προκρούστης به معنی کش دهنده)، در اسطوره‌های یونان، راهزنی است غول پیکر که به شکلی هولناک قربانیان خود را می‌کشت. معروف بود که او پسر پوسیدون است.

دیودور سیسیلی تاریخ نگار یونانی قرن اول قبل از مسیح در کتاب «تاریخ جهان» آورده: پروکروستس در کنار جاده الئوسیس به آتن زندگی می کرد،رهگذران را به بهانه مهمان‌نوازی به خانه خود می‌برد و روی تختی می‌خواباند و اگر از طول تخت کوتاه تر بودند آن‌قدر آن ها را می کشید یا بدنشان را در روی سندان با چکش میکوبید تا هم طول تخت شوند و اگر بلند تر از تخت بودند از پاهایشان می‌برید تا به اندازه تخت شوند. تسئوس او را به همین شکل مجازات کرد و برای اینکه او را به اندازه تخت درآورد سربرید.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
پرویتوس
پرویتوس (به یونانی: Προῖτος)، در اسطوره‌های یونان، پادشاه تیرونوس است.

پسر آباس و آگلایا بود. او و برادرش آکریسیوس پادشاهی آرگوس را میان خود تقسیم کردند. پرویتوس تیرونوس را به عنوان محل حکومت خود برگزید و با کمک کوکلوپس ساخت. سرانجام به دست پرسئوس کشته شد.




عنوان: پادشاه تیرونوس
جنسیت: مذکر
پدر: آباس
مادر: آگلایا
وابستگان: برادر دوقلوی آکریسیوس
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
پری یرز

در اساطیر یونان، پری یرز یا پری یریس (به یونانی: Περιήρης)، فرزند آئولوس و شوهر گورگوفونه بود. او پدر لئوکیپوس و آفارئوس محسوب می‌شد. پری یرز اغلب با شوهر دوم گورگوفونه که اوئبالوس بود، اشتباه گرفته می‌شود. (در برخی داستان‌ها، وی پسر پری یرز معرفی شده‌است) گورگوفونه از ازدواج خود با اوئبالوس مادر تیندارئوس، هیپپوکون و ایکاریوس محسوب می‌شد.




پریاپوس
پریاپوس (به یونانی: Πρίαπος)، در اسطوره‌های یونان، ایزد حاصلخیزی باغ‌هاست.

فرزند دیونوسوس و آفرودیته بود. قدی کوچک و خمیده داشت. به قدری زشت بود که مادر طردش کرد. عاشق یک پری به نام لویتس شد. زمانی که می‌خواست با او در حال خواب بیامیزد، صدای خری باعث بیدار شدن پری و فرار او شد. به این دلیل پریاپوس از خرها بیزار بود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
پریاموس



پریاموس (به یونانی: Πρίαμος)، در اسطوره‌های یونان، پادشاه تروا است.

پسر لائومدون و سترومو بود. با هکابه ازدواج کرد و از جمله فرزندانش هکتور، کاساندرا، و پاریس هستند. با نابودی تروا او نیز جان داد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
پریکلایمنوس



در اساطیر یونان، پُریکلایمنوس یکی از پسران نلئوس (پسر پوزئیدون) و چلوریس بود. وی یکی از کسانی بود که در جریان جنگ تبس، قصد کشتن آمفیارائوس (آمفیاروس) را داشت. امّا قبل از اینکه وی بتواند آمفیارائوس را بکشد، آمفیارائوس توسط زمین بلعیده شده بود. او همچنین یکی از آرگونوتها محسوب می شد. پوزئیدون به او توانایی تغییر شکل به اشکال حیوانات مختلف را عطا کرده بود. وی عاقبت توسط هراکلس در پیلوس کشته شد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
صفحه  صفحه 30 از 229:  « پیشین  1  ...  29  30  31  ...  228  229  پسین » 
فرهنگ و هنر

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA