انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 10 از 22:  « پیشین  1  ...  9  10  11  ...  21  22  پسین »

مسائلی در مورد فضا ...


مرد

 
کشف جوان ترین قرص کیهانی سیاره زا

اخترشناسان با بهره گیری از مجموعه رادیوتلسکوپ های "آلما" در شمال شیلی، جوان ترین قرص سیاره زا را پیدا کرده اند.
سیاره ها در قرص هایی پیرامون یک پیش-ستاره پدید می آیند، اما زمان و چگونگی پیدایش این قرص ها هنوز روشن نیست.
گروهی از اخترشناسان به سرپرستی نادیا موریلو و شی پینگ لای، از طریق مشاهداتی که با رادیوتلسکوپ های آلما انجام دادند، چنین قرصی را یافته اند، اما عمر این قرص، کمتر از آنی است که محاسبات نشان داده بود.
قرص های حاوی گرد و غباری که بر اثر چرخش یک ستاره یا خورشید در حال تولد و پرتاب مواد آن به بیرون به وجود می آیند، سیاره هایی را شکل می دهند که پس از شکل گیری و استقرار، به دور آن ستاره می چرخند و منظومه ای را پدید می آورند.
اجرام درون منظومه شمسی خود ما از قوانین کپلر پیروی می کند، یعنی سیاره هایی که به خورشید نزدیک ترند، سریع تر از سیاره های دورتر به دور خورشید می گردند.
این حرکت معمولا با نام گردش کپلری شناخته می شود. قرص هایی از گرد و غبار فضایی که گردش کپلری دارند، به احتمال زیاد در نهایت سیاره هایی را در مدارهای باثبات تشکیل می دهند.
کشف این نوع قرص ها در مراحل بسیار ابتدایی که پیش-ستاره هنوز در اعماق ابر گرد و غبار به سر می برد، توانایی این منظومه ها را در زایش سیارات روشن می کند.
دانشمندان با استفاده از مجموعه رادیوتلسکوپ های آلما، یک منظومه پیش-ستاره ای سه گانه را که در سحابی ستاره زای "رو آفیوشس" قرار دارد، بررسی کردند.
ساختاری قرص مانند بر گرداگرد یکی از این سه پیش-ستاره مشاهده شد که هنوز در هاله ای از گرد و غبار و گاز مدفون است.
تجزیه و تحلیل گاز درون این قرص نشان داد که حرکت کپلری دارد و شعاع آن پنج برار شعاع سیاره نپتون در منظومه شمسی ماست، اما پیش-ستاره ای که این قرص بر گرد آن می چرخد تنها یک پنجم خورشید ما جرم دارد.
این نشان می دهد که پیش–ستاره هنوز بسیار جوان و در حال رشد است.
پیشتر، مدل ها و شبیه سازی ها پیش بینی کرده بود که قرص های کپلری نمی توانند در مراحل اولیه شکل گیری ستاره ها به وجود آیند.
ولی کشف این قرص بزرگ کپلری بطلان مدل های یاد شده را ثابت کرده و نشان می دهد که عوامل دیگری ممکن است در پیدایش چنین قرص هایی دخالت داشته باشند.
مطالعات جدیدتر این احتمال را مطرح کرده اند که ناهماهنگی بین میدان مغناطیسی و محور چرخش پیش ستاره ممکن است به تشکیل زودهنگام قرص های سیاره زا منجر شود و قرص هایی با صد برابر شعاع خورشید تا زمین یا بزرگتر از آن را پدید آورد.
شواهد تازه ای که نشان می دهد همه ستاره ها، از جمله منظومه های چند ستاره ای، دست کم یک سیاره دارند، منطبق با مشاهدات مبنی بر پیدایش قرص های پیش-سیاره ای است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
مواجه شدن کاوشگر Opportunity با یک تکه سنگ عجیب در سطح مریخ

سیاره‌ی مریخ سرشار از شگفتی است؛ از تفسیرهای غلط در مورد شکل خاص صخره‌های آن گرفته تا کشف شرایطی که می‌توانسته زمانی میزبان حیاتی باستانی در خود باشد. حال کاوشگر «فرصت» (Opportunity) بطور تصادفی با یک چیز عجیب دیگر مواجه شده است: یک تکه سنگ با شکل جالب. یک تکه سنگ به خودی خود چیز عجیبی نیست؛ اما مساله این است که این تکه سنگ بطور ناگهانی ظاهر شده است.
کاوشگر «فرصت»، برادر بزرگ‌تر کاوشگر معروف «کنجکاوی» است که از ده سال پیش تا کنون مشغول کار بر روی مریخ بوده است. خبر ظاهر شدن این تکه سنگ عجیب و غریب، در یک همایش سالانه که برای این کاوشگر توسط ناسا برگزار شده بود به عموم ارائه شد. این تکه سنگ، اندازه‌ای در حدود یک شیرینی ژله‌ای دارد و به شکل کاملاً غافلگیر کننده‌ای در مقابل این کاوشگر سبز شده است. این رخداد به گفته‌ی استیو اسکویرس، که ارائه‌ی گزارش را بر عهده داشت، کاملا "مبهوت کننده" بوده است.
حالت قرار‌گیری وارونه‌ی این سنگ به محققان این امکان را می‌دهد که قسمتی از آن که احتمالا برای میلیون‌ها سال به سطح سیاره متصل بوده است را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند. تیم کاوشگر «فرصت»، در حال آزمایش و تحلیل این تکه سنگ هستند تا دلیل ظاهر شدن آن بر سر راه کاوشگر را دریابند. چند حالت احتمالی برای این رخداد وجود دارد؛ یکی اینکه حرکات خود کاوشگر باعث جدا شدن سنگ از جای خود و افتادن آن در سر راهش شده باشد یا شاید هم برخورد یک سنگ آسمانی باعث پرتاب‌شدن این سنگ به مکان فعلی شده باشد که البته احتمال حالت دوم بسیار کمتر است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
آیا خورشید رو به خاموشی است؟

ریچارد هریسون، مسئول بخش فیزیک فضایی آزمایشگاه "روترفورد اپلتون" در آکسفوردشایر انگلستان می گوید: "سی سال است که من به عنوان یک فیزیکدان خورشیدی کار می کنم و هیچگاه چنین چیزی ندیده ام."
او همراه با گفتن این جملات تصاویر جدیدی را که اخیرا فضاپیماها از خورشید گرفته اند به من نشان می دهد. این تصاویر به نحوه خیره کننده ای تمام جزییات ستاره ما را نشان می دهند ولی چهره خورشید به شکل غریبی یکدست و بدون لکه به نظر می رسد.
دکتر ریچارد هریسون می افزاید:" آخرین باری که خورشید تا این حد غیر فعال بوده به صد سال پیش برمی گردد."
این خمودگی و سکوت در چهره خورشید کنجکاوی دانشمندان را برانگیخته است چون در این ایام ستاره ما قاعدتا باید فعال ترین دوران خود را سپری کند. نقطه ای که در هر سیکل یا دوره یازده ساله خورشید به اوج فعالیت خود می رسد.
در یک چنین دوره ای سطح این گوی عظیم و آتشین باید مملو از آثار انفجارهای درونی باشد که معمولا خود را به صورت لکه های عظیم نشان می دهند. ابرهای غلیظ ناشی از خروج حرارت را باید بتوان در اطراف آن دید که در حقیقت نمادی از پرتاب شدن ذرات خورشیدی به درون منظومه ما هستند.
اما در دوره اخیر به غیر از مواردی از جوش و خروش های موسمی، خورشید به شکل تعجب آوری آرام بوده است. دوره های فعالیت شدید یا حداکثری خورشید در پایان یک دوره سکون و آرامش از راه می رسند. اما در کمال تعجب آخرین دوران آرامش خورشید نیز بیش از حد معمول طول کشید و سکون آن بیشتر از دوره های قبلی بود.
دکتر لوسی گرین از آزمایشگاه فضایی وابسته به دانشگاه لندن می گوید:" این موضوع تعجب من و تعداد زیادی از پژوهشگران دیگر را برانگیخته است."
کاهش فعالیت های خورشید با شتاب زیادی اتفاق افتاده و اکنون دانشمندان با دقت این موضوع را زیر نظر گرفته اند تا ببینند که آیا از این هم بیشتر کاهش خواهد یافت؟
لوسی گرین می افزاید:" اگر فعالیت های خورشید از این هم بیشتر کاهش یابد شرایط آن مشابه یک ستاره غیرفعال خواهد شد. گو اینکه این گوی بزرگ حاوی گازهای سوزان در مرکز منظومه ما دارد به خواب می رود."
البته این اولین بار نیست که خورشید چنین وضعیتی پیدا کرده است. در اواخر نیمه دوم قرن هفدهم میلادی خورشید دوران بسیار غیرفعالی را سپری کرد، دورانی که اصطلاحا "حداقل تحرک" نام گرفت. اسناد تاریخی نشان می دهند که در آن دوره تقریبا هیچگونه نمادی از فعالیت در سطح خورشید دیده نمی شد.
دکتر لوسی گرین می گوید:" شواهد قابل اتکایی وجود دارد که نشان می دهد رفتار خورشید در حال حاضر شبیه دوره قبل از آن وقوع حداقل تحرک است."
مایک لاکوود ، پروفسور فیزیک محیط های فضایی از دانشگاه ردینگ در انگلستان، معتقد است احتمال زیادی وجود دارد که تحرک خورشید از این هم بیشتر کاهش یابد. بررسی لایه های عمیق یخ در سطح کره زمین که سابقه نسبتا دقیقی از فعالیت خورشید را در خود نگه می دارند، نشان می دهد که در دوره فعلی روند کاهش فعالیت های خورشید از تمام ده هزار سال گذشته بیشتر بوده است.
پروفسور لاکوود در توضیح این وضعیت می گوید:" این حد از کاهش واقعا غیرعادی است. حدس ما این است که طی ۴۰ سال آینده به احتمال ۲۰ درصد ما وارد یک دوره دیگر از حداقل تحرک خورشید خواهیم شد."
همزمان با دوران حداقل تحرک خورشید در اواخر قرن هفدهم میلادی سرمای شدیدی اروپا را دربرگرفت. مردم شهر لندن روی سطح رودخانه تیمز که کاملا یخ زده بود رفت و آمد می کردند، حجم بارش برف در کل اروپا به شکل چشمگیری افزایش یافت، بخش زیادی از سطح دریای بالتیک یخ زده بود و شرایط جوی چنان ناملایم شده بود که برخی از آن زمان به عنوان یک دوران یخبندان کوتاه یاد می کنند.
پروفسور لاکوود معتقد است که کاهش فعالیت های خورشید در بروز یک چنین شرایط جوی ای دخیل بوده و اگر ستاره ما به کم تحرکی خود ادامه دهد این وضعیت ممکن است تکرار شود. وی می افزاید:" در حال حاضر افت شدید در تحرک خورشید موضوع یکی از فعالترین پژوهش های علمی است. ولی حتی قبل از روشن شدن نتیجه این پژوهش ها ما می دانیم که قاره اروپا ویژگی هایی دارد که همزمان با کاهش تحرک خورشید زمستانهای سردتری را تجربه می کند."
به اعتقاد وی دلیل تاثیر گذاری این تغییرات فقط بر قاره اروپا این است که در دوران کم تحرکی خورشید زاویه تابش اشعه ماورا بنفش کاهش می یابد .به این خاطر میزان کمتری از این اشعه به جو کره زمین می رسد و این روی شدت و جهت جریان هوا در لایه های فوقانی جو زمین تاثیر می گذارد. پیامدهای این تغییرات بیش از هر نقطه دیگری روی اروپا تاثیر می گذارد.
پروفسور لاکوود می گوید:" این شرایط در مسیر حرکت جریان های بزرگ هوا موانعی ایجاد می کند که اصطلاحا به آن می گویند رخدادهای مسدود کننده. وقوع این حالت باعث می شود که جلوی حرکت جریان هوای معتدل و مرطوب از سمت اقیانوس اطلس به سمت اروپا گرفته شود و در عوض حجم بیشتری از جریان هوای سرد که از شمال روسیه و قطب شمال می وزد به سمت اروپا متمایل می شود."
ولی یک چنین تغییرات فاحشی در شرایط جوی اروپا روی آب و هوای بقیه نقاط کره زمین نیز تاثیر خواهد داشت؟ و تاثیرات آن روی روند گرمایش زمین چه خواهد بود؟
در گزارش اخیر هیئت علمی سازمان ملل متحد، کارشناسان تاکید کردند که به احتمال ۹۵ درصد فعالیت های بشر عامل اصلی گرمایش کره زمین از دهه ۱۹۵۰ میلادی به این سو بوده است و اگر حجم گازهای گلخانه ای با همین ضریب فعلی افزایش پیدا کند ممکن است درجه حرارت مبداء کره زمین بین ۴ تا ۵ درجه افزایش یابد.
با وجودیکه برخی از کارشناسان این نکته را مطرح کرده اند که نقش جزر و مد در فعالیت های خورشید از تاثیر گازهای گلخانه ای بیشتر است، هیئت علمی سازمان ملل متحد تاکید دارد که تغییرات در فعالیت خورشید در روند گرمایش کره زمین نقش بسیار ناچیزی ایفا می کند.
پروفسور لاکوود می گوید با وجودیکه میزان تابش اشعه ماورا بنفش تحت تاثیر چگونگی فعالیت های خورشید تغییر می کند ولی در سایر اشعه های خورشیدی که معمولا به بخش های عمقی تر جو زمین نفوذ می کنند تغییری ایجاد نمی شود. وی می افزاید:" اگر ما تمام اطلاعات علمی در مورد نقش گرما و نور خورشید در آب و هوای کره زمین را مبنا قرار دهیم و تحولات مربوط به دمای جو زمین را هم در نظر بگیریم، می بینیم که حتی در شدیدترین دوره های افت و خیز فعالیت خورشید تاثیر این عامل روی محیط زیست کره زمین بسیار ناچیز است."
پروفسور لاکوود در ادامه یادآوری می کند که حتی اگر در یک دوره مشخص فعالیت های خورشید روی آب و هوای بخشی از کره زمین تاثیر بگذارد طی یک مدت چند ساله این حد از تفاوت در آب و هوای عمومی کره زمین مستحیل خواهد شد. ولی در هر صورت نباید فراموش کرد که افت و خیز فعالیت های خورشید الگوهای شناخته شده آب و هوا در هر بخشی از کره زمین را تغییر خواهد داد.
اما به گفته دکتر گرین تغییر در الگوی آب و هوای بخشهای مختلف کره زمین تنها پیامد کاهش فعالیت های خورشید نیست. او می افزاید:" اگر خورشید خیلی غیرفعال شود یکی از پیامدهای آن این خواهد بود که پدیده طبیعی که اصطلاحا به آن نورهای شمالی می گوئیم کمتر اتفاق خواهد افتاد. این پدیده محصول اصابت یا تماس بخشی از توده عظیم گازهای خورشیدی با قطب مغناطیسی کره زمین است که معمولا نور عظیمی را در جداره خارجی جو زمین تولید می کند وتابش آن به شمالی ترین نقاط زمین می رسد."
ولی در عین حال سکوت خورشید می تواند پیامدهای مثبتی نیز داشته باشد . حرکت توده های عظیم گاز خورشیدی در منظومه ما و به هنگام عبور از مدار زمین معمولا روی شبکه های توزیع برق، ماهواره ها، ارتباطات رادیویی و البته سیستم های جهت یاب تاثیر منفی می گذارند. بنابراین کاهش فعالیت های خورشید ممکن است باعث شود که برای ساختار و شبکه های خدماتی که بشر به شدت به آن نیاز دارد مشکلات کمتری به وجود بیاید.
با وجودیکه در مورد پیامدهای دوران غیرفعال خورشید هنوز دانش و اطلاعات کافی وجود ندارد، دانشمندان در یک نکته شک ندارند و آن این است که خورشید ما یک ستاره غیرقابل پیش بینی است و هر اتفاقی ممکن است در آن بیافتد.
پروفسور هریسون می گوید:" به نظر می رسد که این دوره بسیار عجیبی از حیات خورشید است ولی در عین حال همین تغییرات نشان می دهد که دانش ما در مورد این ستاره چقدر ناچیز و بی مقدار است. چون خورشید واقعا یک هیولای پیچیده ای است."
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
زمین را با کیفیت 4K از طریق ایستگاه بین المللی فضایی ببینید

هفتم بهمن بود که دو فضانورد روسی مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی طی راهپیمایی فضایی 6 ساعته دو دوربین جدید دید زمینی را به بخش روسی ایستگاه متصل کردند. این دوربین‌ها که ساخت انگلیس هستند، وضوح بالاتری نسبت به دوربین قبلی دارند. علاقمندان می‌توانند با اتصال به اینترنت دسترسی کامل به تصاویر با کیفیت خود داشته باشند. این راهپیمایی فضایی دومین تلاش پس از راهپیمایی ماه پیش است که به دلیل اشکالاتی که در نصب دوربین اتفاق افتاد، ناموفق بود. مشکل در عدم دریافت اطلاعات تله متری توسط ایستگاه زمینی گیرنده در نزدیکی مسکو بود که البته منجر به برداشتن دوربین و بررسی مجدد توسط فضانوردان جهت رفع مشکل شد.
طی راهپیمایی دوشنبه هفته‌ی قبل که توسط فضانوردان Oleg Kotov و Sergey Ryazanskiy انجام شد، خوشبختانه ماموریت نصب مجدد با موفقیت همراه بود، ولی همچنان مشکلاتی در بخش تله متری دوربین با وضوح متوسط وجود داشت. روز بعد - سه شنبه هفته‌ی پیش- شرکت UrtheCast – شرکتی کانادایی که انجام عملیات و راه اندازی دوربین را برعهده دارد- اعلامیه‌ای مبنی بر اینکه مشکلات به وجود آمده تا حد زیادی بر طرف شده، صادر کرد و در نتیجه این شرکت می‌تواند به زودی از دوربین رنگی دید زمینی اولترا HD خود پرده برداری کند.
این دو دوربین که ساخت آزمایشگاه Rutherford Appleton در انگلستان هستند قادرند با عرض‌های جغرافیایی بین 51 تا -51 –یعنی کل عرض‌های جغرافیایی بین انگلستان و شیلی- را کاملا تحت پوشش خود داشته باشند. یک دوربین با وضوح 5 متری قادر است در تمام طول سال مسافتی 40 کیلومتری را پوشش دهد در حالی که دوربین دیگر با وضوحی معادل 1 متر می‌تواند با کیفیت 4K به فیلم برداری بپردازد.
همانطور که گفتیم دوربین 4K وضوحی برابر با 1 متر بر پیکسل دارد در حالی که دوربین با وضوح پایین‌تر می‌تواند تا وضوح 5 متر بر پیکسل را نمایش دهد. دوربین با وضوح بالا قابلیت کنترل فوق‌العاده‌ای دارد و می‌توان آن را بر روی یک نقطه از زمین ثابت کرد به طوری که بتواند روند اتفاقات را مثلا در یک منطقه جنگی یا تغییرات آب و هوایی را به طور کامل نمایش دهد.
شرکت کانادایی قصد دارد تا به کمک یک بستر مبتنی بر شبکه، امکان مشاهده زمین با وضوح بالا آن هم از دید مداری به افراد بدهد. مطابق با آهنگ حرکت ایستگاه فضایی این دوربین هم 16 بار در طول روز زمین را دور می‌زند. این شرکت همچنین قول داده که نسخه‌ای غیر تجاری از این قابلیت را هم در اختیار افراد معمولی قرار دهد. به کمک این قابلیت شما می‌توانید بدون نیاز به ساخت هر گونه حساب کاربری و تنها با استفاده از یک خط اینترنت به تصاویر زنده و آرشیوی شرکت UrtheCast دسترسی داشته باشید.
این شرکت همچنین می‌خواهد در کنار این سرویس انجمنی را برای آپلود تصاویر مورد علاقه‌ی کاربران ایجاد کند تا افراد بتوانند تصاویر زیبای و مورد علاقه خود را به کمک آن به اشتراک بگذارند. ضمنا علاوه بر خدمات رایگان این شرکت امکانات پولی را هم برای سایر کاربران در نظر گرفته است. کاربران به کمک این امکان می‌توانند دوربین‌ها را بر یک منطقه خاص از زمین متمرکز کنند و به ضبط تصاویر بپردازند. این سرویس برای بسیاری از شرکت‌های خبری نیز امکان جالبی خواهد بود و به کمک آن می‌توانند عکس‌های جالب توجهی را از اتفاقات بزرگ جهانی تهیه کنند. این شرکت همچنین معتقد است که این دوربین‌ها می‌توانند در زمینه کارهای انسان دوستانه نیز به کار روند و می‌توان از آن‌ها برای تشویق کمک‌های انسان دوستانه به مناطق بحران زده استفاده کرد.
شرکت UrtheCast می‌خواهد از بهار این سال میلادی پوشش زنده نیمکره‌ی شمالی را آغاز کند. اگر نمی توانید تا آن زمان انتظار بکشید، می‌توانید فعلا از دوربین‌های دید زمین ناسا با کیفیت پایین‌تری لذت ببرید. این دوربین‌ها به صورت 24 ساعته زمین را از طریق ISS رصد می‌کنند. برای مشاهده تصاویر دوربین ناسا می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

http://zurl.ir/668555
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ابرنواختری در نزدیکی کهکشان سیگار کشف شد: زمین در امان خواهد بود!

جدیدا ستاره‌ای به یک ابرنواختر تبدیل شده که فاصله چندانی هم از زمین ندارد. این مهمان جدید که در کهکشان مسیه 82 (M82 یا کهکشان سیگار) قرار گرفته، تنها 11 -12 میلیون سال نوری از ما فاصله دارد. این ابرنواختر اولین بار توسط دانشجویان کالج لندن و در شب 21 ژانویه مشاهده شد. M82 نزدیک‌ترین ابر نواختر به سیاره زمین است و از این روی این روزها به بهترین زمان برای مشاهده آن است.
نگران نباشید! این ستاره آنقدر از ما دور است که نباید نگران بمباران شدن با اشعه‌های کیهانی آن باشیم. اما اگر این ابرنواختر اینجا در کهکشان ما قرار گرفته بود، داستان صورت دیگری به خود می‌گرفت.
ابرنواختر مذبور که هم اکنون در زاویه 80 تا 90 درجه و با سرعتی بسیار کند حرکت می‌کند، موقتا به صورت PSN J09554214+6940260 معرفی شده و در کهکشان سیگار جای دارد که 11 میلیون سال نوری از ما فاصله داشته و در صورت فلکی دب اکبر قرار گرفته است.
M82 بسیار قابل توجه است چرا که نزدیک‌ترین کهکشان ستاره‌زا (Starburst) به زمین می‌باشد (دوره‌ای از فعالیت‌های شدید و گسترده در یک کهکشان که منجر به ایجاد ستارگان می‌گردد). این نوع از کهکشان‌ها سوخت هسته‌ای بالایی داشته و به طرزی غیر قابل باور درخشان هستند و هنوز هم تعداد زیادی ستاره بوجود می‌آورند. مرکز این کهکشان هم اکنون 10 بار سریع‌تر از کهکشان راه شیری ستاره تولید می‌کند. این کهکشان همچنین منزلگاه ابرنواختران نوع دو است ( وقتی که یک ستاره غول از انرژی تخلیه شده و مرکز آن درهم شکسته و منفجر می‌شود ابرنواختر نوع دو شکل می‌گیرد)
اما در این مورد وضعیت کاملا متفاوت است چرا که PSN J J09554214+6940260 از نوع Ia است یعنی یک ابرنواختر از نوع کوتوله سفید.
همانگونه که می‌دانیم ابر نواختر نوع Ia ، در سیستم‌های ستاره‌ای دوتایی رخ می‌دهد، جایی که یک کوتوله سفید- ستاره مرده‌ای که از سوخت تخلیه شده – با ستاره همدم بهم می‌پیونند. با اتحاد دو ستاره جرم با کمک نیروی جاذبه از ستاره همدم به سوی کوتوله کشیده شده و در نهایت کوتوله سفید به جرم مورد نظر دست می‌یابد. در این مرحله هسته مرکزی کوتوله سفید به قدر کافی گرم شده تا باقیمانده کربن و اکسیژن را ترکیب و منفجر کند، چرا که جرم کوتوله بسیار زیاد شده و در خود فرو می‌ریزد.
پیامد این انفجار اگر در مکان درست صورت گیرد منجر به شکل گیری یک ابرنواختر خواهد شد. البته تمام این مراحل به صورت کاملا فرضی عنوان می‌شود چرا که اثبات این مراحل به صورت علمی آنهم در مورد پدیده‌ای چنین نادر و با چنین فاصله دوری از کره زمین بسیار مشکل و تقریبا غیر ممکن است.
از نظر علمی، PSN J09554214+6940260حائز اهمیت است چرا که ابرنواختران نوع یک به عنوان "شمع استاندارد" (Standard Candle) مورد بررسی قرار می‌گیرند. علت این امر آن است که میزان روشنایی آنها همواره ثابت است، در واقع قدر مطلق آنها 0.6 است. از این رو با کمک محاسبه میزان روشنایی واقعی و روشنایی که از آنها به ما می‌رسد می‌توان فاصله آنها را محاسبه کرد. با کمک مشاهده فرآیندی که طی آن این ابرنواختران به اوج درخشش خود می‌رسند، متخصصان فیزیک نجومی قادر به کشف اطلاعاتی خواهند بود که به عنوان قوانین کیهانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مشاهدات و داده‌های جدید نشان می‌دهد که انبساط کیهانی رو به افزایش است.
هم اکنون میزان درخشش PSN J09554214+6940260 در حدود قدر دوازدهم است. در این مرحله این ابرنواختر توسط یک تلسکوپ کوچک قابل مشاهده خواهد بود، اما امکان دارد در قدر هشتم به اندازه‌ای روشن شود که توسط یک دوربین دوچشمی نیز قابل مشاهده گردد. اما در عین حال این امکان نیز وجود دارد که در قدر ششم به اندازه‌ای درخشان نباشد که توسط چشم غیر مسلح نیز رویت شود.
M82 در آسمان شمال شرقی و حدود ساعت 8 شب به راحتی قابل مشاهده است. اگر تلسکوپ ندارید بهتر است هم اینک به دنبال کلوب ستاره شناسی محلی بگردید، چرا که نباید این اتفاق نادر ستاره‌ای را از دست داد.
اما اگر این پدیده شگفت شما را هراسان کرده لازم است برای آسودگی خیال‌تان بار دیگر خاطر نشان کنیم این ابرنواختر چندین هزار سال نوری با ما فاصله دارد و قطعا نمی‌تواند به کره دوست داشتنی ما زمین، صدمه‌ای برساند.
هر چند اگر به ما نزدیک‌تر بود، اشعه‌های گامای آن اتمسفر ما را بمباران کرده و لایه ازن را از بین می‌برد آنوقت خورشید دوست داشتنی همه ما را کباب می‌کرد. اما با آسودگی خاطر فعلا به قدر کافی از ما فاصله دارد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
کشف نخستین ستاره عالم

گروهی از دانشمندان استرالیایی ستاره‌ای را شناسایی کرده‌اند که قدمتی به اندازه انفجار بزرگ (بیگ بنگ) دارد.
کشف این ستاره که ۱۳.۶ میلیارد سال عمر دارد به پژوهشگران امکان داده تا ترکیبات "نخستین ستاره" هستی را بررسی کنند.
این محققان امیدوارند کشف این ستاره به آنها کمک کند تا ناهمخوانی‌هایی که بین تئوری‌های فیزیک نظری در مورد انفجار بزرگ با مشاهدات اخترشناسی وجود دارند برطرف کنند.
دانشمندان دانشگاه ملی پس از یازده سال جستجو توانستند با استفاده از تلسکوپ اسکای‌مپر در رصدخانه سایدینگ اسپرینگ این ستاره را که اندکی بعد از انفجار بزرگ شکل گرفته شناسایی و ترکیبات شیمیایی آن را بررسی کنند.
دکتر استفان کلر، که هدایت این گروه از دانشمندان دانشگاه ملی استرالیا را بعهده دارد این ستاره را "کپسول زمان" لقب داده و می‌گوید "پیدا کردن این ستاره مثل پیدا کردن سوزن در کاهدان بوده است."
"این ستاره به ما شناختی از بنیادی‌ترین نقطه عالم می‌دهد، آنچه ما می‌بینیم منشا تمام موادی است که هستی ما از آنها نشات گرفته است."
این ستاره کهنسال در فاصله ۶۰۰۰ هزار سال نوری از زمین قرار دارد که در مقیاس‌های نجومی فاصله‌ای کوتاه محسوب می‌شود.
بر اساس نظریه‌های موجود اولین ستارگان عالم در انفجارهایی بسیار شدید از بین رفته‌اند. این انفجارها بخش عظیمی از فضا را با عنصر آهن آغشته‌اند.
"ستارگان مثل پیاز لایه لایه هستند و عناصر سنگین مثل آهن در هسته آنها قرار دارند. اما ستاره ای که ما کشف کردیم کربن و اندکی منیزیم دارد."
به گفته اخترشناسان هر چه ستاره‌ای کمتر آهن داشته باشد قدیمی‌تر است و این ستاره یک شصتم ستاره های دیگر آهن دارد.
به گفته دکتر کلر کشف این ستاره یکی از نظریه‌های قدیمی را نقض می‌کند که بر اساس آن ستارگان کهنسال بیشتر از هیدروژن و هلیوم تشکیل شده بودند.
این ستاره یکی از ۶۰ میلیون ستاره‌ای است که تلسکوپ اسکای‌مپر از آنها عکسبرداری کرده است.
تلسکوپ اسکای مپر برای شناسایی ستارگان کهنسال ساخته شده و بخشی از پروژه تهیه نقشه دیجیتال جنوب آسمان است.
این تلسکوپ میدان دید وسیعی دارد و دوربین دیجیتال آن هر دقیقه از محدوده‌ای از آسمان به وسعتی ۲۹ برابر ماه کامل عکسبرداری می‌کند.
کشف این ستاره با استفاده از تلسکوپ ماژلان در شیلی تایید و نتایج این تحقیق در نشریه نیچر منتشر شده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
وقتی خورشید فوران می‌کند

در 31 آگوست سال 2012 و در ساعت 4:36 دقیقه بعدازظهر ،یک رشته دراز از ذرات خورشیدی که در اتمسفر آن یعنی کورونا (Corona) شناور بود، به خارج از اتمسفر خورشید و بدرون فضا فوران کرد. معمولاً بادهای خورشیدی عامل اصلی چنین فوران‌هایی هستند. گاهی اوقات شدت این بادها یا همان طوفان‌های مغناطیسی از حد معینی بالاتر رفته و از قدرت بیشتری برخوردار هستند؛ در این حالت آنها را " Corona Mass Ejection" یا فوران‌های تاج خورشیدی (به اختصار CME) می‌نامند. در چنین وضعیتی خورشید قادر به حفظ این ذرات در جو خود نبوده و آنها به درون فضا رها می‌شوند. CME با سرعت 900 مایل بر ثانیه حرکت می‌کند؛ اما قادر نیست مستقیماً رهسپار زمین شود. فوران‌های خورشیدی در عوض با منطقه مغناطیسی پیرامون زمین یا همان مگنتوسفر تماس یافته و موجی از ذرات باردار خورشیدی با تأثیر روی مگنتوسفر، باعث ظهور شفق قطبی زیبایی در نزدیکی دو قطب کره زمین می‌شوند. تصاویر شگفت‌انگیزی که مشاهده می‌کنید از این رویداد مهیج تهیه شده‌اند.


screen shot in windows

image upload

free jpeg images]
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  ویرایش شده توسط: pixy_666   
مرد

 
پنجره ای به روی یکی از بزرگترین معماهای کیهان

سیاهچاله ها، اجرام بسیار فشرده ای در فضا هستند که حتی نور از آنها نمی گریزد.
مرموز و دست نیافتنی چون راهی برای مشاهده مستقیم آنها وجود ندارد و منجمان فقط می توانند تاثیر آنها بر محیط اطراف را ببینند.
اکنون برای اولین بار اخترشناسان فرصتی برای مشاهده بلعیده شدن یک توده گاز توسط یک سیاهچاله را دارند.
آنها انتظار دارند که در ماه مارس یا آوریل توده ای از گاز و غبار که در حال حرکتی سریع به سوی مرکز راه شیری بوده توسط سیاهچاله ای که در آن منطقه قرار دارد مکیده شود.
سیاهچاله موسوم به قوس یا کمان الف در صورت فلکی قوس ۲۶ هزار سال نوری از ما فاصله دارد بنابراین ما شاهد وقایعی هستیم که ۲۶ هزار سال قبل رخ داد.
جرم این سیاهچاله ۴ میلیون برابر خورشید تخمین زده می شود و جرم توده گازی که به سوی آن می رود چهار برابر زمین است.
حرکت این توده گاز به سوی سیاهچاله ابتدا در سال ۲۰۱۱ مشاهده شد.
منجمان اخیرا در نشست انجمن نجوم آمریکا گفتند سوالات زیادی دارند: از جمله می خواهند ببینند آیا توده گاز هرگز به سیاهچاله خواهد رسید؟ و اگر بله با چه سرعتی؟ و بعد چه می شود؟ توده گاز کاملا ناپدید می شود یا نه بخشی از آن مثل لیزر به بیرون شلیک خواهد شد؟
اگر سیاهچاله بخش بزرگی از غبار را ببلعد، فرآیندی که می تواند چند ماه تا چند سال طول بکشد، امکان دارد منجمان شاهد چیزی مثل یک آتش بازی آسمانی باشند.
دلیلش این است که دمای توده هنگام سقوط به داخل سیاهچاله به چند میلیارد درجه می رسد و ممکن است در آخرین مرحله ورود به سیاهچاله تشعشعاتی عظیم از اشعه ایکس خواهد داشت.
لئو مایر از دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس گفته است که این می تواند بزرگترین وعده غذای سیاهچاله مرکز راه شیری در چند صد سال گذشته باشد.
این حادثه پنجره ای است به روی یکی از بزرگترین معماهای جهان.
تیم دکتر مایر نزدیک شدن توده گازی را با تلسکوپ کک در هاوایی دنبال می کند.
محققان می گویند که شاهد باریک شدن سحابی مثل یک رشته اسپاگتی هستند چون سیاهچاله سر توده گاز را با سرعت خیلی بیشتری از بخش انتهایی توده گاز می کشد.
همزمان تلسکوپ فضایی سوئیفت ناسا سیاهچاله را زیر نظر گرفته است. این تلسکوپ اشعه ایکس قادر خواهد بود اولین نشانه های برخورد توده گاز به سیاهچاله را ثبت کند.
ناتالی ‌دنگار از محققان‌ اصلی سوئیفت می گوید این رویدار آنقدر نادر است که همه می خواهند شاهد لحظه وقوع آن ‌باشند.
به گفته دکتر مایر اگر حادثه ثبت شود دانشمندان می توانند انواع نظریه های نجومی را محک بزنند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
تلسکوپ فضایی کپلر ۷۱۵ سیاره جدید کشف کرده است

تلسکوپ فضایی کپلر موفق شده بیش از ۷۰۰ سیاره کشف کند. ناسا، سازمان فضایی ملی ایالات متحده آمریکا، روز چهار‌شنبه (۲۶ فوریه) اعلام کرد که کشف این همه سیاره تا کنون در تاریخ تحقیقات فضایی بی‌سابقه بوده است.
مرکز "مافت فیلد" ناسا، سازمان فضایی ملی ایالات متحده آمریکا، در کالیفرنیا روز چهار‌شنبه (۷ اسفند/ ۲۶ فوریه) در بیانیه‌ای خبر کشف بیش از ۷۰۰ سیاره دیگر توسط تلسکوپ فضایی کپلر را اعلام کرد.
جک لیساور، محقق تلسکوپ فضایی کپلر در ناسا، اعلام کرد که با نتایج جدید به دست آمده از کپلر مشخص می‌شود که در مجموع ۷۱۵ سیاره ناشناس دیگر در مدار ۳۰۵ ستاره وجود دارند.
هدف تلسکوپ فضایی کپلر کشف سیارات فراخورشیدی مشابه زمین بودند. کپلر به دنبال ستاره‌هایی بود که در کهکشان راه شیری وجود دارند و می‌توانند مداری قابل سکونت داشته و احتمالا آب، که از عناصر اصلی شکل‌گیری حیات به شمار می‌رود، در آنها یافت می‌شود.
به همین جهت کپلر بیشتر به دنبال سیاره‌هایی بود که در مداری حدودا نزدیک به زمین به دور ستاره خود می‌چرخیدند. این فاصله‌ای است که احتمال وجود آب مایع بر روی سیاره را افزایش می‌دهد.
گفته می‌شود ۹۴ درصد سیاره‌های کشف شده توسط کپلر کوچک‌تر از نپتون، آخرین سیاره منظومه شمسی هستند. همچنین چهارسیاره کشف شده به دور ستاره‌ای می‌چرخند که گفته می‌شود احتمالا در آنها آب یافت می‌شود و به همین دلیل امکان زندگی در آنها وجود دارد. محققان اما هنوز هیچ نشانه دقیقی از وجود آب در این سیاره‌ها نیافته‌اند.
تلسکوپ فضایی کپلر که نام یوهانس کپلر، منجم آلمانی را بر خود دارد و لقب شکارچی سیاره‌ها را به خود گرفته، با ۱۰۳۹ کیلو وزن، ساخت ناسا است و در هفتم ماه مارس سال ۲۰۰۹ میلادی توسط دلتای ۲ از پایگاه هوایی کیپ کاناورال به فضا پرتاب شد.
این تلسکوپ طی چهارسال به دنبال سیاره‌های حدود ۲۰۰ هزار ستاره بوده است و با استفاده از ردیابی نوسانات نوری ستاره‌ها، به رصد آنها می‌پردازد
فعالیت بخشی از تلسکوپ فضایی کپلر نیمه‌های سال گذشته میلادی متوقف شد و این تلسکوپ نتوانست به رصد ستاره‌ها به هنگام گردش خود در فضا ادامه دهد. داده‌های رسیده از تلسکوپ کپلر هنوز به طور کامل بررسی نشده‌اند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
مشاهده امواج بر دریاچه ای در یکی از اقمار کیوان

دانشمندان معتقدند که برای اولین بار امواج را بر سطح یک کره دیگر غیر از زمین مشاهده کرده اند.
سیاره کیوان که یکی بزرگترین ها در منظومه شمسی است قمر بزرگی به نام تایتان دارد.
مثل کیوان که دومین سیاره بزرگ منظومه شمسی است، تایتان دومین قمر بزرگ منظومه شمسی است.
این قمر حاوی دریاچه ای نه از جنس آب بلکه هیدروکربن هایی مثل متان و اتان است.
امواج مورد نظر روی همین دریاچه ها یا دریاها مشاهده شده.
میانگین دمای سطح این دریاچه منهای ۱۸ درجه سانتیگراد است.
جیسون بارنز سیاره شناس در دانشگاه آیداهو این یافته را اخیرا در چهل و پنجمین کنفرانس علمی اقمار و سیارات در تگزاس مطرح کرد.
تایتان کره ای غیرعادی در منظومه شمسی است، یعنی از جهاتی شبیه به زمین: با یک اتمسفر نسبتا غلیظ و تغییر فصول.
باد و باران باعث تشکیل کانال های مایعات روان، دریاها و سواحل در سطح آن می شوند.
اما عجیب اینکه کوه هایش نه از جنس سنگ و صخره بلکه یخ است و هیدروکربن های مایع در آن در بسیاری موارد نقشی مشابه آب در زمین دارند.
اکثریت دریاچه ها و دریاهای تایتان در نواحی قطب شمال آن پراکنده اند.
تخمین زده می شود که فقط یکی از اینها حاوی نه هزار کیلومتر مکعب متان مایع باشد که تقریبا ۴۰ برابر ذخایر ثابت شده نفت و گاز زمین است.
اما امواج چگونه ردیابی شدند؟
در سال ۲۰۱۲ فضاپیمای کاسینی که دور کیوان می گردد نور منعکس شده از سطح یکی از این دریاها را ضبط کرد.
در این عکس حالت هایی روی دریای تایتان مشاهده می شود که شبیه به امواج است.
دکتر بارنز با استفاه از یک مدل ریاضی تایید کرده که اینها به احتمال زیاد همان امواج هستند.
ارتفاع این امواج فقط دو سانتی متر رقم زده شده بنابراین به گفته او تایتان جای خوبی برای موج سواری نیست.
اما فرقی نمی کند چون دکتر بارنز می گوید این اولین بار است که موج در جایی غیر از زمین کشف می شود.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 10 از 22:  « پیشین  1  ...  9  10  11  ...  21  22  پسین » 
علم و دانش

مسائلی در مورد فضا ...

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA