انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
فرهنگ و هنر
  
صفحه  صفحه 37 از 229:  « پیشین  1  ...  36  37  38  ...  228  229  پسین »

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون


مرد

 
شیمر


شیمر یا کایْمِرا (به یونانی: Χίμαιρα: خیمایْرا لغتاً به معنی بز ماده) از غول‌های اساطیری یونان است.

طبق افسانه‌های اساطیر یونانی، شیمر (که در فارسی غول‌شیر نیز نامیده شده)، فرزند اکیدنا (هیولای مؤنث نیمه پری و نیمه مار)، و تایفون (دارای ۱۰۰ سر) بود. او دارای سر شیر و بدن بز و دمی از سر مار دارد که از دهانش شعله‌های آتش بیرون می‌زند؛ و گاهی نیز در هنر به‌صورت شیری که کلهٔ بزی شاخدار از پشت آن بیرون آمده نشان داده‌شده‌است. شیمر با ویران کردن حومه لیکیه در آناتولی مردم را به وحشت می‌انداخت، تا اینکه بدست بلروفون، یکی از پهلوانان نام‌دار یونانی کشته شد.

در ادبیات علمی غرب به جانوران چندرگه یا پدیده‌های دارای چند خاستگاه اصطلاحاً شیمر یا کایمر می‌گویند مانند همان حالتی که اصطلاح شترگاوپلنگ در ذهن فارسی‌زبانان ایجاد می‌کند.

از معروف‌ترین تندیس‌های شیمر، تندیس شیمر آرتزو است.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
عشتروت



عَشتَروت ایزدبانوی فنیقی باروری و زیبایی است.

برخی او را همتراز با عشتار بابلی‌ها و برخی او را برابر با آرتمیس و آفرودیته می‌دانند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
فایاکس



فایاکس (به یونانی: Σχερία) در اسطوره‌های یونان، کشوری در جزیره سخریا است.

مردم این سرزمین فایاکی‌ها خوانده می‌شدند و افرادی خوش‌گذران و مهمان‌نواز بودند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
فایِتون
فائِتون یا فایِتون (به یونانی: Φαέθων به معنی «درخشنده»، به انگلیسی: Phaëton)، نام فرزند هلیوس (فوبوس) است. فائِتون از مادرش کلایمین می‌خواهد به او اطمینان دهد در مورد پدرش راست می‌گوید که پدرش، هلیوس، خدای خورشید است. وقتی فائِتون قول پدر را کسب می‌کند تا برای اثبات، ارابهٔ خورشید را براند، کنترل آن را از دست می‌دهد و برای جلوگیری از بلاهای بعدی او را می‌کُشند.

ویل دورانت درباره فایتون می‌نویسد:

فایتون به معنی درخشان، پسر هلیوس، ارابهٔ آتشین را چنان بی باکانه راند که نزدیک بود جهان را بسوزاند. صاعقه به او اصابت کرد و به دریایش افکند. شاید مفاد این افسانه، مانند افسانه ایکاروس اخطاری باشد به جوانان سرکش
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
فریکسوس



فریکسوس (به یونانی: Φρίξος) در اسطوره‌های یونان، پسر آتاماس و نفله است.

آتاماس بعد از این‌که نفله جدا شد، با ینو، دختر کادموس ازدواج کرد. زمانی که سرزمین‌شان دچار قحطی شد، آتاماس با تحریک ینو تصمیم به قربانی کردن فریکسوس و هله گرفت. اما درست زمانی که قصد این‌کار را داشت، قوچی جادویی ظاهر شد که یکی از خدایان (هرمس یا زئوس) به خواست نفله برای کمک فرستاده بودند. این قوچ حرف می‌زد و پشم‌های زرین داشت. به دستور قوچ، فریکسوس و هله بر پشت او سوار شدند و قوچ پرواز کرد. هله در راه در دریا افتاد اما فریکسوس به سلامت به کولخیس، نزد آیتس رسید.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
فوئبه



بخشی از یک تابوت رومی که بر روی آن تصویر کاستور و پولوکس در حال ربودن هیلاریا و فوئبه نقش شده است، مربوط به سال ۱۶۰ میلادی.

در اسطوره‌های یونانی، فوئبه دختر لئوکیپوس و فیلودیکه بود. او به اتفاق خواهرش هیلاریا یکی از لئوکیپیدها محسوب می شد. هیلاریا و فوئبه زنان روحانی آرتمیس و آتنا بودند و برای لینکئوس و آیداس، پسران آفارئوس نامزد شده بودند.

کاستور و پولوکس مفتون زیبایی این دو خواهر شدند و آنها را ربودند. وقتی آیداس و لینکئوس برای نجات عروس‌های خود تلاش کردند، هر دوشان در معرض خطر کشته شدن قرار گرفتند، اما در نهایت این تنها کاستور بود که کشته شد. با این وجود پولوکس، زئوس را متقاعد ساخت که به او اجازه دهد تا جاودانگی خویش را با برادرش به اشتراک بگذارد. فوئبه با پولوکس ازدواج کرد و برای او پسری بدنیا آورد که منسیلئوس یا مناسینوئوس نام گرفت.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
فوبه
فوبه یا فیبی (به یونانی: Φοίβη)، "تاج گل طلایی" (golden-wreathed) در اساطیر یونان دختر اورانوس و گایا یکی از تیتان‌های اصلی بود.

او با برادر خود کئوس ازدواج کرد و از او لتو مادر آپولو و آرتمیس و آستریا الههٔ ستاره را به دنیا آورد. گفته شده پیشگوی دلفی متلعق به او بود قبلاً از آنکه آپولو آن را در اختیار خود بگیرد. بواسطهٔ اینکه فوبه مادربزرگ آپولو و آرتمیس بود، نام فوبه یا فوبوس به عنوان واژهٔ مترادف برای آرتمیس و لقب آپولو بکاربرده می‌شود.




فورسیس
فورسیس یا فورکیس (به یونانی: Φόρκυς، به انگلیسی: Phorcys) در اساطیر یونان خدای دریا، فرزند گایا و پُنتوس. او پدر هسپریدس، و حوری‌ای به نام توسا، مادر پولیفموس، خرچنگ غول‌پیکر سکولا و همچنین هیولاهای مختلفی مانند سایرن‌ها، گورگون‌ها و اژدهای لادون بود. پولیفموس یکی از سیکلوپ‌ها نیز نوهٔ او به حساب می‌آمد. مشعل نشان او بود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
کاترئوس
کاترئوس (به یونانی: Κατρέας) در اسطوره‌های یونان یکی از پادشاهان کرت، که پدرش مینوس پادشاه افسانه‌ای کرت و مادرش پاسیفائه دختر هلیوس بود.

او یک پسر به نام آلتامینس، و سه دختر با نامهای آپه موسینه، آئروپه و کلیمنه داشت.



جنسیت: مذکر
پدر: مینوس
مادر: پاسیفائه
فرزندان: آلتامینس، آپه موسینه، آئروپه و کلیمنه
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
کادموس



کادموس (به یونانی: Κάδμος)، در اسطوره‌های یونان، بنیان‌گذار شهر تب است.

کادوموس برادر اروپا (ائوروپه) است. با هارمونیا دختر آرس و افرودیته ازدواج کرد. سازنده شهر تبس و هفت دروازه آن بوده است. نوه اش نپتئوس پسر آرگاوه است.

وخش دلفی به او دستور داد دنبال گاوی برود و هر جا گاو ایستاد، شهری بنا کند. به این ترتیب شهر تب بنا شد.

او اژدهای پاسبان چاه نزدیک آن‌جا را کشت و دندان‌هایش را دفن کرد. از این دندان‌ها تعدادی مرد جنگی برآمدند که همدیگر را کشتند. تنها پنج تن از آن‌ها زنده ماندند که مردم تب از نسل آن‌ها بودند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
کاساندرا



کاساندرا (به یونانی: Κασσάνδρα)، در اسطوره‌های یونان، دختر پریاموس و هکابه است.

زیباترین دختر پریاموس بود و بسیاری به امید ازدواج با او در جنگ تروا، همراه پریاموس شدند. آپولون عاشقش شد و به او پیشگویی آموخت. اما چون کاساندرا به عشق او پاسخی نداد، آپولون او را محکوم کرد که همیشه صحیح پیشگویی کند و اما کسی او را باور نکند. کاساندرا سقوط تروا را پیشگویی کرد اما همه او را دیوانه پنداشتند. پس از شکست تروا، آیاس در مقابل پالادیوم(تصویر آتنه) به او تجاوز کرد. آتنه برای تنبیه، یونانی‌های بسیاری را در راه بازگشت به وطن نابود کرد. سرانجام کاساندرا را به آگاممنون هدیه کردند و از او صاحب دو پسر شد، منلائوس، پلوپس. سرنوشت آگاممنون و کلوتایمنسترا و فرزندان‌شان را پیشگویی کرد و به دست کلوتایمنسترا کشته شد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
صفحه  صفحه 37 از 229:  « پیشین  1  ...  36  37  38  ...  228  229  پسین » 
فرهنگ و هنر

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA