انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
فرهنگ و هنر
  
صفحه  صفحه 43 از 229:  « پیشین  1  ...  42  43  44  ...  228  229  پسین »

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون


مرد

 
یو
یو (به انگلیسی: Io)، در اسطوره‌های یونان دختر ایناخوس و ملیا است.

زئوس عاشق اوشد. هرا به این علاقه پی برد، زئوس او را به گاوی سفید تبدیل کرد. هرا آگاه شد و آرگوس صد چشم را به نگهبانی او گماشت زئوس به دست هرمس آرگوس را از پا درآورد و سپس هرا خرمگسی را مامور آزار یو کرد و خرمگس وی را همه جا دنبال می‌کرد تا آن‌که او به رود نیل رسید و در آن‌جا شکل انسانی خود را بازیافت و آن‌جا پسری برای زئوس به دنیا آورد.

وی به پرسیوس (پسر زمینی زئوس) کمک کرد تا کراکن (غول عظیمی که در زیر زمین محبوس شده بود و برای نابودی شهر آرگوس دوباره سر از زمین برآورده بود) را نابود کند. در فیلم Clash of the titans، گفته شده که یو، دچار نفرین خدایان بود که باعث میشد هیچ گاه سنش بالا نرود و به این ترتیب تمام بستگان خود را دید که می مردند. شخصیت او، دختری با نمک، با لبهای شیرین که با حالت خاصی حرف میزد، همچنین دختری آگاه و روشن ضمیر و نجیب بود که حاضر نشد با خدایان نزدیکی کند. در نهایت گفته میشود با پرسیوس ازدواج کرد، ولی برخی میگویند زئوس به او تجاوز کرد و از او پسردار شد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
یوکاسته
یوکاسته (به یونانی: Iοκαστη)، در اسطوره‌های یونان، همسر لایوس است.

لایوس شنیده بود به دست پسرش که از یوکاسته به دنیا می‌آید کشته خواهد شد. به همین دلیل اودیپ را پس از تولد طرد کرد. اودیپ که توسط چوپانان به پولوبوس پادشاه کورنت سپرده شده بود، در جوانی ناخواسته پدر را در نزاعی کشت و با یوکاسته ازدواج کرد. چون حقیقت برملا شد یوکاسته خود را کشت. وی از اودیپ صاحب دو دختر به نام آنتیگونه و ایسمنه شد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
یونومیا


یونومیا در بالا سمت راست است.


یونومیا (به یونانی: Εὐνομία) و (به انگلیسی: Eunomia) به معنی نظم درست و حکومت با قوانین درست، یک ایزدبانوی یونانی قانون و قانون‌گاری و دختر تمیس و زئوس بود.


پایان اسطوره‌شناسی یونان به طور جزئی
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
انقلاب در یونان باستان
شورش ایونیان


شهرهای آسیای کوچک در زمان باستان

شورش ایونیان و شورش‌های مرتبط در آئولیس، دوریس، قبرس، و کاریا، یک شورش نظامی علیه سلطهٔ ایرانی‌ها در آسیای کوچک بود، که از ۴۹۹ تا ۴۹۳ پیش از میلاد دیرپایید. دلیل اصلی این ناآرامی‌ها، نارضایتی شهرهای یونانی در آسیای کوچک از حاکمان ستمگری بود که ایرانیان برگمارده بودند، به خصوص دو ستمگر میلتوسی، هیستیائوس و آریستاگوراس. شهرهای ایونیا در سال ۵۴۰ پیش از میلاد توسط ایرانی‌ها فتح شدند، و سپس حاکمانی بومی که توسط ساتراپ‌های ایرانی در سارد تعیین می‌شدند، بر آن‌ها حکم می‌راندند. در ۴۹۹ پیش از میلاد حاکم میلتوس، آریستاگوراس، حملهٔ مشترکی را با ساتراپ ایرانی، آرتافرنس، برای فتح جزیرهٔ ناکسوس انجام داد تا موقعیت خود را مستحکم کند. مأموریت به سختی شکست خورد و آریستاگوراس که موقعیت خود را متزلزل می‌دید، شهرهای ایونیا را علیه داریوش بزرگ، شاهنشاه ایران، شوراند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
شورش مکابی
شورش مکابی (به عبری: מרד החשמונאים) به رویدادهایی که به استقلال یهودیه انجامید گفته‌می‌شود.

در هنگام پادشاهی آنتیوخوس چهارم در ۱۷۵ (پیش از میلاد) یونانی‌گرایی دیرزمانی بود که در یهودیه پاگرفته‌بود. آنتیوخوس کوشش نمود تا باورهای یونانی را جایگزین یهودیت سازد. در ۱۶۷ (پیش از میلاد) فرمان منع آیین‌های یهودی را داد و خدایان یونانی و نیایشگاه‌های ایشان را جایگزین آنِ یهود نمود. در این زمان یک کاهن یهودی به نام ماتیسیاهو از دودمان حسمونی با رد پرستش خدایان یونانی آتش شورش را افروخته ساخت. با گریختن ماتیسیاهو و همسرش به بیابان‌های یهودیه و مرگ او یهودا مکابی رهبری شورش را در دست گرفت. لشکر بزرگی برای سرکوبی شورش فرستاده شد ولی با مرگ آنتیوخوس به سوریه بازگشت. لوسیاس سپهسالار سلوکی با توجه به آشفتگی‌های درونی سلوکی آزادی دینی یهود را پذیرفت.

پس از بازگشایی نیایشگاه و آزادی دینی خاندان مکابی خواسته‌هایی افزونتر از خواست‌های دینی را طرح کردند و خیزش خویش را پی‌گرفتند. هنگامی که یهودا در ۱۶۰ (پیش از میلاد) مرد برادرش یونانتان مکابی جای او را گرفت. با مرگ او نیز شمعون مکابی واپسین پسر ماتیاسیاهو در ۱۴۲ (پیش از میلاد) جایگزین برادرشد. در این زمان دیمتریوس دوم پادشاه سلوکی استقلال کامل یهود را بدیشان واگذار کرد و شمعون هم دودمان حسمونیان را پایه‌گذاری نمود. یهودیان تا ۶۳ (پیش از میلاد) که پومپه سپهسالار رومی اورشلیم را به روم پیوست استقلال داخلی خود را نگاه داشتند.

هرساله یهودیان در آیین حنوکا یاد پیروزی یهودا مکابی بر سلوکیان را گرامی می‌دارند.



پایان انقلاب در یونان باستان
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
اتحادیه های یونان باستان
اتحادیه اخائیه


نقشه سرزمین‌های اتحادیه اخائیه در حدود سال ۲۰۰پیش از میلاد (به استثنای بوِتیا).


اتحادیه اخائیه کنفدراسیونی از کشورهاو شهرستان های یونانی بود. محل حکومت این اتحادیه جایی در مناطق شمالی و مرکزی پلوپونز بوده است. دوره حکومت این اتحادیه زمانی بین سال ۱۴۶ و سال ۲۸۰ پیش از میلاد بوده است. علت نامگذاری این اتحادیه به این نام محل حکومت آن بود که اخائیه نام داشته است.

سپاه این اتحادیه متشکل از سربازانی سنتی از نوع هاپلایت بوده است.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
اتحادیه دلوس



اتحادیه دلوس، پیمانی نظامی و امنیتی میان ۱۵۰ تا ۱۷۳ دولت-شهر یونانی به رهبری آتن بود که در سال ۴۷۷ پ. م برای رویارویی با امپراتوری ایران در جزیره دلوس ایجاد شد. بعداً در سال ۴۵۴ پ. م پریکلس، حاکم آتن، با این بهانه که جزیره دلوس در خطر یورش ایرانیان است، خزاین اتحادیه را به آتن منتقل کرده و عملاً آتن را به مرکز اتحادیه تبدیل کرد. در برابر این اقدامات، اسپارت رهبری مخالفان آتن را به دست گرفته و پیمانی بر ضد آتن به نام اتحادیه پلوپونزی ایجاد کرد. از سال ۴۳۱ که جنگ پلوپونز میان دو اتحادیه آغاز شد، آتن عملاً هژمونی خود را به اتحادیه تحمیل کرد. از این رو برخی از آن به نام امپراتوری آتن نام می‌برند. جنگ‌های پلوپونزی با شکست کامل و قطعی آتن در ۴۰۴ پ. م و ویرانی دیوارهای شهر به پایان رسید. پس از آن اسپارت که از پشتیبانی کامل ایران برخوردار بود، مزدوران خود را بر آتن حاکم کرد.


پایان اتحادیه های یونان باستان
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
فالانژ (ارتش)


چیدمان سربازان فالانچ در هنگام نبرد

فالانژ (به یونانی: Φάλαγγα) نام نیروی جنگجویی بود که در یونان باستان و سپس در میان مقدونیان در جنگ‌ها به کار گرفته می‌شد. فالانژها پیاده‌نظام‌هایی سنگین‌اسلحه بودند که از نیزه، ژوبین و جنگ‌افزارهایی همانند آن بهره می‌بردند و از شیوهٔ آرایش رزمی فالانژ که آرایشی مستطیل‌گونه بود پیروی می‌کردند.

فالانژ از واژهٔ یونانی phalangos گرفته‌شده که به معنای انگشت است و شیوهٔ آرایشی فالانژها هم نمادی از جای گرفتن انگشت‌های دست و پا در کنار یکدیگر بود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
پایونیا


قبیله‌های پایونیا و حومه


در جغرافیای باستان، پایونیا (به یونانی: Παιονία) سرزمینی در منطقهٔ تراکیه و سکونت‌گاه پایونیایی‌ها بوده است اما محدوده و مرزهای آن دقیقاً مشخص نیست. در عهد یونان کلاسیک، ممکن است پایونیا شامل سرتاسر درهٔ رود واردار و مناطق همجوار آن بوده باشد، که امروزه شامل نوار باریکی در امتداد قسمت شمالی منطقهٔ مقدونیه در یونان، قسمت اعظم کشور امروزی مقدونیه و بخش کوچکی از جنوب غربی بلغارستان می‌شود. پایونیا به شمال مقدونیهٔ باستان (که امروزه تقریباً معادل منطقهٔ مقدونیه در یونان است) چسبیده بود و در جنوب شرقی داردانیا (تقریباً معادل کوزووی امروزی) واقع شده بود. در شرق آن، تراکیایی‌های و در غرب آن ایلیریایی‌ها سکونت داشتند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
شاعران یونان باستان
آپولودور
آپولودور آتنی (به یونانی: Απολλόδωρος ο Αθηναίος) (زاده حدود ۱۸۰ پ.م.) از نویسندگان یونانی و شاگرد آریستارخوس بود. بیشتر معروفیتش به خاطر نگارش گاهشمار تاریخ یونان است. گاهشماری او فاصله زمانی بین سقوط تراوا (۱۱۸۴ پ.م.) تا سال ۱۴۴ میلادی را در بر میگرفت. "رسالاتی در باب خدایان" یکی دیگر از تالیفات او است. دائرةالمعارف اساطیر یونان تحت عنوان "کتابخانه" که نگارش آن را به او نسبت میدهند از آن او نیست.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
صفحه  صفحه 43 از 229:  « پیشین  1  ...  42  43  44  ...  228  229  پسین » 
فرهنگ و هنر

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA