انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
کامپیوتر
  
صفحه  صفحه 6 از 6:  « پیشین  1  2  3  4  5  6

مشاوره و راهنمایی برای خرید قطعات سیستم


مرد

 
معرفی 5 مورد از بهترین SSDهای 128 و 256 گیگابایتی بازار

در سال‌های اخیر دیسک‌های حالت جامد یا SSDها از نظر کارایی پیشرفت کرده‌اند و از نظر قیمت نیز ارزان‌تر شده‌اند. هنوز هم یک SSD نسبت به هارد دیسک‌های معمولی هزینه‌ی بالایی دارد ولیکن سرعت پردازنده‌ی اصلی و گرافیکی و واسط‌های ارتباطی آن قدر افزایش یافته که حالا نوبت به ارتقای ابزار ذخیره‌سازی رسیده به طوری که در لپ‌تاپ‌ها و اولترابوک‌ها هم شاهد استفاده از SSD هستیم. در این مقاله به معرفی 5 مورد از SSDهای اقتصادی و حرفه‌ای می‌پردازیم.
همان‌طور که گفته شد، هزینه‌ی یک درایو دیسک حالت جامد نسبت به هارد دیسک معمولی بسیار بالاست. به عنوان مثال در بازار ایران با پرداخت هزینه‌ی 450 هزار تومانی می‌توان یک درایو 128 یا 120 گیگابایتی از برندهای مختلف تهیه کرد در حالی که یک هارد دیسک 1 ترابایتی 3.5 اینچی خوب تنها 200 هزار تومان قیمت دارد.
اما حقیقت دیگر این است که سرعت بوت شدن ویندوز با استفاده از یک درایو SSD چیزی در حدود یک سوم زمان بوت شدن آن از روی هارد دیسک معمولی است. دقیق‌تر بگوییم، در حالت عادی ویندوزی که تازه نصب شده، در مدت زمان حدود 60 ثانیه از یک هارد دیسک 3.5 اینچی با سرعت دورانی 7200 دور بر دقیقه بوت می‌شود. در لپ‌تاپ‌ها که معمولاً هارد دیسک 2.5 اینچی است و سرعت آن 5400 دور بر دقیقه است، این زمان بیشتر هم می‌شود اما با استفاده از یک SSD معمولی، مدت زمان بوت ویندوز کمتر از 25 ثانیه خواهد بود.
همین تفاوت در مورد نرم‌افزارها و بازی‌ها هم وجود دارد. بنابراین مشخص است که سرعت پایین ابزار ذخیره‌سازی در مقایسه با پردازنده‌ها و واسط‌های ارتباطی مشکل آفرین شده و بسیاری از کاربران حرفه‌ای ترجیح می‌دهند از یک SSD ساده و ارزان به جای HDD استفاده کنند، حتی اگر قیمت آن چند برابر بیشتر باشد. بنابراین به معرفی بهترین SSDها می‌پردازیم که البته تعداد محدودی در بازار موجود هستند و باید در انتخاب بین مدل‌های موجود، به بررسی بنچ‌مارک‌ها و دیگر مقالات مرتبط با ارزیابی و بررسی هر برند و مدل خاص پرداخت.


OCZ Vector

کمپانی OCZ یکی از بهترین تولیدکنندگان دیسک حالت جامد است که محصولات سری Vertex 3 و 4 آن در سال‌های اخیر با استقبال خوبی مواجه شدند. سری جدیدتر Vector هم از جمله بهترین SSDهای بازار هستند چرا که کارایی خوبی به نسبت قیمت دارند. خانواده‌ی OCZ Vector درایوهای 2.5 اینچی هستند که مدل 128 گیگابایتی آن سرعت خواندن ترتیبی نهایتاً 550 مگابایت در ثانیه دارد و سرعت نوشتن ترتیبی آن هم به 400 مگابایت در ثانیه می‌رسد. به نمودار زیر توجه کنید که کارایی مدل‌های مختلف را با توجه به قیمتشان نمایش می‌دهد. هارددرایو Caviar Black وسترن دیجیتال هم به عنوان یک هارددیسک معمولی در نمودار ظاهر شده تا سرعت بالای SSDها را آشکار کند.
سری وکتور کمپانی OCZ همیشه بهترین نیست ولیکن در بسیاری بنچ‌مارک‌ها در رتبه‌های اول جدول قرار می‌گیرد.
مدل 128 گیگابایتی به قیمت 120 دلار فروخته می‌شود و مدل 240 گیگابایتی حدود 220 دلار هزینه در بردارد. هر گیگابایت چیزی در حدود 0.93 دلار، ممکن است سایر برندها و مدل‌ها ارزان‌تر باشند ولیکن با مقایسه‌ی سرعت و کارایی، برتری سری وکتور OCZ مشخص می‌شود.
اما نقطه ضعفی هم در این مدل‌ها وجود دارد که به کنترلر مربوط می‌شود. کنترلر Barefoot 3 در عمل کمی غیرقابل اطمینان ظاهر شده به این معنی که تعدادی از مصرف‌کنندگان از خرابی و از دست رفتن اطلاعات خبر داده‌اند. بنابراین اگر یکی از مدل‌های سری وکتور را انتخاب می‌کنید، یک نسخه‌ی پشتیبان از اطلاعات خود تهیه کنید.


Samsung 840 Pro

چند سال پیش اثری از کمپانی سامسونگ در بازار SSD نبود اما با معرفی سری 830، اوضاع کمی متحول شد. کنترلر، حافظه‌های به کار رفته و به طور کلی تمام تجهیزات داخلی درایوهای 830 محصول سامسونگ بود و در نگاه اول به نظر نمی‌رسید که سامسونگ از پس رقبایی مثل اینتل برآید ولیکن کارایی محصولات سری 830 بسیار عالی بود و در ادامه سری 840 رونمایی شد. این نسل جدید هم بسیار سریع، قابل اطمینان و نسبتاً ارزان است لذا یکی از بهترین محصولات بازار SSD به حساب می‌آید.
مدل 128 گیگابایتی حدود 130 دلار و مدلی 256 گیگابایتی حدود 220 دلار هزینه دارد که به ازای هر گیگابایت، به ترتیب 1 دلار و 0.86 دلار می‌شود. مشخصات اعلام شده به اندازه‌ی سری وکتور کمپانی OCZ جالب نیست ولی همچنان یک محصول عالی به شمار می‌رود. سرعت خواندن ترتیبی نهایتاً 530 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن ترتیبی نیز 390 مگابایت بر ثانیه برای مدل 128 گیگابایتی است.
با توجه به نظراتی که مشتریان در وب‌سایت‌های مختلف عنوان کرده‌اند، سری 840 سامسونگ قابلیت اطمینان بالایی دارد و به ندرت خراب شده است. البته باز هم به تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان نیاز است ولیکن اعتماد بیشتری به این محصول وجود دارد. در مجموع بهترین گزینه برای داشتن کارایی بالا و در عین حال خرابی کم، مدل‌های مختلف سری 840 سامسونگ است.


Corsair Neutron

کمپانی کورسِیر هم به عنوان یک رقیب جدی در بازار SSD مدل‌های مختلفی رونمایی و عرضه کرده که یکی از جدیدترین و بهترین محصولات این کمپانی سری Neutron (نوترون یا تلفظ صحیح آن نیوتران) است. کنترلر LAMB LM87800 در این دیسک حالت جامد به کار رفته است. مدل 120 گیگابایتی و 240 گیگابایتی به ترتیب 130 و 230 دلار قیمت دارند و به عبارتی قیمت هر گیگابایت این مدل‌ها حدود 1 دلار است.
کورسیر برای کاهش هزینه، سرعت نوشتن ترتیبی را کاهش داده و نتیجه 211 مگابایت بر ثانیه است. سرعت خواندن ترتیبی همچنان بسیار بالاست و به 540 مگابایت در ثانیه می‌رسد. در بیشتر کاربردهای روزمره، سرعت خواندن اطلاعات مهم‌تر است بنابراین تفکری که کورسیر در طراحی این مدل‌ها داشته، به نظر خوب و منطقی است. نکته‌ی دیگر این است که در بیشتر بررسی‌هایی که در مورد سری نوترون کورسیر منتشر شده، سرعت نوشتن ترتیبی بیش از مقدار درج شده روی جعبه‌ی محصول است که خود یک نکته‌ی مثبت در مورد کارایی آن است.
توجه کنید که سری نوترون سریع‌ترین محصول بازار نیست ولیکن قیمت خوبی دارد و برای کسانی که می‌خواهند برای اولین بار یک دیسک حالت جامد روی سیستم خود داشته باشند، گزینه‌ی خوبی است.


Samsung 840 EVO

سری 840 سامسونگ در سال 2012 معرفی شده که خود شامل دو سری معمولی و Pro یا حرفه‌ای می‌شود. اما در ادامه یک سری دیگر با کنترلری سریع‌تر و حافظه‌هایی با لیتوگرافی 19 نانومتری معرفی شد که 840 EVO نام دارد و قطعاً یکی از بهترین‌های این بازار است.
بررسی این محصول با توجه به مشخصات روی کاغذ جالب است. اما در عمل نتیجه کمی بدتر است. مدل 120 گیگابایتی ممکن است به قیمت 90 دلار هم فروخته شود و به عبارتی هر گیگابایت آن 0.75 دلار هزینه در بر دارد. مدل 250 گیگابایتی هم 175 دلار قیمت دارد و به عبارتی هر گیگابایت آن 0.70 دلار قیمت دارد.
اما مشخصات سرعتی محصول، سرعت نوشتن و خواندن ترتیبی به ترتیب 540 و 410 مگابایت بر ثانیه است ولیکن در عمل سرعت سری 840 پرو بیشتر است. به هر حال سرعت این دیسک حالت جامد نسبت به بسیاری از محصولات بازار و البته سری 840 معمولی بیشتر است و در ضمن قیمت مناسب‌تری هم دارد. بنابراین یک محصول کاملاً رقابتی و مناسب است.


OCZ RevoDrive 3 X 2

تا اینجا تنها به معرفی درایوهایی پرداختیم که واسط ارتباطی SATA 3 دارند که نام دیگر آن SATA 6Gbps است. در واقع سرعت این واسط ارتباطی به 6 گیگابایت در ثانیه محدود می‌شود و منظور از عدد 3 در SATA 3 هم نسخه‌ی واسط است نه سرعت آن.
OCZ RevoDrive 3 X 2 از نظر کارایی به دیگر محصولات بررسی شده فرصت رقابت نمی‌دهد چرا که از درگاه PCI-Express برای ارتباط استفاده می‌کند و سرعتی بسیار بالا دارد. طبق اعلام رسمی سازنده، سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی این محصول به ترتیب 1500 و 1225 مگابایت بر ثانیه است! درست است، این دیسک حالت جامد 3 برابر از سری وکتور و دیگر مدل‌های معرفی شده سریع‌تر است.
توجه کنید که سرعت 3 برابری این محصول در کاربردهای روزمره نمایان نیست و بررسی‌ها هم این موضوع را تأیید می‌کنند اما قطعاً سرعت خواندن و نوشتن، سرعت کلی سیستم را افزایش می‌دهد و در نصب نرم‌افزارها یا کپی کردن اطلاعات قابل تشخیص است.
اما قیمت محصولی که سریع‌ترین مدل باشد هم کم نیست، مدل 240 گیگابایتی که ارزان‌ترین و کم‌حجم‌ترین نسخه آن است، 900 دلار قیمت دارد که 4 برابر گران‌تر از محصولات معرفی شده است. البته ممکن است آن را با قیمت 700 یا 800 دلار هم در بازار پیدا کنید ولیکن باز هم هر گیگابایت آن نزدیک به 3 دلار برایتان آب می‌خورد.


جمع‌بندی و سخن آخر

محصولات معرفی شده تنها بخشی از مدل‌های متنوع بازار هستند. هر یک نقاط ضعف و قوتی دارند. برخی قابلیت اطمینان بالاتری دارند و برخی سرعت بیشتر. سرعت خواندن و نوشتن مدل‌های مختلف برابر نیست لذا بسته به کاربرد ممکن است برتری یک مدل نسبت به دیگر مدل‌ها محسوس باشد.
قابلیت‌های جانبی مثل رمز‌گذاری سخت‌افزاری هم در انتخاب نهایی موثر است اما مهم‌ترین مسأله کارایی، قیمت و قابلیت اطمینان یا به عبارتی عمر محصول است. در مجموع عمر دیسک‌های حالت جامد کمتر از هارددیسک‌های معمولی است و باید به عمر محصول هم توجه کرد.
در مجموع سامسونگ با سری 840 پرو در محصولات گران‌قیمت صدرنشین کارایی و قابلیت اطمینان است. در محصولات رده متوسط هم Samsung 840 EVO است که قیمت مناسب، کارایی بالا و قابلیت اطمینان بسیار خوبی دارد. کنترلر درایوهای حالت جامد سامسونگ در انتقال داده‌های قابل فشرده‌سازی و غیر قابل فشرده‌سازی تقریباً عملکرد یکنواختی دارد و از این نظر هم برتری نسبی دارند.
سخن آخر این است که برای ارزیابی دقیق‌تر مدل‌ها به بنچ‌مارک‌های معتبری که میانگینی از انواع کاربردهای روزانه را در نظر می‌گیرند توجه کنید و آن را در مقابل قیمت محصول قرار دهید. به عنوان مثال دو وب‌سایت تخصصی انندتک و تامزهاردور هر یک به تعریف چنین آزمون‌هایی پرداخته‌اند که نتیجه‌ی حاصل شده به عمل نزدیک‌تر از سایر بنچ‌مارک‌ها است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
معرفی DSL-N16U، مودم جدید ADSL ایسوس همراه با دو پردازنده مستقل

ایسوس
ایسوس به تازگی مودم دو کاره DSL-N16U را معرفی نموده که از قابلیت‌های روتر و مودم به صورت همزمان برخوردار است و همچنین دارای دو پردازنده مستقل و دو پورت WAN، پورت شبکه Gigabit Ethernet و دو پورت USB و همچنین شتاب دهنده سخت افزاری NAT است.
DSL-N16U از سری معروف Black Diamond یا الماس سیاه می باشد که از ویژگی های برتری نسبت به مدل های معمولی برخوردار است. این مودم همچنین از +ADSL/ADSL2 پشتیبانی می‌نماید که این موضوع آن را تبدیل به یک مودم نسل جدید می‌کند. این دستگاه علاوه بر مودم از ویژگی روتر بیسیم نیز برخوردار است که می‌تواند در باند 2.4 گیگاهرتز سرعتی معادل با 300 مگابیت بر ثانیه را فراهم آورد. اما وجود دو پردازنده مستقل تضمینی برای یک ارتباط سریع و مطمئن بر بستر شبکه بی‌سیم و باسیم است.. بهره مندی از دو پورت WAN به کاربران این قابلیت را می دهد تا علاوه بر اتصال به اینترنت از طریق خط تلفن، به یک مودم دیگر برای ارتباط با یک شبکه پر سرعت، متصل شوند.


شتاب دهنده NAT سخت افزاری برای انتقال پرسرعت داده‌ها

اکثر روترهای موجود در بازار از روش نرم‌افزاری NAT برای مدیریت انتقال داده‌ها بر روی بستر شبکه از طریق 4 پورت Gigabit Ethernet و اینترنت استفاده می‌نمایند،که این موضوع کارایی روتر را کاهش می دهد. DSL-N16U این موضوع را به وسیله تعبیه شتاب‌دهنده NAT سخت‌افزاری مرتفع نموده است، که نتیجه آن قدرت انتقال اطلاعات از WAN به LAN تا 900 مگابیت بر ثانیه است که این موضوع 4.5 برابر بیشتر از حالت استاندار نرم‌افزاری است.


دانلود بدون وقفه

DSL-N16U دارای دو پورت USB 2.0 می باشد که کاربران می توانند چاپگر و یا اسکنر خود را بدان متصل و آن را در شبکه به اشتراک بگذارند .علاوه بر این کاربران می‌توانند دستگاه های ذخیره سازی تحت شبکه موسوم به NAS را به DSL-N16U متصل نمایند و یک سرور چند رسانه‌ای راه‌اندازی کرده و فایل‌های خود را برروی شبکه منتشر نمایند. همچنین آنها می توانند حافظه‌های فلش را به سادگی به این دستگاه متصل کنند. به واسطه اتصال دستگاه های ذخیره‌سازی تحت شبکه و نرم‌افزار اختصاصی ایسوس با نام Download Master فایل‌های خود را دانلود کرده و بر روی این تجهیزات ذخیره نمایند و این موضوع به معنای دانلود بدون وقفه حتی در زمانی است که سیستم شما خاموش است.


AiCloud: سرور ابری شخصی شما

DSL-N16U از ویژگی انحصاری ASUS AiCloud پشتیبانی می‌نماید. این ویژگی که در واقع به صورت یک اپلیکیشن ارائه می‌گردد، DSL-N16U را به یک سرور ابری شخصی قدرتمند تبدیل می‌کند و کاربران به وسیله آن می‌توانند برروی شبکه فایل ذخیره کنند و توسط قابلیت انحصاری ASUS Smart Sync فایل‌های ذخیره شده بر روی ASUS WebStorage یا یک حافظه ذخیره‌سازی فلش به صورت هوشمند همگام‌سازی کنند، یا آن را به وسیله ارسال لینک از طریق ایمیل ، پیامک یا از طریق شبکه های معروف اجتماعی در بین دوستان، همکاران و یا خانواده خود به اشتراک بگذارند و به فایل های خود در هر مکان دسترسی داشته باشند، علاوه بر این کاربران می توانند به سادگی و با هر نوع مرورگر اینترنتی وارد حساب AiCloud خود شده یا از نسخه نرم افزاری رایگان این قابلیت برروی سیستم عامل های اندروید و یا iOS بهره برند.


ویژگی های پیشرفته، نصب ساده

برای نصب کافی است که مودم را به شبکه متصل نموده و سپس از طریق مرورگر وارد محیط ASUSWRT شوید و به وسیله Quick Internet Setting ، بدون نیاز به دانستن اطلاعات فنی ISP خود و بدون نیاز به کمک کارشناس فنی، اینترنت خود را راه اندازی نمایید. ASUSWRT یک محیط گرافیکی است که شامل ویژگی‌هایی مانند نمایش نسبت سیگنال به نویز SNR برای چک نمودن وضعیت پایداری سرویس ADSL، نمایش ترافیک شبکه برای مانیتور نمودن میزان ارسال و دریافت داده‌ها تحت شبکه است. از جمله قابلیت های جالب این محیط نظارت بر داده های ورودی و خروجی برروی شبکه WAN ،LAN و شبکه بی‌سیم است. بدین ترتیب کاربران نظارت کاملی برروی شبکه خود خواهند داشت و از حملات احتمالی هکرها با خبر می‌شوند. از دیگر ویژگی‌های این محیط DSL Feedback است. توسط این قابلیت کاربران می توانند نظرات خود را در مورد شبکه و ایرادات احتمالی آن به اشتراک بگذارند تا کاربران دیگر از تجربه آنها استفاده نمایند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
زن

 
جای یو اس بی قیمتش چنده الان تو بازار؟
zahra_jf....zahra_jf
...bi ein ke kile losm nemidim hta ye boooosm...
     
  
مرد

 
راهنمای خرید کارت گرافیک براساس قیمت - اردیبهشت ۹۳

اگر فرصت کافی برای جستجو در جداول مقایسه‌ای کارت‌های گرافیک را ندارید یا به اندازه کافی مطمئن نیستید که کدام کارت‌گرافیک مناسب نیاز شما است، این راهنمای جامع خرید با ساختار ساده و کارامد به شما کمک می‌کند تا بهترین کارت گرافیک ممکن براساس بودجه خود را انتخاب کنید. در این راهنمای خرید، کارت‌های گرافیک در بازه‌های مختلف قیمت گردآوری شده‌اند تا بتوانید به راحتی و براساس بودجه خود قوی‌ترین VGA ممکن را انتخاب کنید.


تغییر و تحولات بازار در اردیبهشت ۹۳

شاید اواسط فروردین ماه (اوایل آوریل) بود که قیمت کارت‌های گرافیک Radeon در رده‌های متوسط و قدرتمند با کمی کاهش روبرو شدند تا کمی مقرون به صرفه تر شوند. به این ترتیب کارت گرافیک‌های خانواده Radeon R9 270، 280 و 290 دوباره وارد عرصه رقابت شده‌اند. مخصوصا اینکه Radeon R 270 با قیمت ۹۳۰,۰۰۰ تومان ، Radeon R9 290 با قیمت ۱,۹۸۰,۰۰۰ تومان و Radeon R9 290X با قیمت ۲,۳۱۰,۰۰۰ تومان در بازار کشور نیز عرضه شدند تا دست کم در لیست پیشنهادی این ماه قرار بگیریند.
به طور کلی به دلیل قیمت بالای بردهای AMD، کارت‌های گرافیک GeForce در رده‌های بالا بسیار خوب عمل می‌کنند. بعد از مدت‌ها برای اولین بار در رده‌ پایین، کارت گرافیکی از شرکت Nvidia را با اطمینان پیشنهاد می‌کنیم. می‌توانید با حدود ۳۲۰,۰۰۰ تومان کارت گرافیک Geforce GT 640 که عملکرد بهتری نسبت به Radeon R7 240 دارد را تهیه کنید؛ این کارت گرافیک، گیمرهایی که با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ بازی می‌کنند را راضی نگه می‌دارد. در نظر داشته باشید که بیشتر از ۳۲۰٫۰۰۰ تومان بابت این کارت پرداخت نکنید چرا که با حدود ۳۶۰٫۰۰۰ تومان می‌توانید کارت گرافیک (Radeon HD 77750 (R7 250x را تهیه کنید که عملکردی بهتر نسبت رقیب انویدیایی خود دارد.
ماه قبل EVGA و Palit اعلام کردند که قصد دارند نسخه ۶ گیگابایتی Geforce GTX 780 و 780 Ti را تولید کنند، با این عمل، فروش Geforce GTX Titan Black که ۱۱۰۰ دلار قیمت دارد کمتر هم خواهد شد. این خبر خوبی برای گیمرها است چون با پرداخت ۷۵ درصد از قیمت Geforce GTX Titan Black می‌توانید کارت گرافیکی تهیه کنید که عملکرد فوق‌العاده‌ای در رندر تصاویر سه بعدی دارد.
حال که صحبت درباره سخت افزارهای رده بالا شد، AMD قصد دارد طی چند روز آینده کارت گرافیک قدرتمند ۱۵۰۰ دلاری خود که داری دو پردازنده گرافیکی است را تحت عنوان Radeon R9 295X2 و با حافظه ۸ گیگابایت رم راهی بازار کند. قیمت این کارت گرافیک کمی گران‌تر از یک جفت Radeon R9 290X که کراس فایر شده‌اند دارد، ولی به لطف سیستم خنک کننده مایع، دمای کلی کارت گرافیک به خوبی کنترل می‌شود.


نکاتی که پیش از خواندن این راهنما باید بدانید

کارت‌های گرافیک معرفی شده در این راهنمای خرید مناسب افرادی هستند که بیشتر با کامپیوتر خود بازی می‌کنند و قصد دارند بهترین کارت گرافیک ممکن براساس بودجه خود را خریداری کنند. اگر شما مصارف دیگری جز بازی دارید و در واقع با کامپیوتر خود بازی نمی‌کنید یک کارت گرافیک معمولی نیز جواب کار شما را می‌دهد و نیازی به خرید کارت‌های گران قیمت ندارید.
معیار اصلی انتخاب کارت‌های گرافیک در هر بازه: قدرت، بازده و قیمت است. در برخی موارد کارت گرافیک های چندتایی مانند یک جفت کارت گرافیک Radeon که بصورت CrossFire به هم متصل می شوند یا یک جفت کارت گرافیک GeForce که بصورت SLI به یکدیگر متصل می‌گردند را نیز پیشنهاد کرده‌ایم در مورد دو کارت گرافیک برروی یک مادربرد می‌بایست این موارد را مد نظر داشته باشید: شما برای استفاده از دو کارت گرافیک نیاز به مادربردی دارید که از SLI و CrossFire پشتیبانی کند؛ همچنین نیاز به Power Supply قوی‌تر نیز خواهید داشت٬ چراکه مصرف آن‌ها از یک کارت گرافیک تکی بیشتر است و در دو کارت گرافیک دمای بیشتری نسبت به یک کارت گرافیک تولید خواهد شد. پس در مواردی که ما دو کارت گرافیک را به‌عنوان یک انتخاب معرفی می‌کنیم به گزینه جایگزین تک کارته نیز اشاره خواهیم کرد.
حساسیت زیادی بر برند کارت گرافیک نداشته باشید، MSI, Gigabyte, Asus, Club, Sopp ,Sopphire و غیره تفاوت چندانی از نظر بازده و کارایی ندارند؛ زیرا تمام این تولید کننده‌ها براساس طرح‌های اعلام شده Nvidia یا AMD، کارت های گرافیک خود را تولید می‌کنند. تنها مواردی که در انتخاب برند مهم هستند، سیستم خنک کننده، قیمت، گارانتی و خدمات پس از فروش است.
در صفحه آخر این راهنمای خرید یک نمودار ارزشمند سلسه مراتبی آمده که در آن کارت‌های گرافیک مختلف از نظر قدرت و بازده دسته بندی شده‌اند. همیشه با مراجعه به این جدول می‌توانید کارت‌های گرافیک هم رده را یافته و قیمت آنها را با یکدیگر مقایسه کنید.
برای دسته بندی کارت های گرافیک، آنها را در بازی‌های مختلف و در شرایط و وضوح‌تصویر (Resolution) گوناگون مورد آزمایش قرار داده‌ایم. جرئیات تصویر (Details) در تمام بازی‌ها قابل تغییر است و با کم کردن آن‌ها کیفیت تصویر پایین‌تر می‌آید ولی بازی با FPS Frame per Second - ( تعداد فریم در ثانیه) بیشتری نمایش داده می شود.
هنگام انتخاب کارت‌های گرافیک گران‌تر از 200 دلار (600 هزار تومان)، دقت کنید که اکثر این کارت‌ها در رزولوشن پایین‌تر از 1920x1080 پیکسل تفاوت چندانی با کارت گرافیک‌های ارزان‌تر ندارند. ولی در وضوح تصویر بالا شرایط کاملا متفاوت می‌شود و کارایی آنها کاملا مشهود است. در نهایت توجه داشته باشید که اکثر مانیتورهای موجود در بازار حداکثر از وضوح تصویر FULL HD یا همان 1920x1080 پشتیبانی می‌کنند پس نیازی به خرید کارت‌های گران قیمت که بازده خوبی در رزولوشن‌های بالا دارند، نخواهید داشت.
قیمت‌ها از بازارهای کامپیوتری تهران گردآوری شده اند.
قیمت‌ کارت‌های گرافیک این راهنمای خرید آخرین بار در اردیبهشت ۱۳۹۳ بروز شده‌اند.


بهترین کارت گرافیک با قیمت ۳۲۰٫۰۰۰ تا ۴۱۵٫۰۰۰ تومان

Nvidia Geforce GT640 قیمت ۳۲۰٫۰۰۰ تومان در تهران
کارت‌ گرافیک مناسب برای اجرای بازی‌ها در رزولوشن 720p

Geforce GT640

(GPU : GK107 (Kepler
Process : 28 nm
Shader Units : 384
Texture Units : 32
ROPs : 16
Core Clock : 900 MHz
Memory Clock : 891 MHz DDR3
Memory Bus : 128-bit
Memory Bandwidth : 28.5 GB/s
Memory Capacity : 1 or 2 GB
DirectX, Shader, OpenGL : 11/5.0/4.3
Max. TDP : 65 W
Aux. Power Connector(s) : N/A
Min. Power Supply : 350 W


Asus - Geforce 640 1GB DDR5 با قیمت ۳۲۰٫۰۰۰ تومان در تهران
Gigabyte - Geforce 640 2GB DDR5 با قیمت ۳۶۰٫۰۰۰ تومان در تهران
Gainward - Geforce 640 2GB DDR3 با قیمت ۳۴۹٫۰۰۰ تومان در تهران

با وضعیت فعلی دلار در کشور، پیشنهاد ما برای کارت‌های گرافیک رده پایین Nvidia Geforce GT640 است. پردازنده این کارت گرافیک از پس طیف وسیعی از بازی‌ها با رزولوشن 720p و در برخی عناوین با رزولوشن 1080p بر می‌آید. این پیشنهاد مناسبی برای گیمرهایی است که بودجه محدودی دارند.


Radeon R7 250X، با قیمت حدود ۳۶۰٫۰۰۰ تومان

بهترین کارت گرافیک رده پایین با قیمت ۳۶۰٫۰۰۰ تومان

Radeon HD 7770, R7 250X

(GPU :Cape Verde (GCN
Process :28 nmShader Units :640
Texture Units :40
ROPs :16
Core Clock :1000 MHz
Memory Clock :1125 MHz GDDR5
Memory Bus :128-bit
Memory Bandwidth :72 GB/s
Memory Capacity :1 or 2 GB
DirectX, Shader, OpenGL :11/5.0/4.2
Max. TDP :80 W
Aux. Power Connector(s) :1 x 6-pin PCIe
Min. Power Supply :450 W


Radeon R7 250x قیمت در بازار تهران: ۳۶۰٫۰۰۰ تومان
Radeon HD 7770 1GB برد Asus قیمت در بازار تهران: ۴۶۰٫۰۰۰ تومان
Radeon HD 7770 2GB برد Asus قیمت در بازار تهران: ۵۶۵٫۰۰۰ تومان
Radeon HD 7770 1GB برد Gigabyte قیمت در بازار تهران: ۴۱۵٫۰۰۰ تومان

اخیریا Radeon HD 7770 به R7 250X تغییر نام پیدا کرده است. به دلیل جدید بودن این کارت گرافیک، در حال حاضر به سختی می‌توان آن‌را در بازار تهران یافت؛ از میان چندین فروشگاهی که در پی یافتن این محصول پرس و جو کردیم، تنها یکی از آن‌ها این کالا را موجود داشت. بنابراین اگر در پیدا کردن آن مشکل پیدا کردید می‌توانید به عنوان جایگزین Radeon HD 7770 را با قیمت حدود ۴۱۵٫۰۰۰ تومان تهیه کنید. این کارت گرافیک به غیر از بازی‌های سنگین، همه بازی‌ها را با رزولوش بالا و با نرخ فریم قابل تحمل اجرا می‌کند. در رده‌های پایین، این کارت گرافیک دارای عملکرد بسیار خوبی نسبت به قیمتش است، همچنین اگر که توان پرداخت حدود ۲۰۰٫۰۰۰ تومان بیشتر را دارید می‌توانید Radeon R7 260x/Geforce GTX 650 Ti را انتخاب کنید که ارزش پرداخت مبلغ بیشتر را دارد.


بهترین کارت گرافیک با قیمت ۶۰۰٫۰۰۰ تا ۹۳۰٫۰۰۰ تومان

Geforce GTX 650Ti با قیمت ۶۰۰٫۰۰۰ تومان در تهران

Geforce GTX 650Ti

Shader Cores: 768
Texture Unit: 64
Fabrication process: 28 nm
Texture Units: 40
Color ROPs: 16
Memory Bus: 128-bit
Memory Bandwidth: 86.4 GB/s
Core/Boost Clock: 925 MHz
Memory Speed MHz: 1350 MHz
Max TDP: 110 W


Gigabyte - Geforce GTX 650Ti قیمت در تهران: ۶۰۰٫۰۰۰ تومان
Asus - Geforce GTX 650Ti قیمت در تهران: ۵۶۰٫۰۰۰ تومان
پییشنهاد اول ما برای این رده، کارت گرافیک R7 260 X است؛ اما متاسفانه به دلیل عدم وجود این کارت گرافیک در بازار تهران، به ناچار Geforce GTX 650 Ti را جایگزین کردیم. GTX 650 Ti تقریبا عملکردی برابر با Radeon HD 7790 اورکلاک شده را دارد که قابلیت True Audio ای ام دی در آن فعال شده است و قادر است تمامی بازی‌ها را با رزولوشن 1080p و با جزئیات متوسط اجرا کند.


Geforce GTX 750 Ti با قیمت ۸۴۰٫۰۰۰ تومان در تهران

قوی‌ترین کارت گرافیک بدون نیاز به پاور مستقل

Geforce GTX 750 Ti

(GPU : GM107 (Maxwell
Process : 28 nm
Shader Units : 600
Texture Units : 40
ROPs : 16
Core Clock : 1020/1085
Memory Clock : 1350 MHz GDDR5
Memory Bus : 128-bit
Memory Bandwidth : 86.4 GB/s
Memory Capacity : 1 or 2 GB
DirectX, Shader, OpenGL : 11/5.0/4.3
Max. TDP : 60 W
Aux. Power Connector(s) : N/A
Min. Power Supply : 300 W


Asus - Geforce 750 Ti 2GB قیمت در تهران: ۸۴۰٫۰۰۰ تومان

در حالیکه R7 260X عملکرد مشابه و قیمت کمتری نسبت به GTX 750 Ti دارد، GTX 750 Ti تنها 60 وات خروجی برق نیاز دارد یعنی کمی بیشتر از نصف مقدار مصرفی R7 260X و این امر باعث شده تا این کارت بی‌نیاز از برق ورودی اضافی شود. از این رو اشخاصی که قصد ارتقاء رایانه‌ شخصی خود را دارند، با انتخاب این کارت نیاز به خرید منبع تغذیه جدید نخواهند داشت. ‌انویدیا حداکثر مصرف انرژی این کارت گرافیک را ۳۰۰ وات اعلام کرده است و این بدین معناست که اکثر رایانه‌های قدیمی هم می‌توانند از این کارت گرافیک با یک پاور ساپلای معمولی استفاده کنند. قیمت دلاری این کارت گرافیک حدود ۱۵۰ دلار است ولی متاسفانه بطور فاحشی با قیمت ریالی آن اختلاف دارد، با این حال برای گیمرهایی که رایانه آنها قدیمی شده است و نمی‌خواهند هزینه زیادی بابت ارتقاء صرف کنند، می‌تواند انتخاب خوبی باشد.


Radeon R9 270x با قیمت ۷۹۰٫۰۰۰ تومان در تهران

Radeon R9 270x

(GPU : Curacao (GCN
Process : 28 nm
Shader Units : 1280
Texture Units : 80
ROPs : 32
Core Clock : 925 MHz
Memory Clock : 1400 MHz GDDR5
Memory Bus : 256-bit
Memory Bandwidth : 153.6 GB/s
Memory Capacity : 2 GB
DirectX, Shader, OpenGL : 11/5.0/4.2
Max. TDP : 150 Watts
Aux. Power Connector(s) : 1x6-pin
Min. Power Supply : 500 Watt


Gigabyte - Radeon R9 270x 2gb قیمت تهران ۷۹۰٫۰۰۰ تومان
Gigabyte - Radeon R9 270x 2gb قیمت در تهران ۹۲۵٫۰۰۰ تومان
Saphire - Radeon R9 270x 4gb قیمت در تهران ۹۳۰٫۰۰۰ تومان

کارت گرافیک Radeon R9 270 عملکردی برابر با Radeon HD 7870 دارد که کمی بهتر از Geforce GTX 660 انویدیا عمل می‌کند. در رنج قیمت ۸۰۰٫۰۰۰ تومان این کارت گرافیک نظر ما را به خودش جلب کرد. این کارت گرافیک هم قادر است تا اکثر بازی‌ها را با رزولوشن‌های بالا و نرخ فریم قابل قبولی اجرا کند.


بهترین کارت گرافیک با قیمت۹۹۰٫۰۰۰ تا ۱٫۴۰۰٫۰۰۰ تومان

GeForce GTX 760 با قیمت ۹۹۰٫۰۰۰ تومان در تهران

بهترین کارت گرافیک‌ها در رده متوسط رو به بالا

GeForce GTX 760

(GPU : GK104 (Kepler
Process : 28 nm
Shader Units : 1152
Texture Units : 96
ROPs : 32
(Core Clock : 980 MHz (1033 MHz Turbo
Memory Clock : 1502 MHz GDDR5
Memory Bus : 256-bit
Memory Bandwidth : 192.2 GB/s
Memory Capacity : 2 or 4 GB
DirectX, Shader, OpenGL : 11/5.0/4.3
Max. TDP : 170 Watts
Aux. Power Connector(s) : 2x6-pin
Min. Power Supply : 500 Watt


Gigabyte - GeForce GTX 760 2gb قیمت در تهران ۹۹۰٫۰۰۰ تومان
Asus - GeForce GTX 760 2gb قیمت در تهران ۱٫۰۵۸٫۰۰۰ تومان

در رنج ۲۵۰ دلار Geforce GTX 760 عملکردی بالاتر از GTX 670 و Radeon HD 7950 را ارائه می‌کند و می‌توان آن را جایگزین Radeon HD 7870 le که بر پایه Tahiti است، دانست. با این تفاوت که نسبت به قیمتش عملکرد مناسب‌تری در مقایسه با دو کارت گرافیک دیگر دارد. به لطف پردازنده گرافیکی GK104، این کارت گرافیک بخوبی از پس بازی‌هایی که نیاز نرخ فریم بالا دارند بر می‌آید.


GeForce GTX 770 با قیمت ۱٫۲۳۰٫۰۰۰ تومان

کارت گرافیک رده بالا، انتخاب گیمرها

GeForce GTX 770

(GPU : GK104 (Kepler
Process : 28 nm
Shader Units : 1 536
Texture Units : 128
ROPs : 32
Core Clock : 1046 MHz
Memory Clock : 1,752 MHz GDDR5
Memory Bus : 256-bit
Memory Bandwidth : 224 GB/s
Memory Capacity : 2 or 4 GB
DirectX, Shader, OpenGL : 11/5.0/4.3
Max. TDP : 230 W
Aux. Power Connector(s) : 1 x 6-pin and 1 x 8-pin PCIe
Min. Power Supply : 600 W


Gigabyte - Geforce GTX 770 2GB قیمت در تهران ۱٫۲۳۰٫۰۰۰ تومان
Gigabyte - Geforce GTX 770 4GB قیمت در تهران ۱٫۴۰۰٫۰۰۰ تومان
Asus - Geforce GTX 770 2GB قیمت در تهران ۱٫۳۸۰٫۰۰۰ تومان

شاید Geforce GTX 770 مدل جدیدی باشد ولی اساسا پردازنده آن GK104 است که در قلب GTX 680 هم گنجانده شده، فرکانس آن بالا رفته، سیستم خنک کننده آن بهبود یافته و قیمت آن هم کمتر شده است. ما طرفدار تغییر نام محصول قدیمی با سخت‌افزار تکراری در قالب محصولی جدید نیستیم، ولی Geforce GTX 770 نسبت به عملکرد خوبی که دارد دارای قیمت منصفانه‌ای است. Radeon R9 280x نیز حدودا با قیمتی یکسان به فروش می‌رسد ولی به اندازه GTX 770 سریع نیست. در واقع GTX 770 در این رنج قیمت بی‌رقیب است. خوشبختانه قیمت این کارت گرافیک در کشورمان اختلاف زیادی با قیمت دلاری آن ندارد.


بهترین کارت گرافیک با قیمت ۱٫۸۰۰٫۰۰۰ تا ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان

GeForce GTX 780 با قیمت ۱٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

کارت‌ گرافیک رده بالا برای حرفه‌ای‌ها

GeForce GTX 780

(GPU : GK110 (Kepler
Process : 28 nm
Shader Units : 2304
Texture Units : 192
ROPs : 48
Core Clock : 863 MHz
Memory Clock : 1502 MHz GDDR5
Memory Bus : 384-bit
Memory Bandwidth : 288.4 GB/s
Memory Capacity : 3 GB
DirectX, Shader, OpenGL : 11/5.0/4.3
Max. TDP : 250 W
Aux. Power Connector(s) : 1 x 6-pin and 1 x 8-pin PCIe
Min. Power Supply : 600 Watt


Asus - GeForce GTX 780 3GB قیمت در تهران: ۱٫۹۱۰٫۰۰۰ تومان
MSI - GeForce GTX 780 3GB قیمت در تهران: ۱٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان
Gigabyte - GeForce GTX 780 3GB قیمت در تهران: ۱٫۹۹۰٫۰۰۰ تومان

اولین کارت گرافیک پیشنهادی ما در این رده Radeon R9 290 بود که تا حدودی از GTX 780 عملکرد ضعیف‌تری دارد، اما به دلیل اینکه قیمت ریالی آن اختلاف زیادی با قیمت دلاریش داشت همچنین از نظر قیمت اختلاف چندانی با GTX 780 نداشت، GTX 780 را انتخاب کردیم. این کارت گرافیک نسبت به رقیبش از کیفیت ساخت بهتر، سیستم خنک کننده قوی‌تر و بی صداتری برخوردار است؛ علاوه بر این GTX 780 از تکنولوژی G-Sync هم بهره می‌برد که باعث می‌شود تا رندر تصاویر سه بعدی نرم‌تر و سریعتر صورت گیرد.

Radeon R9 290x با قیمت ۲٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان

پرچمدار قدرت و بازده‌ در بازی‌های کامپیوتری سنگین

Radeon R9 290x

(GPU : Hawaii (GCN
Process : 28 nm
Shader Units : 2816
Texture Units : 176
ROPs : 64
Core Clock : up to 1000 MHz
Memory Clock : 1,250 MHz GDDR5
Memory Bus : 512-bit
Memory Bandwidth : 320 GB/s
Memory Capacity : 4 GB
DirectX, Shader, OpenGL : 11/5.0/4.2
Max. TDP : 250 W
Aux. Power Connector(s) : 1 x 6-pin + 1 x 8-pin PCIe
Min. Power Supply : 500 W


Asus - Radeon R9 290x 4GB قیمت در تهران: ۲٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان
Saphire - Radeon R9 290x 4GB قیمت در تهران: ۲٫۳۱۰٫۰۰۰ تومان

زمانی که Radeon R9 290x معرفی شد، سریع‌ترین کارت گرافیک تک پردازنده‌ای به شمار می‌رفت که توانست عنوان کارت گرافیک برگزیده در پردازش را از تامزهاردور کسب کند. هرچند که انویدیا به جهشی قورباغه‌ای با عرضه Geforce GTX 780 Ti از آن گذر کرد، با این حال R9 290X قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت به رقیب انویدیایی خود دارد و همچنین از سیستم خنک کننده مناسب و کم صدایی نیز بهره می‌برد.

Geforce GTX 780Ti با قیمت ۲٫۶۵۰٫۰۰۰ تومان

سریعترین کارت گرافیک تک پردازنده‌ای

Geforce GTX 780Ti

TECHNICAL SPECIFICATIONS
GPU : GK110 (Kepler)
Process : 28 nm
Shader Units : 2880
Texture Units : 240
ROPs : 48
Core Clock : 875 MHz
Memory Clock : 1750 MHz GDDR5
Memory Bus : 384-bit
Memory Bandwidth : 336 GB/s
Memory Capacity : 3 GB
DirectX, Shader, OpenGL : 11/5.0/4.3
Max. TDP : 250 W
Aux. Power Connector(s) : 1 x 6-pin and 1 x 8-pin PCIe
Min. Power Supply : 600 Watt


Gigabyte - GeForce GTX 780 Ti 3GB قیمت در تهران: ۲٫۶۵۰٫۰۰۰ تومان
Asus - GeForce GTX 780 Ti 3GB قیمت در تهران: ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان

در حالیکه از نظر فنی Geforce GTX Titan Black سریع‌ترین کارت گرافیک تک پردازنده‌ای موجود است، اما Geforce GTX 790 Ti عملکردی بهتری در بازی‌های کامپیوتری ارایه می‌کند، هرچند مقدار حافظه آن رم ۳ گیگابایت است در حالیکه Geforce GTX Titan Black با ۶ گیگابایت حافظه عرضه می‌شود. Geforce GTX 790 Ti کمی بعد از Radeon R9 290x معرفی شد، در پرچمدار انویدیا تمامی قابلیت‌های پردازنده گرافیکی GK110 و همه ۲۸۸۰ هسته CUDA فعال هستند؛ همچنین کلاک حافظه آن 1750 MHz است. در 780Ti دقت محاسبات به دو برابر رسیده است ولی این عمل در بازی‌های کامپیوتری بی‌اهمیت به نظر می‌رسد. اما متاسفانه قیمت نسبتا بالای این کارت گرافیک از اینکه این کارت را بتوان یک انتخاب مناسب دانست جلوگیری می‌کند.


Geforce GTX 690 با قیمت ۳٫۴۶۸٫۰۰۰ تومان

موتورخانه پرازش‌های گرافیکی با دو پردازنده قدرتمند

Geforce GTX 690

(GPU : GK104 (Kepl
Process : 28 nm
(Shader Units : 3072 (2 x 1536
(Texture Units : 256 (2 x 128
(ROPs : 64 (2 x 32
Core Clock : 915 MHz
Memory Clock : 1502 MHz GDDR5
Memory Bus : 256-bit
Memory Bandwidth : 192.2 GB/s
Memory Capacity : 4 GB
DirectX, Shader, OpenGL : 11/5.0/4.3
Max. TDP : 300 W
Aux. Power Connector(s) : 2 x 8-pin PCIe
Min. Power Supply : 650 Watt


Asus - GeForce GTX 690 4GB قیمت در تهران: ۳٫۴۶۸٫۰۰۰ تومان

Geforce GTX 690 اساسا دو پردازنده گرافیکی Geforce GTX 680 روی یک برد است، البته با کمی کاهش در کلاک هسته پردازنده‌ها و همچنین ۳۰۰ وات حداکثر مصرف انرژی. انویدیا قیمت این کارت را ۱۰۰۰ دلار تعیین نموده است، که ۳۲۰ دلا از قیمت یک جفت کارت گرافیک GTX 770 که SLI شده‌اند بیشتر است. بنابراین هیچ دلیلی برای مقرون به صرفه بودن آن نیست. گذشته از همه این‌ها GTX 690 یکی از سریع‌ترین کارت‌ گرافیک‌های جهان به شمار می‌رود و بطور قابل توجه‌ای کم مصرف‌تر از Radeon HD 7990 است. این کارت گرافیک حتی در بازارهای جهانی هم با کمبود مواجه است، اما خوشبختانه توانستیم آن‌را در بازار تهران بیابیم.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 6 از 6:  « پیشین  1  2  3  4  5  6 
کامپیوتر

مشاوره و راهنمایی برای خرید قطعات سیستم

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA