انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
فرهنگ و هنر
  
صفحه  صفحه 49 از 229:  « پیشین  1  ...  48  49  50  ...  228  229  پسین »

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون


مرد

 
دینون


دینون (به یونانی: Δίνων یا Δείνων) (به انگلیسی:Dienon,Dinon) اهل کولوفون (Kolophon,Colophon) شهری ایونیایی در غرب آسیای صغیر، تاریخ‌نویس و وقایع نگار یونانی است. با این حال دوره ی زندگی وی، حتی به طور تقریبی هم معلوم نیست، فقط همین قدر می دانیم که وی معاصر فیلیپ مقدونی بوده و مدتی در دربار هخامنشی اقامت داشته است. دورۀ فعالیت نویسندگی او را به طور سنتی حدوداً بین ۳۶۰ و ۳۴۰ قبل از میلاد می دانند. گفته می شود که او کتاب های زیادی نوشته بوده است؛ کتاب‌هایی راجع به آسیا و از جمله کتاب "پرسیکا"(Περσικα) که به تاریخ پارس مربوط می شده است. این کتاب حداقل به سه قسمت تقسیم می شده و هر یک از آن سه قسمت، شامل چند کتاب می بوده است. با این همه اصل آثار او به جای نمانده و بخش‌هایی از آن‌ها در آثار نویسندگان دیگر آمده‌است. با این که روایات عجیب و افسانه‌مانند در کتاب‌های او به‌ویژه دربارهٔ هند زیاد است، ولی مورخین بعد از او مانند پلوتارک، الیان (کلودیوس آلیانوس)، کرنلیوس نپوس و تروگ پمپه‌ای برای آثارش ارزش زیادی قائل بودند و از آن‌ها استفاده فراوان کرده اند. تاریخ او از تأسیس دولت آشور آغاز و تا تسخیر مصر به دست اردشیر سوم (اُخُس) پایان می‌یابد.

سودا به اشتباه کتاب پرسیکای او را متعلق به دیو کاسیوس می‌داند. دینون پدر کلیتارخوس تاریخ نگار مشهور و پرآوازۀ اسکندر بزرگ است.

دینون تاریخ شرق نزدیک را از جایی که کتزیاس رها می‌کند، ادامه می‌دهد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
کتزیاس
کتزیاس یا کتسیاس (به یونانی: Κτησίας)(به فرانسوی: Ctésias)(Ctesias of Cnidus) تاریخ‌نگار و پزشک یونانی بود. وی از شهر کنیدوس از مستعمره‌های یونانی دوری‌ها در آسیای کوچک بود. او میان سال‌های ۴۱۵ تا ۳۹۸ پیش از میلاد، پزشک پروشات همسر داریوش دوم و اردشیر دوم پادشاه هخامنشی بود.

او در ۴۰۱ پیش از میلاد در جنگ میان اردشیر دوم و برادرش کوروش کوچک (جنگ کوناکیسا) همراه اردشیر دوم بوده است.

او بیست و سه کتاب نگاشته‌است. شش کتاب او دربارهٔ تاریخ ماد و آشور و بابل و شش کتابش دربارهٔ رویدادهای تاریخ ایران از پادشاهی کورش بزرگ تا مرگ خشایارشا و ده کتاب واپسینش دربارهٔ دنبالهٔ تاریخ ایران تا سال ۳۹۸ (پیش از میلاد) که او از ایران رفته‌است می‌باشد. او خود ادعا میکند که در نگارش کتاب‌هایش از دفترهای پادشاهی ایران در شوش یاری می‌گرفته‌است. از کتاب‌هایی که دربارهٔ تاریخ ایران و هندوستان نوشته، چیزی به جز گفتاوردهای نویسندگان یونانی و رومی به جای نمانده‌است. او کتاب‌هایش را با گویش یونانی ایونی نوشته‌است و نوشته‌هایش دربارهٔ تاریخ ایران با نوشته‌های هرودوت در تضاد کامل می باشد.


فهرست نوشته‌ها

تاریخ ایران

تاریخ هند

دربارهٔ رودها

دربارهٔ کوه‌ها

دریانوردی به گرد آسیا



*از میان این آثار،پرسیکا و ایندیکا یعنی دو اثر اول،گویا از اهمیت و ارزش بیشتری برخوردار بوده اند.*
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
هرودین



هرودیانوس (به لاتین: Herodianus) یا هرودین (به فرانسوی: Hérodien)(زادهٔ ۱۷۰- مرگ ۲۴۰ یا ۲۴۱ میلادی) تاریخ‌نگار یونانی‌تبار رومی بود.

هرودین در سوریه زاده شد و بیشتر زندگیش را در رم گذراند. وی از مردمان رده پایین جامعهٔ آن روزگار روم بود، اگرچه از چند چون زندگیش آگاهی چندانی در دست نیست. اثر او تاریخ رم بود که دورهٔ تاریخی از مرگ مارکوس اورلیوس تا روزگار گوردیان سوم را پوشش می‌داد. وی این کتاب را به زبان یونانی نوشت. نوشته‌های او از منابعی دربارهٔ تاریخ اشکانیان نیز دانسته می‌شود.

می‌نماید که هرودین از شیوهٔ کار توسیدید الگوبرداری کرده باشد.



پایان تاریخ‌نگاران یونان باستان
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
ستاره‌شنان یونان باستان
آریستارخوس ساموسی


وی خورشید را به جای زمین، مرکز دنیا می‌پنداشت

آریستارخوس (به یونانی: Ἀρίσταρχος) (حدود ۳۱۰ تا ۲۳۰ ق.م) ستاره‌شناس و ریاضی‌دان یونانی بود.

وی اولین دانشمند شناخته شده‌ای است که به الگوی منظومه شمسی و گردش زمین و سیارات دیگر به دور خورشید باور داشت. نظرات وی در دوران باستان طرفدار چندانی نیافت و جهان علم تا مدت‌ها از نظریه مرکزیت زمین و کیهان‌شناسی بطلمیوسی پیروی می‌کرد. ۱۸۰۰ سال بعد کپرنیک ایده مرکزیت خورشید را دوباره مطرح کرد.

وی از یونانیان متولد جزیره ساموس بود و باز دانشمندان مجموعه علمی اسکندریه به شمار می‌رفت.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
آپولونیوس
آپولونیوس از پرج (به یونانی باستان: Ἀπολλώνιος)ریاضیدانی یونانی است که در قرن دوم پیش از میلاد می‌زیسته‌است. او مقاطع مخروطی را بطور کامل بررسی و معرفی نمود.وی همچنین تحقیقاتی در نجوم داشته‌است.


آگریپا (ستاره‌شناس)
آگریپا یک منجم یونانی بود. رصد نجومی که در سال ۹۲ میلادی انجام داده‌است، تنها چیزی است که از او اطلاع داریم، که توسط بطلمیوس در کتاب سوم مجسطی نقل شده‌است. بطلمیوس نوشته‌است که در سال دوازدهم سلطنت دومیتیان، آگریپا اختفای قسمتی از خوشه ستاره‌ای پروین را با بخشی از ماه گزارش کرد.

احتمالا هدف آگریپا از این رصد بررسی تقدیم اعتدالین بود، که توسط هیپارخوس کشف شده بود.

دهانه آتشفشانی آگریپا به یاد او نام‌گذاری شده‌است.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
آناکسیماندروس




آناکسیماندروس یا آناکسیماندر(به یونانی: Ἀναξίμανδρος)؛ فیلسوف و دانشمند یونان باستان بود.

آناکسیماندروس در سال ۶۱۰ پیش از میلاد در میلتوس(واقع در ترکیه امروزی) زاده شد. سفرهای بسیاری انجام داد. از شاگردان تالس گشت و در حدود سال ۵۶۰ پیش از میلاد شهرت یافت. آناکسیماندروس در ۵۴۶ پیش از میلاد درگذشت.


آناکسیماندروس به عنوان نخستین کسی شناخته شده که نقشهٔ جغرافیایی رسم کرده‌است. او نقشه‌های دریاییش را با راهنماییها و ملاحظاتی دربارهٔ اقوامی که احتمال داشت دریانوردان در راه با آنها برخورد کنند، تکمیل کرده بود. وی همچنین مخترع گونه‌ای شاخص آفتابی (ساعت آفتابی) بود.


آناکسیماندروس راه استادش تالس را در مکتب ملطی ادامه داد. او این اندیشهٔ تالس را پذیرفته بود که یگانگی باید شالودهٔ چندگانگی طبیعت باشد؛ اما در این فرض تالس که آب، عنصر نخستین(آرخه) و ریشه و بن طبیعت است؛ ایراداتی می‌دید.

به نظر آناکسیماندروس، چندگانگی که به صورت ضدهای همترازی چون خشکی و تَری، سردی و گرمی و... نمایان است؛ نمی‌تواند در یکی از ضدها خلاصه شود. زیرا اگر یکی از ضدها اصل قرار بگیرد، لاجرم باید بر سایرین چیره بشود و تعادل طبیعت را به هم می‌ریزد.

او در واقع عقیده داشت تالس بیش از حد بر عنصر تَری تاکید کرده؛ حال آن که به نظر آناکسیماندروس معقول تر این بود که انگاشته شود تَری و خشکی از مادٌه‌ای پدید آمده‌اند که مشترک میان هر دو است. او این مادٌه را آپیرون نامید. آپیرون در اندیشهٔ آناکسیماندروس، مادٌهٔ بی کران و نامتعیٌنی است که همه عناصر دیگر از آن پدید آمده‌اند.

آناکسیماندروس در توضیح وجود دائمی ضدها، سخن از نوعی جبران و تلافی به میان آورد. اگر عنصری از قلمرو خودش افزون تر شود، گونه‌ای عدالت طبیعی با کمک ضدٌ آن عنصر این افزایش را جبران می‌کند تا توازن طبیعت برقرار شود.

آناکسیمندر(آناکسیماندروس) کتابی به نثر در باره نظریه های فلسفی خویش نوشت. این اثر در زمان نئوفراستس موجود بود ، وما اطلاع ارزشمند خود در باره فکر آناکسیمندررا مرهون این کتاب هستیم. وی مانند طالس،در جستجوی عنصر اولی ونهائی همه اشیاء بود: لیکن براین عقیده بود که آن نمی تواند نوع خاصی از ماده ، مثلاًآب ، باشد،زیراآب یا رطوبت خود یکی از«اضداد»است،که کشمکش ودست اندازی وتجاوزهرکدام را باید تبیین کرد...بنابراین آناکسیمندربه این اندیشه رسیدکه عنصراولی، ماده االمواد،نامتعین است.این عنصراولی تر از اضداداست،که اضداداز آن به وجود می آیندوبه آن منحل می گردند. این عنصر اولی(به یونانی : آرخه) راآناکسیمندرعلت مادی نامید، وبنابررای نئوفراستس وی نخستین کسی بودکه آن راچنین نامید.«این عنصر نه آب است ونه هیچ یک ازدیگر عناصر،بلکه طبیعتی است مغایربا آنها ونامتناهی،که تمام آسمانهاوعوالم درون آنها از آن ناشی می شوند». آن بیکران(به یونانی :آپایرون)است،یعنی جوهر بی حد است.«ازلی وبی زمان»است و«تمام جهانهارافراگرفته است.»..... حیات از دریاناشی می شود،ودرصورکنونی حیوانات به سبب سازگاری با محیط به ظهوررسیده است.آناکسیمندر حدس هوشمندانه ای در باره انسان زده است.«..به علاوه وی می گویدکه درآغازانسان از نوع دیگری از حیوانات متواد شده است. زیرادرحالی که دیگرحیوانات بسرعت خوراک خود را می باند،تنهاآدمی نیازمندیک دوره درازمدت شیرخواری است،به طوری که اگراودرآغازچنانکه اکنون هست می بود،هرگز نمی توانست زنده وباقی بماند.»
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
ابرخس(هیپارکوس)




هیپارکوس (به یونانی: Hipparchus) (۱۹۰ سال قبل از میلاد - ۱۲۰ سال قبل از میلاد) ستاره شناس، جغرافی‌دان و ریاضی‌دان یونانی دوره هلنی است و به‌واسطه ابداع مثلثات مورد توجه قرار گرفته‌است.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
اودوکسوس کنیدوسی



اودوکسوس از مردمان کنیدوس بود این شهر یکی از کوچ‌نشین‌های یونانی در آسیای صغیر بود. او اخترشمار و ریاضی‌دان زبده و از شاگردان افلاطون بود که به سال ۴۰۸ پیش از میلاد زاده و در سال ۳۵۵ زندگی را وداع گفته‌است. در ۳۲ سالگی به آتن رفته، خدمت افلاطون را دریافت و سپس چند سال در مصر به تحصیل نجوم پرداخت و در آتن مدرسه‌ای گشود و در آخر عمر در شهر زادگاهش به سمت قانون‌گذار برگزیده شد. مقام و منزلت او چنان بوده که در روزگار باستان او را اودوکسوس خداگونه و در زمان ما برتر از ارسطو نامیده‌اند.

اودوکسوس کتاب‌هایی به نام آینه و نمودها در نجوم و ستاره‌شناسی پرداخته بود ولی شهرت و والایی مقام علمی او به سبب مطالعات و بررسی‌های او در زمینهٔ ریاضیات و هیأت است. فرضیهٔ او دربارهٔ دایره‌های هم مرکز که مطابق این فرضیه بر آن بود که حرکت خورشید و ماه و ستارگان را از راه هندسه توضیح دهد، اهمّیّت فراوان دارد. شهرت او در هندسه به سبب ابداع اصل کلی تناسب است که در مورد حجم‌های پیمودنی و حجم‌های ناپیمودنی اشتمال دارد. از تألیفات دیگر او جغرافیا و رسالهٔ دوران هشت سال نام دارد.

اودوکسوس از جمله دانشمندان یونان باستان است که از طریق نوشته‌های دموکریت که خود در بابل بوده و از آراء علمای ریاضی و نجوم شرق آگاهی داشته، با باورهای رایج در خاور زمین و آیین‌های مغان آشنا بوده‌است و چنان می‌نماید که آشنایی افلاطون و حکمای دورهٔ آکادمی با تعلیمات زرتشتی و دانش ستاره‌شناسی خاوری از طریق اودوکسوس بوده و چنانکه بیدز در کتاب خود افلاطون و اودوکسوس یادآوری کرده، گفتار افلاطون در کتابش دربارهٔ دوازده ماه سال و دوازده ایزدان تحت تأثیر باورهای ایرانی است که افلاطون از اودوکسوس فرا گرفته بود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
اوینوپیدس
اوینوپیدس (به یونانی:Οἰνοπίδης) ، (به انگلیسی:Oenopides of Chios)، ریاضیدان (هندسه دان) یونان باستان بود که حوالی سال ۴۵۰ میلادی می زیست. او اندکی پس از ۵۰۰ میلادی در جزیره خیوس به دنیا آمد اما بیشتر کار های خود را در آتن به انجام رسانید.

مهمترین کار او به عنوان یک ستاره شناس محاسبه میل دایره البروج بود. که آن را ۲۴ درجه اعلام نمود.

به عنوان یک ریاضیدان ، اوینوپیدس ، واضع قانون خط کش و پرگار است. طبق این قاعده برخی از مسائل هستند که در حل آن فقط می توان از یک پرگار و یک خط کش که مدرج نشده است استفاده کرد.

یک نمونه از این سری مسائل عبارت است از :


با استفاده از خط کش و پرگار ، از نقطه ای واقع بر یک خط راست ، خطی عمود بر آن رسم شود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
بْطُلِمیوس




کلاودیوس بْطُلِمیوس (به یونانی: Κλαύδιος Πτολεμαίος) یکی از فیلسوفان و اخترشناسان یونان باستان بود که به احتمال زیاد در اسکندریه واقع در مصر می‌زیست.

وی الگویی را برای کیهان شناخته شده روزگار خود، که همان سامانه خورشیدی ماست، ارائه کرد که در آن زمین در مرکز گیتی قرار داشت و خورشید و ماه و بقیهٔ سیارات به دورش می‌چرخید. در آن زمان به جای مدار که همان مسیر فرضی سیارات است، از مفهوم فلک استفاده می‌کردند. فلک یک جسم کروی صلب و نامرئی است (مانند شیشه) که در مرکز آن زمین قرار گرفته و سیاره به محیط آن محکم بسته شده است. با چرخش فلک به دور زمین، سیاره نیز به دور زمین گردش می‌کند. در آن زمان ۴ سیاره بیشتر کشف نشده بودند. او می‌گفت: هشت یا نه فلک وجود دارد که آخرین آن‌ها فلک‌الافلاک نام دارد که همهٔ ستاره‌ها روی آن چسبیده‌اند. همچنین او معتقد بود که خدا و فرشتگان بعد از فلک‌الافلاک زندگی می‌کنند. به این نظریه که بطلمیوس در باره جهان ارائه کرد، نظریه زمین مرکزی می‌گویند.


بطلمیوس در حدود سال ۱۵۰ میلادی کتاب (به پارسی: پراپ) پر نفوذی به نام سونتارکنس ماتماتیکا یا مجموعهٔ ریاضی نوشت. هر چند این رساله بر نوشته‌های هیپارخوس مبتنی است، اما به‌خاطر فشردگی و زیبایی چشمگیرش مورد توجه قرار گرفت. شارحان بعدی برای متمایز ساختن آن از آثار کم‌اهمیت‌تر صفت مجیسته یا مجسطی به معنی بزرگترین را به آن منسوب کردند. مترجمان عرب‌زبان حرف تعریف ال را پیشوند کردند و آن را المجسطی نامیدند.

بطلمیوس در المجسطی پدیده‌هایی را بررسی می‌کند که بستگی به کرویت زمین دارند. سپس دستگاه زمین مرکزی نجوم را طرح‌ریزی می‌کند که قریب به ۱۵۰۰ سال مورد پذیرش عموم بود. المجسطی قدیمی‌ترین کوشش مجدانه در راه تبیین حرکت‌شناسی منظومهٔ شمسی است. اما در توجیه حرکتهای پیچیدهٔ سیاره‌ها که فاصلهٔ ثابتی با زمین ندارند، روی مدارهای دایره‌ای عاجز بود. بنابراین مفهوم مدارهای تدویر را به کار گرفت. بطلمیوس، در مقدمهٔ مجسطی، ریاضیات و نجوم را بسیار یقینی‌تر و قابل اعتمادتر از فلسفه می‌داند. و برای اثبات مرکزیت و سکون زمین در عالم، به جای دلایل فلسفی به استدلالات ریاضی و هندسی متوسل می‌شود. وی در این استدلال‌ها، آسمان را همان‌طور که مشاهده می‌شود، یعنی کروی در نظر می‌گیرد، و براساس کرویت زمین دلایل خود را مطرح می‌کند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
صفحه  صفحه 49 از 229:  « پیشین  1  ...  48  49  50  ...  228  229  پسین » 
فرهنگ و هنر

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA