انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
فرهنگ و هنر
  
صفحه  صفحه 50 از 229:  « پیشین  1  ...  49  50  51  ...  228  229  پسین »

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون


مرد

 
پوتئاس


تندیس پوتئاس در مارسی

پوتئاس (به یونانی باستان: Πυθέας ὁ Μασσαλιώτης)(زاده ۳۸۰-مرگ ۳۱۰ پیش از میلاد) گیتانگار و جستجوگر یونانی در سدهٔ چهارم پیش از زایش مسیح بود. او از باشندگان مستعمرهٔ یونانی ماسیلیا (مارسی کنونی در فرانسه) بود. او در ۳۲۵ پیش از زایش دست به سفری اکتشافی به شمال باختری اروپا زد و از بخش‌های مهمی از بریتانیا بازدیدکرد. می‌نماید که نخستین گزارش از استون‌هنج در تاریخ از آن او باشد. او نخستین کسی‌است که از بریتانیا و نیز ژرمن‌ها نام می‌برد. او همچنین در گزارش‌هایش از سفر به دورترین سرزمین شمالی را سخن‌می‌گوید. افزون بر آن نخستین بار در نوشته‌های او ماه عامل جزر و مد دانسته‌می‌شود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
پوسیدونیوس


پوسیدونیوس (متولد ۱۳۳ ق . م . در قصبه افامیه از سوریه- ۴۹ ق.م.) از فیلسوفان مشهور یونان است. وی مدت مدیدی در ایتالیا و اسپانیا و ایلیریا و دیگر نقاط سیاحت کرد. آنگاه در ردس اقامت گزید و به تدریس پرداخت و در آنجا چنان مشهور شد که از نقاط مختلف جهان به کلاس‌هایش می‌آمدند. پومپیوس و سیسرون مشهور نیز از حلقه ٔ درس وی کسب معرفت کرده‌اند. در علوم ریاضی و طبیعی و فلسفه ید طولائی داشت و برای دست آوردن و اندازه گرفتن دایره ٔمحیط بر زمین و تعیین درجه ارتفاع هوا و کشف بعد اجرام سماویه کوششهائی کرده بود، ولی حدسیات وی بسیار دور از حقیقت امر و هدف حقیقی بود. مناسبات جزر و مد دریا را با قمر نیز نخستین بار این حکیم کشف کرد. آثار بسیار در علوم و فنون و فلسفه و تاریخ داشته ولی بسیاری از آنها از بین رفته‌است.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
فیلیپ اوپوسی



فیلیپ اوپوسی ریاضی‌دان و منجم یونانی قرن پنجم قبل از میلاد و از شاگردان افلاطون بود.

او پس از مرگ استادش، اپی نومیس را تدوین کرد که فیثاغوری‌ترین همهٴ رسایل افلاطونی بود، و ذیلی بر کتاب نوامیس نوشت که برای مطالعهٴ نجوم و فیزیک افلاطونی اهمیت دارد.

او دربارهٴ اعداد کثیرالاضلاع و بسیاری موضوعات نجومی آثاری نوشت، ولی هیچ‌یک از آثارش به جای نمانده است.

او رنگین‌کمان را پی‌آمد انکسار نور دانست.

احتمال زیاد دارد که فیلیپ اوپوسی با فیلیپ مدمایی (منده‌ای) یکی باشد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
کلئوستراتوس



کلئوستراتوس (انگلیسی : Cleostratus)ستاره شناس یونان باستان( حدود ۵۲۰ قبل از میلاد - احتمالا ۵۲۸ تا ۴۳۲ قبل از میلاد ). او از اهالی تندوس بود و احتمالا هزمان با ستاره شناس معروف کلدانی ، نبوریمنو زندگی می کرد.

طبق بعضی از روایات طالس در تندوس درگذشت و کلئوستراتوس جانشین وی گردید. از کارهایی که به او منسوب است یکی شناساندن بروج دوازدهگانه و دیگری شناساندن دوره قران هشت ساله است. علاوه بر این منظومه ای نجومی نوشت که بعد ها تحت الشعاع کار آراتوس ، منجم نیمه اول قرن سوم قبل از میلاد ، قرار گرفت.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
متون



متون (به یونانی: Μέτων ὁ Ἀθηναῖος) ریاضی‌دان، ستاره‌شناس، هندسه‌دان و مهندس یونانی بود که در قرن پنجم قبل از میلاد در آتن می‌زیست.

او کاشف دوره متونی است که مدت ۱۹ سال شمسی، تقریباً معادل با ۲۳۵ ماه قمری بود. او به همراه اوکتمون در ۴۳۲ قبل از میلاد نخستین رصدهای دقیق راجع به انقلابین را صورت دادند و بدین ترتیب توانستند طول فصل‌ها را با دقت بیشتری محاسبه نمایند.

از دیگر فعالیت‌های متون می‌توان به کوشش‌های او در باب ایجاد ارتباط میان پزشکی و نجوم اشاره نمود.



منلائوس
منلائوس (۷۰- ۱۴۰ میلادی) ریاضیدان یونانی اهل اسکندریه بود.

از کارهای منلائوس در هندسه قضیه معروف به قضیه منلائوس است. منلائوس در کتابش با نام Sphaerica درباره ویژگی‌های مثلث‌های محاط در دایره که از مباحث مثلثات کروی می‌باشد بحث کرده است.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
هیکتاس



هیکتاس ( یونانی باستان:Ἱκέτας یا Ἱκέτης) فیلسوف فیثاغوری و منجم اهل سیراکوز بود. وی بین سالهای حدود ۴۰۰ قبل از میلاد تا ۳۳۵ قبل از میلاد می زیست. هیکتاس از فیلولائوس جوان‌تر بود و احتمالاً اعتقاد داشت که زمین در هربیست و چهار ساعت به گرد محور خویش می‌چرخد.

فیلولائوس معتقد بود زمین در هر بیست و چهار ساعت یک بار به گرد یک آتش مرکزی، یعنی قلب عالم می چرخد.



پایان ستاره‌شنان یونان باستان
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
زن

andishmand
 
sepanta_7

چقدر مطالبتون راجع به خدایان یونان باستان خواندنی بود .
در حقیقت شما در قسمتی از این تاپیک ایلیاد و ادیسه هومر رو زنده کردید . خسته نباشید
ناگهان رسیدی
و خوشبختی شیشه ی عطری بود
که از دستم افتاد
و در تمام زندگیم پخش شد!
     
  ویرایش شده توسط: andishmand   
مرد

 
andishmand: چقدر مطالبتون راجع به خدایان یونان باستان خواندنی بود .
در حقیقت شما در قسمتی از این تاپیک ایلیاد و ادیسه هومر رو زنده کردید . خسته نباشید
خیلی ممنون از لطفتون
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
ستاره‌شناسی یونان باستان
اسطرلاب

اورانیا

دوره متونی

زمین کروی

فلک تدویر

حلقه‌دار

نظریه زمین مرکزی
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
اُسطُرلاب



اسطرلاب مسطح جدید. ساخته شده در تبریز. سال ۱۳۹۲.

اُسطُرلاب یا استریاب(StarYab) (به یونانی: اَسْترُلابُن (ἁστρολάβον)؛ اَسْترُن (ἄστρον)، ستاره + لامبانِئین (λαμβάνω)، گرفتن)، (گونه‌های دیگر: اُسترلاب، اُصطرلاب، سُتُرلاب، سُطُرلاب، صُلاّب)، از ابزارهای قدیم نجوم و طالع‌بینی است. اسطرلاب وسیله ای در نجوم رصدی بوده و اکنون بیشتر برای کاربردهای آموزشی بکار می‌رود.

اسطرلاب رایج و معمولی دستگاه و صفحه مدور فلزی است که از جنس برنز یا برنج و یا از آهن وفولاد و یا تخته به طرز بسیار دقیق و ظریف و مستحکمی ساخته شده و برای مطالعات ومحاسبات کارهای نجومی از قبیل پیدا کردن ارتفاع و زاویه آفتاب ، محل ستارگان و سیارات و منطقه البروج و به دست آوردن طول و عرض جغرافیایی محل در تمام مدت شبانه روز و فصول مختلف سال بکار برذه می شود. همچنین برای بدست آوردن ارتفاع کوهها و پهنای رودخانه ها و سایر عوارض طبیعی زمین و تعیین ساعات طلوع و غروب یکایک ستارگان ثابت و سیاراتی که نام آنها بر شبکه اسطرلاب نقش بسته نیز مورد استفاده قرار می گیرد .همچنین این دستگاه برای محاسبه ساعات طلوع و غروب آفتاب هر محل(علی الخصوص در دوره اسلام که تعیین ساعات نماز هم برآن اضافه شد) ساخته شده است. با توجه به این حقیقت که در هنگام استفاده از دستگاه مذکور هیچ احتیاجی جهت به کاربردن و دانستن فرمولهای ریاضی نیست.(مانند خط کش محاسبه ای که به وسیله مهندسین به کار برده میشود.)

در کل از این ابزار برای سنجش ارتفاع، سمت، بعد و میل خورشید و ستارگان، تعیین وقت در ساعات روز و شب، قبله و زمان طلوع و غروب آفتاب استفاده می شده و ابزاری در مبحث تاریخ ابزارهای زمان بوده است که برای کاربردهای دیگر نیز به‌کار می‌رفته.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
صفحه  صفحه 50 از 229:  « پیشین  1  ...  49  50  51  ...  228  229  پسین » 
فرهنگ و هنر

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA