انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
مناسبتها
  
صفحه  صفحه 1 از 2:  1  2  پسین »

Mehdi Azar Yazdi | بیست و هفتم اسپند ماه زادروز مهدی آذر یزدی گرامی باد


زن

Princess
 
مهدی آذر یزدی



نام اصلی: مهدی آذر خرمشاهی
زمینه کاری: نویسنده کودک و نوجوان
ملیت : ایران
زادروز: ۲۷ اسفند ۱۳۰۰ خورشیدی ۱۸ مارس ۱۹۲۲ میلادی تفت٬ یزد
پدر و مادر: حاج علی‌اکبر رشید
مرگ: ۱۸ تیر ۱۳۸۸ خورشیدی ۸۷ سال ۹ جولای ۲۰۰۹ میلادی تهران
محل زندگی: یزد
جایگاه خاکسپاری: حسینیه خرمشاه٬ یزد
وب‌گاه رسمی: وب‌گاه رسمی مهدی آذر يزدی


مهدی آذر یزدی (۲۷ اسفند ۱۳۰۰ - ۱۸ تیر ۱۳۸۸) نویسنده کودک و نوجوان ایرانی بود. معروف‌ترین اثر او مجموعه «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» نام دارد. او جایزه یونسکو و نیز جایزه سلطنتی کتاب سال را پیش از انقلاب ۵۷ دریافت کرده بود و سه کتاب او توسط شورای کتاب کودک به‌عنوان کتاب برگزیده سال انتخاب شده بودند.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
زندگی‌نامه



آذر یزدی در سال ۱۳۰۰ در روستای خرمشاه در حومه یزد در خانواده‌ای تازه مسلمان با اجداد زرتشتی زاده شد. او از هشت سالگی همراه پدرش در زمین رعیتی کار کرد. در بیست سالگی از کار بنایی به کار در کارگاه جوراب بافی یزد کشیده شد. پس از آنکه صاحب کارگاه جوراب بافی تصمیم به تاسیس دومین کتابفروشی شهر یزد گرفت، او را از میان شاگردان کارگاه به کتاب‌فروشی منتقل کرد. کار در کتابفروشی زمینه آشنایی او با اهالی شعر و ادب را فراهم کرد، و پس از مدتی به تهران نقل مکان کرد و در چاپخانه علمی واقع در خیابان ناصرخسرو مشغول به‌کار شد.

در سال ۱۳۳۵ و در سن ۳۵ سالگی، پس از آنکه قصه‌ای از انوار سهیلی در چاپخانه توجه‌اش را به خود جلب کرد به فکر ساده‌نویسی قصه آنطور که مناسب کودکان باشد افتاد. این ایده، زمینه‌ساز خلق جلد اول کتاب قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب شد.

او ازدواج نکرد و هیچ‌گاه به کار دولتی هم مشغول نشد. او افزون بر نویسندگی به امور غلطگیری و فهرست اَعلام‌نویسی تا سال‌های آخر زندگی‌اش ادامه داد. او مدتی پیش از مرگ‌اش گفته بود که نوشته‌های دیگری هم دارد که به دلیل عدم صدور مجوز انتشار از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انگیزه تکمیل‌شان را از دست داده و آنها را ناتمام گذاشته است.

او در ۱۸ تیر ماه ۱۳۸۸ در سن ۸۷ سالگی در بیمارستان آتیه تهران درگذشت.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
حرفه



وی در سال ۱۳۳۶ باتوجه به زمینه مطالعات وسیع قبلی اش شروع به نوشتن داستان‌های گوناگون برای کودکان کرد. او در این راه پنج کتاب در مجموعه قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب و پنج کتاب کوچکتر در مجموعه «قصه‌های تازه از کتابهای کهن» انتشار داد. تاکنون بیست و سه عنوان کتاب از او منتشر شده است.

از جمله آثار انتشاریافته از آذریزدی می‌توان به «قصه‌های تازه از کتابهای کهن»، گربه ناقلا، گربه تنبل، مثنوی برای بچه‌ها، مجموعه قصه‌های ساده و تصحیح مثنوی برای بزرگسالان، حکایت منظومی به نام «شعر قند و عسل» و همچنین دو کتاب آموزشی به نام خودآموز عکاسی و خودآموز شطرنج» اشاره کرد.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
زن

Princess
 
جوایز و نشان‌ها



آذر یزدی، در سال ۱۳۴۳ از سازمان یونسکو جایزه‌ای دریافت کرد و در سال ۱۳۴۵ دو اثر وی به عنوان اثر برگزیدهٔ «کتاب کودک» انتخاب شد.پس از مرگ او در شهر یزد با همکاری ادارهٔ پست آن شهر تمبر یادبودی با شمارگان ۱۶۰۰ چاپ شد.
عشق من عاشقتم!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
پرنسس
     
  
مرد

 
ایرانی گفت...


وقتی نام استاد مهدی آذر یزدی را می شنوم بی اختیار به یاد کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب می افتم . کتابی که پدرم در پنج شش سالگی ام در اختیارم گذاشت . آن نخستین کتابی بود که آن روزها مطالعه اش کردم کتابی با قصه هایی شیرین و دلنشین . شاید این نقطه آغازی بوده باشد برای این که از خواندن و نوشتن واهمه ای نداشته باشم . اگر کسی بگوید که مدیون استاد هستی یا پدرت خواهم گفت مدیون هر دو هستم . به راستی زمان و زندگی چه زود می گذرد . استاد با نوشته های ارزشمندش همیشه در قلب من وما خواهد بود . استاد عزیز هرگز از یادت نخواهم برد آن چنان که پدرم و آغاز کودکی ام را. روحت شاد! یادت گرامی باد!....ایرانی


شب است و ماه می‌رقصد
ستاره نقره می پاشد
من اما
ساکت و خاموشم
     
  
زن

 
انگار همین دیروز بود که از استاد مهدی آذر یزدی گفتم . از کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب گفتم . از اون وقتی که هنوز مدرسه نرفته بودم و کتاب نفیس استاد اولین کتابی بود که در 6 سالگی خوندمش . اون وقتی که مادر بزرگ واسم قصه شنگول و منگول و حبه انگورو تعریف می کرد . که آقا گرگه اومد پشت در .. خودشو رنگ کرده به شکل مامان بر ه ها در آورد .. بر ه ها رو خورد و بعد مامانه اومد و نقشه ای چید که گرگه از رو نیزه بپره .. شکمش پاره شد و بچه ها اومدن بیرون .. یادش به خیر اون وقتا چه دورانی بود . نه هول بز داشتیم و نه بز غاله .. راستی اینو بگم بهترین کار واسه نویسنده شدن و از قلم نترسیدن اینه که از همون وقتی که به بچه هامون خوندن یاد میدیم و در اختیارشون کتاب میذاریم .. اینو ازشون بخواهیم که بنویسند .. اعتماد به نفسشونو زیاد کنیم . نوشتن یه نوع فکر کردنه . یه نوع حرف زدنه . و زیبا نوشتن یعنی زیبا فکر کردن همراه با زیبا احساس کردن .. یادت گرامی .. روحت شاد ای نویسنده و استاد توانا ..وای که اگه زنده بود حتما بهم می گفت واقعا حیفه که داری قصه های بد رو برای بچه های خوب می نویسی .. دوست و برادر شما : ایرانی
     
  
مرد

 
زاد روز خالق قصه های خوب برای بچه های خوب گرامی
روحش شاد
تو میتونی به هر چیزی که میخوای برسی؛بشرطی که فکرتو روش بکار بندازی
__________________________
بی ثمرترین روز روزی است ک نخندیده باشی
     
  
زن

 
بیست و هفتم اسپند ماه زادروز مهدی آذر یزدی گرامی باد
آشفته سریم !
شانه‌ی دوست کجاست ؟
     
  
مرد

 
نامش ماندگار باد
...تنهایی...
نیمه دیگر من است
وقتی تو را...
ندارمت.....!
کاش...!
     
  
زن

 
هرکس به من کلمه ای بیاموزد مرا بنده خویش کرده است ..حضرت علی (ع )
استاد سلام !تولدت مبارک ! کاش امروز درکنارمان می بودی تا بر انگشتان افسونگرت بوسه می دادم روی ماهت را می بوسیدم .بعد از خدا و پدر ..تو و قصه های خوب تو بود که به من آموخت چگونه می توانم با واژه ها مهربان باشم تا آزادانه اسیر من شوند ..تو قصه های خوب را برای بچه های خوب نوشتی .. بچه ها همه خوبند .. با قلبهایی نازک تر از برگ گل ..با دلهایی مهربان تر از دلهای آدم بزرگها .. بچه ها ان قدر دوست داشتنی و بی ریا و خالص هستند که اگر دروغ هم بگویند صادقانه دروغ می گویند .استاد خوب من ! و من آن بچه خوب دیروزم همین آدم بد امروز ..دعایم کن تا آبی آسمان وجودم بیشتر از ابر های تیره و تار باشد .. .: یک مرد ایرانی بنده خدا و با اجازه خدا ..بنده آموزگاران بنده خد
ا
     
  
صفحه  صفحه 1 از 2:  1  2  پسین » 
مناسبتها

Mehdi Azar Yazdi | بیست و هفتم اسپند ماه زادروز مهدی آذر یزدی گرامی باد


این تاپیک بسته شده. شما نمیتوانید چیزی در اینجا ارسال نمائید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA