انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
کامپیوتر
  
صفحه  صفحه 17 از 19:  « پیشین  1  ...  16  17  18  19  پسین »

آموزشهای كامپیوتری


مرد

 
آمار و اطلاعاتی درباره ویروس‌های رایانه‌ای

ویروس‌ها یا بدافزارها، علاوه بر آسیب رساندن به اطلاعات حیاتی کاربر، می‌توانند منجر به وارد آمدن خسارت‌های مالی زیادی شوند. در این اینفوگرافیک، با اطلاعات مفیدی درباره ویروس‌های رایانه‌ای آشنا خواهیم شد.
بر اساس پژوهش‌های انجام شده، ۳۲ درصد از رایانه‌های جهان، به نوعی از بدافزارها آلوده هستند. جزئیات بیشتر را می‌توانید در ادامه مشاهده نمایید.


به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
با +IM از مرورگر خود بعنوان یه پیام‌رسان چند سکویی استفاده کنید

شاید چند سال قبل، ارتباطات از طریق پیام‌رسان‌های آنلاین چندان متداول و جزء امور روزمره کاربران اینترنت به حساب نمی‌آمد. اما امروزه این شیوه از ارتباطات سریع جزئی لاینفک از زندگی بسیاری از مردم برای ارتباط با دوستان، همکاران و آشنایان به حساب می‌آید.

شاید شما هم مثل نویسندگان زومیت، از چت به عنوان پل ارتباطی خود و همکارانتان استفاده کرده باشید و از طرفی مشغله کاری شما نیز بالا باشد و مدام نیاز به بررسی تاریخچه گفتگوها برای یادآوری موضوع مورد بحث و یا زمان آن، داشته باشید. البته این شیوه ارتباط برای پشتبانان فنی وب‌سایت‌ها و سرویس‌ها نیز بسیار کاربردی و حیاتیست (خصوصاً وقتی که امکان استفاده از ایمیل به هر دلیل وجود ندارد).

خوب تا اینجا همه چیز در رابطه با سرویس‌های پیام‌رسان سریع (چت) خوب است. اما یک مشکل؛ افراد مختلف از سرویس‌های پیام‌رسان متفاوت استفاده می‌کنند. مخاطبین شما شاید میان سرویس‌هایی نظیر AIM، فیس‌بوک، اسکایپ، یاهو، هنگ‌اوت و... پراکنده باشند. لازم به توضیح نیست که شاید خارج از حوصله شما باشد که هر یک از این سرویس‌ها را در یک تب جداگانه در مرورگر باز کنید یا اینکه نرم‌افزاری را نصب کنید که همه (و شاید برخی) از این سرویس‌ها را بصورت یک‌جا در خود جای دهد.

خبر خوب آن که خوشبختانه شما مجبور به این کارها نیستید. تمام آنچه شما بدان نیاز دارید، یک پیام‌رسان چند سکویی (Cross-Platform) و البته تحت وب است. اما خبر بد اینکه متأسفانه این گونه از سرویس‌دهنده‌ها رو به اضمحلال هستند. سال گذشته، گوگل، میبو را که یکی از قدیمی‌ترین سرویس‌دهنده‌های این عرصه بود از آن خود نمود و ایمو نیز از دریافت پیشنهادات مشابهی خبر داد. با این حال در اینجا فقط یک انتخاب باقی مانده است؛ یک پیام‌رسان که بتواند خلأ ناشی از عدم وجود سایر سرویس‌دهنده‌های مشابه را به خوبی پوشش دهد.

اسم این سرویس‌دهنده +IM است. وقتی برای اولین بار از این سایت دیدن می‌کنید، گزینه‌های مختلفی نظیر استفاده از ایمیل و حساب کاربری فیس‌بوک برای عضویت رایگان در آن، پیش رو خواهید داشت. هر چند شما می‌توانید کلاً بی‌خیال ایجاد حساب کاربری شده و فقط سرویس پیام‌زسان مورد نظر خود را برای ورود انتخاب نمائید.

مزیت ایجاد یک حساب کاربری مستقل در آیم پلاس این است که این سایت اطلاعات مربوط به تمامی حساب‌های کاربری دیگر پیام‌رسان‌ها را نیز در خود ذخیره خواهد کرد؛ با این ویژگی دیگر نیازی به ورود اطلاعات هر جساب در هر بازدید نبوده و در هر بار بازدید از آیم پلاس، همه حساب‌های کاربری اضافه شده نیز بصورت خودکار وارد خواهند شد. همچنین شما می‌توانید نوار آیم پلاس را نیز نصب کنید؛ افزوه‌ای کاربردی برای کاربران مرورگرهای کروم، اپرا و سافاری (تنها انتخاب برای کاربران اینترنت اکسپلورر استفاده از آیم پلاس در یک تب مستقل است). همچنین +IM نسخه موبایلی خود را نیز برای اغلب پلتفرم‌های رایج ارائه نموده تا امکان استفاده و چت بر روی تلفن‌همراه و تبلت را نیز برای کاربرانش فراهم سازد.

اگر می‌خواهید ابتدا فقط به تست و بررسی این سرویس‌دهنده بپردازید، کافی است بر روی آیکون یکی از سرویس‌های چت لیست شده نظیر فیس‌بوک، MSN، گوگل تاک و... کلیک کرده و نام کاربری و رمزعبور مربوطه را وارد نمایید (برای مشاهده تمامی سرویس‌ها بر روی دکمه More کلیک کنید). پس از وارد کردن اطلاعات کاربری، آیم پلاس شما را به سرویس مربوطه متصل کرده و شما پس از مشاهده لیستی از مخاطبین خود، می‌توانید گفتگوی خود را با هر یک از آنها آغاز نمایید.

البته واضح است که آیم پلاس زمانی قدرت واقعی خود را به رخ شما خواهد کشید که بتوانید به چندین سرویس پیام‌رسان به صورت همزمان دسترسی پیدا کنید. شما حتی اگر در این سایت عضو هم نشده باشید باز قادر خواهید بود تا از این ویژگی استفاده کنید. کافی است بر روی Plus Sign در گوشه بالا و سمت راست کلیک کرده و سرویس پیام‌رسان بعدی خود را برای چت انتخاب نمایید. این کار بسته به نیاز شما، بارها می‌تواند تکرار شود.
این تمام چیزی بود که باید در رابطه با سرویس‌دهنده دوست‌داشتنی آیم پلاس گفته می‌شد!
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
پنج راهکار آسان برای ایمن‌تر کردن مک

مکینتاش در حال حاضر به طرز خارق‌العاده‌ای ایمن است. اما این مسأله به این معنا نیست که راهی برای ایمن‌تر کردن آن وجود ندارد. وقتی صحبت از فناوری باشد، هیچ دستگاه یا سیستم‌عاملی را نمی‌توان به طور ۱۰۰٪ غیرقابل نفوذ دانست. در این مقاله، با ۵ روش ساده برای ایمن‌تر کردن مک آشنا خواهیم شد.
در دهه‌های اخیر، OS X به خوبی به ما نشان داده است که می‌تواند کاربرانش را از خطرات و آسیب‌های امنیتی حفظ کند. در حقیقت بخش زیادی از حفره‌های امنیتی مک، بواسطه نرم‌افزارهای واسطه (Third Party) بوجود می‌آیند نه خود سیستم‌عامل! با این‌ حال در ادامه با ۵ راهکار ساده آشنا خواهید شد که به کمک آن‌ها می‌توانید مک خود را از آخرین تهدیدهای موجود حفظ کنید.


۱- غیرفعال کردن جاوا در مرورگر

اغلب کاربران مک از جاوا استفاده نمی‌کنند. جاوا در مک، یک پلاگین محسوب می‌شود که همچنان توسط بعضی از وب‌اپلیکیشن‌ها مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. هرچند که این کاربری به مرور زمان رو به کاهش است اما از آنجا که تعداد خیلی زیادی از مشکلات امنیتی مک از جاوا ناشی می‌شوند، بهتر است آن را در مرورگرها غیرفعال کنیم. اما چگونه؟
مرورگر سافاری: در منوی بالا بر روی Safari کلیک کرده و بعد از انتخاب گزینه Preferences، گزینه Security را انتخاب نمایید. در این بخش، چک‌باکس Enable Java را غیرفعال کنید.
مرورگر فایرفاکس: در منوی بالا ابتدا گزینه Tools، سپس Add-ons و بعد گزینه Plugins را انتخاب کنید. در پنجره نمایش داده شده بر روی کلید Disable در کنار جاوا کلیک کنید.
مرورگر کروم: عبارت /chrome://plugins را در آدرس‌بار تایپ نموده و کلید اینتر را بفشارید. حالا بر روی لینک غیرفعال‌سازی در زیر جاوا کلیک کنید.


۲- غیرفعال کردن ویژگی Open safe files

اگر از کاربران سافاری هستید، با فعال‌کردن ویژگی Open safe files فایل‌های دانلود شده شما به صورت خودکار اجرا می‌شوند. با توجه به ناشناخته بودن محتوای فایل‌ها، این ویژگی، در عین راحت‌تر کردن اجرای فایل‌ها، یک خطر امنیتی نیز محسوب می‌شود.برای غیرفعال کردن این ویژگی در منوی بالا، پس از کلیک بر روی Preferences، گزینه Option را انتخاب و در پنجره باز شده، چک‌باکس Open 'safe' files after downloading را غیرفعال کنید.


۳- فعال کردن فایروال OS X

مک از سالها پیش به یک فایروال داخلی مجهز است. اما این سرویس به صورت پیش‌فرض فعال نیست. Firewall به کاربران امکان می‌دهد که ارتباط مک با منابع اپلیکیشن‌ها و اینترنت را کنترل و مدیریت کرده و به جلوگیری از دسترسی برنامه‌های ناخواسته به منابع حساس کمک می‌کند.
برای پیکربندی فایروال در نسخه‌های ۱۰.۵ به بعد، مسیر System Preferences > Security > Firewall را دنبال کنید.


۴- حساب‌ کاربری استاندارد

هنگامی که برای نخستین بار مک را پیکربندی می‌کنید، حساب‌ کاربری ایجاد شده، یک اکانت ادمین (Administrator) محسوب می‌شود. بسیاری از کاربران همین حساب‌ کاربری را برای ذخیره‌سازی، اجرای نرم‌افزارها و... به کار می‌برند. در حالت کلی این مسأله مشکل‌ساز نیست، اما از حساب‌های کاربری ادمین معمولاً زمانی استفاده می‌شود که کاربر قصد دارد تغییراتی در سیستم اعمال کنید. بهتر است برای کارهای روزمره و روتین از یک حساب‌ کاربری استاندارد استفاده شود.
انجام این کار نیز آسان است. در بخش System Preferences گزینه Users & Groups را انتخاب کرده و سپس بر روی قفل سمت چپ و پایین پنجره کلیک کنید تا ایجاد حساب کاربری جدید برای شما امکانپذیر شود. سپس برای ایجاد یک حساب کاربری جدید، بر روی کـلیـد + در پایین ستون سمت چپ کلیک کنید. حالا یک حساب کاربری Administrator جدید بسازید و نام کاربری و کلمه عبور آن را به خاطر بسپارید. در پایان، حساب کاربری قدیمی خود را از ستون سمت چپ انتخاب و در سمت راست گزینه Allow user to administer this computer را غیرفعال کنید. با این کار، شما حساب کاربری ادمین جدیدی ساخته‌اید و حساب کاربری قدیمی شما هم به یک اکانت استاندارد تبدیل شده است. به غیر از ایجاد تغییر در تنظیمات سیستم، تقریباً انجام تمام کارها با حساب کاربری استاندارد امکانپذیر است. در صورت لزوم می‌تواند نام‌ کاربری و کلمه عبور اکانت ادمین را وارد کرده و تغییرات را انجام دهید.


۵- بروز رسانی‌ تمام نرم‌افزارها

بعضی از کاربران اعلان‌های بروز رسانی نرم‌افزارها را آزاردهنده می‌دانند. اما این آپدیت‌ها از نظر امنیتی واقعاً مفید هستند. در بیشتر موارد، بروز رسانی‌ها برای اصلاح و ترمیم باگ‌ها و مشکلات امنیتی و جلوگیری از سوءاستفاده هکرها منتشر می‌شوند. در OS X به راحتی می‌توان نرم‌افزارها را بروز نگاه داشت.
بر روی لوگوی اپل کلیک کرده و گزینه Software Update را انتخاب کنید. اگر از کاربران نسخه ۱۰.۸ به بعد هستید، تمام آپدیت‌های منتشر شده را در Mac App Store مشاهده خواهید کرد. برای سایر اپلیکیشن‌ها نیز بهتر است امکان بروز رسانی خودکار را در تنظمیات داخلی آن‌ها فعال کنید. بعضی از نرم‌افزارها مانند Adobe Flash حفره‌های خطرناکی دارند و لازم است همواره بروز باشند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ترفندهایی برای تایپ کردن

تایپ کردن یکی از متداول‌ترین فعالیت‌های کاربران رایانه محسوب می‌شود. آشنایی با ترفندهای تایپ کردن علاوه بر افزایش دانش تخصصی کاربر، باعث افزایش سرعت انجام کار نیز می‌شود.
با آگاهی از ترفندهای تایپی، با سرعت بهتری کارهای خود را انجام می‌دهید. اگر علاقمند به آشنایی با این ترفندها هستید با ما همراه باشید.


پاک کردن یک کلمه

با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl + Backsapce، به جای پاک کردن تک‌تک کاراکترهای یک کلمه، می‌توانید کلمات را پاک کنید. این کار سرعت شما را در حذف کلمه‌های اشتباه افزایش می‌دهد.


انتقال چشمک‌زن به ابتدای کلمه قبل یا بعد

انتقال دادن چشمک‌زن به صورت دستی، زمان زیادی از تایپ‌ کردن را به خود اختصاص می‌دهد. برای افزایش سرعت، چشمک‌زن را به کمک میانبرهای صفحه‌کلید جابه‌جا کنید. برای انتقال چشمک‌زن به ابتدای کلمه قبل از کلیدهای ترکیبی Ctrl + Left Arrow و برای انتقال آن به ابتدای کلمه بعد از کلیدهای ترکیبی Ctrl + Right Arrow استفاده کنید.
نکته: در مک، به جای Ctrl از کلید Option استفاده کنید


ایجاد یک متن زیر یا بالانویس

برای درج بالانویس در کنار یک کلمه‌، از کلیدهای ترکیبی = + Ctrl + Shift و برای درج زیرنویس از کلیدهای ترکیبی = + Ctrl استفاده کنید.
مطمئن باشید همین دو کلید میانبر، به صورت چشمگیری سرعت شما را افزایش خواهند داد.


کپی کردن متن بدون استایل

وقتی متنی را از یک منبع کپی می‌کنید، فرمت و استایل متن، همراه با آن کپی می‌شود. برای Paste کردن متن، بدون فرمت و استایل (یعنی به صورت Plain Text) می‌توانید به جای استفاده از کلیدهای‌ ترکیبی معروف Ctrl + V، ازکلیدهای ترکیبی Ctrl + Shift + V استفاده کنید.
توجه داشته باشید که به غیر از نرم‌افزارهای مایکروسافت مانند Word یا Outlook، اغلب نرم‌افزارهای و مرورگرها از این میانبر پشتیبانی می‌کنند. برای نرم‌افزارهای استثناء از روش‌های زیر استفاده کنید:
- کلیدهای ترکیبی Ctrl + Shift + V برای نمایش پنجره Paste Special
- کلیدهای ترکیبی Ctrl + Sapcebar برای حذف فرمت و استایل متن
- استفاده از نرم‌افزار PureText و تعریف کلیدهای میانبر دلخواه (Hotkeys) برای Paste کردن بدون استایل متن‌ها

امیدوارم این ترفند کوتاه برای شما کاربردی باشد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
5 نرم‌افزار فوق‌العاده کد‌نویسی برای Mac

آیا برنامه‌نویسی حرفه یا سرگرمی شما است؟ صرف‌نظر از این که شما جزء کدام دسته از برنامه‌نویسان قرار می گیرید، به ابزاری برای نوشتن کد برنامه‌نویسی نیاز دارید. اگر نگاهی به برنامه‌های موجود برای کد‌نویسی بیاندازیم با اسامی مختلفی روبه‌رو می‌شویم که انتخاب یکی از بین آنها که نیازهای ما را برآورده سازد، دشوار است.


1. Submile Text

یکی از بهترین و ساده‌ترین ابزارهای کد‌نویسی برای کاربران Mac است. این نرم افزار مشابه نوت‌پد است و به شما امکان می‌دهد کدهای مورد نظر خود را بنویسید و با استفاده از الگوریتم‌های شناسایی سینتکس‌هایی که دارد هر کجا را که خواستید برجسته نمایید.
در این نرم‌افزار در صورتی که سایر برنامه‌ها در روند کد‌نویسی شما ایجاد اختلال کنند، می‌توانید حالت کدنویسی بدون مزاحمت را فعال کنید؛ این قابلیت سایر امکانات به‌جز محیط کد‌نویسی شما را غیر فعال می‌نماید. این نرم‌افزار برای Mac، ویندوز و لینوکس در دسترس است.


2. BBEdit 10

یکی دیگر از ابزارهای خوب برای کد‌نویسی نرم‌افزار BBEdit 10 است. این نرم‌افزار رابط کاربری خوبی در سطح Submile Text دارد. این نرم افزار قابلیت‌های مختلفی برای کسانی که در زمینه کد‌نویسی HTML فعالیت می کنند، دارد. این امر شامل پشتیبانی از FTP و SFTP می‌گردد که به شما اجازه می‌دهند به محض این‌که کدهای خود را نوشتید آنها را روی سرور خود بارگذاری نمایید.


3. TextMate

اگر وقت کم ولی حجم کد‌نویسی بالایی دارید نرم‌افزار TextMate کمک زیادی به شما خواهد کرد. های‌لایت سازی، تب‌های چندگانه، جست‌و‌جو و جای‌گذاری بعضی از ویژگی‌های برجسته این نرم افزار هستند. اگر فراموش کنید براکتی را ببندید -که این امر معمولاً در هنگام کد‌نویسی رخ‌ می‌دهد-، برنامه بطور خودکار این کار را برای شما انجام می‌دهد، بنابر‌این ‌احتمال مواجه‌شدن با خطا کاهش می‌یابد.


4. Brackets

در هنگام کد‌نویسی، بیشتر از چه چیزی استفاده می‌کنید؟ بله براکت‌ها؛ درست حس زدید. Brackets محصولی از شرکت ادوبی است که ابزار قدرتمندی برای کد‌نویسی در اختیار شما قرار می‌دهد. در واقع این برنامه برای کد‌نویسان HTML طراحی شده است که روزانه صدها صفحه وب را ایجاد می‌کنند. این نرم‌افزار سینتکس‌ها را های‌لایت نموده و قابلیت توسعه HTML بطور زنده را دارا است که به شما کمک می‌کند بدون نیاز به ذخیره‌سازی یا بارگذاری مجدد صفحه، خروجی کد‌های خود را مشاهده نمایید که این یک قابلیت فوق‌العاده محسوب می‌شود، این‌طور نیست؟


5. Textastic

این نرم‌افزار یک ابزار کد‌نویسی سریع است که قابلیت‌هایی مانند کامل‌نمودن کد‌ها بصورت خودکار را در اختیار دارد که این امر موجب کاهش زمان کد‌نویسی شما می‌گردد. علاوه بر ویژگی‌هایی که در موارد قبلی اشاره شد، این نرم‌افزار از قابلیت iCloud syncing بهره می‌برد که شما را قادر می‌سازد تا اگر از چند دستگاه ‌مک استفاده می‌کنید، کدهای خود را همیشه همراه داشته باشید.

امروزه کد‌نویسی تبدیل به بخشی از زندگی بسیاری از افراد شده است. ابزارهایی که معرفی شدند می‌توانند سرعت و کارایی کد‌نویسی شما را بهبود بخشند
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چطور با فتوشاپ، عکس درون متن و نوشته قرار دهیم؟

برای ایجاد چنین تصاویری دو روش کلی وجود دارد که هر دو را در آخرین نسخه‌ی فتوشاپ پیاده‌سازی می‌کنیم. در نسخه‌های دیگر هم روش کار مشابه است؛ چرا که از ابزارهای اصلی فتوشاپ استفاده می‌کنیم.


روش اول: یک عکس درون تمام متن

مراحل کار را با ما دنبال کنید:

قدم اول: اجرای فتوشاپ و انتخاب عکس موردنظر و باز‌کردن آن در فتوشاپ
قدم دوم: پنجره‌ی لایه‌ها را از منوی Window > Layers نمایان کنید؛ البته اگر در سمت چپ صفحه دیده نمی‌شود و قبلاً به هر دلیل آن را بسته بودید. از منوی Layer > Duplicate Layer برای اضافه‌کردن لایه‌ای با نام Background copy مثل تصویر زیر استفاده کنید. مجدداً با استفاده از همین گزینه یک لایه‌ی دیگر نیز ایجاد کنید. با درگ‌کردن لایه‌ی جدید می‌توان آن را بین دو لایه‌ی قبلی قرار داد. برای سفید کردن رنگ لایه‌ی میانی از منوی Edit > Fill > Foreground color استفاده کنید. دقت کنید که قبل از این کار، لایه‌ی میانی انتخاب شده باشد.
قدم سوم: ابزار Text Tool را از نوار ابزار در سمت راست، اجرا کنید. حالا لایه‌ی متن روی لایه‌ی سفید میانی ایجاد شده است. اگر ترتیب لایه‌ها به گونه‌ی دیگریست، با درگ‌کردن و جابجایی مشکل را حل کنید.
قدم چهارم: بهتر است از یک فونت ضخیم استفاده کنید که تصویر داخل متن، نمایی خوب داشته باشد. رنگ فونت هم بهتر است در تضاد با تصویر باشد تا هنگام جابجایی برای انتخاب یک موقعیت خوب، کارتان راحت‌تر شود.
قدم پنجم: متن مورد نظر خود را تایپ کنید و با استفاده از دستور Free Transform در منوی Edit به چرخاندن و تغییر ابعاد نوشته بپردازید. می‌توان از کلید میانبر Ctrl+T هم برای اجرای این دستور استفاده کرد.
قدم ششم: ابتدا لایه‌ی Background copy را انتخاب و سپس با استفاده از منوی Layer > Create Clipping Mask کار را تکمیل کنید.
قدم هفتم: ممکن است به اعمال افکت‌هایی مثل سایه، برجستگی و هایلایت نیاز داشته باشید. روی لایه‌ی نوشته راست کلیک کنید و با استفاده از اولین گزینه یعنی Blending Options، افکت‌های جالب‌تر را مطابق سلیقه‌ی خود اضافه کنید. در پایان حاصل کار خود را علاوه بر فرمت‌های رایج، به صورت psd که فایل قابل ویرایش فتوشاپ است، ذخیره کنید تا بعداً در صورت نیاز با تغییر نوشته یا عکس زیر آن، فایل‌های دیگر ایجاد کنید.



روش دوم: استفاده از چند عکس درون یک نوشته

روش دوم کاملاً متفاوت است؛ چرا که می‌توان چندین عکس مختلف را درون حروف مختلف جای داد. مراحل کار را با دقت انجام دهید:

قدم اول: عکسی را که می‌خواهید به عنوان پس‌زمینه استفاده کنید را باز کنید؛ می‌توان یک فایل خالی هم ایجاد کرد که با استفاده از منوی File > New و سپس مشخص‌کردن اندازه و دیگر مشخصات، امکان‌پذیر است.
قدم دوم: از پنل Tools ابزار Text را اجرا کنید و مثل قبل پس از انتخاب فونت و اندازه، اولین حرف را تایپ نمایید. پس از پایان روی علامت تیک در نوار Option کلیک کنید. برای اعمال افکت‌های دیگر، مثل قبل روی لایه‌ی نوشته راست کلیک کرده و از Blending Options استفاده کنید. پس از پایان مراحل، نوبت به کپی‌کردن لایه به عنوان حرف بعدی می‌رسد.
قدم سوم: لایه‌ی حرف اول در حال حاضر انتخاب شده است؛ اما روی این لایه در پنجره‌ی لایه‌ها، راست کلیک کنید و با استفاده از گزینه‌ی Duplicate Layer، آن را با نام دلخواه خود کپی کنید. با استفاده از کلید کنترل و درگ‌کردن، می‌توان این لایه را حرکت داد. روش دیگر این است که در نوار ابزار، ابزار Move را انتخاب و سپس لایه را درگ کنید. از هر روشی که انتخاب کرده‌اید، لایه‌ی کپی شده را حرکت بدهید چرا که دقیقاً زیر لایه‌ی قبلی قرار گرفته و نباید به این صورت کار را ادامه داد. پس از حرکت‌دادن، مجدداً روی ابزار Text کلیک کنید و جلوی اولین حرف، کلیک کنید. حرف اول را پاک کرده و دومین حرف را تایپ کنید. توجه داشته باشید که اگر در نقطه‌ی مناسب کلیک نکنید، یک لایه‌ی متن دیگر ایجاد می‌شود و لایه‌ی قبل ویرایش نخواهد شد.
پس از پایان ویرایش لایه‌ی دوم، تیک را در نوار بالای صفحه یا Option bar بزنید.
قدم چهارم: مرحله‌ی قبلی را برای تک‌تک حروف‌ تکرار کنید و در صورت نیاز با ابزار Move حروف را حرکت دهید و در موقعیت دلخواه بگذارید.
قدم پنجم:عکسی که می‌خواهید در هر کدام از حروف قرار بگیرد را پس از انتخاب لایه‌ی حرف مورد نظر، درگ کنید و در فتوشاپ رها سازید. در این صورت هر عکس روی لایه‌ی حرف مورد نظر قرار می‌گیرد.
قدم ششم: نوبت به استفاده از Clipping Mask است که کلید میانبر آن Alt+Ctrl+G می‌باشد. از منوی Layer هم می‌توان آن را پیدا کرد. روی تک‌تک لایه‌های عکس کلیک کرده و کلید میانبر را فشار دهید تا درون حروف، عکس‌ها قرار بگیرند. تمام مجموعه‌ی حروف را می‌توان روی یک عکس پس‌زمینه‌ی مناسب قرار داد.
قدم هفتم: می‌توان پس از جابجایی تک‌تک حروف، با استفاده از علامت لینک که در پایین پنجره‌ی لایه‌ها وجود دارد، موقعیت حروف را نسبت به هم ثابت کرد تا همگی با هم حرکت کنند. علاوه بر این قبل از اینکه لایه‌های حروف به هم لینک شده باشند، می‌توان در حالتی که ابزار Move فعال است، با انتخاب چند لایه از Alignها استفاده کرد که حروف را روی یک خط افقی و عمودی و همچنین وسط‌چین قرار می‌دهند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چگونه با اعمال تنظیمات بر روی مرورگر اینترنت اکسپلورر، در مقابل حملات zero-day ایمن باشیم؟

حملات zero-day از آن دسته از حملات هستند که به خرابکاران اینترنتی اجازه می‌دهند کدهای مخرب خود را از راه دور و از طریق مرورگر کاربران اجرا نمایند. در همین راستا مایکروسافت طی بیانیه‌ای اعلام کرده کاربرانی که از مرورگر اینترنت اکسپلورر این کمپانی استفاده می‌کنند، با اعمال چند تغییر ساده می‌توانند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.
مایکروسافت چندی پیش با ارائه یک بسته بروزرسانی امنیتی برای مرورگر خود، نقاط ضعف اینترنت اکسپلورر در مقابل حملات موسوم به zero-day را تقریباً از بین برد. اما در این میان دو راه حل کمکی نیز وجود دارند که کاربران می‌توانند با استفاده از آن‌ها، جلوی اعمال خرابکارانه برخی از مجرمان اینترنتی را بگیرند.
مایکروسافت اعلام کرده این نوع حملات در حال حاضر بر روی نسخه‌های 9، 10 و 11 از اینترنت اکسپلورر تأثیر دارند.
درصد نفوذ این حمله در سراسر جهان بسیار گسترده است. تعداد کاربرانی که در سراسر جهان به شبکه‌ی جهانی اینترنت متصل هستند حدود 22 درصد و افرادی که تنها با استفاده از کامپیوترهای رومیزی و لپ‌تاپ به این شبکه متصلند نیز 50 درصد برآورد می‌گردد.
به همین دلیل است که بسیاری از آژانس‌های امنیتی آمریکا و انگلستان به کاربران هشدار داده‌اند که هر چه زودتر دست به کار شده و جزء قربانیان احتمالی چنین حمله‌ای نباشند.
اما مایکروسافت برای تأمین امنیت کاربران در فضای مجازی چه تمهیداتی را اندیشیده است؟ در نسخه 10 از اینترنت اکسپلورر قابلیت جدیدی به نام Enhanced Protected Mode معرفی شد که لایه‌های امنیتی اضافی را برای جلوگیری از حمله‌ی بد‌افزارها ایجاد می‌نماید.
این قابلیت جدید به طور پیش فرض غیر‌فعال است. در ادامه می‌توانید نحوه‌ی فعال‌سازی آن در اینترنت اکسپلورر نسخه 10 و 11 را مشاهده نمایید.
1 – منوی Tools را انتخاب و سپس بر روی Internet Options کلیک کنید.
2 – در پنجره‌ی باز شده، Advanced tab را انتخاب نمایید.
3 – در لیست باز شده Enable Enhanced Protected Mode را پیدا کرده و چک باکس کناری آن را فعال کنید.
4 – اگر شما از نسخه‌ی 64 بیتی اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنید، علاوه بر کارهای بالا نیاز است تا چک باکس Enable 64-bit processes for Enhanced Protected Mode را نیز انتخاب کنید.
5 – مرورگر را ببندید و مجددا باز کنید.

درست است که با فعال‌کردن قابلیت EPM می‌توان با خیال راحت به گشت‌و‌گذار در وب پرداخت، اما باید توجه داشت که EPM تنها بر روی نسخه‌های 64 بیتی ویندوز و همچنین نسخه‌های 10 و 11 از مرورگر اینترنت اکسپلورر کار می‌کند. همچنین برخی از وب‌سایت‌ها را نمی‌توان پس از فعال‌نمودن این ویژگی مشاهده نمود.
تا زمانی که مایکروسافت این مشکل امنیتی را به طور کامل رفع ننماید، بهترین کار استفاده از مرورگرهای جایگزین مانند فایرفاکس و کروم است. اگر مایل به مهاجرت به مرورگرهای دیگر نیستید نیز، بهترین کار انجام دستور‌العمل‌هایی است که در بالا توضیح دادیم.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
راهنمای ارتقاء سخت‌افزاری لپ‌تاپ

ارتقاء سخت‌افزاری لپ‌تاپ‌ها به آسانی رایانه‌های رومیزی نیست. در واقع ارتقا قطعات لپ‌تاپ‌های جدید سخت‌تر هم شده است. با این حال باز هم ممکن است مایل باشید لپ‌تاپ خود را با رم بیشتر یا یک هارد SSD نونوار کنید. بسیاری از لپ‌تاپ‌ها به راحتی قابل‌ارتقا هستند. با این حال این کار نیاز به تحقیق و اطلاع از پیش‌نیازهایی دارد که ما در این مطلب شما را با آنها آشنا خواهیم ساخت.
مسلماً این ایده که لپ‌تاپی را بخرید به امید آنکه در آینده قطعات سخت‌افزاری آن را ارتقاء خواهید داد، ایده‌ی بسیار بدی خواهد بود. شاید بهتر باشد سخت‌افزار مورنیاز خود را همان ابتدا خریداری کنید تا در آینده برای پیدا‌کردن نسخه‌ی موردنظر خود متحمل اتلاف وقت و هزینه‌ی بیشتر نشوید.


رایانه‌ی رومیزی در مقایسه با لپ‌تاپ
زمانی که شما یک رایانه‌ی رومیزی را خودتان اسمبل می‌کنید، یک کیس اختصاصی خواهید داشت که محتویات آن را متناسب با سلیقه، کاربرد و بودجه‌ی خود مشخص خواهید کرد. شما می‌توانید به کمک یک پیچ‌گوشتی و بازکردن چند پیچ ساده، به همه‌ی قطعات موجود در دل کیس خود دسترسی داشته باشید. اجزایی که در کیس نصب می‌کنید، دائمی نخواهند بود و می‌توان در صورت لزوم هر یک را تغییر داد. حتی اگر شما یک رایانه‌ی رومیزی آماده را خریداری کنید، احتمالاً مادربورد آن با اسلات‌هایی خالی از رم و PCI Express همراه خواهند بود که شما می‌توانید رم و کارت‌های توسعه‌ی بیشتری را روی آن نصب کنید. بسیاری از سازندگان ممکن است تلاش کنند تا به‌روزرسانی و تغییرات سخت‌افزاری در رایانه‌های رومیزی آماده‌ی خود را سخت کنند؛ با این‌حال ارتقا سخت‌افزار همین رایانه‌های رومیزی نیز از اغلب لپ‌تاپ‌های موجود آسان‌تر است.
لپ‌تاپ‌ها متفاوتند. شما نمی‌توانید لپ‌تاپ اختصاصی خود را اسمبل کنید. تنها انتخاب شما، خرید لپ‌تاپ‌های آماده از سازندگان آن است. آنها شاسی یا همان کیس سفارشی خود را برای هر لپ‌تاپ می‌سازند و اجزائی را برای استفاده در آن متناسب با هدف و سیاست‌های خود انتخاب می‌کنند. اولترابوک‌های مدرن اینتل و مک‌بوک‌های اپل به‌طور فزاینده‌ای در حال نازک و سبک‌تر شدن هستند و برای قابل ارتقاء بودن از سوی کاربر ساخته‌ نمی‌شوند.


موانع موجود سر راه ارتقاء سخت‌افزاری یک لپ‌تاپ
در اینجا مواردی را مطرح خواهیم کرد که می‌توانند مانع از ارتقای سخت‌افزاری لپ‌تاپ شما شوند:
طراحی: بسیاری از لپ‌تاپ‌ها اساساً برای اینکه باز شوند طراحی نشده‌اند. برای مثال به سرفیس پرو 2 مایکروسافت توجه کنید. شما می‌بایست با یک حرارت‌دهده‌ی مخصوص، موانع اطراف صفحه‌نمایش را ذوب نمایید تا بتوانید آن را باز کنید. اما هنوز مشکل اصلی سر راه شماست. پس از باز کردن سرفیس پرو 2، با انبوهی از قطعاتی مواجه خواهید شد که به صورت کاملاً فشرده و تودرتو در کنار هم قرار گرفته‌اند. باتری نیز به نوعی به کیس پیوندخورده و تعویض آن به آسانی ممکن نخواهد بود. مک‌بوک‌های اپل را نیز می‌توان به کمک یک پیچ‌گوشتی باز کرد (البته آنها از پیچ‌های اختصاصی استفاده می‌کنند). ولی در این لپ‌تاپ نیز شما با حجم زیادی از قطعات ریز و درشت و به هم‌فشرده مواجه خواهید شد؛ علاوه‌بر اینکه باتری نیز در محل خود با چسب ثابت شده است!
بازکردن آن: حتی اگر بازکردن لپ‌تاپ ممکن باشد، ممکن است امتحان این کار تجربه‌ی خوشایندی نباشد. لپ‌تاپ‌ها از اجزاء فراوانی تشکیل شده‌اند که با دقت و بسیار فشرده در کنار هم قرار گرفته‌اند؛ بنابراین ممکن است شما برای دسترسی پیداکردن به یک قطعه‌ی خاص، مجبور باشید چند قطعه‌ی دیگر را جابه‌جا کنید. برای مثال درون سرفیس پرو 2 بیش از 90 پیچ وجود دارد!
قطعات لحیم‌کاری شده: بسیاری از دستگاه‌ها با قطعاتی که لحیم‌کاری شده‌اند ارائه می‌شوند. برای مثال مک‌بوک با CPU، GPU و Ram لحیم‌کاری شده بر روی بورد اصلی (چیزی شبیه مادربود در رایانه‌های رومیزی) ارائه می‌شود. بنابراین شما نمی‌توانید به راحتی قطعه‌ای را بردارید و قطعه‌ی جدیدی را نصب کنید. ( لحیم‌کاری فرآیندی است که طی آن بوسیله‌ی ذوب یک ماده‌ی فلزی در دمای بالا، دو قطعه‌ی دیگر به هم متصل می‌شوند). برای مثال در مک‌بوک، رم لپ‌تاپ با استفاده از لحیم به مادربود متصل شده است. فرآیند جداسازی مواردی که بدین شکل متصل می‌شوند، کاری تخصصی، سخت و زمان‌بر است.
گارانتی: حتی اگر شما بتوانید لپ‌تاپ خود را باز کنید و بسیاری از قطعات را نیز جابه‌جا نمایید، اغلب سازندگان لپ‌تاپ دیگر دستگاه شما را مشمول گارانتی نخواهند دانست. حتی اگر لپ‌تاپ شما جزء آن دسته از لپ‌تاپ‌هایی باشد که بازکردنشان آسان است، معمولاً برچسب مربوط به گارانتی جایی نصب می‌شود که برای بازکردن لپ‌تاپ خود مجبور باشید آن برچسب را پاره کنید. معمولاً سازندگان لپ‌تاپ‌ها یکی از اولین مواردی را که در مورد لپ‌تاپ‌های مرجوعی چک می‌کنند، شواهدی است که نشان دهد آیا شما لپ‌تاپتان را باز و دستکاری کرده‌اید یا خیر؛ بدیهیست در صورت تأیید باز شدن لپ‌تاپ توسط شما، در اغلب موارد لپ‌تاپ بدون تعمیر یا تعویض به شما برگردانده خواهد شد.
به همین دلیل است که در شرایط گارانتی اکثر سازندگان، این موضوع و شرط عدم بازکردن، برای حفظ گارانتی قید شده است تا بدینوسیله از خرابی احتمالی دستگاه توسط کاربران ناوارد جلوگیری شود. به بیان دیگر و از لحاظ تئوری، حتی اگر شما لپ‌تاپ خود را باز هم کنید ولی در خراب شدن آن نقشی نداشته باشید، سازندگان موظفند طبق گارانتی دستگاه شما را تعمیر نمایند. ولی در عمل، بسیاری از سازندگان رایانه، خدمات پس از فروش بدی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند و می‌بایست بسیار خوش‌شانس باشید که در چنین شرایطی و با چنین استدلالی، قانع به ارائه‌ی خدمات و عمل به گارانتی شوند!


ارتقاءهای متداولی که امکان‌پذیر هستند
خیلی از لپ‌تاپ‌ها توانایی ارتقاء برخی از سخت‌افزارهای خود را دارند. این آپگرید‌های سخت‌افزاری خصوصاً در مورد لپ‌تاپ‌های قدیمی که بزرگتر و ارتقاء‌پذیرتر هستند، آسان خواهد بود.
نصب رم بیشتر: اگر مادربورد لپ‌تاپ شما اسلات خالی برای رم دارد، اضافه‌کردن رم به آسانی خرید آن و قراردادنش در همان اسلات خالی خواهد بود. اگر اسلات‌های رم مربوط به لپ‌تاپ شما خالی نیست، شاید ممکن باشد که رم فعلی را خارج کرده و آن را با رمی با حافظه و ظرفیت بیشتر معاوضه کنید. اکثر لپ‌تاپ‌ها ( بیشتر موراد قدیمی و بزرگ‌تر)، به همراه بخشی مستقل مربوط به حافظه در پشت دستگاه ارائه می‌شوند (چیزی شبیه لپ تاپ قدیمی من یعنی Dell Vostro 1320). شما می‌توانید به راحتی فشردن یک شاسی، محافظ این بخش را برداشته و به اسلات‌های رم موجود دسترسی پیدا کنید. با این حال نکته‌ی مهمی که پیش از خرید رم جدید می‌بایست در نظر داشته باشید حداکثر حجم پشتیبانی شده‌ و میزان فرکانس مناسب برای هر اسلات است که اطلاعاتی از این دست را معمولاً در سایت سازنده محصول می‌توان پیدا کرد.
به‌روزرسانی به یک هارد SSD: اگر شما لپ‌تاپی دارید که از هاردهای مکانیکی و کند قدیمی استفاده می‌کند، ممکن است بتوانید به راحتی آن را با یک نسخه‌ی سریع SSD جایگزین نمایید. این کار نیازمند باز کردن لپ‌تاپ، برداشتن هارد قدیمی و نصب هارد جامد جدید است. بدیهیست شما می‌بایست از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنید و پس از تغییر هارد نیز اقدام به نصب ویندوز نمایید. برخی از لپ‌تاپ‌های بزرگ نیز ممکن است توانایی استفاده از چند هارددیسک به صورت همزمان را داشته باشند. توجه کنید که حداقل شرط لازم برای این‌کار اینست که لپ‌تاپ شما از اتصالات ساتا پشتیبانی کند.
جایگزین کردن درایو لوح فشرده با یک درایو SSD: اگر مایلید هارددیسک فعلی خود را حفظ کرده و یک هارد SSD نیز به لپ‌تاپ خود اضافه نمایید، ممکن است بتوانید درایو لوح فشرده (CD یا DVD یا بلوری) خود را با یک درایو SSD جایگزین کنید. البته شما نیازمند محفظه‌ای مناسب برای قرار دادن درایو SSD جدید در لپ‌تاپ خود به جای درایو لوح فشرده‌ی قبلی هستید.
به‌روزرسانی پردازنده‌ی محاسباتی (CPU) و پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) نیز ممکن است در برخی لپ‌تاپ‌ها امکان‌پذیر باشد؛ ولی مطمئناً کار ساده ای نیست. شما می‌بایست قبل از خرید و نصب هر قطعه‌ای، به اندازه‌ی کافی در مورد پشتیبانی لپ‌تاپ شما و BIOS آن از قطعات جدید، تحقیق نمایید. از طرفی، پردازنده‌های محاسباتی و گرافیکی مختلف، میزان گرمای متفاوتی تولید می‌کنند؛ بنابراین ممکن است قطعات جدید، گرمای بیشتری را نسبت به فن و سیستم سرمایشی تعبیه‌شده برای لپ‌تاپ شما تولید کرده و نهایتاً از این حیث دردسرساز شوند. این‌ها همه‌ی موانع و مشکلاتی هستند که شما می‌بایست پیش از هر تصمیم در موردشان خوب فکر کنید.


تحقیق کنید
آیا می‌توانید رم بیشتر یا درایو SSD در لپ‌تاپ خود نصب کنید؟ جواب این سؤال را باید با تحقیق به دست بیاورید. شما می‌توانید با کمی جستجو، منابع ارزشمندی را در رابطه با امکان‌پذیر بودن ارتقاء سخت‌افزار لپ‌تاپتان پیدا کنید. همچنین بخشی از تحقیق خود را بر روی تجربیات سایر کاربران از ارتقاء قطعات لپ‌تاپی مثل آنچه شما دارید، متمرکز کنید. در مورد حداکثر توانایی و نوع قطعاتی که لپ‌تاپ شما از آن پشتیبانی می‌کند در وب‌سایت سازنده و سایر وب‌سایت‌های تخصصی تحقیق و از کارایی قطعات جدید بر روی لپ‌تاپ خود اطمینان حاصل کنید.
برخی از سازندگان لپ‌تاپ، راهنمای سرویسی را منتشر می‌کنند که می‌تواند به شما در انجام صحیح مراحل بازکردن لپ‌تاپ و خارج‌کردن قطعات مختلف آن کمک کند. پس در مورد اینکه آیا برای لپ‌تاپ شما چنین راهنمایی بصورت رسمی ارائه شده است یا خیر، تحقیق کنید. اگر چنین راهنمایی وجود نداشت، ممکن است شما بتوانید راهنمایی غیر رسمی در این رابطه که از سوی سایر کاربران منتشر شده است را یافته و مورد استفاده قرار دهید.
به هرحال مطمئن شوید که پیش از هر اقدامی، بررسی‌های لازم را انجام داده‌اید و تمامی جوانب را سنجیده‌اید. برخی از ارتقاءهای سخت‌افزاری مشکل‌تر از سایرین هستند.
جمع‌بندی
به هر حال واقعیتی که در ابتدای مقاله اشاره شد را بهتر است دوباره نیز تکرار کنم. شما هیچگاه نباید یک لپ‌تاپ را به امید آنکه در آینده قطعاتش را ارتقاء خواهید داد، خریداری کنید. ایده‌هایی نظیر «ممکن است رم لپ‌تاپ من در حال‌حاضر کم باشد؛ ولی در آینده آن را ارتقاء خواهم داد» یا «در آینده یک درایو SSD برای افزایش سرعت به کار خواهم گرفت» شاید برای یک PC پاسخگو باشد؛ ولی در مورد لپ‌تاپ‌ها همیشه نمی‌توان به آینده خوشبین بود. عوض شدن تکنولوژی‌ها، غیرممکن‌بودن برخی ارتقاءها، نایاب‌ و گران‌شدن قطعات را می‌توان برخی از احتمالات بدبینانه در مورد آینده در نظر گرفت.
تحقیقات خود را بدون در نظرگرفتن زمان و احتمالات در آینده انجام دهید. حتی اگر انجام برخی از امور در آینده امکان‌پذیر باشد، شاید خرید یک لپ‌تاپ بهتر با قطعات با کیفیت‌تر و جدیدتر در برابر تهیه‌ی قطعات قدیمی ولی گران و اضافه‌کردن به لپ‌تاپ‌تان، توجیه بیشتری داشته باشد.
آنچه مسلم است، بسیاری از لپ‌تاپ‌ها هنوز قابل ارتقاء هستند؛ ولی ما در حال حرکت به سمت آینده‌ای هستیم که اغلب رایانه‌ها تمایلی به داشتن قابلیت سرویس از سوی کاربر و تغییر در قطعات را ندارند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ناپدید شدن از دنیای مجازی

نبود توجه‌ کافی در فعالیت‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهیم ممکن است مشکلاتی را به همراه داشته باشد. یکی از جدی‌ترین خطرات از بین رفتن حریم خصوصی است.
اگر قصد دارید از دنیای مجازی ناپدید شوید می‌توانید با این مقاله شروع کنید. در ادامه با راهکارهایی برای ناپدید شدن از دنیای مجازی آشنا خواهید شد.


به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چگونه یک تبلت اندرویدی را با USB به رایانه متصل کنیم

گاهی هنگام اتصال تبلت‌های اندرویدی به رایانه بوسیله USB برای انتقال اطلاعات، با مشکلاتی مواجه می‌شویم؛ انتقال ناموفق فایل‌ها و شناسایی نشدن تبلت توسط کامپیوتر، از مواردی است که معمولا برای کاربران پیش می‌آید.
امروزه تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند متفاوتی در بازار موجود است که مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید هستند. علاوه بر مدل‌های مختلف سخت‌افزاری٬ نسخه‌های مختلفی از اندروید ارائه شده که امکانات و گزینه‌های متفاوتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و در مواردی رابط کاربری و ویژگی‌هایی که در اختیار کاربر قرار می‌گیرد با نسخه‌های قبلی متفاوت است. به عنوان مثال بعد از معرفی نسخه ساندویچ بستنی اندروید٬ روش انتقال فایل از کامپیوتر به گجت‌های اندرویدی تغییر کرد.
در این گزارش یک راهنمای گام به گام برای انتقال فایل بوسیله USB در نظر گرفته‌ایم که می‌تواند برای کاربران تازه‌کاری که به تازگی تبلت اندرویدی خریداری کرده‌اند، مفید واقع شود.

1. تبلت اندرویدی خود را به وسیله یک کابل USB به رایانه وصل کنید. ویندوز بطور خودکار دستگاه متصل شده را به عنوان یک دستگاه MTP شناسایی می‌کند که به معنی انتقال فایل‌های چند رسانه‌ای است.
اگر پنجره پخش خودکار (Auto Play) روی صفحه نمایش کامپیوتر نمایان شد٬ گزینه "open device to view files using windows explorer" یعنی باز کردن دستگاه برای مشاهده در ویندوز را انتخاب کنید.
اگر پنجره پخش خودکار روی صفحه ظاهر نشد در صفحه‌ی اصلی کامپیوتر روی دکمه start کلیک کرده و گزینه‌ی computer یا my computer را انتخاب کنید و برای دسترسی به تنظیمات دستگاه متصل شده روی گزینه "تبلت" در لیست دو بار کلیک کنید.
همچنین می‌توانید برای اطلاع یافتن از مقدار فضای خالی حافظه تبلت روی گزینه‌ی "تبلت" در کامپیوتر کلیک راست کرده و گزینه‌ی properties را انتخاب کنید تا به شما نشان دهد که تا چه اندازه می‌توانید فایل کپی کنید.

2.پنجره‌ی دیگری روی ویندوز باز کنید تا فایل‌هایی را که می‌خواهید کپی و به تبلت خود منتقل کنید را در آن قرار دهید. می‌توانید هر دو پنجره را کنار هم روی صفحه نمایش مشاهده کنید تا فضای حافظه را نیز در نظر بگیرید.
هنگامی که می‌خواهید فایل‌ها را در قسمت مورد نظر کپی کنید, فایل‌های مهم و ضروری که برای عملکردهای اساسی تبلت مورد نیاز است نیز قابل دسترسی هستند, پس مراقب باشید تا ناخواسته آن‌ها را حذف یا جابه جا نکنید.

3.حالا فایل‌هایی را که می‌خواهید به تبلت منتقل کنید انتخاب کرده و در پنجره‌ای که در مرحله قبل گفته شد کپی کنید.

4. پس از آنکه فایل‌ها با موفقیت در تبلت کپی شدند, پنجره مخصوص به تبلت را در ویندوز ببندید و کابل USB را جدا کنید.


اگر کامپیوتر تبلت را شناسایی نکرد چه کار کنیم؟
هنگام برقراری ارتباط تبلت با کامپیوتر تنظیمات بطور خودکار عمل کرده و کامپیوتر تبلت را شناسایی می‌کند٬ اما اگر این اتفاق نیفتد شما باید بطور دستی این کار را انجام دهید.
برای این منظور از منوی اصلی اندروید وارد قسمت تنظیمات شوید و گزینه‌ی ذخیره سازی(Storage) را انتخاب کنید. معمولا در گوشه بالا سمت راست گزینه‌‌ای به نام sub_ menu وجود دارد سپس روی گزینه‌ی USB computer connection کلیک کنید و با در نظر گرفتن نوع فایلی که قرار است منتقل شود نوع ارتباط مناسب را انتخاب کنید.


ارتباط به وسیله USB به دو شکل برقرار می‌شود:
1.دستگاه رسانه‌ای (MTP): با انتخاب این گزینه, این فرضیه برای تبلت ایجاد می‌شود که آن یک دستگاه رسانه‌ای است.
2.دوربین (PTP): با فعال کردن این گزینه, تبلت به عنوان یک دوربین شناسایی می‌شود که بهترین گزینه برای انتقال فایل‌های عکس و ویدیو است.


به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 17 از 19:  « پیشین  1  ...  16  17  18  19  پسین » 
کامپیوتر

آموزشهای كامپیوتری

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA