انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
فرهنگ و هنر
  
صفحه  صفحه 67 از 229:  « پیشین  1  ...  66  67  68  ...  228  229  پسین »

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون


مرد

 
ایلیری‌ها
ایلیری‌ها قومی هندواروپایی بودند که در قدیم در باختر بالکان در اروپای شرقی زندگی می‌کردند.

مردم این قوم به زبان‌های ایلیری صحبت می‌کردند.

آلبانیایی‌های امروزی از نوادگان ایلیری‌ها هستند و زبان آلبانیایی نیز از ریشه ایلیری است.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
باراترون



باراترون یا باراتر نام پرتگاه مخوف و هولناکی در نزدیکی اسپارت بود که بدان چاه باراتر هم می‌گفتند و در عهد یونان باستان از این مکان برای مجازات برخی افراد و یا پرتاب اجساد مردگان در آن استفاده می‌کردند.

از جمله مجازاتهای معمول که در یونان باستان، برای متهمان ذی الحقوق (صاحبان حقوق مدنی و اجتماعی) به کار می‌رفت، یکی خوراندن شوکران و دیگری واژگون ساختن و افکندن آنها در پرتگاه یا چاه باراترون بود. در مورد مجازات اعدام برای متهمان ذی الحقوق، مقرر شده بود که مرگ آنها در کوتاهترین زمان ممکن و بدون رنج و درد و عذاب صورت بگیرد. به همین جهت یا به متهم شوکران می‌خوراندند که بدن را به تدریج کرخت و بی حس می‌کرد و این بی حسی از اندامهای تحتانی(پاها) آغاز می‌شد و چون به قلب می‌رسید، موجب هلاکت می‌گردید و یا محکوم را پیش از مرگ و یا حتی پس از مرگ از فراز صخره‌ای مرتفع به درون پرتگاهی مخوف که باراتر یا باراترون نام داشت، می‌انداختند.

همچنین نزد اسپارتی‌ها که شهرشان در مجاورت این صخره واقع شده بود، معمول بود که اطفال سقط شده و علیل و ناتوان را نیز، در چاه باراترون می‌افکندند.

یکی از جملات جالبی که در مورد این مکان گفته شده، جمله آریستید است، که در مورد خود و رقیب سیاسی اش تمیستوکل، که غالبا با یکدیگر عقاید مخالف و مقابل داشتند، گفته بود: «آتن وقتی منظم خواهد شد که آریستید و تمیستوکل را در چاه باراتر بیاندازند!»
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
بیتینی
بیتینی (به یونانی: Βιθυνία؛ فرانسوی:Bithynie) نام منطقه‌ای باستانی در شمال باختری آناتولی و در همسایگی دریای مرمره، تنگه بسفر تراکیه و دریای سیاه بوده‌است. بیتینی در آغاز پادشاهی‌ای مستقل داشت و سپس یکی از استان‌های امپراتوری روم گردید.

از شهرهای باستانی سرشناس بیتینی می‌توان از خالکیدون، نیکومدیا، کیوس، آپامیا مورلیا و نیقیه نام‌برد. همچنین کسانی چون ابرخس، تئودوسیوس، آنتینوس، دیون کاسیوس و آریان از بیتینی بوده‌اند. برپایهٔ گزارش تاریخنگارانی چون هرودوت، گزنوفون و استرابون مردمان بیتینی از تبار تراکیان بوده‌اند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
پامفیلیه


موقعیت پامفیلیه در عهد باستان

در جغرافیای باستان، پامفیلیه یا پامفیلیا منطقه‌ای در جنوب آسیای صغیر، بین لیکیه و کیلیکیه بوده که از دریای مدیترانه تا رشته‌کوه توروس (امروز استان آنتالیای ترکیه) را در بر می‌گرفته‌است. پامفیلیه از سمت شمال به پیسیدیه محدود می‌شده و در نتیجه با پهنایی حدود ۳۰ مایل و درازایی حدود ۷۵ مایل در امتداد خط ساحلی، منطقه‌ای کوچک محسوب می‌شده‌است. تحت زمامداری رومیان، واژهٔ پامفیلیه را در معنای توسعی برای اطلاق به پیسیدیه و زمین‌های اطراف تا سرحدات فریگیه و لیکائونیه به کار برده‌اند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
پلوپونز
پلوپونز یک شبه جزیره بزرگ در جنوب یونان است.مساحت این شبه جزیره ۲۱۵۴۹ کیلومتر مربع است.این شبه جزیره محل بسیاری از جنگهای اسپارت و آتن در بین سالهای ۴۳۱ تا ۴۰۴ قبل از میلاد بوده است. این شبه جزیره توسط خلیج کورینت در قسمت شمالی از یونان جدا شده است.دراواخر قرون وسطی و در دوره عثمانی ها این شبه جزیره به نام موریا نیز شناخته می شده است. پلوپونز به سه منطقه دولتی تقسیم می شود که قسمت بیشتر آن متعلق به دولت پلوپونز است و دو قسمت کوچکتر متعلق به دولت یونان غربی و آتن می باشند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
تراکیه
تراکیه یا تراس، قسمت شمالی یونان باستان که امروزه در قسمت جنوب بلغارستان، شمال شرق یونان و قسمتی از ترکیه قرار دارد.

تراکیه از کشورهای باستانی ناحیهٔ بالکان و در قسمت جنوب شرقی بالکان واقع است، و در آغاز حدود شمالی آن به طوفه منتهی می‌شد ولی بعد رشته کوه بالکان حدود آن شناخته شد. سرزمینی که در شمال تراکیا، روبروی صربستان قرار داشت «مسیا» نامیده می‌شد. از مشرق به دریای سیاه، از جنوب به تنگه بسفر و داردانل و مرمره، از مغرب به مقدونیه محدود بوده‌است. در زمان فیلیپ و اسکندر قسمت غربی تراکیا به مقدونیه پیوسته شد. یونانیان قدیم زمانی تمام سرزمین اروپا را که در شمال یونان واقع بود تراس می‌گفتند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
اهالی تراکیه


اهالی باستانی آن از اقوام «پلاسج» بودند و با سایر اقوام پلاسجی که در نواحی غربی آناتولی ساکن بودند مناسبات و خویشاوندی داشتند. مردمی شجاع بودند و از راه چوپانی زندگی می‌کردند، با این همه تمدن آنان از یونانیان قدیمتر به‌نظر می‌رسد زیرا یونانیان خود معتقدند که شعر و موسیقی و بعض چیزهای دیگر در آغاز در تراکیا بوجود آمده‌است. عقاید ایشان مانند عقاید سایر پلاسجیان و یونانیان بوده، و بزرگ‌ترین معبود آنان بندیس (کنایه از قمر) و قوتینو بوده‌است و رب‌النوعی نیز بنام ساباز که رب‌النوع جنگ بوده، داشتند. در سواحل تراکیا قصبه‌ها و اسکله‌های بسیاری توسط یونانیان بنا شده بود که بعضی از آنها از مستعمره‌های یونانیان بود و بعضی بطور مستقل اداره می‌شد. تراکیا بنواحی کوچک بسیار تقسیم شده بود و همچنین در زمان قدیم بین قبایل مستقل بسیاری منقسم گردیده بود.

این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
حکم رانان


در قرن پنجم ق.م. توسط هخامنشیان اداره می‌شد، حکمرانان ایرانی بسیاری که تابع ایران بودند بظهور رسیده بودند. در عهد فیلیپ و اسکندر تراکیا بمنزلهٔ ایالتی تابع دولت مقدونیه بشمار می‌آمد و پس از مرگ اسکندر جزء قلمرو لیسیماخوس گردید. وی در ۳۰۷ ق.م. عنوان حکمدار تراکیا را گرفت و پس از آن در ۲۷۲ ق.م. بدست سلفقوس شکست‌دهندهٔ لیسیماخوس و در ۲۸۱ ق.م. بدست بطلمیوس کراونوس افتاد، و مدتی نیز گروهی از حکمرانان بر آنجا تسلط داشتند تا در ۴۶ م. بتصرف رومیان درآمد و یکی از ایالات روم محسوب گردید و در تقسیم دولت روم جزو امپراتوری روم شرقی قرار گرفت و بعد جزء امپراتوری عثمانی شد. از این پس نام «تراکیا» متروک شده و قسمت شرقی روم ایلی را تشکیل می‌داد و از زمان قدیم یونانیان که بسواحل تراکیا نزدیک شده‌اند و پس از ایشان رومیان و بلغارها و اسلاوها که از شمال شرقی به این ناحیه آمده‌اند بتدریج اهالی قدیمی تراکیا از میان رفته‌اند. باشندگان امروزی تراکیه را ترکها، بلغاریها، رومیان و جز آنان تشکیل می‌دهند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
جغرافیا


تراکیه ناحیه‌ای از سه طرف محصور در میان دریای سیاه، دریای تراکیه و دریای اژه واقع در خاور شبه جزیره بالکان می‌باشد و بگاه باستان شمال شرق یونان امروزی، شمال غرب ترکیه، جنوب و مرکز بلغارستان و شرق یوگوسلاوی تا سرحد دانوب را تشکیل می‌داد. امروزه ۷۸٪ تراکیه (برابر با ۱۱۰۹۱۲ کیلومتر مربع) در بلغارستان، ۱۶٪ ( ۲۳۳۴۸ کیلومتر مربع) در ترکیه و ۶٪ آن (۸۵۸۶ کیلومتر مربع) در یونان واقع شده‌است. کرانه‌های جنوبی تراکیه از سده هشتم پ.م. توسط مهاجرین ایونی که از میلت بدانجا رهسپار شده بودند، مسکونی شد. پیش از آن مهاجران آریایی از اوایل هزاره دو پ.م. به تراکیه کوچیده و در آنجا سکنی گزیده بودند. تراکیه ایها خود از اسکیت‌ها یعنی از اقوام هند و اروپائی بوده و زبانی را صحبت می‌کردند که امروزه از آن بجز چند نام و چند واژه چیزی باقی نمانده‌است . ابن گروه حدود هزاره دوم پیش از میلاد به سرزمین تراکیه آمده و در آنجا ماوا گزیده بودند. مذهب یونان باستان شدیداً متاثر از باورهای تراکی بود. تراکیها در نزد یونانیان باستان بعنوان سوارکارانی خشن شناخته می‌شدند. نام ایزد تراکیه سالموکسیس بود که به زبان سکائی پادشاه سرزمین چرم معنی می‌داد و این بخاطر چرمها و تسمه‌های مرغوب ساخت این منطقه بوده‌است. بیشتر آثار و گنجهای یافته شده از تراکیها در بلغارستان امروز بوده‌است.



[bایان تراکیه[/b]
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
جغرافیای تاریخی یونان


سرزمینی که تمدّن یونان در آن بوجود آمد، از یونان خاص و جزایر ایونی تشکیل شده، شامل یونان شمالی، مرکزی و جنوبی(پلوپونز) و همچنین جزایری که در سواحل شمالی(تراس) و شرقی(آسیای صغیر) دریای اژه قرار دارند می‌باشد.



یونان جنوبی(پلوپونز)
از یک فلات مرکزی تشکیل یافته که آرکادی نام داشت و ناحیهٔ سخت و نامساعدی بود که از جنگل‌های بلوط پوشیده می‌شد، درّه‌های مرتفع مانع وحدت سیاسی کشور بودند و فقط در جنوب شرقی، در ناحیهٔ تقریباً مسطّحی، بلاد معتبری مانند مانتی‌نه و تژه بوجود آمد. در اطراف فلات مرکزی بخصوص در شمال شرقی و مشرق رشته کوه‌هایی وجود دارد که اغلب ایّام سال پوشیده از برف می‌باشند و رودخانه‌های این قسمت از پرتگاه‌ها و درّه‌های مخوف گذشته و به دریا می‌ریزند.

در بین دامنه‌های بزرگی که در اطراف فلات مرکزی قرار دارند دامنه‌های جنوبی، یعنی دامنهٔ مسنی(درّهٔ پامیزوس) و دامنهٔ لاکونی(درّه اوروتاس) به‌وسیلهٔ رشته جبال مرتفعی موسوم به تاژت نظیر کوه‌های آلپ از یکدیگر جدا شده‌اند. این دو ناحیهٔ بخصوص مسنی بسیار مستعد و حاصلخیز می‌باشند ولی رشته کوهی که در مسنی واقع شده آن را به دو قسمت تقسیم کرده و به همین دلیل ایجاد حکومت واحد در آن سرزمین می‌بوده در صورتی که لاکونی بعلّت نداشتن موانع طبیعی با ایجاد شهرهای در مرکز مانند آمیکله و بعدها اسپارت نائل شد.

دامنهٔ شرقی، یعنی آرگولید، بعکس دامنه‌های جنوبی به چند منطقه تقسیم شده، دارای بنادر ممتازی بود که تمدّن مادی مشرق در آنها رواج فراوان داشت و همین امر سبب شد که بندر می‌سن و شهرهای مجاور آن، تیرنت نه تنها در میان شهرهای ناحیهٔ آرگولید بلکه در تمام سرزمین پلوپونز مقام مهمّی را احراز کنند.

دامنهٔ شمالی چندان اهمیّتی نداشت و قطعهٔ باریکی از خشکی بود که در کنارهٔ دریا واقع شده و اغلب در معرض خطر سیلاب‌هایی که از کوه‌های آرکاری شمالی جاری می‌شدند قرار می‌گرفت. این قسمت بعدها به آکائی موسوم شد و آخرین پناهگاه یکدسته از اقوام آکئی که در طلب مسکن مناسبی بودند محسوب گردید.

الید یعنی دامنهٔ غربی که اهمیّت بیشتری داشته، در واقع از درّهٔ دو رودخانهٔ پنه و آلفه تشکیل شده بود و چون از ناحیهٔ مرکزی اژه فاصلهٔ زیادی داشت نقش مهمّی در تاریخ انجام نداد. شهرت و اعتبار الید بیشتر برای معروفیّت المپی جنگل مقدّس مخصوص زئوس المپی بود که هر چهار سال یکبار بازی‌های المپی در آن حدود انجام می‌گرفت. این بازی‌ها بنا به روایت قدیم از ابتکارهای پلوپس پادشاه داستانی می‌سن و پلوپونز بود که در دورهٔ بعد شکوه و جلوهٔ خاصّی به خود گرفت.

جزیرهٔ سی‌تر که امروز جزو جزایر ایونی محسوب می‌شود، در آن موقع وابسته به لاکونی بود و در زمان آکئی‌ها به مناسبت تأسیساتی که فنیقی‌ها در آن داشتند، اهمیّت بسزایی داشت ولی بعدها به تصرّف اسپارت درآمد و شهرت خود را از دست داد. جزیرهٔ زانست نیز که از جزایر ایونی است و در سواحل الید واقع شده جزو لاکونی محسوب می‌شد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
صفحه  صفحه 67 از 229:  « پیشین  1  ...  66  67  68  ...  228  229  پسین » 
فرهنگ و هنر

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA