انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
فرهنگ و هنر
  
صفحه  صفحه 69 از 229:  « پیشین  1  ...  68  69  70  ...  228  229  پسین »

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون


مرد

 
گلاوکیاس اهل تاولانتی



گلاوکیاس (به یونانی: Γλαυκίας؛ فرمانروایی: ۳۳۵ تا ۳۰۲ پیش از میلاد) شاه ایلیریایی سرزمین تاولانتی بود که بر امور ایلیریایی‌ها در نیمهٔ دوم سدهٔ چهارم پیش از میلاد سلطه داشت. اولین اشاره به گلاوکیاس درتاریخ به زمانی برمی‌گردد که نیرویی عظیم را به یاری کلیتوس داردانیایی برای جنگ علیه اسکندر فرستاد. کلیتوس خود شاهزاده‌ای ایلیریایی بود که در سال ۳۳۵ پیش از میلاد علم مخالفت با اسکندر را در نبردی موسوم به پلیوم برکشید. اما کلیتوس و گلاوکیاس هر دو مغلوب شدند و کلیتوس ناچار شد در قلمرو تاولانتیایی‌ها پناه بگیرد. اسکندر که خبر بروز شورش در تب را شنیده بود، توجهش به آن سامان معطوف شد و از تعقیب کلیتوس صرف‌نظر کرد.

دومین اشاره به گلاوکیاس در تاریخ به ۲۰ بعد موکول می‌شود هنگامی که به نوزادی به نام پوروس پناه می‌دهد. پدر پوروس، آیاکیدس، از اپیروس بیرون رانده شده بود و همسر گلاوکیاس، برویا، به قبایل مولوسیایی آیاکیدای تعلق داشت. به همین علت بود که گلاوکیاس دست رد بر سینهٔ کاساندر گذاشت و از تسلیم کردن نوزاد به او خودداری کرد. کاساندر در پی آن بود که مالکیت اپیروس را از آن خود کند و حتی پیشنهادی ۲۰۰ تالانی برای تسلیم کردن آن نوزاد به گلاوکیاس داده بود؛ پیشنهادی که مقبول واقع نشد.

دیری نپایید که شاه مقدونیه به قلمرو گلاوکیاس یورش برد و او را شکست داد. اگرچه گلاوکیاس متعهد شده بود که از خصومت علیه متحدان کاساندر دست بر دارد، اما همچنان به مراقبت از پوروس در دربار خود ادامه داد و حتی پس از مرگ آلکتاس دوم اپیروس در سال ۳۰۷ پیش از میلاد فرصت را غنیمت شمرد و با سپاهش به اپیروس حمله کرد و پوروس، شاهزادهٔ جوان که در آن زمان ۱۲ سال داشت، را بر تخت سلطنت نشاند. قلمرو گلاوکیاس با قلمروهای آپولونیا و اپیدامنوس همپوشانی داشت و این موضوع عامل ستیزه‌ها و خصومت‌های بی‌پایان گلاوکیاس با آنان بود. در سال ۳۱۲ پیش از میلاد او بر سرزمین اپیدامنوس تسلط یافت. تاریخ درگذشت گلاوکیاس دقیقاً مشخص نیست اما گمان می‌رود که در سال ۳۰۲ پیش از میلاد، هنگامی که پوروس برای حضور در جشن عروسی یکی از پسران گلاوکیاس به دربار او رفته بود، هنوز بر مسند قدرت نشسته باشد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
هکتموری



هکتموری یا هکتمُر (به انگلیسی: hektemoroi یا Hectemores)، که از کلمهٔ یونانی hektos به معنای شش (۶) یا ششمین گرفته شده‌است، در یونان باستان به کشاورزانی اطلاق می‌شد، که در شرایطی ناعادلانه به کار کشت و زرع اشتغال داشتند و در زمان برداشت محصول، تنها یک ششم محصول به خودشان تعلق می‌گرفت و ناگزیر بودند که پنج ششم باقیماندهٔ محصول را به ارباب خود، اهدا کنند.

به همین جهت این افراد، به یک ششمی‌ها یا مسدّسی‌ها یا Sizeniers و یا همان هکتموری معروف شدند.

در حقیقت بعد از نظام حکومتی منارشی (حکومت یک تنی) در یونان باستان، و زمانی که حکومت یونان به الیگارشی (حکومت چند تنی) تبدیل شده بود، طبقات فقیر و زن و فرزندانشان، در حکم بردگان اغنیا و ثروتمندان محسوب می‌شدند و آنها را هکتمور می‌خواندند، و این وجه تسمیه از این جهت بود که طبق قرارداد میان مالک و ارباب، این بردگان بیشتر از یک ششم حاصل ملک را دریافت نمی‌داشتند.

تمام زمین‌ها در تصرّف عدّه‌ای معدود بود و اگر کشاورزی وام و دین خود را به موقع پرداخت نمی‌کرد، مالک حق داشت که او و فرزندانش را، به صورت بنده و برده به فروش برساند. چراکه تمام افراد خانواده در پرداخت دیون و قرض‌ها ذوی الاشتراک بودند، یعنی تمامی آنها مشترکاً موظف به پرداخت دین و قرض محسوب می‌شدند.

این وضع تا زمانی که سولون در آتن به مقام آرکنتی (یعنی: ریاست عامه) رسید، ادامه داشت و تنها پس از این که سولون به تنظیم و اجرای قانون سیزاکتی پرداخت، و به لغو برخی قوانین ظالمانه و جایگزین ساختن برخی قوانین عادلانه تر به جای آنها اقدام کرد، مسئلهٔ هکتمورها هم رفته رفته برطرف گردید.



پایان یونان باستان
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
روم باستان
روم باستان(خلاصه)
شیوه زندگی رومیان


حکومت اولین امپراتور روم، آگوستوس در سال ۲۷ قبل از میلاد آغاز شد. این حکومت شاهد آغاز پکس رومانا، با دوران ثبات سیاسی و شکوه و جلال فراوان که حدود ۲۰۰ سال ادامه داشت، بود. در طول این دوره، امپراتور روم به مدیترانه و بخش اعظم اروپای غربی حکومت می‌کرد. امپراتوری به شکل کاملی سازماندهی شده بود و به خوبی اداره و کنترل می‌شد. یک شبکه از راهها سرزمین‌های امپراتوری را به پایتخت، رم، متصل می‌کرد. لژیون آموزش دیده روم از تمام نقاط بحرانی در طول مرزهایش دفاع می‌کرد. شهروندان رومی از یک قانون مشترک، فرهنگ مشترک و زبان مشترک، لاتین، بهره مند بودند.

در دنیای رومی ها خیلی مهم بود که افراد سایو (شهروند رومی) باشند. ابتدا، مقام شهروند فقط به افرادی که در درون شهرها زندگی می‌کردند، داده شد. در سال ۸۹ قبل از میلاد، مقام شهروند به تمام ایتالیایی‌ها اعطا شد. تا پیش از ۲۱۲ قبل از میلاد، مقام شهروند رومی به همه مردان آزاد که در محدوده امپراتوری روم زندگی می‌کردند، اعطا شد. مقام شهروندی به بردگان و زنها داده نمی‌شد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
نظم اجتماعی روم


جامعه رومی بر اساس طبقات کاملاً مجزا سازماندهی شده بود. این تقسیم‌بندی جامعه در ابتدایی تاریخ روم، در حدود قرن ششم قبل از میلاد آغاز گردید. صاحب امتیازترین و قدرتمندترین شهروندان رومی، اشراف بودند. بسیاری از اشراف از نوادگان مالکین ثروتمند زمین و خانواده‌های سیاست‌مداران انتخاب می‌شدند. سناتورهایی که بر روم حکومت می کردند، از خانواده‌های اشراف ثروتمند بودند. در طبقه اجتماعی بعدی، اسب سوارها (اعضاء گارد سلطنتی) قرار داشتند. این گروه غالباً تجار ثروتمند یا صرافان (بانکداران) بودند. بسیاری از افراد در ارتش روم با دوایر دولتی اجرایی آن خدمت می‌کردند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
توده مردم


بخش اعظم شهروندان رومی، توده مردم بودند، که جزء فقیرترین شهروندان نیز محسوب می‌شدند.



بردگان


در پائین هرم نظام اجتماعی جامعه رومی، بردگان قرار داشتند، که سخت‌ترین و کم اهمیت‌ترین کارها را انجام می‌دادند. رومیها از اسیران جنگی به عنوان برده استفاده می‌کردند. بردگان هیچ گونه آزادی و حق انتخابی نداشتند. حتی در میان بردگان نیز طبقه‌های مختلفی وجود داشت. زندگی سخت روزانه یک برده که در معدنها کار می‌کرد، از زندگی روزانه یک برده تحصیلکرده یونانی که به عنوان یک معلم خصوصی محترم به کودکان رومی تدریس می‌کرد، بسیار فاصله داشت. به هر حال، از اولین قرن میلادی، شرایط زندگی بردگان بهبود پیدا کرد و بسیاری از آن مردان آزادی خود را بدست آوردند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
زبان


زبان مشترک در سراسر امپراتوری روم، زبان لاتین بود. از آنجایی که دیگر کسی به زبان لاتین صحبت نمی‌کند، آنرا «زبان مرده» می‌نامند. به هر حال، بیشتر زبانهای امروزی اروپا، از جمله ایتالیایی، اسپانیایی - فرانسه و رومانیایی، از لاتین گرفته شده‌اند. بسیاری از لغات موجود در زبان انگلیسی نیز از لاتین گرفته شده‌اند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
خانه‌های رومی


رومیان ثروتمند در خانه‌های بزرگ و وسیع شهری زندگی می‌کردند. درشهر پمپی به این خانه ها (ویلا)می گفتد.از بیرون جلوه این خانه‌ها زیاد چشمگیر نبود. زیرا تنها تعداد محدودی درب و پنجره کوچک نرده‌ای داشتند که مانع ورود دزدان می‌شد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
امپراتوری روم


سنای روم



از قرن سوم قبل از میلاد، رومیها شروع به تشکیل امپراتوری خود کردند. تا قبل از قرن دوم میلادی، رومی‌ها بیشتر نواحی غرب اروپا، شرق نزدیک، و شمال آفریقا را تحت کنترل داشتند. موفقیت امپراتوری روم نتیجه استفاده از لژیون‌های بسیار ورزیده و تعلیم دیده و مدیریت بسیار موثر آنها بود که از مرکز پایتخت رم، به خوبی کنترل می‌شد.

در سال ۲۷ قبل از میلاد اکتاویان (۶۳ قبل از میلاد - ۲۴ میلادی)، اکتاویان یا همان اگوستوس سزار، اولین امپراتور روم می‌شود. اگوستوس، که به مدت ۴۰ سال بر امپراتوری روم حکومت کرد، مسئولیت اداره آن را با مجلس سنا (گروهی از مسئولین اداره کننده روم)، تقسیم کرد. او از ارتش روم یک نیروی قوی و آموزش دیده ساخت. روم در طول حکومت او دورانی پر از صلح و شکوه را پشت سر نهاد. اگوستوس همچنین در مورد حفظ موقعیت خود به‌عنوان امپراتور خیلی دقت کرد. او یک گارد محافظ ایجاد کرد که به آنها دستمزد خوبی می‌داد و آنها را گارد پراتور می‌نامید.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
کالیگولا


اولین امپراتورهای رومی اعضاء خانواده اگوستوس بودند. گایوس سزار (۱۲ - ۴۱ میلادی)، که به کالیگولا (به معنی پوتینهای کوچک) معروف بود، در سال ۳۷ میلادی به امپراتوری رسید. سربازان ارتش، که پدرش فرماندهی آنان را به عهده داشت، نام مستعار کالیگولا را به او دادند، چرا که او پوتین‌های سربازی کوچکی به پا می‌کرد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
امپراتور دیوانه


بعد از آنکه کالیگولا امپراتور شد، سلامتی عقل خود را از دست داد. یکی از وقایعی که توسط تاریخ نگار رومی سیوتاتیوس (۶۹ - ۱۰۴ میلادی) ثبت شده‌است، توضیح می‌دهد که کالیگولا به ارتش بسیار آموزش دیده و قدرتمند خود دستور داد در ساحل دریا صدف حلزون جمع کنند. او به اسب مورد علاقه خود لقب کنسول (عنوان یکی از مسئولین رده بالای روم)، داده بود. وی همچنین با خواهر خود، «دروسیلا» ازوداج کرد، اما بعداً او را کشت. اعضاء گارد محافظ او (پراتورها) در سال ۴۱ میلادی، او را به قتل رسانند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
صفحه  صفحه 69 از 229:  « پیشین  1  ...  68  69  70  ...  228  229  پسین » 
فرهنگ و هنر

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA