انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
فرهنگ و هنر
  
صفحه  صفحه 75 از 229:  « پیشین  1  ...  74  75  76  ...  228  229  پسین »

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون


مرد

 
کالیگولا


دوران ۱۶ مارس ۳۷ - ۲۴ ژانویه ۴۱
نام کامل گایوس جولیوس سزار کالیگولا اگوستوس ژرمانیکوس
لقب(ها) پوتین کوچک
زادروز ۳۱ اوت ۱۲
زادگاه آنتیوم , ایتالیا
مرگ ۲۴ ژانویه ۴۱ (۲۸ سال)
محل مرگ پالاسیوم , م
آرامگاه مقبره آگوستوس , رم
پیش از کلودیوس
پس از تیبریوس
پدر ژرمانیکوس
مادر آگریپینای مادر
فرزندان یولیا دروسیلا
تیبریوس جملوس (پسرخوانده)



گایوس جولیوس سزار کالیگولا اگوستوس ژرمانیکوس(به لاتین: Gaius Julius Caesar Augustus Germanicus) سومین امپراتور روم بود که از سال ۳۷ تا ۴۱ میلادی فرمان راند.


اولین امپراتور رومی از اعضاء خانواده اگوستوس بودند. گایوس سزار (۱۲ ـ ۴۱ میلادی)، که به کالیگولا (به معنی پوتین‌های کوچک) معروف بود، در سال ۳۷ میلادی به امپراتوری رسید. سربازان ارتش، که پدرش فرماندهی آنان را به عهده داشت، نام مستعار کالیگولا را به او دادند، چرا که او پوتین‌های سربازی کوچکی به پا می‌کرد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
مرگ بستگان


پدر کالیگولا، ژرمانیکوس، جانشین تیبریوس، امپراتور وقت روم بود، اما به طرز مشکوکی درگذشت. تیبریوس از او وحشت داشت، اما هیچ سندی در دست نیست که امپراتور روم ژرمانیکوس را کشته باشد. علائم مشاهده شده هنگام مرگ ژرمانیکوس که در کتب تاریخی ذکر شده شبیه علائمی است که در مسمومان به وسیله آرسنیک مشاهده می‌شود. البته بیماری وبا هم علائم مشابهی دارد و در گذشته به خاطر شباهت علائم بیماری وبا و علائم ناشی از مسمومیت با آرسنیک، وقتی از این سم استفاده می‌شد، اطرافیان متوفی به گمان اینکه مرگ ناشی از وبا بوده‌است پیگیر ماجرا نمی‌شدند. تیبریوس دو برادر کالیگولا را هم کشت.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
دوران ولیعهدی


بعداز مرگ پدر و دو برادر، کالیگولا به قصر تیبریوس كه در جزيره كاپرى در ٣٠ مايلى جنوب روم قرار داشت احضار شد و تا مرگ تیبریوس در آنجا ساکن بود. او در آنجا خوی وحشیگری و بیرحمی را از تیبریوس آموخت. در اين جزيره پرتگاهى بود كه ٣ هزار متر ارتفاع داشت. در برخى نوشته ها آمده كه براى تفريح هزاران زن و كودك بى گناه را از اين صخره ها به پايين پرت کرده اند. همچنین برخی معتقدند که کالیگولا تیبریوس را خفه کرد. بعداز مرگ تیبریوس، نوه اش با کالیگولا در سلطنت شریک بود، ولی چون سنش پایین بود (۱۸ سال)، کالیگولا سلطنت را ازآنِ خود کرد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
امپراتور دیوانه


کالیگولا پس از رسیدن به مقام امپراتوری، سلامت عقل خود را از دست داد. یکی از وقایعی که توسط تاریخ نگار رومی سیوتاتیوس (۶۹ ـ ۱۰۴ میلادی) ثبت شده‌ این است که کالیگولا به ارتش بسیار آموزش دیده و قدرتمند خود دستور داد در ساحل دریا صدف حلزون جمع کنند. او به اسب مورد علاقه خود لقب کنسول (عنوان مسئولان رده بالای روم) داده بود. وی همچنین با خواهر خود دروسیلا ازدواج کرد. او با هر سه خواهر خود رابطه جنسی برقرار ساخت، ولی عاشق دروسیلا بود و براساس بیشترین روایات دروسیلا براثر تب مُرد و در فیلم ساخته شده از کالیگولا به سال 1979 هم به این صورت به نمایش درآمده است. البته براساس رمان من کالیگولا نوشته رابرت گریوز، کالیگولا دروسیلا را کشت.



مرگ


کالیگولا در سال ۴۱ میلادی به تنهایی وارد گذرگاه کریکتو پورتیکو شد. در آنجا کاسیوس و سابینوس، اعضای گارد محافظ او (پراتورها) که کالیگولا به همسر یکی از آنها تجاوز کرده بود و دیگری را هم همیشه مورد تمسخر قرار می‌داد، او را به قتل رساندند. کالیگولا هنگام مرگ ۲۹ سال داشت و ۳ سال و ۸ ماه و ۱۰ روز سلطنت کرد.



پایان کالیگولا
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
کلودیوس



دوران ۲۴ ژانویه ۴۱ - ۱۳ اکتبر ۵۴
نام کامل تیبریوس کلودیوس سزار آگوستوس ژرمانیکوس
زادروز ۱ اوت ۱۰
زادگاه لوگدونوم , گل
مرگ ۱۳ اکتبر ۵۴ (میلادی) (۶۳ سال)
آرامگاه مقبره آگوستوس , رم
پیش از نرون
پس از کالیگولا
دودمان ژولیو-کلودی



تیبریوس کلودیوس سزار آگوستوس ژرمانیکوس (به لاتین: Tiberius Claudius Caesar Augustus Germanicus)‏(۱ اوت ۱۰ پ. م - ۱۳ اکتبر ۵۴) چهارمین امپراتور روم از دودمان ژولیو-کلودی بود. وی از سنین پایین مشکل لکنت زبان داشت و این از طرف خانواده وی نیز تائید شده بود و دورنمایی برای رسیدن به پست های عمومی برای وی نداشتند. پس از قتل کالیگولا وی تنها بازمانده مرد خانواده بود و به این ترتیب به امپراتوری رسید. کلودیوس تلاش بسیاری کرد ، تا بحران های ایجاد شده از دوره کالیگولا را پایان بخشد . اما اعتماد عمومی مردم نسبت به خاندان ژرمانیکوس کاهش یافته بود .کلودیوس همچنین اقدامات مفیدی را برای گسترش امپراتوری به عمل آورد . در سال ۴۳ م امپراتور کلودیوس همراه با لژیون های دوم آگوستا ، نهم اسپانیا ، چهاردهم جمینا و بیستم والریا ویکتریکس به بریتانیا حمله کرد . اولین پادگان لژیون بیستم در بریتانیا در منطقه ی کامولودونوم مرکز ایالت ترینووانتس (در گلوستر امروزی) بود . کلودیوس توانست ، کار تصرف بریتانیا را برای روم یکسره کند .
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
نرون




دوران ۱۳ اکتبر ۵۴ - ۹ ژوئن ۶۸
نام کامل تیبریوس کلودیوس سزار آگوستوس ژرمانیکوس
لقب(ها) پنجمین امپراتور روم و آخرین امپراتور از دودمان ژولیو-کلودی
زادروز ۱۵ دسامبر ۳۷
زادگاه آنتیوم , ایتالیا
مرگ ۹ ژوئن ۶۸ (سال)
محل مرگ خارج شهر روم
آرامگاه مقبره Domitii Ahenobarbi , تپه Pincian , رم
پیش از گالبا
پس از کلودیوس
دودمان ژولیو-کلودی
فرزندان کلودیا آگوستا



نرون کلاودیوس کایسار آوگوستوس گرمانیکوس(به لاتین: Nero Claudius Caesar Augustus Germanicus) (زادهٔ ۱۵ دسامبر سال ۳۷ میلادی، درگذشتهٔ ۹ ژوئن ۶۸ میلادی) یکی از امپراتوران روم بود که از سال ۵۴ تا ۶۸ میلادی بر این سرزمین فرمان راند و پنجمین و آخرین از خانوادهٔ اگوستوس (جولیو - کلودیان) بود که بر روم حکمرانی کرد. (نام اصلی نرون Lucius Domitius Ahenobarbus بود سرپرستی او پس از مرگ پدرش، به عموی بزرگش کلودیوس سپرده شد تا میراث بر و جانشین او گردد. نرون در سال ۵۴ میلادی پس از مرگ کلودیوس توانست حکومت را به دست گیرد. او در دوران فرمانروایی اش بیشتر تمرکز خود را بر دیپلماسی، تجارت و بالا بردن فرهنگ، متمرکز کرد. او دستور داد تا سالن‌های نمایش بسازند و بازی‌های ورزشی را در میان مردم گسترش داد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
زندگینامه
مادر نرون اگریپینا (Agrippina) زنی جاه طلب بود. پس از مسموم شدن کلادیوس با خوردن قارچ سمی، «نرون» در سن ۱۶ سالگی به قدرت رسید. نخست قرار بر این بود که نرون همراه آموزگاران و پرورش دهندگان خود، افرانیوس بوروس و سنکا حکومت کند. ولی او پس از مسموم کردن برادر ناتنی خود بریتانیکوس در سال ۵۵ میلادی، به دست‌یاری مادرش که او را نیز در سال ۵۹ میلادی به قتل رساند، حرکات جنون‌آمیز را به حد اعلا رسانید. اعمال نفرت‌آور وی باعث شد تا سنکا دربار را ترک کند. نرون با آتش زدن بخش‌هایی از شهر که نتیجه بیماری جنون قیصری است، مورد اتهام قرار گرفت. نرون برای رد این اتهام، مسیحیان را عاملین آتش سوزی شناسایی نمود و دستور به کشتار فجیع آنان داد. سرانجام در سال ۶۴ میلادی شهر رم را به هوس ابلهانه‌ای در آتش سوزاند و در سال بعد با گروهی از مطربان و رقاصان به یونان سفر کرد. نرون در سال ۶۵ میلادی موفق به سرکوب دسیسه‌گران پیزونی شد.

در جنگ ارمنستان از اشکانیان شکست خورد در نتیجه حاضر شد تاج پادشاهی ارمنستان را در شهر رم بر سر تیرداد برادر بلاش اشکانی بگذارد و سپس مخارج و هزینه‌های این جنگ را که حدود ۹ ماه طول کشید بپردازد و قرارداد صلح ۵۰ ساله هم با ایران امضا کند.

نرون دو لژیون اول آدوتریکس و اول ایتالیا را تاسیس کرد. این لژیون احتمالاً از بقایای طرح تاسیس یک نیروی ضربتی آبی خاکی به نام لژیون اول کلاسیکا میسنن سیس تشکیل شده‌است. نرون که در دوره خود با مشکلات زیادی روبرو بوده‌است، تلاش کرد با تاسیس یک لژیون دریایی با توانایی نبرد در نقاط ساحلی بتواند، از این نیرو به عنوان یک نیروی واکنش سریع بهره برداری کند. این لژیون به فرماندهی گالبا سردار رومی و امپراتور آینده تاسیس شد. اما شکست مخالفان و عدم نیاز ضروری به وجود لژیون دریایی پایه، نرون را به این فکر انداخت، تا این لژیون را که هزینهٔ فراوانی برای آن شده بود، را به نقطه‌ای دور ارسال کرده و از آن بهره برداری کند. از منظر سیاسی برای نرون که در حال غارت اشراف روم به دلایل گوناگون بود، چندان مطلوب نبود، یک نیروی جنگ آور و خطرناک را در نزدیکی خود داشته باشد. از سوی دیگر برخی معتقدند، که این لژیون هر چند در دوره نرون تاسیس شد، اما استخدام و تربیت نیروهای آن در دوره گالبا صورت گرفته‌است. که به علت مخالفت‌های نیروهای این لژیون با گالبا در آینده این احتمال ضعیف است. براساس گزارش دیوکاسیوس، لژیون اول ایتالیا در ۲۰ سپتامبر سال ۶۶ میلادی پرچم و عقاب خود را از امپراتور نرون (۶۸ – ۵۴ میلادی) تحویل گرفت. وظیفه این لژیون در بیشتر دوران حیات خود، حفاظت از مرز امپراتوری در مرزهای دانوب بود، که این لژیون، این وظیفه را تا قرن پنجم میلادی به خوبی انجام داد. نماد این لژیون یک گراز بود. کاسیوس درباره افراد این لژیون می‌نویسند که تمام افراد این لژیون از ایتالیایی‌های رشید با قدی بلندتر از ۱۸۰ سانتی متر (شش فوت) تشکیل شده بود. این لژیون در زمان تشکیل برای ارسال نیرو به ارمنستان برای نبرد با اشکانیان تاسیس گردید. این لژیون مبارز که به شرق فرستاده می‌شد، وظیفه داشت سردار رومی دومیتیوس کوربولون را در حمله جدیدش در ارمنستان یاری کند. ایرانیان در این عصر شاهنشاهی بلاش اول (۷۷ – ۵۱ میلادی) اشکانی را تجربه می کردند. در این عصر ایران و روم برسر مسئله تخت پادشاهی ارمنستان از سال ۵۸ میلادی درگیر نبرد بودند.

گایوس کالپورنیوس پیزو که در سال ۴۱ میلادی کنسول رم بود در تاریخ ۱۹ آوریل ۶۵ میلادی دست به انتحار زد. او اتحادیه‌ای را تشکیل داد که هدف آن براندازی امپراتوری نرون بود. این اتحادیه به احترام او به نام اتحادیه پیزون شهرت یافت. نرون سنکا را متهم به همکاری با این سازمان کرد و خواستار خودکشی وی شد. مارکوس آنایوس لوکانوس معروف به لوکانوس یا لوکان که بزرگترین شاعر روم در آن عصر بود و از وابستگان نزدیک سنکا محسوب می‌شد نیز به عضویت در اتحادیه پیزون متهم گردید و به دستور نرون و از طریق بریدن ورید خودکشی کرد.

نرون سرانجام بر اثر شورش مردم و سنای رم در روز ۹ ژوئن ۶۸ میلادی ناگزیر از خودکشی شد.

او قبل از مرگش گفته بود: «افسوس که با مرگ من جهان هنرمند بزرگی را از دست می دهد.»



پایان نرون
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
گالبا



دوران ۸ ژوئن ۶۸ - ۱۵ ژانویه ۶۹
نام کامل سرویوس سولپیسیوس گالبا
زادروز ۲۴ دسامبر ۳
زادگاه حوالی تراسینا , ایتالیا
مرگ ۱۵ ژانویه ۶۹ (میلادی) (۷۱ سال)
محل مرگ رم
پیش از اتو
پس از نرون


سرویوس سولپیسیوس گالبا (به لاتین: Servius Sulpicius Galba) (زادهٔ ۲۴ دسامبر ۳ پیش از میلاد - درگذشتهٔ ۱۵ ژانویه ۶۹ پس از میلاد)، به مدت ۷ ماه امپراتور روم بین سال‌های ۶۸ تا ۶۹ بود.


گالبا از اعضای سنا بود که در سال ۳۳ به مقام کنسولی رسید. او سرسخت، بی‌طرف و دارای توانایی‌های نظامی بالایی بود. در سال ۶۸ لژیون‌های فرانسوی با همراهی سنا علیه نرون، امپراتور وقت روم شوریدند. نرون دست به خودکشی زد و گالبا به عنوان امپراتور جدید جانشین او شد.


روم به سال ۶۹ (میلادی) سالی که تاج امپراتور بر سر چهار تن گذاشته شد ، نزدیک می شد . در این عصر ابتدا نرو مجبور به خودکشی گردید . در عصر مبارزه با نرو ، قدرتمندترین افراد ، فرمانده ارتش ژرمانیا ویتالوس و فرماندار اسپانیا گالبا بودند . میسر که از گالبا حمایت می کرد ، تلاش کرد ، تا در کنار لژیون سوم اگوستا که محافظت از آفریقا را بر عهده داشت ، یک لژیون جدید تاسیس کند . این لژیون جدید به نام موسس خود میسریا یا ماکرینا خوانده می شد .


اما دوران فرمانروایی او چندان طولانی نبود زیرا گالبا پس از به قدرت رسیدن رفتاری خشن، حریصانه و جانبدارانه در پیش گرفت و بسیاری از شخصیت‌های مهم روم از جمله کسانی که او را به قدرت رسانده بودند را نیز کشت. گالبا همچنین فردی را که مورد قبول گارد پرتوریا نبود به جانشینی خود برگزید و همین امر نارضایتی‌ها را به اوج خود رساند. در سال ۶۹ میلادی گارد بر او شورید، گالبا و جانشینش را به قتل رساند و به حکومت ۷ ماههٔ او پایان داد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
اتو (امپراتور روم)



دوران ۱۵ ژانویه ۶۹ - ۱۶ آوریل ۶۹
نام کامل مارکوس سالویوس اتو سزار آگوستوس
زادروز ۲۸ آوریل ۳۲
زادگاه فرنتینو , ایتالیا
مرگ ۱۶ آوریل ۶۹ (۳۶ سال)
محل مرگ رم
پیش از ویتلیوس
پس از گالبا
پدر لوسیوس اتو
مادر ترنتیا آلبیا


مارکوس سالویوس اتو سزار آگوستوس (به لاتین: Marcus Salvius Otho Caesar Augustus) یا به اختصار اتو (۲۸ آوریل ۳۲ - ۱۶ آوریل ۶۹) به مدت سه ماه در سالی که به سال چهار امپراتور معروف شد امپراتور روم از ۱۵ ژانویه تا هنگام مرگش در ۱۶ آوریل ۶۹ بود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
زندگینامه


اوتو با نام کامل مارکوس سالویوس اتو در ۲۸ آوریل ۳۲ در خانواده‌ای اصیل زاده شد. درجوانی یکی از دوستان نرون، امپراتور وقت بود اما پس از آنکه نرون پوبیا سبینا، همسر اوتو را به معشوقگی خودش گرفت و بعدتر با او ازدواج کرد این دوستی به پایان رسید.


اتو در سال ۵۸ به عنوان فرماندار به لوسیتانیا فرستاده شد و به مدت ۱۰ سال در آنجا ماند، سپس در سال ۶۸ به گالبا پیوست و همراه با او در شورشی که علیه نرون شکل گرفته بود شرکت کرد. نرون در ۹ ژوئن ۶۸ دست به خودکشی زد و گالبا با عنوان امپراتور جدید بر تخت نشست. اتو انتظار داشت که گالبا او را به عنوان جانشین خود اعلام نماید اما چنین نشد. این موضوع سبب رنجش اتو گردید و او به صف مخالفان گالبا پیوست.


با کشته‌شدن گالبا در ۱۵ ژانویه ۶۹، اتو در همان روز به عنوان امپراتور جدید روم انتخاب شد و با عنوان مارکوس سالویوس اتو سزار آگوستوس بر تخت نشست. امپراتوری او در همه جا به جز آلمان به رسمیت شناخته‌شد. همین موضوع سبب شد تا اولوس ویتلیوس که به عنوان فرماندهٔ لژیون‌های منطقهٔ راین سفلی از سوی گالبا انتخاب شده بود نیز خود را امپراتور بنامد. او به سوی ایتالیا لشکر کشید و موفق به شکست نیروهای اتو شد.

اتو در ۱۶ آوریل ۶۹ دست به خودکشی زد و با فرو کردن خنجری در قلب خود به زندگیش پایان داد.


پایان اتو
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
صفحه  صفحه 75 از 229:  « پیشین  1  ...  74  75  76  ...  228  229  پسین » 
فرهنگ و هنر

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA