انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
فرهنگ و هنر
  
صفحه  صفحه 76 از 229:  « پیشین  1  ...  75  76  77  ...  228  229  پسین »

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون


مرد

 
ویتلیوس



دوران ۱۶ آوریل ۶۹ - ۲۲ دسامبر ۶۹
زادروز ۲۴ سپتامبر ۱۵
مرگ ۲۲ دسامبر ۶۹ (۵۴ سال)
محل مرگ رم
پیش از وسپاسیان
پس از اتو
پدر لوسیوس ویتلیوس
مادر سستیلیا


آلوس ویتلیوس ژرمنیکوس (به لاتین: Aulus Vitellius Germanicus) با نام اصلی آلوس ویتلیوس (۱۵-۶۹) به مدت ۸ ماه بین ۱۶ آوریل تا ۲۲ دسامبر ۶۹ میلادی امپراتور روم بود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
زندگینامه

ویتلیوس با نام آلوس ویتلیوس در ۲۴ سپتامبر ۱۵ زاده شد. در سال ۶۸ میلادی از سوی گالبا، امپراتور وقت روم به فرماندهی لژیون‌های منطقهٔ راین سفلی گمارده شد. با آغاز سال ۶۹ میلادی و به قدرت رسیدن اتو، ویتلیوس نیز که در آن زمان در کلن بود خود را امپراتور نامید. پیروزی ژنرال‌های ویتلیوس در نبرد بدریاکوم به حکومت اتو پایان داد و ویتلیوس بر مسند قدرت نشست.

ویتلیوس در مدت کوتاه حکومت خود تمام وقتش را صرف خوشگذرانی و هرزگی نمود. همین امر سبب شد تا سربازانش او را هنگامی‌که وسپاسیان خود را در اسکندریه امپراتور جدید نامید ترک نمایند. ویتلیوس درطی دو جنگ از رقیب خود شکست خورد و به اسارت درآمد. او را در خیابان‌های رم بر روی زمین کشیدند و در ۲۲ دسامبر ۶۹ میلادی به قتل رساندند.


پایان ویتلیوس
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
وسپاسیان



دوران ۱ ژوئیه ۶۹ - ۲۳ ژوئن ۷۹
نام کامل تیتوس فلاویوس وسپاسیانوس
زادروز ۱۷ نوامبر ۹
زادگاه فالاکرینا، ایتالیا
مرگ ۲۳ ژوئن ۷۹ (سال)
آرامگاه رم
پیش از تیتوس
پس از ویتلیوس
دودمان فلاویان
پدر تیتوس فلاویوس سابینوس
مادر وسپاسیا پولا
فرزندان تیتوس
دومیتیان
دومیتیلای کوچک


تیتوس فلاویوس وسپاسیانوس (به لاتین: Titus Flavius Vespasianus) (زاده : ۹ - مرگ : ۷۹ میلادی) از سال ۶۹ تا ۷۹ میلادی امپراتور روم بود. دوران زمامداری او همزمان با پادشاهی بلاش یکم در ایران بود. وی پس از نرون امپراتور روم شد. او فرمان به ساختن تماشاگاه کولوسئوم داد ولی پیش از به پایان رسیدن ساختمان این بنا مرد و در زمان فرمانروایی پسرش دمیتیانوس ساختن این بنا به پایان رسید.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
تیتوس



دوران ۲۴ ژوئیه ۷۹ - ۱۳ سپتامبر ۸۱
نام کامل تیتوس فلاویوس سابینوس وسپاسیانوس
زادروز ۳۰ دسامبر ۳۹
زادگاه رم
مرگ ۱۳ سپتامبر ۸۱ (۴۱ سال)
محل مرگ رم
آرامگاه رم
پیش از دومیتیان
پس از وسپاسیان
دودمان فلاویان


تیتوس فلاویوس سابینوس وسپاسیانوس (به لاتین: Titus Flavius Sabinus Vespasianus) (زاده ۳۰ دسامبر ۳۹ – مرگ ۱۳ سپتامبر ۸۱) امپراتور روم بود. از مهمترین دستاوردهای نظامی وی قبل از رسیدن به مقام امپراتوری، شکست دادن شورشیان یهودی و بازگرداندن آرامش و اقتدار روم در سرزمین فلسطین بود. به پاس این پیروزی طاق تیتوس را در شهر رم به افتخار وی ساختند که تا به امروز نیز پابرجاست.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
دومیتیان



دوران ۱۴ سپتامبر ۸۱ - ۱۸ سپتامبر ۹۶
نام کامل تیتوس فلاویوس دومیتیانوس
زادروز ۲۴ اکتبر ۵۱
زادگاه رم
مرگ ۱۸ سپتامبر ۹۶ (۴۴ سال)
محل مرگ رم
آرامگاه رم
پیش از نروا
پس از تیتوس
دودمان فلاویان
پدر وسپاسیان
مادر دومیتیا


دومیتیان با نام کامل تیتوس فلاویوس دومیتیانوس (به لاتین: Titus Flavius Domitianus)‏ (۲۴ اکتبر ۵۱ - ۱۸ سپتامبر ۹۶) امپراتور روم و آخرین امپراتور دودمان فلاوی بین سال‌های ۸۱ تا ۹۶ میلادی بود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
زندگینامه


دومیتیان در ۲۴ اکتبر ۵۱ در روم زاده شد. او کوچکترین پسر تیتوس فلاویوس وسپاسیانوس، امپراتور وقت روم بود که تا مدت‌ها زیر سایهٔ محبوبیت برادر بزرگش تیتوس به سر می‌برد. با مرگ وسپاسیان، تیتوس جانشین او شد ولی پس از مدت کوتاهی بر اثر بیماری درگذشت و دومیتیان به قدرت رسید.


دومیتیان فرمانروایی توانا ولی مستبد بود. درنده‌خویی‌ها و رفتارهای ظالمانهٔ او موجب بروز نارضایتی‌های گسترده از طبقهٔ حاکم شده بود. رفتار مستبدانهٔ دومیتیان پس از شورش مسلحانهٔ ساتورنینوس، فرماندار ژرمانیای علیا علیه امپراتوری روم، بدتر شد و او سوءظنی جنون‌آمیز نسبت به مخالفین خود پیدا کرد. پس از این اتفاق دوران حکومت وحشت در روم آغاز شد که تا زمان مرگ دومیتیان ادامه پیدا کرد.


دومیتیان در ۱۸ سپتامبر ۹۶ و به دنبال توطئهٔ مقامات درباری در کاخ خود به قتل رسید. او آخرین امپراتور دودمان فلاوی بود و با مرگ او این دودمان نیز به پایان رسید و نروا از دودمان نروا-آنتونینی به عنوان امپراتور جدید روم جانشین او شد.


پایان دومیتیان
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
نروا


دوران ۱۸ سپتامبر ۹۶ - ۲۵ ژانویه ۹۸
نام کامل مارکوس کاسیوس نروا
زادروز ۸ نوامبر ۳۰
زادگاه نارنی
مرگ ۲۷ ژانویه ۹۸ (۶۷ سال)
محل مرگ رم
آرامگاه مقبره آگوستوس، رم
پیش از تراژان
پس از دومیتیان
دودمان نروا-آنتونینی
پدر مارکوس کاسیوس نروا
مادر سرجیا پلاتیلا
فرزندان تراژان (فرزندخوانده)


نروا در ۸ نوامبر سال ۳۰ میلادی در دهکدهٔ نارنی واقع در ۵۰ کیلومتری شمال رم زاده شد. او سال‌ها درخدمت خاندان سلطنتی روم و وفادار به آنها بود. پس از قتل دومیتیان در ۱۸ سپتامبر ۹۶، سنای روم نروا را که در آن زمان ۶۵ سال داشت به عنوان امپراتور جدید برگزید. نروا را یکی از «پنج امپراتور خوب» می‌شناسند زیرا پس از رسیدن به قدرت به عمر حکومت وحشتی که توسط دولت استبدادی دومیتیان ایجاد شده بود پایان داد و دست به اصلاحات آزادی‌خواهانه زد. با این وجود بروز مشکلات مالی و عدم حمایت ارتش روم از امپراتور جدید سبب شد تا نروا از سوی پرتورین‌ها برای انتخاب جانشینی برای خود مورد فشار قرار گیرد و او تراژان را که فرمانده‌ای جوان و محبوب بود به جانشینی خود برگزید.

نروا در ۲۷ ژانویه ۹۸ و در سن ۶۷ سالگی به مرگ طبیعی درگذشت.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
تراژان


دوران ۲۸ ژانویه ۹۸ - ۹ اوت ۱۱۷
(۱۹ سال و ۱۹۳ روز)
نام کامل مارکوس اولیپیوس تراژانوس
زادروز ۱۸ سپتامبر ۵۳
زادگاه ایتالیکا، هیسپانیا
مرگ ۹ اوت ۱۱۷ (۶۳ سال)
محل مرگ سلینوس، کیلیکیه
آرامگاه رم (خاکسترش را در پای ستون تراژان دفن کردند اما مفقود شده‌است)
پیش از هادریان
پس از نروا
دودمان نروا-آنتونینی
پدر مارکوس اولپینوس ترایانوس
مادر مارچا
فرزندان بدون فرزند


مارکوس اولیپیوس تراژانوس (به لاتین: Marcus Ulpius Nerva Traianus Augustus) ‏(زاده:۵۳-مرگ:۱۱۷) که به اختصار تراژان نامیده می‌شود امپراتور روم از سال ۹۸ تا ۱۱۷میلادی بود. او یکی از مشهورترین قیصران و به عقیدهٔ برخی از مورخان بزرگترین قیصر روم است. روم هیچ‌گاه وسعت دوران فرمانروایی تراژان را نیافت.

با مرگ نابهنگام نروا، جانشینش تراژان به حکومت رسید. مهمترین رویداد حکومت تراژان، حمله به شرق بود. در سال ۱۱۲میلادی، رومی ها از اینکه اشکانیان (پارت ها) یک حاکم دست نشانده را بدون هماهنگی رومی ها بر ارمنستان منصوب کرده بودند، عصبانی شد. ارمنستان، سرزمین پادشاهی بود که دو امپراتوری بزرگ روم و اشکانی از سالها پیش به طور مشترک بر آن سلطه و نفوذ داشتند. تراژان ابتدا به سوی ارمنستان لشکرکشی کرد. او شاه ارمنستان را که از طرف اشکانیان منصوب شده بود، از مقام سلطنت خلع کرد و ارمنستان را به امپراتوری ملحق کرد. سپس به سمت جنوب حرکت کرد وبه میان‌رودان، یعنی سرزمین غربی اشکانیان وارد شد و شهر بابل، سلوکیه و تیسفون را تصرف کرد. او سپس به مسیر خود به طرف خلیج فارس ادامه داد و شهر بزرگ شوش را نیز تصرف کرد، اما با خروج ارتش روم ایرانی ها شورش کردند و به این ترتیب این شهرها دوباره به دست اشکانیان افتاد و خسرو اشکانی دوباره به حکومت رسید.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
پوبلیوس آئلیوس ترایانوس هادریانوس


دوران ۱۰ اوت ۱۱۷ - ۱۰ ژوئیه ۱۳۸
نام کامل پوبلیوس آئلیوس ترایانوس هادریانوس
زادروز ۲۴ ژانویه ۷۶
زادگاه ایتالیکا واقع در اسپانیای فعلی
مرگ ۱۰ ژوئیه ۱۳۸ (۶۲ سال)
محل مرگ بایا
آرامگاه آرامگاه هادریان , رم
پیش از آنتونیوس پیوس
پس از تراژان
دودمان نروا-آنتونینی
پدر پوبلیوس آئلیوس هادریانوس آفر
مادر دومیتیا پائولینا
فرزندان بدون فرزند


پوبلیوس آئلیوس ترایانوس هادریانوس (به لاتین: Publius Aelius Traianus Hadrianus) (زاده ۲۴ ژانویه ۷۶ - مرگ ۱۰ ژوئیه ۱۳۸) امپراتور روم بود. از مهمترین دستاوردهای این امپراتور سرکوب کردن شورش یهودیان و بازگرداندن آرامش و امنیت به امپراتوری روم بود. او همچنین در طول امپراتوری خود از جنگ در شرف انجام با ایرانیان و شاهنشاهی اشکانیان با توسل به مذاکره با شاهنشاه خسرو اشکانی جلوگیری کرد و با ایرانیان در صلح به سر برد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
آنتونیوس پیوس


دوران ۱۱ ژوئیه ۱۳۸ - ۷ مارس ۱۶۱
نام کامل تیتوس اورلیوس فولووس بویونیوس آریوس آنتونیوس
زادروز ۱۹ سپتامبر ۸۶
زادگاه لانویوم
مرگ ۷ مارس ۱۶۱ (۷۴ سال)
محل مرگ لوریوم
آرامگاه آرامگاه هادریان , رم
پیش از مارکوس اورلیوس و لوسیوس وروس
پس از هادریانوس
دودمان آنتونینی
پدر آریا فادیلا
مادر تیتوس اورلیوس فولوس (پدر واقعی)
هادریانوس (پدرخوانده)
فرزندان فاستینای جوان
مارکوس اورلیوس (فرزندخوانده)
لوسیوس وروس (فرزندخوانده)


آنتونیوس پیوس با نام واقعی تیتوس اورلیوس فولووس (به لاتین: Titus Aurelius Fulvus) در سال ۸۶ میلادی در لانوویوم زاده شد. پس از مرگ پدرش ثروت زیادی به او ارث رسید و در سال ۱۲۰ میلادی به مقام کنسولی رسید. در سال ۱۳۸ از سوی امپراتور وقت هادریانوس به عنوان افسر دارای اختیارات کنسولی به آسیا فرستاده شد و در همان سال نیز هادریانوس او را به عنوان فرزندخوانده و جانشین خود معرفی نمود. هادریانوس در ۱۰ ژوئیه ۱۳۸ درگذشت و آنتونیوس به عنوان امپراتور جدید روم بر تخت فرمانروایی نشست.


آنتونیوس را به دلیل حمایتش از یاد و خاطرهٔ هادریانوس، پیوس لقب دادند و او را آنتونیوس پیوس نامیدند. دوران حکومت آنتونیوس پیوس با آرامش و رضایت مردم همراه بود. او در مسایل عمومی همچون پدر ملت رفتار می‌کرد و اعدام مسیحیان نیز به دلیل اقدامات او تا حد زیادی متوقف شده بود. امپراتوری روم در زمان فرمانروایی او وسیعتر شده بود و دیواری به نام او با نام دیوار آنتونینی بین رودخانه‌های فورث و کلاید (واقع در بریتانیای امروزی) ساخته شد.


آنتونیوس پیوس در ۷ مارس ۱۶۱ در سن ۷۴ سالگی درگذشت و فرزندخوانده‌اش مارکوس اورلیوس جانشین او شد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
صفحه  صفحه 76 از 229:  « پیشین  1  ...  75  76  77  ...  228  229  پسین » 
فرهنگ و هنر

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA