انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
فرهنگ و هنر
  
صفحه  صفحه 78 از 229:  « پیشین  1  ...  77  78  79  ...  228  229  پسین »

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون


مرد

 
هلیوگابال



دوران ۸ ژوئن ۲۱۸ - ۱۱ مارس ۲۲۲
نام کامل مارکوس اورلیوس آنتونیوس
زادروز حدود ۲۰۳
زادگاه نامعلوم
مرگ ۱۱ مارس ۲۲۲ (سال)
محل مرگ رم , ایتالیا
آرامگاه -
پیش از الکساندر سوروس
پس از ماکرینوس
دودمان سِوِری
فرزندان الکساندر سوروس (فرزندخوانده)


الیوگابالوس یا هلیوگابال(به فرانسوی: Héliogabale) یا مارکوس اورلیوس آنتونیوس(زادهٔ پیرامون ۲۰۳- مرگ ۱۱ مارس ۲۲۲) امپراتور روم از ۲۱۸ میلادی تا سال مرگش بود.

در ۲۱۷ میلادی که کاراکالا ترور شد، هلیوگابال به یاری خالهٔ کاراکالا و مادر بزرگ خود -یولیا مسا- و شکست ماکرینوس مدعی تاج و تخت به امپراتوری رسید.

هلیوگابال در زمان فرمانروایی‌اش به باورهای دینی و عرف‌های جنسی آن زمان روم بی‌توجه بود. او از اهمیت ژوپیتر کاست و ایزدی کم‌اهمیت‌تر که خود بدو باور داشت –سول اینویکتوس- را بالا کشید و رومیان را نیز وادار ساخت تا خدای او را بپرستند. او چندین همسر برگزید و به باور عامه رابطه‌های همجنسگرایانه نیز داشت. رسوایی‌های جنسی او سران کشور را خشمگین نمود.

اینچنین بود که هلیوگابال در حالی که تنها هژده سال داشت با توطئه‌ای که یولیا مسا فراهم آورد کشته‌شد و الکساندر سوروس به جانشینی‌اش رسید.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
الکساندر سوروس



دوران ۱۱ مارس ۲۲۲ - ۱۸/۱۹ مارس ۲۳۵
نام کامل مارکوس جولیوس گسیوس باسیانوس الکسیانوس
زادروز ۱ اکتبر ۲۰۸
زادگاه فنیقیه
مرگ ۱۸/۱۹ مارس ۲۳۵ (۲۶ سال)
محل مرگ ماینتس , ژرمانیا
آرامگاه -
پیش از ماکسیمینوس تراکس
پس از هلیوگابال
دودمان سِوِری
پدر مارکوس جولیوس گسیوس مارکیانوس
مادر یولیا مامیا


الکساندر سوروس با نام اصلی مارکوس جولیوس گسیوس باسیانوس الکسیانوس (به انگلیسی: Marcus Julius Gessius Bassianus Alexianus) در ۱ اکتبر ۲۰۸ (میلادی) در فنیقیه زاده شد. او عموزاده و جانشین هلیوگابال بود که پس از به قتل رسیدن او در ۲۲۲ میلادی به عنوان امپراتور جدید روم و با عنوان سزار مارکوس اورلیوس سوروس الکساندر آگوستوس به قدرت رسید.


الکساندر سوروس جوان، امپراتوری ضعیف و تحت نفوذ دیگران بویژه مادرش یولیا مامیا بود. همین امر سبب شده بود تا او اقتدار لازم برای کنترل ارتش روم را نداشته باشد. از طرف دیگر با روی کار آمدن ساسانیان در ایران و پادشاهی اردشیر بابکان، دولت روم از سمت شرق دچار مشکل شده بود.


الکساندر سوروس در سال ۲۳۵ میلادی و هنگامی که آمادهٔ نبرد با ژرمن‌ها می‌شد به دست سربازان یاغی به قتل رسید و مرگ او پایانی بود بر دوران دودمان سوری در روم.



پایان ۲۷ پیش از میلاد تا ۲۳۵
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
۲۳۵ تا ۲۸۴
  • ماکسیمینوس ترکس
  • گردیان یکم و گردیان دوم
  • پوپینوس و بالبینوس
  • گردیان سوم
  • فیلیپ عرب
  • دسیوس با هرنیوس اتروسکوس
  • هوستیلیان
  • تربونیانوس گالوس با ولوسیانوس
  • آئمیلیانوس
  • والریانوس
  • گالینوس با سالونینوس
  • کلادیوس گوتیکوس
  • کوئینتیلوس
  • اورلیان
  • تاسیتوس
  • فلوریانوس
  • پروبوس
  • کا روس
  • کارینوس
  • نومریان

این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
ماکسیمینوس ترکس



دوران ۲۰ مارس ۲۳۵ - آوریل ۲۳۸
نام کامل گایوس جولیوس وروس ماکسیمینوس
زادروز حدود ۱۷۳
زادگاه تراکیه یا موئسیا
مرگ آوریل ۲۳۸ (۶۵ سال)
محل مرگ آکیلیا , ایتالیا
آرامگاه -
پیش از پوپینوس و بالبینوس
پس از الکساندر سوروس


ماکسیمینوس ترکس با نام اصلی گایوس جولیوس وروس ماکسیمینوس (به انگلیسی: Gaius Julius Verus Maximinus) (زادهٔ حدود ۱۷۳ - درگذشتهٔ ۲۳۸) که او را ماکسیمین یا ماکسیمینوس نیز نامیده‌اند، امپراتور روم بین سال‌های ۲۳۵ تا ۲۳۸ میلادی بود. او نخستین سربازی بود که با پیمودن مدارج نظامی به مقام امپراتوری روم رسید و دوران حکومتش زمینه‌ساز بروز نیم قرن جنگ داخلی در درون امپراتوری شد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
  • سال‌های آغازین

گایوس جولیوس وروس ماکسیمینوس در حدود سال ۱۷۳ میلادی در تراکیه (واقع در بلغارستان امروزی و بخش‌هایی از ترکیه) زاده شد. او تا پیش از نام‌نویسی در ارتش به شغل چوپانی مشغول بود و پس از ورود به ارتش به دلیل قدرت بسیار زیادی که داشت مورد توجه امپراتور وقت سپتیموس سوروس (۱۹۳-۲۱۱) قرار گرفت. با این حال ماکسیمینوس تا پیش از به قدرت رسیدن الکساندر سوروس (۲۲۲-۲۳۵) از نظر درجهٔ نظامی یک سرباز ساده بود و پس از روی کار آمدن امپراتور جدید به مقام فرماندهی سپاه در منطقهٔ راین رسید.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
  • دوران امپراتوری

با قتل الکساندر سوروس در سال ۲۳۵ میلادی به دست سربازان یاغی، ماکسیمینوس از سوی سپاه راین در ۲۰ مارس ۲۳۵ به عنوان امپراتور جدید روم اعلام گردید. بدین ترتیب او نخستین سرباز در طول تاریخ روم بود که پس از مدارج نظامی به مقام امپراتوری آن سرزمین می‌رسید.


ماکسیمینوس بیشتر دوران زمامداری خود را به نبرد با قبایل متجاوز ساکن در کناره‌های دانوب و راین گذراند. او همچنین به بازسازی راه‌ها و جاده‌های این مناطق پرداخت و وجود علامات بسیار زیاد با نام او در این نواحی گواهی است بر تلاش‌های خستگی‌ناپذیر ماکسیمینوس در این باره.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
  • شورش در آفریقا



در سال ۲۳۸ گروهی از ملاکان در آفریقا که از سیستم مالیاتی امپراتوری ناراضی بودند دست به شورش زدند. آنها کسانی را که برای جمع‌آوری مالیات آمده بودند کشتند و گوردیان کهنسال را امپراتور خود اعلام داشتند. ماکسیمینوس به سرعت این شورش را سرکوب کرد اما دیری نگذشت که سنای روم که از گوردیان حمایت کرده بود او را از قدرت خلع و دو سناتور به نام‌های پوپینوس و بالبینوس را به عنوان امپراتوران جدید روم با قدرت مشترک معرفی نمود. از آنجا که انتخاب این دو نفر مورد قبول افکار عمومی واقع نشد و از سوی دیگر نیز گروهی از رمی‌ها نسبت به گوردیان سوم (نوهٔ گوردیان یکم) علاقه نشان می‌دادند، از این روی اعضای سنا، گوردیان سوم نوجوان را به عنوان ولیعهد برگزیده و عنوان سزار را به او اعطا داشتند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
  • مرگ



با دریافت این اخبار، ماکسیمینوس و سپاهش به سوی رم حرکت کردند اما پس از رسیدن به آکیلیا (در شمال خاوری ایتالیا) با دروازه‌های بستهٔ این شهر در برابرشان مواجه شدند. ماکسیمینوس اقدام به محاصرهٔ شهر کرد اما با مقاومت اهالی آنجا مواجه شد. این محاصره چندین ماه به طول کشید و سرانجام ماکسیمینوس ترکس در آوریل سال ۲۳۸ میلادی به دست سربازان محافظ خود (پرتورین‌ها) کشته شد.


پایان ماکسیمینوس ترکس
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
گوردیان یکم


دوران ۲۲ مارس - ۱۲ آوریل ۲۳۸
(به طور مشترک با گوردیان دوم و در رقابت با ماکسیمینوس تراکس)
نام کامل مارکوس آنتونیوس گوردیانوس سمپرونیانوس رومانوس آفریکانوس
زادروز حدود ۱۵۷
زادگاه احتمالا فریگیه
مرگ ۱۲ آوریل ۲۳۸ (۷۹ سال)
محل مرگ کارتاژ
آرامگاه -
پیش از ماکسیمینوس تراکس
پس از پوپینوس و بالبینوس
دودمان گودریانی
فرزندان گوردیان دوم


گوردیان یکم با نام کامل مارکوس آنتونیوس گوردیانوس سمپرونیانوس رومانوس آفریکانوس (به لاتین: Marcus Antonius Gordianus Sempronianus Romanus Africanus) (زادهٔ درحدود ۱۵۹ - ۱۲ آوریل ۲۳۸) به طور مشترک همراه با پسرش گوردیان دوم از ۲۲ مارس تا ۱۲ آوریل ۲۳۸ در سالی که به سال شش امپراتور معروف شد امپراتور روم بود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
  • زندگینامه

گوردیان سناتوری سالمند و علاقه‌مند به ادبیات بود تا آن اندازه که فلاویوس فیلوستراتوس، نویسندهٔ یونانی، کتاب خود با عنوان «زندگی سوفسطائیان» را به او تقدیم کرده بود.


در اوایل سال ۲۳۸ میلادی و در زمانی‌که گوردیان از سوی سنای روم به عنوان فرماندار به آفریقا فرستاده شده بود، گروهی از ملاکان جوان ثروتمند که از سیستم مالیاتی امپراتوری ناراضی بودند دست به شورش زده و کسانی را که از سوی ماکسیمینوس تراکس (امپراتور روم از ۲۳۵ تا ۲۳۸) برای جمع‌آوری مالیات به آفریقا فرستاده شده بودند را کشتند. شورشیان پس از این اقدام، گوردیان را به عنوان امپراتور جدید برگزیدند و سنای روم نیز او را به رسمیت شناخت.

گوردیان در تاریخ ۲۲ مارس ۲۳۸ با عنوان سزار مارکوس آنتونیوس گوردیانوس سمپرونیانوس رومانوس آفریکانوس آگوستوس[۲] دوران امپراتوری مشترک خود را با پسرش گوردیان دوم آغاز کرد. با این وجود مدت فرمانروایی او بسیار کوتاه بود. تنها یک ماه پس ازاین رویداد، کاپلیانوس، فرماندار نومیدیا که از حامیان وفادار به ماکسیمینوس تراکس بود طی نبردی این شورش را سرکوب نمود. گوردیان دوم در جنگ با او کشته شد و گوردیان یکم در غم از دست دادن فرزندش در ۱۲ آوریل ۲۳۸ خود را حلق‌آویز کرد.


پس از مرگ گوردیان یکم، سنای روم در تقابل با ماکسیمینوس که با سپاهش راه بازگشت به رم را در پیش گرفته بود او را از قدرت خلع و دو سناتور به نام‌های پوپینوس و بالبینوس را به عنوان امپراتوران جدید معرفی نمودند.


پایان گوردیان یکم
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
صفحه  صفحه 78 از 229:  « پیشین  1  ...  77  78  79  ...  228  229  پسین » 
فرهنگ و هنر

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA