انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
فرهنگ و هنر
  
صفحه  صفحه 81 از 229:  « پیشین  1  ...  80  81  82  ...  228  229  پسین »

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون


مرد

 
هرنیوس اتروسکوس


دوران ۲۵۱ (با دسیوس
زادروز زمانی بین ۲۲۰ و ۲۳۰
زادگاه پانونیا
مرگ ژوئن ۲۵۱
محل مرگ آبریتوس
پیش از تربونیانوس گالوس
پس از فیلیپ عرب
پدر دسیوس
مادر هرنیا اتروشیلا


هرنیوس اتروسکوس (به لاتین: Herennius Etruscus) (زادهٔ زمانی بین ۲۲۰ تا ۲۳۰ - درگذشتهٔ ژوئن ۲۵۱) امپراتور روم به طور مشترک با پدرش دسیوس در سال ۲۵۱ میلادی بود که همراه با او به دست گوت‌ها در میدان نبرد با آنان کشته شد. هرنیوس اتروسکوس و دسیوس نخستین امپراتوران در تاریخ روم بودند که به دست دشمنان خارجی و نه رومی‌ها کشته شدند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
  • زندگینامه



تاریخ دقیق زادروز هرنیوس اتروسکوس مشخص نیست و گمان می‌رود در زمانی بین ۲۲۰ تا ۲۳۰ میلادی در پانونیا زاده شده باشد. او پسر بزرگتر دسیوس، امپراتور وقت روم بود که در سال ۲۵۰ میلادی همراه با برادر کوچکش هوستیلیان توسط دسیوس به جانشینی او انتخاب شده و لقب سزار به آن دو اعطا شد. با این‌وجود در سال ۲۵۱ میلادی، دسیوس لقب آگوستوس را تنها به پسر بزرگش اعطا کرد و هرنیوس اتروسکوس دوران امپراتوری مشترک خود با پدرش را آغاز کرد.

در همان سال دسیوس وارد جنگ با گوت‌های متجاوز در منطقهٔ دانوب شده بود. آنها موئسیا و کارپی را مورد تاخت و تاز شدید خود قرار داده بودند و هرنیوس اتروسکوس همراه با پدرش برای مقابله با آنها حرکت کرد. دو سپاه در جایی به نام آبریتوس با یکدیگر روبرو شدند و نبرد بین آنها به نبرد آبریتوس معروف شد. سنیوا، پادشاه گوت‌ها بود و برای مقابله با رومی‌ها نیروهای خود را به چندین گروه تقسیم نمود. هرنیوس اتروسکوس در همان آغاز نبرد مورد اصابت تیری قرار گرفت و کشته شد. سپاه روم به محاصرهٔ گوت‌ها درآمد و تقریبا نابود شد. تربونیانوس گالوس، فرماندار موئسیا، تلاش نمود تا جلوی شکست رومی‌ها را بگیرد اما موفقیتی دربرنداشت و دسیوس نیز کشته شد. این واقعه سبب شد تا هرنیوس اتروسکوس و پدرش دسیوس، نخستین امپراتورانی در تاریخ روم باشند که به دست دشمنان خارجی و نه رومی‌ها کشته شده‌اند.

به دنبال مرگ دسیوس و هرنیوس اتروسکوس در ژوئن ۲۵۱، تربونیانوس گالوس به عنوان امپراتور جدید روم انتخاب شد.


پایان هرنیوس اتروسکوس
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
هوستیلیان


دوران ۲۵۱ (به طور مشترک با تربونیانوس گالوس)
مرگ ۲۵۱
محل مرگ رم
پیش از تربونیانوس گالوس و ولوسیانوس
پس از دسیوس و هرنیوس اتروسکوس
پدر دسیوس
مادر هرنیا اتروشیلا


هوستیلیان با نام کامل گایوس والنس هوستیلیانوس مسیوس کوئینتوس (به لاتین: Gaius Valens Hostilianus Messius Quintus) (درگذشتهٔ ۲۵۱) امپراتور روم به‌طور مشترک با تربونیانوس گالوس در ۲۵۱ بود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
  • زندگینامه



هوستیلیان کوچکترین پسر دسیوس (دقیانوس)، امپراتور روم (۲۴۹-۲۵۱)، بود و پدرش در سال ۲۵۰ میلادی با اعطای لقب سزار به او، هوستیلیان را جانشین خود ساخت. با شکست و مرگ دسیوس در نبرد با گوت‌ها در ۲۵۱، هوستیلیان از سوی تربونیانوس گالوس، یکی از وفاداران به دسیوس که پس از او به عنوان امپراتور جدید روم اتخاب شده بود، به فرزندخواندگی گرفته شد و لقب آگوستوس به معنای امپراتور به او اعطا گردید. هوستیلیان امپراتوری مشترک خود با گالوس را در همان سال آغاز نمود. اما تنها مدت کوتاهی پس از آن هوستیلیان دچار بیماری طاعون شد و در ۲۵۱ درگذشت.


پایان هوستیلیان
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
تربونیانوس گالوس


دوران ۲۵۱ (به‌طور مشترک با هوستیلیان)
۲۵۱-۲۵۳ (به‌طور مشترک با ولوسیانوس
زادروز در حدود ۲۰۶
زادگاه پروجا، ایتالیا
مرگ ۲۵۳
محل مرگ اینترامنا، لاتیوم
پیش از آئمیلیانوس
پس از دسیوس و هرنیوس اتروسکوس
همسر آفرینا ژمینا بائبیانا
فرزندان گایوس ویبوس ولوسیانوس
ویبیا گالا


تربونیانوس گالوس با نام کامل گایوس ویبیوس تربونیانوس گالوس (به لاتین: Gaius Vibius Trebonianus Gallus) (زادهٔ حدود ۲۰۶ - درگذشتهٔ ۲۵۳) امپراتور روم به طور مشترک با هوستیلیان (پسر دسیوس) در ۲۵۱ و پس از مرگ او با پسر خودش ولوسیانوس از ۲۵۱ تا ۲۵۳ میلادی بود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
  • سال‌های آغازین



گالوس در حدود سال ۲۰۶ میلادی در پروسیا (پروجا در ایتالیای امروزی) زاده شد. خانوادهٔ او از خاندان‌های قدیمی این منطقه بودند که اصل و نسبشان به طبقهٔ اشرافی اتروسکایی پیش از امپراتوری روم باز می‌گشت. گالوس در جوانی با آفینیا ژمینا بائبیانا ازدواج کرد و از او صاحب دو فرزند شد، یک پسر به نام گایوس ویبیوس ولوسیانوس و یک دختر به نام ویبیا گالا. او پیشرفتی سنتی در سیاست داشت و کارش را ابتدا با مقام سناتوری آغاز نمود و پس از آن به مقام کنسولی رسید.

گالوس از وفاداران به دسیوس، امپراتور وقت روم بود و از سوی او در سال ۲۵۰ میلادی به فرمانداری موئسیای علیا منصوب شد. موئسیا در ناحیهٔ دانوب که امپراتوری درگیر جنگ با گوت‌ها بود قرار داشت و گالوس کاملا درگیر این جنگ‌ها شد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
  • رسیدن به امپراتوری



در سال ۲۵۱ دسیوس همراه با پسرش هرنیوس اتروسکوس برای مقابله با گُت‌ها که موئسیا و کارپی را مورد تاخت و تاز شدید خود قرار داده بودند حرکت کرد، اما ارتش روم به محاصرهٔ دشمن درآمد و هر دو امپراتور کشته شدند. با کشته شدن دسیوس و پسرش، سپاهیان بلافاصله گالوس را امپراتور جدید روم اعلام کردند و او نیز با اعطای عنوان آگوستوس به هوستیلیان، پسر کوچک دسیوس، او را امپراتور مشترک با خود خواند.

گالوس که در فکر تثبیت موقعیت خود به عنوان امپراتور جدید بود و می‌خواست هرچه سریعتر به رم بازگردد، عهدنامهٔ صلحی را با گت‌ها به امضا رساند که به موجب آن گت‌ها در ازای عقب‌نشینیشان، هرآنچه را که غارت کرده بودند همراه با رومیانی که به اسارت گرفته بودند برای خود نگاه می‌داشتند و امپراتوری روم موظف بود تا سالیانه خراجی را به آنها بپردازد. گالوس پس از امضای این عهدنامه خود را هرچه سریعتر به رم رساند اما با ورودش به شهر متوجه شد که بیماری طاعون در شهر شیوع یافته است. هوستیلیان کمی بعد از ورود سپاه امپراتوری به رم به طاعون مبتلا شد و در ژوئیهٔ ۲۵۱ درگذشت. با مرگ هوستیلیان گالوس پسر خود ولوسیانوس را که در آن زمان سزار و جانشین خود ساخته بود، با اعطای عنوان آگوستوس به او به امپراتوری مشترک با خود ارتقای مقام داد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
  • سال‌های پایانی و مرگ



در سال ۲۵۲ میلادی شاپور یکم، پادشاه ساسانی، مرزهای شرقی امپراتوری روم را به دنبال نزاع دو کشور بر سر ادارهٔ ارمنستان مورد حمله قرار داد. او از فرات گذشت و سپاهیان روم را در نبرد باربالیسوس در هم کوبید و توانست کنترل بیشتر بخش‌های سوریه را در دست بگیرد و در ۲۵۳ انطاکیه، مرکز سوریه را فتح و آنجا را ضمیمهٔ خاک ایران نمود. در همین زمان امپراتوری روم از سوی مرزهای شمالی خود نیز دچار دردسر شده بود زیرا آئمیلیوس آئمیلیانوس که در ۲۵۳ به فرمانداری موئسیا رسیده بود، از پرداخت خراج سالیانه به گت‌ها بر طبق عهدنامهٔ صلح سال ۲۵۱ خودداری کرده بود و در نتیجه گت‌ها بار دیگر حملات خود را به مرزهای شمالی امپراتوری روم آغاز کرده بودند. با این وجود آئمیلیانوس موفق شد تا با گردآوری سپاهی آنان را شکست دهد. لشکریان این پیروزی را قدر نهاده و آئمیلیانوس را امپراتور جدید خود خواندند و او همراه با آنان به سوی رم روانه شد.

گالوس که از موضوع امپراتور جدید آگاه شده بود، با همراهی پسرش ولوسیانوس سپاهی را گردآورده و برای جلوگیری از ورود آئمیلیانوس به ایتالیا به سوی شمال رهسپار شد. او همچنین از والرین که در آن زمان فرماندهی لشکریان رومی در منطقهٔ راین علیا را برعهده داشت خواست تا با حرکت دادن نیروهایش به سمت جنوب به تقویت سپاهیان او بپردازد اما آنان هرگز نرسیدند. سپاه گالوس به کندی پیش می‌رفت و هنگامی که در اوت ۲۵۳ به اینترامنا در لاتیوم (تراموی امروزی در ایتالیا) رسیدند دریافتند که آئمیلیانوس پیشتر، همراه با لشکر عظیمی وارد ایتالیا شده و به سرعت در حال پیشروی است. سربازان که از شنیدن این خبر دچار وحشت شده بودند و شکست خود را حتمی می‌دیدند، علیه گالوس و پسرش ولوسیانوس طغیان کرده و آن دو را در اوت ۲۵۳ میلادی به قتل رساندند.


پایان تربونیانوس گالوس
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
ولوسیانوس


دوران ۲۵۱ - ۲۵۳
(به طور مشترک با تربونیانوس گالوس)
مرگ اوت ۲۵۳
پیش از آئمیلیانوس
پس از دسیوس و هرنیوس اتروسکوس
پدر تربونیانوس گالوس
مادر آفینیا ژمینا بائبیانا


ولوسیانوس با نام کامل گایوس ویبیوس ولوسیانوس (به لاتین: Gaius Vibius Volusianus) (درگذشتهٔ اوت ۲۵۳) امپراتور روم به‌طور مشترک با تربونیانوس گالوس بین سال‌های ۲۵۱ تا ۲۵۳ بود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
  • امپراتوری مشترک



ولوسیانوس پسر تربونیانوس گالوس و آفینیا ژمینا بابیانا بود. تربونیانوس گالوس که از وفاداران به امپراتور دسیوس بود و پیشتر مقام سناتوری و کنسولی را داشت، در ۲۵۰ به مقام فرمانداری موئسیای علیا رسید و درگیر جنگ‌های دسیوس در منطقهٔ دانوب شد. در سال ۲۵۱ دسیوس و پسرش هرنیوس اتروسکوس در نبرد با گوت‌ها شکست خورده و کشته شدند و سپاه بلافاصله گالوس را به امپراتوری برگزید.

تربونیانوس گالوس پس از رسیدن به قدرت، لقب آگوستوس را به هوستیلیان، پسر دسیوس اعطا کرد و دوران امپراتوری مشترک خود با او را آغاز نمود. ولوسیانوس نیز در این زمان به عنوان جانشین گالوس انتخاب و لقب سزار به او داده شد. هوستیلیان کمی بعد در ژوئیه همان سال به دلیل ابتلا به بیماری طاعون که در رم شیوع یافته بود درگذشت و ولوسیانوس از جانشینی به امپراتوری مشترک با پدرش ارتقاء مقام یافت.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
صفحه  صفحه 81 از 229:  « پیشین  1  ...  80  81  82  ...  228  229  پسین » 
فرهنگ و هنر

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA