انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
فرهنگ و هنر
  
صفحه  صفحه 85 از 229:  « پیشین  1  ...  84  85  86  ...  228  229  پسین »

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون


مرد

 
  • شورش‌های پروکولوس، بونوسوس و ساتورنینوس



در تاریخ آگوستا آمده است که بهرام دوم، پادشاه ساسانی به پروبوس پیشنهاد صلح داد اما امپراتور روم با رد آن، خود را آمادهٔ حمله به ایران نمود. ولی در همین زمان شورش‌هایی چند در غرب و شرق امپراتوری به‌پا خواست و پروبوس به‌دلیل بحرانی‌شدن وضعیت از جنگ با پادشاهی ساسانی منصرف شد و خود را به سرعت به نواحی غربی رساند. او در بازگشتش دستجات بزرگی از بربرها را در داخل خاک امپراتوری اسکان داد و احتمال داده می‌شود این کار را برای افزایش جمعیت مناطقی که بر اثر جنگ و طاعون خالی از سکنه شده بود انجام داده باشد. این سیاستی اشتباه بود که توسط فرمانروایان پس از او نیز ادامه یافت و سرانجام منجر به بروز بحران در امپراتوری روم شد.

پروکولوس در ۲۸۰ پس از میلاد (تاریخ احتمالی) در لوگدونوم (لیون امروزی در فرانسه) سر به شورش برداشت. او دارای روابطی نیز با فرانک‌ها بود و گمان می‌برد با او همراه شوند. پروبوس برای سرکوب او به منطقه رفت و فرانک‌ها پروکولوس را به امپراتور تحویل دادند. اما در احتمالاً همان زمان، بونوسوس در راین نیز ادعای امپراتوری نمود و علیه پروبوس شورید. بونوسوس سربازی دلیر بود و پروبوس برای مقابله با او مجبور شد تا نیروهای بیشتری را بسیج کند. جنگ بین آنها تنها زمانی پایان یافت که بونوسوس، ناامید از پیروزیش خود را حلق‌آویز نمود. پروبوس از جان همسر و دو پسر او گذشت و با آنها بااحترام رفتار کرد.

در ۲۸۱ (تاریخ احتمالی)، ژولیوس ساتورنینوس که یکی از فرماندهان پروبوس در سوریه بود قدرت را در دست گرفت و او نیز علیه امپراتور دست به شورش زد اما پیش از آنکه پروبوس برای مقابله با او اقدام کند توسط سربازان خودش کشته شد.

پروبوس به شادی فرونشاندن هر سه شورش و پیروزی در نبرد، جشنی را در ۲۸۱ در رم برپا کرد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
  • مرگ پروبوس



پروبوس پس از فرونشانی شورش‌ها اشتیاق بسیاری برای انجام لشکرکشی به‌تعویق‌افتاده‌اش به ایران داشت. پس او رم را با سپاهیانش در ۲۸۲ به مقصد مرزهای شرقی ترک نمود و در طول مسیر نخست وارد زادگاهش در سیرمیوم شد. در همین زمان خبر خودامپراتور خواندن مارکوس اورلیوس کاروس، فرماندهٔ نگهبان‌ها به پروبوس رسید. او سپاهیانی را برای سرکوب کاروس فرستاد اما آنها به او پشت کرده و به کاروس پیوستند. پس از این اتفاق سربازان باقی‌ماندهٔ پروبوس نیز علیه او شوریدند و پروبوس را در سپتامبر یا اکتبر ۲۸۲ پس از میلاد به قتل رساندند.


پایان پروبوس
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
کاروس
دوران ۲۸۲-۲۸۳
زادروز درحدود ۲۳۰
زادگاه ناربو
مرگ اواخر ژوئیه یا اوایل اوت ۲۸۳
پیش از کارینوس
پس از پروبوس


کاروس با نام کامل مارکوس اورلیوس کاروس (به لاتین: Marcus Aurelius Carus) (زادهٔ حدود ۲۳۰ - درگذشتهٔ ۲۸۳) امپراتور روم برای مدت کوتاهی از ۲۸۲ تا هنگام مرگش در ۲۸۳ بود.

  • سال‌های آغازین



اطلاعات زیادی در مورد اصلیت کاروس در دست نیست. بیشتر منابع زادگاه او را ناربو ذکر کرده‌اند و با نگاه به اینکه او درهنگام رسیدن به امپراتوری در ۲۸۲ دارای دو فرزند بالغ و یک نوه بوده است، چنین تخمین زده می‌شود که در حدود ۲۳۰ زاده شده باشد. همچنین نام واقعی او پیش از جلوس احتمالاً مارکوس نومریوس کاروس (به لاتین: Marcus Numerius Carus) بوده است.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
  • رسیدن به قدرت


کاروس فرماندهٔ گارد محافظان پروبوس بود که پس از کشته‌شدن او به دست سربازانش در سپتامبر یا اکتبر ۲۸۲، از سوی سپاهیان به عنوان امپراتور جدید روم برگزیده شد. برخی منابع نیز چنین روایت کرده‌اند که کاروس خود علیه پروبوس طغیان کرده بود. پس از این انتخاب کاروس نیز همچون فرمانروایان پیشین خود نام مارکوس اورلیوس را به عنوان لقب امپراتوری خویش برگزید.



  • دوران امپراتوری


کاروس کمی پس از رسیدن به قدرت عنوان سزار را به پسر خود کارینوس اعطا و او را به عنوان نایب‌السلطنهٔ خود معرفی نمود. پس از آن به سرعت علیه اقوام سرمتی و قبایل ژرمانی کوادی وارد جنگ شد و پس از پیروزی بر آنان به «ژرمانیکوس ماکسیموس» (به لاتین: Germanicus Maximus) ملقب گردید. سپس با هدف گرفتن انتقام آمادهٔ جنگی عظیم با ایرانیان شد و همراه با پسر کوچکترش نومریان که در این زمان به او نیز عنوان سزار را اعطا داشته بود به سوی مرزهای شرقی حرکت کرد و کارینوس که اینک عنوان آگوستوس را داشت برای مراقبت از استان‌های غربی در گل باقی ماند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
  • حمله به ایران



کاروس سرانجام در سال ۲۸۳ پس از میلاد به ایران حمله کرد و توانست پیروزی بزرگی را به‌دست آورد. او تهاجم خود را بنا بر نوشته‌های سیدونیوس آپولیناریس از ارمنستان آغاز نمود و پس از آن از رود دجله گذر کرد. بهرام دوم، پادشاه ساسانی که درگیر منازعات داخلی بود نتوانست ارتش هماهنگی را برای مقابله با کاروس گرد آورد و او همراه با لشگریانش وارد تیسفون، پایتخت پادشاهی ساسانی شد. این پیروزی برای رومیان به منزلهٔ انتقام شکست‌هایشان از ایرانیان در سال‌های پیشین بود و کاروس در این زمان خود را «پرسیکوس ماکسیموس» (به لاتین: Persicus Maximus) نامید.



  • مرگ



کاروس که سرخوش از این پیروزی بزرگ خود بر ایرانیان بود ناگهان در اواخر ژوئیه یا اوایل اوت ۲۸۳ مرد. علت واقعی مرگ او در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. ابتلا به بیماری را محتمل‌ترین دلیل برای مرگ ناگهانی کاروس دانسته‌اند هرچند در برخی از منابع قدیمی برخورد صاعقه با او را عامل مردنش عنوان کرده‌اند. همچنین از آنجا که سپاه به‌تازگی به یک پیروزی بزرگ دست یافته بود، احتمال کمی وجود دارد که توسط آنها کشته شده باشد.


پایان کاروس
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
کارینوس


دوران ۲۸۳-۲۸۵
مرگ ۲۸۵
محل مرگ رود مارگوس، موئسیای علیا
پیش از دیوکلتیان
پس از کاروس
همسر مانیا اوربیکا


کارینوس با نام کامل مارکوس اورلیوس کارینوس (به لاتین: Marcus Aurelius Carinus) (درگذشتهٔ ۲۸۵) امپراتور روم از ۲۸۳ تا ۲۸۵ بود.

  • سال‌های آغازین


کارینوس، پسر بزرگ کاروس، امپراتور روم بود. پس از آنکه پدرش در ۲۸۲ قدرت را در دست گرفت، عنوان سزار را به او و برادر کوچکش نومریان اعطا کرد و آنها را جانشینان خود ساخت. سپس کارینوس در اوایل ۲۸۳ به عنوان آگوستوس ارتقا مقام یافت و این زمانی است که او یک کنسول ساده بود. در همان سال کاروس آمادهٔ حمله‌ای گسترده به ایران شد و همراه با پسر کوچکترش نومریان به سمت مرزهای شرقی حرکت کرد. کارینوس در آن زمان در گل بود و برای پاسداری از استان‌های غربی در همانجا باقی‌ماند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
  • امپراتوری


حملهٔ رومیان به ایران موفقیت‌آمیز بود اما در همان زمان کاروس به طور ناگهانی مرد و کارینوس در غرب و برادرش در شرق به مقام امپراتوری رسیدند. کارینوس ادامهٔ جنگ‌های پدرش در منطقهٔ دانوب را پی گرفت و وارد نبرد با قبایل ژرمنی کوادی شد. او زمستان ۲۸۳-۲۸۴ را در رم سپری کرد و دومین مقام کنسولی خود را همراه با برادرش به عنوان همکار آغاز نمود. کارینوس از همانجا برای نبردی در بریتانیا حرکت کرد و به همین مناسبت او و برادرش لقب «بریتانیکوس ماکسیموس» (به لاتین: Britannicus Maximus) را برای خود برگزیدند.




  • مرگ


در نوامبر ۲۸۴ خبری مبنی بر کشته‌شدن نومریان به مناطق غربی رسید و کمی پس از آن سابینوس یولیانوس در پانونیا سر به شورش برداشت. کارینوس در این زمان در بریتانیا بود و در اوایل ۲۸۵ همراه با سپاهیانش برای مقابله با یولیانوس به سوی جنوب حرکت کرد. او موفق شد تا یولیانوس را در نزدیکی ورونا شکست داده و قوایش را درهم شکند. کارینوس سپس به سوی موئسیا (صربستان امروزی) حرکت کرد و در آنجا با سپاه دیوکلتیان که پس از مرگ نومریان خود را امپراتور روم خوانده بود رودررو شد. در ژوئیه ۲۸۵ نبردی بین آن دو در نزدیکی رود مارگوس درگرفت که به نبرد مارگوس معروف شد. بنا به روایت برخی منابع، سپاه کارینوس پیروز این نبرد بود اما هنگامی که آنها مشغول شادمانی بودند، کارینوس به دست یکی از افسران مورد اعتمادش که همسر او را اغوا کرده بود کشته شد. اما منابع دیگر از پشت کردن لشکریان کارینوس به او و پیروزی دیوکلتیان در این نبرد سخن گفته‌اند.


پایان کارینوس
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
نومریان


دوران ۲۸۳-۲۸۴
مرگ نوامبر ۲۸۴
محل مرگ امسا
پیش از دیوکلتیان
پس از کاروس


نومریان با نام اصلی مارکوس اورلیوس نومریوس نومریانوس (به لاتین: Marcus Aurelius Numerius Numerianus) (درگذشتهٔ ۲۸۴) امپراتور روم از ۲۸۳ تا ۲۸۴ بود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
  • رسیدن به قدرت



نومریان پسر کوچک امپراتور کاروس و برادر کوچک کارینوس بود و کمی پس از بر تخت نشستن پدرش در پاییز ۲۸۲ عنوان سزار به او و برادرش اعطا شد. او همچنین با تصمیم پدرش به ازدواج دختر آپر، فرماندهٔ پرتورین‌ها درآمد. کاروس در تابستان ۲۸۳ حمله‌ای پیروزمندانه به ایران داشت و نومریان و آپر او را در این لشکرکشی همراهی می‌کردند. کاروس پس از این پیروزی ناگهان مرد و نومریان با تمهیدات احتمالاً آپر به مقام آگوستوسی رسید و امپراتور مناطق شرقی شد. برادرش کارینوس نیز که پیشتر عنوان آگوستوس به او اعطا شده بود به امپراتوری مناطق غربی رسید. با مرگ کاروس لشکرکشی به پادشاهی ساسانی نیز پایان یافت و نومریان سپاهیان روم را از ایران خارج کرده و راه بازگشت را در پیش گرفت.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
  • مرگ



در اوایل نوامبر ۲۸۴ و کمی پس از بازدید نومریان از امسا او دچار بیماری شد. مقامات همراه او از جمله آپر چنین عنوان کردند که امپراتور دچار التهاب چشمی شده و باید در کجاوه‌ای پوشیده حمل شود. سربازان در ابتدا متوجه چیزی نشدند اما با گذشت چند روز بوی فساد از درون محمل امپراتور به مشام رسید. سربازان پرده‌ها را گشودند و با جسد نومریان که چند روز از مرگش می‌گذشت روبرو شدند. احتمالاً صاحب‌منصبانی که از مرگ امپراتور جوان آگاهی داشتند می‌خواستند با مخفی نگهداشتن موضوع جلوی آشوب در سپاه را بگیرند اما کشف ناگهانی این مسأله سبب شد تا انگشت اتهام به سوی آنان نشانه رود. والریوس دیوکلس، فرماندهٔ محافظان سلطنتی، آپر را متهم به دست داشتن در مرگ نومریان کرده و او را با شمشیر خود کشت. پس از این واقعه سپاهیان دیوکلس را امپراتور خواندند و او با نام دیوکلتیان قدرت را در ۲۰ نوامبر ۲۸۴ در دست گرفت.


پایان نومریان
پایان ۲۳۵ تا ۲۸۴
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
صفحه  صفحه 85 از 229:  « پیشین  1  ...  84  85  86  ...  228  229  پسین » 
فرهنگ و هنر

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA