انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
فرهنگ و هنر
  
صفحه  صفحه 101 از 229:  « پیشین  1  ...  100  101  102  ...  228  229  پسین »

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون


مرد

 
  • بیماری و کناره‌گیری از قدرت

در بهار ۱۰۵۹ ایزاک علیه مجارها لشکرکشی کرد و در تابستان همان سال با پچنگ‌هایی که مرزهای شمالی امپراتوری را مورد تاخت و تاز خود قرار داده بودند جنگید. او در نوامبر ۱۰۵۹ بیمار شد و از آنجا که آن را مرگبار می پنداشت در ۲۵ دسامبر همان سال از قدرت کناره گیری کرده و با معرفی کنستانتین دهم دوکاس به عنوان جانشین خود او را بر تخت امپراتوری نشاند. ایزاک مدتی بعد بهبود یافت با این حال ترجیح داد تا به جای بازگشت به قدرت در صومعه‌ای گوشه‌نشین شود.

  • مرگ

ایزاک یکم دو سال پایانی عمرش را در کسوت راهب گذراند و در حدود ۱۰۶۱ درگذشت.

پایان ایزاک یکم
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
کنستانتین دهم


دوران ۱۰۵۹ - ۱۰۶۷
نام کامل کنستانتینوس دوکاس
زادروز حدود ۱۰۰۶
مرگ ۲۲ مه ۱۰۶۷
پیش از رومانوس چهارم
پس از ایزاک یکم
همسران ؟
اودوکیا ماکرمبولیتیسا
دودمان -
پدر آندرونیکوس دوکاس
فرزندان میخائیل هفتم
آندرونیکوس دوکاس
کنستانتیوس دوکاس
آنا دوکاینا
تئودورا آنا دوکاینا
زوئه دوکاینا


کنستانتین دهم یا کنستانتینوس دهم با عنوان کامل کنستانتین دهم دوکاس(به یونانی: Κωνσταντίνος Ι΄ Δούκας, Kōnstantinos X Doukas) (به انگلیسی: Constantine X Doukas ) (زادهٔ پیرامون ۱۰۰۶ — درگذشتهٔ ۲۲ مه ۱۰۶۷) امپراتور روم شرقی (بیزانس) از ۱۰۵۹ تا هنگام مرگش در ۱۰۶۷ بود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
  • سال‌های آغازین و رسیدن به قدرت



کنستانتین پسر آندرونیکوس دوکاس، از نجیب‌زادگان پافلاگونیایی و فرماندار احتمالی ناحیهٔ نظامی موئسیا بود. کنستانتین به بحث‌های بی‌پایان در ارتباط با فلسفه و خداشناسی علاقه داشت و پس از آنکه با دومین همسرش اودوکیا ماکرمبولیتیسا، خواهرزادهٔ اسقف‌اعظم قسطنطنیه میخائیل کِرولاریوس ازدواج کرد صاحب نفوذ شد. کنستانتین در ۱۰۵۷ از به‌قدرت رسیدن ایزاک یکم کومننوس حمایت کرد اما پس از اصلاحات جدید امپراتور به‌تدریج علیه او با دیگر درباریان همراه شد. با این حال ایزاک یکم که در بستر بیماری بود او را با دخالت میخائل پسلوس در نوامبر ۱۹۵۹ به جانشینی خود برگزید وخودش در ۲۴ نوامبر همان سال از قدرت کناره‌گیری کرد. بدین ترتیب کنستانتین با عنوان کنستانتین دهم دوکاس تاج‌گذاری نمود و بر تخت امپراتوری بیزانس نشست.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
  • دوران حکومت

کنستانتین دهم کمی پس از در دست گرفتن قدرت دو پسر جوان خود میخائیل هفتم دوکاس و کنستانتیوس دوکاس را نیز به فرمانروایی مشترک با خود برگزید و برادرش ژان دوکاس را هم به مقام سزاری منصوب کرد. او سپس سیاستی را در پیش گرفت که مطلوب بوروکراسی درباری و کلیسا بود. او بودجهٔ لازم برای آموزش و نگهداری ارتش را به‌شدت کاهش داد و این کارش به تضعیف فاجعه‌بار قدرت دفاعی امپراتوری در برهه‌ای حساس از زمان که ترکان سلجوقی در حال پیشروی به نواحی غربی بیزانس بودند منجر شد.


کنستانتین همچنین بسیاری از اصلاحات لازم و ضروری ایزاک یکم را خنثی نمود و مجلس سنا را از طرفداران خود انباشته ساخت. او مزدوران را جانشین سربازان آماده به خدمت کرد و استحکامات مرزی را بدون بازسازی رها نمود. این کارهای کنستانتین به نارضایتی طرفداران ایزاک یکم در طبقهٔ نظامی انجامید و آنها در ۱۰۶۱ درصدد ترور او برآمدند. کنستانتین دهم حتی در بین مردم نیز منفور شد زیرا او در نهایت برای پرداخت مطالبات ارتش به افزایش مالیات‌ها اقدام نمود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
  • درگیری با ترکان سلجوقی، نورمان‌ها و مجارها


در دوران حکومت کنستانتین دهم تقریباً تمام ایتالیای بیزانس به‌جز نواحی اطراف باری به اشغال نورمان‌های تحت فرمان روبر گیسکار درآمد. همچنین آلپ ارسلان در ۱۰۶۴ آسیای صغیر را مورد تاخ و تاز خود قرار داد و در نتیجهٔ حملاتش توانست پایتخت ارمنستان و اوز در ناحیهٔ بالکان (اغوز امروزی در ترکیه) را در ۱۰۶۵ به تصرف خود درآورد. در همین زمان بلگراد نیز به اشغال مجارها درآمد. از سوی دیگر تمایل خود کنستانتین برای یکپارچه ساختن کلیساهای ارمنستان و بیزانس تنها به هرج و مرجی دامن زد که نتیجه‌اش تصرف بیشتر مناطق ارمنستان توسط ترکان سلجوقی بود.


  • مرگ


کنستانتین دهم دوکاس که به‌هنگام در دست گرفتن قدرت نیز پیر و بیمار بود سرانجام در ۲۲ مه ۱۰۶۷ درگذشت. او پیش از مرگش چنین وصیت نمود که تنها پسرانش باید پس از او جانشینش شوند و همسرش اودوکیا را نیز مجبور ساخت تا سوگند یاد کند که پس از او دیگر ازدواج نخواهد کرد.



پایان کنستانتین_دهم
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
رومانوس چهارم


تاجگذاری نمادین رومانوس چهارم و اودوکیا ماکرمبولیتیسا توسط مسیح

دوران ۱ ژانویه ۱۰۶۸ - ۱۰۷۱
نام کامل رومانوس چهارم دیوژنه
زادروز حدود ۱۰۳۰
مرگ ۴ اوت ۱۰۷۲ (۴۲ سال)
محل مرگ جزیرهٔ پروته , دریای مرمره
پیش از میخائیل هفتم
پس از کنستانتین دهم
همسر اودوکیا ماکرمبولیتیسا


رومانوس چهارم با عنوان کامل رومانوس چهارم دیوژن(به یونانی: Ρωμανός Δ΄ Διογένης, Rōmanos IV Diogenēs) (به انگلیسی: Romanos IV Diogenes) (درگذشتهٔ ۴ اوت ۱۰۷۲) امپراتور بیزانس از ۱۰۶۸ تا ۱۰۷۱ بود.


رومانوس از اشراف‌زادگان نظامی کاپادوکیه بود و مقام فرماندهی ارتش را در زمان کنستانتین دهم دوکاس در اختیار داشت. کنستانتین در ۱۰۶۷ درگذشت و پس از او همسرش اودوکیا ماکرمبولیتیسا نایب‌السلطنتی فرزندانش را برعهده گرفت. اما امپراتوری بیزانس در معرض خطر حملهٔ سلجوقیان قرار داشت و اودوکیا به منظور دفع این تهدید در ۱۰۶۸ با رومانوس ازدواج کرد. درنتیجهٔ این ازدواج رومانوس به جایگاه امپراتوری رسید و با عنوان رومانوس چهارم بر تخت نشست.

رومانوس سپس علیه سلجوقیان وارد جنگ شد و توانست پیروزی‌هایی را در آغاز نبرد به‌دست آورد. با این حال او در نبرد ملازگرد که در ۱۰۷۱ و در نزدیکی ملازگرد روی داد به‌سختی از نیروهای آلپ ارسلان شکست خورد و اسیر گردید. با دستگیری رومانوس، اودوکیا و پسرش میخائیل هفتم به‌طور مشترک قدرت را در دست گرفته و رومانوس را برکنار ساختند.

رومانوس چهارم سرانجام با قبول پرداخت خراج به سلجوقیان آزاد گردید ولی پس از بازگست به قسطنطنیه متوجه شد که پسرخوانده‌اش میخائیل به‌تنهایی قدرت را در دست گرفته است. درآنجا او را دستگیر کرده و به فرمان میخائیل هفتم چشمانش را کور ساختند. سپس او را به جزیرهٔ پروته در دریای مرمره تبعید کردند و رومانوس چندی بعد در همانجا در ۱۰۷۲ درگذشت.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
میخائیل هفتم


دوران ۱۰۷۱ - ۱۰۷۸
نام کامل میخائیل هفتم دوکاس
لقب(ها) میخائیل هفتم پاراپیناکس
زادروز ۱۰۵۰
زادگاه کنستانتینوپول، امپراتوری بیزانس
(استانبول امروزی در ترکیه)
مرگ ۱۰۹۰ (۴۰ سال)
محل مرگ کنستانتینوپول
پیش از نیکه‌فروس سوم
پس از رومانوس چهارم
پدر کنستانتین دهم
مادر اودوکیا


میخائیل هفتم با عنوان کامل میخائیل هفتم دوکاس ملقب به میخائیل هفتم پاراپیناکِس(به یونانی: Μιχαήλ Ζ΄ Δούκας, Mikhaēl VII Doukas) (به انگلیسی: Michael VII Doukas) (زادهٔ ۱۰۵۰ — درگذشتهٔ ۱۰۹۰) امپراتور روم شرقی (بیزانس) از ۱۰۷۱ تا ۱۰۷۸ بود و سیاست‌های او به فتح آسیای صغیر توسط ترکان شتاب بخشید.


میخائیل پسر ارشد امپراتور کنستانتین دهم دوکاس بود. کنستانتین دهم در ۲۱ مه ۱۰۶۷ درگذشت و میخائیل که ۱۷ ساله بود، علی‌رغم آنکه می‌توانست به‌تنهایی حکومت را در دست گیرد علاقهٔ کمی به این موضوع نشان داد و در نتیجه مادرش اودوکیا و عمویش ژان دوکاس به‌عنوان نایب‌السلطنهٔ او امور را در دست گرفته و در این کار بسیار توانا نشان دادند. با این حال اودوکیا که شرایط نظامی و سیاسی امپراتوری را خطرناک می‌دید در ژانویه ۱۰۶۸ با یکی از فرماندهان نظامی بیزانس به نام رومانوس دیوژنه ازدواج کرد و او در همان ماه با عنوان رومانوس چهارم و به عنون امپراتور مشترک تاجگذاری نمود.

رومانوس سپس وارد جنگ با ترکان سلجوقی شد اما در نبرد ملازگرد که در نزدیکی ملازگرد در ارمنستان بیزانس (ترکیه امروزی) در ۱۰۷۱ روی داد از نیروهای آلپ ارسلان شکست خورد و به اسارت آنان درآمد. پس از این اتفاق میخائیل هفتم به عنوان تنها امپراتور وقت روم شرقی قدرت را در ۲۴ اکتبر همان سال در دست گرفت. چندی بعد یکی از مزودوران نورمن به نام راسل دو بایلیو سر به شورش برداشت و تلاش نمود تا پادشاهی مستقلی را در آسیای صغیر به‌وجود آورد. امپراتوری بیزانس برای سرکوب این شورش از ترک‌ها یاری خواست و بدین ترتیب، کار ترکان برای فتح آسیای صغیر و بنیان‌گذاری سلطان‌نشین روم را تسهیل نمود.

میخائیل هفتم در دوران حکومتش تحت نفوذ شدید وزیر دارایی خود نیکه‌فوریتزس قرار داشت و او در تلاش بود تا انحصاری دولتی را در زمینهٔ غلات به‌وجود آورد. ادامهٔ سیاست‌های او در این زمینه نه تنها به عصبانیت ملاکان بزرگ انجامید بلکه افزایش قیمت‌ها و نارضایتی مردم را نیز سبب شد. سرانجام اهالی قسطنطنیه سر به شورش برداشتند و دو فرماندهٔ رقیب به نام‌های نیکه‌فروس براینیوس و نیکه‌فروس بوتانیاتس که مدعی تاج و تخت امپراتوری شده بودند به سوی پایتخت لشکر کشیدند.

میخائیل هفتم در ۳۱ مارس ۱۰۷۸ از قدرت کناره‌گیری کرده و به کسوت یک راهب درآمد. او سپس به اسقف‌اعظمی افسس رسید و در حدود ۱۰۹۰ در قسطنطنیه درگذشت.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
نیکه‌فوروس سوم


دوران ۷ ژانویه ۱۰۷۸ - ۱ آوریل ۱۰۸۱
نام کامل نیکه‌فوروس سوم بوتانیاتس
زادروز حدود ۱۰۰۱
زادگاه کنستانتینوپول
مرگ ۱۰ دسامبر ۱۰۸۱
محل مرگ کنستانتینوپول
پیش از آلکسیوس یکم
پس از میخائیل هفتم
همسر ماریای آلانیا (پس از مرگ همسر اولش)


نیکه‌فوروس سوم با عنوان کامل نیکه‌فوروس سوم بوتانیاتس(به یونانی: Νικηφόρος Βοτανειάτης) (به انگلیسی: Nikephoros III Botaneiates) (زادهٔ ۱۰۰۱ — درگذشتهٔ ۱۰۸۱) امپراتور روم شرقی (بیزانس) از ۱۰۷۸ تا ۱۰۸۱ بود. حمایت‌خواهی او از ترک‌ها برای رسیدن به تاج و تخت امپراتوری بیزانس و نگاه‌داشتن آن موجب تنگ‌تر شدن سیطرهٔ سلجوقیان بر آناتولی گردید.


نیکه‌فوروس بوتانیاتس از اشراف‌زادگان نظامی آسیای صغیر و وابسته به خانوادهٔ قدرتمند فوکاس بود که به فرماندهی ناحیهٔ نظامی آناتولی رسید. هنگامی که نارضایتی‌های مردمی به شورش اهالی قسطنطنیه علیه میخائیل هفتم دوکاس، امپراتور وقت بیزانس منجر شد حامیان نیکه‌فوروس در آناتولی او را در ۷ ژانویه ۱۰۷۸ امپراتور خطاب نمودند. پس از آن حمایت نسبی سلیمان، فرمانروای سلجوق آناتولی سبب شد تا سپاهیان نیکه‌فوروس در نیکائه‌آ (در شمال‌غربی آناتولی) نیز او را امپراتور بنامند.

نیکه‌فوروس سه ماه پس از ادعایش بر تاج و تخت امپراتوری بیزانس وارد قسطنطنیه شد و نجبا و روحانیونی که پیشتر میخائیل هفتم را از قدرت برکنار کرده بودند او را به عنوان امپراتور جدید به رسمیت شناختند. بدین ترتیب نیکه‌فوروس.در همان سال با عنوان نیکه‌فوروس سوم به عنوان امپراتور جدید بیزانس تاج‌گذاری کرد.

نیکه‌فوروس سوم سپس رقیب خود نیکه‌فوروس براینیوس، فرماندهٔ امپراتوری در آلبانی که او نیز مدعی تخت پادشاهی شده بود را شکست داد و پس از او بر مدعی جدید دیگری باز هم در آلبانی به‌نام نیکه‌فوروس باسیلاکیوس پیروز شد.

چندی بعد همسر نیکه‌فوروس درگذشت و او با ماریای آلانیا، همسر امپراتور برکنارشده میخائیل هفتم ازدواج نمود و پسر او کنستانتین را جانشین خود ساخت. اما بعدتر تصمیم به جایگزینی یکی از خواهرزادگان یا برادرزادگان خودش به جای کنستانتین گرفت. او سپس با تنزل مقام نامزد کنستانتین او را به یک صومعه فرستاد و همین موضوع بهانه‌ای شد برای پدر دختر رابرت گیسکارد، از فرماندهان نورمان تا علیه روم شرقی دست به حملاتی پیروزمندانه بزند.

در ۱۰۸۰ دوباره فرد دیگری با نام نیکه‌فوروس ملیسنوس . این بار در آسیای صغیر مدعی امپراتوری شد که او نیز دست یاری‌خواهی به سوی ترکان دراز کرده بود. در نتیجهٔ چنین درگیری‌های مداوم داخلی و تکیهٔ هر یک از طرفین بر کمک ترک‌ها سرانجام بیشتر نواحی آسیای صغیر به دست ترکان سلجوقی افتاد و ضمیمهٔ سلطان‌نشین روم در مرکز ایکونیوم (قونیهٔ امروزی در ترکیه) شد.

نیکه‌فوروس سوم که می‌دید دیگر نه می‌تواند امپراتوری را از فروپاشی نجات دهد و نه توان حفظ موقعیت خود به‌عنوان فرمانروا را دارد، در ۴ آوریل ۱۰۸۱ از قدرت کناره‌گیری نمود و به صومعهٔ پریبلپتوس در قسطنطنیه پیوست و در همان سال نیز درگذشت. پس از او آلکسیوس یکم کومننوس به عنوان فرمانروای جدید بر تخت امپراتوری بیزانس نشست.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
آلکسیوس یکم


دوران ۱ آوریل ۱۰۸۱ - ۱۵ اوت ۱۱۱۸
تاجگذاری ۴ آوریل ۱۰۸۱
نام کامل آلکسیوس کومننوس
زادروز ۱۰۴۸
زادگاه کنستانتینوپول، بیزانس
(استانبول امروزی در ترکیه)
مرگ ۱۵ اوت ۱۱۱۸ (۶۲ سال)
محل مرگ کنستانتینوپول
پیش از ژان دوم کومننوس
پس از نیکه‌فوروس سوم
همسر ایرنه دوکاس
دودمان دودمان کومننی
پدر ژان کومننوس
مادر آنا دلاسنا


آلکسیوس یکم با عنوان کامل آلکسیوس یکم کومننوس(به یونانی: Ἀλέξιος Α' Κομνηνός)(به انگلیسی: Alexios I Komnenos) (زادهٔ ۱۰۴۸ - درگذشتهٔ ۱۵ اوت ۱۱۱۸) امپراتور بیزانس از ۱۰۸۱ تا ۱۱۱۸ در زمان نخستین جنگ‌های صلیبی بود. او دودمان کومننی را بنیاد نهاد و با شکست نورمان‌ها و ترک‌ها توانست تاحدی قدرت را در سدهٔ یازدهم میلادی به امپراتوری بیزانس بازگرداند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
  • سال‌های نخستین و رسیدن به قدرت

آلکسیوس سومین پسر ژان کومننوس از خانوادهٔ برجستهٔ کومننوس و برادرزادهٔ ایزاک یکم کومننوس (امپراتور بیزانس از ۱۰۵۷ تا ۱۰۵۹) بود. او در عین‌حال یکی از نجیب‌زادگان نظامی‌ای بود که خواهان به‌کارگیری امکانات دفاعی مؤثرتر علیه دشمنان، بویژه علیه ترک‌هایی شده بود که آناتولی مرکزی و استان‌های شرقی امپراتوری را مورد تاخت و تاز خود قرار داده بودند. او توانمندی‌های بالای نظامی خود را در فاصلهٔ سال‌های ۱۰۶۸ تا ۱۰۸۱ در دوران فرمانروایی‌های کوتاه‌مدت رومانوس چهارم، میخائیل هفتم و نیکه‌فوروس سوم به نمایش گذارد و سپس با کمک برادرش ایزاک و مادر نیرومندش آنا دلاسنا و با حمایت خانوادهٔ قدرتمند همسرش ایرنه دوکاس، در ۱۰۸۱ نیکه‌فوروس سوم را از قدرت خلع و خودش امپراتوری را در دست گرفت و در ۴ آوریل همان سال با عنوان آلکسیوس یکم تاجگذاری کرد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
صفحه  صفحه 101 از 229:  « پیشین  1  ...  100  101  102  ...  228  229  پسین » 
فرهنگ و هنر

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA