انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
فرهنگ و هنر
  
صفحه  صفحه 105 از 229:  « پیشین  1  ...  104  105  106  ...  228  229  پسین »

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون


مرد

 
نیکولائوس کانابوس
دوران ۲۵ یا ۲۷ ژانویه - ۵ فوریه ۱۲۰۴
مرگ ۸ فوریه ۱۲۰۴
پیش از آلکسیوس پنجم
پس از ایزاک دوم و آلکسیوس چهارم


نیکولاس کانابوس یا نیکولائوس کانابوس(به یونانی: Νικολαος Καναβος)(به انگلیسی: Nicholas Kanabus) در ۲۵ یا ۲۷ ژانویهٔ ۱۲۰۴ از سوی شورایی متشکل از سنای بیزانس، کشیش‌ها و مردم قسطنطنیه و در تقابل با امپراتوری مشترک ایزاک دوم و آلکسیوس چهارم به‌عنوان امپراتور بیزانس انتخاب شد.

نیکولاس نجیب‌زاده‌ای جوان و احتمالاً از خویشان امپراتوران آنجلی بود که پس از سه روز بررسی نامزدهایی که تمایلی به فرمانروایی نداشتند و علی‌رغم میلش انتخاب شد. با این حال او قدرت امپراتوری زیادی نداشت و حاضر نشد تا از ایاصوفیه خارج شود.

آلکسیوس پنجم در ۱۲۰۴ امپراتوران ایزاک دوم و آلکسیوس چهارم را از قدرت خلع و خود قدرت را در دست گرفت. او سپس به نیکولاس چنین وعده داد که مقامی والا را به او در دولت خود اعطا کند. اما نیکولاس شرایط او را نپذیرفت. پس آلکسیوس او را در پنجم فوریه همان سال زندانی کرد و فرمان داد تا او را همراه با آلکسیوس چهارم خفه کنند (این احتمال نیز وجود دارد که او را گردن زده باشند).

نیکتاس کونیاتسِ تاریخ‌نگار، نیکولاس را مردی مهربان و باهوش توصیف کرده است.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
آلکسیوس پنجم


دوران ۱۲۰۴
نام کامل آلکسیوس پنجم دوکاس مورتزوفلوس
مرگ نوامبر ۱۲۰۴
محل مرگ کنستانتینوپول، بیزانس
(استانبول امروزی در ترکیه)
پیش از کنستانتین لاسکاریس (نیقیه)
Michael I Komnenos Doukas
Alexios I of Trebizond
Baldwin I of Constantinople
پس از آلکسیوس چهارم و ایزاک دوم
نیکولائوس کانابوس


آلکسیوس دوکاس مورتزوفلوس (به یونانی: Ἀλέξιος Δούκας Μούρτζουφλος) با عنوان آلکسیوس پنجم دوکاس یا به‌طور کامل آلکسیوس پنجم دوکاس مورتزوفلوس(به انگلیسی: Alexios V Doukas) (درگذشتهٔ نوامبر ۱۲۰۴) امپراتور روم شرقی (بیزانس) برای مدت کوتاهی در ۱۲۰۴ بود.


آلکسیوس دوکاس داماد امپراتور پیشین آلکسیوس سوم آنجلوس بود. او در ۱۲۰۴ رهبری شورشی موفقیت‌آمیز علیه امپراتوران وقت، ایزاک دوم و پسرش آلکسیوس چهارم که به دنبال چهارمین جنگ صلیبی بار دیگر به قدرت بازگشته بودند و توسط صلیبیون حمایت می‌شدند را برعهده گرفت. این شورش در ژانویهٔ ۱۲۰۴ به‌بار نشست، آلکسیوس چهارم و پدرش از قدرت برکنار و زندانی شدند و آلکسیوس دوکاس دوران حکومت ۴ ماههٔ خود را با عنوان آلکسیوس پنجم آغاز نمود. به فرمان او آلکسیوس چهارم را خفه کردند و ایزاک دوم نیز چندی بعد در همان سال در زندان درگذشت.

آلکسیوس پنجم را آخرین امپراتور بیزانس پیش از سرنگونی و نقسیم آن سرزمین به‌دست صلیبیون می‌دانند. او که رهبری گروه‌های ضد لاتین را در قسطنطنیه برعهده داشت، بدهی‌های آلکسیوس چهارم به صلیبیون را انکار نمود و از آنان خواست تا آنجا را ترک نمایند. اما صلیبیون در مقابل اقدام به محاصرهٔ شهر کردند و آلکسیوس پنجم سه روز پس از این محاصره در ۱۲ آوریل ۱۲۰۴ از قسطنطنیه گریخت و به آلکسیوس سوم تبعیدی پیوست. اما آلکسیوس سوم چشمان او را کور نمود.

آلکسیوس پنجم سرانجام در نوامبر ۱۲۰۴ به‌دست صلیبیون اسیر شد. آنها او را به جرم قتل آلکسیوس چهارم به مرگ محکوم کرده، به بالای یکی از ستون‌های قسطنطنیه بردند و با پرت کردنش به پایین او را کشتند.


پایان ۳۹۵ تا ۱۰۲۴(امپراتوری بیزانس)
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
۱۰۲۴ تا ۱۲۶۱ (امپراتوری نیکائه‌آ)
  • کنستانتین لاسکاریس
  • تئودور یکم
  • ژان سوم
  • تئودور دوم
  • ژان چهارم

این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
کنستانتین لاسکاریس
دوران ۱۲۰۴ - ۱۲۰۵
زادروز ?
زادگاه کنستانتینوپول، امپراتوری بیزانس
مرگ ۱۲۰۵ (احتمالاً)
پیش از تئودور یکم لاسکاریس
پس از آلکسیوس پنجم
دودمان -
پدر مانوئل لاسکاریس
مادر یوانا کاراتزاینا


کنستانتین لاسکاریس(به یونانی: Κωνσταντίνος Λάσκαρης)(به انگلیسی: Constantine Laskaris) امپراتور بیزانس به‌مدت چند ماه در ۱۰۲۴ تا اوایل ۱۲۰۵ بود. با این حال در مورد درستی این موضوع اختلاف نظر وجود دارد و همین اختلاف سبب شده است تا کنستانتین لاسکاریس در بیشتر موارد جزو امپراتوران بیزانس شمرده نشود.

کنستانتین از نجیب‌زادگان نامشهور بیزانس بود و به‌همین سبب اطلاعی در مورد زندگی او تا پیش از چهارمین جنگ صلیبی در دست نیست.

تئودور لاسکاریس ، برادر کنستانتین با خانوادهٔ سلطنتی وصلت کرده بود و داماد آلکسیوس سوم، امپراتور بیزانس شده بود. او در نخستین دوره از محاصرهٔ قسطنطنیه در ۱۲۰۳ فرماندهی ارتشیان حاضر را علیه صلیبیون برعهده داشت اما موفقیتی در شکست حصر شهر به دست نیاورد. او سپس از برادرش کنستانتین خواست تا علیه بورگوندی‌ها دست به حمله زند که او نیز موفقیتی نداشت و در نهایت دستگیر شد، اما پس از چندی آزاد گردید.

صلیبی ون در ۱۲ آوریل ۱۲۰۴ موفق به فتح قسطنطنیه شده و شروع به غارت شهر کردند. از آنجا که آلکسیوس پنجم، امپراتور وقت از شهر گریخته بود پس مردم در ایا صوفیه گردآمدند تا امپراتور جدیدی را انتخاب کنند و در نهایت از میان دوگزینهٔ کنستانتین لاسکاریس و کنستانتین دوکاس، لاسکاریس را برگزیدند، با این حال کنستانتین از پوشیدن جامهٔ امپراتوری خودداری کرد. سپس ژان دهم، اسقف اعظم قسطنطنیه او را به کنار یک میل سنگی به نام میلیون در این شهر هدایت کرد و کنستانتین از جمعیت گردآمده در آنجا خواست تا با تمام توانشان در برابر تجاوز لاتین‌ها ایستادگی نمایند. اما مردم حاضر نبودند در چنین شرایطی جانشان را به خطر بیندازند و کنستانتین به‌ناچار از وارانژی‌ها تقاضای یاری نمود. آنها پذیرفتند تا در ازای دستمزد بیشتر برای بیزانس بجنگند با این حال به کنستانتین خیانت کرده و با مشاهدهٔ صلیبیون جوشن‌پوش گریختند. کنستانتین لاسکاریس که همه‌چیز را از دست رفته می‌دید دیگر ماندن در پایتخت را جایز ندانست و او هم در نخستین ساعات ۱۳ آوریل ۱۲۰۴ قسطنطنیه را ترک نمود.

با این حال یونانیان به فرماندهی تئودور لاسکاریس خیلی زود در صدد مقاومت در برابر متجاوزان لاتین برآمدند و کنستانتین نیز به آنان پیوست. هانری فلاندرز در ۱۲۰۵ شهر مهم آدرامیتیوم را تصرف کرد و تئودور که در صدد تغییر این شرایط بود کنستانتین را به‌عنوان فرماندهٔ سپاه همراه با لشکر عظیمی به سوی شهر روانه ساخت. با این حال فلاندرز که از طریق منابع ارمنی به این حمله پی برده بود خود را آمادهٔ رویارویی با یونانیان ساخت. در ۱۹ مارس ۱۲۰۵ جنگ بین دو طرف در نزدیکی شهر اشغال‌شده درگرفت که به شکست سنگین کنستانتین و نیروهای یونانی انجامید و بسیاری از آنان کشته و یا دستگیر شدند.

از سرنوشت کنستانتین نیز پس از این نبرد اطلاعی در دست نیست و احتمال دارد که او نیز کشته و یا دستگیر شده باشد.


تنها منبعی که رسیدن کنستانتین لاسکاریس به امپراتوری را بیان کرده شاهدی عینی به نام نیکِتاس کونیاتِس است که وقایع مربوط به سقوط قسطنطنیه را تعریف کرده است. اما باتوجه به جایگاه پایینتر کنستانتین نسبت به برادرش تئودور لاسکاریس، در بارهٔ درستی این ادعا اختلاف نظر وجود دارد و افرادی همچون سر استیون رانسیمن و دانلد کوئلر معتقدند که در اصل این تئودور بود که در کلیسای ایا صوفیه به امپراتوری بیزانس رسید و نه برادرش کنستانتین. همچنین کنستانتین بر خلاف دیگر امپراتوران بیزانس فاقد عددی در انتهای نامش است چون اگر او را کنستانتین یازدهم نامیده بودند پس کنستانتین یازدهم پالایولوگوس، آخرین امپراتور بیزانس باید کنستانتین دوازدهم نامیده می‌شد که چنین نیست.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
تئودور یکم لاسکاریس


دوران ۱۲۰۸-۱۲۲۱/۱۲۲۲
زادروز پیرامون ۱۱۷۴
مرگ نوامبر ۱۲۲۱ یا ۱۲۲۲
محل مرگ نیقیه، امپراتوری نیقیه
(ایزنیک امروزی در ترکیه)
پیش از ژان سوم دوکاس واتاتزس
پس از آلکسیوس سوم یا کنستانتین لاسکاریس
دودمان دودمان لاسکاری
دین مسیحی ارتدکس


تئودور یکم لاسکاریس(به یونانی: Θεόδωρος Α' Λάσκαρις, Theodōros I Laskaris)(به انگلیسی: Theodoros I Komnenos Laskaris) (زادهٔ پیرامون ۱۱۷۴ — درگذشتهٔ نوامبر ۱۲۲۱ یا ۱۲۲۲) نخستین امپراتور امپراتوری نیقیه (دولت در تبعید بیزانس) و وارث قانونی امپراتوری روم شرقی در دوران اشغال قسطنطنیه توسط نیروهای صلیبی بود.


  • سال‌های نخستین

تئودور لاسکاریس، داماد آلکسیوس سوم، امپراتور وقت بیزانس و جانشین او بود. آلکسیوس سوم خود با کودتا علیه برادرش ایزاک دوم به امپراتوری بیزانس رسیده بود و پس از در دست گرفتن قدرت، برادرش را کور و او را همراه با پسرش آلکسیوس (پسر ایزاک دوم و بعدتر امپراتور آلکسیوس چهارم) زندانی کرده بود. با این حال آلکسیوس موفق به فرار از زندان شد و به خواهر و شوهر خواهرش در آلمان پیوست و با دادن وعده‌هایی به فرماندهان صلیبیون آنها را مجاب نمود تا با کشاندن چهارمین جنگ صلیبی به قسطنطنیه، او و پدرش را بار دیگر به قدرت بازگردانند.

نقشهٔ آلکسیوس نتیجه‌بخش بود و نیروهای صلیبی قسطنطنیه، پایتخت امپراتوری بیزانس را در ۱۲۰۴ به اشغال خود درآوردند و آلکسیوس و پدرش ایزاک بار دیگر قدرت را در دست گرفتند. آلکسیوس سوم نیز با گنجینه‌هایی که تا حد توانش برداشته بود به تراکیه گریخت.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
  • امپراتوری نیقیه

به‌دنبال فتح پایتخت توسط صلیبیون، تئودور لاسکاریس گروهی از فراریان و پناه‌جویان بیزانسی را نخست در بروسا و سپس در نیکیا (نیقیه) در بسفر در آسیای صغیر گردهم آورد و دولت بیزانسی جدیدی را تشکیل داد. او سپس در ۱۲۰۸ عنوان امپراتور تئودور یکم را برای خود برگزید و پس از آن نه‌تنها به دفاع از امپراتوری نوپای خود در برابر نیروهای صلیبی برآمد، بلکه همزمان آن را در برابر تهدیدهای داوید کامننوس، امپراتور یونانی رقیب خود در ترابوزان در شرق دریای سیاه و همچنین ترکان سلجوقی در شرق نیقیه نیز محافظت می‌نمود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
  • درگیری با آلکسیوس سوم و کیخسروی یکم

آلکسیوس سوم که در این مدت تلاش‌هایش برای بازپس‌گیری تاج و تختش به شکست انجامیده بود سرانجام از کیخسرو یکم، سلطان سلجوقی روم پناه خواست و او نیز آلکسیوس را پیش خود پذیرفت. آنها سپس مدعی امپراتوری نیقیه و خواهان کناره‌گیری تئودور یکم از قدرت شدند که با مقاومت او همراه شد. پس کیخسرو و آلکسیوس سوم ارتشی گرد آورده و در بهار ۱۲۱۱ به امپراتوری نیقیه یورش بردند که در نهایت به شکست آنها انجامید. کیخسرو در میدان نبرد کشته شد و آلکسیوس نیز دستگیر، زندانی و سپس به صومعه‌ای در نیقیه فرستاده شد که در همانجا نیز در همان سال درگذشت.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
  • ارتباط با لاتین‌ها و ونیزی‌ها

تئودور یکم پس از یک دوره درگیری نظامی با هانری فلاندرز، امپراتور لاتین‌تبار قسطنطنیه عهدنامهٔ صلحی را در حدود ۱۲۱۴ با او امضا نمود که مرزهای امپراتوری یونانی نیقیه و امپراتوری لاتینی قسطنطنیه در آن مشخص شده بود. تئودور سپس بخش عظیمی از قلمرو ترابوزان را ضمیمهٔ خاک خود نمود. او همچنین پس از مرگ هانری فلاندرز در ۱۲۱۶ برای تقویت روابط خود با امپراتوری لاتین با ماریا، دختر امپراتریس یولاند به‌عنوان سومین همسر خود ازدواج نمود و در ۱۲۱۹ پیشنهاد داد تا روحانیون یونانی و لاتینی با یکدیگر در نیقیه به‌منظور بررسی اتحاد دو کلیسای ارتدکس و کاتولیک دیدار نمایند.

تئودور سپس در اوت ۱۲۱۹ توافقنامهٔ تجاری سودمندی را با ونیزی‌ها در قسطنطنیه امضا نمود و کمی پیش از مرگش با رابرت کورتنی، پسر یولاند و امپراتور بعدی لاتین که تئودور دخترش اودوسیا را به همسری او درآورده بود بر سر مسایل مربوط به دو طرف مذاکره کرد.


  • مرگ

تئودور یکم در ۱۲۲۱ یا ۱۲۲۲ درگذشت و پس از او دامادش با عنوان ژان سوم به امپراتوری نیقیه رسید.



پایان تئودور_یکم_لاسکاریس
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
ژان سوم دوکاس واتاتزس


دوران ۱۲۲۲-۱۲۵۴
نام کامل یوآنس دوکاس واتاتزس
زادروز پیرامون ۱۱۹۳
زادگاه امپراتوری بیزانس
مرگ ۳ نوامبر ۱۲۵۴
محل مرگ نیمفایون
(کمال‌پاشای امروزی در ترکیه)
پیش از تئودور دوم لاسکاریس
پس از تئودور یکم لاسکاریس
دودمان دودمان لاسکاری
فرزندان تئودور دوم
دین مسیحی ارتدکس


ژان سوم یا یوآنس سوم با عنوان کامل ژان سوم دوکاس واتاتزس(به یونانی: Ιωάννης Γ΄ Δούκας Βατάτζης, Iōannēs III Doukas Vatatzēs)(به انگلیسی: John III Doukas Vatatzes) (زادهٔ پیرامون ۱۱۹۳ — درگذشتهٔ ۳ نوامبر ۱۲۵۴) امپراتور نیقیه از ۱۲۲۲ تا هنگام مرگش در ۱۲۵۴ بود. او در طول دوران حکومتش با به‌دست آوردن قلمروهای بیشتر، تشویق رشد اقتصادی و حمایت از احیای فرهنگی، راه را برای بازپس‌گیری قسطنطنیه از امپراتوران لاتین و تشکیل دوبارهٔ امپراتوری بیزانس هموار ساخت.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
  • سال‌های آغازین و رسیدن به قدرت

ژان اشراف‌زاده‌ای بیزانسی بود که با ایرنه، دختر تئودور یکم لاسکاریس، نخستین امپراتور نیقیه ازدواج کرد و پس از مرگ تئودور با عنوان ژان سوم بر تخت امپراتوری نشست. اما این تغییر قدرت با مخالفت آلکسیوس و ایزاک، برادران تئودور مواجه گردید و جنگی داخلی میان آنها درگرفت. با این حال ژان توانست آنها را در ۱۲۲۳ شکست دهد و پس از دستگیر کردن فرمان به کور کردن و زندانی کردنشان را داد. دو سال بعد، او توانست نیروهای لاتینی را که از رقبای او حمایت می‌کردند نیز شکست داده و آسیای صغیر را تحت تسلط خود درآورد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
صفحه  صفحه 105 از 229:  « پیشین  1  ...  104  105  106  ...  228  229  پسین » 
فرهنگ و هنر

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA