انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
فرهنگ و هنر
  
صفحه  صفحه 126 از 229:  « پیشین  1  ...  125  126  127  ...  228  229  پسین »

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون


مرد

 
نوشته‌های مورخین
در هر حال این واقعه به طوری که از نوشته‌های مورخین دیده می‌شود، گوینده رفتار خیلی سخت و بی رحمانه شاپور با امپراتور اسیر بوده است. توضیح آنکه شاپور او را به بندگی و خدمت گذاری واداشت و دست‌های او را زنجیر کرده، هنگام سوارشدن پای خود را بر پشت والرین می‌گذاشت و بالاخره بعد از این که والرین از شدت محن و غصه مرد، پوست او را کنده از کود دامی پر کرده و در معبدی پارسی به یادگاری حفظ و نگاه داشتند. ادوارد گیبون صحت‌وسقم این داستان را زیر سؤال می‌برد. او می‌افزاید هر سرنوشتی که وی در ایران بدان دچار شد، این یک چیز قطعی است که وی تنها امپراتور روم بود که به دست دشمن افتاد و مابقی عمرش را در اسارت گذراند.

مورخان رومی این حادثه را نتیجه خیانت یکی از افسران سپاه والرین موسوم به ماکریانوس می‌دانستند که می‌خواست مقام امپراتوری روم را از آن خود سازد. اما این گفته باور کردنی نیست و بوی تعصب از آن به مشام می‌خورد. نکته‌ای که مسلم است آن‌که گرفتاری و اسارت و درهم شکسته شدن نیروی والرین توسط شاپور اول، موجب ازدیاد شوکت ساسانی در آن دوران گردیده. بنا به نوشته ی مورخان قدیم، شاپور والرین را در قید و بند و غل و زنجیر نهاد و کمال زجر و خشونت را درباره وی روا داشت. اما مورخان و پژوهشگران امروز برآنند که این روایت ساخته و پرداخته ی وقایع نگاران کلیسایی است که در آن زمان با ایران و ایرانی کینه و دشمنی داشتند و می‌خواستند با انتشار اینگونه گفتارها، ایرانیان را خوار و بی مقدار سازند. یکی از طرفداران عقیده ی اخیر، یوستی پژوهشگر معروف است که پس از رد اتهامات بر شمرده، چنین می‌گوید: شاپور از وجود اسیران رومی در بنای پل شوشتر و سد شادروان استفاده کرده است.

شاپور پس از اسارت والرین، یکی از بزرگان انطاکیه به نام سیریادیس را به امپراتوری روم برگزید. سپس از فرات گذشت و در آسیای صغیر یه پیشرفتهای نمایانی نائل آمد، شهر مازاکا در کاپادو کیه را متصرف شد و چون از کاپادوکیه و نقاط دیگر آسیای صغیر فراغت یافت، در صدد فتح تدمر (پالمیرا)بر آمد. تدمر که بر سر راه بین‌النهرین به دمشق قرار داشت، توسط امپراتور روم دقیانوس بنا شده و همین موقعیت جغرافیایی، موجب گسترش بازرگانی آن شهر گردیده بود. بازرگانان کالاهای خود را در شهر مزبور متمرکز ساخته از آنجا به نقاط مختلف بازارهای شرق می‌فرستادند. هنگامی که شاپور عازم شامات بود، اذینه حکمران تدمر تحفه‌ها و هدایای گرانبهایی نزد او فرستاد. اما بطوریکه نوشته‌اند، پادشاه ساسانی پیشکشهای وی را نپذیرفت و فرستادگان وی را به فرات افکند. این کار بر اذینه گران آمد و وقتی که شاپور پس از جنگ با رومیان از راه آسیای صغیر به ایران باز می‌گشت، گروهی از عربان به فرمان اذینه با رو بنه‌ی او را به غارت بردند و سپاهیان ایران با تحمل رنج و مشقت فراوان و دادن تلفات بسیار به ایران بازگشتند. علاوه بر آن، اذینه به تعقیب آنان شتافت، تیسفون را به محاصره درآورد، پس از آنکه زیانهای فراوانی به آن شهر وارد آورد، بیشتر شهرهای شامات را از فرمانروایان ایرانی گرفت، با گالینوس فرزند والرین، که به امپراتوری روم رسیده بود، متحد شد و دولت روم او را به لقب اگوستوس ملقب ساخت. هنوز چیزی از این مقدمات نگذشته بود که اذینه کشته شد و دخترش ملکه زنوبیا که پس از او به سلطنت رسیده بود، برای حفظ کشور خویش در برابر آسیب‌هایی که ممکن بود از سوی روم بر آن وارد آید، صلاح کار خود را در دوستی با ایران دید. اما اتخاذ این روش برای زنوبیا سودی ببار نیاورد، اورلیان امپراتور روم او را اسیر کرد و به روم برد.



پایان نبرد_ادسا
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
نبرد سنجار


نبرد سنجار بخشی از جنگ‌های ایران و روم بود که در زمان شاپور دوم شاهنشاه ساسانیان روی داد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
محاصره ی آمِد


محاصرهٔ آمِد هنگامی رخ داد که امپراتوری ساسانی، در زمان پادشاهی شاپور دوم، شهر رومی امیدا را در سال ۳۵۹ میلادی به محاصره خود در آورد.

در این نبرد امیانوس مارسلینوس، یک مورخ یونانی از انطاکیه که افسر ارتش روم بود، محاصره شهر امیدا را در کتاب خود (Res Gestae) توصیف کرده است.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
پیش زمینه
  • ساسانیان

هنگامی که شاپور دوم کنترل امپراتوری ساسانی را بدست گرفت، تلاش‌های جدیدی را برای بازپس گرفتن مناطقی که امپراتوری روم تصرف کرده بود، آغار کرد. او پس از شکست دادن اعراب در جنوب، برای مقابله با نیروهای عشایری که برجسته ترین آن‌ها خیونان بودند راهی شرق شد. پس از یک نبرد طولانی مدت (۳۵۳-۳۵۸)، خیونان مجبور شدند تا صلح را بپذیرند و پادشاه آن‌ها،گرومبات، شاپور دوم را در جنگ با رومی‌ها همراهی کند. در سال ۳۵۸میلادی رومی‌ها برای جلوگیری از حمله شاپور به بین النهرین شکست خوردند. بنابراین شاپور تصمیم گرفت سال بعد حمله کند. شاپور نبرد غربی را در سال ۳۵۹ آغاز کرد.

  • امپراتوری روم

امپراتور کنستانتیوس دوم به طور فزاینده‌ای به وفاداری ژنرال اورسیسینوس شک کرده بود. در نتیجه، امپراتور، فرماندهی نیروهای رومی در شرق را به ژنرالش نداد و به جایش او را به سابینیانوس فرستاد. همانوطور که خبر حمله ارتش ساسانی گسترش می‌یافت، جمعیت غیر نظامی در منطقه به وحشت می‌افتادند. به دنبال این ترس و وحشت، چندین لژیونر رومی با آشفتگی و ترس از پیشروی نیروهای ساسانی، برای در امان بودن به شهر امیدا پناه بردند. این گروه فراری شامل Legio XXX Ulpia Victrix و Legio X Fretensis می‌شدند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
مقدمات محاصره
به نظر می‌رسد نقشه نیروهای ساسانی، دور زدن قلعه‌های مستحکم (مانند: نصیبین) و سپس حرکت با پاهای پیاده به طرف سوریه بود. وقتی ارتش ساسانی به شهر امیدا نزدیک شد، برای حمله به شهر تحریک شد. این واقعه زمانی اتفاق افتاد که پسر گرومبات که در حال بازرسی استحکامات دفاعی شهر امیدا بود، به وسیله یک تیرکمان که از پادگان شهر پرتاب شد کشته شد. ارتش ساسانی با برج‌های محاصره کننده به طرف شهر حمله ور شد و تلاش کرد شهر را خیلی سریع به تصرف خود در آورد اما تا حد زیادی ناموفق بودند و موفق به کسب یک پیروزی سریع نشدند. شاپور به منطور دلجویی از متحد خود (گرومبات) متعهد بود تا شهر را هر چه زودتر به تصرف خود در آورد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
محاصره


محاصرهٔ شهر ۷۳روز طول کشید.شاپور چندین بار تلاش کرد شهر را تصرف کند اما هر بار با شکست مواجه می‌شد.بارها، برج‌های محاصره کنندهٔ ارتش ساسانی توسط رومیان به آتش کشیده شدند.در طول محاصره،طاعون در شهر امیدا شیوع یافت اما پس از ده روز به وسیلهٔ باران نور از بین رفت.یک روز قبل از تصرف شهر،امیانوس مارسلینوس از ملطیه فرار کرد و پس از آن به انطاکیه بازگشت.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
پیامد


پس از تصرف شهر،شاپور به پیشروی‌های خود ادامه داد و شهر سینگارا را نیز تسخیر کرد و سال بعد قلعه‌های دیگری را به تصرف خود در آورد.در سال ۳۶۳ میلادی،امپراتور ژولیان در راس یک ارتش نیرومند،به سمت تیسفون پیشروی کرد اما در نبردی کشته شد.جانشین او،ژوویان،قرارداد صلحی را امضا کرد که طبق آن ایالت‌های دجله و نصیبین ( مجوعا پنج ایالت)،به امپراتوری ساسانی واگذار گردید و رومی‌ها قول دادند که دیگر در امور ارمنستان دخالت نکنند.


پایان محاصره آمد
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
نبرد تیسفون (۳۶۳)


نبرد تیسفون، نبردی میان امپراطوری ایران ساسانی و امپراطوری روم است که در سال ۳۶۳ میلادی در تیسفون و سپس سامرا رخ داده است. این نبرد از آن باب سرنوشت‌سازاست که ارزش آن به کیان سرزمین ایران می‌باشد. زیرا امپراطوری روم در حال تصرف پایتخت ایران و پایان هشتصد سال امپراطوری ایران بود.

سی‌ام ماه می سال ۳۶۳ میلادی (هشتم خرداد) در کنار دجله، در محلی که اینک شهر بغداد است و نه چندان دور از شهر تیسفون (مرکز مدائن هفت‌گانه)، پایتخت امپراتوری ایران شاهد نبرد سخت ۶۰ هزار لژیونر رومی با ۶۵ تا ۸۰ هزار سرباز ایرانی به فرماندهی سپهبد مرنا بود. فرماندهی رومیان را ژولیان (فلاویوس کلودیوس ژولیانوس) امپراتور روم شخصاً برعهده داشت. مارسلیوس مورخ یونانی (متولد ۳۳۰ و متوفا در ۳۹۱ میلادی) که به عنوان یک افسر ارتش روم ناظر صحنه‌های جنگ بود شرح نبرد، علل و نتایج آن را برنگاشته است. به نوشته وی، پس از درگذشت کنستانتین دوم در سوم نوامبر ۳۶۱ در ترسوس که در قسطنطنیه دفن شد ژولیان جانشین او، وارث مساعی او برای پیشگیری از ادامه تصرف قلمرو رومیان در مشرق زمین توسط شاپور دوم (ذوالاکتاف) شاه وقت ایران از دودمان ساسانی شده بود. وی پنجم مارس سال ۳۶۳ میلادی از فرصت دور بودن شاپور از پایتخت استفاده کرد و با ۹۰ هزار لژیونر عازم ایران شد. شاپور دوم برای سرکوب کردن باقی‌مانده طوایف هون به آن سوی ورارود (آسیای میانه) رفته بود. شاپور قبلاً دوبار دست به حمله نظامی به قلمرو کنستانتین دوم زده و دست رومیان را از مناطق متعدد در آسیای غربی کوتاه کرده بود. ژولیان در رسانیدن خود به پشت دیوارهای پایتخت ایران به قدری شتاب کرد که منتظر پیوستن ۳۰ هزار تن از نظامیانش نشد که آنان را قبلاً روانه ارمنستان ساخته بود. شاپور دوم پس از آگاه شدن از لشکرکشی ژولیان، با عجله عزم بازگشت به پایتخت کرد و تا رسیدن خود با واحدهای اصلی ارتش، سپاه سپهبد مرنا را مامور متوقف ساختن ژولیان کرده بود. سپهبد مرنا در نبرد بیست و نهم ماه مه موفق به متوفق ساختن ژولیان شد که قصد او تصرف پایتخت ایران زمین بود. افسران ژولیان که متوجه نزدیک شدن شاپور دوم با سواره نظام زره پوش و به نوشته مارسه لیوس، دارای زره و سلاحهایی به شکل «کاتافراکتCataphract (یونانی) و کلیباناریClibanarii(رومی) و واحدهای فیل سوار زوبین انداز شده بودند از ژولیان خواستند که تا رسیدن ۳۰ هزار سرباز کمکی به سامرا عقب نشینی کند که پذیرفت، ولی شاپور و مرنا از تعقیب او دست برنداشتند و ۲۶ ژوئن (۲۷ روز بعد) در حاشیه سامرا نیروهای رومی را پیش از این که به صورت هلال آرایش یابند به محاصره درآوردند. در جریان جنگ، یک سرباز ایرانی زوبین (نیزه کوتاه ـ سر نیزه که از دور به سوی دشمن پرتاب می‌شد) به سوی ژولیان پرتاب کرد که بر پهلوی او نشست و چند ساعت بعد درگذشت. در پی در گذشت ژولیان، ژنرالهای رومی ژوویان را به سمت امپراتور موقت انتخاب کردند که وی چون توان و استعداد جنگیدن در نیروهای رومی ندید با شاپور صلح کرد و از پنج منطقه بزرگ در شرق مدیترانه و هرگونه ادعای روم در ارمنستان صرف نظر کرد و متعهد شد که شخصاً به مناطق پنجگانه مراجعه کند و به دست خود پرچم ایران در آنجا برافرازد که چنین کرد و این عمل در تاریخ امپراتوری روم یک تحقیر خوانده شده است. شاپور دوم که ۷۰ سال بر ایران حکومت کرد و شهر نیشابور را در خراسان ساخت به روش شاپور اول، دستور داد که مجسمه‌هایی بسازند که کشتگان رومی را در زیر پای سواره نظام ایران نشان دهد تا این پیروزی هرگز فراموش نشود و به سان شاپور اول، اسیران رومی را هم برای کار کشاورزی به خوزستان فرستاد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
نبرد سامرا


نبرد سامرا در ژوئن ۳۶۳ میلادی و در پی حملهٔ ژولیان-امپراتور روم- به ایران ساسانی رخ‌داد. این جنگ نتیجه‌ای قطعی در پی نداشت، ولی ژولیان در میانهٔ میدان نبرد کشته‌شد و سپاه روم را بی امپراتور گذارد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
جنگ آناستازی


جنگ آناستازی نام درگیری‌های میان ایران و روم در زمان ساسانیان و میان سال‌های ۵۰۲ تا ۵۰۶ میلادی است. از سال ۴۴۰ میلادی این نخستین برخورد بزرگ میان امپراتوری روم شرقی و ایران بود و خود زمینهٔ جنگ‌های دامنه‌دار دو قدرت جهان باستان را برای صد سال آینده فراهم‌آورد.

این جنگ پس از صلحی دراز رخ‌داد. قباد یکم -که در قبال یاری‌رساندن به هپتالیان برای رسیدن به تاج‌تخت، وامدار ایشان بود- نیاز بسیاری به منابع مالی داشت. طغیان دجله نیز سبب قحطی و تنگدستی گشته‌بود. قباد دست به دامان آناستاسیوس یکم امپراتور روم شرقی گشت، ولی آنگاه آناستاسیوس از یاری ایرانیان خودداری نمود، قباد کوشید به زور متوسل‌گردد.

در ۵۰۳ میلادی ارزروم-یکی از منطق مرزی- با پشتیبانی نیروهای بومی به دست قباد افتاد. رومیان به زودی شهر را پس گرفتند، ولی سپاهیان قباد آمد را در پاییز و زمستان همان سال محاصره نمودند. پس از شهربندان بی‌حاصل ایرانیان به اسروئن تاختند و رها نیز به همان شکل به محاصره درآمد. در ۵۰۴ میلادی در پی تاخت هون‌ها به ارمنستان دو طرف به طور موقت دست از جنگ کشیدند. پس از آن بر اثر بدگمانی باز هم درگیری‌هایی میان دو سوی درگیر رخ‌داد، ولی سرانجام در ۵۰۶ پیمان صلحی بسته‌شد. برپایهٔ این پیمان دو طرف تا هفت سال را در آشتی می‌ماندند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
صفحه  صفحه 126 از 229:  « پیشین  1  ...  125  126  127  ...  228  229  پسین » 
فرهنگ و هنر

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA