انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 10 از 16:  « پیشین  1  ...  9  10  11  ...  15  16  پسین »

Genetics| ژنتیک


مرد

 
پیش بینی و معرفی


ساختار سوم .RNA تلومراز انسان.



ترکیب ساختاری شبه گره به خاطر حساسیت متن و طبیعت پیچیده با محاسبات بیولوژیکی قابل تشخیص نیست. بازهای جفت شده در شبه گره ها تودرتو نیستند، بلکه بازهای جفت شده ای هستند که در آن بخشی از دنباله با بخش دیگر آن هم پوشانی دارند. این موضوع پیش بینی وقوع و حضور شبه گره را در دنباله اسیدریبونوکلئیک (RNA) به کمک روش های برنامه ریزی پویا (Dynamic Programming)سخت می کند، این روش ها بر مبنای سیستم امتیاز دهی بازگشتی برای شناسایی بازهای جفت شده عمل می کنند و عموماً قدرت تشخیص شبه گره را ندارند. روش های جدید بر مبنای گرامرهای تصادفی مستقل از متن (stochastic context-free grammars) نیز مشکل روش های قبلی را دارند. روش های رایج پیش بینی ساختار دوم مانند Mfold و Pfold نیز ساختار شبه گره را تشخیص نمی‌دهند. امکان تشخیص کلاس های محدودی از شبه گره ها به کمک روش های برنامه ریزی پویا وجو دارد، اما این روش ها دقیق نیستند و از لحاظ پیچیدگی محاسباتی بدتر از الگوریتم های با عدم تشخیص شبه گره هستند. مسئله پیش بینی ساختار دوم با کمترین انرژی آزاد یک مسئله ان‌پی کامل است.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
مفهوم زیستی

برخی از پردازش های زیستی مهم به مولکول اسید ریبونوکلئیک (RNA) تکیه دارند و این مولکول از شبه گره ها تشکیل شده است. برای مثال مولفه اسید ریبونوکلئیک تلومراز (Telomerase RNA component) شامل یک شبه گره است که نقش آن بر عهده دارد. برخی از ویروس ها از ساختار شبه گره استفاده می کنند تا الگویی مانند tRNA به خود بگیرند و بتوانند به سلول میزبان نفوذ کنند. نواحی شبه گره در Rnase P از مناطق کلیدی در کل تکامل است.مولکول اسید ریبونوکلئیک (RNA) در ساختار سوم خود تعداد قابل توجهی شبه گره دارد.


پایان شبه گره
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
آزمایش های ژنتیکی
نمایش ژنتیکی
نمایش ژنتیک یا نمایاندن ژنتیکی یکی از روش کارها در آزمایشگاههای ژنتیک است که برای شناخت و گزینش جاندارانی به کار می‌رود که دارای رخ‌مانهٔ دلخواه آزمایشگر در یک جمعیت جهش‌یافته می‌باشند. از این رو،‌ نمایش ژنتیک گونه‌ای از نمایش رخ‌مانه‌ای می‌باشد. نمایش‌های ژنتیک داده‌های مهمی را دربارهٔ کارکرد ژن و همچنین دربارهٔ پدیده‌های مولکولی‌ای که تحت تاثیر فر‌آیندها و پدیده‌های زیستی قرار می‌گیرند، فرآهم می‌آورند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
نمایش رخ‌مانه‌ای
نمایش رخ‌مانه‌ای روش کار آزمایشگاهی‌ای است که برای پژوهش‌های زیست‌شناسی و کشف دارو و شناسایی ماده‌هایی مانند مولکول‌های کوچک، پپتیدها، و یا آران‌ای سرکوبگر که رخ‌مانهٔ یک یاخته یا یک جاندار را دگرگون می‌کنند، مناسب می‌باشد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
آزمایش گریفیت


فرایند آزمایش گریفیت که انجام عمل ترانسفورماسیون در باکتری مولد سینه‌پهلو را نشان داد.

آزمایش گریفیت یکی از آزمایش‌های مهم در تاریخ زیست‌شناسی است که در سال ۱۹۲۸ توسط فریدریک گریفیت انجام گرفت. بااینکه هدف آزمایش، یافتن واکسن برای بیماری سینه‌پهلو (ذات‌الریه) از طریق باکتری مولد این بیماری، استرپتوکوکوس نومونیا بود، نتایج این آزمایش از نظر علم ژنتیک اهمیت دارند و در آن دوران، سرآغازی برای مطالعهٔ ماده ژنتیک و عامل انتقال صفات بودند.


گریفیت، روی دو سویه از باکتری استرپتوکوکوس نومونیا کار می‌کرد. یکی از این دو سویه، دارای کپسول است که بیماری ایجاد می‌کند. کپسول این سویه، باکتری را از سیستم ایمنی محافظت می‌کند. سویهٔ مورد مطالعهٔ دیگر، بدون این کپسول است، که مولد بیماری نیست. هنگامی که گریفیت باکتری‌های کپسول‌دار را به موش تزریق کرد، موش به سینه‌پهلو مبتلا شد و مُرد. در حالی که با تزریق باکتری‌های بدون کپسول، موش زنده می‌ماند. او سپس باکتری‌های کپسول‌دار را با گرما از بین برد و باکتری‌های کشته‌شده را به موش تزریق کرد، موش‌ها زنده ماندند. از این سه مشاهده، نتیجه می‌شود که باکتری‌های کپسول‌دار بیماری‌زا و باکتری‌های بدون کپسول، غیربیماری‌زا هستند. از طرفی با حرارت دادن به باکتری‌های کپسول‌دار، کپسول آن‌ها دگرگونی یافته و از باکتری جدا می‌شد، اما مواد سازندهٔ آن به صورت اولیه و منسجم باقی می‌ماندند. پس کپسول به خودی خود عامل ایجاد بیماری و مرگ موش نبود.

نتیجهٔ غیرمنتظره و اصلی مشاهدات آزمایش گریفیت، هنگامی بود که او مخلوطی از باکتری‌های زندهٔ بدون کپسول و باکتری‌های کشته‌شدهٔ کپسول‌دار را وارد بدن موش کرد. پس از این کار، موش بیمار شده و از بین می‌رفت. پس از مرگ موش، گریفیت خون موش مرده را بررسی کرد و در آن باکتری کپسول‌دار زنده یافت. یعنی تعدادی از باکتری‌های بدون کپسول، «ترانسفورماسیون» حاصل کردند و به باکتری کپسول‌دار تبدیل شدند. ترانسفورماسیون، پدیده‌ای است که طی آن، باکتری مواد ژنتیکی را ار محیط خارج و از جاندار دیگر دریافت می‌کند و با استفاده از آن، در خصوصیات خود تغییر ایجاد می‌کند.

پس از این مشاهده، معلوم شد که عاملی که اطلاعات و دستورالعمل‌های ساخت کپسول را دارا بوده، از باکتری‌های کپسول‌دار مرده به باکتری‌های بدون کپسول زنده منتقل شده و به آن‌ها توانایی ایجاد کپسول داده‌است. در آن زمان این عامل که نوکلوئیک اسید از نوع آران‌ای بود، کشف و شناخته نشد. اما این مشاهدات پایه و آغازی برای کشف مادهٔ ژنتیک بود.


با این آزمایش مشخص شد که عامل ترانسفورماسیون، همان مادهٔ ژنتیک و عامل انتقال صفات در وراثت است. انتقال صفت «داشتن کپسول» از باکتری‌های کپسول‌دار مرده به باکتری‌های بدون کپسول زنده، ذهن پژوهشگران را به مسئلهٔ مادهٔ ژنتیک که معمایی دیرین بود، معطوف ساخت و کشف عامل انتقال صفات و ساختار آن را در آزمایش‌های بعدی توسط دیگر پژوهشگران ممکن نمود.


آزمایش های ژنتیکی
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
اختلالات مادرزادی
آرتروگریپوزیس


Drawing of an infant with arthrogryposis

آرتروگریپوزیس (Arthrogryposis) یا(AMC) یک بیماری ارثی نادر است که نوزاد دچار کنترکچرهای متعدد مفصلی، ضعف عضلات و فیبروز است.

معمولاً این بیماری هرچهار اندام را تاحدودی درگیر می‌سازد و ضعف عضلانی و محدودیت حرکتی ایجاد می‌کند. شیوع آن یک در هر سه هزار تولد زنده است.

علل متعددی احتمالاً موجب این بیماری می‌شوند مانند هایپرترمی جفت، عفونت جنین، کاهش مایع آمنیوتیک، علل نورولوژیک و... این بیماری انواع متعددی دارد.

درمان کامل این بیماری ناممکن است ولی اقداماتی مانند فیزیوتراپی، گچ گیری، آتل بندی و جراحی وضعیت بیمار را بهتر می‌سازند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
آژنزی


آژنزی در پزشکی به مفهوم عدم ساخته شدن یک اندام در دوران جنینی است به نحوی که نوزاد متولد شده فاقد آن اندام است مانند آژنزی تخمدان.


با توجه به تنوع اندامها علل و پیش آگهی انواع آزنزی بسیار متفاوت است مثلاً آژنزی ریه (اگر دوطرفه باشد) مرگ آور است ، آژنزی تیروئید موجب کرتینیسم میشود و آژنزی تخمدان ناشی از سندرم ترنر موجب ناباروری میشود. آژنزی کلیه و آژنزی کورپوس کالوزوم نیز از انواع آژنزی هستند.

درمان متناسب با اندام غایب متفاوت است. آژنزی دو طرفه کلیه مرگ آور است ولی آژنزی یک طرفه آن بی خطر است.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
اسپوندیلولیزیس
اسپوندیلولیزیس(Spondylolysis) یک نقص استخوانی در مهره(قسمت ایسم مهره یا Isthmus )است که مربوط به عقب مهره در ناحیه ای بین پدیکول و لامینا یعنی Pars Interarticularis ایجاد می گردد.

اسپوندیلولیزیس یک عیب مهره ای یک طرفه بدون لغزش است(برخلاف اسپوندیلولیستزیس که همان لغزش مهره است).اسپوندیلولیزیس بیشتر در فقرات کمری و در مهره پنجم کمر دیده می شود.


  • علل اسپوندیلولیزیس

  • 1-عوامل مادرزادی
  • 2-شکستگی
  • 3-فعالیت های تکراری(بویزه در ورزشکاران)

  • درد

عواملی که باعث ایجاد درد در اسپوندیلولیستزیس می گردند ممکن است درارتباط با فشار به موارد زیر باشند:
  • لیگامان های طولی قدامی
  • خلفی و بین خاری
  • سخت شامه (Dura mater)
  • جسم مهره
  • مفاصل فاست (آپوفیزیال)
  • عضلات وطناب نخاعی یا ریشه های اعصاب نخاعی

  • تشخیص

اسپوندیلولیزیس در رادیوگرافی نمای مایل(Oblique)دیده می شود ولی در نمای جانبی(Lateral)مشاهده نمی‌گردد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
مالفورماسیون
بیماری مادرزادی یا اختلال مادرزادی (به انگلیسی: ، Congenital disorder) به هرگونه اختلال ساختاری که از بدو تولد٬ همراه فرد باشد و یا در یک ماه ابتدایی زندگی جنینی ایجاد شده باشد٬ گفته می‌شود.

نتیجه بیماری طبق اثر متقابل در دو بخش و محیط پیش‌زایش و پس‌زایش نمود می‌یابد. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که بین تغذیه٬ مصرف ویتامین و میزان گلوکوز دریافتی در مادر (و مقدار ناچیزی در پدر) و رشد آینده جنین و نوزاد٬ پیش از آمیزش ارتباط نزدیکی وجود دارد. اختلال مادرزادی از اصلی‌ترین دلایل ایجاد ناهنجاری‌های مورفولوژیک بوده و به هرنوع ماده که توان ایجاد ناهنجاری ریخت‌شناسی یا مورفولوژیک باشد تراتوژن نامیده می‌شود.

واژه مادرزادی الزاماً به ژنتیک و بیماری ژنتیکی برنمی‌گردد چراکه بیماری مادرزادی می‌تواند پی‌آمد یک اختلال ژنتیک و یا یک مشکل پیش‌آمده درون رحم و در پی یک عفونت٬ تروما و یا آسیب کروموزومی و مورفولوژی باشد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
تراتوم
تراتوم شامل سلول‌ها و بافت‌های نارس یا رسیده قابل تشخیص می‌باشد، که نشانگر وجود بیش از یک لایه زایا و حتی هر سه لایه زایا می‌باشد. منشأ تراتوم‌ها از سلول‌های تمام‌توانی از آن‌ها که به طور طبیعی در تخمدان و بیضه وجود دارند، و گاهی از آن‌ها که به طور غیرطبیعی در بقایای رویانی بازداشته‌شده در خط وسط هستند، می‌باشد. این سلول‌ها ظرفیت تمایز به انواع سلول‌هایی که در بزرگسالی در بدن یافت می‌شوند را دارند. بنابراین کاملاً طبیعی است که نئوپلاسمی ایجاد شود که کاملاً نامنظم و به‌هم‌ریخته تکه‌هایی از استخوان، اپی‌تلیوم، ماهیچه، چربی، عصب و سایر بافت‌ها را تقلید نماید.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
صفحه  صفحه 10 از 16:  « پیشین  1  ...  9  10  11  ...  15  16  پسین » 
علم و دانش

Genetics| ژنتیک

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA