انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
فرهنگ و هنر
  
صفحه  صفحه 160 از 229:  « پیشین  1  ...  159  160  161  ...  228  229  پسین »

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون


مرد

 
حکمرانی فلورانس
در سال ۱۴۹۴ حکومت خاندان مدیچی در فلورانس برانداخته شد و ساونارولا توانست با استفاده از احساسات مذهبی مردم و ایجاد احساس گناه در آنها حکومت را در دست بگیرد و حاکم فلورانس گشت. بعد از به حکومت رسیدن تنها کاری که می‌کرد ایراد وعظ و خطابه و ترساندن مردم از جهنم و شیطان‌های آن با شاخ‌های سرخ و دیگ‌های جوشان بود. وی برگزاری تمام مجالس جشن، کارناوال‌ها و رقص‌ها را ممنوع اعلام کرد و تمام کافه‌ها و قمارخانه‌ها را به نمازخانه و کلیسا و مراکز آموزش علوم دینی تبدیل نمود. در ۱۴۹۷ وی پیروانش را به جستجوی خانه به خانه منازل مردم در جستجوی آینه‌ها، نقاشی‌ها، کتاب‌ها، لوازم آرایش، مجسمه‌ها، کلاه‌های زنانه، وسایل موسیقی و شطرنج‌ها فرستاد. تمام این وسایل در آتش بزرگی در میدان شهر سوزانده شدند. وی این آتش بزرگ را «آتش بزرگ غرور» نام نهاده‌بود. گفته می‌شود که بسیاری از نقاشی‌های مهم رنسانس در این آتش از بین رفتند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
اعدام
در اثر اختلافاتی که با پاپ الکساندر ششم به وجود آمد، در سال ۱۴۹۷ حکم خلع لباس وی صادر شد و سرانجام الکساندر حکم ارتداد وی را در ۱۴۹۸ صادر کرد.

در ۲۳ می۱۴۹۸ پس از شکنجه‌های فراوان، جیرولامو ساونارولا و دو نفر از نزدیکترین یارانش در دادگاهی مذهبی محکوم به مرگ شدند. پس از اعدام با طناب، برای تبدیل نشدن محل گورشان به زیارتگاه توسط طرفدارانشان، اجسادشان در همان محل «آتش بزرگ غرور» سوزانده شد.مریدان ساونارولا می‌گویند گناه وی این بود که با خاندان ستمگر مدیچی درافتاد و به افشای فساد در دستگاه روحانیت کلیسا می‌پرداخت و آن را مغایر با آیین مسیح می‌دید. اما روحانیون مرتجع که از تأثیر سخنان انتقادی وی در بین مردم به وحشت افتاده بودند، به او اتهام زدند که ادعای پیامبری می‌کند و تکفیرش کردند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
ساونارولا و ساندرو بوتیچلی
فلورانس صحنهٔ ناآرامی‌ها و مبارزات سیاسی شده بود. ورود سربازان فرانسوی به‌خاک ایتالیا از یک طرف و «حکومت مذهبی» جیرولامی ساونارولا، و بعد دستگیری، شکنجه و سوزاندن او، هنر و هنرمندان را تحت تاثیر قرار داد و در افکار میکل آنژ و دیگر افلاطونیان تأثیر عمیق برجای نهاد. ...

ساوونارولا هواداران بسیار داشت و پس از سوزاندنش نیز در خاطره‌ها باقی‌مانده است. هنرمندانی چون «ساندرو بوتیچلی» Sandro Botticelli در آثار خودشان از جمله تابلوی «انتقام الهی از برای قتل ساوونارولا» از او یاد کرده‌اند.


پایان جیرولامو_ساونارولا
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
جولیانو مدیچی


  • زادروز ۱۴۵۳ میلادی
  • زادگاه فلورانس
  • مرگ ۲۶ آوریل ۱۴۷۸
  • محل مرگ فلورانس
  • پدر پیرو مدیچی

جولیانوی مدیچی (به ایتالیایی: Giuliano de' Medici) پسر دوم پیرو مدیچی و برادر کوچکتر لورنتزوی مدیچی بود که (۲۶ آوریل ۱۴۷۸) با ۱۹ ضربه شمشیر به سرش کشته شد و در کلیسای سن لورنزو در آرامگاه پدرش به خاک سپرده شد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
لورنتزوی مدیچی


نگاره‌ای از گوتزولی که لورنزویِ مدیچی را در نوجوانی نشان می‌دهد.

لورنزویِ مدیچی (به ایتالیایی: Lorenzo de' Medici) یکی از برجسته‌ترین حاکمان فلورانس طی رنسانس ایتالیا بود که با نام لورنزوی باشکوه نیز شناخته می‌شود. او در کنار برتری‌هایش در سیاست و دیپلماسی نسبت به حاکمان هم‌دورهٔ خود، به همنشینی با عالمان، فیلسوفان، شعرا و هنرمندان می‌پرداخت و در بسیاری از شاخه‌ها چون ورزش، شکار، شعر و ... استعداد داشت و به همین دلیل از بهترین الگوهای آرمان‌گرایانه انسان در دورهٔ رنسانس به شمار می‌آمد. حکومت او با اوج رنسانس ایتالیایی همراه بود و مرگ او پایان عصر طلایی فلورانس را در پی داشت.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
مکتب فونتن‌بلو
مکتب فونتن‌بلو School of Fontainebleau مکتبی مانریستی(شیوه‌گری)در نقاشی و مجسمه‌سازی فرانسه که در دربار فرانسوای اول شکل گرفت. فرانسوای اول برای تزیین کلبه‌ی شکارگاهش تعدادی از هنرمندان ایتالیایی را به قصر فونتن‌بلو در ۶۰ کیلومتری پاریس دعوت کرد. روسو فیورنتینو Rosso Fiorentino در ۱۵۳۰ (میلادی) و فرانچسکو پریماتیتچو Francesco Primaticcio در۱۵۳۲ (میلادی) به آنجا رفتند.آنها شیوه‌ی تزیینی متمایزی را از ترکیب نقش‌برجسته‌ی گچی و نقاشی ابداع کردند. آثار هنری شکل‌نما(figurative) و سرشار از تزیین آنان تا پایان سده ۱۶ (میلادی) بر هنر فرانسه مسلط ماند. دیگر هنرمندان وابسته به این مکتب عبارت بودند از بنونوتو چلینیBenvenuto Cellini، نیکولو دل آباته Niccolo dell Abbate، ژان کوزن مهتر Jean Cousin the elder و آنتوان کارون Antoine Caron. این مکتب از سال ۱۵۳۰ میلادی تا ۱۵۶۰ در اوج شکوفایی بود و در اواخر سده ۱۶ میلادی به مکتبی موسوم به مکتب دوم فونتن‌بلو منتهی شد که اهمیت و شکوفایی کمتری داشت و از هنر فلاندری Flemish art و مکتب بولونیا متأثر بود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
هنر در دوره رنسانس
کلیسای سیستین
کلیسای سیستین ((به لاتین: Sacellum Sixtinum); (به ایتالیایی: Cappella Sistina)) یک کلیسای بزرگ و معروف در شهر واتیکان است و در کاخ رسالت قرار گرفته که اقامتگاه رسمی پاپ محسوب می‌شود.

این کلیسا محل برگزاری همایش گزینش پاپ جدید است که پس از مرگ، استعفا یا برکناری پاپ برای انتخاب پاپ جدید با شرکت تمامی کاردینال‌های کلیساهای کاتولیک برگزار می‌شود. کلیسای سیستین همچنین به خاطر معماری و تزئینات فرسکوی هنرمندان عصر رنسانس همچون میکل آنژ، ساندرو بوتیچلی، پیترو پروجینو، پینتوروچیو و دیگران مشهور است. میکل آنژ ۱٬۱۰۰ متر مربع از سقف نمازخانه را در سالهای ۱۵۰۸ تا ۱۵۱۲ میلادی و تحت قیمومیت پاپ ژولیوس دوم نقاشی کرد. نقاشی‌های سقف و بویژه اثر قضاوت نهایی (۱۵۳۵–۱۵۴۱) از شاهکارهای هنر نقاشی میکل آنژ به شمار می‌روند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
نامگذاری
نمازخانه نام خود را از پاپ سیکتوس چهارم گرفته‌است. وی از ۱۴۷۷ تا ۱۴۸۰ اقدام به بازسازی ساختمان قدیمی تر کرد. در این دوره هنرمندانی همچون ساندرو بوتیچلی، پیترو پروجینو و دومنیکو گیرلاندایو به خلق فرسکوهایی که زندگی موسی و مسیح را به تصویر می‌کشید پرداختند. این نقاشی‌ها در ۱۴۸۲ به اتمام رسیدند و سیکتوس چهارم در ۱۵ اگوست ۱۴۸۳ انجام نخستین مراسم عشای ربانی را برای عروج مریم عذرا در کلیسای سیستین جشن گرفت.

آفرینش آدم
آفرینش آدم نقاشی معروفی از میکل آنژ است که بر روی سقف نمازخانه سیستین دیده می‌شود. این اثر که چهارمین قاب بر روی سقف مشبک این کلیسا است، به سال ۱۵۱۱ توسط میکل آنژ هنرمند ایتالیایی کشیده شده‌است.
در آفرینش آدم، یکی از داستان‌های انجیل از کتاب آفرینش دیده می‌شود که در آن خدا با دمی حیات بخش به آدم زندگی می‌بخشد.
با کمی دقت می‌توان از نیمه راست تصویر، برشی عرضی از مغز انسان با جزئیاتی قابل توجه را تشخیص داد که نشان دهنده تسلط بالای نقاش بر آناتومی بدن انسان است. این اثر به همراه سایر بخش‌های کتاب آفرینش (پیامبران، ساحره لیبیایی، زاخاریاس و...) بر روی سقف کلیسا در دهه هشتاد میلادی بازسازی شدند.


پایان کلیسای سیستین
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
قضاوت نهایی (میکل آنژ)




قضاوت نهایی یا داوری نهایی نام یک فرسکوی مذهبی است. این اثر بوسیله میکل آنژ از استادان هنر رنسانس بر محراب کلیسای سیستین در واتیکان نقش شده است.


نکمیل این اثر از ۱۵۳۶م. تا ۱۵۴۱م. زمان برده است. این اثر بسیار بزرگ است و تمام بخش پشتی محراب کلیسای سیستین را پوشانده است. مضمون این اثر، تجسم بازگشت مسیح و داوری نهایی انسانها توسط خداوند است. روح انسانها از روی زمین برخاسته و به آسمانها و بسوی سرنوشت نهایی خود می رود. در حالیکه عیسی مسیح در گرد حواریون خود ار جمله سن پیتر، سن لاورنس، سن بارتولومه یا ناتانائیل، سن پل، سن سباستین، جان باپتیست و دیگران قرار گرفته است. مریم مقدس در پشت مسیح پنهان شده و در اینجا و آنجای تصویر، آدم‌هایی را به سوی جهنم می‌برند تا مجازات کنند.

در انجیل متی (۵۲: ۶۳-۹۲) در این‌باره چنین آمده است: «هنگامی که من، مسیح موعود، با شکوه و جلال خود و همراه با تمام فرشتگانم بیایم آنگاه بر تخت باشکوه خود خواهم نشست سپس تمام قوم‌های روی زمین در مقابل من خواهند ایستاد و من ایشان را از هم جدا خواهم کرد، همان طور که هر چوپانی گوسفندها را از بزها جدا می‌کند گوسفندها را در طرف راستم قرار می‌دهم و بزها را در طرف چپم آنگاه به عنوان پادشاه به کسانی که در طرف راست من هستند خواهم گفت بیایید ای عزیزان پدرم! بیایید تا شما را در برکات ملکوت خدا سهیم گردانم برکاتی که از آغاز آفرینش دنیا برای شما آماده شده بود زیرا وقتی که من گرسنه بودم، شما به من خوراک دادید وقتی من تشنه بودم، به من آب دادید وقتی غریب بودم، مرا به خانه‌تان بردید وقتی برهنه بودم، به من لباس دادید وقتی بیمار و زندانی بودم، به عیادتم آمدید».

میکل آنژ در نقاشی داوری واپسین، سن بارتولومه را با پوستهای آویزان شده از بازوهایش نشان داده است در حالیکه بجای چهره سن بارتولومه چهره خودش را نقش زده است. این کار در آغاز باعث ایجاد مشکلاتی در کار وی شد. اما در نهایت اجازه اینکار داده شد. در این طرح، بارتولومه با چهره ای کاملاً خسته و بی رمق تصویر شده در حالیکه پوست خود را در دست دارد. میکل آنژ در هنگام پایان این اثر در اواخر شصت سالگی بود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
آفرینش آدم (میکل آنژ)




آفرینش آدم نقاشی معروفی از میکل آنژ است که بر روی سقف کلیسای سیستین، اقامتگاه رسمی پاپ در واتیکان، دیده می‌شود. این اثر که چهارمین قاب بر روی سقف مشبک این کلیسای کوچک است، به سال ۱۵۱۱ میلادی میلادی توسط میکل آنژ، نقاش، پیکرتراش، معمار و شاعر ایتالیایی کشیده شده است.

در آفرینش آدم، یکی از داستان‌های انجیل از کتاب آفرینش دیده می‌شود که در آن خدا با دمی حیات بخش به آدم زندگی می بخشد.

با کمی دقت می‌توان از نیمه راست تصویر، برشی عرضی از مغز انسان با جزئیاتی قابل توجه را تشخیص داد که نشان دهنده تسلط بالای نقاش بر آناتومی بدن انسان است. این اثر به همراه سایر بخش‌های کتاب آفرینش (پیامبران، ساحره لیبیایی، زاخاریاس و ...) بر روی سقف کلیسا در دهه هشتاد میلادی بازسازی شدند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
صفحه  صفحه 160 از 229:  « پیشین  1  ...  159  160  161  ...  228  229  پسین » 
فرهنگ و هنر

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA