انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
فرهنگ و هنر
  
صفحه  صفحه 166 از 229:  « پیشین  1  ...  165  166  167  ...  228  229  پسین »

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون


مرد

 
ژان فوکه
  • نام اصلی Jean Fouquet
  • نام ژان فوکه
  • زادهٔ ۱۴۲۰تور، فرانسه
  • درگذشت ۱۴۸۱ (۶۰-۶۱ ساله)تور، فرانسه
  • ملّیت فرانسوی
  • حوزه فعالیت نقاشی
  • سبک چهره‌نگاری مینیاتور و تذهیب

ژان فوکه (به فرانسوی: Jean (or Jehan) Fouquet) نقاش مشهور اهل فرانسه در سدهٔ ۱۵ میلادی بود.

او نخستین هنرمند فرانسوی بود که به ایتالیا رفت و از هنر دورهٔ رنسانس تجربه کسب کرد. سبک نقاشی‌های وی، چهره‌نگاری مینیاتور و تذهیب بود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
دوناتلو
  • نام اصلی دوناتو دی نیکولو دی بتو باردی
  • زادهٔ ۱۳۸۶فلورانس
  • درگذشت ۱۳ دسامبر ۱۴۶۶فلورانس
  • ملّیت فلورانسی
  • رشته پیکرتراشی
  • آموزش لورنزو گیبرتی
  • جنبش اوایل رنسانس
  • آثار سنت جرج، سنت مارک، دیوید (با برنز)

دوناتلو با نام کامل دوناتو دی نیکولو دی بتو باردی، (۱۳۸۶ – ۱۳ دسامبر ۱۴۶۶) هنرمند و پیکرتراش معروف ایتالیایی متعلّق به اوایل رنسانس از فلورانس بود. او تا حدّی به خاطر کارش در زمینهٔ برجسته کوتاه، شکلی از پیکرتراشی برجسته و کوتاه، شناخته‌شده است.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
لورنتسو گیبرتی
گیبرتی در پلاگو (Pelago) فلورانس بدنیا آمد و زیر نظر پدرش «بارتولوچیو» که زرگر و هنرمند توانایی بود به آموختن حرفه زرگری پرداخت. پس از آن برای کار به کارگاه بارتولوچیو دی میکله جایی که فیلیپو برونلسکی نیز در آن آموزش میدید پیوست و به نقاشی روی آورد. در زمان شیوع طاعون در فلورانس به سال ۱۴۰۰ گیبرتی ناچار به مهاجرت به ریمینی (Rimini) شد و در آنجا برای تکمیل نقاشی دیوار قلعه کارلو مالاتستا (Carlo I Malatesta) از وی کمک گرفته شد. گیبرتی برای اولین بار در رقابتی که از سوی اتحادیه صنفی بازرگانان پشم فلورانس برای طراحی درهای برنزی تعمیدگاه کلیسای جامع فلورانس برگزار گردیده بود به شهرت رسید. دراین مسابقه فیلیپو برونلسکی اصلی ترین رقیب گیبرتی محسوب می‌شد.

در سال۱۴۰۲ در مسابقه‌ای که برای ساختن یک جفت درب برنزی تعمیدگاه فلورانس ترتیب داده شده بود برنده شد. طرح اولیه برای درها به تصویر کشیدن صحنه‌هایی از عهد عتیق، و نیز روایت قربانی اسحاق بود. با این وجود بعدها، این طرح با به تصویر کشیدن صحنه‌هایی از عهد جدید تغییر یافت. برای انجام این مهم، کارگاه بزرگی برپا نموده و از هنرمندان آموزش دیده‌ای چون دوناتلو، اوتچلو که شاگردانش بودند کمک گرفت. هنگامی که او اولین مجموعه را به اتمام رسانید برای ساخت مجموعه دوم درها در راهروی دیگری از کلیسا به خدمت گرفته شد. و این بار کار را با صحنه‌هایی از عهد عتیق که در اصل برای سری اول درها در نظر گرفته شده بود به انجام رسانید. گیبرتی برای اجرای برجسته کاری روی دو در مفرغی کلیسای فلورانس صحنه‌های انجیلی برجسته کاری شده با مفرغ زر اندود را با اسلوب سه بعدی نمایی (مرایا)، با استفاده از ابتکار نقاشان در ژرفانمایی و تعبیهً منظره‌ای طبیعی در انتهای صحنه می‌آراید؛ ضمن آنکه تمام اثر را با واقعیت می‌آمیزد.

اهالی فلورانس معتقدنداگر دری از دروازه‌های بهشت به روی زمین گشوده شده باشد، آن همان دری است که برای تعمیدگاه کلیسای جامع شهرشان توسط لورنتسو گیبرتی طراحی شده است. دروازه‌ای که آوازه‌اش کمتر از گنبد شاهکار سانتا ماریا دل فیوره نیست. این در هشت تُنی برنزی و طلاکاری شده‌با ارتفاعی ۵ متری یکی از مجموع سه دروازه تعمیدگاه هشت ضلعی فلورانس است که کار طراحی درب دو دروازه شرقی و شمالی آن بر عهده گیبرتی بوده و دروازه جنوبی را آندره آ پیزانو طراحی کرده است و شامل ۱۰ نقش برجسته طلایی است که درون قاب‌های جداگانه‌ای روی این دروازه کار گذاشته شده‌اند. نقش‌هایی که هر کدام در بر گیرنده روایت یکی از داستان‌های مشهور کتاب مقدس است. لورنتسو گیبرتی، نقشی از خود را نیز روی در نفیس دست سازش نصب کرده است. و در واقع دروازه‌های بهشت نامی است که میکل آنژ پس از تحسین بر روی آن نهاده است.

سبک کاری گیبرتی که تاثیر آندره آ پیزانو بر نمونه اولیه کارهایش به خوبی مشخص است حاکی از بهره گیری استادانه وی از سبک گوتیک بین‌المللی، نقش برجسته‌های کلاسیک باستان و نیز آثار نقاشان سیه نایی می‌باشد. در بعضی نقش برجسته‌های بعدی موفقیت قابل ملاحظه‌ای در سامازماندهی فضایی عناصر داشت. کارگاه بزرگ وی کانون آموزش نسل موفقی از هنرمندان فلورانس چون دوناتلو و اوتچلو بود و دانش و سلیقه او در نوشته‌هایش در باب هنر انعکاس یافته‌اند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
قوانین نقاشی


صفحه‌ی اول رساله‌هایی در نقاشی، چاپ ۱۸۱۷


قوانین نقاشی (به انگلیسی: Codex Urbinas) مجموعه‌ای از نکات نوشته شده به دست لئوناردو داوینچی می‌باشد که توسط فرانسسکو ملزی تا قبل از ۱۵۴۲ جمع‌آوری شده و اولین بار در سال ۱۶۵۱ تحت عنوان رساله‌هایی در نقاشی توسط رافئلو دو فرسنه (به ایتالیایی: Trattato della pittura) در فرانسه و ایتالیا به چاپ رسید. هدف اصلی این نوشته، اثبات نقاشی به عنوان یک علم است.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
کرگدن دورر




کرگدن دورر تصویری است با تکنیک گراور چوبی یا باسمه که به وسیله نقاش و گراورساز آلمانی، آلبرشت دورر در سال ۱۵۱۵ میلادی ساخته شده‌است. این اثر بر پایه یک انگاره مختصر و طرح اولیه از یک کرگدن هندی توسط یک نقاش ناشناس ایجاد شده‌بود. این کرگدن زنده یک سال پیش از خلق تصویر کرگدن دورر، وارد لیسبون شده بود. آلبرشت دورر هرگز پیش از این یک کرگدن واقعی را ندیده بود. این کرگدن نخستین نمونه زنده‌ای بود که در اروپا و پس از امپراتوری روم مشاهده شده‌بود. در اواخر سال ۱۵۱۵، پادشاه پرتغال مانوئل اول این هدیه را برای لئون دهم پیشکش کرده بود اما در اواخر سال ۱۵۱۶ این کرگدن در یک کشتی شکسته واقع در سواحل ایتالیا مرد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
مرد ویتورین
مرد ویتورین یا مرد ویترُویَن (به ایتالیایی Uomo vitruviano) یک طراحی از لئوناردو داوینچی است که به احتمال زیاد در ۱۴۸۷ کشیده شده و طرحی تمام‌قد از معمار ایتالیایی ویترویوس است. این طراحی که با جوهر بر روی کاغذ کشیده شده بدن برهنه مردی را در دو حالت مختلف نشان می دهد که همزمان درون یک دایره و مربع محاط شده اند. این طراحی در ونیز ایتالیا نگه‌داری شده و جز در مواقع خاص به نمایش درنمی‌آید.

مطابق مشاهدات لئوناردو داوینچی در متن تصویر که به صورت قرینه نوشته شده است، نقاشی به عنوان توصیفی از تناسب های موجود در بدن انسان مذکر در غالب بدن ویترویوس کشیده شده است :


  • کف دست به پهنای ۴ انگشت است.
  • کف پا به پهنای ۴ کف دست است.
  • اندازه نوک انگشتان دست تا آرنج، ۶ برابر پهنای کف دست است.
  • قد یک مرد، به اندازه ۴ آرنج است (یعنی ۲۴ کف دست).
  • همچنین قد انسان به اندازه دستهای باز شده اوست.
  • فاصله مبان رستنگاه مو تا پایی چانه، برابر یک دهم قد انسان است.
  • فاصله میان روی سر تا پایی چانه، برابر یک هشتم قد انسان است.
  • فاصله میان پشت گردن تا رستنگاه مو از جلو، برابر یک ششم قد انسان است.
  • حداکثر عرض شانه انسان، برابر یک چهارم قد اوست (یک آرنج).
  • فاصله میان وسط سینه تا بالای سر، یک چهارم قد انسان است(یک آرنج).
  • فاصله میان آرنج تا زیربغل، یک هشتم قد انسان است (نصف آرنج).
  • طول دست (از انتهای مچ تا سر انگشتان)، یک دهم قد انسان است.
  • فاصله از پایین چانه تا بینی، برابر یک سوم طول صورت است.
  • فاصله از رستنگاه مو تا ابرو، برابر یک سوم طول صورت است.
  • اندازه گوش، برابر نصف طول صورت است.
  • اندازه پای انسان، یک ششم قد اوست.

این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
مکتب آتن (نقاشی)




مکتب آتن (به ایتالیایی: Scuola di Atene) یکی از معروفترین آثار نقاش رنسانس ایتالیایی، رافائل (۱۴۸۳ - ۱۵۲۰ میلادی) است که در خلال سالهای ۱۵۱۰ و ۱۵۱۱ میلادی به عنوان بخشی از نقشهای دیواری اقامتگاه پاپ در واتیکان خلق شده‌است.

این اثر به عنوان شاهکار رافائل و تجسمی تمام عیار از روح کلاسیک دوران اوج رنسانس (به انگلیسی: High Renaissance) شناخته می‌شود، زمانی که پاپ جولیوس دوم به تشویق هنرمندان بزرگی چون رافائل، لئوناردو داوینچی، دل سارتو و میکل آنژ پرداخت و شهر رم، عملاً جایگزین شهر فلورانس در تمرکز آثار هنری اروپا در طول سالهای رنسانس شد.

در این اثر، چهره‌های مختلفی از مشهورترین فلاسفه یونان باستان، دانشمندان و دیگر شخصیتهای شناخته شده به تصویر کشیده شده‌اند. به دلیل این که خود رافائل به طور صریح به نام شخصیتهای موجود در اثر اشاره نکرده‌است و یا منبع مشخصی درباره این اثر و نامگذاری شخصیتهای آن وجود ندارد، تشخیص آنها همواره با شبهاتی همراه بوده‌است، با این حال توافقی کلی در نامگذاری این عده وجود دارد.

به عبارت دیگر، از سقراط، افلاطون و ارسطو تا فیثاغورث، بطلمیوس، اقلیدس، زرتشت و ابن رشد، همگی در این عکس یادگاری باستانی دیده می‌شوند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
امپراتوری‌ای که خورشید در آن هرگز غروب نمی‌کند
عبارت «امپراتوری‌ای که خورشید در آن هرگز غروب نمی‌کند» یا عباراتی مشابه، برای توصیف امپراتوری‌های معینی در سطح جهان به کار رفته‌است که آنچنان پهناور بودند که خورشید همواره حداقل بر یک بخش از قلمروشان می‌تابید.

این عبارت در سده‌های شانزدهم و هفدهم میلادی برای اشاره به امپراتوری اسپانیا و در سدهٔ نوزدهم و اوایل سدهٔ بیستم برای اشاره به امپراتوری بریتانیا به کار می‌رفت. در سدهٔ بیستم، این استعاره (معمولاً بدون به کار بردن واژهٔ «امپراتوری») برای اشاره به ابرقدرت آمریکا تغییر معنا داد.

گئورگ بوخمان منشأ این ایده را در تاریخ هرودوت در سخنانی از خشایارشا که پیش از تهاجم به یونان ایراد کرده بود، ردیابی کرده‌است.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
انکیزیسیون
انکیزیسیون (به انگلیسی: Inquisition) محکمه‌های بازجویی دینی و دادگاه‌های تفتیش عقاید بود که در سده سیزدهم میلادی توسط پاپ گرگوری نهم بنیان نهاده شد و در طول جنگ‌های مذهبی میان پروتستان‌ها و کاتولیک‌ها در سده‌های شانزدهم و هفدهم میلادی به شدت فعال بود و با تکیه بر قدرت حکومت دینی از قرائت خاص کلیسای کاتولیک دفاع می‌کرد و به سرکوب و آزار سایر قرائات از مسیحیت می‌پرداخت. انگلستان تنها کشوری در سرتاسر قاره اروپا بود که در آن محکمه‌های انکیزیسیون تسلط پیدا نکرد. در سده ۱۸ میلادی، محکمه‌های تفتیش عقاید در اغلب کشورها و قلمروهای اروپایی برچیده شد و در اسپانیا، ناپلئون بناپارت آن را از میان برد.

نیکلاس کوپرنیک و گالیلئو گالیله از جمله افرادی بودند که به اتهام «افکار کفرآمیز» در محکمۀ تفتیش عقاید (انکیزیسیون) محاکمه شدند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
تاروت




«تاروت» مجموعه ای از کارتهای بازی است که از نیمه قرن ۱۵ام میلادی در قسمتهای مختلف اروپا مانند فرانسه و ایتالیا برای ورق بازی گروهی مورد استفاده قرار میگرفته است.از اواخر قرن ۱۸ام تا به امروز پیروان آن و نهانجویان(کاوشگران دانشهای مخفی و راز آلود)،تاروت را وسیله ای برای پیشگویی و یا حتی گذرگاهی در سیر بعد ذهنی و روحانی قلمداد میکنند.

بطور کلی کارتهای تاروت در اروپا بیشتر به منظور بازی استفاده میشود ولی در کشورهای انگلیسی زبان ومناطقی که بازی آن انجام نمی‌شود،تاروت اصولاً جنبه فالگیری دارد. برخی محققان سرچشمه کارتها را از مصر باستان و یا کابالا میدانند ولی مدرکی دال بر استفاده آن برای پیشگویی و طالع بینی قبل از قرن ۱۸ وجود ندارد.

تاروت از ۴ دسته خال که هرکدام شامل ۱۰ کارت شماره دار(از آس تا ۱۰) و ۴ کارت تصویر دار است،تشکیل میشود.بعلاوه تاروت دارای ۲۱ خال حکم متمایز ویک کارت به نام «دلقک» نیز میباشد(بسته به نوع بازی دلقک میتواند نقش بالاترین حکم را داشته ویا اصلاً نقشی نداشته باشد).نهانجویان خالهای حکم ودلقک را «بزرگ آرکانا» و نیز باقی کارتهای یادشده را «کوچک آرکانا» نامیده اند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
صفحه  صفحه 166 از 229:  « پیشین  1  ...  165  166  167  ...  228  229  پسین » 
فرهنگ و هنر

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA