انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
فرهنگ و هنر
  
صفحه  صفحه 167 از 229:  « پیشین  1  ...  166  167  168  ...  228  229  پسین »

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون


مرد

 
ریشه شناسی
واژه انگلیسی و فرانسوی تاروت از «تاروچی» ایتالیایی ریشه گرفته که خودش ریشه مشخصی ندارد.طبق نظریه دیگری نام تاروت از «رودخانه تارو»(شمال ایتالیا،در نزدیکی پارما)گرفته شده؛بنظر میرسد خود بازی ریشه در شمال ایتالیا،میلان یا بولونیا دارد.دیگر نویسندگان باور دارند که تاروت از واژه عربی «طُرُق» به معنی راه ها آمده وبعضی آنرا از «تَرَکَ» به معنی «پشت سر گذاشتن» میدانند.حتی ریشه شناسی فرانسوی آنرا از «طَرح» به معنای نقشه میپندارد.

«دی جبلین»،کشیش و محقق سوییسی، اظهار داشت که تاروت از واژه های قبطی «تار» به معنی سلطنتی و «رو» به معنی «جاده» آمده پس «تاررو» یعنی «راه سلطنتی» به سوی فرزانگی.البته مصرشناسان در ریشه شناسی زبان مصری،مدرکی برای تایید این نظریه خودساخته نیافتند. از دقت در این واژه ها به معنای مشترکی میرسیم که اشاره به راه و روش دارد که نهانجویان آنرا بسوی کمال و بینهایت میدانند.

پرسش دیگری مطرح است که آیا تاروت به «هاروت و ماروت» اشاره شده در آیات قرآن مرتبط است؟ بر طبق این آیه گروهی از قوم بنی اسراییل،جادوگری را برای انجام آزمایش از دو فرشته به نام هاروت و ماروت می آموزند؛همچنین بیان میکند که این دانش میتواند توسط شیطان به افراد دیگر منتقل شود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
تاریخچه
کارتهای بازی احتمالاً از قاهره در اواخر قرن 14 وارد اروپا شده است.این کارتها خالهایی بسیار مشابه با 4 خال تاروت دارند که عبارت از شمشیر،ترکه،جام و سکه هستند.خالهای تاروت هنوز در ورق بازی سنتی ایتالیا،اسپانیا و پرتغال وجود دارد.

ورقهای مصور احتمالاً بین سالهای 1418 تا 1425 بوجود آمده اند.این دست ورق با 16 کارت از تصاویر خدایان یونانی وخالهایی به شکل 4 نوع پرنده توصیف شده که رایج نبوده است.

نخستین کارتهای شناخته شده تاروت بین سالهای 1430 تا 1450 میلادی در میلان، فرارا و بولونیا خلق و در این حین تصاویر نمادین به دست رایج دارای 4 خال افزوده شدند.کارتهای جدید «خال حکم» نام گرفتند.کهن ترین تاروت بجا مانده به پانزده دست ورق چندپاره باز میگردد که برای خانواده «ویسکانتی- اسفورزا»، حکمرانان میلان،نقاشی شده بوده است.به نظر میرسد این بازی در 1450 که سال شاد و پرجشن وسروری در تاریخ ایتالیاست،اهمیت یافته است.

در 1491 نقشهای ویژه ای که نشانگر فلسفه، اجتماع، تخیل، طالع بینی و پیشگویی وهمچنین قهرمانان رومی،یونانی و یا بابلی بودند،به تاروچی ایتالیا افزوده شد.

کارتهای دست ساخت تاروت در قرن 14 مورد حمله شدید خطبایی که مدعی وجود ذات شیطان در آن بودند،قرار گرفت.با وضع موجود بیشتر حکومتها تاروت را آزاد و بعضی آنرا قدغن اعلام کردند. با آمدن صنعت چاپ،تولید انبوه دست ورقها میسر شد که ورقهای این دوره از شهرهای مختلف فرانسه بجا مانده است.محبوترین الگوی چاپ دست ورق های اولیه متعلق به شهر مارسی میباشد که به «تاروت مارسلی» معروف است.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
بازیهای تاروت

هدف اصلی کارتهای تاروت بازی وسرگرمی بوده است؛پیدایش نخستین قوانین پایه به دست نوشته «مارتیانو دا تورتونا» قبل از 1425 وبعد از آن به سال 1637 برمیگردد.بازی تاروت گوناگونی فرهنگی بسیاری دارد.تاروت در ایتالیا محبوبیت کمتری پیدا کرد؛در عوض تعداد بازی ها خارج از ایتالیا بسیار زیاد میباشد.

تاروت فرانسوی(تاروک) نزد محلیان این کشور بسیار محبوب است و همچنین در اروپای مرکزی بطور گسترده بازی میشود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
پیشگویی و اسرارآمیزی تاروت
هر کارت تاروت دارای یک تصویر ویک عنوان است که هرکدام بیانگر مفهوم ویژه ای میباشد.باور پیشگویی تاروت این است که کارتهای رو شده برای شرکت کننده دیدگاهی از آینده و حتی وضعیت کنونی او را در اختیارش قرار می دهد. پیشگویی با کارتهای بازی احتمالاً اولین بار به کتابی به نام «الهامات فرانچسکو مارکولینی» مربوط میشود که روشی ساده را از انتخاب تصادفی کارتهایی که جدا از فال بی معنی بودند،ارایه میداد.اما دست نوشته هایی از سالهای 1735 و 1750 مدارکی ناقص از استفاده تاروت طبق ترتیب کارتها برای پیشگویی هستند.همچنین در خاطرات ژاکامو کاسانووا در1765 آمده که معشوقه روس او با ورق تاروت فال میگرفته است. کارتهای تاروت بعدها با عرفان و جادو تلفیق شدند.البته تاروت تا قرون 18 و19 مورد اقتباس نهانجویان،رمز شناسان ویا انجمن های سری قرار نگرفته است.این سنت هنگامی باب شد که دی جبلین مطالعات خود را در سال 1781، درباره نمادهای مذهبی و آثار آن در دنیای امروزی منتشر کرد.او نخست اثبات کرد که نمادهای تاروت مارسلی بیانگر راز هایی از خدایان مصری، ایسیس و تحوت است.از شناسایی کارتهای تاروت بوسیله «کتاب تحوت» صریحاً به این نتیجه میرسیم که تا به امروز تاروت در سیر تلاش نهانجویان برای عروج و کمال وجود داشته است.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
گوناگونی
گوناگونی بسیاری در طراحی الگوها و اشکال تاروت وجود دارد.از نظر تاریخی یکی از مهمترین طراحی ها متعلق به تاروت مارسلی است که حتی در قرن بیستم نیز محبوبیت بالایی کسب کرد.برخی از دست ورق های امروزی نیز از طراحی منحصربه‌فرد «نیکلاس کانور» در 1760 الگو میگیرند.در فلورانس نیز دست گسترده «مینچیاته» استفاده میشده است که این دست ورق شامل 96 کارت بوده که نماد طالع بینی داشتند و در آن بجای 4 خال رایج از عناصر چهارگانه یعنی آب، هوا، خاک و آتش استفاده میشده است.

برخی از دستها فقط به عنوان آثار هنری وجود دارند و برخی دیگر نیز فقط خالهای حکم(خالهای تصویر) را دارا هستند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
دست تاروت فرانسوی


تاروت 54 کارته اروپای مرکزی

این نوع دست طی قرن 18ام در آلمان پدیدار شد که نسل اول آن تصاویری از حیوانات را به عنوان خالهای حکم درج کرده بود و «تاروت حیوانی» نام داشت.سازنده آلمانی این دست ورق بواسطه نوآوریش اعتبار ویژه ای در مونیخ بدست آورد.تاروت فرانسوی،دست امروزی و رایجی است که در فرانسه،آلمان و دیگر کشورهای اروپای مرکزی بازی می شود.تصاویر نمادین تاروت فرانسوی از دست قدیمی تر تاروت ایتالیایی الگو گرفته است.به جز چند مدل جدید،این دست منحصراً برای بازی است و به ندرت از آن برای طالع بینی استفاده میشود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
دست ایتالیایی آشکار
این دست،کهن ترین دست ساخته شده است که نخستین بار در قرن 15ام در شمال ایتالیا بوجود آمد و بعلاوه «تاروت اسرار آمیز» بر پایه این دست ساخته شده است.4 دست از این مدل هنوز بازی میشوند که عبارتند از:

  • «تاروت پیه مونتی» که شامل 4 خال شمشیر،گرز،جام و سکه است که سران هرکدام شاه،ملکه،شوالیه و سرباز به علاوه اعداد 1(آس) تا 10 میباشند وخالهای حکم آن به ترتیب: فرشته(20- با اینکه از نظر عددی رده دوم است ولی بالاترین حکم را دارد)، جهان(21)، خورشید(19)، ماه(18)، ستاره(17)، برج(16)، شیطان(15)، میزان (14)، مرگ(13)، سر به دار(12)، عدالت(11)، چرخ فلک(سرنوشت-10)، صوفی(9)، قدرت(8)، ارابه(7)، عاشق و معشوق(6)، پاپ(5)، پادشاه(4)، شهبانو(3)، راهبه(2)، جادوگر(1) و دلقک.
  • «تاروت بیزانسی» مانند «تاروت سوییسی» است ولی از نظر نقاشی و طراحی متفاوتند.بعلاوه در تاروت سوییسی کارتهای ژوپیتر، جونو و قضاوت به ترتیب جایگزین پاپ،راهبه و فرشته شده اند و همچنین از برج به عنوان «خانه خدا» یاد میشود.
  • «تاروت بولونیایی» هم از نظر طراحی و هم ساختار با تاروتهای قبلی فرق دارد.در این دست شماره های دو تا پنج هر خال حذف شده اند و همچنین خال حکمهای متفاوتی دارد که هیچکدام شماره ندارند و چهارتای آنها همسان هستند.
  • «تاروت سیسیلی» نیز طراحی متفاوتی دارد و کارتهای آن کوچکتر هستند.در این دست بعضی خال حکم ها را تغییر داده و 21 را با کارتی به نام «بیچارگی» عوض کرده است و بعلاوه شماره های دو و سه خال سکه،یک تا چهار خالهای دیگر حذف شده اند بنابراین 64 کارت دارد.

این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
تاروت اسرار آمیز
اتیلا،نهانجوی فرانسوی، اولین کسی بود که تاروت بازبینی شده ای را رواج داد که فقط هدف اسرار آمیزی بجای بازی داشت.با باور اینکه کارتهای تاروت از کتاب تحوت بیرون آمده اند، تاروت اتیلا دارای فضای مصر باستان است.این دست 78 کارته دو بخش مجزا دارد:

بزرگ آرکانا(به معنی راز بزرگ) یا خال حکم که شامل 22 کارت است: فرشته،جهان، خورشید، ماه، ستاره، برج، شیطان، میزان ، مرگ، سر به دار، عدالت، چرخ فلک، کشیش بزرگ، قدرت، ارابه، عاشق و معشوق، پاپ، شاه، شهبانو، راهبه، جادوگر و دلقک.

کوچک آرکانا(راز کوچک) 4 خال و 56 کارت دارد که هر خال دارای 10 کارت شماره دار و 4 کارت تصویر(شاه،ملکه،شوالیه و سرباز) است.خالهای تاروت سنتی ایتالیا شمشیر،سکه،ترکه و جام هستند که در تاروت امروزی به جای سکه "لوح" یا "ستاره پنج پر" نیز استفاده میشود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
تاروت تحوتی
«تاروت تحوتی» (به انگلیسی: Thoth Tarot) دسته ای کارت های تاروت پیشگویی می باشند که توسط بانو فریدا هریس و بر اساس دستورات آلیستر کراولی طراحی شده است.


تاروت امروز
امروزه تاروت دارای گونه های بینهایتی است که توسط هنرمندان،عکاسان و طراحان مختلف جهان بنابر فرهنگها و سلیقه های گوناگون خلق شده اند.مانند تاروتهای بیسبال،کیتی،هکر،گربه نما ،کیمیاگری و تعداد بیشماری مدل دیگر که طرفداران بسیاری را به خودشان جلب کرده اند.اخیراً جند بازی کامپیوتری نیز از بازی تاروت ساخته شده است.

درکل دنیای امروز به تاروت کمتر به عنوان بازی و سرگرمی بلکه بیشتر به عنوان مجموعه ای مرموز و اسرارآمیز در امر طالع بینی و پیشگویی نگاه می شود؛به نحوی که حتی در داخل ایران نیز فال تاروت و از آن گذشته،فال ورق،بسیار رایج است و افراد زیادی با تعابیر گوناگون از آن برای طالع بینی استفاده می کنند. در ایران نیز مدتی است که فال تاروت مورد توجه مردم قرار گرفته است که وب سایت تاروت یکی از مراجع فارسی فال تاروت محسوب می شود.



پایان تاروت
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
کواتروچنتو


تابلوی بشارت اثر ساندرو بوتیچلی, نقاشی شده در ۱۴۸۹-۱۴۹۰, یک مثال از سبک کواتروچنتو.

کواتروچنتو یا چهارصد (به ایتالیایی: Quattrocento) به رویدادهای هنری و فرهنگی سده ۱۵ میلادی ایتالیا گفته می‌شود که نام آن برگرفته از عدد ۴۰۰ یا ۱۴۰۰ میلادی می‌باشد.

سبک کواتروچنتو سبک‌های هنری اواخر قرون وسطی (شناخته شده با گوتیک بین‌المللی) و دوران اولیهٔ رنسانس تحت تاثیر قرار داد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
صفحه  صفحه 167 از 229:  « پیشین  1  ...  166  167  168  ...  228  229  پسین » 
فرهنگ و هنر

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA