انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
فرهنگ و هنر
  
صفحه  صفحه 171 از 229:  « پیشین  1  ...  170  171  172  ...  228  229  پسین »

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون


مرد

 
مرگ ماژلان
ناوگان با بادبان کشیدن به سمت شمال غربی در ۱۳ فوریه ۱۵۲۱ میلادی از خط استوا گذشت، در ۶ مارس به جزایر ماریانا و در ۱۶ مارس به جزایر هومونهون فیلیپین رسید. ماژلان با یاری مترجم مالایایی خود به آسانی توانست با مردم بومی ارتباط برقرار کند. پس از تبادل هدایا با کالامبو راجهٔ لیمساوا در ۷ آوریل، وی آنها را به جزایر سبو رهنمون کرد. هومابون راجهٔ سبو با آنان رفتاری دوستانه داشت و حتی پذیرفت که به آیین مسیحیت درآید. اما لاپولاپو راجهٔ ماکتان جزیرهٔ مجاور، این اندازه مطیع نبود و به جای پذیرش مسیحیت و خراج دادن به اسپانیا، جنگ را برگزید. ماژلان با تعداد کمی سرباز به مقابله با بومیان سرکش شتافت و در ۲۷ آوریل در نبرد ماکتان کشته شد. آنتونیو پیگافتا، جهانگرد ثروتمندی که به عنوان وقایع‌نگار ناوگان ماژلان را همراهی می‌کرد، تنها شاهد عینی و قابل اعتماد این واقعه‌است. او می‌نویسد:

  • با دمیدن صبح ما [سوار بر قایق‌ها به راه افتادیم تا] به فاصلهٔ دو تیر پرتاب از ساحل رسیدیم. صخره‌های زیر آب اجازه نمی‌داد که پیشتر برویم؛ پس چهل و نه نفر از افراد ما به آب که تا ران‌هایشان می‌رسید پریدند و باقی‌ماندهٔ راه را پیاده پیمودند. یازده نفر هم ماندند تا نگهبان قایق‌ها باشند. در خشکی سه گروه از بومیان جنگجو به شمار بیش از یک هزار و پانصد نفر انتظارمان را می‌کشیدند و به محض روبرو شدن، با فریادهای گوشخراش به ما حمله آوردند... تفنگچیان و کمانداران ما از فاصلهٔ نیم ساعتی شروع به شلیک کردند ولی بی‌فایده بود... با شناختن ناخدا گروهی از بومیان چنان بر وی هجوم بردند که کلاه‌خود را از سرش انداختند. یکیشان نیزهٔ خیزرانی را به طرف صورت او انداخت ولی خود با ضربت نیزهٔ ناخدا از پای درآمد. ناخدا خواست که دست به شمشیر برد ولی با زخمی که بر بازویش وارد آمده بود، نتوانست. جنگجویان که چنین دیدند، با هم بر او حمله‌ور شدند. یک بومی با قمه بر پای چپ او زخم زد که سبب شد ناخدا با صورت به زمین افتد. بومیان هم با نیزه و قمه بر سرش ریختند و او را که آیینه و نور ما و راهنمای واقعی ما بود، به قتل رساندند . در حین نبرد او بارها سربرگرداند تا از رسیدن همه افرادش به قایق‌ها اطمینان یابد و ما که شاهد کشته شدنش بودیم، مجروح و خسته به قایق‌هایمان عقب‌نشینی کردیم.

این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
گشتن به دور زمین
ماژلان وصیت کرده بود که مترجم مالایایی پس از مرگ او آزاد شود. این بومی اهل مالزی را که انریکه نام داشت ماژلان در یکی از سفرهای گذشته‌اش به آسیای جنوب غربی در۱۵۱۱ میلادی از برده‌داران سوماترایی خریداری کرده بود؛ هنگام جنگ در آفریقا، اخراج از دربار پرتغال و نائل شدن به مقام دریاسالاری در اسپانیا، انریکه در کنار اربابش حاضر بود بنابراین با رسیدن ناوگان ماژلان به فیلیپین، او اولین کسی شد که (در سفرهای جداگانه) یک دور گرد کرهٔ زمین گشته‌است. پس از درگذشت ماژلان، فرماندهان که وجود انریکه را لازم می‌دیدند از آزاد کردنش خودداری کردند ولی او با کمک راجه هومابون در هنگامهٔ جنگ بومیان و اسپانیایی‌ها موفق به فرار شد. در غیاب وی، آنتونیو پیگافتا که دربارهٔ زبان بومیان مطالعاتی کرده بود، وظیفهٔ برقراری ارتباط را بر عهده گرفت.

سه کشتی باقی‌مانده در جستجوی جزایر ادویه مسیر خود را به سمت غرب ادامه دادند. پس از توقف کوتاهی در جزیرهٔ پالاوان، در ۲۱ ژوئن ۱۵۲۱ میلادی دریانوردان محلی ایشان را به جزیرهٔ بورنئو هدایت کردند. ناوگان آنان اکنون تنها به دو فروند کشتی محدود می‌شد؛ کونسپسیون به علت فرسودگی در کرانه‌های پالاوان رها و به آتش کشیده شده بود. آنها مدت سی و پنج روز در ساحل کشور برونئی لنگر انداختند . پیگافتای ونیزی از ثروت و جلال دربار راجه سیریپادا داستان‌ها نقل کرده‌است . بورنئویی‌ها ارتشی از فیل‌های اهلی و ۶۲ توپ جنگی داشتند که بیش از پنج برابر جنگ‌افزارهای موجود در ناوگان ماژلان بود. پیگافتا از فناوری اهالی جزیره نمونه‌هایی ذکر می‌کند؛ از آن جمله‌است ظروف چینی (که هنوز بطور گسترده در دسترس اروپاییان قرار نگرفته نبود) و عینک (که به تازگی به اروپا رسیده بود).

دریانوردان در ۶ نوامبر ۱۵۲۱ میلادی به جزایر مولوک (جزایر ادویه) رسیدند و پس از داد و ستد با سلطان ِ تیدور عازم اسپانیا شدند. مدت کوتاهی بعد از حرکت، ترینیداد کشتی فرماندهی، به علت فرسودگی در راه ماند و سرنشینانش ناگزیر به جزیرهٔ ترناته که متعلق به پرتغال بود پناهنده شدند. ترینیداد هم به چنگ پرتغالی‌ها افتاد و نزدیک ساحل جزیره نابود شد.

ویکتوریا به فرماندهی خوان سباستین دلکانو راه خود را به سوی اسپانیا ادامه داد و در ۶ ماه مه ۱۵۲۲ میلادی دماغهٔ امید نیک را دور زد. در کشتی جز برنج چیزی برای خوردن نبود. تا رسیدن به جزیرهٔ کیپ ورده بیست نفر از خدمه بر اثر سوء تغذیه مردند. دریانوردان می‌دانستند که شاه پرتغال مصمم است مانع رسیدن کشتی‌های ماژلان به اسپانیا شود و ناوگانی جنگی برای نابودیشان فرستاده‌است. دلکانو در طول مسیر سعی کرده بود تا به متصرفات پرتغال نزدیک نشود ولی با وضعیت موجود چاره‌ای جز توقف در کیپ ورده نمی‌دید. کشتی در بندر پهلو گرفت و چند نفر به طور ناشناس برای تهیهٔ آذوقه به ساحل رفتند ولی مقامات پرتغال به آنها شک بردند. دلکانو عاقبت مجبور شد تعدادی از افرادش را در جزیره بگذارد و بگریزد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
بازگشت
در ۶ سپتامبر ۱۵۲۲ میلادی - سه سال بعد از ترک اسپانیا- خوان سباستین دلکانو وهفده نفر خدمه سوار بر کشتی ویکتوریا به بندر سِویل وارد شدند و مأموریت دور زدن کرهٔ زمین را با موفقیت به پایان بردند.

۴ نفر از ۵۵ خدمه کشتی ترینیداد هم سرانجام در ۱۵۲۵ میلادی توانستند خود را به اسپانیا برسانند.


یافته‌ها
مأموریت ماژلان در تاریخ پویش‌های جغرافیایی نقطهٔ عطفی بود. با به انجام رسیدن این سفر اکتشافی، فرضیهٔ کروی بودن زمین عملاً به اثبات رسید.

ماژلان و یارانش همچنین نخستین اروپاییانی بودند که:


  • گذرگاه میان دو اقیانوس اطلس و آرام را کشف و از آن عبور کردند.
  • در آمریکای جنوبی «شتر بی‌کوهان» دیدند - که می‌تواند لاما، گواناکو، ویکونیا یا آلپاکا باشد.
  • نوعی «غاز» سیاه یافتند که به جای پَر کندن باید پوست آن کنده شود (پنگوئن).
  • دو مورد از نزدیکترین کهکشان‌ها به ما یعنی ابرهای ماژلان را رصد کردند. این دو کهکشان تنها از نیمکره جنوبی قابل رؤیت هستند.
  • محیط کرهٔ زمین را مشخص کردند؛ در این سفر ۱۴٬۴۶۰ لیگ (برابر با ۶۹٬۰۰۰ کیلومتر) پیموده شد.
  • به ضرورت ایجاد یک خط تاریخ بین‌المللی پی بردند؛ بدون وجود این خط فرضی دریانوردانی که از سمت غرب دور کرهٔ زمین می‌گردند، یک روز از تقویم واقعی عقب می‌مانند.

پایان فردیناند_ماژلان
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
مبادله کلمبی


اصطلاح مبادله (کریستف) کلمبی '''Columbian Exchange'''، به تبادل گسترده گونه های حیوانی ، گیاهان، فرهنگ ، جمعیت های انسانی ، بیماری های مسری ، فناوری و ایده ها بین قاره آمریکا از یک سو و قاره های آفریقا و اروپا و آسیا از طرف دیگر پس از کشف آمریکا توسط کریستف کلمب در سال ۱۴۹۲ میلادی بر می گردد . زمینه اصلی گسترش چنین تبادلی نیز وجود استعمار و تجارت اروپایی ها در آمریکا و توسعه تجارت برده در آفریقا و امریکا بود .
اصطلاح مبادله کلمبی توسط آلفرد دبلیو کرازبی، مورخی در دانشکده مین شرقی،در ضمن تحقیق تاریخ محیطی(جغرافیایی) ، در سال ۱۹۷۲ بدعت گذاشته شد .
تماس بین دو منطقه یاد شده تبادل در طیف گسترده ای از محصولات جدید و از جمله غذایی را به همراه داشت که آن نیز بنوبه خود موجب افزایش جمعیت در هر دو نیمکره شد.
کاوشگران با ذرت، سیب زمینی و گوجه فرنگی که به محصولاتی بسیار مهم از قرن ۱۸ به بعد تبدیل شد به اروپا بازگشتند. به طور مشابه، در پی آن اروپایی ها مانیوک و بادام زمینی را به مناطق گرمسیری آسیا و غرب آفریقا، جایی که آنها رشد خوبی در خاک آن مناطق داشتند منتقل کردند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
هنری دریانورد


  • پدر جان یکم پرتغال
  • مادر Philippa of Lancaster
  • زادهٔ ۴ مارس ۱۳۹۴پورتو, پادشاهی پرتغال
  • درگذشته ۱۳ نوامبر ۱۴۶۰ (۶۶ سال)
  • حرفه جهانگردی
  • مذهب کلیسای کاتولیک رم

هنری دریانورد (انگلیسی: Henry the Navigator؛ زاده ۴ مارس ۱۳۹۴ درگذشته ۱۳ نوامبر ۱۴۶۰) یک جهانگرد اهل پرتغال بود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
هنری هودسون
هنری هودسون (۱۶۱۱-۱۵۶۰) کاوش گر و جغرافی دان برجسته انگلیسی در آمریکای شمالی بود.

از اکتشافات او خلیجی به نام او در خاور کانادا مشهور به خلیج هودسون و هم چنین شهر نیویورک در خاور ایالات متحده آمریکا را می‌توان نام برد.

هودسون مدتی در خدمت هلندی‌ها بود و در آن زمان رودخانه‌ای را به نام رودخانه هودسون کشف کرد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
سانتا ماریا (کشتی)




سانتا ماریا (کشتی) (به انگلیسی: Santa María (ship)) یک کشتی بود که طول آن ۱۹ متر (۶۲ فوت) بود. نام کشتی اصلی از بین سه کشتی که کریستف کلمب در اولین سفرش مورد استفاده قرار داد. این کشتی در روز کریسمس به ساحل هایتی رسید و به گل نشست. به دلیل آسیب زیاد، کریستف کلمب تصمیم گرفت که از چوب های بدنه کشتی در ساخت اولین اقامتگاه ارو‍پاییان در ساحل آمریکا استفاده نماید.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
فرودگاه کریستف کلمب جنوا




فرودگاه کریستف کلمب جنوا (به انگلیسی: Genoa Cristoforo Colombo Airport) یک فرودگاه همگانی با کد یاتا GOA است که یک باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن ۲۹۱۵ متر است. این فرودگاه در کشور ایالات متحده آمریکا قرار دارد و در ارتفاع ۴ متری از سطح دریا واقع شده‌است.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
آلفونسو د آلبوکرک


  • زادروز ۱۴۵۳آلهاندرا، پرتغال
  • درگذشت ۱۶ دسامبر ۱۵۱۵گوا، هند
  • ملیت پرتغالی
  • پیشه کاشف و دولت مرد

آلفونسو د آلبوکرکه (به پرتغالی: Afonso de Albuquerque) (زاده ۱۴۵۳ در آلهاندرا، پرتغال- مرگ: ۱۶ دسامبر ۱۵۱۵ در گوا، هند) کاشف و دولت مرد پرتغالی است.

او یک نجیب زاده، جنگجو و سرهنگ دریایی پرتغالی بود که فعالیت‌های نظامی و اجرایی وی، موقعیت دولت استعماری پرتفال را در اقیانوس هند برقرار گرداند . از او به خاطر استراتژی موفقیت آمیزش به عنوان نابغهٔ فاتح نظامی یاد می‌شود .

او چندی قبل از مرگش از طرف مانوئل اول، پادشاه وقت اسپانیا، لقب دوک گوا را به خود اختصاص داد . او اولین دوک پرتغالی بود که به خانوادهٔ سلطنتی تعلق نداشت . همچنین او اولین کسی بود که لقب دوک را برای منطقه‌ای خارج از خاک پرتغال می‌گرفت. او تلاش کرد تا تمامی راههای آبی دریایی به اقیانوس اطلس، دریای سرخ، خلیج فارس و اقیانوس آرام را ببندد تا آنجا را تحت سلطه پرتغال در آورد.

او در دربار آفونسو ی پنجم پرورش یافت. در سال ۱۴۸۰، به یک ناوگان پیوست تا به عنوان معاون و دستیار فرناندو د ناپولس که در آن زمان با ترک‌ها در جنگ بود او را همراهی کند. و در سال ۱۴۸۶ به گروه دیگری برای دفاع از نیروی چیستوسا در نزدیکی شهر لاراچه پیوست . در ۱۴۷۶ در جنگ با کاستیا، خوان دوم همراهی کرد. در سال ۱۵۰۳ با ۳ ناو به مقصد هندوستان و با همراهی پسر عمویش فرانسیسکو د آلبوکرک در جنگ‌ها ی زیادی شرکت کرد و روابط خود را با کولومبو (پایتخت تجاری سری لانکا) گسترش داد . و اما مانوئل دوم بار دیگر او را به همراه تریستوا د کونها به مشرق زمین فرستاد
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
آنتونیو د اولوآ


  • متولد ۱۲ ژانویهٔ ۱۷۱۶سویا
  • مرگ ۳ ژوئیه ۱۷۹۵ (۷۹ سال)
  • ملیت اسپانیا
  • زمینه فعالیت اخترشناسی
  • شناخته شده برای پلاتین

آنتونیو د اولوآ (انگلیسی: Antonio de Ulloa؛ زاده ۱۲ ژانویهٔ ۱۷۱۶ درگذشته ۳ ژوئیه ۱۷۹۵) یک دانشمند در زمینه اخترشناسی اهل اسپانیا بود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
صفحه  صفحه 171 از 229:  « پیشین  1  ...  170  171  172  ...  228  229  پسین » 
فرهنگ و هنر

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA