انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
فرهنگ و هنر
  
صفحه  صفحه 172 از 229:  « پیشین  1  ...  171  172  173  ...  228  229  پسین »

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون


مرد

 
واسکو نونیس د بالبوا


  • زادروز ۱۴۷۴خرس د لس کابایرس, باداخوس, اسپانیا
  • درگذشت ۱۵ ژانویه ۱۵۱۹
  • ملیت اسپانیایی
  • پیشه جستجوگر، کشورگشا و فرماندار
  • مذهب کلیسای کاتولیک

واسکو نونیس د بالبوآ (به اسپانیایی: Vasco Núñez de Balboa) (زادهٔ ۱۴۷۴ - مرگ ۱۵ ژانویه ۱۵۱۹) جستجوگر، کشورگشا و فرماندار اسپانیایی بود.

او از برای گذر از باریکه پاناما و رسیدن به اقیانوس آرام در ۱۵۱۳ نامور است. بالبوا نخستین اروپایی است که از راه ینگه دنیا به این اقیانوس رسید.

او که نخستین بار در ۱۵۰۰ میلادی به قارهٔ نو گام گذاشته‌بود بنیادگذار سانتا ماریا لا آنتیگوا دل دارین - نخستین سکونت‌گاه پایدار اروپاییان در آمریکا- در کلمبیای کنونی هم بود. از جمله کنش‌های نامدار او انداختن سرخ‌پوستان همجنس‌گرا به کام سگان درنده بود. از دیگر کارهای او کامیابی در کشت ذرت بود که سبب پدید آمدن مادهٔ خوراکی تازه‌ای برای مستعمره‌نشینان گشت.

بالبوآ سرانجام به جرم خیانت به دست گروهی که رهبریشان با فرانسیسکو پیزارو بود دستگیرشد و سر از تنش جداگردید. امروزه در پاناما و دیگر کشورها به افتخار او مکان‌های چندی به نامش نام‌گذاری گشته‌اند و واحد پول این کشور نیز بالبوآ نام گرفته‌است. همچنین یکی از دهانه‌های آتش‌فشانی ماه نیز به افتخار او بالبوآ نام‌گذاری شده است.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
فری توماس دو برلانگا
فری توماس دو برلانگا (تولد ۱۴۸۷ - وفات ۸ آگوست ۱۵۵۱) چهارمین اسقف پاناما بود.

توماس دو برلانگا در برلانگا دو دورو در سوریا، از ایالت‌های مرکزی اسپانیا به دنیا آمد. وی در سال ۱۵۳۵ برای حل و فصل اختلافاتی که بعد از فتح اینکاها، میان جهانگشای اسپانیایی، فرانسیسکو پیزارو و افسران تحت امرش بوجود آمده بود، عازم پرو شد. کشتی حامل وی، بعد از فرونشستن باد، دچار سرگردانی شد و جریان های پرقدرت دریایی، او را به سمت جزایر گالاپاگوس کشاند که منجر به کشف این جزایر توسط وی در ۱۰ مارس ۱۵۳۵ شد. او شرحی از ماجرا و کشفیات خود را به کارل پنجم، امپراتور مقدس روم و پادشاه اسپانیا فرستاد.

دو برلانگا در بازگشت به زادگاهش، یک تمساح بومی آمریکای لاتین به نام کیمن را به همراه برد که طول آن به ۳ متر می‌رسید. این تمساح در حال حاضر در کلیسای جامع برلانگا دو دورو به نمایش گذاشته شده است.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
بنیامین تطیلی



بنیامینِ تُطیْلی یا بنیامین تودلایی (به عبری: בִּנְיָמִין מִטּוּדֶלָה‎)(مرگ پس از ۱۱۷۳ میلادی) جهانگرد، ماجراجو، بازرگان و خاخام یهودی ناواری بود. او در سدهٔ دوازدهم میلادی به اروپا، آسیا و آفریقا سفر کرد. او که آشنایی گسترده‌ای به زبان‌های شرقی به ویژه عربی داشته آگاهی‌هایی سودمند از جغرافیا و یهودیت برجای گذاشته در سده‌های میانه ارزشمند است. می‌نماید که بنیامین تطیلی نخستین سیاح اروپایی‌است که به خاورزمین آمده‌است.

او سفرش را پیرامون سال ۱۱۶۵ از شمال خاوری اسپانیا را برای زیارت به سوی اورشلیم آغاز کرد. می‌نماید که برای آغاز این سفر انگیزهٔ بازرگانی هم داشته‌است. همچنین گویا او در اندیشهٔ مشخص نمودن جامعه‌های یهودی در راه اورشلیم بوده‌است. او راه درازی را پیمود و با کسان بسیاری دیدار نمود و شهر به شهر آمار یهودیان را گزارش نموده و از رویدادهایی سخن می‌راند.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
سفر
او از باشندگان شهر تطیله(تودلا) در پادشاهی ناوار آن روزگار بود. او سفرش را پیرامون ۱۱۶۱ میلادی از زاراگوزا آغاز کرد و به فرانسه رفت و در مارسی بر کشتی نشست. سپس از جنوا، پیزا، رم، یونان و قسطنطنیه دیدار نمود. آنگاه به آسیا در آمد و آسیای کوچک و سوریه و لبنان و فلسطین و شمال میان‌رودان را دید. سپس پیرامون ۱۱۶۸ به بغداد رفت و ره به سوی ایران پویید. آنگاه به شبه‌جزیره عربستان رفت و از آن سرزمین به مصر و آفریقای شمالی. و سرانجام پیرامون ۱۱۷۱ تا ۱۱۷۳ میلادی به شبه‌جزیره ایبری بازگشت.

او شهرهای بصره و شوش و کیش را دیده‌است. نیز از شوش و از راه صیمره و سیروان به همدان رفته‌است. اگرچه او شهرهای بیشتری را در ایران ندید ولی از راه شنیده‌ها آگاهی‌هایی نیز از شیراز و اصفهان و سمرقند و حتی تبت داده‌است.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
کتاب بنیامین

شرح سیاحت او در کتابی گردآوری شده‌است. متن عبری سیاحتنامهٔ او نخستین بار در ۱۵۴۳ میلادی در قسطنطنیه به چاپ رسید و ترجمهٔ لاتین آن ۱۵۷۵ میلادی در آنورس نشر شد.

می‌نماید این کتاب پس از مرگ او از روی یادداشت‌های روزانهٔ بنیامین –که در زمان سفر نوشته- گردآوری شده‌باشد. این کتاب نه تنها برای آمار ارزشمندی که دربارهٔ زندگی یهودیان در شهرهای جهان آورده بلکه دربارهٔ آمیزهٔ نژادی خاورمیانه در آن روزگار هم منبع سودمندی‌است. کتاب سفرهای بنیامین تاکنون به بیشتر زبان‌های اروپایی ترجمه شده‌است.



پایان بنیامین_تطیلی
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
فرانسیسکو پیزارو




فرانسیسکو پیزارو (پیسارو) گنزالس(به اسپانیایی: Francisco Pizarro González)(زادهٔ پیرامون ۱۴۷۱/۱۴۷۶- مرگ ۲۶ ژوئن ۱۵۴۱) کشورگشای نامی دارای تابعیت پادشاهی کاستیل بود. وی گشایندهٔ امپراتوری اینکا و پایه‌گذار شهر لیما، پایتخت کنونی کشور پرو است.


او پسر نامشروع یک سرهنگ بود. او نخستین بار در ۱۵۰۲ به همراه ناوگانی بزرگ از کاستیل به هیسپانیولا گام نهاد. در ۱۵۱۳ همراه با گروهی دیگر به باریکه پاناما رفت و از نخستین اروپاییانی بود که کرانه‌های اقیانوس آرام را می‌دیدند. در آینده با موضع‌گیری‌های سیاسی‌اش توانست کلانتر شهر پاناما گردد.

از ۱۵۲۲ که لشکرکشی‌ها به آمریکای جنوبی آغازشد، نخستین بومیانی که با اروپاییان رودررو شدند به آنان داستان شهری دارا به نام پرو را گفتند. افسانهٔ ال دورادو از اینجا گسترش یافت. این داستان و به همراه آن گزارش‌های هرنان کورتز از مکزیک پیزارو را انگیزاند تا به آمریکای جنوبی راهی شود.

در ۱۵۲۴ پیزارو نخستین سفرش را آغاز نمود. در این نخستین سفر کامیابی چندانی به دست نیامد چه که گروه دچار کم‌خوراکی و بدی آب و هوا و جنگ با بومیان شدند و سرانجام بازگشتند.

دو سال پس از آن پیزارو توانست اجازهٔ سفر دومی را از فرماندار پاناما بگیرد و اینگونه با دو کشتی راهی جنوب شد تا به کرانه‌های باتلاقی کلمبیا رسید. آنها از خط استوا گذشتند. در ساحل به پارچه و زر و سیم و زمرد دست یافتند. این غنائم سبب پدیدآمدن چنددستگی میان گروه پیزارو گردید. همچنین گروه برای نخستین بار لاما را دیدند و آن را شتر کوچک خواندند.

هنگامی که برای سفر سوم دولت اسپانیا وی را یاری نکرد، پیزارو به اروپا بازگشت و دست به دامان شارل پنجم پادشاه امپراتوری مقدس روم و ایزابلا شهبانوی پرتغال گشت و آنان بدو وعدهٔ یاری برای گشودن پرو را دادند. سرانجام این سفر در ۱۵۳۰ از پاناما به سوی پرو انجام پذیرفت.

در ۱۵۳۲ پیزارو در نبرد کاخامارکا با نیرویی کمتر از دویست تن ارتش ۸۰ هزارنفره اینکا را شکست داد و آتاهوالپا امپراتور ایشان را به بند کشید. سرانجام او را به گناه کشتن برادرش و نیز کوشش بر ضد پیزارو در ۲۶ ژوئیه ۱۵۳۳ خفه‌کردند. یک سال پس از آن پیزارو به کوزکو تاخت تا اینچنین چیرگی بر پرو را تکمیل سازد. در این میان زیبایی کوزکو بر کشورگشا اثرگذار بوده‌است. پس از چیرگی بر پرو بود که پیزارو شهر لیما را در جایگاه پایتخت تازهٔ این سرزمین پایه‌ریخت.

سرانجام در ۱۵۴۱ گروهی از همراهان پیزارو – که با او به ستیز برخاسته بودند- به سرای او ریخته و وی را کشتند. کشندهٔ او دیگو آلمارگوی دوم بود که با کشتن پیزارو خود را فرماندار پرو خواند. ولی یک سال پس از آن خودش هم در جنگی با دیگر اسپانیایی‌ها کشته‌شد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
خوآن د برمودس
خوآن د برمودس (به اسپانیایی: Juan de Bermúdez) (مرگ ۱۵۷۰) دریانوردی اسپانیایی بود که در سدهٔ شانزدهم میلادی می‌زیست. آوازهٔ او برای کشف جزایر برمودا در ۱۵۰۳ است که این جزایر به نام او هم نامگذاری شده‌اند.

گنسالو خیمنس د کسادا




گُنسالو خیمنس د کسادا (به اسپانیایی: Gonzalo Jiménez de Quesada) (زادهٔ ۱۴۹۵- مرگ ۱۶ فوریه ۱۵۷۹) جستجوگر اسپانیایی و از گشایندگان کلمبیا بود. او بخش شمالی آمریکای جنوبی را کشف‌کرده‌بود. او در خانواده‌ای یهودی‌تبار -که به کیش مسیحیت گرویده‌بودند- پاگرفته‌بود. اکتشافاتش سبب گردآوری زر و زمردهای بسیار برای او گشت.

او را در ۱۵۳۶ به امید یافتن ال دورادوی افسانه‌ای برای اکتشاف سرزمین‌هایی از آمریکایی جنوبی برگزیدند و گروهی که آنها را رهبری می‌کرد در این سفر اکتشافی تا بوگوتای کنونی پیشروی نمودند. از ۹۰۰ همراه او تنها ۱۶۶ تن توانستند از این سفر سهمناک از میان جنگل‌های انبوه گذرکنند و این گروه نیز برای زنده ماندن ناچار به خوردن مار، مارمولک، قورباغه و هر چیز دیگری که یافتند شدند. حتی ناچار به خوردن ابزار چرمی همراهشان چون افسار اسب و نیام شمشیرهایشان نیز گشتند. نیروهای کسادا با شکست بومیان بر آن سرزمین چیره‌شدند و کسادا بنیاد شهر بوگوتا را در بلندی‌های آن سامان نهاد.

در ۱۵۶۹ کسادای ۷۰ ساله را مامور گشودن لانوس در خاور کلمبیا شد. اردوی بزرگ او در انجام ماموریت خود به طور کامل ناکام ماند و در ۱۵۷۲ کسادای افسرده به بوگوتا بازگشت. او به زودی بر اثر بیماری جذام درگذشت.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
کلاویخو


روی گونزالس کلاویخو نویسنده و جهانگرد اسپانیایی که فرستاده مخصوص هانری سوم پادشاه اسپانیا به نزد تیمور گورکانی بود و شرح مسافرت خویش را در سفرنامه‌ای نگاشت.

در سفرنامه کلاویخو شرح کامل سفارت وی و سفرش (بین سالهای ۱۴۰۳ تا ۱۴۰۶ میلادی) از مایورکای اسپانیای تا سمرقند و همچنین کشورها و شهرها و شاهان و حاکمان و اوضاع و احوال مردم آن عصر را خصوصاً ایران عصر تیموری را می‌توان به وضوح دریافت.

مسعود رجب نیا، مترجم این سفرنامه در بخشی از مقدمهٔ کتاب نگاشته: «کلاویخو بویژه از شمال غربی ایران تا شمال شرقی را پیموده است. از آنجا که نظری دقیق و تیزبین داشته بسیاری از امور را چه از لحاظ اجتماعی و چه از نظر اداری و سیاسی دریافته و نوشته است.»
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
ویسنت یانیز پینزون
ویسنت یانیز پینزون (به اسپانیایی: Vicente Yáñez Pinzón) (زاده ۱۴۶۲ – درگذشته پس از ۱۵۱۴) مکتشف و دریانورد اهل اسپانیا بود. او به همراه برادر بزرگترش مارتین آلونسو پینزون به کشتی کریستف کلمب نشست و او را در نخستین سفرش به بر جدید در سال ۱۴۹۲ و با عنوان کاپیتان نینیا همراهی کرد. او نخستین سیاح اروپایی بود که به کرانه‌های برزیل رفت و توصیفی از رودخانه آمازون ارائه داد.


پدرو د مندوزا
پدرو د مندوزا (به اسپانیایی: Pedro de Mendoza) جوینده طلای اسپانیایی و بنیانگذار شهر بوئنوس آیرس بوده که در ابتدا عنوان «شهر بانوی ما با هوای مطبوع» را داشت.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
فریا استارک

فریا مادلین استارک (خانم استیوارت پرون) (به انگلیسی: Dame Freya Madeline Stark (Mrs Stewart Perowne)) (زاده ۳۱ ژانویه ۱۸۹۳ پاریس فرانسه - درگشته ۹ مه ۱۹۹۳ آسولو ایتالیا) جهانگرد و سفرنامه‌نویس بریتانیایی

وی سفرهای متعددی به خاورمیانه داشت. سفر این بانو به ایران در سالهای ۱۳۰۶ و ۱۳۱۰ در کتابی با نام "سفری به دیار حشاشین" از سوی علیمحمد ساکی به فارسی برگردانده شده است. این کتاب زیر عنوان «سفرنامه الموت لرستان و ایلام» از مجموعه گنجینه ایران و ایرانیان زیر نظر ایرج افشار به چاپ رسیده است.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
صفحه  صفحه 172 از 229:  « پیشین  1  ...  171  172  173  ...  228  229  پسین » 
فرهنگ و هنر

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA