انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
فرهنگ و هنر
  
صفحه  صفحه 173 از 229:  « پیشین  1  ...  172  173  174  ...  228  229  پسین »

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون


مرد

 
باربارا بلومبرگ


  • زاده ۱۵۲۷رگنسبورگ, آلمان
  • درگذشته ۱۸ دسامبر ۱۵۹۷ (سالگی ۷۰)آمبرسرو, اسپانیا
  • همسر(ها) هیراموس کگل
  • فرزندان جان اتریشی-سه بچه از هیراموس کگل
  • والدین ولفگانگ پلومبرگ-سیبلیا لوهمن

باربارا بلومبرگ، (به انگلیسی: Barbara Blomberg) مادر جان اتریشی،(زاده ۱۵۲۷ -در گذشته ۱۸ دسامبر۱۵۹۷) است. بلومبرگ در رگنسبورگ، بایرن زاده شده و بزرگترین دختر ولفگانگ پلومبرگ یا بلومبرگ و سیبلیا لوهمن بود. در ۱۵۴۶ باربارا برای زمان کوتاهی معشوقهٔ کارل پنجم، امپراتور مقدس روم بود.

در ۱۵۴۷ جان زاده شده و بی درنگ به اسپانیا فرستاده می‌شود. پس از مدت کوتاهی باربارا بلومبرگ با هیراموس کگل (Hieronymus Kegel) یکی مقام رسمی امپراتوری ازدواج می‌کند و در ۱۵۵۱ به بروکسل می‌روند. در ۱۵۶۹ کگل از دنیا می‌رود و بلومبرگ و بچه‌های وی در شرایط سخت اقتصادی قرار می‌گیرند.

در ۱۵۷۶ نخستین بار پس از زاده شدن جان وی را ملاقات می‌نماید. بلومبرگ در سن ۷۰ سالگی از جهان می‌رود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
تیکو براهه


  • متولد ۱۵۴۶قلعۀ ستروپ، اسکونه
  • مرگ ۲۴ اکتبر ۱۶۰۱ (۵۴ سال)پراگ
  • ملیت دانمارکی
  • رشته فعالیت اشراف‌زاده، منجم

تیکو براهه (به لاتین: Tycho Brahe) (۱۵۴۶ ستروپ (دانمارک) ـ ۱۶۰۱) منجم دانمارکی بود.

او در چهارده‌سالگی (سال ۱۵۶۰) شاهد منظره‌ای از کسوف شد که تصمیم او را برای ستاره‌شناسی قطعی نمود. اولین کتابش در سال ۱۵۷۳ منتشر شد و موجب طرد توسط والدینش و شهرت او شد. امپراطور دانمارک رصدخانه‌ای در جزیره هون برای وی تأسیس کرد. تیکو زمین را ثابت و در مرکز جهان می‌دانست و دستگاهی بر این اساس ساخته بود. او مردی عیاش بود و بینی خود را در یک دوئل از دست داد. درّه‌ای در کره ماه به نام وی نامگذاری شده‌است.

دو مهندس ماجراجوی دانمارکی که قصد دارند با تجهیزات دست‌ساخت خود به فضا سفر کنند، نام فضاپیمای کوچک یک‌نفرۀ خود را به افتخار این منجم شهیر دانمارکی٬ تیکو براهه نامیده‌اند. اولین تلاش آنها برای پرواز آزمایشی فضاپیمای تیکو براهه در پنجم سپتامبر ۲۰۱۰ میلادی به‌دلیل روشن نشدن موتور موشک هیت-۱ با شکست روبرو شد. تلاش دوم برای دوم ژوئن ۲۰۱۱ برنامه‌ریزی شده بود که با یک روز تأخیر انجام شد و علی‌رغم پاره‌ای اشکالات به بخشی از اهداف از پیش تعیین شده خود دست یافت. فضاپیمای تک‌سرنشینۀ تیکو براهه هنوز به فضا سفر نکرده‌است اما دو جوان دانمارکی طراح و سازندۀ آن اعتقاد دارند که این مهم به‌زودی تحقق خواهد یافت.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
یاکوب بوهمه
یاکوب بوهمه (احتمالاً ۲۴ آوریل ۱۵۷۵- ۱۷ نوامبر ۱۶۲۴) عارف و خداشناس مسیحی آلمانی بود. او یک متفکر برجسته در سنت لوتری محسوب می‌شود و اولین کتاب او به نام ارورا باعث اعتراضاتی شد.

کاترینا فون بورا
کاترینا ون بورا (به آلمانی: Katharina von Bora) (۲۹ ژانویه ۱۴۹۹ - ۲۰ دسامبر ۱۵۵۲)، راهبه کاتولیک آلمانی بود که با نقض قانون امتناع از ازدواج روحانیون کاتولیک، به همسری مارتین لوتر، تجدیدنظرطلب مسیحی و بنیان‌گذار آئین پروتستان درآمد.

کاترینا ون بورا در تاریخ ۱۳ ژوئن ۱۵۲۵ میلادی با مارتین لوتر ازدواج کرد و طی زندگی مشترک خود، دارای سه پسر و سه دختر شد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
یوهان شاین
  • زاده ۲۰ ژانویه ۱۵۸۶
  • درگذشته ۱۹ نوامبر ۱۶۳۰

یوهان شاین (انگلیسی: Johann Schein؛ زاده ۲۰ ژانویهٔ ۱۵۸۶ درگذشته ۱۹ نوامبر ۱۶۳۰) یک آهنگساز اهل آلمان بود.

یوهان گئورگ فاوست


  • زاده ۱ ژانویه ۱۴۸۰
  • درگذشته ۱ ژانویه ۱۵۴۰

یوهان گئورگ فاوست (انگلیسی: Johann Georg Faust؛ ۱۴۸۰ – ۱۵۴۰) یک کیمیاه اهل آلمان بود.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
فرانسوا رابله




فرانسوا رابله (به فرانسوی: François Rabelais)(زاده ۱۴۹۴ درگذشته ۱۵۵۳ میلادی در پاریس) ادیب، پزشک و نویسنده بزرگ رنسانس فرانسه بود. همچنین از او به عنوان هزل‌گو و طنزپرداز نیز یاد می‌شود.

تحصیلات مقدماتی را در یک صومعه گذراند. الهیات و حکمت و فلسفه آموخت و روحانی شد. از همین رهگذر علوم ادبی یونان و روم را فراگرفت. سپس به سفر و مطالعه و ثبت خاطرات خود پرداخت. پس از طی دوره دانشگاهی در رشته پزشکی، به طبابت پرداخت و اقدام به انتشار متون پزشکی به زبان یونانی و با تفسیرهای شخصی کرد. مهم‌ترین اثر او رمان بزرگ پانتاگروئل است. این رمان کلیسا و مقام‌های علمی را علیه او شوراند و متهم به منافی اخلاق بودن شد. بنابراین وی مقام و جایگاه روحانیت خود را از دست داد. انتشار جلدهای بعدی همین اثر، باعث شهرت او شد. وی تلاش کرد تا در جلدهای بعد، تغییراتی اعمال کند تا رضایت روحانیون را به دست آورد. او میان خنده و دانش در آثار خود رابطه نزدیکی برقرار نمود و همین امر موجب شگفتی سبک نگارش وی شد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
گیوم دو لا پریر
  • نام اصلی Guillaume de la Perrière
  • زادروز ۱۵۰۳ میلادی
  • مرگ ۱۵۶۵ میلادی
  • ملیت فرانسوی
  • پیشه نویسنده و محقق

گیوم دو لا پریر (به فرانسوی: Guillaume de la Perrière) نویسنده و محقق قرن شانزدهم میلادی اهل فرانسه است.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
موسیقی رنسانس
رنسانس : این دوره را عصر نو زایی یا تجدید حیات خلاقیت انسان نامیده اند . در دوره ی رنسانس موسیقی سرگرمی مهم زمان فراغت بود . در این دوره جنبش فکری غالب ، که اومانیسم (انسان گرایی) نامیده شده است ، زندگی و دستاوردهای انسان را در کانون توجه خود قرار داد ، و همزمان با آرمان انسان جهانی از هر تحصیلکرده ای انتظار می رفت که بتواند سازی بنوازد و نیز خط موسیقی را بخواند . در این دوره نیز کلیسا حامی مهم موسیقی باقی ماند اما نه به شدت قرون وسطی ، و فعالیت موسیقایی کم کم به دربارها انتقال یافت و همچنین موسیقیدانان شهر هم به اجرای موسیقی در اجتماع های شهر ، مراسم ازدواج و آیین های مذهبی می پرداختند. در رنسانس نیز ، مانند قرون وسطی ، موسیقی آوازی مهم تر از موسیقی سازی بود . موسیقی کرال دوره ی رنسانس نیازی به همراهی ساز نداشت . به همین سبب ، این دوره اغلب "عصر زرین" موسیقی کرال آکاپلا (بی همراهی ساز) نامیده شده است . با این همه ، سازها اغلب با خط های آوازی همراه می شدند . سازها گاه با مضاعف کردن خط های آوازی سبب تقویت آن ها می شدند ، یا خط ملودیک آوازخوانی غایب را می نواختند . در موسیقی کرال دوره ی رنسانس ، خط هایی اجرایی که تنها و فقط ویژه ی اجری سازها ساخته شده باشند کمیاب است. ریتم و ملودی : در موسیقی رنسانس ، ریتم اغلب جریانی هموار و آرام دارد و نه ضرباهنگی واضح و مشخص . دلیل ، استقلال ریتمیک فراوان هر خط ملودیک است : هنکامی که یک آوازخوان در آغاز خط ملودیک خود است ، آوازخوانان دیگر شاید از نیمه ی خط ملودیک خود نیز گذشته باشند . این تکنیک ، سبب می شود که اجرای آواز در موسیقی رنسانس همزمان مایه ی لذت و چالش باشد ، چرا که هر آواز خوان می باید ریتم جداگانه ای را نگه دارد . اما خواندن الگوهای زیر و بم در این ملودی ها آسان است . ملودی ، اغلب همسو با گام (بالا رونده یا پایین رونده ) و با پرشهایی اندک حرکت می کند . بافت : بافت موسیقی رنسانس به طور عمده پلی فونیک بود . گرچه در قرون وسطی موسیقی پلی فونیک کلیسایی به طور معمول توسط چند تک خوان اجرا می شد ، اما در دوره ی رنسانس ، این موسیقی به وسیله ی تمام گروه همسرایان (مرد) به اجرا در می آمد .

  • بافت پلی فونیک : اجرای همزمان دو یا چند خط ملودیک ، بافتی را پدید می آورد که پلی فونیک یا چند صدایی نامیده می شود .

موسیقی مذهبی دوره ی رنسانس : دو فرم اصلی موسیقی مذهبی رنسانس ، موتت و مس هستند . این دو ، از نظر سبک مشابه یکدیگرند ، اما مس اثری طولانی تر است . موتت دوره ی رنسانس ، اثری است پلی فونیک و کرال ، مبتنی بر یک متن مقدس لاتین که با متن های مورد استفاده در مس معمول تفاوت دارد .مس رنسانس ، اثری پلی فونیک و کرال است که از پنج بخش کیریه ، گلوریا ، کردو ، سانکتوس ، و آگنوسدیی تشکیل می شود . برخی از بزرگان موسیقی مذهبی رنسانس : ژوسکن دپره و پالستریا . موسیقی غیر مذهبی دوره ی رنسانس : موسیقی غیر مذهبی دوره ی رنسانس ، برای گروه هایی از تک خوان ها و یا برای تک خوان با همراهی یک یا چند ساز به نگارش در آمده و نقاشی کلام – تصویرگری موسیقایی متن – در آن معمول بود . آهنگسازان از تقلید صداهای طبیعی ، مانند صداهای پرندگان و هیاهوی خیابان لذت می برند . یک فرانسوی به نام کلمان ژانکن (1485 – 1560) ،در قطعه ای مشهور با عنوان جنگ به گونه ای درخشان زنده به تقلید صداهای میدان نبرد ، ضربه های طبل ، و غریو شیپورها پرداخت . موسیقی غیر مذهبی ، بیش از موسیقی مذهبی دارای دگرگونی های سریع حالت بود . گونه ای مهم از موسیقی آوازی غیر مذهبی دوره ی رنسانس مادریگال است ؛ اثری برای چندین تکخوان و مبتنی بر یک شعر کوتاه که اغلب مضمون عاشقانه دارد . مادریگال مانند موتت ، بافت هایی هموفونیک وپلی فونیک را با یکدیگر می آمیزد ، اما نقاشی کلام و هارمونی هایی نامتعارف در آن بیشتر به کار گرفته می شود . گونه ای دیگر از موسیقی آوازی غیر مذهبی که ساده تر از مادریگال است باله بود . باله نمونه ای آوازی همراه با رقص بود برای چندین تک خوان و بافت آن بر خلاف بسیاری از نمونه های موسیقی رنسانس ، بیشتر هوموفونیک بود. برخی از بزرگان موسیقی غیر مذهبی دوره ی رنسانس :

  • تامس ویلکز
  • تامس مورلی
  • آندرا گابریلی

این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  ویرایش شده توسط: sepanta_7   
مرد

 
آلِمانْد
آلِمانْد موسیقی رقصی با ضرب ۴-۴ که از یک رقص روستایی یا ملی آلمانی ریشه گرفته است. این شکل محبوب‌ترین شکل موسیقی رقص در سنت باروک است.

پاوان (رقص)
پاوان (به ایتالیایی: pavana، یا padovana) رقص اشرافی کُندی بود که بیشتر در سده‌های ۱۶ تا ۱۷ میلادی (دوره رنسانس) در آغاز مراسم‌ها اجرا می‌شد. پاوان احتمالاً از ایتالیا و از طریق اسپانیا به فرانسه و انگلستان رسیده‌است. این رقص در جنوب اسپانیا در رویدادهای رسمی و در کلیسا اجرا می‌شد.


رقص پاوان به کندی و با وقار انجام می‌شده است. رقصندگان دور تا دور تالار در صف‌های منظم قرار می‌گرفتند. زوج‌ها دست یکدیگر را گرفته و شمرده قدم برمی‌داشتند در حالی که همراه با موسیقی اندکی به بدن خود تاب می‌دادند. گاهی نیز رقصندگان همزمان آواز می‌خواندند. این رقص بیشتر برای نمایش لباس‌های مجلل کاربرد داشته است. معمولاً بلافاصله پس از پاوان رقص گالیارد انجام می‌شده که تندتر و همراه با رقص پا بوده است.

آهنگ پاوان با ضرب ۲۲ یا ۴۴ می‌باشد. پاوان و گالیارد در سده ۱۷ میلادی وارد فرم سوئیت شدند. پاوان در برخی سوئیت‌های یوهان هرمان شاین ظاهر شد. از قطعات دیگر می‌توان به «پاوان برای ارکستر» اثر گابریل فوره و «پاوان برای شاهزاده مرده» اثر موریس راول اشاره کرد.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
رکت


یک نمونهٔ بازسازی‌شده از رکت سبک باروک.

رکت (به انگلیسی: Rackett) یکی از سازهای بادی بود که در سده‌های میانه و دوره رنسانس در اروپا رواج داشت.

رکت سازی با زبانهٔ دوگانه و صدای بم بود و شکلی استوانه‌ای داشت. جنس آن از چپ یا عاج فیل بود.

استوانهٔ تشدید صدا در رکت به تعداد ۹ بار تاشده و چین خورده‌است. با این کار سعی شده بود تا درازای استوانه را کوتاه و جابه‌جایی آن را آسان‌تر کنند.

رکت صدایی نرم و یک‌نواخت دارد (مانند فوت کردن در یک شانهٔ سر) و بیشتر به عنوان صدای زمینه برای همراهی سازهای زهی کاربرد داشته‌است.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
مرد

 
کورانت (موسیقی)
کورانت Courante یک نوع رقص تند و پرشتاب سه ضربی است که پیشینه در سنت موسیقیایی آلمان و فرانسه دارد.

مس (موسیقی)
مَس فرمی از آهنگسازی روحانی و مقدس می‌باشد که تنظیم کُرال مجموعه‌ای ثابت از مناجات‌های عشاء ربانی به موسیقی‌ست. اکثر مَس‌ها بر روی مناجات‌های لاتینی، زبان مقدس مناجات‌های کلیسای کاتولیک روم، تنظیم شده‌اند. تعداد قابل توجهی مَس نیز به زبان کشورهای غیر کاتولیک که در آنها عبادت به زبان‌های بومی انجام می‌شود نوشته شده است. برای مثال مَس‌های زیادی به زبان انگلیسی برای کلیسای انگلستان نوشته شده است. مَس‌های موسیقایی نام خود را از مناجات‌های کاتولیک با همین نام مَس (به لاتین "the Mass") می‌گیرند، که ممکن است بعد از نام مَس نام دیگری نیز داشته باشند، نظیر میسا سولمنیس ساخته بتهوون.
این کاربر به دلیل توهین به مدیریت بن شد.
     
  
صفحه  صفحه 173 از 229:  « پیشین  1  ...  172  173  174  ...  228  229  پسین » 
فرهنگ و هنر

تاریخ اروپا از ابتدا تاکنون

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA