انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 49 از 53:  « پیشین  1  ...  48  49  50  51  52  53  پسین »

Countrys | کشور ها


مرد

 
آثار تاریخی آفریقای جنوبی

غار واندرورک
۲۷°۵۰′۴۲″ جنوبی ۲۳°۳۳′۱۴″ شرقی
  • واندِرْوِرک، غار و محوطهٔ باستان‌شناسی در استان کیپ شمالی آفریقای جنوبی است. مطالعات باستان‌شناسی در آن از دهه ۱۹۴۰ میلادی آغاز گشت که همچنان ادامه دارد. در آن بقایایی از فعالیت‌های انسان راست‌قامت مربوط به اواخر عصر سنگ یافت شده است. دانشمندان در سال ۲۰۱۲ در عمق ۳۰ متری غار واندرورک بقایای خاکستری را کشف کردند که نشان‌دهندهٔ چیرگی انسان بر آتش در حدود یک میلیون سال پیش بود. واندرورک (Wonderwerk) در زبان آفریکانس به معنای معجزه است.

     
  
مرد

 
آثار تاریخی آفریقای جنوبی

مالاپا

  • غار باستانی مالاپا، محل یافت سنگواره‌هایی از انسان‌ساهای منقرض شده‌است که در ۴۵ کیلومتری شمال غربی شهر ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی واقع شده‌است. این محل در داخل منطقهٔ گهواره بشریت قرار دارد که جز میراث جهانی یونسکو است.

     
  
مرد

 
شاکا


  • شاکا تاثیر گذارترین رهبر پادشاهی زولو بود. زولو نام یکی از تیره‌ها و زبان‌های آفریقایی است. قوم زولو در دوره سلطنت شاکا (۱۸۱۶-۱۸۲۸) در دوره‌ای از جنگ میان‌قبیله‌ای به نام مفکانه به نهایت قدرت رسید. وی با پیروزی‌های بزرگ خود امپراتوری زولو را بوجود آورد. دولت زولو در ۱۸۳۰-۱۸۳۹ با بوئر در جنگ بود، و سرانجام در ۱۸۸۰ از بریتانیا شکست خورد، و امپراتوری زولو به ۱۳ سرزمین تقسیم گردید و بعداً نیز این سرزمین‌ها تقسیم شد و حدود ۲۰۰ قبیله آزاد زولو تشکیل یافت. جمعیت مردم زولوتبار، حدود ۱۰ میلیون نفر است و بیشتر آن‌ها در کشور آفریقای جنوبی زندگی می‌کنند. ملت او با اتحاد ملت‌های شمال آفریقا بر بخش وسیعی از آفریقا تسلط داشت، او فردی نابغه در مبارزات جنگی شناخته شده بود در دوران سلطنت او اصلاحات و نوآوری‌های بسیاری صورت گرفت. حکومت او به وحشی گری محکوم شده‌است. فرهنگ آفریقای جنوبی تا اندازه‌ای هنوز تحت تاثیر دوران حکومت شاکا می‌باشد.

قوم
  • زولوها تعدد زوجات را جایز می‌دانند و عقد و عروسی در نزد آنان با اهدای گاو به خانواده عروس منعقد می‌شود. زولو یکی از زبان‌های بانتو است. واژه زولو در زبان زولو به معنی «آسمان» است.

     
  
مرد

 
چاله بزرگ
۲۸°۴۴′۱۹″ جنوبی ۲۴°۴۵′۳۱″ شرق

  • چالهٔ بزرگ از جاذبه‌های اصلی گردشگری شهر کیمبرلی در آفریقای جنوبی است. ادعا شده که این چاله بزرگ‌ترین چالهٔ دست‌ساز در جهان است ولی تحقیقات نشان می‌دهد که معدن یاخرس‌فونتین که با دست کنده شده از این چاله بزرگ‌تر است. پهنای چاله بزرگ ۴۶۳ متر و ژرفای اصلی آن متر ۲۴۰ است. به خاطر ریخته‌شدن آشفال و آبگیری ژرفای قابل رؤیت آن امروزه ۱۷۵ متر است.

تاریخچه
  • از سال ۱۸۶۶ تا ۱۹۱۴ حدود ۵۰ هزار معدنچی با بیل و کلنگ این چاله را کنده و از آن ۲۷۲۲ کیلوگرم الماس به‌دست آوردند.

     
  
مرد

 
جزیره روبن
۳۳.۸۰۶۷۳۴° جنوبی ۱۸.۳۶۶۲۲۲° شرقی

  • جزیره رابن جزیره ای در آفریقای جنوبی که بیشتر بدلیل زندانی کردن مخالفان آپارتاید در آن مشهور است. نلسون ماندلا و احمد کاظیم ( از فعالان شیعه آفریقای حنوبی) در آن زندانی بودند.


     
  
مرد

 
بوئرها
  • بوئرها مردمانی در آفریقای جنوبی با خاستگاه نژادی هلندی، آلمانی و هوگانوت بودند. واژه بوئر در زبان هلندی و زبان آفریکانس، به معنی کشاورز است.
  • در سال ۱۶۵۲ میلادی، کمپانی هند شرقی هلند اقدام به تأسیس یک ایستگاه کشتیرانی در دماغه امید نیک به مسئولیت جان فان ریبک کرد. پس از آن برای چند سال مهاجرت اروپاییان بدانجا رونق گرفت به طوری که در سال ۱۷۰۷ میلادی، شمار اروپاییان مهاجر در مهاجرنشین کیپ به ۱۷۷۹ نفر رسید. اغلب آفریکانس زبانان کنونی، فرزندان همین گروه مهاجر هستند. آنها یکی از نخستین گروه‌های مهاجر در ترانسوال و ایالت نارنجی آزاد بودند. امروزه فرزندان بوئرهای سابق را آفریکانس می‌خوانند.

     
  
مرد

 
پوند آفریقای جنوبی
  • پوند آفریقای جنوبی (به انگلیسی: South African pound) (به زبان بومی: Suid-Afrikaanse pond) یکای پول رایج در کشور آفریقای جنوبی است. مسئولیت کنترل این واحد پولی برعهدهٔ بانک مرکزی آفریقای جنوبی قرار دارد.

     
  
مرد

 
جمهوری ناتالی

  • جمهوری ناتالی، یک جمهوری بوئری در جنوب آفریقا با عمری کوتاه بود. این جمهوری به دست آفریکانس زبان‌های فورترکر در سال ۱۸۳۹ میلادی و کمی پس از نبرد رودخانه خون پایه‌گذاری شد. این جمهوری در ساحل اقیانوس هند و بالاتر از کیپ شرقی قرار داشت. نام ناتالی واژه‌ای پرتغالی به معنای کریسمس است. این نام توسط دریانوردان پرتغالی بر این منطقه نهاده‌شد. این جمهوری در سال ۱۸۴۳ میلادی توسط امپراتوری انگلستان اشغال و پیوست خاک آن کشور شد. پس از اشغال جمهوری ناتالی به دست انگلستان، بیشتر بوئرهای فورترکر به شمال و درون ایالت آزاد نارنجی مهاجرت کردند.

مفکانه

  • مفکانه (در زبان زولو: خرد کردن یا پخش کردن)، که در زبان سوتو به نام‌های دیفکانه یا لیفکانه شناخته می‌شود دوره‌ای از آشوب و جنگ میان قبیله‌های بومی جنوب آفریقا میان ۱۸۱۵ تا حدود ۱۸۴۰ بود. شاکا به وسیله نظامی‌گری قلمرو پادشاهی زولو را گسرتش می‌داد و مفکانه از حمله‌های شاکا آغاز گردید. در این دوره خونریزی‌های بسیار زیادی صورت گرفت و خیلی از مناطق آفریقای جنوبی کاملاً خالی از سکنه گردید.

     
  
مرد

 
سیاست


بخش مرکزی پروتوریا، پایتخت اجرایی آفریقای جنوبی
  • آفریقای جنوبی ۲ مجلس دارد: شورای ملی استان‌ها (یا مجلس اعیان) با ۹۰ عضو و مجمع ملی آفریقای جنوبی (یا مجلس عوام) با ۴۰۰ عضو. اعضای مجلس عوام برحسب جمعیت انتخاب می‌شوند. نصف اعضا از طریق لیست ملی و نصف دیگر از طریق لیست استان‌ها انتخاب می‌شوند. ۱۰ عضو برای نمایندگی هر استان در شورای انتخابات بدونن توجه به جمعیت آن استان انتخاب می‌شود. هر دومجلس هر ۵ سال یک بار بر‌گزار می‌شود دولت در مجلس عوام تشکیل می‌شود و رهبر حزب اکثریت در مجلس ملی رئیس جمهور می‌شود.
  • کنگره ملی آفریقا (ANC) در سیاست آفریقای جنوبی پیشرو است و در آخرین انتخابات عمومی سال ۲۰۰۴ ۶۹٫۷ درصد آراء و ۶۶٫۳ درصد آراء انتخابات شهرداری ۲۰۰۶ را به دست آورد. مهم‌ترین چالش در مقابل ANC حزب متحد دمکرات‌ها است که در انتخابات ۲۰۰۴ و ۲۰۰۶ به ترتیب ۱۲٫۴ و ۱۴٫۸ درصد آرا را به دست آورد. رهبر این حزب تونی لئون است. حزب پیشرو قبلی یعنی حزب ملی جدید که آپارتاید را از طریق سلف خود به وجود آورد از سال ۱۹۹۴ تا بحال همیشه در انتخابات تحقیر شده و سرانجام به انحلال کشیده شد. آنها تصمیم گرفتند تا در ۹ آوریل ۲۰۰۵ با ANC ادغام شوند. دیگر احزاب سیاسی اصلی در مجلس حزب آزادی اینکاتا که نماینده مردم زولو است و دموکرات‌های مستقل که به ترتیب ۶٫۹۷ و ۱٫۷ درصد آرا را در انتخابات ۲۰۰۴به دست آوردند.بعد از نلسون ماندلا ، تابو امبکی و ژاکوب زوما به ریاست جمهوری رسیدند.

     
  
مرد

 
حزب کمونیست آفریقای جنوبی
  • حزب کمونیست آفریقای جنوبی (SACP) یک حزب سیاسی در آفریقای جنوبی است که در سال ۱۹۲۱ تاسیس شد و علیه آپارتاید مبارزه کرد. حزب کمونیست آفریقای جنوبی امروزه همراه با کنگره ملی آفریقا (ANC) و کنگره اتحادیه‌های کارگری آفریقای جنوبی (COSATU)، اتحاد سیاسی سه جانبه (اتحاد سه حزب) را تشکیل می‌دهد. ا ین اتحاد سه گانه از دوران پس از آپارتاید تاکنون، تشکیل دهنده دولت در آفریقای جنوبی بوده است. برخی از رهبران حزب کمونیست آفریقای جنوبی همزمان از رهبران کنگره ملی آفریقا نیز بوده و هستند، مثلاً:
  • نلسون ماندلا با در نظر گرفتن شرایط حساس مبارزه "کنگره ملی آفریقای جنوبی" هیچگاه این راز را که او در زمان دستگیری خود، در سال ۱۹۶۲، عضو برجسته کمیته مرکزی حزب کمونیست افریقای جنوبی بوده است را آشکار نکرد، فقط پس از درگذشت او بود که حزب کمونیست همزمان با کنگره ملی آفریقا این حقیقت تاریخی را اعلام کردند.حزب کمونیست افریقای جنوبی در چارچوب کنگره ملی آفریقا به رهبری ماندلا عمل می‌کرد. ماندلا در سال ۱۹۷۶ آزادی مشروط به بهای فاصله گرفتن از کنگره ملی آفریقا را رد کرده بود. مشاوران ماندلا در مبارزه، چه قبل از دستگیری، چه در دوره زندان طولانی و چه در سال‌های ریاست جمهوری و پس از آن رهبران حزب کمونیست آفریقای جنوبی نظیر والتر سیسولو، یوسف دادو، جو اسلوو و کریس هانی بودند.
  • کریس هانی رهبر حزب کمونیست آفریقای جنوبی در روز ۱۰ آوریل ۱۹۹۳ در ۵۰ سالگی در یوهانسبورگ به دست یک (پناهنده) ضدکمونیست لهستانی کشته شد و قاتل بعداً اعتراف کرد که افراطیون سفید پوست او را برای ارتکاب این قتل اجیر کرده بودند. هانی که بیشتر عمر خود را در مبارزه و از جمله مبارزه مسلحانه و فرار از این کشور به آن کشور گذرانده بود پس از فروپاشی شوروی به نوسازی سوسیالیسم افریقایی همت گمارد و موفق شد که اعضای حزب کمونیست را به جای ریزش افزایش دهد و همین امر باعث شد که دشمنان بین‌المللی پیدا کند.
  • ترور کریس هانی باعث خشم شدید در میان مردم شد و این جریان باعث گردید که رژیم آپارتهاید برای جلوگیری از جنگ داخلی مجبور به مذاکره با نلسون ماندلا گردید و با کمک ماندلا موفق شد که مردم را آرام کند. نتیجه مذاکرات با ماندلا تشکیل دولت وحدت ملی در آفریقای جنوبی بود. برای حزب کمونیست آفریقای جنوبی، آشتی ملی پلاتفرمی برای پیشبرد هدف ایجاد جامعه متکی بر عدالت، آزاد از تهدیدهای بین‌المللی، و رها از نژادپرستی، مردسالاری و نابرابری فاحش در آفریقای جنوبی بود.

     
  
صفحه  صفحه 49 از 53:  « پیشین  1  ...  48  49  50  51  52  53  پسین » 
علم و دانش

Countrys | کشور ها

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA