انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 9 از 55:  « پیشین  1  ...  8  9  10  ...  54  55  پسین »

Technology News | اخبار فناوری


مرد

 
آزمایش سنجش مقاومت یاقوت کبود در برابر گوریلاگلس

کارشناسان uBreakiFix بررسی‌هایی را برای سنجش مقاومت یاقوت کبود در برابر ضربه و خراش انجام داده‌اند و به این سوال که آیا استفاده از یاقوت کبود به جای گوریلاگلس در تلفن‌های همراه منطقی است یا خیر پاسخ می‌دهند.
کارشناسان uBreakiFix سه آزمون مختلف را بر روی یاقوت کبود اجرا کردند. ابتدا مقایسه با گوریلاگلس در برابر خراش‌ها توسط یک مته‌ی کاربید تنگستن، سپس تست سقوط صفحه نمایشگر تلفن همراه کیوسرا که از یاقوت کبود ساخته شده و در آخر آزمون مقاومت در برابر خم شدن با دستگاه.
نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهد یاقوت کبود نسبت به گوریلاگلس تا ۲۵٪ مقاوم‌تر است، اما انعطاف پذیری کمتری دارد و شکننده‌تر است، طوری که نمایشگر ساخته شده از یاقوت کبود پس از اولین سقوط می‌شکند. محققان از این موضوع نتیجه می‌گیرند هرگونه استفاده از این ماده‌ی گران قیمت در تلفن‌های همراه فقط باعث مقاومت بیشتر در برابر خراش می‌شود ولی در عوض دستگاه بیشتر مستعد شکنندگی می‌شود، بنابراین اگر سازنده‌ای به تولید تلفن‌همراه با صفحه نمایش یاقوت کبود علاقه دارد باید به فکر قرار دادن لبه‌های ضخیم و قاب برآمده برای جلوگیری از وارد آمدن ضربه به آن باشد.
اپل در همکاری با GT Advanced Technologies در حال کار بر روی استفاده یاقوت کبود در محصولات آینده‌اش است. جزئیات دقیقی از چگونگی به کارگیری این ماده در محصولات آینده‌ی اپل به دست نیامده، اما شایع شده است که از آن به عنوان پوشش نمایشگر آیفون ۶ و محصول پوشیدنی iWatch استفاده خواهد شد. هنوز مشخص نیست که اپل تغییراتی در سافایر داده است یا خیر. حتی مطمئن نیستیم نهایتا از این پوشش در صفحه نمایش آيفون ۶ استفاده خواهد شد یا خیر. اپل پیش از این برای پوشش لنز دوربین از سافایر استفاده کرده بود.


http://zurl.ir/323764
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
باهوش‌ترها در مناطقی با اینترنت سریع‌تر زندگی می‌کنند

در اوایل ماه جاری تحقیقی توسط دفتر مرکزی مایکروسافت در واشنگتن انجام شد که نتایج آن نشان می‌دهد مناطقی که از اینترنت پرسرعت‌تری برخوردار هستند خانه‌ی افراد باهوش‌تری هستند!
مایکروسافت این بررسی را بر روی سریع‌ترین خدمات دهنده‌های اینترنت ایالات متحده که سرعتی بالغ بر ۵۰ مگابیت بر ثانیه ارائه می‌دهند، انجام داده است. اینترنت پرسرعت قابل اعتماد برای شرکت‌های فناوری و استارت‌اپ هایی که به اینترنت وابسته‌اند بسیار حیاتی است.
طبق این تحقیق از لحاظ آماری، فرآوانی دانش‌آموزانی که از مناطق پرسرعت ایالات متحده در آزمون ورود به دانشگاه ACT قبول می‌شوند ۰.۵۷ نسبت به شاخص کل بالاتر است؛ این مناطق شامل ویرجینیا، دلاواره، رود آیلند و ماساچوست هستند که تمامی آن‌ها در بین ۱۵ دبیرستان ملی با نتایج برتر واقع شده‌اند. همچنین خانه‌ی مایکروسافت یعنی واشنگتن در بین ۱۵ دبیرستان با نمره متوسط ۲۲.۸ قرار گرفته که فقط ۱.۳ از بالاترین مقام فاصله دارد، در عوض دانش‌آموزانی که در ایالت‌های کم سرعت‌تر مانند آلاسکا، کنتاکی و ویرجینیای غربی سکونت دارند، رتبه‌ی مناسبی را کسب نکرده‌اند.
با این حال بعضی از نتایج صحت این بررسی را زیر سوال می‌برد مثلا مِیـن با این که از نظر سرعت اینترنت در جایگاه ۳۷ ام قرار دارد، اما توانسته چهارمین جایگاه را در نتایج به دست آورد یا نمرات دانش‌آموزان میشیگان که هشتمین ایالت از نظر سرعت اینترنت است، در جایگاه ۴۱ ام آزمون ACT قرار گرفته است.
آخرین یافته‌ها این ایده را مطرح می‌کند که رشد تکنولوژی و اینترنت باعث کاهش ضریب هوشی در انسان‌ها می‌شود اما این یافته‌ها می‌تواند رویکرد استفاده از تکنولوژی در مراکز آموزشی را تقویت کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ایسوس از مادربوردهای سری X99 خود رونمایی کرد

ایسوس نسل جدید مادربردهای مبتنی بر تراشه‌ی x99 اینتل را رونمایی کرد. این کمپانی تایوانی برای شاخه‌های مختلف و در بازه‌های قیمتی متفاوت مادربردهای X99-Deluxe، X99-Pro ، X99-A، Rampage V Extreme و X99-E WS را به همراه فناوری‌های اختصاصی OC Socket و 5-Way Optimization ارائه کرده است.
روابط عمومی ایسوس، اطلاعات مربوط به نسل جدید مادربردهای این شرکت را در اختیار زومیت قرار داده است و وعده داده مراسم رونمایی از این محصولات این هفته در ایران برگزار خواهد شد.
ایسوس از مادربورد های جدید ATX خود، X99-Deluxe، X99-Pro ، X99-A، Rampage V Extreme و X99-E WS که مبتنی بر چیپست X99 اینتل طراحی و ساخته شده اند رونمایی کرد. این مادربوردها به همراه فناوری های اختصاصی شرکت ایسوس؛ شامل OC Socket و 5-Way Optimization ارائه شده اند تا به نهایت کارایی آخرین پردازنده های سوکت LGA 2011 V3 خانواده Core i7 دست پیدا کنند.
مادربورد X99-Deluxe ، برای دستیابی به نرخ انتقال 32 گیگابیت بر ثانیه به کارت توسعه ASUS Hyper M.2 x4 مجهز شده است. همچنین از فناوری 3T3R استاندارد بی‌سیم 802.11ac برای تامین سرعت 1.300 مگابیت برثانیه در شبکه و سیستم خنک کننده اختصاصی ایسوس با نام Fan Extension Card نیز برخوردار است. این مادربورد همچنین مدل X99-Pro از طراحی زیبا و خیره کننده ای برخوردار است.
تمام مادربوردهای سری X99 ایسوس از امکانات Crystal Sound 2 برای افزایش کیفیت صدا، فناوری Turbo LAN برای اجرای بدون وقفه بازی های آنلاین و همچنین بایوس UEFI جدید با تنظیمات و ویژگی های نوآورانه مجهز هستند.


OC Socket و 5-Way Optimization برای افزایش عملکرد اورکلاکینگ

مادربوردهای سری X99 به تکنولوژی جدیدی به نام OC Socket مجهز هستند که حق امتیاز آن به نام شرکت ایسوس به ثبت رسیده است. این سوکت از پین‌های بیشتری برخوردار است که یک مدار اختصاصی را به اتصالات اضافی موجود در سوکت Haswell-E متصل می‌کند و با پردازنده‌های جدید اینتل Haswell-E و سوکت LGA 2011-v3 سازگاری کامل دارد. این سوکت در ترکیب با بایوس UEFI اختصاصی ایسوس، امکان دستیابی به فرکانس‌های بالاتری را برای حافظه DDR4 فراهم می‌کند، زمان تاخیر را کاهش و ثبات دستگاه را در زمان اورکلاکینگ افزایش می‌دهد. این سوکت همچنین تمام شرایط را برای دستیابی به بهترین عملکرد اورکلاکینگ بهبود می بخشد. به علاوه کاربران حتی در زمان اشغال تمام اسلات های DIMM نیز می‌توانند فرکانس‌های حافظه DDR4 را تا 3,200 مگاهرتز و حتی بیشتر افزایش دهند.
طرفداران کامپیوترهای رومیزی از مزایای فناوری اختصاصی 5-Way Optimization در مادربوردهای سری X99 ایسوس نیز بهره مند خواهند بود تا به صورت پویا و تنها با یک کلیک کارایی مادربورد X99 خود را بهبود بخشند. این فناوری شامل TPU (Turbo Processor Unit) است که امکان بازبینی و کنترل ولتاژ پردازنده و کارت‌های گرافیکی را فراهم می‌کند. دومین ویژگی EPU یا Energy Processing Unit است که برای تامین میزان انرژی مورد نیاز دستگاه به کار می رود و توسط یک سوئیچ تعبیه شده روی مادربورد و یا مرکز کنترل AI Suite 3 قابل دستیابی است.
از طرفی فناوری 5-Way Optimization از ماژول VRM Digi+ (Voltage Rgulator Madule) نیز برخوردار است که عملکرد، بهره وری و اطمینان دستگاه را افزایش می‌دهد. همچنین Fan Xpert 3 که امکان تنظیمات شخصی عملکرد فن‌ها را میسر می‌سازد، آخرین فناوری به کار رفته در 5-Way Optimiation، Turbo App است که یک پنل تنظیمات برای کنترل و سرعت بخشیدن به تمام قسمت های سیستم در اجرای برخی بازی ها و نرم افزارهای ویژه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.


بهترین امکانات سخت افزاری

مادربورد X99-Deluxe یک مادربورد حرفه‌ای است که با امکانات تکمیلی ویژه و منحصر بفردی همراه شده است. کارت توسعه Hyper M.2 x4 به کاربران این امکان را می‌دهد تا سیستم‌های خود را به دو منبع M.2 مجهز کنند و به سرعت انتقال داده‌ها تا حداکثر 32 گیگابیت بر ثانیه برسند. Hyper M.2 x4 از تمامی دستگاه‌های M.2 شامل کارت‌های 30 میلمتری تا کارت‌های 110 میلیمتری پشتیبانی می‌کند.
فناوری Fan Extension Card سیستم خنک کننده تکمیلی و منعطفی را به شکل ۳ هدر 4 پین/3 پین ارائه می‌دهد. در حالت سخت افزاری PWM/DC، فناوری Fan Extension Card امکان کنترل مجزا را فراهم می کند که برای رسیدن به بهترین عملکرد سیستم خنک کننده بادی و آبی کاملا ایده آل است.
مادبورد X99-Deluxe از اتصال پرسرعت 802.11ac شبکه بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند. پیکربندی 3x3، شامل سه آنتن دریافت و سه آنتن ارسال است که سرعت انتقال اطلاعات در شبکه بیسیم را به حداکثر 1300 مگابیت بر ثانیه می‌رساند.
همانند سایر مادربوردهای سری X99، مادربورد X99-Deluxe نیز از فناوری کارت توسعه TunderboltEX II پشتیبانی می‌کند. این فناوری به کاربران اجازه می دهد تا در هر زمانی اتصال thunderbolt 2 را به مادربورد X99-Deluxe اضافه کنند تا انتقال اطلاعات را با حداکثر سرعت 20 گیگابیت بر ثانیه و 4 برابر سریع تر از USB 3.0 انجام دهند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
احتمالا ساعت هوشمند اپل حدود ۴۰۰ دلار قیمت خواهد داشت

امروز ری‌کُد گزارش کرده که اپل به دنبال افزایش قیمت گجت‌های پوشیدنی است و بازه‌ی قیمتی ۴۰۰ دلار را برای iWatch در نظر گرفته است. این بدین معناست که ساعت اپل تقریبا ۲ برابر میانگین قیمت ساعت‌های هوشمند فعلی قیمت گذاری خواهد شد.
ری‌کد در گزارش خود به این موضوع نیز اشاره کرده که ممکن است ساعت هوشمند اپل در چند نسخه عرضه شود که یک نسخه‌ی آن قیمت پایین‌تری داشته باشد.
مدیران اپل بر روی قیمت ۴۰۰ دلار برای گجت پوشیدنی جدید این شرکت بحث کرده‌اند. هنوز قیمت این محصول نهایی نشده و ممکن است تا سال آینده که قرار است روانه بازار شود، قیمت آن تغییر کند. منبع این خبر گفته است که ممکن است اپل چند مدل ساعت هوشمند را برای بازه‌های مختلف قیمتی ارائه کند.
به هر حال تا زمانی که اپل ساعت هوشمند خود را رونمایی نکند نمی‌توان در باره‌ی قیمت آن اظهار نظر کرد. اگر آی‌واچ در کنفرانس ۱۸ شهریور ماه این شرکت در کنار آیفون ۶ رونمایی شود که البته احتمال آن بسیار کم است، آنوقت دقیقا مشخص خواهد شد که اپل قصد دارد قیمت گجت‌های پوشیدنی را تغییر دهد یا خیر.
اطلاعات ضد و نقیض بسیاری در باره‌ی آی‌واچ به گوش می‌رسد، اما اکثر شایعات به قابلیت‌های مختلف مرتبط با سلامت در این ساعت اشاره دارند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
شنیده‌ها حکایت از علاقه‌ی مایکروسافت برای خرید سایانوژن دارد

در صورتی که با دنیای اندروید آشنا باشید، پس حتماً نام سایانوژن به گوش شما خورده است. تیم توسعه‌ دهنده‌ی رام‌های سفارشی سایانوژن هم‌اکنون پس از سال‌ها کار در این زمینه درآمد خوبی کسب کرده‌ و چندی پیش نیز رسماً همراه با تلفن‌هوشمند وان‌پلاس وان به بازار عرضه شد. حال این کمپانی به واسطه‌ی فعالیت‌هایش توجه کمپانی‌هایی چون مایکروسافت را برانگیخته است.
با توجه به اینکه اندروید یک سیستم‌عامل متن‌باز است و یکی از قابلیت‌های سیستم‌عامل‌های متن‌باز امکان شخصی‌سازی آن‌ها است، از این‌رو اندروید نیز از این امکان بهره‌مند شده و در همین راستا تیم‌هایی چون سایانوژن نام و نشانی را برای خود بدست آورده‌اند. با توجه به اینکه اندروید بخش بزرگی از بازار ابزار‌های قابل حمل را در اختیار دارد و سایانوژن نیز یکی از شناخته‌شده‌ترین نام‌ها در این وادی است، توجه کمپانی‌های بزرگی به این نام جلب شده است که می‌توان برای نمونه به مایکروسافت اشاره کرد. براساس اطلاعات منتشر شده اعضای این تیم اخیراً دیداری را با ساتیانادلا، مدیرعامل ردموندی‌ها داشته‌اند.
با توجه به اینکه اعضای تیم سایانوژن با ساتیا نادلا دیدار کرده، می‌توان احتمال خرید این کمپانی توسط غول نرم‌افزاری را در نظر داشت. مایکروسافت یک کمپانی نرم‌افزاری است که هدف اصلیش اشاعه‌ی استفاده از نرم‌افزارهای خود در تعداد بیشتری از ابزار‌ها است. با توجه به محبوبیت سایانوژن و استفاده از آن توسط کاربران اندروید، این کمپانی درصدد آن است تا با استفاده از سایانوژن نرم‌افزارها و سرویس‌های خود را بصورت عمیق‌تری وارد اندروید سازد.
هرچند می‌توان تمامی اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های تحت اندرویدِ مایکروسافت را از فروشگاه گوگل‌پلی‌ دانلود کرد، اما هدف مایکروسافت انتقال این اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها بصورت پیش‌فرش روی سیستم‌عامل نصب شده است که سایانوژن این امکان را فراهم می‌کند.
باوجود اینکه گوگل بانی اصلی اندروید است و فروشگاه محصولات این سیستم‌عامل را نیز کنترل می‌کند، اما عدم بروزرسانی برخی از اپلیکیشن‌ها به‌همراه تغییرات گسترده‌ی اعمال شده روی اندروید توسط کمپانی‌هایی چون آمازون تا حدودی کنترل را از دست گوگل خارج کرده است. البته همچنان بیشترین سهم از بازار اندروید تحت کنترل خود گوگل است و سرویس‌های این شرکت به صورت پیش‌فرص بر روی اکثر ابزارهای مبتنی بر اندروید نصب شده‌اند. حال شاید مایکروسافت قصد داشته باشد تا سعی کند از طریق رام سفارشی سایونوژن حداقل بخشی از پتانسیل بزرگ دنیای اندروید را تحت کنترل خود بگیرد.
طبق معمول ردموندی‌ها اظهار نظر خاصی در این مورد ارائه نکرده‌اند. این دیدار تعجب بسیاری از افراد را برانگیخته است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
هرآنچه که لازم است در خصوص مراسم ۱۸ شهریور اپل بدانید

برای دو هفته‌ی آینده، تمام چشم‌ها به اپل خیره خواهد شد. اپل چند روز پیش دعوتنامه‌های مربوط به مراسم رسانه‌ای ۱۸ شهریور خود را که مدت‌ها بود همگان انتظارش را می‌کشیدند ارسال کرد که انتظار می‌رود در آن شاهد مدل یا مدل‌های جدید آیفون و حتی ابزار پوشیدنی این شرکت باشیم.
باید در نظر داشت که این مراسم وجه تمایز خاصی دارد و ادی کو، رئیس بخش iTunes و iCloud اپل در کنفرانس Code ماه می گفته بود که محصولات پیش‌ روی اپل که در سال 2014 معرفی خواهند شد، در نوع خود بهترین محصولات ۲۵ سال گذشته خواهند بود. این رخداد مقارن است با زمانی که به نظر می‌رسد خیزش اندروید برای افزایش سهم خود از بازار دستگاه‌های هوشمند غیرقابل توقف است، ابزارهای پوشیدنی و ساعت‌های هوشمند سرانجام برای مصرف‌کنندگان عادی آماده شده‌اند و سرمایه‌گذاران اپل در خصوص کاهش سرعت فروش آیپد ابراز نگرانی کرده‌اند.
پس نیازی به گفتن نیست که اپل باید مانور بسیار خوبی بر روی محصولاتی که در ۱۸ شهریور رونمایی خواهد کرد داشته باشد. درست همانند چند سال گذشته، شایعات فراوانی در خصوص محصولات و مسائل جدیدی که به مراسم بزرگ اپل ختم خواهند شد داشته‌ایم. با ذکر تمامی این پیش‌زمینه‌ها و نگاهی به جمع‌بندی مربوط به شایعات، می‌توانیم چشم‌انداز بهتری از آنچه که اپل احتمالا در مراسم پیش روی خود معرفی خواهد کرد بدست آوریم.


دو مدل بزرگ‌تر برای آیفون

با توجه به اینکه آیفون 5s سال پیش تنها یک ارتقا جزئی از نسخه 5 محسوب می‌شد، احتمالا اپل تغییرات بزرگی را برای آنچه که آیفون 6 نامیده می‌شود برنامه‌ریزی کرده است. از سال پیش حرف و حدیث‌ها در خصوص تلاش کوپرتینو نشینان برای انتخاب یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر برای آیفون به گوش می‌رسید.
با در نظر گرفتن هرآنچه که تا کنون شنیده‌ایم، انتظار می‌رود اپل دو گوشی با صفحه‌نمایش 4.7 و 5.5 اینچ را بعنوان آیفون 6 معرفی کند. یک صفحه‌نمایش 4.7 اینچی یک ارتقا اساسی از صفحه‌ی 4 اینچی آیفون 5s محسوب می‌شود و بالاخره به اپل قدرت رقابت مستقیم با پرچمداران بزرگ اندرویدی که از صفحه‌ی حدودا 5 اینچی بهره برده و بازار را تا حد زیادی در چنگ گرفته‌اند را خواهد داد. این اندازه‌ی صفحه که پیش‌تر در Moto X موتورولا نیز شاهدش بودیم، تعادل مناسبی میان قابلیت حمل و بزرگ‌تر شدن صفحه‌نمایش ایجاد خواهد کرد.
در نقطه‌ی مقابل، آیفون 5.5 اینچی قدرت رقابت و پاسخگویی به محبوبیت‌ روزافزون فبلت‌هایی نظیر سری گلکسی نوت سامسونگ را به اپل خواهد داد. فبلت‌ها گوشی‌های هوشمندی هستند که اندازه‌ی صفحه‌نمایش آن‌ها به تبلت‌ها نزدیک شده و چیزی میان تلفن و تبلت محسوب می‌شوند. اپل بصورت تاریخی فشاری در زمینه‌ی سایز صفحه‌نمایش برای رقابت با سایر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند احساس نمی‌کرده؛ اما همانطور که گفته شد این بار شرایط به گونه‌ای بسیار متفاوت در حال پیشروی است.


ورورد iWatch

این احتمال با درجه‌های مختلفی وجود دارد که اپل در مراسم ۱۸ شهریور سرانجام از ساعت هوشمند خود نیز رونمایی کند. بنا بر گزارش فایننشال تایمز، ممکن است به کلی این ساعت هوشمند iWatch نامیده نشود. کلمه iWatch از مدت‌ها پیش توسط رسانه‌ها برای اشاره به ابزار پوشیدنی اپل به کار گرفته شده است.
با در نظر گرفتن اینکه اطلاعات بسیار اندکی از ابزار پوشیدنی اپل در اختیار داریم، جدای از اینکه با درجه‌ای از قطعیت می‌دانیم این دستگاه قابلیت تمرکز بر بخش سلامت را خواهد داشت، حدس می‌زنیم اپل هنوز هم در مرحله‌ی نهایی سازی طراحی این دستگاه باشد. اگر این ساعت هوشمند اکنون در خط تولید قرار گرفته بود، مسلما مجموعه عظیمی از تصاویر و اطلاعات فاش شده از آن بدست می‌آمد. همچنین در شایعه‌ای تازه، گفته می‌شود که ساعت اپل چندان ارزان نبوده و حدود ۴۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.


صفحه‌نمایش مقاوم‌تر یاقوت کبود

با توجه به کارخانه‌ی تولید سافایر (یاقوت کبود) اپل در آریزونا، پر واضح است که این شرکت در تلاش است این ماده را برای مصارف انبوه آماده کرده و به کار گیرد. اپل هم‌اکنون نیز از یاقوت کبود که سخت‌تر بوده و مقاومت بیشتری نسبت به گوریلا گلس در مقابل خراشیدگی دارد برای پوشاندن لنز دوربین آیفون 5s و نیز محافظت از پنل حسگر TouchID استفاده می‌کند. اما در هر صورت یاقوت کبود ماده‌ای ایده‌آل برای همه‌ی بخش‌ها خصوصا نمایگر گوشی به حساب می‌آید.
شایعات بسیار متفاوتی در خصوص اینکه سرانجام اپل چگونه از سافایر در آیفون بعدی خود بهره خواهد گرفت به گوش می رسد اما آخرین اطلاعات بدست آمده اشاره به استفاده‌ی این ماده در تمام آیفون‌های 5.5 اینچی و نسخه‌ی ویژه و محدود آیفون 4.7 اینچی دارد. همچنین وال‌استریت ژورنال نیز گزارش کرده که یاقوت کبود در مدل‌های گران‌قیمت‌تر آیفون جدید مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
سافایر همچنان از نظر تولید انبوه گران‌قیمت بوده و فرآیند ساخت دشواری دارد، بنابراین جای شگفتی نخواهد بود اگر طی سال جاری شاهد محدود بودن مصرف آن توسط اپل باشیم. روز گذشته در مطلبی به مقایسه‌ی مقاومت سافایر با گوریلا گلس پرداختیم که بطور مشخص نشان‌دهنده‌ی برتری سافایر در مقابله با خراشیدگی بود؛ البته این ماده از نظر شکنندگی چندان مقاوم نیست.


طراحی منحنی‌تر آیفون

اپل چند سال گذشته را صرف اعمال بهبودهای جزئی در طراحی سنتی-مدرن آیفون 4 کرده اما ممکن است در آیفون 6 سرانجام شاهد یک تغییر اساسی باشیم. مجموعه گسترده‌ای از تصاویر و اطلاعات فاش شده در خصوص آیفون 6 حکایت از بدنه‌ی تخت‌تر و گوشه‌های منحنی‌تر دارند. این تصاویر همچنان شباهت بسیاری با طراحی که در آیفون 4 تا 5s شاهدش بودیم، دارد. اما مشخص است که گوشه‌های دستگاه بیش از این حالت تیز و تخت نخواهند بود. با در نظر گرفتن اندازه‌ی بزرگ‌تر، احتمالا چنین حالتی موجب می‌شود نگهداری دستگاه برای مدت طولانی در یک دست ساده‌تر شود؛ درست همانگونه که از رویکرد طراحی اچ‌تی‌سی One M8 شاهدش بودیم. مسلما چنین تغییری برای کسانی که علاقه داشتند آیفون خود را بر روی یک لبه ایستاده نگاه دارند ناامید کننده خواهد بود!


NFC و شارژ وایرلس در آیفون

بر اساس گزارش یک منبع داخلی که چند ماه پیش بدست آمد، گویا سرانجام اپل آماده‌ی آوردن سیستم برقراری ارتباط حوزه ی نزدیک (NFC) به آیفون است. Wired نیز روز گذشته از طریق منبع اختصاصی خود به اطلاعات مشابهی دست یافت که صحت این ادعا را تقویت می‌کند.
NFC یکی از آن چیزهایی است که تعداد زیادی از گوشی‌های هوشمند طی چند سال گذشته از آن بهرمند شده‌اند. این سیستم امکان اعمال قابلیت‌هایی نظیر پرداخت بی‌سیم و انتقال امن داده‌ها را فراهم می‌کند. اما با در نظر گرفتن فقدان گزینه‌های بسترسازی شده‌ی مناسب برای پرداخت با NFC، تقریبا طی سال‌های گذشته بعنوان یک خصوصیت ناکارآمد تلقی می‌شده است.
اما اگر اپل تلاش دارد از این سیستم در گوشی جدید خود بهره ببرد، تردیدی نیست که این اوضاع رو به تغییر بوده است. گزارشات بدست آمده از ماه گذشته نشان از این دارند که سرانجام برنامه‌ی کیف پول موبایل اپل در حال تکمیل است و این سیستم از آن دست خصوصیاتی است که می‌تواند بر NFC برای اعمال پرداخت‌ها تکیه نماید.
علاوه بر این‌ها انتظار می‌رود آیفون ۶ با سیستم-روی-یک-چیپ جدید این شرکت با نام A8 روانه بازار شود. ظاهرا اپل در این SoC نیز از همان حافظه یک گیگابایتی رم بهره خواهد برد. A8 همچون نسل قبل ۶۴ بیتی است و همچنان به CPU دو هسته‌ای مجهز خواهد شد که البته این بار فرکانس آن نسبت به نسل قبل افزایش یافته است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
تهدید یاهو به جریمه روزانه ۲۵۰ هزار دلاری

با پی‌گیری‌های تیم حقوقی یاهو٬ بیش از ۱۵۰۰ صفحه سند منتشر شده که نشان می‌دهد مقامات دولتی آمریکا این کمپانی را تهدید کرده‌اند که در صورت مقاومت در برابر برنامه عظیم جاسوسی "پریسم" باید جریمه‌ای سنگین بپردازند.
اسناد محرمانه‌ای که پس از صدور حکم دادگاه در روز پنج‌شنبه (۲۰ شهریور٬ ۱۱ سپتامبر) آزاد شده نشان می‌دهد دولت آمریکا در کمپین گسترده‌اش برای وادار کردن کمپانی‌های تکنولوژیک به همکاری با برنامه عظیم جاسوسی "پریسم" آژانس امنیت ملی (NSA) در سال ۲۰۰۸ کمپانی یاهو را تهدید کرده که در صورت خودداری از تحویل داده‌های خصوصی کاربران٬ باید روزانه جریمه‌ای ۲۵۰ هزار دلاری بپردازد.
به گزارش واشنگتن‌پست٬ تیم حقوقی یاهو پرده از ماجرایی برداشته که هم‌سو با افشاگری‌های ادوارد اسنودن درباره جاسوسی‌های گسترده NSA روی ارتباطات دیجیتال شهروندان در آمریکا و دیگر کشورهای جهان٬ به روشنی گویای تلاش‌های پنهان سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی ایالات متحده برای پیش‌برد دستور کار جاسوسی سازمان‌هایی نظیر آژانس امنیت ملی آمریکا است.
بیش از ۱۵۰۰ صفحه سندی که به حکم دادگاه آزاد شده نشان می‌دهد کمپانی یاهو در سال ۲۰۰۸ درخواست‌های دولتی برای تحویل داده‌های خصوصی کاربران را در تضاد با قانون اساسی دانسته و به‌طور پنهان علیه آن شکایت کرده٬ اما در نهایت دادگاه ویژه "شنود و جاسوسی خارجی" (FISC) علیه یاهو رای داده تا راه را برای پیش‌برد اهداف برنامه بحث‌برانگیز "پریسم" هموار کند.
مقامات آمریکا همواره گفته‌اند که این اقدامات را برای "تامین امنیت ملی" این کشور و "مقابله با تروریسم" انجام می‌دهند٬ اما افکار عمومی و متخصصان این استدلال‌ها را نمی‌پذیرند و این تلاش‌ها را "تعرض به حریم خصوصی کاربران" در آمریکا و دیگر کشورهای جهان می‌دانند.


هزینه‌های کمرشکن مقاومت در برابر "پریسم"

انتشار عمومی این اسناد در پی صدور رای به نفع یاهو در دادگاهی دیگر صورت گرفته و رویدادی بی‌سابقه است که ابعاد جدیدی از ماجرای جنجالی شنود و رهگیری ارتباطات دیجیتال توسط نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا را روشن می‌کند؛ پیروزی بزرگی برای تیم حقوقی و روابط عمومی یاهو که به روشنی نشان می‌دهد این کمپانی در برابر درخواست‌های دولتی برای تحویل اطلاعات خصوصی کاربران مقاومت کرده٬ اما در نهایت در یک بازی سیاسی شکست خورده است. تیم حقوقی یاهو ماه‌ها تلاش کرده تا در نهایت با دریافت چراغ سبز از سوی دادگاه٬ توانسته اسناد مرتبط با این ماجرا را منتشر کند.
ران بل٬ از وکلای کمپانی یاهو که اطلاعیه‌ای درباره این ماجرا منتشر کرده٬ گفته است: «اسناد آزادشده نشان می‌دهد ما هر جایی که توانسته‌ایم تلاش‌های دولت آمریکا برای جاسوسی و شنود را به چالش کشیده‌ایم.» او به صراحت گفته که در مقطعی از زمان٬ دولت آمریکا مقامات این کمپانی را تهدید کرده که در صورت بی‌اعتنایی به درخواست‌ها٬ باید جریمه سنگین ۲۵۰ هزار دلار در روز را بپردازند.
متخصصان می‌گویند این اسناد دربرگیرنده اطلاعاتی است که احتمالا بار دیگر آتش بحث‌های دامنه‌دار پیرامون تجسس و شنود و رهگیری دیجیتال را شعله‌ور خواهد کرد. این نخستین باری است که افشاگری‌ها از تلاش دولت آمریکا برای تحمیل هزینه‌های کمرشکن مالی به کمپانی‌های تکنولوژیک در صورت مقاومت در برابر خواسته‌های غیرقانونی "پریسم" و آژانس امنیت ملی آمریکا پرده برمی‌دارند.
یاهو یکی از ۹ کمپانی تکنولوژیک آمریکایی بود که در نهایت مجبور شد به خواسته‌های NSA تن دهد. گوگل٬ فیس‌بوک٬ اپل٬ لینکدین و چند کمپانی دیگر هم در این فهرست حضور دارند و از زمان آغاز افشاگری‌های ادوارد اسنودن٬ بارها به خاطر همکاری با آژانس امنیت ملی آمریکا هدف انتقادات و سرزنش‌های افکار عمومی و متخصصان فن‌آوری قرار گرفته‌اند.
اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا (ACLU) حالا با تحسین اقدامات یاهو در به چالش کشیدن درخواست‌های نامعقول دولت آمریکا٬ اعلام کرده این کمپانی باید به خاطر اقداماتش مورد ستایش قرار گیرد. در بیانیه‌ای که این اتحادیه منتشر کرده تاکید شده که "اطلاعات منتشر شده در این اسناد نشان می‌دهد که باید اصلاحاتی ساختاری و اساسی صورت گیرد تا درباره فعالیت‌های مرتبط با جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا بیش از پیش شفاف‌سازی شود."
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ساخت حجیم‌ترین حافظه جانبی اس‌دی کارد

سن‌دیسک (SanDisk)، شرکت سازنده حافظه‌های جانبی که عموما در دوربین‌های دیجیتال یا گوشی‌های موبایل از آنها استفاده ‌می‌شود، حجیم‌ترین اس دی کاردی که تا به حال ساخته شده را با ۵۱۲ گیگابایت گنجایش تولید کرده است.
این کارت که اندازه یک تمبر پستی است، ۸۰۰ دلار به فروش خواهد رسید.
رونمایی از این حافظه با سالگرد ده سالگی مدلی که یک هزارمش یعنی ۵۱۲ مگابایت گنجایش داشت، همزمان شده است.
کارشناسان بر این باورند که اس دی کاردها در آینده می‌توانند تا ۲ ترابایت، یعنی حدود ۲۰۰۰ گیگابایت داده را در خود جای دهند.
اس دی کارد تازه به درد فیلمسازانی می‌خورد که با استاندارد وضوح فوق العاده بالای 4K کار می‌کنند.
ضبط ویدیوها با فورمت 4K - که وضوحش چهار برابر HD است - گنجایش بسیار زیادی نیاز دارد. بسته به نحوه فشرده کردن تصاویر، یک دقیقه ویدیوی 4K معمولا ۵ گیگابایت فضا لازم دارد.
دینش باهال، معاون بازاریابی محصولات در شرکت سن‌دیسک گفته: "فرمت 4K با وضوح فوق العاده بالا، نمونه فناوری‌ای است که ما را مجبور می‌کند دنبال راه‌هایی برای ذخیره حجم‌ زیادی از داده‌ها بگردیم".
هرچند تنوع دوربین‌ها زیاد و تنظیمات و وضوح‌شان متفاوت است، اما حافظه‌های ۵۱۲ گیگابایتی می‌توانند حدود ۳۰ ساعت ویدیوی وضوح بالا یا اچ‌دی را در خود ذخیره کنند.


نگرانی از خدمات کلاود

کارشناسان معتقدند به رغم رواج استفاده از فضاهای ذخیره سازی آنلاین موسوم به کلاود، پیشرفت در زمینه ذخیره‌سازی فیزیکی همچنان برای آینده دستگاه‌های الکترونیک حیاتی ‌است.
خدمات ذخیره سازی کلاود حتی بعد از پاک کردن داده‌ها از روی دستگاه‌، امکان دسترسی به آنها را ممکن می کنند. با این حال هنوز بسیاری از کاربران ذخیره داده‌ها روی هارد یا حافظه‌های فیزیکی را ترجیح می‌دهند.
به گفته کارشناسان، مردم هنوز نسبت به امنیت و چگونگی کارکرد خدمات کلاود دچار ابهام‌اند و ترجیح می‌دهند سراغ سیستمی بروند که احساس می‌کنند کنترل بیشتری بر آن دارند و دقیقا می‌دانند کجاست.
در خدمات کلاود کاربران به درستی نمی‌دانند فایل‌هایش کجا ذخیره می‌شود و چه کسی به آنها دسترسی دارد.
به باور کارشناسان خبرهایی که اخیرا درباره رخنه هکرها به اطلاعات شخصی سلبریتی‌ها از طریق آی کلاود منتشر شده تاثیر منفی زیادی بر اعتماد کاربران به اینگونه خدمات خواهد گذاشت.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
مایکروسافت شرکت سازنده «ماینکرفت» را ۲.۵ میلیارد دلار خرید

شرکت مایکروسافت موافقت کرده برای خرید شرکت سوئدی سازنده بازی پرطرفدار «ماینکرفت» مبلغ ۲.۵ میلیارد دلار پرداخت کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، برنامه جدید مایکروسافت برای خرید شرکت «موجنگ اِی‌ بی» بخشی از برنامه این شرکت برای جذب مخاطبان جدید و اکثراً جوان به دنیای رسانه‌های همراه است.
ماینکرفت، یک بازی ساختمانی‌ است که در آن بازیکنان می‌توانند تقریباً هر چیزی را که در تصور دارند خشت به خشت در دنیای «لِگو-مانند» و دیجیتال بسازند. این بازی از زمان انتشار کامل آن توسط شرکت موجنگ در سال ۲۰۱۱ میلادی محبوب بسیاری از طرفداران بازی‌های رایانه‌ای شد.
ماینکرفت در هر دو محیط «آی او اس» اپل و اندروید گوگل پرفروش‌ترین برنامه‌ کاربردی بوده و توانسته برای شرکت تولید کننده‌اش - که در شهر استکهلم مستقر است - تنها در سال ۲۰۱۳ مبلغ ۲۸۷ میلیون دلار سود بیاورد، شرکتی که با وجود این درآمد به نسبت بالا تنها «۴۰ نفر» را در استخدام خود دارد.
نیکولاس لووِل، مدیر سایت «گِیمزبریف»، ماینکرفت را محصولی «بسیار موفق» توصیف کرده که «تقریباً ذهن همه افراد زیر ۱۵ سال را تسخیر کرده است».
ساتیا نادلا، مدیر کل اجرایی مایکروسافت، در اظهار نظری درباره توجه بیش از پیش این شرکت به باز‌ی‌های رایانه‌ای این محصولات را یک «اولویت مهم» توصیف کرد که از رایانه‌های شخصی، تا کنسول‌های بازی و لوح‌رایانه‌ها و تلفن‌های همراه را در برگرفته‌اند و «سالیانه میلیاردها ساعت وقت بر روی آنها صرف می‌شود».
نادلا روز دوشنبه، ۲۴ شهریور، گفت: «ماینکرفت نه تنها یک بازی فوق‌العاده که یک پلتفرم جهان-باز است که توسط گروهی برجسته هدایت می‌شود که بسیار مورد توجه ما قرار گرفته‌اند و فرصت‌های جدیدی را برای خودشان و نیز برای مایکروسافت فراهم خواهند آورد.»
مایکروسافت در سال‌های اخیر سرمایه قابل توجهی را در منطقه کشور‌های «نوردیک» در شمال اروپا هزینه کرده است، این شرکت نخست کسب و کار تولید گوشی تلفن‌ همراه نوکیا را در معامله‌ای که امسال نهایی شد، به مبلغ ۷.۲ میلیارد دلار خریداری کرد. پیشتر و در سال ۲۰۱۱ نیز، مایکروسافت مبلغ ۸.۵ میلیارد دلار را برای خرید «اسکایپ» پرداخت کرده‌بود، شرکتی که ریشه در منطقه اسکاندیناوی و بالتیک دارد.
مارکوس پرسون، از مؤسسان شرکت موجنگ است که پس از کسب تجربه در شرکت سازنده بازی «کندی کراش» - یعنی شرکت «کینگ دیجیتال» سوئد - بازی پرطرفدار خود را طراحی کرد و با ماینکرفت محبوب بسیاری شد.
خبر معامله جدید مایکروسافت شگفتی بسیاری از علاقمندان ماینکرفت را رقم زد. آنها که پرسون را به عنوان خالق ماینکرفت با لقب «ناچ» می‌شناسند، از او شخصیتی ضد شرکت‌های تجاری بزرگ را به یاد دارند، تصویری که با واقعیت امروز و رضایت به فروش «موجنگ» کوچک به مایکروسافت بزرگ چندان سازگار نیست.
پرسون ۳۵ ساله که ۷۱ درصد از سهام موجنگ به وی تعلق دارد در یادداشتی خطاب به هوادارانش نوشت: «از همه شما سپاسگزارم که ماینکرفت را به چنین جایگاهی رساندید، اما تعداد‌تان دیگر خیلی زیاد شده و نمی‌توانم مسئول مجموعه به این بزرگی باشم، این از عهده من خارج است.»
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
کلافگی کاربران اپل از رونمایی‌ نسخه‎ تازه سیستم عامل 'آی‌او‌اس'

کاربران آیفون و آیپد که از رونمایی نسخه تازه سیستم عامل تلفن‌های اپل به ستوه آمده اند، حالا درددل‌های خود را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند.
بسیاری از این کاربران مجبور شدند تعداد زیادی عکس، ویدیو و فایل های دیگر را از روی آیفون یا آیپد خود پاک کنند تا فضای لازم (۵.۸ گیگابایت) برای روزآمد کردن نسخه تازه سیستم عامل اپل (iOS8) به وجود آید.
یکی از تغییرات تازه در سیستم عامل "آی‌او‌اس۸" بخشی است که قرار بود به کاربران امکان دهد وضعیت سلامتی و تندرستی خود را با استفاده از اپلیکشن‌هایی کنترل کنند و نتایج را با شبکه دوستان خود به اشتراک بگذارند.
اما حالا شرکت اپل می گوید مشکلات فنی پیش آمده در لحظات آخر، باعث شده تا فعلا این بخش از سیستم عامل جدید حذف شود.
قرار است بخش کنترل سلامت پس از رفع مشکلات فنی در پایان ماه سپتامبر به سیستم عامل اپل افزوده شود.
به گفته یک کارشناس تکنولوژی، مشکلاتی که پس از تولید هر نسخه تازه "آی‌او‌اس" به وجود می آید مثل مشکلات دوران "دندان در آوردن کودکان" طبیعی است.
اما برخی کاربران دیگر، میزان کلافگی و شکایت‌های خود را در توییتر منعکس کرده اند. حضور سنگین گلایه های این کاربران حتی باعث شده تا موضوع مهم و بین المللی همه پرسی کلیک استقلال اسکاتلند از صدر مسایل بسیار مهم در توییتر خارج شود.
دیوید رابرتز یکی از کاربران توییتر نوشته است: "این نسخه تازه اپل خیلی عالی است... اگر مجبور نباشید نصف چیزهایی را که روی تلفن دارید پاک کنید فقط برای اینکه این نسخه را نصب کرده باشید."
کاربری دیگر به نام دنیل زنون در توییتر خود موضعی شوخ‌طبعانه‌تر گرفته است: "شرکت اپل آلبوم تازه گروه U۲ را بدون آنکه از کاربران بپرسد روی تلفن های آنها قرار داده و بعد می گوید جای کافی برای ارتقا سیستم عامل آی‌او‌اس ندارند."
این نخستین بار نیست که کاربران اپل با نسخه تازه ای از "آی‌او‌اس" دچار مشکل شده اند.
در سال ۲۰۱۲، نسخه "آی‌او‌اس۶" باعث شد برخی کابران اپلیکیشن هایی را از دست بدهند که پیشتر بر تلفن آنها نصب بود.
سال گذشته هم وقتی که نسخه "آی‌او‌اس۷" به بازار آمد برخی کاربران گفتند پیام ها و تصاویری که پیشتر بر تلفن داشته اند ناپدید شده است.
حالا علاوه بر اینکه "آی‌او‌اس۸" فضای زیادی برای نصب لازم دارد شرکت اپل در آخرین لحظه گفته است که اپلیکیشن های سلامتی و تندرستی را بعدا به این سیستم عامل می افزاید.
دیوید پرایس، کارشناس تجهیزات و تکنولوژی اپل، می گوید مسایلی که در حاشیه نسخه تازه اپل به وجود آمده اصلا تعجب برانگیز نیست.
او می گوید: "همیشه در روز نخست عرضه یک سیستم عامل تازه، سرورها شلوغ می شوند و تاخیراتی به وجود می آید، معمولا مثل مشکلات دندان درآوردن کودکان."
پرایس به کاربران توصیه می کند که همیشه یک یا دو روز صبر کنند و بعد نسخه تازه سیستم عامل اپل را نصب کنند.
کاربران اپل برای آنکه مجبور نشوند چیزی را از روی دستگاه های خود پاک کنند تا فضای لازم برای نصب "آی‌او‌اس۸" به وجود آید می توانند کار ارتقا سیستم را از طریق وصل شدن به نرم افزار چندرسانه ای "آی تیونز" بر کامپیوترهای خود انجام دهند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 9 از 55:  « پیشین  1  ...  8  9  10  ...  54  55  پسین » 
علم و دانش

Technology News | اخبار فناوری

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA