انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 10 از 55:  « پیشین  1  ...  9  10  11  ...  54  55  پسین »

Technology News | اخبار فناوری


مرد

 
آی کلود دو مرحله‌ای شد

شرکت اپل برای حفظ اطلاعات مشتریان خود، "تایید دو مرحله‌ای" حساب‌هایش را توسعه داده است. این تغییر پس از آن صورت می‌گیرد که عکس‌های خصوصی‌ ستاره‌های سینما از بایگانی آنلاین اپل موسوم به آی‌کلاود به سرقت رفت.
در صورت اجرای تغییرات جدید امنیتی، ابزارهای سرویس بایگانی اینترنتی اپل از نفوذ در امان خواهند بود. این تغییرات البته اختیاری است و کابران مجبور به اجرای تایید دو مرحله‌ای نیستند.
در این شیوه تازه، هرگاه کاربر، شناسه و پسوردش را در دستگاه تازه‌ای به کار ببرد، یک مرحله تازه پیش روی او قرار می‌گیرد.
همچنین از کاربران خواسته می‌شود که یک کد چهارقمی را، که به شماره موبایل قابل اعتماد یا اپلیکیشن «آیفون‌یاب» کاربر فرستاده می‌شود، برای تایید هویت خود وارد کنند.
درصورتی که کاربر کد مورد نظر را وارد نکرد، دسترسی او به آی‌کلود از سوی اپل رد می‌شود و امکان خرید از طریق آی‌تیونز، آی‌بوک یا فروشگاه اپل نیز مسدود خواهد شد.
همچنین در شرایطی که دستگاه مورد اطمینان کاربران گم یا دزده شود، آن‌ها می‌توانند از یک کد ۱۴ رقمی برای دسترسی به حسابشان استفاده کنند.
از کاربران خواسته می‌شود این شماره را محرمانه و در جای امن نگه دارند تا به سرقت نرود.
اپل سیستم تایید دو مرحله‌ای را پیش از این نیز پیشنهاد کرده بود اما چنین امکانی تا به امروز برای بایگانی صاحبان حساب فعال نشده بود. به این معنا که اگر کاربری برای جلوگیری از سرقت اطلاعات خود سیستم تایید دو مرحله‌ای را فعال کرده بود باز هم در صورتی که پسوردش دزدیده یا حدس زده می‌شد، هکر می‌توانست تمام بایگانی کاربر را با استفاده از نرم افزار پسورد شکن الکوم‌سافت به دست بیاورد.
چندین فروم هکر‌ها از بحث درباره استفاده از کپی‌های دزدی نرم افزار «قانونی» الکوم‌سافت پر است.
این نرم‌افزار به عنوان ابزاری برای نهادهای انتظامی عرضه شده است تا امکان دسترسی به آی‌کلاود مظنونان را داشته باشند بدون آنکه نیاز باشد تا آی‌پد و آی‌فون آن‌ها در اختیارشان قرار گیرد.
اوایل این ماه، صاحب شرکت الکوم‌سافت که در مسکو قرار دارد به بی‌بی‌سی گفته بود که باور دارد در جریان هک‌های اخیر از این نرم‌افزار استفاده شده، چراکه "چنین اقدامی تنها از این نرم‌افزار برمی‌آمد."
او اکنون تصدیق می‌کند که شرکت اپل، حصار امنیتی خود را برای حفاظت از تکنولوژی‌ای که او استفاده کرده به کار گرفته است.
ولادیمیر کاتالوف به بی‌بی‌سی گفته است که اجرای برنامه در حال حاضر امن است و به راه حل نیازی نیست. به گفته او با تغییرات جدید، برنامه‌اش دیگر نمی‌تواند فهرستی از دستگاه‌ها و لینک‌های پشتیبانی حساب یک کاربر تهیه کند.
او می‌گوید: «توسعه امنیتی دیگری که من دوست دارم این است که کاربر اپل به محض شروع دانلود از بایگانی اطلاعاتش، ایمیل هشدار دریافت می‌کند ـ فارغ از اینکه امکان تایید دو مرحله‌ای را پذیرفته باشد یا خیر.»
کاتالوف البته ملاحظاتی در مورد سیستم امنیتی اپل دارد: "به خاطر سپردن کلید بازیافت سخت است زیرا قرار نیست در اغلب موارد از آن استفاده ‌کنید ـ وقتی به دستگاه مورد اعتمادتان دسترسی دارید به آن نیازی ندارید و بنابراین این احتمال وجود دارد که آن را از یاد ببرید. و درصورتی که دستگاه‌تان را از دست بدهید هیچ راهی برای بازپس گرفتن اطلاعاتتان نخواهید داشت."
مورد دیگری که کاتالوف اضافه می‌کند این است که "در صورت سرقت کد امنیتی و بازیابی، کسی که به شناسه اپل و پسورد امنیتی‌ دسترسی پیدا کند می‌تواند دردسرهای زیادی ایجاد کند که به سرقت عکس‌هاس سلفی محدود نخواهد بود."
اما یک کار‌شناس دیگر، خطر گم کردن کلید امنیتی را کم‌ اهمیت می‌داند و در عین حال از اپل می‌خواهد که اقدام موثرتری انجام دهد و امنیت را به استفاده کاربران از سیستم دو مرحله‌ای محدود نکند.
پروفسورد آلن وودوارد از دانشگاه سوری می‌گوید: "موارد متعدد در چند وقت گذشته پیش آمده که از آسیب‌پذیر بودن سیستم تایید یک مرحله‌ای پسورد‌ها حکایت می‌کند. ما در شرایطی قرار داریم که سیستم دو مرحله‌ای تایید هویت باید به طور پیش‌فرض در اختیار کاربر باشد."
او اوضافه می‌کند: "سیستم دو مرحله‌ای تایید هویت باید به صورت پیش فرض روشن باشد و کاربران در صورت تمایل آن را خاموش کنند. و این سیستم نه فقط مختص به اپل که شرکت‌هایی مثل مایکروسافت و گوگل هم باید چنین امکانی را اضافه کنند."
اپل اعلام کرده است که در نظر دارد «با اجرای برنامه‌های سفت و سخت کاربران را مجبور کند تا سیستم تایید دو مرحله‌ای را روشن کنند و پسورد بهتری به کار بگیرند.»
جیمز کوک، مدیر اجرایی، با اع
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
دسترسی مجدد کاربران ایرانی به برخی سرویس‌های یاهو

نام ایران به فهرست کشورهای دریافت‌کننده خدمات ایمیلی شرکت یاهو بازگشت. شرکت یاهو، یک سال پس از حذف نام ایران از برخی از سرویس‌های خود، بار دیگر امکان دسترسی کاربران ایرانی به برخی خدمات خود را فراهم کرده است.
از یک سال پیش شرکت یاهو شرایط استفاده از پست الکترونیکی (ای‌میل) خود را تغییر داد و از کاربران جدید خواست تا برای حساب‌های کاربری جدید خود یک شماره تلفن ارائه کنند. اما بدلیل تحرم‌های آمریکا پیش‌شماره ایران در فهرست پیش‌شمارها وجود نداشت. در نتیجه کاربران جدید ایرانی عملا نمی‌توانستند از خدمات پست الکترونیکی استفاده کنند.
اکنون اما "کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران" در گزارشی خبر داده که این مشکل حل و استفاده از برخی خدمات شرکت یاهو از جمله ای‌میل برای کاربران جدید ایرانی امکان‌پذیر شده است. موانع دسترسی به "یاهو مسنجر" از داخل ایران و دانلود این نرم‌افزار پیام‌‌رسان نیز برطرف شده است.


ثمره تلاش مدافعان حقوق‌بشر

"کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران" در گزارش خود نوشته است، تصمیم به وارد کردن دوباره ایران در سیاهه کشورهایی که چنین خدماتی به آن‌ها ارائه می‌شود، پس از آن عملی شد که برخی از سازمان‌های حقوق بشری و فعال در عرصه آزادی اینترنت مکرر از شرکت یاهو خواستند که اقدام به بازگرداندن نام ایران به فهرست کشورها برای راه اندازی ایمیل کاربران داخل کشور کند.
از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به نامه‌ای اشاره کرد که ماه گذشته کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران همراه با هشت سازمان دیگر به خانم مریسا مایر، مدیرعامل یاهو نوشتند. امضاکنندگان این نامه ضمن اعتراض به حذف نام ایران از سرویس‌های یاد شده، خواهان بازگرداندن نام ایران به فهرست کشورهای دربرگیرنده خدمات ثبت ا‌ی‌میل جدید کاربران در داخل کشور شدند.
"سازمان دیده‌بان حقوق بشر"، "بنیاد مرزهای الکترونیکی"، "اکسس"، "انستیتوی فن‌آوری باز"، "بنیاد نیو امریکا"، "شورای ملی ایرانیان و آمریکاییان"، "پایا"، "اصل ۱۹" و "اتحاد برای ایران" تهیه‌کنندگان این نامه بودند.
علی‌اکبر موسوی (خوئینی) نماینده دوره ششم مجلس که هم‌اکنون در آمریکا اقامت دارد، ضمن استقبال از این اقدام یاهو به "کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران" گفته است: «منتظراعلام دو اقدام بعدی شرکت یاهو در اجرایی کردن امکان تبادلات مالی کاربران ایرانی برای خرید آنلاین از طریق این وب سایت و نیز ارتقای درجه امنیت یاهو مسنجر برای عموم کاربران خواهیم ماند.»
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چت کردن رایگان بدون اینترنت

بی بی سی : چت کردن بدون اینترنت و بدون هزینه شاید یک شوخی به نظر بیاید. اما یک شرکت آمریکایی اخیرا اپلیکیشنی را روانه بازار کرده که چنین امکانی را به کاربران می دهد. اپلیکیشن فایرچت یک برنامه رایگان است که به کاربران اجازه می دهد تا خارج از شبکه مخابرات و اینترنت با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این نرم افزار از سوی کاربران ایرانی هم مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. محمدرضا کاظمی گزارش می دهد

دانلود از سرور مدیافایر
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
فیلترینگ "واتس‌اپ" در ایران تصویب شد

عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه اعلام کرد که این نهاد، فیلترینگ نرم‌افزار پیام‌رسان"واتس‌اپ" را تصویب کرده است. او گفت کارگروه برنامه‌ای برای فیلتر "وایبر" و "تانگو" ندارد.
رمضان‌علی سبحانی‌فر، عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در "کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه" اعلام کرد که فیلترینگ نرم‌افزار پیام‌رسان "واتس‌اپ" تصویب شده است.
این نماینده‌ی مجلس در گفت‌وگویی با خبرگزاری "ایسنا" گفت:«فیلترینگ این نرم‌افزار از قبل در دستور کار بود، اما فیلترینگ دو نرم‌افزار وایبر و تانگو هیچ‌وقت مطرح نبوده است.»
این تصمیم کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه چند روز بعد از آن‌که قوه قضائیه به دولت یک ماه مهلت داد تا "وایبر" و "واتس‌اپ" را فیلتر کند، گرفته شد.
غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، معاون اول قوه‌ی قضائیه در نامه‌ی خود به محمود واعظی، وزیر ارتباطات کشور تهدید کرد که اگر دولت تا حداکثر یک ماه این نرم‌افزارها را فیلتر نکند، قوه‌ی قضائیه خود "اقدام مقتضی" را به عمل خواهد آورد.
سبحانی‌فر بار دیگر تاکید کرد که کارگروه به همراهی وزارت ارتباطات در تلاش است تا شبکه‌های اجتماعی ملی را جایگزین شبکه‌های خارجی کند. او مدعی شد که این شبکه‌ها "کارکرد بومی" خواهد داشت و جایگزین مناسبی برای نرم‌افزارهای خارجی است.
جدال بر سر فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای پیام‌رسان میان قوه‌قضائیه و دولت روحانی از آغاز کار دولت یازدهم آغاز شد و همچنان ادامه دارد. محسنی اژه‌ای ابراز تاسف کرده بود که با این‌که قوه‌ی قضائیه پیش از این به دولت مهلتی سه‌ماهه برای "پالایش اینترنت" داد، دولت هیچ اقدام لازمی انجام نداد.


احمدی‌مقدم: استفاده اصولی از فن‌آوری اجتناب‌ناپذیر است

اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده‌ی نیروی انتظامی در واکنشی تازه به احتمال فیلترینگ نرم‌افزارهای پیام‌رسان گفت که "استفاده اصولی" از فن‌آوری‌های ارتباطاتی لازمه‌ی پیشرفت در دنیای کنونی و اجتناب‌ناپذیر است.
او بار دیگر تاکید کرد که رعایت "نکات و ضوابط" در استفاده از فن‌آوری‌ها ضرورت دارد و در صورت استفاده نادرست، زیان‌های این شبکه‌ها از سود آن بیشتر خواهد بود.
احمدی‌مقدم پیش از این مدعی شده بود که به دنبال طراحی نرم‌افزاری برای "فیلترینگ هوشمند" شبکه‌های اجتماعی هستند. او گفته بود که این نرم‌افزار "بخش‌های مجاز و مفید" شبکه‌های اجتماعی را قابل دسترس خواهد کرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
فراری‌های فیس‌بوک به "الو" پناهنده می‌شوند

فعالیت با نام مستعار و انتشار عکس‌های برهنه مجاز است. تبلیغات و کسب درآمد از آن ممنوع است. داده‌های کاربران جمع‌آوری نمی‌شوند و به فروش نمی‌رسند. این‌ها مقررات "الو"ست، شبکه‌ای که در برابر غول فیس‌بوک قد علم کرده است.
در میان تمامی شبکه‌های اجتماعی، فیس بوک با بیش از ۳ / ۱ میلیارد کاربر در سراسر جهان حرف اول را می‌زند؛ شبکه‌ای با شهرت جهانی و با مقررات خاص. یکی از این مقررات‌، ممنوعیت استفاده از نام مستعار برای فعالیت در این شبکه است. موضوعی که هم طرفدار دارد و هم منتقد. مارک زاکربرگ موسس این شبکه در سال ۲۰۱۰ گفته بود، انسان تنها یک هویت دارد و باقی هویت‌هایی که انسان برای خود انتخاب می‌کند، تنها به فقدان همگرایی یا گریز از هنجار و مقررات بازمی‌گردد.
مقررات سفت و سخت فیس بوک در مورد فعالیت با نام واقعی، در ماه‌های گذشته بیش از همه دامن "دراگ کویین‌ها" را گرفت که با جمع‌آوری امضا به مقابله با مقررات فیس بوک برخاسته‌اند. گرچه نمایندگانی از این گروه با نمایندگانی از فیس بوک دیدار کردند، اما در این رابطه تا کنون تزلزلی در تصمیم‌ گردانندگان فیس بوک دیده نمی‌شود.
در میان طرفداران استفاده از نام مستعار در شبکه‌های اجتماعی به گفت‌وگوی واشنگتن پست با یک هنرمند آمریکایی برمی‌خوریم که در دفاع از نام مستعار می نویسد: « من با دو هویت بزرگ شده‌ام. از یک سو هنرمند، از سوی دیگر زنی در جامعه کاتولیک غرب آمریکا. هر دو هویت برای من مهم‌اند. انسان‌هایی مانند من که با دو هویت بزرگ شده‌اند، حق این را دارند که با هویت خود زندگی کنند. این نه فقدان همگرایی و گریز از هنجار بلکه صداقت است.»


"الو" شبکه‌ای با آزادی‌های منحصر به فرد
پرهیز از اسم مستعار برای بسیاری از جمله دگرباشان جنسی، دلیلی محکم برای جستجو به دنبال شبکه‌های اجتماعی آلترناتیو است. یکی از این شبکه‌ها "الو" (Ello) است که حالا ده‌ها هزار کاربر دارد. به گزارش سایت "بتا بیت"، در هر ساعت ۲۷ هزار کاربر به این شبکه می‌پیوندند یعنی ۶۴۸ هزار کاربر در روز.
در "الو" از اجبار فعالیت با نام واقعی خبری نیست. مقررات استفاده از الو ساده‌اند و کوتاه‌. کاربران باید با یکدیگر با احترام رفتار کنند. این مقررات ساده یکی از دلایل رشد سریع شبکه اجتماعی "الو"ست. جذابیت دیگر "الو" در برابر فیس بوک، آزادی انتشار عکس‌های برهنه کاربران توسط خود آنهاست؛ عکس‌‌هایی که البته باید به نشان NSFW (not safe for work) مزین شده باشند. هر کس که نمی‌تواند به این مقررات پایبند باشد باید شبکه را ترک کند. پاک کردن حساب کاربری از الو هم مثل آب خوردن است. در حال حاضر تنها کسی به این شبکه (ورژن بتا) راه پیدا می‌کند که به آن دعوت شده باشد.
کمی نوشته در این سو، عکس‌های بزرگ در آن سو و تا چشم کار می‌کند، جا و فضای خالی؛ "الو" شبکه‌ای است با طراحی مینیمال. با گشت و گذاری کوتاه در این شبکه می‌توان به سرعت به کمبودهای آن پی برد؛ تاکنون هنوز هیچ فکری برای بلاک کردن دوستان مزاحم نشده است، کاربر امکان نظر دادن ندارد و اکسپورت نوشته‌ها و عکس‌های کاربر از این شبکه هنوز ممکن نیست. اما با وجود کمبودها استقبال کاربران در هفته گذشته از "الو" آنچنان زیاد بود که همه دعوت‌نامه‌ها تمام شدند.


"الو" چه دارد که دیگر رقیبان فیس‌بوک نداشتند؟
اما چرا "الو" که از مارس سال جاری تا کنون شروع به فعالیت کرده است با این اقبال روبرو شد؟ رقیبان فیس بوک کم نبوده‌اند و نیستند. در میان این رقبا می‌توان به "دیاسپورا" اشاره کرد. شبکه‌ای که ۴ سال پیش توسط ۴ دانشجو با ۲۰۰ هزار دلار راه اندازی شد. اما کاربران چندان استقبالی از آن نکردند و نشان دادند جایشان نزد فیس بوک خوش‌تر است. دو سال بعد برنامه نویسان و موسسان پلتفرم دست از کار کشیدند و اکنون باقیماند‌ه‌های "دیاسپورا" توسط افراد داوطلب سرپرستی می‌شود.
دیگر پلتفرمی که می‌خواست در برابر فیس بوک قدرت‌نمایی کند، "اپ نت" بود. یک پلتفرم مینی‌مالیستی که تا کنون موفقیت خاصی به دست نیاورده است.
دو سال از شروع داستان "اپ نت" می‌گذرد و حالا این Ello است که می‌خواهد با فیس بوک به رقابت برخیزد. نقطه قوت "الو" در برابر دیگر آلترناتیوهای شکست خورده، شعارهای "الو"ست در مورد داد‌های شخصی کاربران. "الو" در این‌باره می‌نویسد: «جمع آوری و فروش داده‌های شخصی تو، خواندن پیام‌های تو که برای دوستان‌ات می‌فرستی و کاویدن شبکه‌ای که تو با دوستان‌ات ساخته‌ای، با اهداف اقتصادی و سودبری، غیر اخلاقی است.» "الو" می‌گوید که از تبلیغات و درآمد حاصل از آن صرف نظر می‌کند. به اعتقاد "الو" «کاربر کالا نیست که بتوان آن را فروخت». برای همین هم "الو" از جمع‌آوری داده‌ها و فروش آنها برای مقاصد تبلیغاتی و اقتصادی خودداری می‌کند.


"الو همه واقعیت را نمی‌گوید"
پرسش این‌جاست که این شبکه از چه راهی قرار است درآمد حاصل کند؟ پاسخ "الو" ارائه ایده‌ها و امکانات تازه در شبکه در ازای پول به کاربر است. یعنی در آینده این کاربر است که به شبکه با خرید یک امکان جدید، کمک مالی می‌کند. امکانات تازه هم به گفته این شبکه قرار است پیوسته با توجه به نیاز کاربر ارائه شوند نه نیاز شرکت‌ها و تبلیغات آنها. هفت موسس شبکه "الو" می‌گویند فروش داده‌های کاربران یا تبلیغات برای آنها غیر ممکن است. به اعتقاد آنها این اقدام کاربران فراری از فیس بوک و پناهنده نزد "الو" را دوباره فراری خواهد داد.
نام "الو" حالا در خبرهای سایت‌های اصلی آمریکا و حتی اروپا به چشم می‌خورد. شبکه‌ای که هر ۳-۴ روز یکبار شمار کاربران‌اش دوبرابر می‌شود. یکی از منتقدان این شبکه می‌گوید: « "الو" همه واقعیت را نمی‌گوید. سرمایه‌داران خطرپذیر همین طوری برای نشان دادن حسن نیت به کسی پول نمی‌دهند.» هدف سرمایه‌گذارانی که ۴۳۵ هزار دلار به "الو" کمک کرده‌اند به اعتقاد این منتقد در نهایت فروش "الو" در مرحله سوددهی و برداشتن سهم و سود سرمایه‌گذاران است. منتقدان می‌گویند برای این‌که این سود تضمین شود "الو" هم مانند دیگر پلتفرم‌ها، از استراتژی جمع‌آوری داده‌ها و فروش آنها در وقت مناسب بهره خواهد برد.
باید نشست و دید که اگر این اتفاق بیفتند، فراریان "الو" این بار کجا پناهنده می‌شوند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ضد فیسبوک ساعتی 'بیش از سی‌هزار درخواست عضویت دارد'

شبکه اجتماعی اِلو که برای عضویت در آن نیاز به دعوتنامه است و از شانزدهم مرداد (هفتم اوت) دسترس عموم قرار گرفته، هر ساعت ۳۱۰۰۰ درخواست اشتراک دریافت می‌کند.
این سایت را پل باندیتز که صاحب یک مغازه دوچرخه فروشی در ورمونت آمریکا بود برای خود و نود نفر از دوستانش به راه انداخت، اما از تقریبا دو ماه پیش آن را در دسترس عموم قرار داد.
الو در معرفی خود می گوید برخلاف سایر شبکه های اجتماعی که تبلیغات کنندگان آنها را اداره می‌کنند، الو را گروهی از "طراحان و هنرمندان" ایجاد کرده‌اند.
این شبکه اجتماعی که به آن لقب "ضد-فیسبوک" داده‌اند بدون تبلیغ تجاری است و مدعی است اطلاعات کاربران را به فروش نخواهد رساند.
این سایت فلسفه خود را به سادگی چنین عنوان می‌کند: "شما کالا نیستید."
به عقیده گردانندگان الو، کاربر در شبکه‌های اجتماعی دیگر به مثابه کالا است: "گردآوری و فروش اطلاعات شخصی شما، خواندن نوشته‌های شما، و نقشه برداری از ارتباطات اجتماعی شما برای کسب درآمد مشمئز کننده و غیر اخلاقی است."
"اطلاعات مربوط به شما برای تبلیغات کنندگان حراج گذاشته می شود یا به دلالان اطلاعات فروخته می شوند."
در واقع "کالایی که خرید و فروش می‌شود شما هستید" و کاربر با از دست دادن حریم شخصی خود و قرار گرفتن در معرض تبلیغات تهاجمی بهای گزافی می پردازد.
پل باندیتز، موسس این شبکه اجتماعی می گوید از اینکه به سایت او لقب ضد-فیسبوک داده‌اند خوشحال است، هر چند او هدفی دیگر دارد: "ما فیسبوک را رقیب خودمان نمی دانیم، فیسبوک محل تبلیغ است، اما ما یک شبکه ارتباطی هستیم."
این شبکه اجتماعی قصد دارد برای اینکه "امکانات" بیشتری در اختیار کاربران خود بگذارد مبلغ کمی از کاربران بگیرد: "ما مثل فروشگاه اپلیکیشن (APP Store) برای برخی امکانات چند دلاری خواهیم گرفت."
برخی کارشناسان تردید دارند اِلو فقط با دریافت هزینه برای امکانات بیشتر بتواند به کار خود ادامه دهد.
آنها فیسبوک و تامبلر را مثال می‌آورند که ابتدا بدون آگهی بودند، اما بعد به انتشار تبلیغات روی آوردند.
علاوه بر این برخی کارشناسان می گویند که یکی از ویژگی‌های اصلی شبکه‌های اجتماعی رایگان بودن آنهاست، کسی انتظار ندارد وقتی دوستش او را به عضویت در سایتی دعوت می‌کند مجبور به پرداخت پول باشد.
اِلو هنوز اپلیکیشنی برای موبایل ندارد و مشکلات فنی زیادی دارد.
به گفته پل باندیتز، "سایت در وضعیت بتا (آزمایشی) است و اشکالات نرم افزاری (bug) دارد و گاهی کارهای عجیب می کند."
شنبه و یکشنبه پیش الو به علت یک حمله اینترنتی مدتی از دسترس خارج شد.
در این حمله ترافیک اینترنت به سمت سایت مورد نظر هدف‌گیری می‌شود تا آن سایت زیر فشار ترافیک، از دسترس خارج شود.
پل باندیتز به بی‌بی‌سی گفت: "هر چه که جلوتر می رویم بیشتر یاد می‌گیریم، اما تیم فنی ما بسیار قوی است."
یکی از انتقادهایی که به الو وارد است نبود تنظیم امنیت شخصی (privacy setting) است و در آن نمی‌توانید دسترسی کسانی را که می‌خواهید مسدود (block) کنید.
البته ظاهرا امکان مسدود کردن و صفحه محرمانه (private profiles) قرار است ایجاد شود.
برخی کارشناسان می گویند توجهی که به الو شده، با وجود خدمات بسیار محدود و مشکلات نرم افزاری و امنیتی، بیش از آنکه به دلیل جاذبه‌های خودش باشد، در اثر نارضایتی کاربران از مدل رایج شبکه های اجتماعی بخصوص فیس بوک و توئیتر است.
کاربران هنوز گزینه بهتری برای ایجاد شبکه‌های ارتباطی مطلوب خود ندارند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
رونمایی مایکروسافت از «ویندوز۱۰»

شرکت مایکروسافت اعلام کرد که با هدف تأکید بر پیشرفت جهش‌دار این مجموعه به سوی «جهانی مبتنی بر ابزارهای همراه و خدمات اینترنتی» نسخه جدید سیستم عامل ویندوز را با یک شماره جهش، به جای ویندوز ۹، «ویندوز ۱۰» خواهد نامید.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نسخه کنونی ویندوز موسوم به «ویندوز ۸»، به دلیل آن چه «تغییرهای رفتاری افراطی» توصیف شده، مورد انتقادهای زیادی قرار گرفته بود. در واکنش به این انتقادها مایکروسافت اعلام کرده که نسخه جدید سیستم عامل معروف این شرکت با احیای روش‌های سنتی‌تر ویندوز برای کاربران وفادار این نرم‌افزار آشناتر خواهد بود - فارغ از این که در حال حاضر از کدام نسخه سیستم عامل فوق استفاده می‌کنند.
برای مثال، فهرست آغاز در «ویندوز۱۰» بار دیگر به شکل سنتی آن و شبیه «ویندوز ۷» خواهد بود، اما اجزای تشکیل‌دهنده این فهرست - که در کنار صفحه اول ویندوز باز می‌شود - شبیه «ویندوز ۸» طراحی شده‌اند.
جو بِلفیوره، از مسئولان اجرایی مایکروسافت، که بر طراحی و تکامل ویندوز نظارت دارد، گفت که ویندوز۱۰ «ظاهر آشنای ویندوز۷ را به همراه امتیاز‌های ویندوز۸» توأمان به کاربران ارائه خواهد داد.
شرکت مایکروسافت روز سه‌‌شنبه، هشتم مهرماه، طی مراسمی ویژه در شهر سان‌فرانسیسکو، فرازهایی از چشم‌انداز خود برای آینده ویندوز را برشمرد و از ارائه نسخه آزمایشی ویندوز جدید برای «تعدادی کاربر منتخب» از روز چهارشنبه خبر داد.
مایکروسافت همچنین گفته که قصد دارد جزئیات بیشتری از این سیستم عامل را در اوایل سال آینده رونمایی کند و نسخه نهایی آن را اواسط سال ۲۰۱۵ در اختیار کاربران قرار دهد.
در همین حال تحلیلگران می‌گویند موفقیت ویندوز جدید برای مایکروسافت بسیار حیاتی است و ساتیا نادِلا، مدیر کل اجرایی جدید این شرکت، باید نشان دهد که مایکروسافت توانایی آن را دارد که، بدون کاستن از ویژگی‌های سنتی تجربه کاربری رایانه، سیستم عامل خود را هماهنگ با دستگاه‌های همراه امروزی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد.
گفته شده که نرم‌افزار جدید حاصل تلاش مایکروسافت برای دست‌ کشیدن از تغییرهای افراطی در طراحی ویندوز۸ است که انتشار آن در دو سال پیش با عدم استقبال بسیاری از کاربران رایانه‌های شخصی مواجه شد. با این همه مایکروسافت تصریح کرده که نسخه جدید ویندوز به معنای عقب‌نشینی کامل از موضع پیشین این شرکت در «پر کردن خلأ میان رایانه‌های شخصی و دستگاه‌های همراه» نخواهد بود: ویندوز جدید همچنان قابلیت لمسی داشته و خواهد کوشید تجربه یکدستی را در اختیار کاربرانی قرار دهد که به طور پیوسته میان رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند در حرکت هستند.
تِری مایرسون،‌ از مسئولان اجرایی مایکروسافت، گفت که ویندوز۱۰ «نسلی کاملاً جدید» از این سیستم عامل خواهد بود و در دستگا‌ه‌های مختلف نیز قابلیت استفاده خواهد داشت: «از تلفن‌‌های هوشمند گرفته تا دستگاه‌های بازی کامپیوتری».
مایکروسافت هم اینک سه سیستم‌عامل اصلی دارد - ویندوز۸ برای رایانه‌های سنتی و تبلت‌ها،‌ ویندوز تلفن ۸ و ایکس‌باکس برای بازی‌های کامپیوتری. یکی کردن این سه سیستم‌عامل در یک قالب به طراحان برنامه‌های کاربردی این امکان را خواهد داد که با راحتی بیشتری برای ویندوز برنامه تولید کنند.
در عین حال مصرف‌کنندگان نیز خواهند توانست بدون این که مجبور باشند هر «اَپلیکیشن» را چند بار خریداری کنند، یک برنامه را در چندین دستگاه مورد استفاده قرار دهند.
با این همه مایکروسافت گفته که احتمال دارد واسط کاربری (user interface) ویندوز کماکان در میان دستگا‌ه‌های مختلف متفاوت باشد و در حال حاضر این شرکت قصد دارد واسط کاربری کنونی ایکس‌باکس را برای دستگاه‌های بازی حفظ کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
قربانیان سلفی‌های برهنه گوگل را به شکایت تهدید کردند

از انتشار بدون اجازه تصاویر خصوصی شخصیت‌های مشهور در اینترنت مدتی است که می‌گذرد. هنوز هم با جست‌وجویی ساده در گوگل می‌توان سلفی‌های برهنه جنیفر لارنس و دیگران را دید. قربانیان گوگل را به شکایت تهدید کرده‌اند.
چند هفته از انتشار تصاویر خصوصی چهره‌های هالیوود و ستارگان دنیای موسیقی می‌گذرد؛ تصاویری که هکرها در چند نوبت در اینترنت منتشر کردند.
با وجود این‌که تعرض به حریم خصوصی این افراد با واکنش‌های منفی فراوانی روبه‌رو شد، هنوز هم به محض نوشتن "جنیفر لارنس" در موتور جست‌وجوی گوگل، عبارت‌هایی مانند "سلفی خصوصی" یا "هک" به‌عنوان ادامه نوشته به کاربر پیشنهاد می‌شوند و تصاویر برهنه هم به راحتی در دسترس هستند. در مورد ریحانا، کیت آپتن، سلنا گومز یا آریانا گرانده نیز وضع به همین صورت است.
حال به نظر می‌رسد قربانیان هکرها قصد دارند با اهرم‌های قانونی گوگل را به حذف تصاویر خصوصی‌شان وادار کنند. به گزارش "نیویورک پست"، آنان کنسرن گوگل را به شکایتی ۱۰۰ میلیون دلاری تهدید کرده‌اند. به اعتقاد شاکیان، گوگل از قبل "سوء استفاده از زنان" سود می‌برد.


وکلا: مرام‌نامه اخلاقی گوگول حقه‌ای بیش نیست
همزمان بیانیه‌ای به نقل از یک دفتر حقوقی منتشر شده است. این دفتر حقوقی از قرار معلوم وکالت ستارگان و شخصیت‌های مشهوری را بر عهده دارد که تصاویر برهنه‌شان در اینترنت منتشر شده است.
در این بیانیه به "اقدام رذیلانه و غیر اخلاقی" گوگل اشاره شده است. بر این اساس، دیگر ارائه‌کنندگان خدمات اینترنتی که "کارمند و منابع به مراتب کمتری" نسبت به گوگل دارند، بلافاصله واکنش نشان داده و تصاویر خصوصی ستاره‌ها را حذف کرده‌اند. در این بیانیه به توییتر اشاره شده که تصاویر برهنه را در اسرع وقت از سرورهای خود پاک کرده و برخی حساب‌های کاربری را هم مسدود کرده است.
به اعتقاد تنظیم‌کنندگان بیانیه، گوگل با تأخیری که نشان می‌دهد مرام‌نامه اخلاقی خود را نقض می‌کند؛ مرام‌نامه‌ای که "کار بد نکن" یکی از سرفصل‌های آن است. وکلا نوشته‌اند که این مرام‌نامه "حقه"ای بیش نیست.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
حذف پیامک‌های ناخواسته پس از ارسال میسر شد

محققان آمریکایی نرم‌افزاری طراحی کرده‌اند که امکان حذف پیام ارسالی را از روی تلفن همراه گیرنده فراهم می‌کند.
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اگر پیامی را به اشتباه برای کسی فرستاده باشیم یا از ارسال آن پشیمان باشیم، راهی برای حذف آن وجود دارد؟ برنامه‌ نرم‌افزاری Snapchat یکی از روش‌هایی است که به صورت خودکار اقدام به حذف پیام‌ها، تصاویر و فیلم‌ها چند ثانیه پس از دیدن آنها می‌کند.
برنامه‌ نرم‌افزاری جدید Anas عملکردی مشابه Snapchat دارد، اما از قابلیت حذف پیام‌ها از روی تلفن همراه گیرنده پیش از خوانده شدن و ایجاد عکس‌های خود تخریب‌شونده برخوردار است.
این برنامه برای تلفن‌های همراه هوشمند با سیستم عامل اندروید و iOS‌ طراحی شده است.
امکان استفاده از ویژگی خود تخریب‌شونده برنامه نرم‌افزاری Anas در حالت‌های متداول وجود ندارد و کاربر باید از حالت off the record استفاده کند.
ویدئو‌ها و تصاویر تنها در زمانی که کاربر بر روی گزینه Tap to view کلیک کند، نمایش داده می‌شوند و پس از 60 ثانیه نیز به طور خودکار از روی تلفن همراه گیرنده حذف می‌شوند.
با کمک این برنامه نرم‌افزاری امکان حاشیه‌نویسی برای تصاویر و ویدئو‌ها نیز وجود دارد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
واتس‌اَپ به قیمت ۲۲ میلیارد دلار به فیس‌بوک فروخته شد

فیس‌بوک سرویس واتس‌اپ برای ارسال پیام‌ روی تلفن‌های همراه را به قیمت ۲۲ میلیارد دلار خرید. در معامله نهایی که روز دوشنبه انجام شد، قیمت این اپ با توجه به بالارفتن ارزش سهام فیس‌بوک در ماه‌های اخیر، در حدود سه میلیارد دلار بیشتر از قبل تعیین شد.
به نوشته رویترز، جَن کوئوم، بنیانگذار واتس‌اپ در حدود دو میلیارد دلار از این مبلغ را به صورت سهام و در طی چهار سال دریافت می‌کند. گفته می‌شود این اقدام به عنوان انگیزه‌ای برای ماندن او در شرکت انجام گرفته است.
خرید واتس‌اپ – که فیس‌بوک در ماه فوریه (بهمن ماه) اعلام کرد و تأییدیه آن را به تازگی در اروپا دریافت کرد – نشان‌دهنده بالا رفتن نجومیِ ارزشِ تازه‌های بازار اینترنت با آهنگ رشدی بسیار شتابان، و تمایل بازیگران جافتاده در عرصه اینترنت مثل فیس‌بوک و گوگل برای خرید و تملک اپلیکیشن‌های جدید اینترنتی است.
واتس‌اپ، که در ماه بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر دارد، از محصولات جدید ارسال پیام روی تلفن‌های همراه و شبکه‌های اجتماعی است که روز به روز در میان کاربران جوان طرفداران بیشتری پیدا می‌کند.
اسنپ‌چت، یک اپ دیگر برای گوشی‌های هوشمند است که مالک خصوصی دارد. این اپ به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌های خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند – عکس‌ها بعد از چند لحظه از روی اسنپ‌چت محو می‌شود. به گزارش رسانه‌ها این اپ هم در حدود ۱۰ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است.
فیس‌بوک برای تملک واتس‌اپ علاوه بر پرداخت ۴.۵۹ میلیارد دلار به صورت نقدی و ۱۷۸میلیون سهم، ۴۶ میلیون واحد از سهام محدود خود را به کارکنان واتس‌اپ اهدا کرد – که در طول چهار سال به آن‌ها منتقل می‌شود. روز دوشنبه هر سهم فیس‌بوک در بازار بورس نیویورک به قیمت ۷۷.۱۷ دلار فروخته شد؛ و با این حساب، ارزش توافق فیس‌بوک با واتس‌اپ ۲۱.۸ میلیارد دلار می شود.
حقوق جَن کوئوم در مقام مدیر اجرایی واتس‌اپ و یکی از مدیران فیس‌بوک، سالی یک میلیارد دلار خواهد بود – مثل حقوق مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیس‌بوک. وی همچنین ۲۴.۹ میلیون واحد از سهام محدود فیس‌بوک را – که با قیمت روز دو شنبه سهام این شرکت تقریباً ۱.۹ میلیارد دلار می‌شود، دریافت خواهد کرد.
شرکت واتس‌اپ، که بیش از ۷۰ کارمند دارد، همچنان در شهر مانتین‌ویو در کالیفرنیا به کار خود ادامه می‌دهد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 10 از 55:  « پیشین  1  ...  9  10  11  ...  54  55  پسین » 
علم و دانش

Technology News | اخبار فناوری

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA