انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
گفتگوی آزاد
  
صفحه  صفحه 58 از 77:  « پیشین  1  ...  57  58  59  ...  76  77  پسین »

Non-political News | اخبار روز (غير سياسى)


مرد

 
تازه داماد به خاطر ترس از سگ عروس خانم درخواست طلاق کرد

اعتماد نوشت:نگهداری از سگ از سوی خانواده عروس، سرانجام بلای زندگی زوج جوانی شد که تازه به عقد یکدیگر درآمده بودند. تازه داماد که تحمل حضور سگ را نداشت و به‌شدت از حیوان می‌ترسید، به دادگاه خانواده رفت و تقاضای طلاق داد.
دخترجوان هنوز هم باورش نمی‌شود شوهرش تقاضای طلاق داده و می‌خواهد از او جدا شود. با چشم‌های بهت‌زده به او خیره شده و دنبال راهی می‌گردد تا او را منصرف کند. اما از طرف دیگر از اینکه شوهرش به خاطر چنین موضوعی به دادگاه آمده و تقاضای طلاق داده، پیش خانواده و دوستانش به‌شدت خجالت‌زده است. مرد کنارش نشسته و از بی‌اعتنایی او به حرف‌های همسرش، مشخص است که تصمیم نهایی‌اش را برای جدایی گرفته و حاضر نیست به خاطر حفظ زندگی‌اش از حضور یک سگ چشم‌پوشی کند. همسرش با صدای آرامی به او می‌گوید که جواب بقیه را چه بدهد. مرد جوان همچنان ساکت است.
ساعت 10:30 صبح زمان دادگاه زن وشوهرجوان است و قرار است آخرین صحبت خود را پیش قاضی مطرح کنند. تازه عروس وقتی مقابل قاضی نشست، گفت: «شما بگویید آخر آدم به خاطر یک سگ زندگی‌اش را از هم می‌پاشد؟ شوهر من به خاطر همین موضوع پایش را دریک کفش کرده و می‌خواهد از من جدا شود. این سگ متعلق به خواهرم است و قرار نیست بعد از ازدواج‌مان در خانه ما زندگی کند. شوهرم به خاطر این موضوع این دعوا را به پا کرده است. روزی که به خواستگاری‌ام آمد، می‌دانست که خواهرم از یک سگ نگهداری می‌کند. سگ او از نژاد سگ‌های فانتزی و کوچک است و ممکن نیست به کسی آسیب برساند. اوایل عقدمان می‌دیدم که شوهرم ازسگ خواهرم دوری می‌کند. برخلاف دیگران که با حیوان بازی می‌کردند، او اصلا کاری به حیوان نداشت و اگر به سمت او می‌آمد، وارد اتاقی می‌شد و در را هم می‌بست و سگ هم پشت در همچنان پارس می‌کرد. هر موقع از او می‌پرسیدم که چرا از این حیوان دوری می‌کنی؟ جواب مشخصی نمی‌داد.»
دخترجوان نگاهی به شوهرش می‌اندازد تا تاثیر حرف‌هایش را روی او ببیند. اما مرد همچنان بی‌توجه به او و حرف‌هایش روی صندلی نشسته است. او ادامه می‌دهد: «چند ماه بعد، از روی رفتارهای همسرم متوجه شدم که او به‌شدت از سگ می‌ترسد و این ترس از دوران کودکی در او وجود داشت. وقتی خواهرم با سگ به خانه پدرومادرم می‌آمد، به او می‌گفت که سگ را از من دور کن. تنهاکه می‌شدیم صدایش را روی سرش می‌انداخت و با من به‌شدت دعوا می‌کرد و می‌گفت که از سگ به‌شدت متنفر است و اینکه زمانی به دیدنم می‌آید که سگ در خانه نباشد. در غیر این صورت تصمیم جدی در مورد زندگی‌مان خواهد گرفت. وقتی این حرف را زد، به حساب عصبانیتش گذاشتم. یک سال از این موضوع گذشت و یک شب که شوهرم به خانه‌مان آمده بود، خواهرم هم با سگش از بیرون آمد. شوهرم متوجه حضور سگ نشد و مشغول پیامک زدن به دوستش بود. سگ به سمت او آمد و وقتی به او رسید، به او پارس کرد. با پارس او شوهرم وحشت‌زده از جایش پرید و با صدای بلندی سر من فریاد کشید و گفت که دیگر تحمل این زندگی را ندارد یا باید او را انتخاب کنم یا سگ خواهرم را.»
دخترک چشم‌های اشک‌آلودش را پاک کرد و گفت: «باور کنید من زندگی‌ام را دوست دارم. اما از طرفی به‌شدت به خانواده‌ام وابسته هستم و نمی‌توانم از آنها بگذرم. چطور به خاطر اینکه خواهرم یک سگ دارد و شوهرم از آن می‌ترسد، آنها را ترک کنم؟من نمی‌توانم از خانواده‌ام بگذرم و بودن با آنها را به ادامه زندگی با همسرم ترجیح می‌دهم.»
مرد جوان با اینکه به نظر می‌آمد، توجهی به حرف‌های همسرش ندارد، با شنیدن این حرف گفت: « من نمی‌توانم با سگ زندگی کنم و به‌شدت از این حیوان می‌ترسم. حالا که خانواده‌ات و آن سگ را به زندگی با من ترجیح می‌دهی، بهتر است از هم جدا شویم. این حرف اول و آخرم است.»
قاضی عموزادی رییس شعبه 268 دادگاه خانواده تهران پس از شنیدن صحبت‌های این زوج آنها را برای رفع مشکل‌شان به مشاوران معرفی کرد تا در صورتی که مشکل‌شان حل نشد در این باره تصمیم بگیرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
این ارقام شگفت انگیز را بخوانید: درآمد صداوسیما از آگهی های برنامه نود

دنیای اقتصاد نوشت: در حال حاضر روی صفحه اصلی سایت اداره بازرگانی صداوسیما، جدول پخش هفته سوم مهر دیده می‌شود. در بخشی از این جدول نرخ تعرفه‌های قبل از برنامه 90 این هفته آمده است. تعرفه همه آگهی‌های قبل و بین برنامه و نیز زیرنویس‌ها برای تمام طبقات با عدد «335» تعیین شده است. عدد «3» اول نشان‌دهنده اسم شبکه است و دو رقم بعدی یعنی «35» طبقه آگهی را نشان می‌دهد که گران‌ترین تعرفه موجود است.
در حال حاضر نرخ آگهی طبقه 35 برای هر ثانیه سه میلیون و 500 هزار تومان است. طبق ضوابط سازمان، به این رقم باید ضریب ماهانه را هم اضافه کرد که با توجه به ضریب 30 درصدی ماه مهر، این رقم برای هر ثانیه به چهار میلیون و 550 هزار تومان می‌رسد! بد نیست بدانید ضریب ماهانه در اسفند به 60 درصد خواهد رسید! جالب‌تر اینکه این نرخ برای آگهی‌دهندگان شش طبقه اول سه برابر می‌شود و طبقه هفتم هم باید دو برابر هزینه بپردازد.
به عبارت دیگر هر ثانیه تبلیغ برای صاحبان عادی کالاها و خدمات در حاشیه برنامه این هفته 90، حدود 9 میلیون تومان هزینه داشته است. اگر همین عدد را ملاک قرار بدهیم، با توجه به پخش نیم ساعت آگهی تصویری، درآمد تلویزیون تنها از برنامه پریشب 90 به عدد باورنکردنی 16 میلیارد تومان خواهد رسید که تازه به این رقم باید هزینه زیرنویس‌های متعدد، نرخ متفاوت تبلیغات خارجی و نیز تعرفه بالاتر آگهی تقدیم برنامه را هم اضافه کنیم!
به نظر می‌رسد حتی اگر از مجموع رقم حاصله، 50 درصد به مناسبت تخفیف‌های صداوسیما به برخی مشتریان کم کنیم، باز سود خالص باقی مانده از رهگذر پخش این برنامه، چیزی حدود 10 میلیارد تومان خواهد بود! به عبارت دیگر سازمان در حالی برای تهیه هر برنامه 90 حدود 10 میلیون تومان بودجه در اختیار عادل قرار می‌دهد که خودش هزار برابر چنین رقمی سود می‌کند. در صورتی که فردوسی‌پور 37 برنامه در سال داشته باشد، درآمد سازمان از این ناحیه به عددی حدود 370 میلیارد تومان خواهد رسید که می‌تواند نشان بدهد چرا «90» به این شکل بی‌نظیر در حاشیه امنیت قرار دارد!
تازه فراموش نکنیم سازمان به‌طور جداگانه برای هر قسمت از این برنامه یک اسپانسر مسابقه پیامکی هم می‌گیرد که درآمدی چند ده میلیونی نصیب صداوسیما می‌کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
چرا دیگر در هواپیماها آبگوشت سرو نمی‌شود؟

زمانی در کابین طبقه دوم هواپیماهای بوئینگ 747، فضایی را برای سرو غذاهای سنتی فراهم کرده بودند تا قبل از اینکه مسافر به ایران برسد، کمی با طعم غذاها و فرهنگ کشوری که برای سفر انتخاب کرده‌ است، آشنا شود.
در کابین طبقه دوم غذاهای مانند آبگوشت یا چای دم شده در سماورهای ذغالی را برای مهمانان خارجی سرو می‌کردند. پرواز‌های ایرانی نیز محبوبیت خاصی بین گردشگران خارجی داشتند و ایران هم مقصد خوبی برای آنها بود.
"الیزابت تیلور" یکی از اولین مسافران بوئینگ 747 شرکت هواپیمایی "ایران ایر" بود، اما امروزه حتی مسافران داخلی هم از کیفیت بد غذاها در پروازهای ایرانی گلایه دارند چه برسد به مهمانان خارجی.
رییس ارشد طرح و برنامه کترینگ هواپیمایی «ایران ایر» در گفت‌وگو با ایسنا، با تأیید این‌که زمانی در هواپیماها آبگوشت سرو می‌شده است، بیان کرد: سال 1357 تا 1359 بوئینگ 747 کابینی در طبقه دوم هواپیما داشت که حدود 30 نفر گنجایش داشت و آن قسمت را به شکل سنتی درآورده بودند تا امکان سرو غذاهای سنتی ایرانی مانند آبگوشت برای مهمانان خارجی ایجاد شود، اما در حال حاضر این هواپیماها تقریبا از رده خارج شده‌اند.
شجاع‌الدین ملاحسینی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب و جنگ ایران و عراق با توجه به تحریم‌هایی که بر ایران تحمیل شد، مجبور شدیم از حداکثر ظرفیت صندلی‌ها در پرواز استفاده کنیم، بنابراین آن قسمت را از حالت سنتی خارج کردیم تا بتوانیم مسافر بیشتری جابجا کنیم.
او درباره اینکه آیا همچنان اجرای چنین ایده‌ای برای مهمانان خارجی وجود دارد؟ گفت: در حال حاضر غذاها و دسرهای سنتی مانند شله‌زرد و فرنی را در پروازهای خارجی و پروازهای مسافران عتبات عالیات سرو می‌کنیم. چلو خورشت قیمه، چلوکباب کوبیده و برگ، غذاهای ایرانی هستند که همچنان سرو می‌شوند. فرنی، نان و پنیر همراه سبزی و گردو هم برای صبحانه سرو می‌شوند، در برخی مناسبت‌ها مانند ماه مبارک رمضان هم غذاها یا دسرهای مناسبتی مانند حلوا سرو می‌شود.
این مسئول کترینگ هوایی اظهار کرد: در پروازهای بین‌المللی هما یا فرست‌کلاس، یک منو با سه انتخاب برای مسافران داریم. یکی از آنها غذای دریایی و دو نوع دیگر غذای همراه با گوشت و مرغ است که معمولا یکی از آنها ایرانی و دیگری فرنگی است. منوی غذاهای ما هر ماه عوض می‌شود که دو نوع غذا برای مسیر رفت و دو نوع غذا برای مسیر برگشت تعیین می‌کنیم. منوی کادر پرواز هم هر سه ماه یکبار تغییر می‌کند. منوها نیز متناسب با فصل و مسیرهای در حال پرواز تغییر می‌کنند.


قیمه، غذای محبوب مسافران خارجی
ملاحسینی با بیان این‌که چلوخورشت قیمه سیب‌زمینی غذای محبوب مهمانان خارجی است، اضافه کرد: باقالی پلو با ماهیچه و سبزی‌پلو با گوشت هم مورد توجه مهمانان خارجی قرار می‌گیرد، اما تا کنون چلو خورشت قیمه سیب‌زمینی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است اما از خورشت قورمه سبزی کمتر استقبال شده است.
او ادامه داد: معمولا در پیش غذاها هم کشک بادمجان و حلیم بادمجان سرو می‌کنیم که در پروازهای خارجی مورد استقبال مسافران قرار می‌گیرد، اما در پروازهای داخلی محدودیت بیشتری داریم چون مدت زمان پرواز کوتاه‌تر است بنابراین سعی می‌کنیم غذاهای آماده یا به عبارتی کبابی سرو کنیم.
رییس ارشد طرح و برنامه کترینگ این شرکت هواپیمایی درباره حجم تولید غذاهای روزانه، اظهار کرد: در طول روز 32 هزار سرویس غذا در 24 ساعت و با استفاده از چهار شیفت 12 ساعته تولید می‌کنیم. معمولا اگر یک غذای کامل صبحانه، ناهار و شام داشته باشیم حدود 17 هزار سرویس غذایی، میان‌وعده‌های گرم و سرد را تولید و عرضه می‌کنیم.
ملاحسینی با اشاره به محدویت‌های گرمایشی و سرمایشی در هواپیما، بیان کرد: ارائه غذاهای گرم به مسافران برای ما مهم است و سعی می‌کنیم بیشتر در مسیرهای خروجی از تهران غذاهای گرم و در مسیرهای بعدی از غذاهای سرد استفاده ‌کنیم.


سرو عرقیجات گیاهی در آسمان
او همچنین درباره سرو نوشینی‌های سنتی برای مسافران خارجی گفت:‌ چند مرحله به صورت آزمایشی این نوشیدنی‌ها را سرو کردیم، اما دغدغه بسته‌بندی، مشکل ما در این زمینه است، زیرا باید این نوشیدنی‌ها به شکل 100 یا 200 سی سی بسته بندی شود و چون ما به لحاظ ایمنی مواد غذایی مشکل داریم و در سطح بازار این نوع بسته‌بندی‌ها کم است. شرکت‌هایی هم که این نوع نوشیدنی‌ها را تولید می‌کنند هزینه بالایی برای بسته‌بندی دریافت می‌کنند بنابراین برای ما مقرون به صرفه نیست.
این مسئول اضافه کرد: شاید ما بتوانیم دو و نیم درصد از هزینه‌ای را که مسافران پرداخت می‌کنند برای کترینگ استفاده کنیم بنابراین دست ما بسته می‌شود. در یک دوره هم کترینگ نوشیدنی‌های سنتی مانند عرق گلسرخ را تولید و در یک دوره شش ماهه در پروازهای خارجی و ایرانی سرو کردیم که در اوایل مورد استقبال قرار گرفت، اما در روند اجرایی به دلیل تفاوت در سلیقه ذائقه‌ها، مسافران بیشتر نوشیدنی‌های صنعتی را ترجیح دادند.
ملاحسینی افزود: البته سرو آب میوه‌های صنعتی به دلیل بسته‌بندی آن برای ما بهتر و راحت‌تر است، اما در برنامه‌های آینده سرو نوشیدنی‌های سنتی را هم داریم. با چند پزشک گیاهی هم صحبت کردیم اما هنوز مذاکراتمان نهایی نشده که بخواهیم آن را اجرایی کنیم.


به مسافران خارجی جعبه خاتمکار و زعفران هدیه می‌دهیم
او درباره معرفی صنایع دستی ایرانی به مسافران خارجی توضیح داد: برای خوش‌آمدگویی از مسافران در پروازهای خارجی هما کلاس با "گز" از آنها استقبال می‌کنیم. در مسیر رفت برای مسافران درجه یک جعبه "خاتمکاری" شده همراه با یک بسته زعفران چهار گرمی هدیه می‌دهیم. در مسیر برگشت هم جعبه‌های برشکاری شده، ساخته دست همراه گز یا شکلات هدیه می‌دهیم. مسافران خارجی از جعبه‌های خاتم استقبال بسیاری می‌کنند و در برخی پروازها به نحوی انگیزه ایجاد شده که آن‌ها با پروازهای ایرانی سفر می‌کنند.


تغییر ذائقه در ارتفاع !
رییس ارشد طرح و برنامه کترینگ این شرکت هواپیمایی درباره گلایه مسافران از کیفیت ایین غذاها، اظهار کرد: تحقیقات نشان می‌دهد که معمولا روی ارتفاع 30 هزار پا 99 درصد ذائقه‌ها تحت تاثیر جو قرار می‌گیرد و مسافران مزه واقعی غذا را حس نمی‌کنند، یعنی اگر همان غذا را برای مسافر روی زمین سرو کنیم با میل و رغبت بیشتری از آن استقبال می‌کند.
ملاحسینی در پاسخ به اینکه چرا در شرکت‌های هواپیمایی خارجی ارتفاع چنین تاثیری در ذائقه نمی‌گذارد، گفت: معمولا شرکت‌های خارجی در تهیه غذاها از چربی و ادویه‌جات زیاد استفاده می‌شود که باب ذائقه است، اما ما با توجه به نظارت‌های خاصی که وزارت بهداشت و درمان معاونت پزشکی در این زمینه دارد و تقریبا سه نفر را در هر شیفت کاری معرفی کرده تا روی چگونگی تهیه غذا نظارت داشته باشند، سعی کردیم از ادویه و روغن کمتری استفاده کنیم. هر چند که در یک مقطع زمانی کوتاه غذاهایی با چربی و ادویه بیشتر ارئه دادیم و بازخورد مناسبی دریافت کردیم اما به دلیل مضراتی که وجود داشت، این شیوه را ادامه ندادیم.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
«در ایران بیش از ۲۰۰ میلیون لیتر مشروبات الکلی مصرف می‌شود»

آمارهای جسته گریخته خبر از افزایش مصرف الکل و الکلیسم در ایران می‌د‌هد. یک نماینده مجلس به ‌تازگی از مصرف سالانه ۲۰۰ میلیون لیتر مشروبات الکلی ساخت داخل و قاچاق در ایران خبر داده است.
گروه پژوهش و بررسی خبری ایرنا روز شنبه (۲۶ مهر/ ۱۸ اکتبر) در گزارشی با اشاره به پنهان بودن آمارهای حقیقی میزان مصرف الکل در ایران و الکلیسم می‌نویسد، نمی‌توان واقعیت مصرف الکل در ایران را نادیده گرفت و علاوه بر مصرف، باید به رواج آن در سال‌های اخیر میان جوانان نیز اذعان کرد.
حسن تامینی لیچایی، نایب‌ رئيس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در سخنانی که به ‌تازگی در باره افزایش مصرف مشروبات الکلی در برخی نقاط کشور ابراز کرده به نقل از مدیرکل سلامت روان وزارت بهداشت آورد: «متأسفانه در بسیاری از مناطق مصرف الکل افزایش داشته به گونه‌یی که بیش از ۲۰۰ میلیون لیتر انواع مشروبات الکلی ساخت داخل و قاچاق در کشور مصرف می‌شود.»
به نوشته ایرنا، او همچنین از نگرانی دیگری در میان تولیدکنندگان الکل، مبنی بر آن که بسیاری از الکل‌های تولید شده در کارخانه‌ها وارد چرخه مصرف می شود؛ پرده برداشت و گفت: «در تولید مواد الکلی باید ماده تلخ‌کننده‌یی استفاده کنند که به شکل مستقیم غی قابل مصرف خواهد شد؛ بنابراین با توجه به این که تهیه این ماده تلخ‌کننده نیازمند بار مالی است بسیاری از تولیدکنندگان الکل از آن استفاده نمی‌کنند و این مسئله به شیرین بودن الکل منجر شده و در برخی موارد در تهیه مشروبات الکلی به‌کار گرفته می‌شود.»


"وجود یک‌میلیون مصرف‌کننده الکل در کشور"
در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۳ نیز دکتر رضا افشاری، رئیس جامعه سم‌شناسی پزشکی آسیا و اقیانوسیه ایران از وجود بیش از یک‌‌میلیون مصرف‌کننده الکل در کشور خبر داد. او در نشست خبری "اولین کنگره بین‌المللی سوء مصرف الکل" در تهران گفت، ۳۰ درصد مصرف‌کنندگان الکل در ایران را زنان و ۷۰ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.
جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب ۱۳۵۷ مصرف الکل را جرم نامید و برای آن مجازات قائل شد. به همین دلیل است که در ایران مصرف الکل بی‌کیفیت و تهیه مشروبات الکلی در منازل که می‌تواند آثار تخریبی جسمانی و روحی به‌مراتب خطرناک‌تری در پی داشته باشد رواج دارد.
دکتر افشاری با بیان این که مصرف الکل در ایران به‌مراتب از برخی از کشورهای غربی کم‌تر است افزود: «به دلیل عدم آگاهی مردم از مضرات، همچنین بی‌کیفیتی الکل مصرفی در کشور ما مسمومیت با ترکیبات الکلی و الکل زیاد است.»
در این بین برخی از مسئولان تلاش دارند تا میزان مصرف مشروبات الکلی در کشور را بسیار کم جلوه دهند و می‌گویند، آمارهای اعلام‌شده در این زمینه اغراق‌آمیز است.
ایرنا می‌نویسد، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران در سخنانی به مناسبت فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی گفت: «برخی آمارها پایه علمی ندارد و اصلا عقلانی نیست.» به گفته او، تحقیق مشترک نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی تهران نشان داده که تعداد الکلی‌ها در کشور یک‌دهم معتادان است.
احمدی‌مقدم در سال ۱۳۹۱ نیز با انتقاد از آمار ۲۰۰ هزار نفری معتادان به الکل در کشور از آمار حدود ۱۳۰ هزار نفری وابستگان به الکل سخن گفته بود.


مراکز ترک اعتیاد
با این حال نمی‌توان شیوع اعتیاد به الکل در ایران را به‌سادگی کتمان کرد. به نوشته گروه پژوهش و بررسی خبری ایرنا، در سال‌های ۸۹ و ۹۰ نتایج بررسی "تخمین سایز سوء مصرف‌کنندگان الکل و مواد در کشور" مهر تأییدی بر افزایش معتادان به الکل در کشور زد. تا جایی که سرانجام مجوزی به تأسیس مرکزی برای ترک اعتیاد به الکل در غرب تهران داده شد.
در سال ۸۸ وزارت بهداشت برنامه بررسی وضعیت موجود مصرف الکل در کشور را اجرا و پروتکل درمان مسمومیت با متانول (الکل چوب) را تدوین کرد. در مردادماه امسال (۱۳۹۳) نیز نخستین مرکز دولتی "ترک اعتیاد به الکل" در مرکز ملی مطالعات اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تهران راه‌اندازی شد.
از دیگر اقدام‌ها نیز تأسیس "انجمن الکلی‌های گمنام" (AA) است. این انجمن که هدف آن کمک به افراد الکلی است نزدیک به ۱۳ سال است که تأسیس شده و بیش از ۱۵ هزار عضو دارد. هیچ کدام از اعضا دارای اطلاعات ثبتی در پرونده‌ای مشخص نیستند و به دلیل احساس عدم امنیت ناشی‌از جرم‌انگاری و حفظ آبرو، تنها با اسم کوچک به این انجمن مراجعه کرده و مراحل ترک الکل را شروع می‌کنند.
این انجمن از مراجعان خود پول دریافت نمی‌کند و از طریق کمک‌های داوطلبانه دریافت‌کنندگان خدمات اداره می‌شود. در این انجمن گروه‌درمانی رواج دارد و شرکت‌کنندگان در این گروه‌ها از تجربیات یکدیگر آگاه می‌شوند.


کاهش سن اعتیاد به الکل
یوسف‌، عضو هیأت مؤسس "انجمن الکلی‌های گمنام" که خود نیز روزی اعتیاد به الکل داشت در گفت‌‌وگو با ایرنا از کاهش سن معتادان به الکل و افزایش مصرف آن در میان جوانان خبر داد. او گفت: «بیش از ۸۰ درصد مراجعان به انجمن در سن ۱۵ تا ۲۵ سال هستند.»
برخی از کارشناسان زیان‌های ناشی از اعتیاد به الکل را بیش از اعتیاد به مواد افیونی می‌دانند. از بین رفتن کبد، از کار افتادن سیستم مهار رفتارها و اعمال در مغز، کاهش یا افزایش فشار خون‌، اختلال خواب، بیماری‌های معده، سوء تغذیه، افزایش خطر سکته‌های قلبی و مغزی، ضعف عضلانی‌، ناتوانی جنسی، توهمات شنوایی، فراموشی پایدار و افزایش خطر سرطان‌های دستگاه گوارش تنها شماری از زیان‌های ناشی از مصرف مداوم الکل به حساب می‌آیند.
از میان آثار روانی و اجتماعی نیز می‌توان به پرخاشگری، افسردگی، اضطراب، افزایش میل به خودکشی، بیکاری، خشونت، رفتارهای پرخطر و افزایش خطر تصادفات اشاره کرد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
تجمع در تهران و اصفهان در اعتراض به اسیدپاشی‌

دیروز (چهارشنبه ٣٠ مهر) شماری از فعالان حقوق زنان و فعالان سیاسی برای نشان دادن اعتراض خود به اسیدپاشی‌های اخیر اصفهان، در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران تجمع کردند.
نسرین ستوده و نرگس محمدی از جمله حاضران بودند و دو نفر از قربانیان اسیدپاشی‌ نیز در میان آنان حضور داشتند.
همزمان شماری از فعالان و شهروندان اصفهانی نیز در مقابل دادگستری اصفهان تجمع کردند.
تجمع‌کنندگان خواهان توجه بیشتر نهادها و مقام‌های مسئول و رسیدگی سریع آنها به این مساله شدند. تامین امنیت برای زنان یکی از شعارهای محوری تجمع‌کنندگان بود.
از هفته گذشته اخباری درباره اسیدپاشی به زنان اصفهانی منتشر شد که پلیس ایران ٤ مورد آن را تایید کرده است. قائم مقام وزیر کشور ایران گفته است که این حملات زنجیره‌ای نبوده و چند نفر به اتهام انجام آنها دستگیر شده‌اند.
این اسیدپاشی‌ها در بسیاری از رسانه‌ها با تلاش برای ارعاب و محدود کردن شکل پوشش زنان مرتبط دانسته شده است. به گزارش فارس در تجمع امروز مقابل مجلس بر یکی از پلاکاردها نوشته شده بود: "مرگ بر داعشی‌های ایران".
رسول یاحی، معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان، امروز در میان معترضان حاضر شد و گفت: "جدای از این‌که این مساله توسط چه شخص یا اشخاصی و با کدام عقیده انجام شده باشد، به شدت پیگیر آن هستیم."
آقای یاحی در عین حال تاکید کرده است که فضای اصفهان ناامن نیست و "مردم باید بدانند که این چهار مورد اسیدپاشی تنها کار یک نفر بوده است، بنابراین مردم باید تحمل داشته باشند تا این فرد جنایتکار دستگیر شود."
گزارش‌ها حاکی است که تجمع تهران در مقابل مجلس شورای اسلامی و تجمع در اصفهان در مقابل دادگستری این شهر در خیابان نیکبخت جریان دارد.
یکی از شرکت‌کنندگان در تجمع تهران در گفت‌وگو با رادیو فردا از ضرب و شتم محمد نوری‌زاد، نویسنده و فیلمساز منتقد حکومت ایران، توسط «لباس‌شخصی‌ها» در جریان این تجمع خبر می‌دهد و به گفته او آقای نوری‌زاد پس از این ضرب و شتم، توسط مأموران دستگیر و به کلانتری بهارستان برده شده است.
این شرکت‌کننده در تجمع تهران، تعداد شرکت‌کنندگان در حرکت اعتراضی در مقابل مجلس را «حدود ۲۰۰ نفر» برآورد کرد و گفت که این افراد خواستار حمایت مجلس و رسیدگی این نهاد به معضل اسیدپاشی هستند.
به گفته او، تاکنون هیچ‌یک از نمایندگان مجلس «اعتنا و توجهی» به این تجمع یا درخواست‌های معترضان نکرده‌است؛ وی اما خبر داد در حالی که تجمع‌کنندگان به سمت پایین میدان بهارستان در حرکت‌اند برخورد نیروی انتظامی با آنها نیز شروع شده‌است.
او در ادامه گفت که عابران در خیابان‌های اطراف نیز از این تجمع اعلام حمایت می‌کنند اما نیروی انتظامی «اجازه پیوستن مردم به جمعیت را نمی‌دهد.»
بنا بر گزارش‌ها، نسرین ستوده، وکیل دادگستری، و پیمان عارف، از فعالان سیاسی، نیز در این تجمع شرکت دارند و تجمع‌کنندگان در حالی که در محاصره نیروهای امنیتی و انتظامی قرار دارند شعارهایی چون «اسیدپاشی جنایت» و «ننگ ماست ننگ ماست، مجلس شورای ما» سر می‌دهند.
از اصفهان نیز خبر می‌رسد که تجمع‌کنندگان در برابر ساختمان دادگستری این شهر شعارهایی چون «این سکوت، حمایت از داعش است» سر داده‌اند.
«زاینده‌رود خشک شده، اسیدپاشی مد شده» و «ای کم‌تر از داعشی، اسید به ما می‌پاشی» از دیگر شعارهایی است که در تجمع اعتراضی اصفهان شنیده می‌شود.
در هفته‌های اخیر خبرهای متعددی مربوط به اسیدپاشی یه صورت و بدن دختران در اصفهان منتشر شده که تاکنون هم از تعداد این موارد، هم انگیزه اسیدپاشان، و هم دستگیر شدن یا نشدن مرتکبان به این عمل خبرهای مختلف و گاه ضد و نقیضی مخابره شده‌است.
پیش از این یک منبع مطلع در اصفهان به رادیو فردا گفته بود که جوان، کم‌حجاب و زیبا بودن، مشخصه مشترک زنانی است که اخیرا در این شهر با اسید هدف حمله قرار گرفته‌اند.
غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، اما می‌گوید که ارتباط اسیدپاشی‌ها با بی‌حجابی تأیید نشده‌است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
بوئینگ بعد از ۳۵ سال اولین معامله با ایران را انجام داد

شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که محصولات مرتبط با هواپیماهای ساخت این شرکت، البته نه قطعات، را به شرکت ایران ایر فروخته است.
به گزارش خبرگزاری رویترز که این خبر را منتشر کرده این اولین معامله میان این شرکت هوافضای آمریکایی با ایران از زمان ماجرای گروگانگیری سفارت آمریکا در تهران است.
بوئینگ گفت که دستور عملکرد، نقشه ها، نمودارهای ناوبری و داده هایی را به شرکت هواپیمایی ایران فروخته تا به بهبود ایمنی صنعت هوانوردی غیرنظامی ایران کمک کند.
این فروش شامل قطعات نمی شود. هواپیماهای بوئینگ ناوگان هوایی ایران ایر به خاطر قدیمی بودن نیازمند سرویس جدی با کمک قطعات تازه هستند.
بوئینگ و همچنین شرکت عظیم جنرال الکتریک آمریکا ابتدا شش ماه قبل - در ماه آوریل - گفتند که موفق به کسب مجوز صدور قطعات یدکی هواپیما به ایران از وزارت دارایی آمریکا شده اند.
سخنگوی بوئینگ در آن زمان تاکید کرد که این مجوز تنها اجازه فروش قطعات هواپیماهای مسافربری را می دهد که پیش از سال ۱۹۷۹ به ایران فروخته شده و بوئینگ اجازه نخواهد داشت در ارتباط با هواپیماهایی که پس از این تاریخ به ایران فروخته شده، معامله ای با ایران انجام دهد.
او همچنین گفت قطعاتی که این مجوز اجازه فروش آنها را صادر کرده به آن دسته از قطعات محدود می‌شوند که برای ایمنی پروازها ضروری‌اند.
شرکت جنرال الکتریک هم که بزرگترین قطعه‌ساز هواپیما در جهان است آن زمان گفت اجازه یافته تعدادی از موتورهای هواپیماهای فروخته شده به ایران را بازرسی و تعمیر کند.
آن مجوز به خاطر تخفیف موقتی تحریم ها براساس توافق مقدماتی ژنو میان ایران و گروه پنج به علاوه برای حل اختلافات مربوط به برنامه اتمی ایران ممکن شد.
به گزارش رویترز بوئینگ می گوید که امکان دارد در آینده قطعات را به ایران بفروشد اما جزییات بیشتری ارائه نکرد.
معامله بوئینگ با ایران باعث ایجاد ۱۲۰ هزار دلار دآمد و حدود ۱۲ هزار دلار سود برای این شرکت در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴ شد که در مقابل در آمد ۲۳.۷ میلیارد دلاری این شرکت در آن سه ماه ناچیز است.
ناوگان هواپیماهای مسافربری ایران سالهاست که بر اثر تحریم‌های آمریکا از معامله مستقیم با بوئینگ و جنرال الکتریک محروم بوده است.
ایران می‌گوید تحریم های آمریکا در سالهای گذشته اجازه نوسازی و ترمیم ناوگان هواپیماهای مسافربری را به این کشور نداده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
فقرا و ثروتمندان ایرانی سالی چقدر هزینه می‌کنند

فقیرترین و ثروتمندترین‌های ایران چقدر در سال هزینه می‌کنند؟ این پرسشی است که پاسخ آن در گزارش مفصل بانک مرکزی ایران در باره بودجه خانوارهای شهری در سال گذشته خورشیدی یافت می‌شود.
در حالی که فقیرترین گروه شهرنشین (دهک اول) در طول سال گذشته شش میلیون و ۴۴۲ هزار تومان برای زندگی خود خرج کرده، ثروتمند ترین گروه شهرنشین (دهک دهم) ۸۷ میلیون و ۷۱۱ هزار تومان را مصرف رسانده است.
معنی این ارقام این است که در سال ٩٢، ثروتمندان ایرانی حدود ۱۴ برابر فقرا برای خرج کرده‌اند.
بنابر آمارهای منتشر شده بانک مرکزی ایران، دهک‌های دوم تا پنجم کمتر از بیست میلیون تومان بابت زندگی خود هزینه کرده‌اند. این در حالی است که دهک ششم و هفتم کمتر از ۳۰ میلیون تومان هزینه داشته‌اند.
بر اساس گزارش بانک مرکزی ایران، دهک نهم که در ردیف ثروتمندان قرار دارند بیشتر از ۴۵ میلیون تومان صرف گذران زندگی خود کرد.
این در حالی است که دهک دهم که ثروتمندترین گروه ایرانیان را تشکیل می دهد، حدود دوبرابر دهک نهم یعنی ۸۸ میلیون تومان صرف زندگی یک ساله کرده اند. یعنی فاصله طبقاتی هزینه های سالانه ثروتمندترین بخش ایران با یک پله پائین تر از خودش تقریبا دو برابر است.
البته میانگین هزینه‌های سالانه یک خانوار ایرانی متوسط یعنی خانوارهای بین دهک‌های ششم و هفتم، ۲۸ میلیون و ۴۴۶ هزار تومان است.


عمده‌ترین هزینه خانوارهای ایرانی
عمده هزینه خانوارهای ایرانی، مخارج خوراکی و مسکن، آب و برق و گاز می‌شود.
در حالی که هزینه متوسط خوراک فقیرترین خانوار ایرانی یک میلیون و ۹۵۱ هزار تومان است، ثروتمندترین خانوارهای ایرانی ۱۶ میلیون و ۵۱۵ هزار تومان را صرف هزینه خوراک می‌کنند.
هزینه مسکن، آب، برق و گاز یک خانوار فقیر به طور متوسط کمتر از سه میلیون تومان است یعنی خانوارهای فقیر نیمی از هزینه سالانه خود را صرف مسکن، آب و برق و گاز می‌کنند در حالی که هزینه متوسط ثروتمندترین‌های ایران برای این بخش‌ها ۳۳ میلیون و ۱۸۱ هزار تومان است. این یعنی هزینه مسکن، آب، برق و گاز ثروتمندان حدود یک سوم هزینه سالانه خانوارهای آنها را تشکیل می‌دهد.
فقیرترین خانوارهای ایرانی سال گذشته خورشیدی، ۳۰۳ هزار تومان صرف بهداشت و درمان خود کرده‌اند در حالی که ثروتمندترین خانوارهای ایرانی چهار میلیون و ۸۹۷ هزار تومان خرج بهداشت و درمان خود کرده‌اند که حدود شانزده برابر خانوارهای فقیر است.
هزینه تحصیل فقیرترین خانوارهای ایرانی سال گذشته تنها کمی بیش از ۳۶هزار تومان بوده در حالی که هزینه تحصیل خانوارهای ثروتمند در همین سال یک میلیون و ۴۵۸هزار تومان بوده است.
در سال گذشته خورشیدی خانوارهای فقیر برای پوشاک و کفش خود تنها ۱۲۶ هزار تومان هزینه کردند در حالی که خانوارهای ثروتمند در همین مدت چهار میلیون و ۲۴۸ هزار تومان، یعنی کمی کمتر از چهل برابر این مبلع برای پوشاک و کفش خود خرج کرده‌اند.
هزینه حمل و نقل فقیرترین خانوارهای ایرانی تنها ۲۳۵ هزار تومان بوده در حالی که ثروتمندترین خانوارهای ایرانی ده میلیون و ۶۲۷ هزار تومان برای حمل و نقل هزینه کرده اند.
آمارهای بانک مرکزی ایران نشان می دهد که از دهک اول که فقیرترین خانوارهای ایرانی هستند تا دهک دهم که ثروتمندترین خانوارهای ایرانی را تشکیل می دهند هزینه زندگی آنها دستکم تا دهک هفتم حتی از میانگین هزینه یک خانوار ایرانی کمتر است. یعنی حتی هزینه خانواری که در دهک هفتم قرار دارد نیز از میانگین ۲۸ میلیون تومانی هزینه خانوارهای ایرانی کمتر است. به این ترتیب تنها سه دهک درآمدی کشور هزینه هایشان از میانگین هزینه های سالانه خانوارهای ایرانی بالاتر است.
شکاف هزینه ها نشاندهنده شکاف درآمدی گسترده در ایران است. در سالهای اخیر بعد از حذف یارانه، دولت ایران پرداخت یارانه نقدی به همه خانوارها را آغاز کرد و تلاش های بعدی برای حذف گروههای پردرآمد نتیجه ای نداشت.
وضعیت هزینه ها ودرآمدهای خانواده های شهری ایرانی حاکی از شکاف گسترده طبقاتی در ایران است و کارشناسان می گویند که برای پر کردن شکاف طبقاتی موجود، دولت چاره ای ندارد جز این که توجه خود را به سوی خانوارهای کم درآمد معطوف کند و با حذف یارانه نقدی دهک های درآمدی بالا، کمک بیشتری را در اختیار فقرا قرار دهد.
علی ربیعی وزیر رفاه، کار و تامین اجتماعی گفته که "هرم توزیع درآمدی کشور ما نشان می‌دهد که ۷ میلیون نفر در شرایط فقر شدید هستند و امنیت غذایی آنها در مخاطره است."
دولت حسن روحانی برای حل این مشکل، علاوه بر توزیع یارانه نقدی، کالاهایی را تحت عنوان "سبد کالا" در اختیار این گروه از فقرا قرار می دهد تا "امنیت غذایی" آنها را تامین کند.
در مقابل این گروه فقیر به گفته آقای ربیعی "۵ تا ۶ میلیون فرد پر درآمد داریم که میزان ثروت آنها با میزان ثروت پولداران یا ثروتمندان در کشورهایی مثل آمریکا چندان تفاوتی ندارد."
آمارهای منتشر شده از سوی بانک مرکزی ایران خانوارهای روستایی را در بر نمی گیرد و به عقیده کارشناسان ممکن است حتی شکاف طبقاتی در روستاها بیشتر از شهرها باشد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
«۴۰۰ میلیارد تومان » هزینه سالیانه جمع آوری زباله در تهران

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران می گوید که سالانه ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه جمع آوری زباله های تهران است، اما آنطور که او می گوید، وضعیت پاکیزگی پایتخت ایران نامناسب است و کنار کوچه ها یا مخازن زباله، همچنان کیسه های زباله ها وجود دارد.
آنطور که پیش از این شهرداری تهران اعلام کرده بود، روزانه به طور میانگین هشت هزار تن زباله در تهران تولید می شود که سرانه تولید زباله برای هر فرد تقریبا ۸۲۰ گرم است.
اما رحمت الله حافظی روز شنبه ۱۷ آبان، در گفت و گو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه روزانه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه جمع آوری زباله های شهر تهران می شود گفته که با وجود این هزینه بالا وضعیت پاکیزگی شهر نامناسب است.
به گفته رئیس کمیسیون سلامت شورا شهر تهران، باید از روش های سنتی تفکیک زباله به سمت روش های علمی و روزآمد برویم.
در پیوند با این موضوع او گفته که حتما در زباله ها که طلای کثیف نامیده می شود چیزهای باارزشی نیز وجود دارد که افرادی در حال جستجو در داخل سطل های زباله هستند.
او درباره درآمدی که شهر تهران می تواند از محل زباله کسب کند، گفته که این را باید مافیای پشت پرده زباله بگوید.
او در توضیح بیشتر گفته که اگر رد کسانی که زباله گردی می کنند را در مناطق خاصی از تهران دنبال کنید، به این مافیا می رسید .
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران همچنین گفته که فردی پیشنهاد کرده که حاضر است سالیانه ۱۰۰ میلیارد تومان به مدیریت شهری بدهد و صفر تا صد جمع آوری زباله را در پایتخت برعهده بگیرد و این کار چندین برابر این رقم برای او سودآوری دارد.
به گفته رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر، این نکته را هم نباید فراموش کنیم که با برون سپاری جمع آوری زباله ۴۰۰ میلیارد تومان در سال هم از هزینه های شهرداری کاسته می شود.
پیشتر محمد هادی حیدرزاده، رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفته بود که تولید روزانه زباله در تهران بیش از دو برابر بسیاری از کلانشهرهاست که از نظر جمعیت و بافت بسیار به شهر تهران نزدیک هستند.
۷۰ درصد زباله های تولید شده در تهران از نوع «تر» و ۳۰ درصد «خشک» است.
به گفته آقای حیدرزاده، پسماندها به پنج دسته «عادی» ، «پزشکی - بیمارستانی» ، «ویژه» ، «کشاورزی» و «ساختمانی» تقسیم می شوند که هر کدام خصوصیات و مشکلات خاص خود را دارند.
به گفته او ، روزانه ۵۰۰ تن زباله بیمارستانی در کشور تولید می شود که چگونگی دفع این زباله ها باید به مراتب بیش از زباله های شهری مورد توجه مسئولین قرار گیرد.
تا سال ۱۳۸۳ قانون مدیریت پسماند در ایران وجود نداشت که در همان سال این قانون تهیه و سال ۸۴ به تصویب مجلس رسید
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
«شربت ذرت» از قنادی‌ها حذف شود

عضو کمیته علمی نخستین کنگره بین‌المللی و سیزدهمین کنگره تغذیه ایران ضمن انتقاد نسبت به تمایل زیاد مردم به مصرف فست فود و شیرینی‌ها با وجود هشدارهای تغذیه‌ای، گفت: تمایل مردم به مصرف این مواد درحالیست که شیرینی فروشی‌ها به جای شکر بیشتر از شربت ذرت که دارای نوعی قند است که فرد را در معرض خطر ابتلا به سندروم متابولیک و بیماری کبد چرب قرار می‌دهد، استفاده می‌کنند.
دکتر آزیتا حکمت دوست در آستانه برپایی "نخستین کنگره بین‌المللی و سیزدهمین کنگره تغذیه ایران که 9 تا 12 آذر ماه امسال در پژوهشگاه نیروی تهران برپا می‌شود، در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بر اساس آخرین یافته‌های پژوهشی حدود 30 درصد جمعیت کشور به بیماری کبد چرب غیرالکلی مبتلا هستند که این آمار نگران کننده است. این در حالیست که 10 سال گذشته آمار مبتلایان به بیماری کبد چرب در کشور زیر 10 درصد بوده است و این آمار نگران کننده است.
وی افزود: تاخیر در درمان بیماری کبد چرب، نخست سبب اختلال در عملکرد کبد و بالا رفتن آنزیم‌های کبدی شده و پس از آن به تدریج سیروز و بدخیمی‌های کبدی را به همراه دارد.
حکمت دوست با اشاره به اینکه تغییر سبک زندگی از قبیل کم تحرکی، گرایش به مصرف غذاهای آماده، چرب و شیرین از عمده علل ابتلا به بیماری کبد چرب غیرالکلی است، اظهار کرد: به دلیل اهمیت این موضوع در نخستین کنگره بین‌المللی و سیزدهمین کنگره تغذیه ایران میزگردی به این موضوع اختصاص یافته تا متخصصان تغذیه به همراه پزشکان متخصص گوارش و کبد و دیگر تخصص‌های مرتبط در زمینه بررسی عوامل شیوع، درمان و پیشگیری از این بیماری به بحث و تبادل نظر بپردازند. تغییر سبک زندگی مربوط به روند صنعتی شدن جامعه ایران نیز هست تا جایی که در حال حاضر آمار مبتلایان به بیماری کبد چرب غیرالکلی در کشور همپای کشورهای غربی است.
عضو کمیته علمی نخستین کنگره بین‌المللی و سیزدهمین کنگره تغذیه ایران ادامه داد: به جز کم تحرکی که ناشی از زندگی ماشینی است، تغذیه غلط از مهم‌ترین دلایل ابتلا به بیماری کبد چرب غیرالکلی است که با اصلاح تغذیه و روی آوردن به فعالیت‌های بدنی به راحتی می‌توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری و در صورت ابتلا آن را درمان کرد.
وی خاطر نشان کرد: با وجود هشدار متخصصان تغذیه مبنی بر کاهش میزان مصرف غذاهای چرب و شیرین، متاسفانه نه تنها فست فودی‌ها بلکه شیرینی فروشی‌ها هم همچنان شلوغ است. این درحالیست که شیرینی فروشی‌ها به جای شکر بیشتر از شربت ذرت که دارای نوعی قند است که فرد را در معرض خطر ابتلا به سندروم متابولیک و بیماری کبد چرب قرار می‌دهد، استفاده می‌کنند.
حکمت دوست تصریح کرد: ابتلا به بیماری کبد چرب به غیر از موارد فوق خطر بیماری‌های قلبی - عروقی از قبیل تصلب شرایین (گرفتگی عروق قلبی) و نارسایی قلب و عروق را به همراه دارد.
گفتنی است، نخستین کنگره بین‌المللی و سیزدهمین کنگره تغذیه ایران با حضور چهره‌های شاخص تغذیه از امریکا و اروپا 9 تا 12 آذر ماه امسال در پژوهشگاه نیروی تهران برگزار می‌شود. هدف از برپایی این کنگره، تبادل اطلاعات و دانش تخصصی حوزه‌های مختلف تغذیه و بررسی چالش‌های موجود این حوزه به منظور دستیابی به راهکارهای عملی است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
شرکت پژو-سیتروئن از مذاکرات جدی برای بازگشت به ایران خبر داد

یک مقام ارشد خوروسازی پژو - سیتروئن روز دوشنبه ۱۰ آذر در تهران گفت که این شرکت فرانسوی در حال انجام مذاکرات جدی برای از سرگیری فعالیت خود در ایران است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، فعالیت خودروسازی فرانسوی در ایران از مارس ۲۰۱۲ متوقف شد. پس از اعمال تحریم‌های اقتصادی غرب علیه تهران به دنبال پیگیری برنامه اتمی‌اش، این شرکت فرانسوی فعالیت‌هایش را متوقف و از ایران خارج شد.
ژان کریستوف کمارد، مدیر عملیاتی پژو- سیتروئن در منطقه خاورمیانه، روز دوشنبه در یک نمایشگاه و نشست مشترک صنایع خودروسازی در تهران گفت که شرکت پژو مایل به بازگشت به ایران است.
او گفت: «مذاکرات به طور جدی در حال انجام است. ما رابطه طولانی با ایران داریم و خواهان شروع هر چه زودتر همکاری مشترک در همه خطوط تولید خودرو هستیم».
آمریکا از سال ۲۰۱۳ صنایع خودروسازی ایران را نیز به فهرست تحریم‌ها علیه تهران افزود. اما این بخش از تحریم‌ها به دنبال توافق موقت بین ایران و قدرت‌های جهانی بر سر برنامه هسته‌ای ایران برداشته شدند.
ایران پیشتر از نظر تعداد تولید خودرو دومین بازار پژو بود و در حال حاضر یک چهارم خودروها در بازار ایران علامت کارخانه پژو را بر خود دارند.
خبرگزاری فرانسه در ادامه می‌نویسد مذاکرات بین پژو و شرکت ایران خودرو ماه اکتبر در نمایشگاه خودرو پاریس شروع شد. تعداد تولید خودرو در سال ۲۰۱۱ در ایران ۱.۶ میلیون دستگاه بود. اما تاثیرات دو سال تحریم‌های اقتصادی و مالی حجم تولید خودرو را به نصف کاهش داده است.
برگزار کنندگان نشست روز دوشنبه صنعت خوروسازی در تهران خواستار جذب سرمایه خارجی در بازار خودروسازی هستند اما از نظر آنها شرایط فعالیت و همکاری مشترک تغییری نکرده است.
ایران با جمعیتی بالغ بر ۷۷ میلیون نفر بازاری بکر برای سرمایه گذاران خارجی محسوب می‌شود.
بر اساس قرارداد تازه، وزارت صنایع در نظر دارد که در ابتدای این همکاری ۴۰ درصد از تولیدات در ایران انجام شود و طی برنامه چند مرحله‌ای و ظرف پنج سال این سهم از مشارکت به ۸۵ درصد برسد.
محمدرضا نعمت زاده وزیر صنایع، معدن و تجارت ایران روز دوشنبه گفت که ایران مصمم است تولید خودرو در کشور را تا سال ۲۰۲۰ به سه میلیون دستگاه در سال برساند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 58 از 77:  « پیشین  1  ...  57  58  59  ...  76  77  پسین » 
گفتگوی آزاد

Non-political News | اخبار روز (غير سياسى)

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA