انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 1 از 12:  1  2  3  4  5  ...  9  10  11  12  پسین »

Dog | انواع سگهای خانگی و شکاری



 
درخواست تاپیک در تالار علم و دانش


نام تاپیک: انواع سگهای خانگی و شکاری




upload pics


تعداد صفحات: بالای ۶ صفحه


کلمات کلیدی: سگ+نزاد+وحشی+شکار+مشخصات+عکسها+مطالب+بیوگرافی+انواع
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
سگ

free photo hosting




سَگ (نام علمی: Canis lupus familiaris) زیرگونهٔ اهلی گرگ‌ها و پستانداری از راستهٔ سگ‌سانان است. سگ از نخستین جانوری است که به دست انسان اهلی شد و انسان‌ها به طور گسترده‌ای این حیوان را برای انجام کارهای گوناگون، شکار نگهداری دام و به همچنین حیوان همدم نگهداری کرده‌اند. سگ‌ها نقش‌های مختلفی را در جوامع انسانی بر عهده گرفته‌اند و از ایشان برای شکار، گله‌داری، بارکشی، محافظت، کمک به پلیس و نیروهای نظامی، همراهی و همدمی و کمک به اشخاص دچار ناتوانی استفاده شده و همچنین در بعضی فرهنگ‌ها از آن به عنوان یک منبع غذایی استفاده می‌شده‌است. در سال ۲۰۰۱ برآورد شده که حدود ۴۰۰ میلیون قلاده سگ در سراسر دنیا زندگی می‌کنند.


سگ‌ها شامل صدها نژاد متفاوت می‌شوند که بیشتر آن‌ها در چندصد سال اخیر به وسیله اصلاح نژادی توسط انسان‌ها ایجاد شده‌اند. انسان‌ها از طریق تولید نسل از سگ‌های دارای صفات جسمی و رفتاری مخصوص برای انجام بهتر نقش‌های خاص باعث ایجاد نژادهای متفاوتی از سگ‌های شده‌اند که تفاوت‌های ظاهری قابل توجهی با یکدیگر دارند. ارتفاع انواع مختلف سگ از سطح زمین تا بین دو کتف از حدود ۱۵ سانتی‌متر در نژاد شی‌هواهوا تا حدود ۷۶ سانتی‌متر در سگ تازی ایرلندی متغیّر است. رنگ آن‌ها نیز از سفید تا سیاه و از قهوه‌ای تیره تا روشن با طرح‌های مختلفی متغیر است. پوشش آنها نیز از بسیار کوتاه تا چند سانتی‌متر متفاوت است، از موی خشن تا پشم صاف، مجعد یا نرم.



تاریخچه

برخی تحقیقات نشان می‌دهند که سگ‌ها دست کم در حدود پانزده هزار سال پیش اهلی شده‌اند، اما با معیار قرار دادن شواهدی که از فسیل‌ها و از آزمایش دی‌ان‌ای به دست آمده‌است سگ‌ها از یک صد هزار سال پیش اهلی شده بودند. تحقیقات دیگر نشان می‌دهند که از اهلی شدن سگ‌ها زمان کمتری می‌گذرد و سگ‌ها از اهلی کردن گروهی از گرگ‌ها که از قبل از گرگ‌های دیگر منشعب شده بودند به وجود آمده‌اند. سگ‌ها دو نوع کلی دارند. (سگ‌های شکاری و سگ‌های خانگی).
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 

adult image



منشاء سگ‌ها


سگهای اهلی همانند دیگر خویشاندان سگ‌سان خود مثل روباه، شغال، گرگ و دینگو متعلق به راسته گوشتخواران می‌باشند. دینگو نوعی پستاندار است که از نظر جایگاه بین اجداد سگ و پریا قرار دارد. ارتفاع آن ۵۰ سانتی‌متر بوده، به رنگ قرمز تا حنائی روشن یافت می‌شود. اولین اعضای خانواده سگ سانان حدود ۲۵ میلیون سال قبل در شمال آمریکا رفتند، روباه‌ها از این گروه مشتق شدند. سابقه نگهداری سگ‌ها در اروپا به حداقل ۱۰ هزار سال قبل بر می‌گردد. بیشتر شواهد نشان می‌دهد که اصلیت سگ‌های اهلی منسوب به آفریقا و آسیا است و از آنجا به همراه مهاجرین به اروپا آورده شده‌اند. سابقه اهلی کردن سگ در جنوب غربی آسیا به ۲۰ هزار سال قبل برمی گردد. دانشمندان در مورد اینکه اجداد وحشی سگ‌ها، گرگ، شغال، یا دینگو بوده‌است اختلاف نظر دارند. هر چند که در مورد این نکته که گرگ و احتمالاً شغال در خانواده سگ‌ها قرار دارند متفق‌القول هستند. گروهی بر این عقیده‌اند که تمام سگ‌ها از پستاندار اولیه به نام maicid که بیش از ۵۰ میلیون سال قبل می‌زیسته‌است مشتق شده‌اند. گروهی دیگر نوعی گوشتخوار به نام Canis Ferus را که منقرض شده‌است، منشا سگ‌های اهلی می‌دانند اما مدارکی دال بر وجود این گوشتخوار به دست نیامده و این تنها یک فرضیه‌است.



منشا نژادهای سگ


همان طوری که در طبیعت، تمامی موجودات زنده خودشان را با شرایط محیطی و تغییرات آب و هوایی وفق می‌دهند هیچ شکی وجود ندارد که سگ‌ها نیز که در مراحل اولیه در نقاط مختلف جهان به وجود آمدند خودشان را با این شرایط سازگار کرده باشند. سگ‌های تازی اولیه برای نواحی بیابانی و جلگه‌ای و سگ‌های مستیف برای نواحی کوهستانی و جنگلی سازش یافتند. موتاسیون (جهش) موجب افزایش تعداد گونه‌ها شد و بتدریج این گونه‌ها آگاهانه توسط انسان به کار گرفته و پرورش داده شد. جمجمه‌ها و استخوان‌های یافت شده از عصر حجر نشان می‌دهد که حد اقل چهار نوع سگ در اروپا وجود داشته است که از نظر جثه و شکل جمجمه با هم تفاوت داشتند. دور از واقعیت خواهد بود اگر تصور کنیم که انسان در ایجاد این چهار گونه دخالتی داشته است. منشا این چهار گونه ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال در بعضی موارد از گرگ و در مواردی دیگر از شغال مشتق شده‌اند. همچنین ممکن است از حیوان دیگری که به طور مستقل از سایر حیوانات تکامل یافته است به وجود آمده باشند.




فهرست نژادهای سگ



سگها در طول هزاران سال گاهی با تناسل میان هم خط‌های خود و گاهی با غیر هم خط‌های خود در آمیخته‌اند که این بیشتر اوقات با در هم آمیختن خط‌های مختلف سگ همراه بوده، این روند تا به امروز به همین صورت ادامه داشته‌است، که نتیجه‌اش تنوع وسیع نژادها گروه‌ها و آمیختگی‌ها شده‌است. سگ‌ها تنها جانورانی هستند که این مقدار تنوع را از شیهواهوا تا گریت دین دارند.

این فهرست به نژادهای مختلف سگ می‌پردازد، نزادهای مختلف سگ معمولاً طبق نوع کاربردشان بسته به این که از کدام نژاد مشتق شده‌اند گروه بندی می‌گردند. انواع اصلی سگ‌ها به سگهای نگهبان، سگ شکاری، سگ گله و سگ کاری تقسیم بندی می‌شوند، بنا بر این به بسیاری از انواع و زیر انواع تقسیم می‌شوند. نژادهای موجود در این فهرست در حال کسترش است و ممکن است از نژادهای سنتی و با سابقه طولانی و یا نژادهای جدید در آن باشد.

در این فهرست نام هرسگ یک بار و با نامی که شهرت بیشتری دارد می‌آید.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
فهرست نژادها

image uploader

آفنپینچر



آفِن پینچِر سگ کوچکی است به همراه پوشش ضخیم و موهای بلند در سرتا سر صورتش.رفتارش مانند تریرهای کوچک است. آسیب پذیر نمی باشد. دارای جثه گرد ، سینه عمیق ، گردن کوتاه و چشمهای گرد وسیاه می باشد. دمش را به حالت افراشته نگاه می دارد. گوشها نوک تیز و کاملاً برافراشته اند. معمولاً به رنگ سیاه و خاکستری تیره می باشد اما رنگ سرخ و قهوه ای نیز مورد قبول است.


خلق و خو


خصوصیات رفتاری آفِن پینچِر به تریرها شبیه می باشد اما بر خلاف آنها با سایر سگها و حیوانات خانگی کنار می آید خصوصاً اگر از سنین پایین با آنها بزرگ شود. شجاع ، لجباز ، بازیگوش و شلوغ است. یک مدافع نترس. بسیار احساساتی و جذاب. از بودن در کنار اعضای خانواده لذت می برد. آموزشهای او باید با دقت و حوصله انجام گیرد. کارهای معمولی را خیلی سریع می آموزد. برای کودکان پیشنهاد نمی شود. نسبت به غذا و وسایل بازیش حالت دفاعی دارد. به شرط آنکه دما بالای 20 درجه باشد به کوهنوردی علاقه دارد. غالباً پارس می کند. بیشتر برای خانواده های شلوغ و پر جنب و جوش پیشنهاد می شود.


وزن و ارتفاع


وزن در نرها: (3- 3.36) ک.گ ، وزن در ماده ها: (3- 3.36) ک.گ

ارتفاع در نرها: (25-28) س.م ، در ماده ها: (25-28) س.م




مشکلات سلامتی


اصولاً بیماری و مشکل خاصی ندارد اما مانند سایر سگهای صورت پهن در آب و هوای گرم به مشکل تنفسی بر می خورد.


شرایط نگهداری

آفِن پینچِر برای نگهداری در آپارتمان مناسب می باشد. اصولاً در داخل خانه پر جنب و جوش است و نیازی به حیاط ندارد. این نژاد نسبت به گرمای هوا حساسیت دارد و گرما به پوشش آن آسیب می رساند.


فعالیت بدنی


اگرچه یک سگ کوچک و پر انرژی است اما بازی کردن در داخل خانه نیازهای بدنی او را تأمین می نماید. آنها همچنین به پیاده روی و دویدن در فضای آزاد علاقه دارند.



طول عمر

حدود 10-12سال.


آراستن

موهای ضخیم آفِن پینچِر را نباید هرگز کوتاه کرد چراکه برای سالهای زیادی آسیب می بیند. باید بصورت هفتگی شانه و برس کشیده شود. ریزش مو در این نژاد بسیار کم و ناچیز می باشد.

تاریخچه


هیچ منبع موثقی در مورد منشأ این نژاد وجود ندارد. این نژاد احتمالاً نشعت گرفته از سگهای تیپ تریر و Brussels Griffon می باشد. ابتدا از آن در مزارع بعنوان شکارچی موش استفاده می شد. این نژاد در دهه 18 و 19 میلادی در بین مردم بعنوان یک حیوان خانگی شناخته و محبوب شد. بیشتر در کشورهای فرانسه وآلمان یافت می شود


در گروه سگهای عروسکی.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   

 
عکسهای از سگهای آفنپینچر



Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  
مرد

 
من ژرمن داشتم؛تا چند ماه پیشم روتوایلر هم داشتم بهترین سگ واس محیط شهری همین روت هسنس سروصدا اصلا نداره اگه خوب تربیت بشه ارومه (غیر از مواقع خطری) در کل سگ موقعیت شناسیه و کارشو خوب بلده؛نظافتش راحته و بسیار چهره گیرایی داره
     
  

 

free photo hosting





فغان هاند



سگ نژاد تازی افغانی"افغان هاند"را درمقالات علمی بزرگ سگشناسی با نام های"گری هاند پارسی"و"تازی فارسی"و"سگ بلوچی"و.. می خوانند که حاکی ازقدمت طولانی این نژاد درفلات ایران است،منشا سگهای تازی موبلندافغانی امروزی که با نام"سگ تازی افغانی مدرن"درکلوپ های بین المللی سگشناسی دنیا شناخته شده است نژاد "سگ بلوچی" ایرانی(گری هاند پارسی)است به طوری که نمونه های اولیه تازی فارسی"سگ بلوچی"دهها سال قبل ازثبت نژاد تازی افغانی دردنیا شناخته شده بوده ومورد پرورش واصلاح نژاد قرارمی گرفتند وبا نام گری هاند پارسی شهرت داشتند،دربعضی ازمقالات علمی به اشتباه به وی تازی افریقایی هم می گویند که هیچ ریشه علمی و واقعی ندارد،لازم به ذکراست تازی های افغان امروزی درمنطقه جغرافیایی وسیعی ازسرزمینهای فلات ایران و قلمرو ایران باستان می زیستند به طوری که اسارتاریخی وباستانی درپاپیروس های مصرباستان ونقاشی هایی که برروی قبرهای باستانی شمال افغانستان مربوط به4000سال پیش و قدمت طولانی درکشورهایی مانند هند،پاکستان،تاجیکستان،ترکمنستان و...به خصوص درایران وجود دارد،به طورکلی"13گونه تازی فارسی"
دراین مناطق جغرافیایی وسیع شناخته شده،به علت تکامل این سگ درمناطق جغرافیایی که ساکن ان بوده،تعقیراتی درشکل ظاهری وی رخ داده ودارای انواع گوناگون شده است،تازی موبلند افغانی به دلیل هوای سردکوهستانهای زادگاه خود دارای پوشش بدنی پرپشت ترنسبت به دیگرگری هاندهای پارسی است ولی به طورکلی تازی های موبلندفارسی را در2زیرگونه"سگ تازی افغان"و"سگ بلوچی(با کت وپوشش موی انبوه ولی کمترازتازی افغان)"تقسیم بندی می کنند،تازی های مدرن افغان امروزی حاصل امیزش،پرورش واصلاح نژاد انواع تازی های فارسی به خصوص سگ تازی افغان وسگ بلوچی می باشد.

تازی های افغانی دارای قدمت طولانی بوده و نژاد نسبتا دست نخورده وخالصی می باشد علت این امر،قرنها ممنوعیت صدوراین سگ ازافغانستان به خارج ازکشوربوده است،به طوری که تازی افغانی تازه دراوایل قرن19به صورت قاجاق به اروپاه راه یافت،وی درابتدا به عنوان سگ چوپان،سگ شکار و سگ اشراف زادگان مورد استفاده قرارمی گرفت.

درموطن اصلی تازی های افغانی،ازاین سگ به عنوان سگ چوپان وسگ گله،سگ شکار:خرگوش صحرایی،گرگ روباه،شغال،بز،اهو و پلنگ استفاده می شد ولی امروزه دراروپاه وغرب به دلیل ظاهر زیبا،فریبنده،اشرافی وموقری که دارد به عنوان سگ خانگی عیانی مطرح است.

تازی افغانی نسبت به دیگر خویشاوندان خود به خصوص سگ بلوچی ایرانی دارای خصوصیات منحصر به فردی ازجمله کت و پوشش بدن ابریشمی وبلند است.

این سگ را درافغانستان با نام های(تازی فارسی،تازی بلخ،تازی افغانی،تازی بلوچی و سگ تازی)می شناسند.





خصوصیات نژادی:


سگ افغان هاند دارای جثه بزرگ،بلند و کشیده،متقارن وخوش هیکل است، سر باریک،کشیده ومستقیم،بینی سیاه ویاجگری متمایل به قهوه ای،چشم سیاه، تیره یا طلایی وبادامی،گوشها بلند واویزان که با انبوهی ازمو پوشیده شده،فک ودندانها قوی و به طورموازی برروی هم قراردارند،گردن بلند،کشیده و قوی،پاها صاف و موازی وبلند و درانتها با انبوهی ازموی بلند پوشیده شده،دم فر ولی به صورت حلقه به پشت قرارنمی گیرد،پوشش بدن بلند و ازانبوه مو های ابریشمی پوشیده شده و درانواع رنگهای مختلف:سفید،اتشی،سیاه با نقاط بلوطی،ترکیبی از3رنگ مختلف، طلایی،کرم،حنایی،راه راه،ابی،خاکستری،زرد است.

قد و وزن درحدود58تا74"مطلوب69تا74"سانتیمتر و وزن درحدود20تا34کیلوگرم"مطلوب26تا34"کیلوگرم است ماده ها کمی نسبت به نرها کوچکتر هستند.

طول عمر دراین سگ درحدود12تا14سال ودربعضی مقالات علمی خارجی12تا18سال عنوان شده است.

گروه نژادی:سگهای تازی.




خلق وخو:


سگی دلیر،شجاع،باوفا،مهربان،باهوش ارام ومنطقی،خوشحال هنگام بازی،اشرافی وموقر،گاهی گوشه گیر وحساس ودوست داشتنی است.تازی های فارسی یا تازی افغانی را باید با صبر ومهربانی خاصی مورد اموزش وتربیت قرار داد،این نژاد نسبت به افراد بیگانه مهاجم،بدگمان است و به راحتی با کسی اخت نمی شود،بسیاربه پیاده روی های طولانی علاقه مند است وعاشق دویدن وبازی درمناطق باز و مزرعه است،همچنین این نژاد برای کودکان توصیه نمی شود.



شرایط نگهداری:


این سگ اصلا برای زندگی دراپارتمان مناسب نیست و به علت احتیاج به فعالیت بدنی زیاد برای زندگی درمنازل بزرگ ومزارع و... مناسب است،این نژاد حداعقل به روزی30دقیقه پیداده روی نیازدارد،همچنین این سگ میتواند در خارج منزل هم زندگی کند ولی بیشترداخل خانه را برای خوابیدن دوست می دارد.




اراستن:




این سگ به علت دارابودن پوشش بدن بلند وابریشمی احتیاج به اراستن زیاد ومستمردارد و بورس زدن مداوم برای این نژاد توصیه می شود،جهت حمام کردن به علت پوشش بدن حداعقل هر2هفته یکباراحتیاج به استحمام دارد ولی اگر سگتان به عنوان سگ نمایشس می باشد هفته ای یکبار احتیاج به استحمام دارد ،همچنین درهنگام استحمام از بوروس زدن موهای خشک بدن اجتناب شود چون باعث گره خوردن موی سگ می شود.ریزش مو دراین نژاد در حد متوسط است.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 
سگ تازی افغان هاند



Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 

imagur





Aidi
آیدای



این سگ بدنی قوی و ماهیچه‌ای، دارای دمی زیبا و گوش های بسمت بالا، آرواره‌ای بسیار قوی دارد با لبهایی مشکی یا قهوه‌ای، چشمانی به رنگ تیره با حاشیه مشکی، سایز بدن ان متوسط است، با پوزه‌ای سیاه یا قهوه‌ای متناسب با رنگ بدن ان! رنگ موهای بدنش قهوه‌ای، مشکی، زرد مایل به قهوه‌ای و یا مشکی قهوه‌ای هست، و دارای موهایی زد باد میباشد! آیدا سگی پر انرژی و کاملا محافظ هست از این سگ بعنوان سگ گله و همچنین سگ شکاری استفاده میکند! این سگ بسیار قدرتمند، چابک و همیشه اماده دفاع و عکس‌العمل های سریع! قدی معادل ۵۳ تا ۶۱ سانتیمتر و وزنی برابر ۲۵ تا ۳۰ کیلو دارد، نیاز به پیاده روی های بلند مدت دارد و حدود دوازده سال عمر میکند




Aidi نادر از نژاد سگ که در مراکش است. Aidi سگ درجه اول به عنوان نگهبان گله گوسفند و بز استفاده می شود. Aidi زن و شوهر از نام مستعار است، آنها همچنین به عنوان شناخته شده Chien د لا اطلس یا سگ اطلس. Aidi بزرگسالان مخفف بیست و یک تا بیست پنج اینچ قد بلند و وزن آن بین پنجاه و شصت پوند. Aidis با پوشش ضخیم پوست درشت با دم plumed سنگین محافظت می شود. Aidis به طور معمول عضلانی لاغر و پر جنب و جوش هستند. Aidi کت و ساخت آن را به مقاومت در برابر دمای مختلف از انجماد دمای شبانه به گرمای سوزان روز اجازه می دهد. کتهای ضخیم Aidi همچنین در خدمت به حفاظت از آنها در طول مبارزه با شغال و شکارچیان دیگر که در خط وظیفه سگ گارد خود را رخ می دهد. کت Aidis را در سایه های مختلف از جمله قهوهای مایل به زرد و قهوه ای و سیاه و سفید می آید و آنها گاهی با رنگ سفید خال خال.

نژاد Aidi استثنایی در ردیابی است. Aidis اغلب در پشت سر هم با یکی دیگر از نژاد سگ به نام Sloughi برای شکار استفاده می شود. Aidi واقع شکار توسط عطر و تعقیب Sloughi را چه Aidi قرار گرفته است. نژاد Sloughi عرب تازی نیز معروف است و شبیه به تازی در ظاهر.

Aidi نژاد سگ عالی پخش می کند. آنها مراعات چالاک و محافظ بسیار است. Aidis نیاز به مقدار زیادی از فعالیت در فضای باز و یک کار را به انجام. غریزه Aidi سگ گارد آیا حراست گله ای گوسفند یا چادر و اموال صاحبش است. به دلیل فعال طبیعت و غرایز محافظ Aidis خوب نیست مناسب یا اقتباس به رول خانه حیوان خانگی. در عنصر خود در کشور کوهستانی با خانواده خود وسایل و گله ای گوسفندان به گارد، Aidis وفادار مواظب و دوستانه به صاحبان آن و خانواده آنها است.

Aidis تیز و ناظر است. آموزش Aidi نیاز به یک رویکرد شرکت اما آرام. Aidis شناخته شده هستند به حساس به روش آموزش.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  

 

post images






نژاد :آیردل تریر


توضیحات : آیردل تریر از نوع تریر های بزرگ به همراه پوشش زبر سیمی مانند٬دارای سر بلند صاف و سینهء فراخ می باشد.پوشش او بسیار در مقابل رطوبت مقاوم است اما نیاز به جوریدن و مراقبت دارد.دست و پاهایی بلند و صاف دارد. دم خود را همیشه بر افراشته نگاه می دارد اما توجه داشته باشید که دم نباید به صورت فر خورده باشد.در زیر پوشش زبر خود دارای موهای نرم و لطیف است .رنگ پوشش قهوه ای ٬سرخ است و دارای خال و لکه های سیاه بر روی آن می باشد.البته مقداری رنگ قرمز در بین پوشش سیاه و همچنین مقدار کوچکی از مو های سپید بر روی سینه سگ طبیعی است.پوشش تمامی پاها تا پایین٬سینه٬زیر بدن سگ٬سر و گوشها باید به رنگ قهوه ای باشد.گاهی اوقات رنگ قهوه ای تا بالای شانه نیز ادامه دارد.


خلق و خو : این نژاد معمولا با کودکان مهربان است به شرطی که به خوبی اجتماعی شده باشد .اما بازی آنها با بچه های خیلی کوچک توصیه نمی شود .این نژاد به محبت و احترام نیاز دارد.شجاع و مدافع است و به ندرت با غریبه ها خو می گیرد .سگی با هوش ٬بازیگوش و با وفاست و می تواند به صورت حرفه ای مورد تعلیم و تربیت قرار گیرد .توله های این نژاد علا قه زیادی به بازی و جست و خیز دارند.آیردل تریر عاشق جلب توجه می باشد و علاقه دارد صاحب خود را خوشنود سازد. آنها خیلی سرزنده و شادابند اما در صورتی که به درستی تربیت نشده باشند می توانند به سگی جنجالی و آشوبگر تبدیل شوند.آیردل تریر می تواند به سادگی بیاموزد و به سرعت به آنچه از او در خواست می شود عکس العمل نشان دهد.آیردل تریر عاشق مسابقه و رقابت است و معمولا با حیوانات دیگر کنار می آید اما گاهی اوقات نسبت به سایر سگها حالت تهاجمی دارد.


وزن و ارتفاع : وزن در نر ها : (۲۳-۲۹)ک.گ و در ماده ها : (۱۸-۲۰) ک.گ

ارتفاع در نر ها : (۵۶-۶۱) س.م و در ماده ها : (۵۶-۵۸) س.م





مشکلات سلامتی: نژاد مقاومی است اما گاهی دچار عفونت چشمی و پوستی می گردد.اگر پوست سگ شما خشک است باید به غذای او omega3 و omega6 و روغن اضافه کنید.




شرایط نگهداری : آیردل تریر برای نگهداری در آپارتمان توصیه نمی شود. آنها خیلی پر تحرک هستند و حداقل به یک حیاط متوسط برای زندگی نیاز دارند.



فعالیت بدنی : این نژاد برای انجام کارهای سخت پرورش یافته و به فعالیت بدنی زیادی نیاز دارد ،آنها عاشق بازی با توپ ، شنا ، آوردن وسایل و دویدن پشت دوچرخه می باشند . اگر به حد کافی ورزش نکند خیلی زود آزرده و کسل می شود و می تواند به خودش آسیب برساند. البته میزان فعالیت بدنی آنها بعد از دو سالگی کاهش میابد.



طول عمر : 10-12 سال


آراستن : آیردل تریر دارای پوشش مضاعف و موهای کوتاه زبر است .مو های آن را باید دو بار در سال تمیز و کوتاه کرد . شانه زدن روزانه کافی می باشد.مو و ریش آنها به سادگی کثیف می شود به همین باید ریش آنها را روزانه شست تا آثار و باقی مانده غذا تمیز شود . ریزش مو در این نژاد کم می باشد.



تاریخچه : قدمت آیردل تریر به صد سال قبل در کشور یورک باز می گردد .این نژاد نشعت گرفته از تریر باستانی است .اسم آیردل تریر از نام دره ای در انگلستان نشعت گرفته ، مکانی که مملو از ماهیان کوچک بوده. اصولا شکارچی درون آب است . بعد ها جفتگیری با اتر هاند (otter hound) او را به شناگر ماهرتری بدل نمود.
Signature

خوش به حال مسافرکشان میدان آزادی که آزادانه فریاد میزنند: آزادی...
آزادی... آزادی... و عابران خسته میپرسند آزادی چند؟
و من عابری را دیدم که از راننده سوال کرد آزادی کجاست؟
راننده گفت: رد کردی... آزادی قبل از آنقلاب بود...
     
  ویرایش شده توسط: rajkapoor   
صفحه  صفحه 1 از 12:  1  2  3  4  5  ...  9  10  11  12  پسین » 
علم و دانش

Dog | انواع سگهای خانگی و شکاری

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA