انجمن لوتی: عکس سکسی جدید، فیلم سکسی جدید، داستان سکسی
علم و دانش
  
صفحه  صفحه 12 از 55:  « پیشین  1  ...  11  12  13  ...  54  55  پسین »

Technology News | اخبار فناوری


مرد

 
مایکروسافت با پشت سر گذاشتن ExxonMobil به دومین کمپانی بزرگ دنیا تبدیل شد

کمپانی مایکروسافت با تغییر مدیر عامل و اتخاذ استراتژی‌های جدید توانسته نظر بازار را به خود جلب کرده و با رشد ۳۳ درصدی ارزش سهامش، حالا به بزرگترین کمپانی دنیا تبدیل شده است.
مایکروسافت به دومین کمپانی ارزشمند دنیا تبدیل شد. این ارزیابی بر اساس بازار سرمایه صورت گرفته است. بازار سرمایه مایکروسافت حالا به ۴۰۸ میلیارد دلار رسیده است. پیش از این کمپانی «اکسون موبیل» عنوان دومین کمپانی بزرگ دنیا را در اختیار داشت، اما به خاطر افت قیمت نفت طی ۵ ماه گذشته، حدودا ۴۷ میلیارد دلار از ارزش بازار این کمپانی کاسته شده است.
ارزش سهام مایکروسافت در سال جاری ۳۳ درصد بیشتر شده که به معنای افزایش ۱۰۰ میلیارد دلار بازار سرمایه ردموندی ها است. اپل همچنان با ارزش ۶۶۱ میلیارد دلار، عنوان بزرگ‌ترین کمپانی دنیا را در اختیار دارد.
حدودا ۴ سال پیش کمپانی اپل توانست عنوان اول در بازار سرمایه را از ExxonMobil بگیرد و این کمپانی بزرگ نفتی را به جایگاه دوم بفرستد. حالا مایکروسافت هم بار دیگر اکسون موبیل را با چالش جدیدی مواجه کرده و عنوان دوم را از آن خود کرده است. شاید این موضوع نشان‌دهنده اهمیت روزافزون صنعت کامپیوتر و فناوری و رشد پرشتاب آن باشد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
گوگل روی "Hands Free" برای اندروید آبنبات چوبی کار می‌کند

ارایه سرویس‌های دستیار صوتی گوگل ناو، سیری و به تازگی کورتنای مایکروسافت، طی چند سال اخیر پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند. بر این اساس، ظاهرا گوگل در صدد ارایه ویژگی‌ جدیدی برای سرویس دستیار صوتی خود است.
این ویژگی جدید و جالب، Hands Free خوانده می‌شود که البته به دلیل معرفی نشدن رسمی توسط گوگل نمی‌توان درباره ماهیت دقیق آن اظهار نظر کرد. اما اگر به تصویر لو رفته از آن توجه کنید، عبارت "Voice search and spoken notifications" به معنای "جستجوی صوتی و اعلان‌های سخنگو" دیده می‌شود.
با این توضیح کوتاه در تنظیمات اندروید آبنبات چوبی، می‌توان حدس زد که گوگل در حال کار روی ویژگی جدیدی است که هم‌اکنون در موتو X موتورلا وجود دارد. با این قابلیت می‌توان بدون در دست گرفتن دستگاه، با گفتن OK Google گوشی را بیدار کرده و دستورات صوتی ارسال کرد، همچنین گوشی اعلان‌های دریافت شده را با صدای بلند می‌خواند. البته ممکن است حالت Hands Free کاربرد‌های دیگری نیز داشته باشد، اما فعلا اطلاعی درباره آن ارایه نشده است.
قابلیت‌های مذکور که در دستگاه‌های موتورولا هم‌اکنون وجود دارد، به نوع خاصی از پردازش‌گر‌های دیجیتال نیاز ندارد و به محض ارائه حالت Hands Free می‌توان آن را در همه دستگاه‌های مبتنی بر نسخه آبنبات چوبی اندروید مورد استفاده قرار داد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
عضو کارگروه تعیین محتوای مصادیق مجرمانه: وایبر و اینستاگرام فیلتر نمی‌شوند

رمضانعلی سبحانی‌فر از مطرح نبودن بحث فیلترینگ پیامرسان وایبر و شبکه اجتماعی اینستاگرام در کارگروه تعیین محتوای مصادیق مجرمانه سخن گفته است.
رمضانعلی سبحانی‌فر، عضو کارگروه تعیین محتوای مصادیق مجرمانه مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت:
بحث فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی نظیر وایبر و اینستاگرام مطرح نبوده و در کمیته فیلترینگ هم مطرح نشده است، اگر هم بحثی در این خصوص باشد مربوط به فیلترینگ هوشمند است.
وی در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید که بحث جدی برای فیلترینگ این دو سرویس مورد نظر نیست و تنها به دنبال پایش محتوای وایبر و اینستاگرام هستند.
صحبت‌های سبحانی‌فر می‌تواند به معنای پایان نگرانی های کاربران و علاقه‌مندان به این دو سرویس آنلاین باشد، چرا که وی صریحا از مطرح نبودن بحث فیلترینگ وایبر و اینستاگرام سخن می‌گوید.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ارزش اپل، بازار سرمایه‌ی روسیه را پشت سر گذاشت

غول فناوری جهان، برای اولین بار، ارزش کل سهام کمپانی‌های حاضر در بازار بورس کشور روسیه را پشت سر گذاشت. اپل که لقب با ارزش‌ترین کمپانی جهان را یدک می‌کشد، بازار سرمایه‌ای برابر ۶۵۲ میلیارد دلار در اختیار دارد.
به گزارش بلومبرگ، برای اولین بار در تاریخ، ارزش کمپانی اپل، کل بازار سرمایه‌ی روسیه را پشت سر گذاشت. اپل با افزودن ۱۴۷ میلیارد دلار، مجموع کل اندوخته‌ی خود در بازار سرمایه را تا ۱۲ نوامبر سال ۲۰۱۴، به ۶۵۲ میلیارد دلار رساند. جمعه‌ی گذشته، هر سهم اپل ارزشی برابر ۱۱۴.۱۸ دلار داشت.
آمارهای بلومبرگ حاکی از آن است که مجموع ارزش کمپانی‌های حاضر در بازار بورس روسیه با تجربه‌ی سقوط ۲۳۴ میلیارد دلاری، به ۵۳۱ میلیارد دلار رسیده است.
تیم‌کوک با در اختیار گرفتن کمپانی اپل پس از مرگ استیوجابز، نه‌تنها اپل را در موضع قدرت نگه داشته، بلکه بر قدرت کمپانی افزوده است. اپل در حال گذراندن فصل موفقی پس از معرفی نسل جدید تلفن‌های‌هوشمند خود، آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس است.
تیم‌کوک، ماه گذشته اعلام کرد که با عرضه‌ی آیفون ۶ درآمدهای کمپانی رشد خیره‌کننده‌ای داشته، بطوریکه درآمد این کمپانی در اثر فروش آیفون ۶ به ۴۲.۱ میلیارد دلار و سود حاصل نیز به ۸.۴۷ میلیارد دلار افزایش یافته است.
اپل ساعت‌هوشمند اپل‌واچ را اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی روانه‌ی بازار خواهد کرد. گمانه‌زنی‌هایی نیز درباره عرضه‌ی قریب‌الوقوع تلویزیون اپل وجود دارد. کوک در ابتدای سال جاری خبر از تولید محصولاتی داد که هنوز شایعات مربوط به آن در رسانه‌ها منتشر نشده است.
با توجه به تنش‌های حاصل از درگیری‌های اوکراین بین روسیه و غرب، این کمپانی در حال تلاش برای مقابله با کاهش ارزش روبل و بهبود وضعیت اقتصادی است. بانک مرکزی روسیه با انتشار گزارشی، رشد اقتصادی برای سال ۲۰۱۵ را نزدیک به صفر پیش‌بینی کرده و احتمال بحران اقتصادی را تا پایان دهه‌ی جاری امکان پذیر خوانده است. این نهاد مالی، خروج سرمایه تا پایان سال جاری میلادی را ۱۲۸ میلیارد دلار پیش‌بینی کرده است.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ویندوز 10 و بحران‌های پیش روی مایکروسافت

در تجربه‌ی اول کار با ویندوز 10 می‌توانیم تفاوت آن با ویندوز 8 را به‌خوبی مشاهده کنیم. هر چقدر بیشتر با این سیستم‌عامل کار کنید بیشتر مجذوب عناصر موجود در آن می‌شوید. به‌نوعی مایکروسافت از تجربه‌ی ناموفق ویندوز 8 استفاده کرده و به نظر می‌رسد این سیستم عامل محبوب دوباره احیا خواهد‌شد.
سرانجام مایکروسافت نسخه بعدی سیستم‌عامل محبوب ویندوز را با نام ویندوز 10 معرفی کرد. نسخه عمومی این سیستم‌عامل به گفته‌ی ردموندی‌ها قرار است اوایل سال 2015 میلادی در دسترس عموم قرار بگیرد، اما نسخه‌ی پیش نمایش ویندوز جدید هم‌اکنون نیز در‌ دسترس است.
کمپانی آمریکایی در نسخه 10 از ویندوز سعی کرده است به‌ مانند آنچه در نسخه 7 ویندوز مشاهده کردیم به شکلی طراحی را انجام دهد که استفاده از صفحه نمایش لمسی در کنار سخت افزار جانبی نظیر ماوس و کیبورد مشکلی را برای کاربر به وجوده نیاورد. با این حال مشکل بزرگی بر سر راه این غول عرصه فناوری وجود دارد و آن هم این است که باید دوباره اعتماد و نظر از دست رفته‌ی مردم را نسبت به خود جلب کند.
انتشار ویندوز 10 را می توان به نوعی با ویندوز 95 مایکروسافت مقایسه کرد. آن جایی که مایکروسافت با ارائه ویندوز 95 به دنبال راهی برای جلب نظر مردم و همه‌گیر شدن آن در بین کاربرانش بود. ویندوز 95 شوق و اشتیاق خاصی را در بین مخاطبان ایجاد کرد و نگرش جدیدی را در بین کاربران به‌وجود آورد که اهمیت و ارزش این موضوع تنها با معرفی اولین آیفون توسط استیو جابز قابل مقایسه است.
سیستم عامل محبوب ویندوز 95 هم دارای نواقصی بود که مایکروسافت در معرفی ویندوز XP آن هارا برطرف کرد و بهترین سیستم‌عامل تا آن زمان روانه بازار شد. همه‌ی ما از ویندوز XP خاطره خوشی به یاد داریم. XP نسبت به نسخه‌های پیشینش از امنیت و ثبات بیشتری برخوردار بود. افرادی که تا قبل از آن از ویندوز 2000 یا NT استفاده می‌کردند پس از مهاجرت به این سیستم‌عامل با محیطی کاملا دگرگون شده مواجه شدند، که تجربه جدیدی را در مقایسه با آن‌چه قبلا دیده بودند در اختیارشان قرار می‌داد. کاربران به دلایلی مانند رابط کاربری و راحتی کار کردن با آن در انجام محاسبات پیچیده و کار‌های روزانه از کار کردن با این سیستم‌عامل لذت می‌بردند. ورود ویندوز XP مصادف با انقلاب در عرصه کامپیوتر‌های شخصی بود، استفاده از کامپیوتر‌های شخصی رواج پیدا کرد و مردمی که تاقبل آن رایانه نداشتند پس از خرید، ویندوز XP را به عنوان اولین و آخرین سیستم عامل خود انتخاب کردند.
پس از ویندوز XP مایکروسافت دست‌به‌تغییر دیگری زد و ویندوز ویستا را معرفی کرد. برخلاف انتظار این سیستم عامل با وجود رابط گرافیکی جدید به محبوبیت زیادی نرسید. مایکروسافت خیلی زود مشکلات ویندوز ویستا را از بین برد و ویندوز 7 را روانه بازار کرد که تا این لحظه به عنوان محبوب‌ترین و پر مصرف‌ترین سیستم‌عامل شرکت مایکروسافت شناخته می‌شود. پس از ویندوز 7، ویندوز 8 نیز به سرنوشت ویندوز ویستا دچار شد و محبوبیت زیادی را به دست نیاورد.
این که بخواهیم دلیل ناکامی‌های اخیر را تنها بر گردن مایکروسافت بیندازیم کار منصفانه‌ای نیست چرا که انتخاب ومیل کاربران نسبت به گذشته تغییر کرده و با توجه به سیستم‌عامل های متن باز آن‌ها به دنبال محیطی مناسب سلیقه و استفاده روزانه خود هستند. ویندوز ویستا ناقص بود اما چیزی که در این بین بیشتر اهمیت داشت، نیاز و انتظاری بود که کاربران از سیستم‌عامل داشتند. ویندوز ویستا پاسخگوی نیاز مخاطبانش نبود. مردم دیدگاهشان را نسبت به این که سیستم‌عامل محیطی است برای اجرای برنامه‌های گوناگون از دست داده بودند.
ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که نیاز داریم به‌روز باشیم. این به روز‌رسانی‌ها اغلب شامل برنامه‌هایی مانند مرورگر‌ها و برنامه‌های کاربردی می‌شود که ما در طول روز بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنیم.
سیستم‌عامل مکینتاش از شرکت اپل نیز با وجود به‌روزرسانی جدیدش به نسخه OS X 10.10 Yosemite می‌تواند به سرنوشت ویندوز در مایکروسافت دچار شود. در حال حاضر به خاطر رونمایی جدیدش در کانون توجه و هیاهوی کاربران قرار دارد اما با خوابیدن این هیاهو می توانیم یک دوره سراشیبی و افت نسبی را در بین مخاطبان پیشبینی کنیم.
انتشار نسخه‌ی دیگری از ویندوز همراه با قابلیت های زیاد، راهکار مناسبی برای فرار مایکروسافت از این بحران نیست، شاید آن‌ها نیاز به این دارند تا دوباره مردم و کاربرانی که با دیدن ویندوز 8 از این کمپانی روی برگردانده‌اند را جذب کنند. شاید کار کردن و تعامل با سازندگان تجهیزات کامپیوتری یا آن‌هایی که به دنبال افزایش فروش کامپیوتر‌های شخصی در بین کاربران و شرکت‌ها هستند، کلید حل این مشکل باشد.
مایکروسافت علاوه بر امنیت و ثبات در ساخت سیستم‌عامل‌هایش نیاز به آموزش دوباره خریداران کامپیوتر‌های شخصی دارد، تا این عادت و فرهنگ را در کاربران به‌وجود بیاورد که کامپیوتر‌های شخصی در حال تحول هستند. شکل و معماری سنتی کامپیوتر‌های شخصی که اغلب در جعبه‌ای بژ رنگ بسته‌بندی می‌شد و بر روی سطوحی مانند میز قرار می‌گرفت تغییر کرده و ما شاهد نسل جدیدی از کامپیوتر‌های شخصی هستیم که نسبت‌ به گذشته دچار تحول عظیمی شده‌اند. البته مایکروسافت در کنار انعطاف پذیری، ثبات و افزایش امنیت، مسئله آسودگی و راحتی کار را نیز در ساخت ویندوز 10 رعایت کرده و کاربران می‌توانند به‎سرعت نیاز‌های خود را برآورده سازند.
پس از ارائه اولین نسخه عمومی ویندوز 10 چندین هفته نیاز است تا بازخورد هایش از طرف کاربران و سازمان ها گرفته شود. چرا که مایکروسافت به دنبال برگشت به صحنه رقابت است. این شرکت چند ملیتی برای آن که دوباره اعتماد از دست رفته خودش را به‌دست بیاورد تلاش زیادی را بر روی ویندوز 10 انجام داده است. باید منتظر عرضه‌ی عمومی این سیستم‌عامل بود و دید که آیا مایکروسافت می‌تواند جایگاه از دست رفته خود را به دست بیاورد یا خیر.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
ایران بزرگ‌ترین کشور منطقه با ثبت ۵۷۵٫۲۰۰ دامنه اینترنتی است

ایران با ثبت ۵۷۵٫۲۰۰ دامنه‌ی اینترنتی، رکورد بیشترین ثبت دامین در منطقه را دارد. اکثر دامنه‌های ثبت شده پسوند .ir دارند.
مردم ایران بیش از ۵۷۵ هزار دامنه‌ی اینترنتی را به ثبت رسانده‌اند که البته بسیاری از آن‌ها میزبان هیچ وب‌سایتی نیست و برخی از آنها فقط برای داد و ستد خریداری شده‌اند. بسیاری از کاربران اینترنت، مدام در حال بررسی برندها و محصولات و سرویس‌های آن‌ها هستند و دامنه‌های مرتبط با آن‌ها را به سرعت ثبت می‌کنند تا با فروش دامنه به شرکت‌ها، کسب درآمد کنند. برخی نیز دامنه‌های سه حرفی و جذاب و کاربردی را ثبت کرده‌اند و در گنجه‌ی خود نگه‌داری می‌کنند تا روزی با قیمت چند میلیونی به فروش برسانند.
دامنه‌های .ir بیشترین محبوبیت و دامنه‌های .netکمترین محبوبیت را بین کاربران ایرانی دارند. در حال حاضر ۵۶۶ هزار و ۱۶۲ دامنه با پسوند .irثبت شده است.
همچنین شمار پسوندهای ثبت شده co.ir بالغ بر ۳ هزار و ۳۷۸ دامنه، دامنه‌هایی با پسوند ایران، ۲ هزار و ۶۶۴ دامنه و دامین‌های ثبت شده با پسوند ac.ir حدود یک هزار و ۶۰۴ دامنه گزارش شده است.
تعداد دامین‌های فعال با پسوند sch.ir حدود ۳۸۶ دامنه، با پسوند gov.ir بیش از ۳۴۲، پسوند org.ir بیشتر از ۳۰۸ و id.ir بیش از ۳۱۵ دامنه است. ایران بیش از نیم میلیون دامنه اینترنتی ثبت شده دارد. به این ترتیب ایران از نظر تعداد دامنه اینترنتی، بزرگترین کشور در منطقه است و از کشورهایی نظیر سنگاپور، مالزی، هنگ‌کنگ، ترکیه، اسلواکی، یونان و فنلاند هم پیشی گرفته است و با رشد سالانه ۴۵ درصدی در میان چهار کشور برتر جهان از نظر رشد دامنه اینترنتی قرار دارد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
وقتی که تنها با فکر کردن می‌توان کلمات را تایپ کرد!

ارتباط با کامپیوتر از طریق افکار یکی از راه‌های بسیار جالب جدید دنیای تکنولوژی است. اینکه بتوان تنها از طریق فکر کردن به یک موضوع، متنی را بر روی صفحه در حال تایپ دید شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد. ایده ای که انسان‌ها در حال نزدیک شدن به آن هستند.
نویسنده مقاله در وب‌سایت The Verge با سر زدن به مرکز تحقیقاتی Wadsworth Center با یک محقق آسیب‌های مغزی به نام جاناتان وال‌پا به گفتگو می‌نشیند. او کسی است که در حال توسعه سیستم مخصوص به رابط کامپیوتر-مغز است تا از آن طریق افراد فلج را قادر سازد به وسیله صفحه نمایش کامپیوتر با نزدیکان خود تماس برقرار کنند.
این سیستم به خودی خود به طرز عجیبی ساده و سر راست است. مرحله اول این است که شخص یک کلاه شبیه به کلاه مخصوص به شنا کردن بر سر بگذارد تا پیشینه فعالیت مغزی به وسیله الکترود‌های جاسازی شده در پارچه ضبط شود. بعد از آن، از شخص خواسته می‌شود بر روی یک حرف خاص در مجموعه‌ای ماتریکس مانند از دیگر حروف در حال نمایش بر روی صفحه نمایش کامپیوتر تمرکز کند. هر حرف یک الگوی چشمک‌زن منحصر به فرد دارد، پس زمانی که شما بر روی یکی از آن‌ها متمرکز شوید، فعالیت مغزی‌تان الگوی چشمک‌زن آن حرف را منعکس می‌کند و کامپیوتر می‌تواند بفهمد که کدام بخش از حروف چشمک‌زن ماتریکسی توجه شما رابه خود جلب کرده است. نوشتن کامل یک کلمه با این سیستم مطمئنا سریع نخواهد بود و کلاهی که باید پوشید نیز راحت به نظر نمی‌رسد، با این حال این روش جواب داده است. شخص مورد آزمایش توانسته یک متن را با فکر خود در کامپیوتر تایپ کند.
در حال حاضر سیستم رابط کامپیوتر-مغز توسعه داده شده توسط وال‌پا می‌تواند به اشخاصی که دچار فلج‌های شدید در نواحی مختلف بدن هستند کمک کند تا با نزدیکان خود ارتباط برقرار کنند.
اکنون تکنولوژی با قدرت در حال فراهم کردن راه‌های ارتباطی بهتر برای اشخاص فلج و دارای مشکلات فیزیکی و روحی است. اینترنت اشیاء یا برقراری ارتباط با اشیاء از طریق اینترنت نیز گامی است که به تازگی دنیای تکنولوژی در آن قدم گذاشته و انتظار می‌رود تا چند سال دیگر پیشرفت‌های زیادی به خود ببیند. بچه‌هایی که در سال‌های اول زندگی خود قادر به یادگیری زبان انسان‌ها نیستند یا افرادی که با نرخ بالای اضطراب و افسردگی رو به رو هستند به احتمال زیاد در مراحل بعدی زندگی خود به مشکلات جسمی زیادی برخورد خواهند کرد. در هر حال با اینکه تلفن، اینترنت یا نوشتن کلمات نمی‌تواند جایگزین لمس انسان شوند اما این اکوسیستم می‌تواند اجازه دهد ما روابط با دنیای خارج را همچنان حفظ کنیم.
به طور خلاصه، هر چیزی که در زندگی باعث شود ما صحبت کنیم، می‌تواند به ما امید زندگی و زنده بودن دهد. این سیستم رابط کامپیوتر-مغز به تازگی توسعه داده شده نیز می‌تواند نمونه‌ای واقعی از چگونگی کمک تکنولوژی به بهتر شدن زندگی افراد ناتوان یا کم‌توان باشد.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
واتس‌اپ حالا همه مکاتبات کاربرانش را رمزگذاری می‌کند

واتس‌اپ٬ محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسانی دنیا٬ تصمیم گرفته تا همه مکاتبات کاربران را به صورت پیش‌فرض رمزگذاری کند؛ گامی بلند در جهت حراست از حریم خصوصی کاربران که با استقبال گسترده‌ای مواجه شده است.
واتس‌اپ اولین اپلیکیشن فراگیر پیام‌رسانی در جهان است که تصمیم گرفته برای تامین امنیت و حراست از حریم خصوصی کاربرانش٬ با بهره‌گیری از یک پروتکل نوآورانه همه مکاتبات ۶۰۰ میلیون کاربرش را به صورت پیش‌فرض و یک‌پارچه رمزگذاری کند.
خبر همکاری واتس‌اپ و کمپانی ویسپرسیستمز (Whisper Systems) که طراح و مبتکر پروتکل Text Secure یا ارتباطات متنی امن برای رمزگذاری ارتباطات آنلاین است٬ از مهم‌ترین خبرهای دنیای فن‌آوری در هفته جاری بوده که استقبال بسیاری از کاربران و متخصصان در سراسر جهان را هم در پی داشته است.
این مهم‌ترین و بزرگ‌ترین تغییری است که از زمان تصاحب واتس‌اپ از سوی فیس‌بوک با رقم نجومی ۱۹ میلیارد دلار٬ در این اپلیکیشن اعمال شده است. رمزگذاری مکاتبات واتس‌اپ با پروتکل «تکست‌سکیور» روی اپلیکیشن اندروید آن آغاز شده است.
فردریک جیکوبز٬ از جمله مبتکران این پروتکل ایمن‌سازی ارتباطات متنی و از متخصصان امنیتی است که در شش ماه گذشته روی این پروژه فعالیت کرده است.
او سه‌شنبه (۲۷ آبان٬ ۱۸ نوامبر) با اعلام این خبر گفته «این بزرگ‌ترین پروژه رمزگذاری پیام‌ها در طول تاریخ است» که صدها میلیون کاربر می‌توانند از مواهب آن بهره‌مند شوند.
در ابتدای راه‌اندازی این سرویس تنها ارتباطات متنی واتس‌اپ رمزگذاری خواهند شد و پس از مدت کوتاهی قرار است این سرویس به صورت پیش‌فرض برای پیام‌های گروهی و میلیاردها عکس و ویدئویی که روزانه روی این پلت‌فرم رد و بدل می‌شود هم فعال شود.


واتس‌اپ علیه شنود و تجسس
به این ترتیب با اعمال پروتکل تکست‌سکیور٬ مشاهده پیام‌ها روی واتس‌اپ تنها برای گیرنده و فرستنده میسر خواهد بود و اگر کسی بتواند به هر یک از گوشی‌ها یا تبلت‌هایی که واتس‌اپ روی آن نصب است نفوذ کند٬ قابلیت رمزگشایی داده‌ها و مشاهده آنها را نخواهد داشت. انجام این کار حتی برای کسانی که به سرورهای واتس‌اپ دسترسی دارند هم غیرممکن خواهد بود.
حالا با این تغییرات عظیم جدید٬ تنها سرویس پیام‌رسانی که از نظر تامین امنیت و توجه به حریم خصوصی کاربران می‌تواند با واتس‌اپ رقابت کند سرویس iMessage کمپانی اپل است؛ با این حال فاصله میان آنها همچنان فاحش است.
تغییرات اعمال‌شده تا اینجای کار برای کاربران نامحسوس خواهد بود و بدون مشاهده تغییری خاص از مواهب آن بهره‌مند خواهند شد.
اما واتس‌اپ قرار است به زودی این امکان را هم به کاربران بدهد که با بهره‌گیری از کلیدهای یکتای رمزگذاری٬ بتوانند هویت یکدیگر را بررسی و تایید کنند. این روشی است که واتس‌اپ می‌خواهد با بهره‌گیری از آن به مقابله با حملات مرسوم «مرد میانی» برخیزد که منشا بسیاری از سرقت‌ها و شنودهای آنلاین‌‌اند.
مجله وایرد درباره این تغییر بزرگ واتس‌اپ نوشته است: «رمزگذاری قدرتمند پیام‌های صدها میلیون کاربر اقدامی است که به مذاق بسیاری از دولت‌ها در سراسر جهان خوش نخواهد آمد؛ دولت‌هایی که حالا کارشان برای تجسس در حریم خصوصی کاربران بسیار دشوارتر خواهد شد.»
این همان هدفی است که یان کوم٬ بنیان‌گذار واتس‌اپ که دوران کودکی‌اش را در اوکراین گذرانده٬ همواره در پی تحقق‌اش بوده است.
او پیش‌تر گفته بود: «من در جامعه‌ای به دنیا آمدم و بزرگ شدم که همه‌چیز در آن شنود و ضبط می‌شد. هیچ شخص یا دولتی نباید چنین حقی داشته باشد٬ چون منجر به تمامیت‌خواهی خواهد شد. این همان چیزی است که من از آن گریختم و به آمریکا آمدم که دموکراسی و آزادی بیان در آن وجود دارد. هدف ما در واتس‌اپ٬ حراست از همین ارزش‌ها است.»
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
فروش یک میلیون ایکس‌باکس وان در انگلستان

شرکت مایکروسافت از فروش یک میلیون دستگاه ایکس‌باکس وان تا امروز در کشور انگلستان خبر داد.
در گزارش MCV از بازار بازی‌های ویدیویی انگلستان، کنسول ایکس‌باکس وان شرکت مایکروسافت به مدت سه هفته‌ی متوالی، توانسته از فروش بیشتری نسبت به رقیبش، پلی‌استیشن 4 برخوردار شده و به رقم یک میلیون دستگاه برسد. کنسول پلی‌استیشن 4 دو ماه پیش توانسته بود یک چنین میزان فروشی را در انگلستان به نام خود ثبت کند.
موفقیت ایکس‌باکس وان در هفته‌های اخیر به سبب عرضه‌ی عناوینی همچون Call of Duty: Advanced Warfare، Sunset Overdrive و Halo: Master Chief بوده است. همچنین مایکروسافت برای جذب مخاطبین جدید، باندل‌های ویژه‌ای مانند بسته‌ی کنسول ایکس‌باکس وان یک ترابایتی به همراه بازی COD با قیمتی مناسب به بازار عرضه کرده است.
اوایل ماه جاری مایکروسافت از عرضه‌ی ده میلیون دستگاه ایکس‌باکس وان به خرده‌فروشی‌ها در سال ۲۰۱۴ خبر داد. این در حالی است که سونی ۴ ماه پیش از فروش ۱۰ میلیون دستگاه پلی‌استیشن 4 خبر داده بود که در گزارش مالی این شرکت در ماه نوامبر، ۳.۳ میلیون دستگاه دیگر به رقم پیشین اضافه شد. با اینکه سه هفته از پیشتازی ایکس‌باکس وان در بازار انگلستان می‌گذرد، اما پلی‌استیشن 4 همچنان رتبه‌ی اول فروش را در بازار آمریکا به مدت ده ماه حفظ کرده است. کنسول پلی‌استیشن 4 علاوه بر اینکه توانسته در کشور آمریکا به بهترین میزان فروش دست پیدا کند، در جدول فروش جهانی هم توانسته است صدرنشینی خود را حفظ کند.
در گزارشی دیگر، عنوان Call of Duty: Advanced Warfare در صدر جدول فروش بازی‌های انگلستان قرار گرفته و جدیدترین محصول شرکت یوبی‌سافت، Assassin's Creed: Unity در جایگاه دوم قرار گرفته است. مجموعه انحصاری هیلو برای ایکس‌باکس وان توانست به جایگاه سوم دست پیدا کند و عنوان پر فروش فیفا ۱۵ در رده چهارم جای گرفته است. تنها عنوان انحصاری پلتفرم رایانه‌های شخصی، بسته‌ی الحاقی World of Warcraft: Warlords of Draenor توانسته در بین ده بازی پرفروش قرار گیرد و انتظار می‌رود به میزان فروش بیشتری دست پیدا کند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
مرد

 
پارلمان اروپا می‌خواهد گوگل را مجبور به جدا کردن سرویس جستجو از سایر خدماتش کند

گوگل در اروپا نفوذ بسیار زیادی دارد. همین امر باعث شده تا اتحادیه اروپا که بیشتر گرایش‌هایی سوسیالیستی دارد، از بابت یکه‌تازی گوگل در بازار دیجیتال اروپا نگران باشد. به همین دلیل آنها سعی کرده‌اند تا با روش‌های مختلفی گوگل را با چالش مواجه کنند. به نظر می‌رسد این اتحادیه در تازه‌ترین اقدام، قصد دارد تا گوگل را مجبور کند سرویس جستجویش را از سایر سرویس‌هایش تفکیک کند.
به گزارش فاینانشیال تایمز، پارلمان اروپا در پی آن است تا طی حکمی از گوگل بخواهد، سرویس جستجوی خود را از سایر سرویس‌هایش جدا کند، تا بدین صورت سیطره‌ی این کمپانی بر بازار را با چالش مواجه کند و امکان رقابت را برای سایر شرکت‌ها به وجود بیاورد.
فاینانشیال تایمز مدعی است که حرکت‌هایی در پارلمان اروپا آغاز شده که حمایت حزب خلق اروپا و S&D (سوسیالیست‌ها) را همراه دارند. این احزاب، دو جبهه بزرگ پارلمان اروپا هستند که در مجموع ۵۵ درصد از کرسی‌ها به آنها تعلق دارد. به نظر می‌رسد که این احزاب به دنبال آن هستند تا کمیسیون اروپا (که بر خلاف پارلمان، صلاحیت قانونی برای اجرای حکم تفکیک یا انحلال کمپانی‌ها را دارد) را تحت فشار قرار داده و با ارائه‌ی درخواستی گوگل را به چالشی جدید بکشانند.
گزارش‌ها حاکی از آنند که پارلمان تمایل دارد تا کمیسیون به هر طریقی که می‌تواند به سیطره گوگل در دنیای فناوری در اروپا پایان دهد. برای پارلمان فرقی نمی‌کند که این کار به چه شکل صورت گیرد؛ چه از طریق به چالش کشیدن قوانین حریم‌خصوصی موتور جستحوی گوگل (که هم اکنون این پرونده متوقف شده تا مأمور رقابت جدید کمیسیون، مارگارت وستگر موضوع را بررسی کند) و چه با استفاده از روش‌های دیگر. مأمور رقابت پیشین، یواکین آلمونیا معتقد بود که تحت قوانین رقابت جاری، امکان صدور حکم برای تفکیک سرویس‌های گوگل وجود ندارد.
گوگل در اروپا، سهم بسیار بالایی نسبت به سایر موتورهای جستجو را دارد (بیش از ۹۰ درصد). این در حالی است که سهم غول جستجوی جهان در ایالات متحده کمتر است.
یکی از شواهد این تحرکات، کمپینی علیه گوگل است که اخیراً در اروپا و به خصوص در رسانه‌های آلمانی به راه افتاده است. مأمور اقتصاد دیجیتال جدید کمیسیون اروپا، گانتر اوتینگر آلمانی است که پیشنهاد اصلاح قانون کپی‌رایت را مطرح کرده و نشان داده که طرفدار رسانه‌های اروپایی است که غالباً معتقدند، گوگل برای استفاده از بخش‌هایی از متون آنها در نتایج جستجو، باید مبلغی را به آنها پرداخت کند.
گوگل حالا دیگر فقط با یک چالش مسأله‌ی حریم‌خصوصی روبرو نیست. وستگر همچنین در حال تدوین شکایت‌نامه‌های دیگری در مقابل سیاست گوگل در ارائه‌ی سرویس‌هایش بر روی سیستم‌عامل اندروید است که از جمله آنها می‌توان به ارائه‌ی اجباری سرویس‌های گوگل به صورت پیش فرض بر روی این سیستم‌عامل اشاره کرد.
گوگل تا‌کنون با چالش‌های زیادی در اروپا مواجه شده که یکی از آنها مربوط به مسأله‌ی حفاظت از اطلاعات کاربران بوده است. قوانین سفت و سخت فراوان ملی فراوانی از سوی کشورهای مختلف اروپایی وضع شده تا گوگل را با مشکل مواجه کنند. اوتینگر طی یک مراسم پرسش و پاسخ با اتحادیه رسانه‌های آلمانی (DPA) در روز پنجشنبه هفته گذشته گفت که «اگر کمپانی‌های خارج از اتحادیه اروپا می‌خواهند با ارائه‌ی سرویس‌های دیجیتال خود در بازار دیجیتال اروپا فعالیت کنند و به اطلاعاتی دسترسی داشته باشند که بتوانند آنها را ذخیره و ارزیابی کنند، باید پایبند به قوانین ما باشند».
وی در ادامه افزود:
ما در اروپا قوانین کپی‌رایت ویژه‌ای داریم و از کمپانی هایی چون گوگل می‌خواهیم که به استانداردهای کپی‌رایت اروپا احترام بگذارند.
به همه این مسایل کمپین «حق فراموش شدن» را هم اضافه کنید؛ موضوعی که به خاطر سیطره‌ی گوگل در حوزه دیجیتال در اروپا، بسیار تأثیرگذار خواهد بود. به نظر می‌رسد این کمپانی اروپایی مسایل فراوانی را باید با اروپایی‌ها حل و فصل کند.
فاینانشیال تایمز در پایان گزارش خود به این موضوع اشاره می‌کند که طرح جدید بر علیه گوگل، در روز پنجشنبه هفته جاری به رأی گذاشته می‌شود. در صورتی که این طرح تصویب شود، هنوز ضمانت اجرایی برای آن وجود ندارد. قدرت اجرای احکام در دستان کمیسیون اروپا است که می‌تواند در صورت صلاحدید، به درخواست پارلمان، پاسخ مثبت یا منفی بدهد. تنها چند هفته از شکل‌گیری کمیسیون جدید اروپا می‌گذرد؛ بنابراین نمی‌توان حدس زد که آنها چه تصمیمی را در این باره اتخاذ خواهند کرد. بدون شک، مدیران گوگل از مانتن‌ویو نیز این اخبار را پیگیرانه دنبال می‌کنند.
به راستی آیا این خداوند است که انسان را آفریده است یا عکس آن؟؟
     
  
صفحه  صفحه 12 از 55:  « پیشین  1  ...  11  12  13  ...  54  55  پسین » 
علم و دانش

Technology News | اخبار فناوری

رنگ ها List Insert YouTube video   

 ?

برای دسترسی به این قسمت میبایست عضو انجمن شوید. درصورتیکه هم اکنون عضو انجمن هستید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور وارد انجمن شوید. در صورتیکه عضو نیستید با استفاده از این قسمت عضو شوید.

 

 
DMCA/Report Abuse (گزارش)  |  News  |  Rules  |  How To  |  FAQ  |  Moderator List  |  Sexy Pictures Archive  |  Adult Forums  |  Advertise on Looti
↑ بالا
Copyright © 2009-2024 Looti.net. Looti.net Forum is not responsible for the content of external sites

RTA